Uiteraard, maar beeldvorming is een raar iets.quote:Op dinsdag 29 december 2020 23:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mwah. Dit had net zo goed een kapster, een treinconducteur of een schoonmaakster kunnen zijn.
Jaquote:Op dinsdag 29 december 2020 23:48 schreef tesssssssss het volgende:
Is die Britse variant van het corona-virus al in de Verenigde staten?
Er is wmb helemaal niets aan de hand, anders dat de EMA vindt dat Oxford haar ingestuurde "huiswerk" overnieuw moet doen. Geen enkele technische reden te veronderstellen dat het vaccin verkeerd zou zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 23:07 schreef _serial_ het volgende:
Ik weet overigens niet meer wat ik nu moet geloven van het Oxford Vaccin door alle media berichten.
Kunnen we dat al van de lijst schrappen?
Omdat we nu even bezig zijn met het redden van bejaarden en dikke mensen.quote:
Daar verspreidt nu dat virus zich dat 70 % besmettelijker is.quote:Op dinsdag 29 december 2020 23:53 schreef miss_sly het volgende:
Ik zag net op CNN dat de ICU capaciteit in California nu 0% is. Ze maken zich zorgen vanwege oplopende cijfers naar aanleiding van Kerst.
quote:Op dinsdag 29 december 2020 23:54 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Omdat we nu even bezig zijn met het redden van bejaarden en dikke mensen.
Dat is daar (nog?) niet vastgesteld, dat was in Colorado.quote:Op dinsdag 29 december 2020 23:56 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Daar verspreidt nu dat virus zich dat 70 % besmettelijker is.
Als het een gevecht is als metafoor dan wankelt de zorg enorm en heeft covid net een enorme boost gehad dmv een transformatie.quote:
Dat gaat niet meer gebeuren.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
nog strikter aan de maatregelen houden is de enige optie
Werkt ook averechts.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan is handhaving de enige optie ben ik bang.
Daar zou ik ook niet al te hard op rekenen als dat virus zo vaak muteert.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:25 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Werkt ook averechts.
Er zijn gewoon geen oplossingen meer. Naja, het vaccin dan.
Mensen houden het nu nog enigszins vol met het vaccin in het vooruitzicht. Nog een jaar van dit soort maatregelen trekt de maatschappij echt niet.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:34 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Daar zou ik ook niet al te hard op rekenen als dat virus zo vaak muteert.
Code zwartquote:
Ja, ik wil ook niet dat dat virus muteert, maar aangezien iedereen nu al moest checken of die vaccins (nog) zouden werken.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:45 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Mensen houden het nu nog enigszins vol met het vaccin in het vooruitzicht. Nog een jaar van dit soort maatregelen trekt de maatschappij echt niet.
Het komt.quote:
Ja het is beschamend, tijd dat die bruine glibberaal opstapt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 22:39 schreef Heeinz het volgende:
Wat een land, wat een organisatie, wat een zooitje
Ongeveer twee weken voordat het zover is nog even van alles regelen terwijl het er al een goede negen maanden aan zit te komen
Waanzinnig
Www.coronatest.nlquote:Op woensdag 30 december 2020 01:07 schreef Minimunt het volgende:
Ik heb sinds vandaag wat last van keelpijn... Mhhhm..
Meestal wordt ik dan verkouden..
Testen!!!quote:Op woensdag 30 december 2020 01:07 schreef Minimunt het volgende:
Ik heb sinds vandaag wat last van keelpijn... Mhhhm..
Meestal wordt ik dan verkouden..
Ik begreep dat de vaccins ook effectief zijn tegen gemuteerde versies.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:34 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Daar zou ik ook niet al te hard op rekenen als dat virus zo vaak muteert.
Volgens de wappies niet hoor, DE MEDIA EN OVERHEID PROBEERT ONS TE MUILKORVEN.quote:
Zelfs in het meest positieve scenario wordt de zorg overspoeld binnenkort.quote:Op woensdag 30 december 2020 01:58 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik begreep dat de vaccins ook effectief zijn tegen gemuteerde versies.
Want als dat niet zo was dan hadden we overal zwarte dikke koppen gezien.
Dit is té goed nieuws en daarom niet interessant voor de media.
Plus hele meutes wappies die weigeren te geloven dat er een serieus probleem is.quote:Op woensdag 30 december 2020 02:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zelfs in het meest positieve scenario wordt de zorg overspoeld binnenkort.
Dat betekent triage, bergamobeelden, langer durende maatregelen en in zijn geheel veel meer leed in Q1.
Je kan geen blik zorgpeesoneel opentrekken. Enige andere optie is risicogroepen compleet isoleren waar mogelijk en zsm vaccineren. Maar het is niet realistisch.
De groep is te groot (5/6 mil) en wilde men het, dan zouden ze niet in staat zijn het te bewerkstelligen op basis van alles tot nu toe.
Nou, die geloven wel in een serieus probleem hoor. Wanneer de economie totaal ten gronde is zijn we vatbaarder voor malafide invloeden; zie het World Economic Forum.quote:Op woensdag 30 december 2020 02:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Plus hele meutes wappies die weigeren te geloven dat er een serieus probleem is.
Met dank aan de compleet incompetente overheid die de onrust lekker voed, zelden zo een incompetentie gezien op strategisch en communicatief niveau.quote:Op woensdag 30 december 2020 02:51 schreef n__n het volgende:
[..]
Nou, die geloven wel in een serieus probleem hoor. Wanneer de economie totaal ten gronde is zijn we vatbaarder voor malafide invloeden; zie het World Economic Forum.
Heden zijn de cijfers hetzelfde als een maand geleden qua opnames, in de maand ertussen waren beduidend minder besmettingen.quote:Op woensdag 30 december 2020 02:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dat betekent triage, bergamobeelden, langer durende maatregelen en in zijn geheel veel meer leed in Q1.
Eens. Krijgen even een adempauze, dan weer alle hens aan dek.quote:Op woensdag 30 december 2020 06:00 schreef Za het volgende:
Heden zijn de cijfers hetzelfde als een maand geleden qua opnames, in de maand ertussen waren beduidend minder besmettingen.
Het zal dus even wat minder worden en dan weer tot hetzelfde niveau als nu.
IC zit nog niet op de helft van maart.
Hou op met Bergamo beelden onzin svp.
Zou moeten kunnen en denk (hoop ) er net zo over.quote:Op woensdag 30 december 2020 07:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Eens. Krijgen even een adempauze, dan weer alle hens aan dek.
Als de meute zich dan in januari aan de maatregelen houdt, zal het vanaf de 15de weer teruglopen met de besmettingen.
Maar ik verwacht dat hooguit de basisscholen openen rond 18 januari. Middelbare begin februari en als het blijft dalen daarna ook de studenten weer.
En met een beetje geluk in februari droge horeca open en vanaf half maart ook de natte/terrassen.
Wishful thinking? Misschien, maar lijkt me mogelijk. We hebben geen dringende familiebijeenkomsten meer, carnaval gaat niet door.
Moet goed komen.
Allemaal acteur betaald door George Soros, die 400 doden.quote:Op woensdag 30 december 2020 02:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens de wappies niet hoor, DE MEDIA EN OVERHEID PROBEERT ONS TE MUILKORVEN.
Ik vind het allemaal prima, nemen ze lekker geen vaccin, hoop dat ze snel uitsterven.
Alle ziekenhuizen zijn aan het preppen voor een piek die groter is dan in het voorjaar maar meneer Za en zijn grote bol weten het beter.quote:Op woensdag 30 december 2020 06:00 schreef Za het volgende:
[..]
Heden zijn de cijfers hetzelfde als een maand geleden qua opnames, in de maand ertussen waren beduidend minder besmettingen.
Was een actrice allemaal fake news overdreven angst inpraten niks aan de hand gewoon alles open ja togggg ben al een jaar niet op een feestje geweest mijn leven is kapot hurrrr durrrdquote:Op dinsdag 29 december 2020 23:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Pff bij die basisschool in Bergschenhoek is ook een juf van 38 overleden die ook besmet was.
Dus de Juf leeft nog, ik snap niet waarom er niet op Fake News word gecontroleerd.quote:Op woensdag 30 december 2020 07:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Was een actrice allemaal fake news overdreven angst inpraten niks aan de hand gewoon alles open ja togggg ben al een jaar niet op een feestje geweest mijn leven is kapot hurrrr durrrd
https://www.vandale.nl/gr(...)s/betekenis/sarcasmequote:Op woensdag 30 december 2020 07:53 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Dus de Juf leeft nog, ik snap niet waarom er niet op Fake News word gecontroleerd.
De Media trapt er altijd in.
Paniek! ook jonGuh MenSuh gaAAn dEad! alles dicht! niemand meer naar buiten de komende 10 maandenquote:Op woensdag 30 december 2020 07:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Was een actrice allemaal fake news overdreven angst inpraten niks aan de hand gewoon alles open ja togggg ben al een jaar niet op een feestje geweest mijn leven is kapot hurrrr durrrd
https://www.gelderlander.(...)klaar-voor~a655a323/quote:Een deel van de thuiswonende ouderen krijgt misschien veel sneller dan gedacht het Pfizer-vaccin. Hoe dat zou moeten gebeuren, is echter nog totaal onduidelijk. En het overgrote deel van de 60-plussers is nog lang niet aan de beurt.
Terwijl de vaccinatiecampagne tegen het coronavirus in Nederland al veel later begint dan in de rest van Europa, is er nu een nieuw hoofdpijndossier: de vaccinatie van thuiswonende ouderen. Aanvankelijk was het plan dat zij bij de huisarts hun twee prikken konden halen. Maar het al goedgekeurde vaccin van Pfizer-BioNTech zorgt voor een kink in de kabel.
Huisartsen kunnen dat vaccin niet toedienen, zeggen ze. De reden: het wordt geleverd in partijen van duizend doses en moet bij 75 graden onder nul worden opgeslagen. ,,Pfizer gaat hem niet worden”, stelt Jako Burgers, voorzitter van het Nederlandse Huisartsen Genootschap (NHG).
Desondanks wil het kabinet het advies van de Gezondheidsraad opvolgen om thuiswonende ouderen toch al zoveel mogelijk het Pfizer-vaccin te geven. Het RIVM zoekt nu naar mogelijkheden om dat voor elkaar te krijgen.
De eerste doses van het Pfizer-vaccin worden vanaf 8 januari door de GGD toegediend aan personeel van verzorgingshuizen en andere zorginstellingen. Ouderen zouden dus ook onderdeel moeten worden van die eerste vaccinatieronde. Maar of de GGD’s, die al alle zeilen moeten bijzetten om 8 januari te halen, een extra doelgroep aankunnen, is nog niet zeker.
De GGD liet gistermiddag weten ‘niet bezig’ te zijn met het voorbereiden van vaccinatie van ouderen. Het ict-systeem van de dienst is bij de start alleen klaar voor zorgpersoneel, niet voor andere doelgroepen, zegt een woordvoerder.
Naar verwachting krijgt Nederland in het eerste kwartaal van 2021 zo’n 2,5 miljoen doses van het Pfizer-vaccin. Het kabinet schat dat daarvan zo’n 800.000 zullen worden opgebruikt door zorgpersoneel. De rest zou kunnen worden toegediend aan ouderen.
Huisartsen
De Nederlandse huisartsen bereiden zich intussen met man en macht voor op het toedienen van andere vaccins, zoals dat van AstraZeneca. Dat wordt naar verwachting eind januari goedgekeurd. Maar als exacte leveringsdata en -aantallen bekend zijn - en daar is nu nog geen zicht op - duurt het nog weken voor de eerste prik wordt gezet, zegt een woordvoerder van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV). ,,In het gunstige geval twee weken, maar het kan ook vijf weken duren.”
Voor een flink deel van de ouderen dreigt daardoor het scenario dat pas tegen het einde van de winter begonnen wordt met vaccineren. Dat terwijl juist deze doelgroep voor een groot deel de overvolle ic’s bevolkt. ,,Het moet echt sneller”, zegt de Groningse hoogleraar Maarten Postma, die lid is van de Britse Gezondheidsraad. ,,Juist in de winter zorgt een virus als dit voor de grootste problemen.”
Gelukkig gaat AstraZeneca voorlopig niet goedgekeurd worden, dan kunnen een beetje van onze incompetentie afschuiven op de vaccinproducenten.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:02 schreef Janneke141 het volgende:
We gaan het nog iets zorgvuldiger doen dan we al van plan waren:
[..]
https://www.gelderlander.(...)klaar-voor~a655a323/
Nog even volhouden!
Ik lees NET dat het AstraZeneca vaccin in de UK goedgekeurd is.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:03 schreef Q. het volgende:
[..]
Gelukkig gaat AstraZeneca voorlopig niet goedgekeurd worden, dan kunnen een beetje van onze incompetentie afschuiven op de vaccinproducenten.
quote:Op woensdag 30 december 2020 07:53 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Dus de Juf leeft nog, ik snap niet waarom er niet op Fake News word gecontroleerd.
De Media trapt er altijd in.
En dan straks toch weer gewoon op Rutte stemmen allemaal, alsof hij hier geenszins verantwoordelijk voor is. Man, man, man wat een land.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nog even volhouden!
NIEMAND had verwacht dat er een vaccin zou komen dus waarom zou je je daarop voorbereiden?quote:Op woensdag 30 december 2020 08:10 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
En dan straks toch weer gewoon op Rutte stemmen allemaal, alsof hij hier geenszins verantwoordelijk voor is. Man, man, man wat een land.
Onzin. Het overgrote deel van de Nederlanders staat achter de maatregelen en blijft dat doen zolang de zorg dat nodig heeft. Ook na de vaccinaties.quote:Op dinsdag 29 december 2020 23:22 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik heb me tot nu toe altijd aan de regels gehouden, maar dat draagvlak zal heel snel verdwijnen de komende maanden.. dat zal voor velen gelden.
Ja, dat is wel waar natuurlijk. Gelukkig is er wel veel tijd in een app gestopt die ons enorm helpt. 🙄quote:Op woensdag 30 december 2020 08:11 schreef Q. het volgende:
[..]
NIEMAND had verwacht dat er een vaccin zou komen dus waarom zou je je daarop voorbereiden?
Erg hè? Eerste wat ik las vanochtend in dit artikel:quote:Op woensdag 30 december 2020 08:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nog even volhouden!
In het eerste kwartaal schat het kabinet zelf in 800.000 doses te gebruiken voor zorgpersoneel. Dat wil zeggen dat er 400.000 ingeënt worden in het hele kwartaal, van in totaal 613.000 zorgmedewerkers. Gisteren vroeg ik me al af of ze echt alle zorgmedewerkers bedoelden in hun eigen tijdlijn. Blijkbaar niet dus.quote:Naar verwachting krijgt Nederland in het eerste kwartaal van 2021 zo’n 2,5 miljoen doses van het Pfizer-vaccin. Het kabinet schat dat daarvan zo’n 800.000 zullen worden opgebruikt door zorgpersoneel. De rest zou kunnen worden toegediend aan ouderen.
Misschien kunnen ze even naar Duitsland bellen. Of België. Of Slovenië. Of een van die andere 23, want daar kan het overal wel.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Erg hè? Eerste wat ik las vanochtend in dit artikel over dat ze nog steeds niks gevonden lijken te hebben op de uitdaging hoe dat Pfizer-vaccin in ouderen te krijgen en dat de GGD het ICT-systeem in januari nog steeds niet klaar heeft voor iets anders dan zorgmedewerkers:
[..]
In het eerste kwartaal schat het kabinet zelf in 800.000 doses te gebruiken voor zorgpersoneel. Dat wil zeggen dat er 400.000 ingeënt worden in het hele kwartaal, van in totaal 613.000 zorgmedewerkers. Gisteren vroeg ik me al af of ze echt alle zorgmedewerkers bedoelden in hun eigen tijdlijn. Blijkbaar niet dus.
quote:Op woensdag 30 december 2020 06:00 schreef Za het volgende:
[..]
Ja precies. Ik vrees echter dat de conclusie in de EU gaat worden op de lange duur dat er meer samen opgetrokken moet worden en "dus" dat we gezellig samen gaan aanbesteden met de buurlanden, verplicht.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze even naar Duitsland bellen. Of België. Of Slovenië. Of een van die andere 23, want daar kan het overal wel.
Klopt, maar het Pfizer-vaccin wordt specifiek aangeraden voor die ouderen omdat het aantoonbaar goed effect heeft op die leeftijdsgroep.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:19 schreef 297534 het volgende:
De huisartsen hadden problemen met het Pfizervaccin. Kunnen ze wel wat met het Oxfordvaccin? Dat is wel makkelijker te gebruiken.
Ik begrijp niet waarom ze niet klaar zijn voor een andere doelgroep. Je krijgt een arm voor je neus en jast er een prik in. Maakt niet uit aan wie die arm toebehoort, lijkt me.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nog even volhouden!
Computer says no, kennelijk.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom ze niet klaar zijn voor een andere doelgroep. Je krijgt een arm voor je neus en jast er een prik in. Maakt niet uit aan wie die arm toebehoort, lijkt me.
Ik ben helemaal niet voor de EU, maar nu zouden we eindelijk eens baat kunnen hebben bij internationale samenwerking en leren van elkaars fouten en inzichten.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze even naar Duitsland bellen. Of België. Of Slovenië. Of een van die andere 23, want daar kan het overal wel.
Dan maar aan andere geven lijkt me....quote:Op woensdag 30 december 2020 08:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klopt, maar het Pfizer-vaccin wordt specifiek aangeraden voor die ouderen omdat het aantoonbaar goed effect heeft op die leeftijdsgroep.
Als je gewoon een minister hebt die de regie neemt dan kun je ook wel zonder de EU. Zie alle andere landen.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:26 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet voor de EU, maar nu zouden we eindelijk eens baat kunnen hebben bij internationale samenwerking en leren van elkaars fouten en inzichten.
Maar nee, nú wil Nederland steeds zelf het wiel opnieuw uitvinden lijkt het wel. Jammer dat ze daar niet in slagen. Als de EU híer nou eens een keer een beetje de regie in handen zou willen nemen...
De registratie moet wel goed zijn omdat iedereen 2 prikken nodig heeft. Je moet wel weten wie wanneer welke 2e prik moet krijgen. Maar goed, dat hadden ze MAANDEN geleden al klaar kunnen en moeten hebben.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom ze niet klaar zijn voor een andere doelgroep. Je krijgt een arm voor je neus en jast er een prik in. Maakt niet uit aan wie die arm toebehoort, lijkt me.
Yep. Alles moet hier maar decentraal bij de GGDs. Die zwaar onderbezet en ondergefinancierd zijn. Die zijn nooit bedacht voor zo'n uitbraak.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je gewoon een minister hebt die de regie neemt dan kun je ook wel zonder de EU. Zie alle andere landen.
Is de m.p. niet eindverantwoordelijk?quote:Op woensdag 30 december 2020 08:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je gewoon een minister hebt die de regie neemt dan kun je ook wel zonder de EU. Zie alle andere landen.
Zeker, maar primair is het hier natuurlijk Hugo die eindeloos faalt. Die heeft sinds oktober uit zijn neus zitten eten en niets voorbereid voor een vaccinatiecampagne waarvan iedereen wist dat die kwam.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:30 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Is de m.p. niet eindverantwoordelijk?
Maar wel lekker een interview met een vlogger op youtube, in de krant verschijnen, bij het jeugdjournaal, bij OP1quote:Op woensdag 30 december 2020 08:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zeker, maar primair is het hier natuurlijk Hugo die eindeloos faalt. Die heeft sinds oktober uit zijn neus zitten eten en niets voorbereid voor een vaccinatiecampagne waarvan iedereen wist dat die kwam.
Ja maar hij moest ook op vakantie hoor.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zeker, maar primair is het hier natuurlijk Hugo die eindeloos faalt. Die heeft sinds oktober uit zijn neus zitten eten en niets voorbereid voor een vaccinatiecampagne waarvan iedereen wist dat die kwam.
Klopt, maar ook dan maakt het nog steeds niet uit of de arm waarin de de prik zet en de naam die je moet noteren van een zorgmedewerker of een thuiswonende ouderen zijn.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:28 schreef Q. het volgende:
[..]
De registratie moet wel goed zijn omdat iedereen 2 prikken nodig heeft. Je moet wel weten wie wanneer welke 2e prik moet krijgen. Maar goed, dat hadden ze MAANDEN geleden al klaar kunnen en moeten hebben.
Ja, maar heeft Rutte hem niet aangesteld? Het lijkt er haast wel op af hij de meeste mediageile figuur gekozen heeft, zodat deze als bliksemafleider kan dienen als het niet goed gaat. En dat lijkt hem aardig af te gaan.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zeker, maar primair is het hier natuurlijk Hugo die eindeloos faalt.
België? Die hebben 1500 vaccinaties gedaan en moeten nu toch wachten tot half januari?quote:Op woensdag 30 december 2020 08:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is een onterechte opmerking, want vakantie heeft hij niet gehad sinds de zomer.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:33 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja maar hij moest ook op vakantie hoor.
Maar in tegenstelling tot Nederland hebben die wel gewoon een plan hoe ze al die ouderen gaan vaccineren. Wij hebben vooral mensen die naar elkaar wijzen.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:34 schreef Zwansen het volgende:
[..]
België? Die hebben 1500 vaccinaties gedaan en moeten nu toch wachten tot half januari?
Het lijkt me aannemelijker dat ze aggressiever patiënten gaan spreiden. Iedereen in de grensregio naar Duitsland en dan de rest verspreiden over Nederlandse ziekenhuizen.quote:Op woensdag 30 december 2020 02:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Je kan geen blik zorgpeesoneel opentrekken. Enige andere optie is risicogroepen compleet isoleren waar mogelijk en zsm vaccineren. Maar het is niet realistisch.
De groep is te groot (5/6 mil) en wilde men het, dan zouden ze niet in staat zijn het te bewerkstelligen op basis van alles tot nu toe.
Wat ik er van begrijp heeft Dld ook maar amper mogelijkheden om patiënten over te nemen.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het lijkt me aannemelijker dat ze aggressiever patiënten gaan spreiden. Iedereen in de grensregio naar Duitsland en dan de rest verspreiden over Nederlandse ziekenhuizen.
Zolang Duitsland niet ‘vol’ ligt met Nederlandse patiënten komen ze echt niet met code zwart.
Dat werd vorige keer ook gezegd, en toen kon ‘t daarna ook. Duitsland gaat NL nu echt niet aan zn lot overlaten, wel of geen eigen schuld. Daarbij, als er echt code zwart zou komen en DE kan niet helpen kan de overheid zeggen: Ja, het heeft ons overvallen, we konden er niets aan doen.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat ik er van begrijp heeft Dld ook maar amper mogelijkheden om patiënten over te nemen.
Die man heeft niet uit zijn neus zitten eten maar hij heeft zijn energie niet op de goede manier verbruikt. Ongeschikt dus. Het probleem is volgens mij ook dat het RIVM (je zou denken dat we daar wel klaar mee waren qua bashing...) een groot deel van de regie heeft en opnieuw opzichtig faalt.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Code zwart moet door het ministerie worden uitgeroepen en dat zullen ze never nooit doen, want politieke zelfmoord voor de regering. De facto is code zwart allang geactiveerd en worden steeds meer mensen gewoonweg niet meer doorverwezen of opgenomen.quote:Op woensdag 30 december 2020 09:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat werd vorige keer ook gezegd, en toen kon ‘t daarna ook. Duitsland gaat NL nu echt niet aan zn lot overlaten, wel of geen eigen schuld. Daarbij, als er echt code zwart zou komen en DE kan niet helpen kan de overheid zeggen: Ja, het heeft ons overvallen, we konden er niets aan doen.
Als DE wel helpt is juist pijnlijker voor het kabinet.
Naar een mannetje wijzen is natuurlijk altijd het makkelijkste, neemt niet weg dat hij fouten maakt maar het probleem los je er niet mee op.quote:Op woensdag 30 december 2020 09:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die man heeft niet uit zijn neus zitten eten maar hij heeft zijn energie niet op de goede manier verbruikt. Ongeschikt dus. Het probleem is volgens mij ook dat het RIVM (je zou denken dat we daar wel klaar mee waren qua bashing...) een groot deel van de regie heeft en opnieuw opzichtig faalt.
Die breakdown is door het CBS al gemaakt voor de eerste golf. De oversterfte tijdens de eerst golf (9.000) wordt door het CBS volledig toegeschreven aan corona. Voor de tweede golf zijn de statistieken over doodsoorzaken nog niet gepubliceerd.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:59 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Precies. Het Red Team wordt gelukkig steeds ongeloofwaardiger, maar dat terzijde. Het gaat waarschijnlijk nog wel even duren voordat we een breakdown kunnen maken van deze cijfers en de oversterfte kunnen toewijzen aan verschillende redenen, maar stellen dat het 1:1 met covid te maken heeft, is natuurlijk niet juist.
Hoe kom je hierbij?quote:Op woensdag 30 december 2020 09:18 schreef Confetti het volgende:
[..]
Code zwart moet door het ministerie worden uitgeroepen en dat zullen ze never nooit doen, want politieke zelfmoord voor de regering. De facto is code zwart allang geactiveerd en worden steeds meer mensen gewoonweg niet meer doorverwezen of opgenomen.
Direct door corona én indirect door corona (behandeling niet volledig kunnen krijgen door corona en coronamaatregelen) lijkt mij?quote:Op woensdag 30 december 2020 09:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die breakdown is door het CBS al gemaakt voor de eerste golf. De oversterfte tijdens de eerst golf (9.000) wordt door het CBS volledig toegeschreven aan corona. Voor de tweede golf zijn de statistieken over doodsoorzaken nog niet gepubliceerd.
Een andere manier om de gevolgen van corona in perspectief te plaatsen: Sinds 1945 stierven er niet zo veel Nederlanders in één jaar
https://www.knmg.nl/actua(...)me-bij-schaarste.htmquote:
Vooruit, hij heeft heel hard gewerkt aan de verkeerde dingen. Met zijn inzet is inderdaad niks mis, alleen brengt zijn aanwezigheid ons vooral verder van de oplossing, in plaats van dichter bij.quote:Op woensdag 30 december 2020 09:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die man heeft niet uit zijn neus zitten eten maar hij heeft zijn energie niet op de goede manier verbruikt. Ongeschikt dus. Het probleem is volgens mij ook dat het RIVM (je zou denken dat we daar wel klaar mee waren qua bashing...) een groot deel van de regie heeft en opnieuw opzichtig faalt.
Ik mag het hopen, Corona legt bloot hoe bedroevend slecht het momenteel georganiseerd is.quote:Op woensdag 30 december 2020 09:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Naar een mannetje wijzen is natuurlijk altijd het makkelijkste, neemt niet weg dat hij fouten maakt maar het probleem los je er niet mee op.
Een volgende regering zullen ze die GGD situatie echt wel gaan aanpassen, zoals dat gestructureerd is klopt weinig van.
Ah, dank!quote:Op woensdag 30 december 2020 09:38 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://www.knmg.nl/actua(...)me-bij-schaarste.htm
Zie bijvoorbeeld het draaiboek. In de fase voor code zwart wordt de zogenaamdr 'medische' triage ,'strenger'. Dat kun je zo streng maken als je wil om geen code zwart te verklaren. En dat doen ze, gelet op de leeftijd van de IC-opnames, vergeleken met de gemiddelde leeftijd van de doden.
Mooie timing, deze post. :pquote:Op woensdag 30 december 2020 08:03 schreef Q. het volgende:
[..]
Gelukkig gaat AstraZeneca voorlopig niet goedgekeurd worden, dan kunnen een beetje van onze incompetentie afschuiven op de vaccinproducenten.
Hoe durft ie zo'n toon aan te slaan idd. Alle haast is juist geboden in deze ongekende crisis. Hij is eindverantwoordelijk voor het feit dat ons land de zaken niet op orde heeft voor iets wat je al 9 maanden lang ziet aankomen. Het is een grof schandaal.quote:Op woensdag 30 december 2020 09:45 schreef Noek het volgende:
Het is ongetwijfeld niet zo maar het voelt alsof ze zich niet zo drukmaken en of het allemaal niet zo'n haast heeft.
Vooral de Jonge speelt het heel cool en gooit het op spierballentaal maar zo handelen wij niet, wij gaan hier uiterst zorgvoldig mee om en dat heeft tijd nodig. Maar de GGD is gewoon niet klaar, ze krijgen de shit gewoon niet op orde want alles wordt ad hoc aangepakt.
Voor de mensen die direct worden getroffen, of door de ziekte of door de maatregelen is deze houding echt niet te verkroppen.
Dat is de UK he, EMA is vooralsnog terughoudenderquote:Op woensdag 30 december 2020 09:46 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Mooie timing, deze post. :p
Ik kijk al sinds de zomer geen persconferenties meer, maar ik ben oprecht benieuwd naar 12 januari.quote:Op woensdag 30 december 2020 09:45 schreef Noek het volgende:
Het is ongetwijfeld niet zo maar het voelt alsof ze zich niet zo drukmaken en of het allemaal niet zo'n haast heeft.
Vooral de Jonge speelt het heel cool en gooit het op spierballentaal want zo handelen wij niet, wij gaan hier uiterst zorgvoldig mee om en dat heeft tijd nodig. Maar de GGD is gewoon niet klaar, ze krijgen de shit gewoon niet op orde want alles wordt ad hoc aangepakt.
Voor de mensen die direct worden getroffen, of door de ziekte of door de maatregelen is deze houding echt niet te verkroppen.
Hij heeft wel gelijk.quote:Op woensdag 30 december 2020 09:46 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Mooie timing, deze post. :p
https://www.parool.nl/ned(...)-nederland~b6ec45ec/quote:De farmaceut heeft voor kerst alle papieren die nodig zijn voor goedkeuring ingeleverd bij de Britse medicijnautoriteit MHRA. Die geeft naar verluidt op maandag 4 januari groen licht voor het vaccin, dat daarna spoedig kan worden verspreid in het Verenigd Koninkrijk.
Net als bij het vaccin van Pfizer-BioNTech zijn de Britten daarmee een stuk sneller dan de rest van de Europese Unie. De Europese medicijnwaakhond EMA velt naar verwachting pas eind januari een eindoordeel over het Oxfordvaccin.
https://www.lc.nl/buitenl(...)-in-EU-26322614.htmlquote:Het duurt waarschijnlijk nog wel even voor het coronavaccin van de Britse farmaceut AstraZeneca en de Universiteit van Oxford wordt goedgekeurd in de Europese Unie. Volgens plaatsvervangend directeur van het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) Noel Wathion hebben de ontwikkelaars van het vaccin nog niet eens een aanvraag ingediend bij de medicijnwaakhond.
Het Verenigd Koninkrijk wil al op 4 januari beginnen met de uitrol van het vaccin van AstraZeneca. Daar gaat een Britse toezichthouder over, en die lijkt op het punt te staan groen licht te geven. Maar op het Europese vasteland is dat nog ondenkbaar, aldus Wathion, de nummer twee bij EMA."De gegevens die wij momenteel hebben, volstaan zelfs niet om het AstraZeneca-vaccin een voorwaardelijke vergunning te geven", zo heeft hij laten weten in een interview met de Belgische krant Het Nieuwsblad.
die Britten zijn wel heel vlot, EMA wat traag en FDA er tussenin, die laatste heeft het toch ook nog niet goedgekeurd?quote:Op woensdag 30 december 2020 09:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is de UK he, EMA is vooralsnog terughoudender
Dat sowieso maar ze doen wel watquote:Op woensdag 30 december 2020 09:55 schreef Simmertje het volgende:
Zijn de Britten niet gewoon ongelooflijk in paniek momenteel?
Moeten wij (de overheid/RIVM) dat niet meer zijn? Al is ‘t maar alleen op basis van de paniek van de britten?quote:Op woensdag 30 december 2020 09:55 schreef Simmertje het volgende:
Zijn de Britten niet gewoon ongelooflijk in paniek momenteel?
niet te hopenquote:Op woensdag 30 december 2020 09:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Vandaag OMT advies toch? Las via YorickB op twitter dat er toch nog een kans op een avondklok in zit.
Is dat nog ergens te volgen?quote:Op woensdag 30 december 2020 09:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Vandaag OMT advies toch? Las via YorickB op twitter dat er toch nog een kans op een avondklok in zit.
Inderdaad geweldig dat ze in het VK wel wat doen. Het gaat daar zo goed.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |