Het waren bijna allemaal crossfitters. Het is weer een nieuw doel. Weer een grens om te verleggen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 22:25 schreef nomina het volgende:
Die Engelse versie is ook best leuk, ook omdat bij de "interviews" de instructeurs meer in beeld komen dan de kandidaten.
De instructeurs bij beide versies zijn ex-commando's die nu als ondernemers dit soort cursussen geven. Op zich niets mis mee en de kandidaten kunnen de illusie krijgen dat ze het daadwerkelijk zouden kunnen. En sommigen zouden het misschien ook kunnen maar 8 dagen zonder daadwerkelijk aan echte gevechten deel te hebben genomen, zegt niet veel.
Het is entertainment door tv makers en werving voor defensie.
Al ging ik er in eerste instantie dus in mee![]()
Als informatie op reddit klopt, staat de Engelse versie nog verder van de realiteit af. Daar kun je pas na drie jaar als soldaat toetreden tot elitetroepen.
Hoe dat Nederland zit weet ik niet, maar ergens lijkt het me logisch dat je eerst ook echte praktijkervaring moet hebben - en je daar ook bewezen hebben- eer je tot de elite kunt behoren.
Toch apart dat mensen zich 8 dagen afbeulen zonder doel, behalve dan dat ze het kunnen. Tja, griep of een zware operatie is ook afzien, maar om dat nou een bijzondere ervaring te noemen.
Ik weet niet of dat een recruiter die een intelligent, niet makkelijk te manipuleren en zelfstandig kunnen denkend mens zoekt, daarop zit te wachten.
Het programma lijkt dan ook meer op een iets uitgebreidere Kennismakingsdagen, in plaats van de ECO of zelfs de VCO.quote:Op dinsdag 29 december 2020 22:25 schreef nomina het volgende:
Die Engelse versie is ook best leuk, ook omdat bij de "interviews" de instructeurs meer in beeld komen dan de kandidaten.
De instructeurs bij beide versies zijn ex-commando's die nu als ondernemers dit soort cursussen geven. Op zich niets mis mee en de kandidaten kunnen de illusie krijgen dat ze het daadwerkelijk zouden kunnen. En sommigen zouden het misschien ook kunnen maar 8 dagen zonder daadwerkelijk aan echte gevechten deel te hebben genomen, zegt niet veel.
Het is entertainment door tv makers en werving voor defensie.
Al ging ik er in eerste instantie dus in mee![]()
Als informatie op reddit klopt, staat de Engelse versie nog verder van de realiteit af. Daar kun je pas na drie jaar als soldaat toetreden tot elitetroepen.
Hoe dat Nederland zit weet ik niet, maar ergens lijkt het me logisch dat je eerst ook echte praktijkervaring moet hebben - en je daar ook bewezen hebben- eer je tot de elite kunt behoren.
En als spijkerbroek moet je dan ook nog eerst de AMOL (Algemene militaire opleiding luchtmobiel) doorlopen voordat je door mag naar de ECO.quote:Op dinsdag 29 december 2020 23:56 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Het programma lijkt dan ook meer op een iets uitgebreidere Kennismakingsdagen, in plaats van de ECO of zelfs de VCO.
De Kennismakingsdagen duren drie dagen, ipv 8, en start op dezelfde locatie als KvK (dat kamp met de barakken).
Pas als je de Kennismakingsdagen met succes hebt doorlopen (en dat kan ook als “spijkerbroek”) kan je uitgenodigd worden voor de ECO, dus het is echt niet zo dat je zomaar even instapt in de ECO.
Als je de ECO al overleeft en je de groene baret op mag zetten, is dat maar tijdelijk. Daarna komt de VCO, en pas daarna mag je ‘m houden
quote:Op woensdag 30 december 2020 09:04 schreef StateOfMind het volgende:
En als je nou een chino draagt ipv een spijkerbroek?
Of een schroevenbroek ipv een spijkerbroek?
quote:Op zondag 3 januari 2021 15:54 schreef Chia het volgende:
Kamp Waes is nu wel beschikbaar via NPO Plus: https://www.npostart.nl/kamp-waes/VPWON_1316298
Dank je voor delen! Direct opgezetquote:Op zondag 3 januari 2021 15:54 schreef Chia het volgende:
Kamp Waes is nu wel beschikbaar via NPO Plus: https://www.npostart.nl/kamp-waes/VPWON_1316298
Blij dat je het zegt, ik kwam niet door de Belgische heen. Maar dan ga ik het toch weer een kans gevenquote:Op woensdag 22 september 2021 10:12 schreef potjecreme het volgende:
Eerste helft was de Nederlandse versie beter en tweede helft was de Belgische beter.
Voor 2,99: https://www.npostart.nl/kamp-waes/VPWON_1316298quote:Op woensdag 22 september 2021 10:57 schreef Tegan het volgende:
Kamp Waes kon ik toendertijd nergens terugkijken dacht ik, dus niet gezien.
Hangt er vanaf of ze weer de KCT kennismakingsdagen gaan doen of delen van NLMARSOF, maar daar stap je niet in als burger.quote:Op woensdag 22 september 2021 10:43 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik ben benieuwd. De deelnemers gingen nu echt het onbekende in, bij seizoen 2 is dat natuurlijk minder.
Vond je 'm in seizoen 1 zo erg dan?quote:Op donderdag 23 september 2021 07:42 schreef 111210 het volgende:
Hopen dat jeroen nu wel een beetje normaal kan doen ipv semi grappig
Vergeleken met tom vond ik m best wel onnodig. Voegde totaal niks inhoudelijks toe aan het programmaquote:Op donderdag 23 september 2021 11:59 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Vond je 'm in seizoen 1 zo erg dan?
Das vaak zo met een presentatorquote:Op donderdag 23 september 2021 14:12 schreef 111210 het volgende:
[..]
Vergeleken met tom vond ik m best wel onnodig. Voegde totaal niks inhoudelijks toe aan het programma
Tom voegde ook niks toe. Was net zo tenenkrommend als Jeroenquote:Op donderdag 23 september 2021 14:12 schreef 111210 het volgende:
[..]
Vergeleken met tom vond ik m best wel onnodig. Voegde totaal niks inhoudelijks toe aan het programma
Tom komt sympathieker over, waarbij Jeroen wat geforceerd en gemaakt grappig doet.quote:Op donderdag 23 september 2021 14:15 schreef Piles het volgende:
[..]
Das vaak zo met een presentator
Ik vond Tom inhoudelijk ook niks toevoegen hoor, maar ze praten de boel leuk aan elkaar. Ik stoor me er totaal niet aan.
Zijn vader was marinier en hij heeft overwogen dat zelf ook te worden. Keuring doorstaan en als-ie niet was toegelaten op de Toneelacademie was-ie waarschijnlijk daadwerkelijk aan de opleiding tot marinier begonnen.quote:Op donderdag 23 september 2021 15:53 schreef Mandéra het volgende:
Tom Waes is ook wel iets meer bekend om zijn avontuurlijkheden (Reizen Waes) waardoor hij wat meer raakvlakken lijkt te hebben met het onderwerp an sich. In seizoen 1 van de NL versie had ik dat gevoel niet echt met Jeroen. Van hem herinner ik enkel 1000x "ik was er al bang voor" als Ray weer een mededeling had.
Ja dit idd, tom kwam wel oprechter over. Dat had ik bij jeroen niet. Maar idd het programma had makkelijk zonder presentator gekundquote:Op donderdag 23 september 2021 14:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Tom komt sympathieker over, waarbij Jeroen wat geforceerd en gemaakt grappig doet.
Maar bij dit programma is de presentator niet zo belangrijk.
De meeste crossfitters/bootcampers/krachttrainers hebben nu iig ook iets van cardio in hun lijstje staan. Verschillende (3-4?) sportschooleigenaren.quote:Op vrijdag 19 november 2021 18:36 schreef Ener-G het volgende:
De cursisten:
https://www.avrotros.nl/kamp-van-koningsbrugge/cursisten
Inderdaad. Weinig echte duursporters, die in vorige edities er vaak wel redelijk doorkwamen. Ben ook wel benieuwd hoe de vechtsporters het doen. Er zitten een aantal (kick-)boksers bij. Die kunnen goed incasseren en pijn lijden, maar ik ben benieuwd hoe het ze bij lange oefeningen vergaat.quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:30 schreef Ener-G het volgende:
Valt me op dat ze allemaal wel vrij oud zijn. En sommigen hebben “iets te bewijzen”, ben benieuwd of dat een goede motivatie blijkt.
Zijn vaak van die gasten die niet tegen kritiek kunnen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 12:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Inderdaad. Weinig echte duursporters, die in vorige edities er vaak wel redelijk doorkwamen. Ben ook wel benieuwd hoe de vechtsporters het doen. Er zitten een aantal (kick-)boksers bij. Die kunnen goed incasseren en pijn lijden, maar ik ben benieuwd hoe het ze bij lange oefeningen vergaat.
Conditioneel zal het wel goed zitten, maar het mentale vlak is compleet andere koek. Veel hangt ook af van hoe snel je info kan opnemen en onthouden, sommige dingen worden maar een keer uitgelegd.quote:Op zaterdag 20 november 2021 12:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Inderdaad. Weinig echte duursporters, die in vorige edities er vaak wel redelijk doorkwamen. Ben ook wel benieuwd hoe de vechtsporters het doen. Er zitten een aantal (kick-)boksers bij. Die kunnen goed incasseren en pijn lijden, maar ik ben benieuwd hoe het ze bij lange oefeningen vergaat.
In een sportschool hoge ogen gooien is ook weer anders dan om 3.00 uur 's nachts in de regen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 18:40 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Conditioneel zal het wel goed zitten, maar het mentale vlak is compleet andere koek. Veel hangt ook af van hoe snel je info kan opnemen en onthouden, sommige dingen worden maar een keer uitgelegd.
Wat betreft conditie ben ik wel benieuwd welke fitboys er compleet door het ijs zakken op dag 1 (zal in ieder geval wel rondje lopen zijn op tijd met tweede of derdelijns)
Doen ze aan duursporten of vooral veel kortere en explosievere oefeningen? Ik zie een bokser niet elke week een 20km lopen, daar hebben ze niet veel aan volgens mij. Meer een paar minuten flink diep gaan en dan snel herstellen. Maar zullen zeker een stuk beter conditie hebben dan de meeste crossfitters. Ik ben wel benieuwd.quote:Op zaterdag 20 november 2021 18:57 schreef FlippingCoin het volgende:
Boksers doen heel erg veel aan cardio kan ik zeggen; iedere training weer, qua conditie schat ik die wel aardig in.
quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zijn vaak van die gasten die niet tegen kritiek kunnen.
Stereotype bokser van Rocky is wel redelijk legit, dus ja de meeste lopen wel flink wat kilometer per weekmquote:Op zaterdag 20 november 2021 21:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Doen ze aan duursporten of vooral veel kortere en explosievere oefeningen? Ik zie een bokser niet elke week een 20km lopen, daar hebben ze niet veel aan volgens mij. Meer een paar minuten flink diep gaan en dan snel herstellen. Maar zullen zeker een stuk beter conditie hebben dan de meeste crossfitters. Ik ben wel benieuwd.
En ook wat Ener-G zegt, je moet ook nog eens dingen kunnen onthouden, terwijl je hondsmoe bent, en helemaal kapot zit, en het maar 1 keer uitgelegd wordt.
quote:Op woensdag 1 december 2021 14:48 schreef Zipportal het volgende:
Videoland komt met Special Forces VIPS met onder anderen Giel Beelen en Dave Roelvink
https://www.ad.nl/show/vi(...)e-roelvink~afbdefd5/
Ik word schijtziek van al die BN'ers in programma's. Maar als dat dan in zo'n programma doen, mogen ze ze wel extra afknijpen van me. En vooraf iets laten tekenen ofzo dat ze niet op mogen geven, alleen uit kunnen vallen als er een medische interventie isquote:Op woensdag 1 december 2021 14:55 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]Hoewel het ook wel weer leuk is al gasten als Beelen en Roelvink flink afgebeuld worden.
CrossFit is ook best wat cardio, maar met alleen lesjes volgen kun je geen uren door, dus hangt er wel sterk vanaf hoe iemand traint.quote:Op zaterdag 20 november 2021 18:57 schreef FlippingCoin het volgende:
Boksers doen heel erg veel aan cardio kan ik zeggen; iedere training weer, qua conditie schat ik die wel aardig in.
Maar even kijken hoe lang dat goed gaat als daar een tijdje geen eten ingestopt wordt...quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:47 schreef ZaZoe het volgende:
https://www.instagram.com/p/CXg0VaLAzwr
Zo dan, die is er klaar voor..
Of als ze de poedertjes van deze "Myprotein athlete" uit de matskist flikkeren.quote:Op donderdag 6 januari 2022 19:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar even kijken hoe lang dat goed gaat als daar een tijdje geen eten ingestopt wordt...
Ook dat idd...quote:Op donderdag 6 januari 2022 19:19 schreef Cobra4 het volgende:
Of als ze de poedertjes van deze "Myprotein athlete" uit de matskist flikkeren.
Die ben ik ook aan het kijken, maar dit is leuker, vind ik danquote:Op donderdag 6 januari 2022 20:20 schreef tompsv18 het volgende:
Dit programma nooit gezien, maar Special Forces VIPS vind ik erg vermakelijk dus dit vanavond ook maar eens de kans geven.
Ga ik wel van uit. Al vind ik mensen die nu op dag 1 afvallen wel echt dom. Je weet dat je fysiek getest wordt dus als je je opgeeft dan train aub ook.quote:Op donderdag 6 januari 2022 20:31 schreef BobW het volgende:
Ik ga ook weer kijken. Deze groep heeft wel het voordeel dat ze het eerste seizoen al gezien hebben dus hopelijk hebben ze weer mooie nieuwe dingen bedacht.
Ik zei ook al mss doet gillis ook meequote:Op donderdag 6 januari 2022 20:42 schreef Van_Poppel het volgende:
Na gisteren de familie Gilles vandaag weer een programma in Winterberg.
Dat zou prachtig zijnquote:Op donderdag 6 januari 2022 20:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik zei ook al mss doet gillis ook mee
Covid is ook een kwestie van mentaliteit ?quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:03 schreef Bolasie het volgende:
Waarom houden ze geen 1.5meter afstand?
Echt hè.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:05 schreef Bolasie het volgende:
Al die fitnesspersoontjes hebben het zwaar.
Was vorig jaar ook. Zelfs crossfit mensen hadden ze het zwaarquote:Op donderdag 6 januari 2022 21:05 schreef Bolasie het volgende:
Zul je zien dat zij juist ver komtquote:Op donderdag 6 januari 2022 21:06 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Zo ziet een lijk eruit. Echt morsdood.
Die vind ik juist sympathiekquote:Op donderdag 6 januari 2022 21:07 schreef AgnesGru het volgende:
Die Fries is wel een irritante schreeuwerd.
Moeten ze maar luisteren en bewegen en niet discussieren.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:07 schreef AgnesGru het volgende:
Power of make-upquote:Op donderdag 6 januari 2022 21:12 schreef Hyaenidae het volgende:
Die Guusje wat een lelijk wijf is dat ineens geworden man WTF hoe kan dit?
Er zijn weinig dames die er zonder make-up normaal uit zien.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:12 schreef Hyaenidae het volgende:
quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:12 schreef Hyaenidae het volgende:
En toch ziet die negermeid er niet anders uit, zij is nu zelfs knapper dan Guusjequote:Op donderdag 6 januari 2022 21:13 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Er zijn weinig dames die er zonder make-up normaal uit zien.
Je overdrijftquote:Op donderdag 6 januari 2022 21:13 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Tering, ze lijkt wel 42 nu ipv 22
Nu nog een paar dagen minder eten erin en 4 uur slaap per week dan kun je helemaal lachen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:12 schreef Hyaenidae het volgende:
Oei dit is wel een heftigequote:Op donderdag 6 januari 2022 21:13 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Wat een onzin hahaquote:Op donderdag 6 januari 2022 21:13 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Ik ben tegen racisme.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:14 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En toch ziet die negermeid er niet anders uit, zij is nu zelfs knapper dan Guusje
Make up en filters wegquote:Op donderdag 6 januari 2022 21:12 schreef Hyaenidae het volgende:
quote:
Het staat iedereen uiteraard vrij om tegenbewijs te leveren via DM.quote:
Niet lang meerquote:
Vrouwen zien er normaal uit zonder make-up. Jouw denkwijze is niet normaal.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:15 schreef Bolasie het volgende:
[..]
[..]
Het staat iedereen uiteraard vrij om tegenbewijs te leveren via DM.
Pics via DM.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:17 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Vrouwen zien er normaal uit zonder make-up. Jouw denkwijze is niet normaal.
#GRENZENDICHTquote:Op donderdag 6 januari 2022 21:19 schreef Van_Poppel het volgende:
Mo is de volgende die eruit vliegt
Dwayne is een dromer.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:19 schreef Hyaenidae het volgende:
Dwayne is lui, maar fysiek de sterkste let maar op.
Push-up is ook gewoon een trainbaar trucje.quote:
Ze hebben juist bewust niet alleen maar blanken geselecteerd.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:21 schreef derLudolf het volgende:
Morgen commentaar hoor op sociale media, dat het een racistisch programma is. Iedereen is tegen de moslim.
Dat Special Forces vind ik een half therapieprogramma. Al dat zielige gemiep.... hier meer actiequote:Op donderdag 6 januari 2022 21:22 schreef potjecreme het volgende:
Dit is echt leuker dan die VIP special forces op Videoland
Des te dommer dat je je hiervoor opgeeft en dat je dat niet doetquote:Op donderdag 6 januari 2022 21:21 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Push-up is ook gewoon een trainbaar trucje.
Als je het veel doet supersimpel, als je het nooit doet zwaar.
Ik zet mijn geld eerder op omarquote:Op donderdag 6 januari 2022 21:19 schreef Hyaenidae het volgende:
Hij spaart zich voor de finale.
Welke finale?quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:19 schreef Hyaenidae het volgende:
Die heeft wel een sterke intrinsieke motivatie.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:23 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik zet mijn geld eerder op omar
Hier gaat iets mis.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:19 schreef Hyaenidae het volgende:
Jammer johquote:Op donderdag 6 januari 2022 21:19 schreef Hyaenidae het volgende:
Komt vast verder in het programma.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:25 schreef Stepperoller het volgende:
Iets minder filmpjes van zichzelf overschattende personen voor aanvang graag
Moet grappig zijn denk ik, maar zie liever iets meer van degenen die zich wel redden zonder al teveel problemen
Ja later wordt het beter.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:25 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Komt vast verder in het programma.
quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Je zet me voor schut Dwayne. Luie flikker!
Boeren weten tenmiste van aanpakken.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:29 schreef Zwansen het volgende:
Vreselijk die boer. Hoe hij mensen commandeert zou bij mij echt averechts werken. Geen leider, maar meer een dictator.
What the actual fuck!!!!!!!!!!!!quote:
Eens, maar de anderen rennen vaak als een kip zonder kop rond, dus die roepen het ook over zichzelf af dat zo'n type zich dan geroepen voelt te gaan commanderen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:29 schreef Zwansen het volgende:
Vreselijk die boer. Hoe hij mensen commandeert zou bij mij echt averechts werken. Geen leider, maar meer een dictator.
Tja, dan is de krijgsmacht niets voor jou. Niet overal is tijd om met tachtig woorden te verzoeken of iemand iets alsjeblieft wil doen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:29 schreef Zwansen het volgende:
Nait soezen, kop d'r veur!quote:
Net eamelje en de kop der foar!quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:26 schreef derLudolf het volgende:
Denk en hoop dat de Tukker en die Fries ver komen.
Niet zeuren maar gewoon doorgaan, op z'n Gronings.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:31 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
What the actual fuck!!!!!!!!!!!!
Flauw om anderen te verwijten dat ze geen boer zijn en daardoor niet van aanpakken weten, want een bedrijf overnemen terwijl je niet qua familie een logische opvolger bent is verdomd ingewikkeld.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:30 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Boeren weten tenmiste van aanpakken.
Oke dat klinkt wel goed.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niet zeuren maar gewoon doorgaan, op z'n Gronings.
Defensie is geen discussieclub, tijd is tijd. Minder lullen harder werken.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:29 schreef Zwansen het volgende:
quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:34 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Flauw om anderen te verwijten dat ze geen boer zijn en daardoor niet van aanpakken weten, want een bedrijf overnemen terwijl je niet qua familie een logische opvolger bent is verdomd ingewikkeld.
Wat een kutclub, niet eens tijd voor een bakkie theequote:Op donderdag 6 januari 2022 21:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Defensie is geen discussieclub, tijd is tijd. Minder lullen harder werken.
Voel je je altijd zo snel aangesproken?quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:34 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Flauw om anderen te verwijten dat ze geen boer zijn en daardoor niet van aanpakken weten, want een bedrijf overnemen terwijl je niet qua familie een logische opvolger bent is verdomd ingewikkeld.
Als je niet tegen een idioot kan die kan communiceren vanuit een leidinggevende rol?quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja, dan is de krijgsmacht niets voor jou. Niet overal is tijd om met tachtig woorden te verzoeken of iemand iets alsjeblieft wil doen.
Liever 2 boeren naast mij in de schuttersput dan 120 sportschoolkwibussen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Defensie is geen discussieclub, tijd is tijd. Minder lullen harder werken.
Liever geen sportschoolkwibus zoals die Tukker dus? Die is PT net als Dween.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:37 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Liever 2 boeren naast mij in de schuttersput dan 120 sportschoolkwibussen.
Liever een papoea dan drie boeren.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:37 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Liever 2 boeren naast mij in de schuttersput dan 120 sportschoolkwibussen.
quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja, dan is de krijgsmacht niets voor jou. Niet overal is tijd om met tachtig woorden te verzoeken of iemand iets alsjeblieft wil doen.
quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:39 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Liever een papoea Ghurka dan drie boeren.
Omar lijkt me wel een harde ja, niet bang om pijn te lijden en af te zien. Maar ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen bij de eerste kako opdracht.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:23 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik zet mijn geld eerder op omar
Als wat tegen de ccp is krijgt van mij sowieso een likequote:
De boer is troef. Dat weet je toch wel.quote:
Ja boer harm die moet tussendoor even de koeien melkenquote:
Alleen die Fries is boer volgens mij idd. De Tukker iig niet.quote:
quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:42 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De boer is troef. Dat weet je toch wel.
quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:42 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De boer is troef. Dat weet je toch wel.
Ik zag een foto van een paar jaar terug 58kg vs 65kg (met veel spieren). Nja doe mij maar die minder gespierde maar.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:43 schreef Pino112 het volgende:
Ach, Guusje.
Snel terug naar je Instagram, or whatever. Met je spierballen.
Faalquote:Op donderdag 6 januari 2022 21:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, uit eigen werk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik niet, gelukkig nooit de pendule sprong gedaan.quote:Op donderdag 6 januari 2022 20:43 schreef AchJa het volgende:
Winterberg... Dat wordt klimmen... Al een paar keer geweest.
Niet? Vond die juist gaaf om te doen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:55 schreef Bouke-p het volgende:
Ik niet, gelukkig nooit de pendule sprong gedaan.
Yup!quote:Was weer een goede aflevering, kan niet wachten op de rest.
Ik heb een pesthekel aan hoogtes 😅 de klimtoren en bad reichenhall waren meer dan genoeg voor mijquote:Op donderdag 6 januari 2022 22:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet? Vond die juist gaaf om te doen.
[..]
Yup!
Ah okee, ja dan snap ik dat. Ik ben wel van het klimmen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:08 schreef Bouke-p het volgende:
Ik heb een pesthekel aan hoogtes 😅 de klimtoren en bad reichenhall waren meer dan genoeg voor mij
Klimmen is tof.quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ah okee, ja dan snap ik dat. Ik ben wel van het klimmen.
Sneeuwvlokje gespotquote:Op donderdag 6 januari 2022 21:29 schreef Zwansen het volgende:
Nee, totaalplaatje.quote:Op donderdag 6 januari 2022 23:46 schreef Wertha het volgende:
De eerste aflevering liet weer mooi zien dat het uiteindelijk draait om de kop. Ja, je moet fysiek fit en sterk zijn. Maar wat zit er in die kop...
Ziekelijke zelfoverschatting en dan als enige je wapen op de grond flikkerenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 00:18 schreef praadje het volgende:
Goede eerste aflevering. GuusjeDie had echt van die doodsogen op een gegeven moment. Mo wordt de kneus van het seizoen. Wat een stomme fouten maakt hij zeg.
@AchJa bedoelt dat niet zo hoorquote:Op donderdag 6 januari 2022 21:07 schreef AgnesGru het volgende:
Ik mis je toelichting/argumenten een beetje.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:25 schreef theunderdog het volgende:
Het blijft toch wel treurig dat defensie zich blijft lenen voor dit soort programma's..
Korps Mariniers is een elite eenheid. Nu is het een eenheid die meedoet aan een programma waarin een dame mag meedoen die zich introduceert als: 'influencer, media creator'.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik mis je toelichting/argumenten een beetje.
Nope, Marsof ja, Marns ansich niet. Geen SF status, net als Lumbl.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:55 schreef theunderdog het volgende:
Korps Mariniers is een elite eenheid.
Wat is je punt?quote:Nu is het een eenheid die meedoet aan een programma waarin een dame mag meedoen die zich introduceert als: 'influencer, media creator'.
Vind het iig een stuk beter dan Douwe Bob rondvliegen tijdens een bevrijdingsfestival...quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:25 schreef theunderdog het volgende:
Het blijft toch wel treurig dat defensie zich blijft lenen voor dit soort programma's..
Dat is toch duidelijk? onder het mom van 'gelijkheid' van je eenheid een soort clowns ding maken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nope, Marsof ja, Marns ansich niet. Geen SF status, net als Lumbl.
Daarnaast heb ik geen enkele marinier gezien... Alleen maar KCT'ers en een luchtmobieler (die SM genezerik).
[..]
Wat is je punt?
En waar hebben die instructeurs er precies een soort clowns ding van gemaakt?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:09 schreef theunderdog het volgende:
Dat is toch duidelijk? onder het mom van 'gelijkheid' van je eenheid een soort clowns ding maken.
Door mee te doen aan een programma waarin blijkbaar de selectie niet eens streng is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
En waar hebben die instructeurs er precies een soort clowns ding van gemaakt?
Dit is dan ook helemaal geen selectie voor het KCT maar gewoon een TV programma...quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:09 schreef theunderdog het volgende:
Dat is toch duidelijk? onder het mom van 'gelijkheid' van je eenheid een soort clowns ding maken.
Nou had ik per direct al niet al teveel vertrouwen in die muts maar dat het zo snel zou gaan had ik dan weer niet verwacht... Een blessure oplopen kan altijd, dat is gewoon pech hebben, maar in dit geval liep ze gewoont te piepen en te hijgen als een oude stoomlocomotief bij dat stukje naar de tonner en de berg op, ze zat er gewoon dag 1 al doorheen... Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze na een paar dagen slaapdeprivatie en minder eten tegen het dek zou gaan...quote:Die arrogante bakkes van dat meid ook. Ze zegt zelfs dat ze prima tussen de commando's past. En wat blijkt: ze kan niet eens normaal rennen. Want bij je eerste sprint al vallen is niet slechts 'pech' he. Dat is gewoon een kwestie van een verstoorde motoriek.
Topicreeks: Militairen zien komst vrouw bij commando's Roosendaal niet zitten.quote:Op woensdag 22 januari 2020 21:24 schreef AchJa het volgende:
Jawel, alleen heeft nog geen enkele vrouw dat gefikst.
Larissa Bieringa (20) heeft haar droom om de eerste vrouwelijke commando van het Korp Commandotroepen in Roosendaal te worden, in de ijskast gezet
Maroesjka Neutel (27) was afgelopen jaar de eerste vrouw ooit in opleiding bij het korps mariniers op de Van Ghent kazerne in Rotterdam. Helaas moest ze noodgedwongen afhaken door blessures
Wat ik er van begrepen heb, is dat de instructeurs niet verantwoordelijk waren voor de selectie van de deelnemers.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:18 schreef theunderdog het volgende:
Door mee te doen aan een programma waarin blijkbaar de selectie niet eens streng is.
Guusje en Dwayne hadden niet mee mogen doen.
Het is dan ook helemaal geen selectie voor defensie ofzo.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:20 schreef Tengano het volgende:
Wat ik er van begrepen heb, is dat de instructeurs niet verantwoordelijk waren voor de selectie.
Ja, dat weet ik. Maar toch is toch treurig?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit is dan ook helemaal geen selectie voor het KCT maar gewoon een TV programma...
[..]
Nou had ik per direct al niet al teveel vertrouwen in die muts maar dat het zo snel zou gaan had ik dan weer niet verwacht... Een blessure oplopen kan altijd, dat is gewoon pech hebben, maar in dit geval liep ze gewoont te piepen en te hijgen als een oude stoomlocomotief bij de stukje naar de tonner en de berg op, ze zat er gewoon dag 1 al doorheen... Ik had eerlijk gezeg verwacht dat ze na een paar dagen slaapdeprivatie en minder eten tegen het dek zou gaan...
Anyway, alle defensieonderdelen staan tegenwoordig open voor vrouwen, ook het KCT, het korps mariniers en zelfs de onderzeedienst...
Vwb het KCT en het korps mariniers hebben al wat vrouwen het lopen proberen maar zijn vroegtijdig uitgevallen met als meest bekende voorbeelden toch wel deze:
[..]
Topicreeks: Militairen zien komst vrouw bij commando's Roosendaal niet zitten.
Maar de gehele eerste dag was een soort herhaling van de eisen. Dwayne kon niet eens een berg oprennen...quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:24 schreef Ener-G het volgende:
Bwoa, de basiseisen en fysieke eisen staan gewoon op https://werkenbijdefensie.nl/commando.
KvK moet je zien als een soort KCT Kennismakingsdagen (seizoen 1 was ook letterlijk op de locaties van de KCT Kenningsmakingsdagen)
Dwayne en Guusje zullen echt wel voor die eisen geslaagd zjin, en daarna worden ze door het programma geselecteerd op hun videopitch en persoonlijk verhaal om het "interessant" te maken voor de TV.
Dat ze er vrijwel direct uit liggen gebeurt in het echt ook. Je wil niet weten wat er allemaal afvalt tijdens de echte selectie en kennismakingsdagen en om welke redenen..
Nee. De eerste dag liet ook al zien of je mentaal wel geschikt was voor dit traject. En dat had Dwayne geenszins in huis. Fysiek tot eea in staat maar voor de rest slappe hap/praatjesmaker. Wegwezen dus.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:25 schreef theunderdog het volgende:
Maar de gehele eerste dag was een soort herhaling van de eisen. Dwayne kon niet eens een berg oprennen...
Ik zou Guusje dan ook niet direct als representatief zien voor "alle vrouwen".quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit is dan ook helemaal geen selectie voor het KCT maar gewoon een TV programma...
[..]
Nou had ik per direct al niet al teveel vertrouwen in die muts maar dat het zo snel zou gaan had ik dan weer niet verwacht... Een blessure oplopen kan altijd, dat is gewoon pech hebben, maar in dit geval liep ze gewoont te piepen en te hijgen als een oude stoomlocomotief bij dat stukje naar de tonner en de berg op, ze zat er gewoon dag 1 al doorheen... Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze na een paar dagen slaapdeprivatie en minder eten tegen het dek zou gaan...
Anyway, alle defensieonderdelen staan tegenwoordig open voor vrouwen, ook het KCT, het korps mariniers en zelfs de onderzeedienst...
Vwb het KCT en het korps mariniers hebben al wat vrouwen het lopen proberen maar zijn vroegtijdig uitgevallen met als meest bekende voorbeelden toch wel deze:
[..]
Topicreeks: Militairen zien komst vrouw bij commando's Roosendaal niet zitten.
Fysiek zou Dwayne het makkelijk moeten trekken. Maar het zit allemaal in het hoofdje. Zo'n beasting heeft niks met fysieke eisen te maken, het is gewoon kijken waar de echte grenzen liggen van iemand, en als iemand dan maar op 80% van zijn kunnen gaat zitten "om energie te sparen" of wat voor reden dan ook dan moet je gewoon ophoepelen. Hij was niet eens bezweet of kapot aan het hijgen, itt Guusje.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar de gehele eerste dag was een soort herhaling van de eisen. Dwayne kon niet eens een berg oprennen...
Fysiek ook niet. Want hij was aan het hijgen na een kort sprint.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee. De eerste dag liet ook al zien of je mentaal wel geschikt was voor dit traject. En dat had Dwayne geenszins in huis. Fysiek tot eea in staat maar voor de rest slappe hap/praatjesmaker. Wegwezen dus.
Zo kun je het ook zien. Maar wanneer je het gevoel hebt enegie te moeten sparen, dan laat dat volgens mij ook wel zien dat je geen berenconditie hebt. Maar is beetje kip-ei discussie.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:30 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Fysiek zou Dwayne het makkelijk moeten trekken. Maar het zit allemaal in het hoofdje. Zo'n beasting heeft niks met fysieke eisen te maken, het is gewoon kijken waar de echte grenzen liggen van iemand, en als iemand dan maar op 80% van zijn kunnen gaat zitten "om energie te sparen" of wat voor reden dan ook dan moet je gewoon ophoepelen. Hij was niet eens bezweet of kapot aan het hijgen, itt Guusje.
Ik krijg wel steeds meer het gevoel dat jij het een stuk beter zou doen daar.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:31 schreef theunderdog het volgende:
Fysiek ook niet. Want hij was aan het hijgen na een kort sprint.
Klopt, het is een soort combi van de kennismakingsdagen en de gevechtscursus die vroeger verplicht was voor alle (onder)officieren. Tenminste S01 was dat.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:24 schreef Ener-G het volgende:
Bwoa, de basiseisen en fysieke eisen staan gewoon op https://werkenbijdefensie.nl/commando.
KvK moet je zien als een soort KCT Kennismakingsdagen (seizoen 1 was ook letterlijk op de locaties van de KCT Kenningsmakingsdagen)
Dwayne en Guusje zullen echt wel voor die eisen geslaagd zjin, en daarna worden ze door het programma geselecteerd op hun videopitch en persoonlijk verhaal om het "interessant" te maken voor de TV.
Dat ze er vrijwel direct uit liggen gebeurt in het echt ook. Je wil niet weten wat er allemaal afvalt tijdens de echte selectie en kennismakingsdagen en om welke redenen..
Dan Dwayne? absoluut. Zou alleen niet de eindstreep halen. Maar heb dan ook genoeg zelfreflectie om mijzelf dus niet op te geven.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik krijg wel steeds meer het gevoel dat jij het een stuk beter zou doen daar.
Jij lijkt me idd iemand met een hoeveelheid mentale strength waar die instructeurs nog jaloers op zouden zijn.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:33 schreef theunderdog het volgende:
Dan Dwayne? absoluut. Zou alleen niet de eindstreep halen. Maar heb dan ook genoeg zelfreflectie om mijzelf dus niet op te geven.
Nee, dat valt wel mee. Maar een bergje oprennen moet lukken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Jij lijkt me idd iemand met een hoeveelheid mentale strength waar die instructeurs nog jaloers op zouden zijn.
Uiteindelijk is het ook een verdedigingsmechanisme van je lichaam inderdaad. Je kan uiteindelijk fysiek altijd wel meer dan je denkt, maar houdt normaliter altijd onbewust iets in reserve om te kunnen vluchten bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zo kun je het ook zien. Maar wanneer je het gevoel hebt enegie te moeten sparen, dan laat dat volgens mij ook wel zien dat je geen berenconditie hebt. Maar is beetje kip-ei discussie.
Ja, en dat dacht Dwayne dus ook.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:36 schreef theunderdog het volgende:
Nee, dat valt wel mee. Maar een bergje oprennen moet lukken.
Maar dat is wel het probleem bij veel fitness deelnemers. Ze hebben opzich wel de kracht, maar echt uithoudingsvermogen of conditie daar valt het vaak tegen. Fitness is toch vaak korte pittige oefeningen, maar niet langdurig. En een speedmars met 30 kilo op je rug is toch anders dan op een fitness apparaat.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:39 schreef Ener-G het volgende:
Ik vraag me wel af of de deelnemers oprecht onaangenaam verrast waren dat ze in Winterberg werden neergezet.. een heuvel op moeten is toch even andere koek dan alleen maar platte poldersAls je dat niet gewend bent of daar ook niet op heb getraind wordt het een pijnlijke exercitie
Dat snap ik.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:27 schreef Ener-G het volgende:
Ik zou Guusje dan ook niet direct als representatief zien voor "alle vrouwen".
Vergeet ook niet dat dit (en de gevechtscursussen uit het verleden) nog maar een fractie is van wat de KCT'ers moeten doorstaan tijdens de ECO... Dan word je gewoon 8 weken lang compleet gesloopt en dan mag je je groene baret pas opzetten.quote:Bij de mannen is een blessure ook de nr 1 reden van uitval. Er zal in de toekomst ongetwijfeld een keer een vrouw zijn die het gaat fixen, maar de vrouwen die het uberhaupt geprobeerd hebben zijn op een hand te tellen.
Dit, en Guusje viel verkeerd. Zonder haar pijnlijke heup had ze het denk ik wel wat langer volgehouden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:39 schreef Ener-G het volgende:
Ik vraag me wel af of de deelnemers oprecht onaangenaam verrast waren dat ze in Winterberg werden neergezet.. een heuvel op moeten is toch even andere koek dan alleen maar platte poldersAls je dat niet gewend bent of daar ook niet op heb getraind wordt het een pijnlijke exercitie
Ik denk van niet, misschien een dag of 2 extra. Maar ze was er sowieso uitgegaan. Het lag echt niet allemaal aan de blessure. Fysiek en (vooral) conditioneel en mentaal was het veel te zwaar voor haar. Ze liep nu al continue te janken en om aandacht te vragen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:14 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dit, en Guusje viel verkeerd. Zonder haar pijnlijke heup had ze het denk ik wel wat langer volgehouden.
In van de deelnemers van de vorige editie moest ook niet piepen. Bij thuiskomst bleek dat haar voeten waren ontstoken.
https://www.bndestem.nl/r(...)n-een-klik~a951d503/
Ze had niet een dusdanige blessure dat ze niet meer door mocht gaan dus de verkeerde mindset, simpel zat... Er zijn lui die veel erger hebben gehad en door zijn gegaan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:14 schreef potjecreme het volgende:
Dit, en Guusje viel verkeerd. Zonder haar pijnlijke heup had ze het denk ik wel wat langer volgehouden.
In van de deelnemers van de vorige editie moest ook niet piepen. Bij thuiskomst bleek dat haar voeten waren ontstoken.
Pijn is fijn, jeuk is leuk en bloed moet...quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:18 schreef potjecreme het volgende:
Zo sneu dat een influencer meteen voor aandachtstrekker wordt uitgemaakt. Punt is, je weet niet hoelang je de pijn moet verdragen. Doet bewegingen die je niet gewend bent. De een kan zich daar overheen zetten en een ander niet.
Een verrekking doet echt wel zeer. Ben benieuwd hoeveel hier even gewoon door blijven bewegen alsof er niks aan de hand is.
Ja en de ECO is niet voor iedereen, daar word je alleen voor uitgenodigd (!) na het succesvol voltooien van de Kennismakingsdagen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat snap ik.
[..]
Vergeet ook niet dat dit (en de gevechtscursussen uit het verleden) nog maar een fractie is van wat de KCT'ers moeten doorstaan tijdens de ECO... Dan word je gewoon 8 weken lang compleet gesloopt en dan mag je je groene baret pas opzetten.
Ik link 'm nog maar een keer, de (voor mij) indrukwekkende docu Wilskracht:quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Pijn is fijn, jeuk is leuk en bloed moet...
Anyway, dit is een lezenswaardig verslag van de ECO, website is al een tijdje offline maar is nog te benaderen via archive.org: https://web.archive.org/w(...)il.com/abme/eco.html
Ben je een vrouwquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Pijn is fijn, jeuk is leuk en bloed moet...
Anyway, dit is een lezenswaardig verslag van de ECO, website is al een tijdje offline maar is nog te benaderen via archive.org: https://web.archive.org/w(...)il.com/abme/eco.html
Cool! Die ga ik van het weekend eens bekijken. Is die eerste serie KvK nog ergens te bekijken, weet jij dat?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:47 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik link 'm nog maar een keer, de (voor mij) indrukwekkende docu Wilskracht:
En dan is dit een docu over de Kennismakingsdagen, en nog niet eens de ECO.
Veel elementen en locaties zul je herkennen van KvK Seizoen 1.
Vast wel.. ik heb me ook een breuk gezocht naar waar ik Kamp Waes terug kon kijken, die was onlangs nog een keer uitgezonden volgens mij.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Cool! Die ga ik van het weekend eens bekijken. Is die eerste serie KvK nog ergens te bekijken, weet jij dat?
Ik vind dat soort series wel tof. Net zoals Dual Survival and Naked and Afraid.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:51 schreef Ener-G het volgende:
Vast wel.. ik heb me ook een breuk gezocht naar waar ik Kamp Waes terug kon kijken, die was onlangs nog een keer uitgezonden volgens mij.
Kamp Waes is het origineel waar Van Koningsbrugge zijn versie van gemaakt heeft.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vind dat soort series wel tof. Net zoals Dual Survival and Naked and Afraid.
Superquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:58 schreef Ener-G het volgende:
Kamp Waes is het origineel waar Van Koningsbrugge zijn versie van gemaakt heeft.
En KW is weer afgeleid van SAS: Who Dares Wins.
Ook leuk, de docu Uitverkorenen, over de toenmalige mariniersopleiding EVO:
Volgens mij worden die cursisten nog steeds 's nachts zwetend wakker met het gebulder van Korporaal Hellendoorn in hun oren
Je hebt er ook nog een over de SAS who sares who wins ofzoquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Super![]()
Ik heb wel die Amerikaanse documentaires gezien van die Navy Seals. Dat is ook wel tof
Ja, volgens mij staan die wel op Youtube.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:17 schreef Geerd het volgende:
Je hebt er ook nog een over de SAS who sares who wins ofzo
Hoezo nu niet mee ?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, volgens mij staan die wel op Youtube.
Maar die heb ik destijds volgens mij ook 'ergens' gedownload toen ik dat nog durfde
Ja de TPB. Maar ik heb daar al jaren niks meer van afgehaald omdat ik niet op gezeik zit te wachtenquote:
Het optreden van Kpl Hellendoorn is iig niet helemaal positief ontvangen binnen het korps want betrokkene is weggepromoveerd naar eoa budfunctie...quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:58 schreef Ener-G het volgende:
Volgens mij worden die cursisten nog steeds 's nachts zwetend wakker met het gebulder van Korporaal Hellendoorn in hun oren
Yup, mag je nog 9 maanden dom stekkeren, er wordt alleen niet meer tegen je geschreeuwd...quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:43 schreef Ener-G het volgende:
Ja en de ECO is niet voor iedereen, daar word je alleen voor uitgenodigd (!) na het succesvol voltooien van de Kennismakingsdagen.
En zelfs al heb je de ECO gefixt, dan mag je de baret wel opzetten, maar houden mag je 'm pas na de VCO.
Was in seizoen 1 ook al.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:05 schreef Bolasie het volgende:
Ik weet niet of het KCT specifiek daar regelmatig zit of zat. Er gaan wel een hoop ehdn die kant op om de GVA (Grens Verleggende Activiteiten) klimspeld/ werken op hoogte te bemachtigen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:10 schreef TargaFlorio het volgende:
Is Winterberg trouwens een omgeving waar KCT wel vaker oefent?
Die hele docu heeft ook nogal wat kritiek gekregen met dat eea. wel aangedikt is. Maar het geeft wel een redelijke indruk van die opleidingquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het optreden van Kpl Hellendoorn is iig niet helemaal positief ontvangen binnen het korps want betrokkene is weggepromoveerd naar eoa budfunctie...
Maar goed, de Hellendoorntjes, opa KCT, pa KCT, broer marinier commando...
En Mohammed Lumpa Lumpaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |