abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197086836
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Een arts had het er over dat gekwalificeerd personeel het prikken in anderhalf tot twee uur kan leren. Laten we er vooral vanuit gaan dat die arts liegt en een kwartiertje YouTube kijken meer dan voldoende is voor elke debiel.

Wat is jouw theorie waarom dit niet gedaan wordt, hebben die managers gewoon zin om te kutten en mensen over de kling te jagen?

hoe makkelijk wil je het hebben ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 30 december 2020 @ 11:17:11 #127
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_197086843
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ok
Dus als jij ziek wordt. Mag van jou de arts zeggen: 'jammer joh, ga daar maar liggen en beterschap!'?
Zover komt het niet omdat ik geen 58 ben, 122KG weeg, diabetes heb, en en ik sport louter ken van de krant en televisie.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 30 december 2020 @ 11:17:13 #128
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197086845
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ok
Dus als jij ziek wordt. Mag van jou de arts zeggen: 'jammer joh, ga daar maar liggen en beterschap!'?
We moeten af van het idee dat we iedereen zouden kunnen redden, ja. Ook buiten corona trouwens.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197086874
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Cohort afdelingen opzetten voor palliatieve zorg. Zeg niet dat het ideaal is. Maar blijkbaar staan we nu op een punt om oncologische zorg voor jonge vrouwen te onthouden om Hans van 58 a 122 KG op de IC te redden. Ik kan dat niet meer uitleggen.
Komt goed uit want jij hoeft dat ook niet uit te leggen, volgens mij.

En zover mij bekend mogen artsen niet eens wat jij voorstelt doen, behandeling weigeren voor behandelbare patienten omdat ze liever een kanker patient helpen.
pi_197086879
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

We moeten af van het idee dat we iedereen zouden kunnen redden, ja. Ook buiten corona trouwens.
Ja, stel je voor zeg.
pi_197086883
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:16 schreef Predator40 het volgende:

[..]

hoe makkelijk wil je het hebben ?
Ik heb verpleegkunde gedaan en dit was 1 dagdeel en toen mochten we los. Medisch rekenen hoorde daar ook bij, moest je wel een 10 op hebben maar dat was de, spuit em er maar in starters pack.
Go hard or go home
  woensdag 30 december 2020 @ 11:19:21 #132
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_197086895
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Komt goed uit want jij hoeft dat ook niet uit te leggen, volgens mij.

En zover mij bekend mogen artsen niet eens wat jij voorstelt doen, behandeling weigeren voor behandelbare patienten omdat ze liever een kanker patient helpen.
Dan moet je de directeur van het ziekenhuis in het Sint Jansdal opbellen, die is voornemens om de oncologie zorg te gaan afbouwen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 30 december 2020 @ 11:19:21 #133
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197086897
Als wij de 18e januari niet daadwerkelijk echt gaan starten met vaccineren dan hoef ik niet eens meer naar de kapper, dan trek ik de haren zelf uit mijn hoofd.
pi_197086898
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja het is wel goed met ze.
Iedereen is in staat om zijn of haar gezondheid te beoordelen, en als je gezondheid zwak is door ouderdom of leefstijl dan zou er niets anders op moeten zitten dan je moeten terugtrekken tot er een vaccin is.
juist dit, het is ff klote....maar het moet maar

niet shoppen
kerst met zijn 2en
oud en nieuw met zijn 2en
verjaardag met zijn 2en

wel vooruit kijken naar alle mooie plannen die we hebben als we immuun zijn en alles weer open kan
dat houd ons vrolijk en positief ( over de toekomst, niet over de gehele aanpak )
pi_197086900
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Al duurt het twee dagen om het goed te leren Of twee weken. De suggestie dat het heel erg ingewikkeld is om geschikte mensen te vinden of dat je er een volledige verpleegkundigenopleiding van drie jaar voor nodig hebt klopt gewoon niet. Iedereen die durft en niet al te motorisch gestoord is kan dit gewoon gaan doen.
Als wij het kunnen bedenken en honderden deskundigen die al jaren dit werk doen lukt het niet. Waarom doen ze het dan niet...???

Of wellicht denken wij er te simpel over
pi_197086908
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat zeg je tegen al die werkelozen? Kinderen die al maanden uithuizigen, en mensen die reguliere zorg onthouden wordt? Krijg je dat wel je strot uit?
Tegen de werkelozen zeg je: heel vervelend voor u. We hebben met een kwestie van leven of dood te maken die nu de hoogste prioriteit vereist. We zorgen voor een adequaat vangnet.

Bij mensen die reguliere zorg wordt onthouden, heb je een onderscheid te maken tussen acute zorg en zorg die kan wachten. En dan krijgt acute zorg dus de hoogste prioriteit. Is er niet genoeg capaciteit, dan zijn er keuzes te maken. Het is niet ethisch om dat onderscheid te maken op basis van 'eigen schuld dikke bult'. Dan zou je ook mensen met longkanker die hebben gerookt onderaan de prioriteitenlijst gaan zetten. Of misschien ook vrouwen die hun knobbel in de borst wel erg laat hebben ontdekt? Glijdende schaal.

Waar jij volkomen aan voorbij gaat, is dat niet iedereen zich kan isoleren. Kinderen hebben onderwijs nodig, veel arbeid bestaat uit contactberoepen. En het zijn juist de laagopgeleiden die over het algemeen het vaakst een baan hebben waarbij ze niet van huis uit kunnen werken. Je zou die laatste groep, die ook nog eens over het algemeen ongezonder is, massaal in de steek laten. Ik ben benieuwd hoe jij dat als politicus uit zou leggen. Op een forum is het natuurlijk eenvoudig om de sociaal-darwinist uit te hangen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 30 december 2020 @ 11:20:12 #137
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197086928
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Zover komt het niet omdat ik geen 58 ben, 122KG weeg, diabetes heb, en en ik sport louter ken van de krant en televisie.
twitter

Al is de kans klein, ook voor mensen zonder onderliggende klachten kan het behoorlijk serieus lopen. Ook ik heb het mee gemaakt met de man van mijn nicht. Begin 40, marathonloper en heeft een paar dagen in het ziekenhuis gelegen met covid.
  woensdag 30 december 2020 @ 11:20:57 #138
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_197086954
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:19 schreef Predator40 het volgende:

[..]

juist dit, het is ff klote....maar het moet maar

niet shoppen
kerst met zijn 2en
oud en nieuw met zijn 2en
verjaardag met zijn 2en

wel vooruit kijken naar alle mooie plannen die we hebben als we immuun zijn en alles weer open kan
dat houd ons vrolijk en positief ( over de toekomst, niet over de gehele aanpak )
Kijk, en dat is prijzenswaardig omdat jij het doet. Zouden meer moeten doen.
Maar niemand wil meer verantwoordelijkheid nemen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_197086969
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als wij de 18e januari niet daadwerkelijk echt gaan starten met vaccineren dan hoef ik niet eens meer naar de kapper, dan trek ik de haren zelf uit mijn hoofd.
ik mag hopen dat Hugo er dan per direct uitgetrapt word ?
  Moderator woensdag 30 december 2020 @ 11:21:32 #140
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197086974
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

https://www.washingtonpos(...)-louisiana-congress/

Deze man was 41. Had geen diabetes of onderliggend lijden. Was niet dik.
En is nu dood door covid.

Dus.
pi_197086980
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als wij het kunnen bedenken en honderden deskundigen die al jaren dit werk doen lukt het niet. Waarom doen ze het dan niet...???

Of wellicht denken wij er te simpel over
er zal vast wel een hoop bureaucratie aan vast zitten.....
pi_197086982
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:18 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik heb wel contact met Chinezen en ze werken daar iig gewoon door dus ze zitten niet met dichtgelaste deuren en
[..]

Ik heb verpleegkunde gedaan en dit was 1 dagdeel en toen mochten we los. Medisch rekenen hoorde daar ook bij, moest je wel een 10 op hebben maar dat was de, spuit em er maar in starters pack.
Ik kan van een klasgenoot vertellen die tandarts is dat ze een verdovingsspuit maar 1 keer op elkaar geoefend hebben voordat ze ook los mochten. Verbaasde mij ook maar in een dagdeel is dat wel afgehandeld idd.

Punt is dat zelfs als het een week had geduurd deze mensen al in oktober getraind hadden kunnen worden.
Het is zo'n gekruidenier.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_197086987
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:20 schreef Momo het volgende:

[..]

[ twitter ]

Al is de kans klein, ook voor mensen zonder onderliggende klachten kan het behoorlijk serieus lopen. Ook ik heb het mee gemaakt met de man van mijn nicht. Begin 40, marathonloper en heeft een paar dagen in het ziekenhuis gelegen met covid.
en nu is die dood?
Go hard or go home
pi_197086998
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

php is ene gezonde vitale vent met nog decennia voor zich en twee schatjes van kinderen thuis.

Ik begrijp niet waarom hij het zelf moet uitzoeken omdat hij corona heeft en mag de buurman die een nieuwe heup nodig heeft voor
pi_197087019
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:22 schreef Questular het volgende:

[..]

In de kop hinten naar een overlijden door besmetting en dan in de teskt : Het is niet bekend of haar overlijden het gevolg is van het virus.
Kut Hart van Nederland, lekker het tokkievolk angst aanjagen. 'Ja maar wij zeggen zelf niet dat het door corona kwam!' Zij dragen zelf geen enkele verantwoordelijkheid voor wat er gebeurt als basisscholen langer dicht moeten omdat leraren en ouders bang zijn. Hoeven aan niemand verantwoording af te leggen.

quote:
82s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:27 schreef OProg het volgende:
Yorrick - wie? - zit zo te zien behoorlijk te duimen voor een avondklok.

Net als dat Red Team met 'in drie weken kunnen het virus het land uit drukken' zijn het allemaal van die valse voorwendselen in de argumentatie. Nu is het weer dat als je dat halsoverkop in gaat stellen het bij gaat dragen aan een rustige jaarwisseling terwijl het eerder nog was om te voorkomen dat mensen elkaar gaan bezoeken. Dat laatste is iets dat te maken heeft met het virusverloop en kan je eventueel bij het OMT beleggen..

Maar als het OMT een avondklok gaat adviseren en de regering het overneemt met als doel orde te handhaven waardoor het geen puinhoop zal worden kan je je echt af gaan vragen wat we in hemelsnaam aan het doen zijn.

De mensen in dat OMT geven advies over een pandemie. Dat is hun primair doel. Over hoe orde te handhaven is en je kan voorkomen dat het een puinhoop gaat worden moet je toch echt bij justitie, politie, sociologen en noem allemaal maar zijn.

Wat is anders het volgende, dat we het OMT ook gaan vragen hoe we ons belastingstelsel in moeten richten zodat de zorg extra geld krijgt?
We moeten nu allemaal als kip zonder kop in blinde paniek over straat rennen, dan hebben we dat virus er zo onder!

Zeer vermoeiende adviezen inderdaad. Dan moet je de al zwaar belaste politie en boa's gaan inzetten om iedereen naar binnen te knuppelen. Dacht toch dat ze er waren om de orde te bewaken en dat ze dat gewoon moeten doen binnen een wettelijk kader waar wél langer dan 2 dagen over is nagedacht, en niet alleen vanuit de emotie. En wat dus inderdaad inhoudt dat niet elke vuurpijl een hardhandige arrestatie oplevert, en dat ze niet bij elk luidruchtig feestje met een stormram naar binnen gaan: https://www.trouw.nl/binn(...)-escalatie~b7867d4a/
  woensdag 30 december 2020 @ 11:23:19 #146
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_197087022
quote:
13s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Tegen de werkelozen zeg je: heel vervelend voor u. We hebben met een kwestie van leven of dood te maken die nu de hoogste prioriteit vereist. We zorgen voor een adequaat vangnet.

Bij mensen die reguliere zorg wordt onthouden, heb je een onderscheid te maken tussen acute zorg en zorg die kan wachten. En dan krijgt acute zorg dus de hoogste prioriteit. Is er niet genoeg capaciteit, dan zijn er keuzes te maken. Het is niet ethisch om dat onderscheid te maken op basis van 'eigen schuld dikke bult'. Dan zou je ook mensen met longkanker die hebben gerookt onderaan de prioriteitenlijst gaan zetten. Of misschien ook vrouwen die hun knobbel in de borst wel erg laat hebben ontdekt? Glijdende schaal.

Waar jij volkomen aan voorbij gaat, is dat niet iedereen zich kan isoleren. Kinderen hebben onderwijs nodig, veel arbeid bestaat uit contactberoepen. En het zijn juist de laagopgeleiden die over het algemeen het vaakst een baan hebben waarbij ze niet van huis uit kunnen werken. Je zou die laatste groep, die ook nog eens over het algemeen ongezonder is, massaal in de steek laten. Ik ben benieuwd hoe jij dat als politicus uit zou leggen. Op een forum is het natuurlijk eenvoudig om de sociaal-darwinist uit te hangen.
Deze discussie hebben wij gevoerd. En we hebben het niet over longkanker in relatie tot schaarste op een oncologie afdeling, anders wordt die discussie echt wel aangezwengeld. We hebben het hier over de toekomst en sociaal-economische gevolgen van maatregelen die met name jongeren treffen om de precaire gezondheid van mensen die veel te dik zijn, of te oud zijn, of een combinatie van beide te redden. Terwijl er een alternatief voorhanden is: neem je verantwoordelijkheid en blijf binnen. Ik zou er voorstander van zijn dat gemeentes desnoods voor hun de boodschappen gaat doen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 30 december 2020 @ 11:23:55 #147
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_197087039
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:20 schreef Momo het volgende:

[..]

[ twitter ]

Ja eens, er zijn ook mensen die longkanker krijgen zonder dat ze ooit meer 1 keer hebben gerookt. Maar tijdens een pandemie telt toch echt de wet van de grote getallen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_197087040
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Kijk, en dat is prijzenswaardig omdat jij het doet. Zouden meer moeten doen.
Maar niemand wil meer verantwoordelijkheid nemen.
Bron?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 30 december 2020 @ 11:23:57 #149
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197087043
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:22 schreef Noek het volgende:

[..]

en nu is die dood?
Nee gelukkig niet. Maar kon maanden lang nauwelijks een trap op lopen. Als iemand niet dood gaat betekent nog niet dat het gewoon ok is.
pi_197087064
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Het is vechten tegen de bierkaai, dat virus is blijkbaar echt heel besmettelijk, en als dat waar is van die variant uit de UK dan is het een hopeloze strijd geworden.

Mensen maanden/jaren van sociaal contact onthouden is onmenselijk.
Zo’n beetje 20% van de Nederlandse bevolking werkt in de vitale infrastructuur of in een cruciaal beroep. Die mensen kun je niet gewoon thuis zetten, dan hebben we een nog veel groter probleem dan nu.

Dat houdt in dat 3 miljoen mensen gewoon naar hun werk moeten, en dan tel ik de maakindustrie nog niet eens mee.

Misschien is dit in het huidige seizoen wel het meest haalbare. Haal die 20.000 mensen die aangeboden hebben te helpen en zet ze in een noodziekenhuis. Dat ziekenhuis doet dan alleen Covid-19 gevallen bijvoorbeeld. De administratieve procedures zullen ze wellicht moeten leren, maar verder kunnen ze in een paar dagen ingewerkt zijn, aangezien ze al achtergrond en ervaring hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')