SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Misschien als je de juiste Zoom-link hebt.quote:
Die haast is er vast wel. Ze zéggen dat de vertraging niet zo erg is, maar dat lijkt me onderdeel van het paniekvoetbal.quote:Op woensdag 30 december 2020 09:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoe durft ie zo'n toon aan te slaan idd. Alle haast is juist geboden in deze ongekende crisis. Hij is eindverantwoordelijk voor het feit dat ons land de zaken niet op orde heeft voor iets wat je al 9 maanden lang ziet aankomen. Het is een grof schandaal.
Zij willen proberen die 3e golf weg te prikken maar dan moeten ze er een paar miljoen per week doen, dat gaat niet lukken waarschijnlijk maar kudos voor het proberen.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Moeten wij (de overheid/RIVM) dat niet meer zijn? Al is ‘t maar alleen op basis van de paniek van de britten?
Volgens mij komt het OMT puur bijeen om de Britse variant te bespreken. Daar zal zijdelings nog wel geraakt worden aan de rol van scholen, maar ik verwacht dat ze daar (nog) niets over gaan zeggen, omdat er momenteel nog onderzoek gedaan wordt naar die school met tientallen besmettingen.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:04 schreef Luke83 het volgende:
Zou het OMT ook met een advies komen over het eventueel heropenen van basisscholen na de kerstvakantie? Dat was een paar weken geleden nog een issue in de Kamer, maar kan me voorstellen dat dat met de huidige ontwikkelingen niet door zal gaan?
Genoeg artsen die door het uitstellen van de reguliere zorg tijd over hebben om te helpen bij het vaccineren.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:27 schreef 297534 het volgende:
[..]
Dan maar aan andere geven lijkt me....
Er zijn 10k huisartsen blijkbaar. Die zouden toch snel heel wat prikken moeten kunnen zetten.
Maar ik denk dat het eventueel eerder openen van scholen (maandag 11 januari) wel besproken zal worden lijkt me.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij komt het OMT puur bijeen om de Britse variant te bespreken. Daar zal zijdelings nog wel geraakt worden aan de rol van scholen, maar ik verwacht dat ze daar (nog) niets over gaan zeggen, omdat er momenteel nog onderzoek gedaan wordt naar die school met tientallen besmettingen.
Het OMT is 20 december nog bijeengekomen. En ook op 18 december.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:12 schreef Luke83 het volgende:
En een soort tussentijdse evaluatie lijkt me? Anders is het gat tussen 14(?) december en half januari ook groot.
Da's een voorbarige conclusie, aldus Koopmans. Het onderzoek is nog gaande.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:20 schreef Elan het volgende:
https://www.hartvannederl(...)schenhoek-overleden/
Scholen ook nog maar een poosje dicht houden.
N = 1. Er zijn 150k leraren (alleen po) in Nederland.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:20 schreef Elan het volgende:
We weten helemaal geen details van het overlijden van deze docente.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:20 schreef Elan het volgende:
In de kop hinten naar een overlijden door besmetting en dan in de teskt : Het is niet bekend of haar overlijden het gevolg is van het virus.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:20 schreef Elan het volgende:
Als er al 40 besmettingen waren, waarom gaan ze nu opeens iedereen onderzoeken dan? Hadden ze beter voor kerst kunnen doen me dunkt. Nu zien de meeste kinderen lekker bij hun opa en oma geweest met de kerst vermoedelijk.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:20 schreef Elan het volgende:
Volgens mij was het idee dat er bij de evaluatie mogelijk voor kon worden gekozen om de scholen een weekje eerder open te doen, maar niet twee weken. Kijkend naar de cijfers ben ik bang dat ze dat ook echt niet gaan doen.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:04 schreef Luke83 het volgende:
Zou het OMT ook met een advies komen over het eventueel heropenen van basisscholen na de kerstvakantie? Dat was een paar weken geleden nog een issue in de Kamer, maar kan me voorstellen dat dat met de huidige ontwikkelingen niet door zal gaan?
En ook nog eens benadrukken dat het nieuwe virus er is, maar ze nog geen idee hebben of het uberhaupt daarmee te maken heeft.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:22 schreef Questular het volgende:
In de kop hinten naar een overlijden door besmetting en dan in de teskt . Het is niet bekend of haar overlijden het gevolg is van het virus.
Ik denk eerder dat de Britten op dit gebied hun zaakjes gewoon veel beter op orde hebben.quote:Op woensdag 30 december 2020 09:55 schreef Simmertje het volgende: Zijn de Britten niet gewoon ongelooflijk in paniek momenteel?
Laten we het hopen, want hoe moeten we anders onszelf wijsmaken dat wij niks te vrezen hebben?quote:
Omdat nu pas duidelijk is dat de Britse variant daar wijdverspreid blijkt te zijn. Overigens loopt dat onderzoek al voor de kerst.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:22 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Als er al 40 besmettingen waren, waarom gaan ze nu opeens iedereen onderzoeken dan? Hadden ze beter voor kerst kunnen doen me dunkt. Nu zien de meeste kinderen lekker bij hun opa en oma geweest met de kerst vermoedelijk.
Omdat ze er afgelopen dagen achter zijn gekomen dat 5 van de 5 onderzochte besmettingen de UK variant was.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:22 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Als er al 40 besmettingen waren, waarom gaan ze nu opeens iedereen onderzoeken dan? Hadden ze beter voor kerst kunnen doen me dunkt. Nu zien de meeste kinderen lekker bij hun opa en oma geweest met de kerst vermoedelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |