abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197086037
Het afschalen van acute en oncologische ingrepen lijkt me zo'n beetje de laatste stap voordat er mensen geweigerd moeten gaan worden aan de deur van het ziekenhuis toch? :{

Beginnen we met een beetje pech 2021 met de doden op de stoep van het ziekenhuis :N
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 30 december 2020 @ 10:47:20 #52
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197086050
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:46 schreef Predator40 het volgende:

[..]

je bedoeld besproken dat dat pas gaat gebeuren in februari ?
het kan nu toch gewoon niet open.....of misschien alleen aangepast met halve klassen oid.
moet ook allemaal niet te lang gaan duren
pi_197086056
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De kop-in-het-zand-tactiek? Je kunt er toch moeilijk omheen.
Dat gaat dus buitengewoon eenvoudig, heb ik de afgelopen weken gemerkt. Ik heb er een dikke pil bij gepakt, een over onder andere de Tweede Wereldoorlog. Ik voelde me ineens niet meer zo pessimistisch over deze tijd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 30 december 2020 @ 10:48:03 #54
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197086066
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:42 schreef DireStraits7 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)door-coronadruk.html
[..]

Waarom wordt er überhaupt zo moeilijk gedaan door privéklinieken? Want rijke lui moeten natuurlijk wel hun eigen plek kunnen kopen?
Er wordt niet moeilijk gedaan door privéklinieken, er wordt moeilijk gedaan over privéklinieken omdat die natuurlijk weer niet in de bestaande structuren passen. Ergens in mei ofzo was daar een item over in 1Vandaag. Ze stonden daar letterlijk duimen te draaien omdat er veel afspraken waren afgezegd, hadden mensen en apparatuur over maar die capaciteit kon niet worden benut want het paste niet in de juiste vakjes.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197086071
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zie juist grote waarde in ons poldermodel. Het is niet het meest efficiënte beslismodel, maar het pas bij onze relatief vrije samenleving die wars is van sterk autoritair gezag.

Maar dat polderen lijkt nu niet de verklaring voor de vertraging te zijn. En ik vraag me dus af hoe men zich zo verkeken kan hebben op de impact van die verpakkingshoeveelheden.
de verpakkingshoeveelheden is gewoon een excuus/leugen om te verbloemen dat ze veel te laat zijn begonnen met de voorbereiding.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197086073
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:46 schreef BlackLining het volgende:
Het afschalen van acute en oncologische ingrepen lijkt me zo'n beetje de laatste stap voordat er mensen geweigerd moeten gaan worden aan de deur van het ziekenhuis toch? :{

Beginnen we met een beetje pech 2021 met de doden op de stoep van het ziekenhuis :N
Het lijkt er inderdaad op dat we toch nog even naar het zwartste scenario afglijden waar iedereen 9 maanden voor gevreesd heeft. Ben benieuwd wat de reactie van het kabinet wordt aangezien de maatregelen nauwelijks zin lijken te hebben
  woensdag 30 december 2020 @ 10:48:40 #57
346939 Janneke141
pi_197086080
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:46 schreef Predator40 het volgende:

[..]

je bedoeld besproken dat dat pas gaat gebeuren in februari ?
het kan nu toch gewoon niet open.....of misschien alleen aangepast met halve klassen oid.
Natuurlijk kan het. Het is een kwestie van prioriteiten stellen.
  woensdag 30 december 2020 @ 10:49:28 #58
346939 Janneke141
pi_197086100
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:48 schreef byah het volgende:
Ben benieuwd wat de reactie van het kabinet wordt aangezien de maatregelen nauwelijks zin lijken te hebben
Bottomline zal wel zijn dat WIJ ons er niet goed genoeg aan houden.
pi_197086109
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is dan ook zo.

En wat dan nog? Jammer van de situatie in het ziekenhuis maar het is hier goeddoemme een vrij land dus niemand kan ons verbieden om zoveel mogelijk mensen bij elkaar te verzamelen voor kerst en oud en nieuw *O*
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 30 december 2020 @ 10:50:08 #60
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197086116
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]

de verpakkingshoeveelheden is gewoon een excuus/leugen om te verbloemen dat ze veel te laat zijn begonnen met de voorbereiding.
Inderdaad, is meer geval van zelfoverschatting, niet zo vreemd met Nederlanders, prima volk maar denken wel dat ze alles uitgevonden hebben.
pi_197086122
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:39 schreef phpmystyle het volgende:
Gaat geweldig dat vaccin programma _O_
welk vaccin programma ? dat van ons is nog niet eens gestart :{

De uiteindelijk plannen zijn nog niet eens klaar, prikkers moeten nog gevonden worden, locaties zijn ze nog mee bezig, belscripts zijn ze nog aan het maken, de systemen zijn ze nog aan het testen ( als ze al klaar zijn )
pi_197086164
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik weet dat veel mensen in deze reeks die woorden heel vreselijk vinden, maar dat is toch ook deel van het probleem? Dat kan toch niet anders? Als mensen werkelijk weinig tot geen contacten zouden hebben, zouden er toch geen of nauwelijks besmettingen zijn?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 30 december 2020 @ 10:52:00 #63
22565 asco
Los in deze tent
pi_197086175
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:24 schreef quirina het volgende:
Telegraaf van vandaag is ook 70% Corona gerelateerde nieuwsberichten.
Krijg je bijna zelfmoordneigingen van.
Komt omdat mensen veel te veel hoop hadden en hebben. Het wordt nog véél erger.
2021 gaat ook niks worden ga daar nou gewoon van uit en blijf je dingen doen die wél mogelijk zijn.
Drink wat alcohol en zet nu eens de Top 2000 op bijvoorbeeld.
Het is allemaal niet zo zwaar en moeilijk als je er zelf wat van maakt. ^O^

En ja onze overheid is één grote faal.
Maar dat vonden jullie niet van 40 jaar asielbeleid, bijvoorbeeld? :')
Alleen omdat er hier wat gas in de grond zat is een heleboel jarenlang mooi gemaskeerd.

Komende decennia worden niet meer beter, wen daar maar aan.
Of ben alsmaar positief en ga nog heel vaak op je bek.

De keuze is aan u.
pi_197086188
Wat gebeurt er met die 20.000 mensen met achtergrond/ervaring in de zorg die zich hadden aangemeld? Begreep dat er maar 2000 echt bijspringen in de zorg.

Je zou toch zeggen met het zwarte scenario in optocht dat je de andere 18.000 wel ERGENS kan laten bijspringen? Al is het alleen schoonmaken oid.
pi_197086191
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

We weten helemaal geen details van het overlijden van deze docente.
Het gaat om de uitbraak, niet het specifieke overlijden van een persoon waarvan we de medische achtergrond verder niet kennen.
blablablabla
  woensdag 30 december 2020 @ 10:52:32 #66
346939 Janneke141
pi_197086192
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik weet dat veel mensen in deze reeks die worden heel vreselijk vinden, maar dat is toch ook deel van het probleem? Dat kan toch niet anders? Als mensen werkelijk weinig tot geen contacten zouden hebben, zouden er toch geen of nauwelijks besmettingen zijn?
Misschien, heel misschien, is de verwachting niet zo realistisch dat mensen geen contact hebben. Dan is 'schuld' gewoon niet van toepassing. Een gevolg, hooguit.
pi_197086195
quote:

[..]

Ik weet dat veel mensen in deze reeks die worden heel vreselijk vinden, maar dat is toch ook deel van het probleem? Dat kan toch niet anders? Als mensen werkelijk weinig tot geen contacten zouden hebben, zouden er toch geen of nauwelijks besmettingen zijn?
Ja zeker. De maatregelen kunnen bijna niet strenger.
  woensdag 30 december 2020 @ 10:53:04 #68
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197086205
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:52 schreef asco het volgende:
2021 gaat ook niks worden ga daar nou gewoon van uit
daar ga ik nog niet vanuit hoor, wat jij doet moet jij weten
pi_197086208
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

moet ook allemaal niet te lang gaan duren
Tja....daar zijn we zelf bij, lekker kerst gevierd toch ! ^O^
pi_197086215
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]

In het Volkskrantartikel dat ik aanhaalde vindt een reconstructie plaats waaruit dat wel degelijk blijkt. Er is tijdig begonnen met de voorbereiding, maar die berustte op het idee dat gebruik zou kunnen worden gemaakt van het bestaande, fijnmazige netwerk (dat o.a. voor de griepprik wordt gebruikt). De grote hoeveelheden per verpakking passen niet in dat netwerk. Daarop is geprobeerd om van die grotere verpakkingen kleinere te maken, maar dat was lastig en tijdrovend. Toen is men maar tot de conclusie gekomen dat er sporthallen moeten worden afgehuurd en een ict-systeem moet worden opgetuigd. In het buitenland is dat van meet af aan de inzet geweest.
pi_197086220
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat gaat dus buitengewoon eenvoudig, heb ik de afgelopen weken gemerkt. Ik heb er een dikke pil bij gepakt, een over onder andere de Tweede Wereldoorlog. Ik voelde me ineens niet meer zo pessimistisch over deze tijd.
prachtig relativeren O+
pi_197086231
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:52 schreef Noordzijde het volgende:
Wat gebeurt er met die 20.000 mensen met achtergrond/ervaring in de zorg die zich hadden aangemeld? Begreep dat er maar 2000 echt bijspringen in de zorg.

Je zou toch zeggen met het zwarte scenario in optocht dat je de andere 18.000 wel ERGENS kan laten bijspringen? Al is het alleen schoonmaken oid.
Gewoon alle lui uit de horeca verplicht oplijnen lijkt me een goeie start.
  woensdag 30 december 2020 @ 10:54:08 #73
14505 OProg
A Life in Music
pi_197086236
Gewoon nieuwsgierig. Hier loopt de zorg nu klem met 2700 coronagevallen op 17,2 milljoen.

In België lagen op er een gegeven moment 7485 op ik meen 10 miljoen. Dat was ook een zwart scenario en liepen redelijk klem maar die hebben het blijkbaar wel aangekund. Hoe hebben die dat dan volgehouden en zouden we het hier überhaupt redden met het Belgische aantal? :? En dan heb ik het trouwens niet over IC-capaciteit want dat verhaal kennen we wel, maar gewoon in het algemeen?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197086260
quote:

Tja. In ziekenhuizen kon ik me eigenlijk wel voorstellen dat je meer tijd kwijt bent met het inwerken van die mensen dan dat je er iets aan hebt. Zeker mensen die er al lang uit zijn. Die kunnen niet zomaar beginnen.

Maar als prikkers kunnen zij waarschijnlijk wel goed werk doen. En dat is ook heel belangrijk.
  woensdag 30 december 2020 @ 10:54:57 #75
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197086262
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Tja....daar zijn we zelf bij, lekker kerst gevierd toch ! ^O^
ik niet, ben een kersthater :) , heeft weinig met corona te doen
  woensdag 30 december 2020 @ 10:55:05 #76
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197086266
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zie juist grote waarde in ons poldermodel. Het is niet het meest efficiënte beslismodel, maar het pas bij onze relatief vrije samenleving die wars is van sterk autoritair gezag.

Maar dat polderen lijkt nu niet de verklaring voor de vertraging te zijn. En ik vraag me dus af hoe men zich zo verkeken kan hebben op de impact van die verpakkingshoeveelheden.
Omdat er door dat gepolder eigenlijk niemand echt helemaal verantwoordelijk is denk ik en vooral omdat de informatievoorziening heel erg vertroebeld raakt als iedereen wat mag roepen.
pi_197086269
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Genot.
Beetje offtopic maar wat lees je? :@
blablablabla
pi_197086288
quote:

[..]

De mensen zorgen voor een nog groter probleem en de overheid zorgt voor een te late oplossing.
2 dingen die elkaar versterken en dat gaat fantastisch!
Go hard or go home
pi_197086293
quote:

[..]

Het lijkt er inderdaad op dat we toch nog even naar het zwartste scenario afglijden waar iedereen 9 maanden voor gevreesd heeft. Ben benieuwd wat de reactie van het kabinet wordt aangezien de maatregelen nauwelijks zin lijken te hebben
als de maatregelen grotendeels vrijblijvend zijn en er word amper gehandhaafd.....
en tevens zijn de mensen er gewoon ook zelf bij, toch lekker sinterklaas/kerst vieren, toch naar kantoor etc etc
  woensdag 30 december 2020 @ 10:55:51 #80
346939 Janneke141
pi_197086295
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:54 schreef byah het volgende:

[..]

Gewoon alle lui uit de horeca verplicht oplijnen lijkt me een goeie start.
Of een hele rij aan mbo- en hbo-verpleegkundigen in opleiding, voor zover die niet al in de lijn zijn ingezet. Het onderwijs ligt toch half op zijn gat. Schrijf maar stage-uren (tegen vergoeding uiteraard).
pi_197086298
quote:
5s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:54 schreef OProg het volgende:
Gewoon nieuwsgierig. Hier loopt de zorg nu klem met 2700 coronagevallen op 17,2 milljoen.

In België lagen op er een gegeven moment 7485 op ik meen 10 miljoen. Dat was ook een zwart scenario en liepen redelijk klem maar die hebben het blijkbaar wel aangekund. Hoe hebben die dat dan volgehouden en zouden we het hier überhaupt redden met het Belgische aantal? :? En dan heb ik het trouwens niet over IC-capaciteit want dat verhaal kennen we wel, maar gewoon in het algemeen?
Er zijn iets van 40.000 ziekenhuisbedden (of iets minder). Een deel daarvan is bezet door niet corona patiënten.

https://www.staatvenz.nl/kerncijfers/ziekenhuisbedden
stupidity has become as common as common sense was before
pi_197086304
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:54 schreef 297534 het volgende:

[..]

Tja. In ziekenhuizen kon ik me eigenlijk wel voorstellen dat je meer tijd kwijt bent met het inwerken van die mensen dan dat je er iets aan hebt. Zeker mensen die er al lang uit zijn. Die kunnen niet zomaar beginnen.

Maar als prikkers kunnen zij waarschijnlijk wel goed werk doen. En dat is ook heel belangrijk.
Ja, ziekenhuis heb je gelijk in. Maar zeker met prikkers oid zouden zij gelijk bij kunnen springen imo. Of wat ik al zei, iets met schoonmaken, dingen klaarzetten enz. Alle hulp is welkom.
pi_197086305
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

prachtig relativeren O+
Nou ja, ik heb met terugwerkende kracht wel sympathie voor de brievenschrijver die de jeugd vertelde dat het allemaal veel erger kon dan corona. :+

Het gaat om dit boek trouwens:

pi_197086327
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb met terugwerkende kracht wel sympathie voor de brievenschrijver die de jeugd vertelde dat het allemaal veel erger kon dan corona. :+

Het gaat om dit boek trouwens:

[ afbeelding ]
Die heb ik ook. Moet er nog in beginnen. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197086341
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Natuurlijk kan het. Het is een kwestie van prioriteiten stellen.
prioriteiten stellen als de ziekenhuizen ramvol liggen, juist ja.
gooi maar open die scholen, en opa en oma ook gewoon blijven bezoeken/oppassen ^O^
pi_197086363
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:55 schreef Noek het volgende:

[..]

De mensen zorgen voor een nog groter probleem en de overheid zorgt voor een te late oplossing.
2 dingen die elkaar versterken en dat gaat fantastisch!
Ik bedoel ook zeker niet te zeggen dat het álleen aan de mensen ligt, maar het is ook te simpel, imo, om kwaad te worden over het 'vingerwijzen' want we zijn natuurlijk deel van het probleem.
pi_197086364
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

Inderdaad, is meer geval van zelfoverschatting, niet zo vreemd met Nederlanders, prima volk maar denken wel dat ze alles uitgevonden hebben.
en ondertussen doen we het nog slechter dan de oostbloklanden waar we continu kritiek op hebben.....
pi_197086369
quote:

[..]

De besmettingen zijn toch aan het dalen?
  woensdag 30 december 2020 @ 11:00:26 #89
14505 OProg
A Life in Music
pi_197086383
quote:

[..]

Als mensen werkelijk weinig tot geen contacten zouden hebben, zouden er toch geen of nauwelijks besmettingen zijn?
We gaan er nogal snel vanuit dat het allemaal samen komen om de gezelligheid is dus contacten zijn slecht.

Terwijl er nogal wat branches zijn waar mensen samen komen om er voor te zorgen dat we nu überhaupt met wat te eten en elektra op FOK! kunnen zitten. Bij mijn maat op zijn bedrijf zijn er dit jaar 2 aan corona overleden. Dat is op de veiling waar ze druk zorgen dat ons eten op de juiste plek terecht komt zodat we geen gras naar binnen hoeven te werken. En daar zijn ook gewoon alle maatregelen genomen.

Dus het klinkt allemaal wel zo lekker eenvoudig - gewoon geen contacten hebben - maar ik praktijk werkt dat natuurlijk ook maar deels.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 30 december 2020 @ 11:00:35 #90
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_197086390
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:50 schreef Predator40 het volgende:

[..]

welk vaccin programma ? dat van ons is nog niet eens gestart :{

De uiteindelijk plannen zijn nog niet eens klaar, prikkers moeten nog gevonden worden, locaties zijn ze nog mee bezig, belscripts zijn ze nog aan het maken, de systemen zijn ze nog aan het testen ( als ze al klaar zijn )
Jouw sarcasme rader is kapot.

Nee vanochtend nog een item van een ingewijde dat ook de 18e waarschijnlijk een showmoment is, hij hoopte dat niet meer dan 4/6 weken later echt gevaccineerd kan gaan worden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 30 december 2020 @ 11:00:42 #91
346939 Janneke141
pi_197086392
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik bedoel ook zeker niet te zeggen dat het álleen aan de mensen ligt, maar het is ook te simpel, imo, om kwaad te worden over het 'vingerwijzen' want we zijn natuurlijk deel van het probleem.
De natuur is het probleem. Niet de burger en ook niet de overheid.
pi_197086402
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Die heb ik ook. Moet er nog in beginnen. :)
Offtopic, maar een aanrader! Veel ellende, maar een geschiedenisles die hard nodig is.
pi_197086410
quote:

Dat gaat net zoals de tekorten van mondkapjes in april dit jaar.....er lagen magazijnen vol 3M FFP2 maskers klaar maar die heeft de overheid afgekeurd, die zijn ergens heen gegaan maar niet naar ons zorgpersoneel.
vreemd he dat we tekorten hadden.....

[ Bericht 1% gewijzigd door Predator40 op 30-12-2020 11:12:19 ]
  woensdag 30 december 2020 @ 11:01:38 #94
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197086412
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:59 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en ondertussen doen we het nog slechter dan de oostbloklanden waar we continu kritiek op hebben.....
Als je er alleen maar om uitgelachen zou worden is dat verder niet zo'n probleem maar dit is toch wel zeer ernstig.
pi_197086416
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:56 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Er zijn iets van 40.000 ziekenhuisbedden (of iets minder). Een deel daarvan is bezet door niet corona patiënten.

https://www.staatvenz.nl/kerncijfers/ziekenhuisbedden
Dat is het totaal van de ziekenhuisbedden. Daaronder zitten ook couveuses, kinderbedden, verloskundige/gyneacologische bedden, kortom bedden voor specifieke zorg die niet zomaar kunnen worden gebruikt voor andere zorg.
pi_197086420
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:59 schreef Questular het volgende:

[..]

De besmettingen zijn toch aan het dalen?
we geilen inderdaad na 9 maanden nog steeds op de dagelijkse besmettingscijfers waarbij zelfs dat getal niet nauwkeurig is na al die tijd :')
  woensdag 30 december 2020 @ 11:02:09 #97
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_197086421
quote:

[..]

Ik weet dat veel mensen in deze reeks die woorden heel vreselijk vinden, maar dat is toch ook deel van het probleem? Dat kan toch niet anders? Als mensen werkelijk weinig tot geen contacten zouden hebben, zouden er toch geen of nauwelijks besmettingen zijn?
Het is vechten tegen de bierkaai, dat virus is blijkbaar echt heel besmettelijk, en als dat waar is van die variant uit de UK dan is het een hopeloze strijd geworden.

Mensen maanden/jaren van sociaal contact onthouden is onmenselijk.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 30 december 2020 @ 11:03:07 #98
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197086439
Nog een observatie over het poldermodel en die volksaard van ons: die werkt in een hoop contexten wel, maar evident niet in dit soort omstandigheden. Dat zie je aan het oeverloze geleuter van iedereen met een Mening voor de camera. Welnu, zonder die camera's gaat het dus echt zo en bij de overheid is het tot kunst verheven. De enige keren dat ik daar tempo in de besluitvorming heb kunnen bekennen, is wanneer er een Geweldige Hork opstond en door de porseleinkast knetterde.

Een aanpak die in alle omstandigheden werkt is er niet. Wat we nu moeten laten zien is dat we ons kunnen aanpassen aan de realiteit in plaats van dat we onszelf op de borst blijven kloppen hoe inclusief we toch zijn met input van iedereen en wat een lollig volkje toch, wars van autoriteit.
pi_197086441
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De natuur is het probleem. Niet de burger en ook niet de overheid.
Het virus is nog steeds het probleem ja. Kun je wel keihard gaan wijzen maar dat leidt ook tot absoluut niks.
Maar toch wil ik een vingertje inzetten voor de Jonge met zn badinerende toontje.
Go hard or go home
pi_197086449
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:02 schreef byah het volgende:

[..]

we geilen inderdaad na 9 maanden nog steeds op de dagelijkse besmettingscijfers waarbij zelfs dat getal niet nauwkeurig is na al die tijd :')
:') duidelijk.
Een daling in besmettingen is geen goede graadmeter of de regels werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')