abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197086450
quote:
15s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:00 schreef OProg het volgende:

[..]

We gaan er nogal snel vanuit dat het allemaal samen komen om de gezelligheid is dus contacten zijn slecht.

Terwijl er nogal wat branches zijn waar mensen samen komen om er voor te zorgen dat we nu überhaupt met wat te eten en elektra op FOK! kunnen zitten. Bij mijn maat op zijn bedrijf zijn er dit jaar 2 aan corona overleden. Dat is op de veiling waar ze druk zorgen dat ons eten op de juiste plek terecht komt zodat we geen gras naar binnen hoeven te werken. En daar zijn ook gewoon alle maatregelen genomen.

Dus het klinkt allemaal wel zo lekker eenvoudig - gewoon geen contacten hebben - maar ik praktijk werkt dat natuurlijk ook maar deels.
Uiteraard is dat zo. Zoals ik al een paar keer heb gezegd, bedoel ik neit te zeggen dat het alleen aan de mensen ligt, maar een klein beetje hand in eigen boezem zou wellicht best op zijn plaats zijn?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197086451
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:00 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Denk je dat nog steeds ja? :D Och, jungske toch.. ;(
Nou dat uiteraard niet. Maar als dit soort serieuze operaties worden uitgesteld bij jonge mensen, dan moet er wel heel goed naar de prioritering worden gekeken. Want eerder werd altijd gezegd dat deze zorg altijd door kon gaan. Nu dus niet meer.
pi_197086469
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:59 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en ondertussen doen we het nog slechter dan de oostbloklanden waar we continu kritiek op hebben.....
China doet het qua corona fan-tas-tisch en we hebben al decennia lang kritiek op China.

Dus we mogen niet meer zeiken?
pi_197086484
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In het Volkskrantartikel dat ik aanhaalde vindt een reconstructie plaats waaruit dat wel degelijk blijkt. Er is tijdig begonnen met de voorbereiding, maar die berustte op het idee dat gebruik zou kunnen worden gemaakt van het bestaande, fijnmazige netwerk (dat o.a. voor de griepprik wordt gebruikt). De grote hoeveelheden per verpakking passen niet in dat netwerk. Daarop is geprobeerd om van die grotere verpakkingen kleinere te maken, maar dat was lastig en tijdrovend. Toen is men maar tot de conclusie gekomen dat er sporthallen moeten worden afgehuurd en een ict-systeem moet worden opgetuigd. In het buitenland is dat van meet af aan de inzet geweest.
Het was in oktober al bekend, en Hugo vroeg ergens 10 dec pas de GGD, daar zit heel wat tijd tussen.
en waarom heeft geen enkel ander Europees land deze problemen met de verpakkingshoeveelheid ?
omdat het een lulverhaal is.

Tevens had de GGD deze zomer al gevraagd moeten worden om de boel op te tuigen, dat had toch al moeten gebeuren voor het Oxford vaccin ( die toen nog op koers lagen om als eerste ingezet te kunnen worden )
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 30 december 2020 @ 11:05:18 #105
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197086485
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:03 schreef Noek het volgende:

[..]

Het virus is nog steeds het probleem ja. Kun je wel keihard gaan wijzen maar dat leidt ook tot absoluut niks.
Maar toch wil ik een vingertje inzetten voor de Jonge met zn badinerende toontje.
De regering heeft communicatief denk ik wel wat dingen laten liggen, en het gebrek aan planning voor de vaccinatiecampagne is ook niet lovenswaardig, maar de rol van de overheid in de virusverspreiding wordt nogal overschat. Vanuit beide richtingen, trouwens.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197086500
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

China doet het qua corona fan-tas-tisch en we hebben al decennia lang kritiek op China.

Dus we mogen niet meer zeiken?
Sinds wanneer geloven we nieuwsberichten uit China?
  woensdag 30 december 2020 @ 11:06:40 #107
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197086517
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:05 schreef Questular het volgende:

[..]

Sinds wanneer geloven we nieuwsberichten uit China?
dit
  woensdag 30 december 2020 @ 11:08:33 #108
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_197086574
Waarom gaan wij de corona zorg niet afbouwen om de gewone (oncologie en cardiologie) zorg te laten doorgaan, misschien kunnen wij ook de maatschappij gaan heropenen stukje bij beetje.

Het is duidelijk dat sommige bevolkingsgroepen voorzichtig moeten zijn, als je dan toch besmet raakt heb je daar ook zelf een eigen verantwoordelijkheid in.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_197086592
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:56 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Ja, ziekenhuis heb je gelijk in. Maar zeker met prikkers oid zouden zij gelijk bij kunnen springen imo. Of wat ik al zei, iets met schoonmaken, dingen klaarzetten enz. Alle hulp is welkom.
er is een e-learning cursus van 15 minuten op youtube,, maak er een digitaal examen eraan vast met een certificaatje, en iedereen kan gaan prikken, een vriendin van ons deed het ook bij haar terminale man na 5 minuten uitleg van de arts, ik heb het vroeger ook bij mezelf gedaan.
pi_197086610
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:08 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom gaan wij de corona zorg niet afbouwen om de gewone (oncologie en cardiologie) zorg te laten doorgaan, misschien kunnen wij ook de maatschappij gaan heropenen stukje bij beetje.

Het is duidelijk dat sommige bevolkingsgroepen voorzichtig moeten zijn, als je dan toch besmet raakt heb je daar ook zelf een eigen verantwoordelijkheid in.
Hoe zie jij dat in de praktijk?

Laat die corona patient maar in de gang liggen en kijken of die er over paar weken nog ligt en ademt?
pi_197086614
quote:

Dat je het uit je strot krijgt. Sta je bijvoorbeeld wel eens stil bij al die mensen die niet de luxe hebben om veilig van huis uit te werken?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197086627
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:59 schreef Questular het volgende:

[..]

De besmettingen zijn toch aan het dalen?
ziekenhuis opnames stijgen nog steeds, en grote kans dat de besmettingen weer gaan oplopen door kerst.
  woensdag 30 december 2020 @ 11:11:11 #113
14505 OProg
A Life in Music
pi_197086638
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Uiteraard is dat zo. Zoals ik al een paar keer heb gezegd, bedoel ik neit te zeggen dat het alleen aan de mensen ligt, maar een klein beetje hand in eigen boezem zou wellicht best op zijn plaats zijn?
Oh. Dat ben ik voor sommigen wel met je eens hoor. ;) Maar ik vrees wel dat we in deze periode van het jaar het niet helemaal kan controleren als cruciale dingen door kunnen draaien.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 30 december 2020 @ 11:11:11 #114
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_197086639
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hoe zie jij dat in de praktijk?

Laat die corona patient maar in de gang liggen en kijken of die er over paar weken nog ligt en ademt?
Cohort afdelingen opzetten voor palliatieve zorg. Zeg niet dat het ideaal is. Maar blijkbaar staan we nu op een punt om oncologische zorg voor jonge vrouwen te onthouden om Hans van 58 a 122 KG op de IC te redden. Ik kan dat niet meer uitleggen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_197086653
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Jouw sarcasme rader is kapot.

Nee vanochtend nog een item van een ingewijde dat ook de 18e waarschijnlijk een showmoment is, hij hoopte dat niet meer dan 4/6 weken later echt gevaccineerd kan gaan worden.
dit is echt een slechte grap toch ??? heb je ergens daar een artikel van ?
  woensdag 30 december 2020 @ 11:11:51 #116
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_197086659
quote:
13s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat je het uit je strot krijgt. Sta je bijvoorbeeld wel eens stil bij al die mensen die niet de luxe hebben om veilig van huis uit te werken?
Wat zeg je tegen al die werkelozen? Kinderen die al maanden uithuizigen, en mensen die reguliere zorg onthouden wordt? Krijg je dat wel je strot uit?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_197086668
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:09 schreef Predator40 het volgende:

[..]

er is een e-learning cursus van 15 minuten op youtube,, maak er een digitaal examen eraan vast met een certificaatje, en iedereen kan gaan prikken, een vriendin van ons deed het ook bij haar terminale man na 5 minuten uitleg van de arts, ik heb het vroeger ook bij mezelf gedaan.
Ik heb mijn moeder ook een paar weken prikken gegeven vorig jaar, iedereen met een kleine uitleg kan het.
Dat je bepaalde hemofilie patiënten/groepen niet in de spier mag prikken, kan je aan de voorselectie afvangen.

We doen echt soms veel te moeilijk in dit land.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 30 december 2020 @ 11:12:29 #118
346939 Janneke141
pi_197086688
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat zeg je tegen al die werkelozen? Kinderen die al maanden uithuizigen, en mensen die reguliere zorg onthouden wordt? Krijg je dat wel je strot uit?
Die moeten solidair zijn.
  woensdag 30 december 2020 @ 11:12:56 #119
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197086701
quote:

ik vind dat er geen onderscheid gemaakt moet worden en ik neem aan dat ze dat ook zullen doen, uiteindelijk gaat het om levensvatbaarheid na behandeling.
pi_197086722
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:09 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Een arts had het er over dat gekwalificeerd personeel het prikken in anderhalf tot twee uur kan leren. Laten we er vooral vanuit gaan dat die arts liegt en een kwartiertje YouTube kijken meer dan voldoende is voor elke debiel.

Wat is jouw theorie waarom dit niet gedaan wordt, hebben die managers gewoon zin om te kutten en mensen over de kling te jagen?
  woensdag 30 december 2020 @ 11:14:20 #121
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_197086745
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dit is echt een slechte grap toch ??? heb je ergens daar een artikel van ?
Check dit: https://www.ad.nl/video/n(...)rdt-een-ramp~p188979

Wel hele filmpje afluisteren.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 30 december 2020 @ 11:15:55 #122
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_197086795
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die moeten solidair zijn.
Ja het is wel goed met ze.
Iedereen is in staat om zijn of haar gezondheid te beoordelen, en als je gezondheid zwak is door ouderdom of leefstijl dan zou er niets anders op moeten zitten dan je moeten terugtrekken tot er een vaccin is.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 30 december 2020 @ 11:16:14 #123
346939 Janneke141
pi_197086810
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Een arts had het er over dat gekwalificeerd personeel het prikken in anderhalf tot twee uur kan leren. Laten we er vooral vanuit gaan dat die arts liegt en een kwartiertje YouTube kijken meer dan voldoende is voor elke debiel.

Wat is jouw theorie waarom dit niet gedaan wordt, hebben die managers gewoon zin om te kutten en mensen over de kling te jagen?
Al duurt het twee dagen om het goed te leren Of twee weken. De suggestie dat het heel erg ingewikkeld is om geschikte mensen te vinden of dat je er een volledige verpleegkundigenopleiding van drie jaar voor nodig hebt klopt gewoon niet. Iedereen die durft en niet al te motorisch gestoord is kan dit gewoon gaan doen.
pi_197086814
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Cohort afdelingen opzetten voor palliatieve zorg. Zeg niet dat het ideaal is. Maar blijkbaar staan we nu op een punt om oncologische zorg voor jonge vrouwen te onthouden om Hans van 58 a 122 KG op de IC te redden. Ik kan dat niet meer uitleggen.
Ok
Dus als jij ziek wordt. Mag van jou de arts zeggen: 'jammer joh, ga daar maar liggen en beterschap!'?
pi_197086829
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:05 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Het was in oktober al bekend, en Hugo vroeg ergens 10 dec pas de GGD, daar zit heel wat tijd tussen.
en waarom heeft geen enkel ander Europees land deze problemen met de verpakkingshoeveelheid ?
omdat het een lulverhaal is.

Tevens had de GGD deze zomer al gevraagd moeten worden om de boel op te tuigen, dat had toch al moeten gebeuren voor het Oxford vaccin ( die toen nog op koers lagen om als eerste ingezet te kunnen worden )
Nu dat fijnmazig netwerk klopt wel maar de problemen en de eigenschappen van de vaccins waren in de zomer al bekend want toen stond het al in de krant. Ook dat de vaccins rond december klaar zouden zijn.

Waar het fout is gegaan is dat men is gaan zwarte pieten en geen actie is ondernomen. Alles en zeker de ICT had al ontwikkeld kunnen zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')