Ja, dat is wel waar natuurlijk. Gelukkig is er wel veel tijd in een app gestopt die ons enorm helpt. 🙄quote:Op woensdag 30 december 2020 08:11 schreef Q. het volgende:
[..]
NIEMAND had verwacht dat er een vaccin zou komen dus waarom zou je je daarop voorbereiden?
Erg hè? Eerste wat ik las vanochtend in dit artikel:quote:Op woensdag 30 december 2020 08:02 schreef Janneke141 het volgende:
We gaan het nog iets zorgvuldiger doen dan we al van plan waren:
[..]
https://www.gelderlander.(...)klaar-voor~a655a323/
Nog even volhouden!
In het eerste kwartaal schat het kabinet zelf in 800.000 doses te gebruiken voor zorgpersoneel. Dat wil zeggen dat er 400.000 ingeënt worden in het hele kwartaal, van in totaal 613.000 zorgmedewerkers. Gisteren vroeg ik me al af of ze echt alle zorgmedewerkers bedoelden in hun eigen tijdlijn. Blijkbaar niet dus.quote:Naar verwachting krijgt Nederland in het eerste kwartaal van 2021 zo’n 2,5 miljoen doses van het Pfizer-vaccin. Het kabinet schat dat daarvan zo’n 800.000 zullen worden opgebruikt door zorgpersoneel. De rest zou kunnen worden toegediend aan ouderen.
Misschien kunnen ze even naar Duitsland bellen. Of België. Of Slovenië. Of een van die andere 23, want daar kan het overal wel.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Erg hè? Eerste wat ik las vanochtend in dit artikel over dat ze nog steeds niks gevonden lijken te hebben op de uitdaging hoe dat Pfizer-vaccin in ouderen te krijgen en dat de GGD het ICT-systeem in januari nog steeds niet klaar heeft voor iets anders dan zorgmedewerkers:
[..]
In het eerste kwartaal schat het kabinet zelf in 800.000 doses te gebruiken voor zorgpersoneel. Dat wil zeggen dat er 400.000 ingeënt worden in het hele kwartaal, van in totaal 613.000 zorgmedewerkers. Gisteren vroeg ik me al af of ze echt alle zorgmedewerkers bedoelden in hun eigen tijdlijn. Blijkbaar niet dus.
quote:Op woensdag 30 december 2020 06:00 schreef Za het volgende:
[..]
Heden zijn de cijfers hetzelfde als een maand geleden qua opnames, in de maand ertussen waren beduidend minder besmettingen.
Het zal dus even wat minder worden en dan weer tot hetzelfde niveau als nu.
IC zit nog niet op de helft van maart.
Hou op met Bergamo beelden onzin svp.
Ja precies. Ik vrees echter dat de conclusie in de EU gaat worden op de lange duur dat er meer samen opgetrokken moet worden en "dus" dat we gezellig samen gaan aanbesteden met de buurlanden, verplicht.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze even naar Duitsland bellen. Of België. Of Slovenië. Of een van die andere 23, want daar kan het overal wel.
Klopt, maar het Pfizer-vaccin wordt specifiek aangeraden voor die ouderen omdat het aantoonbaar goed effect heeft op die leeftijdsgroep.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:19 schreef 297534 het volgende:
De huisartsen hadden problemen met het Pfizervaccin. Kunnen ze wel wat met het Oxfordvaccin? Dat is wel makkelijker te gebruiken.
Ik begrijp niet waarom ze niet klaar zijn voor een andere doelgroep. Je krijgt een arm voor je neus en jast er een prik in. Maakt niet uit aan wie die arm toebehoort, lijkt me.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:02 schreef Janneke141 het volgende:
We gaan het nog iets zorgvuldiger doen dan we al van plan waren:
[..]
https://www.gelderlander.(...)klaar-voor~a655a323/
Nog even volhouden!
Computer says no, kennelijk.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom ze niet klaar zijn voor een andere doelgroep. Je krijgt een arm voor je neus en jast er een prik in. Maakt niet uit aan wie die arm toebehoort, lijkt me.
Ik ben helemaal niet voor de EU, maar nu zouden we eindelijk eens baat kunnen hebben bij internationale samenwerking en leren van elkaars fouten en inzichten.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze even naar Duitsland bellen. Of België. Of Slovenië. Of een van die andere 23, want daar kan het overal wel.
Dan maar aan andere geven lijkt me....quote:Op woensdag 30 december 2020 08:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klopt, maar het Pfizer-vaccin wordt specifiek aangeraden voor die ouderen omdat het aantoonbaar goed effect heeft op die leeftijdsgroep.
Als je gewoon een minister hebt die de regie neemt dan kun je ook wel zonder de EU. Zie alle andere landen.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:26 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet voor de EU, maar nu zouden we eindelijk eens baat kunnen hebben bij internationale samenwerking en leren van elkaars fouten en inzichten.
Maar nee, nú wil Nederland steeds zelf het wiel opnieuw uitvinden lijkt het wel. Jammer dat ze daar niet in slagen. Als de EU híer nou eens een keer een beetje de regie in handen zou willen nemen...
De registratie moet wel goed zijn omdat iedereen 2 prikken nodig heeft. Je moet wel weten wie wanneer welke 2e prik moet krijgen. Maar goed, dat hadden ze MAANDEN geleden al klaar kunnen en moeten hebben.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom ze niet klaar zijn voor een andere doelgroep. Je krijgt een arm voor je neus en jast er een prik in. Maakt niet uit aan wie die arm toebehoort, lijkt me.
Yep. Alles moet hier maar decentraal bij de GGDs. Die zwaar onderbezet en ondergefinancierd zijn. Die zijn nooit bedacht voor zo'n uitbraak.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je gewoon een minister hebt die de regie neemt dan kun je ook wel zonder de EU. Zie alle andere landen.
Is de m.p. niet eindverantwoordelijk?quote:Op woensdag 30 december 2020 08:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je gewoon een minister hebt die de regie neemt dan kun je ook wel zonder de EU. Zie alle andere landen.
Zeker, maar primair is het hier natuurlijk Hugo die eindeloos faalt. Die heeft sinds oktober uit zijn neus zitten eten en niets voorbereid voor een vaccinatiecampagne waarvan iedereen wist dat die kwam.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:30 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Is de m.p. niet eindverantwoordelijk?
Maar wel lekker een interview met een vlogger op youtube, in de krant verschijnen, bij het jeugdjournaal, bij OP1quote:Op woensdag 30 december 2020 08:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zeker, maar primair is het hier natuurlijk Hugo die eindeloos faalt. Die heeft sinds oktober uit zijn neus zitten eten en niets voorbereid voor een vaccinatiecampagne waarvan iedereen wist dat die kwam.
Ja maar hij moest ook op vakantie hoor.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zeker, maar primair is het hier natuurlijk Hugo die eindeloos faalt. Die heeft sinds oktober uit zijn neus zitten eten en niets voorbereid voor een vaccinatiecampagne waarvan iedereen wist dat die kwam.
Klopt, maar ook dan maakt het nog steeds niet uit of de arm waarin de de prik zet en de naam die je moet noteren van een zorgmedewerker of een thuiswonende ouderen zijn.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:28 schreef Q. het volgende:
[..]
De registratie moet wel goed zijn omdat iedereen 2 prikken nodig heeft. Je moet wel weten wie wanneer welke 2e prik moet krijgen. Maar goed, dat hadden ze MAANDEN geleden al klaar kunnen en moeten hebben.
Ja, maar heeft Rutte hem niet aangesteld? Het lijkt er haast wel op af hij de meeste mediageile figuur gekozen heeft, zodat deze als bliksemafleider kan dienen als het niet goed gaat. En dat lijkt hem aardig af te gaan.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zeker, maar primair is het hier natuurlijk Hugo die eindeloos faalt.
België? Die hebben 1500 vaccinaties gedaan en moeten nu toch wachten tot half januari?quote:Op woensdag 30 december 2020 08:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is een onterechte opmerking, want vakantie heeft hij niet gehad sinds de zomer.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:33 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja maar hij moest ook op vakantie hoor.
Maar in tegenstelling tot Nederland hebben die wel gewoon een plan hoe ze al die ouderen gaan vaccineren. Wij hebben vooral mensen die naar elkaar wijzen.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:34 schreef Zwansen het volgende:
[..]
België? Die hebben 1500 vaccinaties gedaan en moeten nu toch wachten tot half januari?
Het lijkt me aannemelijker dat ze aggressiever patiënten gaan spreiden. Iedereen in de grensregio naar Duitsland en dan de rest verspreiden over Nederlandse ziekenhuizen.quote:Op woensdag 30 december 2020 02:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zelfs in het meest positieve scenario wordt de zorg overspoeld binnenkort.
Dat betekent triage, bergamobeelden, langer durende maatregelen en in zijn geheel veel meer leed in Q1.
Je kan geen blik zorgpeesoneel opentrekken. Enige andere optie is risicogroepen compleet isoleren waar mogelijk en zsm vaccineren. Maar het is niet realistisch.
De groep is te groot (5/6 mil) en wilde men het, dan zouden ze niet in staat zijn het te bewerkstelligen op basis van alles tot nu toe.
Wat ik er van begrijp heeft Dld ook maar amper mogelijkheden om patiënten over te nemen.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het lijkt me aannemelijker dat ze aggressiever patiënten gaan spreiden. Iedereen in de grensregio naar Duitsland en dan de rest verspreiden over Nederlandse ziekenhuizen.
Zolang Duitsland niet ‘vol’ ligt met Nederlandse patiënten komen ze echt niet met code zwart.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |