moet ook allemaal niet te lang gaan durenquote:Op woensdag 30 december 2020 10:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je bedoeld besproken dat dat pas gaat gebeuren in februari ?
het kan nu toch gewoon niet open.....of misschien alleen aangepast met halve klassen oid.
Dat gaat dus buitengewoon eenvoudig, heb ik de afgelopen weken gemerkt. Ik heb er een dikke pil bij gepakt, een over onder andere de Tweede Wereldoorlog. Ik voelde me ineens niet meer zo pessimistisch over deze tijd.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De kop-in-het-zand-tactiek? Je kunt er toch moeilijk omheen.
Er wordt niet moeilijk gedaan door privéklinieken, er wordt moeilijk gedaan over privéklinieken omdat die natuurlijk weer niet in de bestaande structuren passen. Ergens in mei ofzo was daar een item over in 1Vandaag. Ze stonden daar letterlijk duimen te draaien omdat er veel afspraken waren afgezegd, hadden mensen en apparatuur over maar die capaciteit kon niet worden benut want het paste niet in de juiste vakjes.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:42 schreef DireStraits7 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)door-coronadruk.html
[..]
Waarom wordt er überhaupt zo moeilijk gedaan door privéklinieken? Want rijke lui moeten natuurlijk wel hun eigen plek kunnen kopen?
de verpakkingshoeveelheden is gewoon een excuus/leugen om te verbloemen dat ze veel te laat zijn begonnen met de voorbereiding.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zie juist grote waarde in ons poldermodel. Het is niet het meest efficiënte beslismodel, maar het pas bij onze relatief vrije samenleving die wars is van sterk autoritair gezag.
Maar dat polderen lijkt nu niet de verklaring voor de vertraging te zijn. En ik vraag me dus af hoe men zich zo verkeken kan hebben op de impact van die verpakkingshoeveelheden.
Het lijkt er inderdaad op dat we toch nog even naar het zwartste scenario afglijden waar iedereen 9 maanden voor gevreesd heeft. Ben benieuwd wat de reactie van het kabinet wordt aangezien de maatregelen nauwelijks zin lijken te hebbenquote:Op woensdag 30 december 2020 10:46 schreef BlackLining het volgende:
Het afschalen van acute en oncologische ingrepen lijkt me zo'n beetje de laatste stap voordat er mensen geweigerd moeten gaan worden aan de deur van het ziekenhuis toch?
Beginnen we met een beetje pech 2021 met de doden op de stoep van het ziekenhuis
Natuurlijk kan het. Het is een kwestie van prioriteiten stellen.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je bedoeld besproken dat dat pas gaat gebeuren in februari ?
het kan nu toch gewoon niet open.....of misschien alleen aangepast met halve klassen oid.
Bottomline zal wel zijn dat WIJ ons er niet goed genoeg aan houden.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:48 schreef byah het volgende:
Ben benieuwd wat de reactie van het kabinet wordt aangezien de maatregelen nauwelijks zin lijken te hebben
Dat is dan ook zo.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bottomline zal wel zijn dat WIJ ons er niet goed genoeg aan houden.
Inderdaad, is meer geval van zelfoverschatting, niet zo vreemd met Nederlanders, prima volk maar denken wel dat ze alles uitgevonden hebben.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de verpakkingshoeveelheden is gewoon een excuus/leugen om te verbloemen dat ze veel te laat zijn begonnen met de voorbereiding.
welk vaccin programma ? dat van ons is nog niet eens gestartquote:Op woensdag 30 december 2020 10:39 schreef phpmystyle het volgende:
Gaat geweldig dat vaccin programma
Ik weet dat veel mensen in deze reeks die woorden heel vreselijk vinden, maar dat is toch ook deel van het probleem? Dat kan toch niet anders? Als mensen werkelijk weinig tot geen contacten zouden hebben, zouden er toch geen of nauwelijks besmettingen zijn?quote:Op woensdag 30 december 2020 10:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bottomline zal wel zijn dat WIJ ons er niet goed genoeg aan houden.
Komt omdat mensen veel te veel hoop hadden en hebben. Het wordt nog véél erger.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:24 schreef quirina het volgende:
Telegraaf van vandaag is ook 70% Corona gerelateerde nieuwsberichten.
Krijg je bijna zelfmoordneigingen van.
Het gaat om de uitbraak, niet het specifieke overlijden van een persoon waarvan we de medische achtergrond verder niet kennen.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We weten helemaal geen details van het overlijden van deze docente.
Misschien, heel misschien, is de verwachting niet zo realistisch dat mensen geen contact hebben. Dan is 'schuld' gewoon niet van toepassing. Een gevolg, hooguit.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet dat veel mensen in deze reeks die worden heel vreselijk vinden, maar dat is toch ook deel van het probleem? Dat kan toch niet anders? Als mensen werkelijk weinig tot geen contacten zouden hebben, zouden er toch geen of nauwelijks besmettingen zijn?
Ja zeker. De maatregelen kunnen bijna niet strenger.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet dat veel mensen in deze reeks die worden heel vreselijk vinden, maar dat is toch ook deel van het probleem? Dat kan toch niet anders? Als mensen werkelijk weinig tot geen contacten zouden hebben, zouden er toch geen of nauwelijks besmettingen zijn?
daar ga ik nog niet vanuit hoor, wat jij doet moet jij wetenquote:Op woensdag 30 december 2020 10:52 schreef asco het volgende:
2021 gaat ook niks worden ga daar nou gewoon van uit
Tja....daar zijn we zelf bij, lekker kerst gevierd toch !quote:Op woensdag 30 december 2020 10:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
moet ook allemaal niet te lang gaan duren
In het Volkskrantartikel dat ik aanhaalde vindt een reconstructie plaats waaruit dat wel degelijk blijkt. Er is tijdig begonnen met de voorbereiding, maar die berustte op het idee dat gebruik zou kunnen worden gemaakt van het bestaande, fijnmazige netwerk (dat o.a. voor de griepprik wordt gebruikt). De grote hoeveelheden per verpakking passen niet in dat netwerk. Daarop is geprobeerd om van die grotere verpakkingen kleinere te maken, maar dat was lastig en tijdrovend. Toen is men maar tot de conclusie gekomen dat er sporthallen moeten worden afgehuurd en een ict-systeem moet worden opgetuigd. In het buitenland is dat van meet af aan de inzet geweest.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de verpakkingshoeveelheden is gewoon een excuus/leugen om te verbloemen dat ze veel te laat zijn begonnen met de voorbereiding.
prachtig relativerenquote:Op woensdag 30 december 2020 10:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat gaat dus buitengewoon eenvoudig, heb ik de afgelopen weken gemerkt. Ik heb er een dikke pil bij gepakt, een over onder andere de Tweede Wereldoorlog. Ik voelde me ineens niet meer zo pessimistisch over deze tijd.
Gewoon alle lui uit de horeca verplicht oplijnen lijkt me een goeie start.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:52 schreef Noordzijde het volgende:
Wat gebeurt er met die 20.000 mensen met achtergrond/ervaring in de zorg die zich hadden aangemeld? Begreep dat er maar 2000 echt bijspringen in de zorg.
Je zou toch zeggen met het zwarte scenario in optocht dat je de andere 18.000 wel ERGENS kan laten bijspringen? Al is het alleen schoonmaken oid.
Tja. In ziekenhuizen kon ik me eigenlijk wel voorstellen dat je meer tijd kwijt bent met het inwerken van die mensen dan dat je er iets aan hebt. Zeker mensen die er al lang uit zijn. Die kunnen niet zomaar beginnen.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:52 schreef Noordzijde het volgende:
Wat gebeurt er met die 20.000 mensen met achtergrond/ervaring in de zorg die zich hadden aangemeld? Begreep dat er maar 2000 echt bijspringen in de zorg.
Je zou toch zeggen met het zwarte scenario in optocht dat je de andere 18.000 wel ERGENS kan laten bijspringen? Al is het alleen schoonmaken oid.
ik niet, ben een kersthaterquote:Op woensdag 30 december 2020 10:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Tja....daar zijn we zelf bij, lekker kerst gevierd toch !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |