abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197084935

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197084941
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Is dat nog ergens te volgen?
Misschien als je de juiste Zoom-link hebt. O-)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197084943
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 09:51 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hoe durft ie zo'n toon aan te slaan idd. Alle haast is juist geboden in deze ongekende crisis. Hij is eindverantwoordelijk voor het feit dat ons land de zaken niet op orde heeft voor iets wat je al 9 maanden lang ziet aankomen. Het is een grof schandaal.
Die haast is er vast wel. Ze zéggen dat de vertraging niet zo erg is, maar dat lijkt me onderdeel van het paniekvoetbal.

Volgens een reconstructie van de Volkskrant zit het probleem er vooral in dat er geen rekening is gehouden met de hoeveelheden vaccins per verpakking. De verantwoordelijken zeggen daarover dat die informatie laat bekend was, maar de Volkskrant maakt aannemelijk dat die informatie er al begin oktober was.

Ik probeer terughoudend te zijn in mijn kritiek omdat het om een ongekende logistische operatie gaat, het zo snel mogelijk gevaccineerd krijgen van de bevolking tegen corona, maar ik snap er niks van dat bijvoorbeeld het RIVM en de GGD's de impact van de verpakkingshoeveelheden niet goed hebben ingeschat. Zo'n blunder kun je toch niet alleen op De Jonge afschuiven? Hij is afhankelijk van experts en topadviseurs.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 30 december 2020 @ 10:03:48 #4
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197084950
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Moeten wij (de overheid/RIVM) dat niet meer zijn? Al is ‘t maar alleen op basis van de paniek van de britten?
Zij willen proberen die 3e golf weg te prikken maar dan moeten ze er een paar miljoen per week doen, dat gaat niet lukken waarschijnlijk maar kudos voor het proberen.
pi_197084959
Zou het OMT ook met een advies komen over het eventueel heropenen van basisscholen na de kerstvakantie? Dat was een paar weken geleden nog een issue in de Kamer, maar kan me voorstellen dat dat met de huidige ontwikkelingen niet door zal gaan?
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197085000
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:04 schreef Luke83 het volgende:
Zou het OMT ook met een advies komen over het eventueel heropenen van basisscholen na de kerstvakantie? Dat was een paar weken geleden nog een issue in de Kamer, maar kan me voorstellen dat dat met de huidige ontwikkelingen niet door zal gaan?
Volgens mij komt het OMT puur bijeen om de Britse variant te bespreken. Daar zal zijdelings nog wel geraakt worden aan de rol van scholen, maar ik verwacht dat ze daar (nog) niets over gaan zeggen, omdat er momenteel nog onderzoek gedaan wordt naar die school met tientallen besmettingen.
pi_197085036
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 08:27 schreef 297534 het volgende:

[..]

Dan maar aan andere geven lijkt me....

Er zijn 10k huisartsen blijkbaar. Die zouden toch snel heel wat prikken moeten kunnen zetten.
Genoeg artsen die door het uitstellen van de reguliere zorg tijd over hebben om te helpen bij het vaccineren.
pi_197085044
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgens mij komt het OMT puur bijeen om de Britse variant te bespreken. Daar zal zijdelings nog wel geraakt worden aan de rol van scholen, maar ik verwacht dat ze daar (nog) niets over gaan zeggen, omdat er momenteel nog onderzoek gedaan wordt naar die school met tientallen besmettingen.
Maar ik denk dat het eventueel eerder openen van scholen (maandag 11 januari) wel besproken zal worden lijkt me.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197085117
En een soort tussentijdse evaluatie lijkt me? Anders is het gat tussen 14(?) december en half januari ook groot.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  woensdag 30 december 2020 @ 10:16:28 #10
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197085205
Ze zijn hier bij de Universiteit Twente bezig met het opzetten van alles voor de vaccinatie *O*
pi_197085215
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:12 schreef Luke83 het volgende:
En een soort tussentijdse evaluatie lijkt me? Anders is het gat tussen 14(?) december en half januari ook groot.
Het OMT is 20 december nog bijeengekomen. En ook op 18 december.
pi_197085259
Als de goedkeuring van de andere 2 grote vaccins ook snel komt, dan heb ik nog een beetje hoop dat het een beetje goedkomt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197085303
https://www.hartvannederl(...)schenhoek-overleden/

Scholen ook nog maar een poosje dicht houden.
blablablabla
pi_197085369
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:20 schreef Elan het volgende:

Da's een voorbarige conclusie, aldus Koopmans. Het onderzoek is nog gaande.
pi_197085371
quote:

N = 1. Er zijn 150k leraren (alleen po) in Nederland.
pi_197085374
quote:

We weten helemaal geen details van het overlijden van deze docente.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197085377
quote:

In de kop hinten naar een overlijden door besmetting en dan in de teskt : Het is niet bekend of haar overlijden het gevolg is van het virus.
pi_197085384
quote:

Als er al 40 besmettingen waren, waarom gaan ze nu opeens iedereen onderzoeken dan? Hadden ze beter voor kerst kunnen doen me dunkt. Nu zien de meeste kinderen lekker bij hun opa en oma geweest met de kerst vermoedelijk.
pi_197085386
Zal wel obese zijn geweest.
  woensdag 30 december 2020 @ 10:22:39 #20
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197085392
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:04 schreef Luke83 het volgende:
Volgens mij was het idee dat er bij de evaluatie mogelijk voor kon worden gekozen om de scholen een weekje eerder open te doen, maar niet twee weken. Kijkend naar de cijfers ben ik bang dat ze dat ook echt niet gaan doen.
  woensdag 30 december 2020 @ 10:23:00 #21
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197085400
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:22 schreef Questular het volgende:

In de kop hinten naar een overlijden door besmetting en dan in de teskt . Het is niet bekend of haar overlijden het gevolg is van het virus.
En ook nog eens benadrukken dat het nieuwe virus er is, maar ze nog geen idee hebben of het uberhaupt daarmee te maken heeft.

Oftewel, iemand is dood, maar niemand weet nog waarom.
Irritante berichten.
  woensdag 30 december 2020 @ 10:23:03 #22
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197085401
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 09:55 schreef Simmertje het volgende: Zijn de Britten niet gewoon ongelooflijk in paniek momenteel?
Ik denk eerder dat de Britten op dit gebied hun zaakjes gewoon veel beter op orde hebben.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197085418
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:22 schreef quirina het volgende:
Zal wel obese zijn geweest.
Laten we het hopen, want hoe moeten we anders onszelf wijsmaken dat wij niks te vrezen hebben?
pi_197085425
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Als er al 40 besmettingen waren, waarom gaan ze nu opeens iedereen onderzoeken dan? Hadden ze beter voor kerst kunnen doen me dunkt. Nu zien de meeste kinderen lekker bij hun opa en oma geweest met de kerst vermoedelijk.
Omdat nu pas duidelijk is dat de Britse variant daar wijdverspreid blijkt te zijn. Overigens loopt dat onderzoek al voor de kerst.
pi_197085429
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Omdat ze er afgelopen dagen achter zijn gekomen dat 5 van de 5 onderzochte besmettingen de UK variant was.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')