abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197059284
Cal @ Off-Guardian wrote:
'Bodily autonomy is so 20th century
Forget how you feel; if you feel well, or unwell is not for you to decide. You do not know yourself
Big Pharma shall test you and decide if you are unwell or not. If you feel healthy but the test says you are positive – then you shall be declared unwell'

'In a genuine pandemic, this constant mental battering would be superfluous. If the Black Death were raging outside my door, government would know full well that they didn't have to fork out millions to convince me to stay inside; more likely, they would have to pay me to leave the house.' - Gillian Dymond

https://off-guardian.org/2020/12/13/why-this-campaign-of-terror/

En hier verder:
Paar dagen rond de eerste lockdown....
Probably covering their arses.

Status of COVID-19
https://www.gov.uk/guidan(...)d#status-of-covid-19
As of 19 March 2020, COVID-19 is no longer considered to be a high consequence infectious diseases (HCID) in the UK.

The 4 nations public health group made an interim recommendation in January 2020 to classify COVID-19 as an HCID. This was based on consideration of the UK criteria about the virus and the disease with information available during the early stages of the outbreak. Now that more is known about COVID-19, the public health bodies in the UK have reviewed the most up to date information about COVID-19 against the UK criteria. They have determined that several features have now changed; in particular, more information is available about mortality rates (low overall), and there is now greater clinical awareness and a specific and sensitive laboratory test, the availability of which continues to increase.

The Advisory Committee on Dangerous Pathogens (ACDP) is also of the opinion that COVID-19 should no longer be classified as an HCID.

Definition of
In the UK, a high consequence infectious disease (HCID) is defined according to the following criteria:
- acute infectious disease
- typically has a high case-fatality rate
- may not have effective prophylaxis or treatment
- often difficult to recognise and detect rapidly
- ability to spread in the community and within healthcare settings
- requires an enhanced individual, population and system response to ensure it is managed effectively, efficiently and safely

Originele OP:

(bron:RIVM)

IFR alle leeftijden 0,23%, onder de 70 jaar 0,05%

quote:
The Bill and Melinda Gates Foundation had an event just a few months ago where they did a scenario called “Event 201” dealing with a virus that spreads through the world and kills millions, and which requires “global coordination” to combat it.

It was called “coronavirus” https://t.co/vBLtbkUi8z[/tweet]

http://www.centerforhealthsecurity.org/event201/scenario.html

Deze keer heb ik geen tijd om een uitgebreide OP te maken dus moet het maar zo . Topic is in het leven geroepen om alle mogelijkheden mbt het virus te onderzoeken

Ben de laatste tijd een stuk minder betrokken in de samenzweringswereld maar misschien kunnen de vaste leden hier een handje helpen om mij op de hoogte te brengen
——————————————————————

OP Technocracy

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Er gaat een conspiracy rond waarbij men gelooft dat deze pandemie moet gaan leiden tot een geheel nieuwe ‘technocracy', met alleen nog digitaal geld. En waarin men meer in een soort eigen virtual reality zit.
Er wordt beweerd dat het een zeer geavanceerde technocracy gaat worden.
Met zeg maar zo’n sausje:

Maar om er een wat duidelijker verhaal van te maken; het begon allemaal met dit document uit 2010:

quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:02 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:
De Rockefelers hebben in 2010 een document uitgebracht met een scenario hoe de leiders in de wereld meer kunnen maken van een crisis zoals een biologische pandemie. Voor meer controle zonder dat de mensen terugvochten. In deze fictieve scenario waar China won door een immense lockdown. Bleef elke burger wereldwijd alert en werden tijdelijke maatregelen blijvend zonder tegenstribbelen van de burger. Uit vrees voor toekomstige crisis.
Document: http://www.nommeraadio.ee(...)ler%20Foundation.pdf
Vanaf pag 18.

Nu zou er dus een nieuwe, zeer geavanceerde technocracy op gang worden gebracht met een technisch/ digitaal (zeer) gecontroleerd sausje erover.
En sommige beweren dat het in 2030 gevormd zou moeten zijn. Anderen beweren weer dat we in 2030 weer een pandemie gaan krijgen waarbij er drastischer opgetreden gaat worden met de technocracy als gevolg. Blijkbaar is er iets met 2030 :P

Maar voor alle duidelijkheid, het is dus een conspiracy...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

https://twitter.com/MarionKoopmans/status/1333002773642833923

https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-hoax-idUSKBN25G2KM

twitter

De jonge en een professor.
Wie gelooft u?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197059815
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 13:07 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Datik mij niet okayvoel bij bepaalde maatregelen die recht tegen mijn gevoel indruisen, is voor mij genoeg gedegen argument.

Dat hoef ik niet wetenschappelijk te onderbouwen voor mijzelf. En al helemaal niet wetenschappenlijk te verantwoorden aan een ander.

Het leven bestaat uit meer dan alleen keuzes maken die op wetenschap zijn gebaseerd.
Absoluut.
Alsof alle wetenschappers goed bezig zijn.
Veel van dit hele shitshow op de paniekzaaijende computer modellen van Neil Ferguson gebaseerd is.
Is ook niet de eerste keer dat hij heeft 't enorme fout gehad.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  dinsdag 29 december 2020 @ 16:06:16 #3
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197060393
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 15:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Door tweeledig te opereren. Enerzijds administratieve manipulatie, publicaties van cijfers die niemand buiten het RIVM kan controleren. Met als doel door maatregelen en angst te zaaien grip te krijgen op burgers, ze letterlijk op te sluiten. Anderzijds door het virus (een besmettelijke variant) bewust zelf te verspreiden waar nodig. Denk aan het OV, zorginstellingen en supermarkten. Om vervolgens weer voor God te spelen als het gaat om het zogenaamd indammen.

Je denkt toch niet dat het toevallig is dat dat juist in China een virus de kop op dook toen er wereldwijd overal steeds meer protesten kwamen tegen de zittende elite (Hong Kong, Parijs, VS, Berlijn). Google maar eens op 2019 protests dat zou nu ondenkbaar zijn vanwege besmettingsgevaar. Er zijn wel wat protesten geweest, maar met een fractie van de aantallen deelnemers die we zagen voor de lockdown(s)

Het kapitaal van de elite blijft ook buiten schot. De prijzen voor vastgoed zijn record hoog en ook de beurzen doen het wereldwijd beter dan in super jaar 2019, de rente drukt met kunstmatig door gewoon geld bij te blijven printen dus een recessie is ook voorkomen.
Al de mensen op de ICs zijn acteurs of zo?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_197060729
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 16:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Al de mensen op de ICs zijn acteurs of zo?
Natuurlijk niet. Het virus is echt maar de oorsprong ligt in een laboratorium en de verspreiding gaat artificieel.
blablablabla
pi_197061414
Een vrouw van rondt de 85 die lachend met haar rollator boodschappen doet.. zonder mondkap uiteraard.

You love to see it :)
pi_197061706
hier wordt ik agressief van :)

pi_197062046
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 16:46 schreef PSVCL het volgende:

[ afbeelding ]
Dit is toch gewoon eng. Werkelijk kosten noch moeite worden gespaard om iedereen maar te dwingen zo'n spuit te laten zetten.
blablablabla
pi_197062355
quote:

[ afbeelding ]
Check even je bron wil je en waar dit over gaat. Dit was in de #51 al debunked

Gaat namelijk niet over vaccinatie

[ Bericht 3% gewijzigd door devlinmr op 29-12-2020 17:14:02 ]
pi_197062394
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 16:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Het virus is echt maar de oorsprong ligt in een laboratorium en de verspreiding gaat artificieel.
Ja ik zag net een auto van de gemeente rondrijden en even later hing de buurvrouw de slang van de "droger" uit het raam
pi_197062679
Iemand zegt dat dit van een bedrijf is in Nashville:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_197062709
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 december 2020 16:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Dit is toch gewoon eng. Werkelijk kosten noch moeite worden gespaard om iedereen maar te dwingen zo'n spuit te laten zetten.
Als je de moeite zou nemen zou je er achter komen dat dit document niet over vaccinatie gaat
pi_197062844
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 17:18 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Als je de moeite zou nemen zou je er achter komen dat dit document niet over vaccinatie gaat
Bron..
pi_197063756
quote:

[ afbeelding ]
Ik heel verdrietig vooral
pi_197063899
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 17:21 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Bron..
Hier heb je wat meer info. Vind ik overigens nog steeds te ver gaan.. Dit is natuurlijk voorwerk voorals het vaccin er is. Zal een apart vinkje worden in je paspoort.

https://www.gezondheidsra(...)ogramma-20201217.pdf

Het zou ook een positief effect kunnen hebben voor de vaccin weigeraars. Geen beperkingen als je je hebt laten testen dmv een zelftest. Maar heb daar zo mijn twijfels over...
pi_197064215
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 17:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ja ik zag net een auto van de gemeente rondrijden en even later hing de buurvrouw de slang van de "droger" uit het raam
Grappig hoor.
Feit dat er (volledig asymptomatische) superverspreiders rondlopen die kennelijk een scheet en een zucht hele klaslokalen kunnen besmetten terwijl een ander gezellig samen woont en uren in dezelfde ruimte kan verkeren zonder besmet te raken moet je toch tenminste aan het denken zetten over hoe 'natuurlijk' het verloop is waarop dit virus zich kan verspreiden.

Laat staan dat er plotseling een gemuteerde variant op duikt die 70% besmettelijker blijkt, letterlijk aan de vooravond van wanneer veel landen met hun vaccinaties beginnen. Om de urgentie van zo'n prik nog maar eens haarfijn te duiden :') .
blablablabla
pi_197064330
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 17:52 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Hier heb je wat meer info. Vind ik overigens nog steeds te ver gaan.. Dit is natuurlijk voorwerk voorals het vaccin er is. Zal een apart vinkje worden in je paspoort.

Het zou ook een positief effect kunnen hebben voor de vaccin weigeraars. Geen beperkingen als je je hebt laten testen dmv een zelftest. Maar heb daar zo mijn twijfels over...
Een betere voorbereiding kunnen ze zich eigenlijk niet wensen. Natuurlijk gaat die verplichting tot vaccinatie er komen.
blablablabla
pi_197064758
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 17:47 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik heel verdrietig vooral
Begrijpelijk ja.. kan ik me alles bij voorstellen.
pi_197064781
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 17:52 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Thanks voor je antwoord maat.
pi_197064821
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 18:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Grappig hoor.
Feit dat er (volledig asymptomatische) superverspreiders rondlopen die kennelijk een scheet en een zucht hele klaslokalen kunnen besmetten terwijl een ander gezellig samen woont en uren in dezelfde ruimte kan verkeren zonder besmet te raken moet je toch tenminste aan het denken zetten over hoe 'natuurlijk' het verloop is waarop dit virus zich kan verspreiden.

Laat staan dat er plotseling een gemuteerde variant op duikt die 70% besmettelijker blijkt, letterlijk aan de vooravond van wanneer veel landen met hun vaccinaties beginnen. Om de urgentie van zo'n prik nog maar eens haarfijn te duiden :') .
Superverspreiders, brandhaarden.. wat zijn dat voor termen man. :')
Alsof we het over dieren hebben
  dinsdag 29 december 2020 @ 18:25:24 #20
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197064921
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 18:22 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Over dieren hebben? :? Hoezo dat dan?
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 29 december 2020 @ 18:27:20 #21
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197064983
quote:

[..]

Jup nu zijn we beland bij het vee bijelkaar drijven en vaccineren.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197066655
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 17:21 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Bron..
Jij post een half document, ik neem aan dat je zelf de bron hebt
pi_197066706
quote:

[..]

In welke context gebruik jij een dier en brandhaard of superverspreider?
pi_197066884
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 18:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Grappig hoor.
niet echt, daar het normaal gedrag van een virus is.

Denk jij nooit hoe het in vredesnaam mogelijk is dat om jouw fantasie voor elkaar te krijgen miljoenen mensen moeten samenspannen wat schier onmogelijk te doen is ?
quote:
Laat staan dat er plotseling een gemuteerde variant op duikt die 70% besmettelijker blijkt, letterlijk aan de vooravond van wanneer veel landen met hun vaccinaties beginnen.

komt regelmatig voor onder virussen, kijk maar eens hoeveel griepvarianten er zijn
quote:
Om de urgentie van zo'n prik nog maar eens haarfijn te duiden :') .
De urgentie zit m in het vollopen van de zorg. Niet meer en niet minder.

Maar als jij zo wakker bent.. wie zit er achter dit complot en waarom?
pi_197068642
GC / Dankzij Corona, griep niet meer bestaand? Cijfers van de WHO

Nog steeds is de griep verdwenen. Dat terwijl virussen momenteel juist wel worden verspreid, omdat volgens sommigen de "viruswappies" zich niet aan de regels houden. We hebben zelfs een lockdown van 5 weken omdat de regels massaal worden genegeerd toch?

Hoe kan de griep dan verdwenen zijn? Eerder in dit topic was de reden "de restricties werken", maar nu hebben we dus veel mensen die de regels overtreden en nog steeds is de griep verdwenen. Iemand een verklaring?

Griep wereldwijd:

https://apps.who.int/flumart/Default?ReportNo=6

Griep Nederland:

https://apps.who.int/flumart/Default?ReportNo=1&CountryCode=nl
pi_197068756
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 20:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Nog steeds is de griep verdwenen. Dat terwijl virussen momenteel juist wel worden verspreid, omdat volgens sommigen de "viruswappies" zich niet aan de regels houden. We hebben zelfs een lockdown van 5 weken omdat de regels massaal worden genegeerd toch?

Hoe kan de griep dan verdwenen zijn? Eerder in dit topic was de reden "de restricties werken", maar nu hebben we dus veel mensen die de regels overtreden en nog steeds is de griep verdwenen. Iemand een verklaring?

Griep wereldwijd:

[ afbeelding ]

Griep Nederland:

[ afbeelding ]

Omdat covid besmettelijker is dan influenza.
En het meest besmettelijke virus “wint” zeg maar.
Vakman pur sang
pi_197069237
quote:

Griep wereldwijd:

[ afbeelding ]

Griep Nederland:

[ afbeelding ]

Wat denk je zelf?

Kijk ook eens naar 2013/14. Toen was de oversterfte door griep ongeveer 0
pi_197069270
twitter

_O_ :')
pi_197070139
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 20:35 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?

Kijk ook eens naar 2013/14. Toen was de oversterfte door griep ongeveer 0
He Trolivier! Ik kijk naar 13/14. Wat mis ik?

pi_197070802
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_197070879
quote:

Griep wereldwijd:

[ afbeelding ]

Griep Nederland:

[ afbeelding ]

Ze registreren griepdoden als covid doden, simpel. Is denk ik nog bewijs voor te vinden ook.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  dinsdag 29 december 2020 @ 21:17:19 #32
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_197071124
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 20:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Omdat covid besmettelijker is dan influenza.
En het meest besmettelijke virus “wint” zeg maar.
Zoals in een tv show..
En de beste media campagne gaat naar.....
tromgeroffel...
Covid19..!! we have a winner

Kary Mullis heeft deze waanzin (gelukkig) niet meer hoeven/ mogen meemaken..
Huig
  dinsdag 29 december 2020 @ 21:26:59 #33
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_197071585
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 20:36 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
_O_ :')
Damn lekker buitenactiviteitje met z'n allen :Y
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  dinsdag 29 december 2020 @ 21:27:33 #34
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_197071615
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:17 schreef Orwell het volgende:

[..]

Zoals in een tv show..
tromgeroffel...

Jij hebt hem door :Y
pi_197071637
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 20:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

He Trolivier! Ik kijk naar 13/14. Wat mis ik?

[ afbeelding ]
Nederland... 0 oversterfte.

https://www.volksgezondhe(...)fers-context/sterfte
pi_197071709
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:17 schreef Orwell het volgende:

[..]

Zoals in een tv show..
tromgeroffel...

Wat heeft kary ermee te maken?
pi_197071745
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:13 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]

Ze registreren griepdoden als covid doden, simpel. Is denk ik nog bewijs voor te vinden ook.
Kom maar op met dat bewijs
pi_197071783
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:26 schreef Summers het volgende:

[..]

Damn lekker buitenactiviteitje met z'n allen :Y
Blijft een vet nummer oO/
pi_197071792
  dinsdag 29 december 2020 @ 21:31:34 #40
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_197071813
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 18:27 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Jup nu zijn we beland bij het vee bijelkaar drijven en vaccineren.
yep vooral doorgaan met het dehumaniseren :N
pi_197071815
quote:
67 Amsterdammers onnodig in isolatie tijdens kerst na verkeerde testuitslag
67 Amsterdammers hebben vlak voor kerst onterecht te horen gekregen dat ze positief waren getest op het coronavirus. Hierdoor brachten veel personen de kerst onnodig in isolatie door. Ook kreeg één persoon te horen dat die het virus niet onder de leden had, terwijl het wel zo was.
https://www.ad.nl/amsterd(...)estuitslag~a43f6fc5/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197071830
quote:
Nare cijfers duimen dat het vaccin goed werkt
  dinsdag 29 december 2020 @ 21:39:55 #43
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_197072117
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:31 schreef Lowkeyz het volgende:

[..]

Nare cijfers duimen dat het vaccin goed werkt
Nare duimen, cijfers dat het vaccin goed werkt
Huig
pi_197072195
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:39 schreef Orwell het volgende:

[..]

Nare duimen, cijfers dat het vaccin goed werkt
De cijfers zijn volop aanwezig volgens mij 95% bescherming
pi_197072388
Huis artsen (enkele, niet alle) hebben grote twijfels bij het vaccin

https://www.linkedin.com/(...)l-jan-vingerhoets-1f
Vakman pur sang
pi_197072435
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:41 schreef Lowkeyz het volgende:

[..]

Bescherming tegen wat dan precies?
Vakman pur sang
pi_197073259
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Bescherming tegen wat dan precies?
The silent invisible killer virus you fool!
It's everywhere!
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:12:09 #48
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_197073472
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:08 schreef Tingo het volgende:

[..]

The silent invisible killer virus you fool!
It's everywhere!
Aaaah don't say its name :B Quick !! knock on wood three times
pi_197073544
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Huis artsen (enkele, niet alle) hebben grote twijfels bij het vaccin

https://www.linkedin.com/(...)l-jan-vingerhoets-1f
Die man ontkent het hele virus...
pi_197073622
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:14 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Die man ontkent het hele virus...
Dat denk ik niet, waar lees je dat?
Vakman pur sang
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:23:08 #51
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_197073887
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:41 schreef Lowkeyz het volgende:

[..]

volgens mij 97 %
Huig
pi_197074086
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:23 schreef Orwell het volgende:

[..]

volgens mij 97 %
Maar tegen wat exact?
97% raakt niet besmet met het virus. Of 97% krijgt wel het virus maar geen ziekte. Of 97% blijft leven?
Vakman pur sang
pi_197074162
quote:
En?

Mijn post ging duidelijk over dat de griep nagenoeg is verdwenen (dus de registratie ervan) en jij begint ineens te wauwelen over oversterfte in NL in 13/14

:')
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:48:55 #54
189978 controlaltdelete
pi_197075106

Oom agent gooit roet in het eten moet staande houden orders, waarom weet hij ook niet, in de binnenstad mag je geen gezichstbedekking krijgt hij ook nog uit zijn strot uhhh ...behalve het mondkapje dan. :o

[ Bericht 0% gewijzigd door controlaltdelete op 29-12-2020 23:06:20 ]
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197078125
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

En?

Mijn post ging duidelijk over dat de griep nagenoeg is verdwenen (dus de registratie ervan) en jij begint ineens te wauwelen over oversterfte in NL in 13/14

De griep is niet verdwenen de griep gedraagt zich zoals de griep zich altijd gedraagt. De ene keer nauwelijks aanwezig de andere keer heftig.meestal tussen eind december en maart. Wellicht nog even geduld dus.
Maar goed, net als Corona, heeft ook een griepvirus mensen nodig die dicht bijeen zijn om over te springen.
Zeer waarschijnlijk dus dat het griepseizoen minder heftig zal zijn dit jaar gezien de maatregelen

Wat is trouwens überhaupt het punt wat je denkt te maken met je griep is verdwenen onzin?
En welke griep h1n1? H3n2?
Of meer de B varianten? Victoria of Yamagata?

[ Bericht 2% gewijzigd door devlinmr op 30-12-2020 00:02:49 ]
pi_197078368
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, waar lees je dat?
Laat ik het correcter zetten. De man ontkent het bewijs dat corona verantwoordelijk is voor ziekenhuis opnames en sterfgevallen
pi_197078444
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 23:57 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Laat ik het correcter zetten. De man ontkent het bewijs dat corona verantwoordelijk is voor ziekenhuis opnames en sterfgevallen
Hé?
Helemaal niet.
Dan heb je niks begrepen van hetgeen hij zegt.
Die man is universitair opgeleid hé.
Vakman pur sang
pi_197078739
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 23:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Hé?
Helemaal niet.
Dan heb je niks begrepen van hetgeen hij zegt.
Die man is universitair opgeleid hé.
quote:
Wat er tot nu toe bewezen is, is dat het verkoudheid, keelpijn en hoestklachten door het coronavirus kan voorkomen: niet meer dan dat. Heel terloops maar ten onrechte wordt daaraan de suggestie verbonden dat het dus ook ziekenhuisopname en sterfte voorkomt. Maar lieve mensen, dat is niet meer dan een aanname en daarvoor ontbreekt ieder bewijs
Vertel... Hoe moet ik dit anders lezen? Hij zegt letterlijk dat er geen bewijs is dat het ziekenhuis opnames en sterfte door Corona voorkomt maar alleen hoesten.

Dus als het wel hoesten en verkoudheid voorkomt, maar blijkbaar niet sterfte dan zeg je dus dat Corona vaccin wel werkt maar blijkbaar men sterft aan iets anders

Dat is de enige logica die ik er in kan vinden

Dat ie de uni heeft gehaald zegt helemaal niks in dit geval.

[ Bericht 2% gewijzigd door devlinmr op 30-12-2020 00:15:41 ]
pi_197079116
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 00:07 schreef devlinmr het volgende:

[..]

[..]

Vertel... Hoe moet ik dit anders lezen? Hij zegt letterlijk dat er geen bewijs is dat het ziekenhuis opnames en sterfte door Corona voorkomt maar alleen hoesten.

Dus als het wel hoesten en verkoudheid voorkomt, maar blijkbaar niet sterfte dan zeg je dus dat Corona vaccin wel werkt maar blijkbaar men sterft aan iets anders

Dat is de enige logica die ik er in kan vinden
Nee, hij zegt gewoon dat het vaccin is getest op zo’n 30.000 testpersonen met goede gezondheid.
Daarvan is onderzocht of zij ziekteverschijnselen kregen van COVID na infectie. Dat was in X procent niet zo.

Hij bedoelt dat bij hele zwakke oudere mensen het ZOU kunnen dat het vaccin niet voldoende helpt omdat dat nog niet getest is.

Het is wel aannemelijk dat het werkt maar zeker niet bewezen. En daar heeft hij gelijk in.

Hij is dokter en ziet heus wel mensen doodgaan in zijn omgeving aan het virus. Dus geloof niet in een wappie.
Vakman pur sang
pi_197083594
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 00:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee, hij zegt gewoon dat het vaccin is getest op zo’n 30.000 testpersonen met goede gezondheid.

waar lees je dat, hij geeft toe dat het vaccin werkt tegen hoesten etc DOOR het Corona virus, oftewel hij geeft aan dat het vaccin werkt
quote:
Daarvan is onderzocht of zij ziekteverschijnselen kregen van COVID na infectie. Dat was in X procent niet zo.

Hij bedoelt dat bij hele zwakke oudere mensen het ZOU kunnen dat het vaccin niet voldoende helpt omdat dat nog niet getest is.
ook mensen met goede gezondheid kunnen in het ziekenhuis terecht komen, je doet een aanname
quote:
Het is wel aannemelijk dat het werkt maar zeker niet bewezen. En daar heeft hij gelijk in.
als er in de placebo groep mensen ziek worden en in het ziekenhuis terecht komen en in de vaccin groep niet of veel minder, dan is het bewezen.
quote:
Hij is dokter en ziet heus wel mensen doodgaan in zijn omgeving aan het virus. Dus geloof niet in een wappie.
Er zijn huisartsen die in homeopathie geloven, en je hebt ook die muts huisarts die zo ongeveer alles ontkent. Huisartsen zijn net mensen
pi_197088783
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 08:51 schreef devlinmr het volgende:

[..]

waar lees je dat, hij geeft toe dat het vaccin werkt tegen hoesten etc DOOR het Corona virus, oftewel hij geeft aan dat het vaccin werkt
[..]

ook mensen met goede gezondheid kunnen in het ziekenhuis terecht komen, je doet een aanname
[..]

als er in de placebo groep mensen ziek worden en in het ziekenhuis terecht komen en in de vaccin groep niet of veel minder, dan is het bewezen.
[..]

Er zijn huisartsen die in homeopathie geloven, en je hebt ook die muts huisarts die zo ongeveer alles ontkent. Huisartsen zijn net mensen
Ik vraag me wel af wat jij denkt uit het vaccin te halen? Het vaccin schijnt 95% effectief te zijn, maar effectief tegen wat? Symptoom bestrijding? Het is niet eens duidelijk of het virus overdraagbaar is als je gevaccineerd bent. Dus we lopen voorlopig nog wel met het mondkapje.

Ondanks dat zoveel onduidelijk is over het vaccin wordt het wel wereldwijd gepushed. Ik ken ook zonnebrillen die 95% effectief zijn, maar bij aanschaf toch een teleurstellend resultaat hebben.

Daarnaast wat je zegt over het bewezen te hebben, omdat de placebo wel patienten hadden die in het ziekenhuis terecht zijn gekomen... Percentage die in het ziekenhuis belanden is laag en de test groep beperkt. Normaliter zou fase 3 jaren duren, dus dat komt ook niet echt betrouwbaar over.

Dan lees je ook nog artikelen over dat het testen een probleem zou opleveren, omdat het virus niet genoeg aanwezig zou zijn, dus dan is de vraag wanneer er precies getest is...:
https://www.washingtonpos(...)b9a83f792_story.html

En dan hebben we het niet eens over de bijwerkingen die mogelijk zouden kunnen optreden.
pi_197089232
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:26 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af wat jij denkt uit het vaccin te halen? Het vaccin schijnt 95% effectief te zijn, maar effectief tegen wat? Symptoom bestrijding? Het is niet eens duidelijk of het virus overdraagbaar is als je gevaccineerd bent. Dus we lopen voorlopig nog wel met het mondkapje.
wat ik eruit haal is dat ik beschermd ben en met mij iedereen die gevaccineerd is
quote:
Ondanks dat zoveel onduidelijk is over het vaccin wordt het wel wereldwijd gepushed. Ik ken ook zonnebrillen die 95% effectief zijn, maar bij aanschaf toch een teleurstellend resultaat hebben.
95% effectiviteit betekent dat ivm de placebo groep 95% minder mensen ziek worden
quote:
Daarnaast wat je zegt over het bewezen te hebben, omdat de placebo wel patienten hadden die in het ziekenhuis terecht zijn gekomen... Percentage die in het ziekenhuis belanden is laag en de test groep beperkt.
wat noem jij beperkt?
quote:
Normaliter zou fase 3 jaren duren, dus dat komt ook niet echt betrouwbaar over.
normaliter heb je ook niet zo'n grote testgroep beschikbaar. Neem ebola, tegen de tijd dat ze een vaccin hebben om te testen is de uitbraak weer voorbij en kun je weer wachten. Dat is waarom het normaal zo lang duurt
quote:
Dan lees je ook nog artikelen over dat het testen een probleem zou opleveren, omdat het virus niet genoeg aanwezig zou zijn, dus dan is de vraag wanneer er precies getest is...:
https://www.washingtonpos(...)b9a83f792_story.html
artikel uit Juni. We zijn ondertussen 6 maanden verder
quote:
En dan hebben we het niet eens over de bijwerkingen die mogelijk zouden kunnen optreden.
Die zijn uitgebreid gedocumenteerd
pi_197089915
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:41 schreef devlinmr het volgende:

[..]

wat ik eruit haal is dat ik beschermd ben en met mij iedereen die gevaccineerd is
[..]

95% effectiviteit betekent dat ivm de placebo groep 95% minder mensen ziek worden
[..]

wat noem jij beperkt?
[..]

normaliter heb je ook niet zo'n grote testgroep beschikbaar. Neem ebola, tegen de tijd dat ze een vaccin hebben om te testen is de uitbraak weer voorbij en kun je weer wachten. Dat is waarom het normaal zo lang duurt
[..]

artikel uit Juni. We zijn ondertussen 6 maanden verder
[..]

Die zijn uitgebreid gedocumenteerd
Beschermd tegen wat precies?

6 maanden testen met een groep van 43000 noem ik beperkt.
pi_197090155
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 13:04 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Tegen het coronavirus, en alle veiligheidsprocessen zijn gevolgd voor het vaccin
pi_197090274
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:48 schreef controlaltdelete het volgende:

Oom agent gooit roet in het eten moet staande houden orders, waarom weet hij ook niet, in de binnenstad mag je geen gezichstbedekking krijgt hij ook nog uit zijn strot uhhh ...behalve het mondkapje dan. :o
Eens dit is ook geen taak voor de politie, maar voor de GGZ erg dat er zoveel is bezuinigd dat nu de politie met dit soort mensen moet dealen
pi_197090452
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 13:10 schreef Lowkeyz het volgende:

[..]

Tegen het coronavirus, en alle veiligheidsprocessen zijn gevolgd voor het vaccin
Dus je kan het virus niet meer krijgen nadat je gevaccineerd bent?
  woensdag 30 december 2020 @ 13:50:12 #67
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_197091962
quote:

[..]

oki dan noemen we het nu niet meer vaccineren maar verder testen.. maar dan op iedereen :P
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_197093225
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 13:50 schreef theguyver het volgende:

[..]

oki dan noemen we het nu niet meer vaccineren maar verder testen.. maar dan op iedereen :P
Dan wacht ik nog 10 jaar met nemen.
  woensdag 30 december 2020 @ 14:25:38 #69
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197093437
quote:

[..]

Oja? Nou, vertel eens hoe groot zo'n groep volgens jou moet zijn om statistisch verantwoorde conclusies te kunnen trekken.
Huilen dan.
pi_197093489
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 13:16 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dus je kan het virus niet meer krijgen nadat je gevaccineerd bent?
95% minder kans om er ziek van te worden en minder zieken= minder opnames=zorg kan het weer aan= weer terug naar normaal.

Doorgaan zoals nu is geen optie
  woensdag 30 december 2020 @ 14:27:49 #71
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197093528
Met de wetenschap dat de groepsgrootte bij de meeste fase 3 clinical trials varieert van een paar honderd tot een paar duizend.
Huilen dan.
pi_197093557
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:20 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Dan wacht ik nog 10 jaar met nemen.
Want?
  woensdag 30 december 2020 @ 14:28:48 #73
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197093571
Maar hey, sponsje weet het vast beter. Hij heeft daar namelijk een gevoel over!
Huilen dan.
pi_197093658
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 30 december 2020 @ 14:34:11 #75
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197093838
quote:
Kan je ons ook vertellen waarom, zodat we niet twee uur van ons leven verspillen om erachter te komen dat het helemaal niet zo'n fantastisch gesprek is?
Huilen dan.
pi_197093890
Spuit 11 reactie
pi_197093959
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Kan je ons ook vertellen waarom, zodat we niet twee uur van ons leven verspillen om erachter te komen dat het helemaal niet zo'n fantastisch gesprek is?
Waarschijnlijk bevestigd het zijn beeld en luistert hij kritiekloos naar wat er beweert wordt
pi_197094043
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

De politieke en filosofische invalshoeken die volgen op een wat afwijkende interpretatie van wat er gaande is zijn zéér verfrissend. Ook de verdieping van het concept van angst in relatie tot meerdere aspecten van deze crisis vond ik erg interessant.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_197094214
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:39 schreef Complotwappie het volgende:

[..]

De politieke en filosofische invalshoeken die volgen op een wat afwijkende interpretatie van wat er gaande is zijn zéér verfrissend. Ook de verdieping van het concept van angst in relatie tot meerdere aspecten van deze crisis vond ik erg interessant.
Zit jij in de politiek? Zoveel woorden en toch niks zeggen.
Respect _O_
pi_197094280
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:37 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Waarschijnlijk bevestigd het zijn beeld en luistert hij kritiekloos naar wat er beweert wordt
Het is evident dat jij dit typt uit angst voor hetgeen jouw beeld niet bevestigd. Dat heet projectie. Het mooie aan dit gesprek -of althans het politiek-filosofische deel er van - was juist dat het vooral veel vraagtekens oproept. Stof tot nadenken, voor iedereen.

Op het eerste deel waarin corona, cijfers en vaccins besproken worden heb ik ook wel wat op aan te merken. Maar daarmee ga je voorbij aan de kern van het gesprek.
  woensdag 30 december 2020 @ 14:50:47 #81
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197094453
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:39 schreef Complotwappie het volgende:

[..]

Aha. Nou lees ik een hoop wollige woorden maar ben ik er uiteindelijk weinig wijzer van geworden.

Over welke invalshoeken hebben we het dan? En kan je ons voorzien in een beknopte samenvatting van die afwijkende interpretatie: wat is de kern van de argumentatie?
Huilen dan.
pi_197094479
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:45 schreef Complotwappie het volgende:

[..]

Het is evident dat jij dit typt uit angst voor hetgeen jouw beeld niet bevestigd.
:{w aannames
quote:
Dat heet projectie.

nee, het heet sarcasme omdat je een redelijke vraag met een boel woorden beantwoord zonder iets te zeggen
quote:
Het aan dit gesprek -of althans het politiek-filosofische deel er van - was juist dat het vooral veel vraagtekens oproept. Stof tot nadenken, voor iedereen.
Vraagtekens waarover?
Stof tot nadenken over?

Ik heb vandaag meer te doen dan naar een failliete onderbroekenverkoopster te luisteren

Geef even wat concreets en wellicht dat ik er naar ga luisteren. Tot op heden heb ik al teveel tijd verspild met het lezen van of luisteren naar zgn experts die volgens de mensen hier goede punten hebben
pi_197094481
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:26 schreef devlinmr het volgende:

[..]

95% minder kans om er ziek van te worden en minder zieken= minder opnames=zorg kan het weer aan= weer terug naar normaal.

Ow 95% kans om minder ziek ervan te worden. Nu zit ik niet in de risicogroep. Wat is het toegevoegde waarde voor mij om zo'n vaccin te nemen?

Btw het virus is al gemuteerd geldt die 95% dan nog steeds?
pi_197094592
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:51 schreef devlinmr het volgende:
:{w aannames
Je maakt een grap hoop ik??
  woensdag 30 december 2020 @ 14:54:29 #85
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197094595
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:51 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ow 95% kans om minder ziek ervan te worden. Nu zit ik niet in de risicogroep. Wat is het toegevoegde waarde voor mij om zo'n vaccin te nemen?
Dat jij de mensen die wél in de risicogroep zitten niet meer (via via) besmet, waardoor die niet meer in het ziekenhuis terechtkomen, waardoor de maatregelen afgebouwd kunnen worden, waardoor jij (en iedereen) weer gewoon verder kan met het leven.
Huilen dan.
pi_197094655
quote:
Here’s Why Vaccinated People Still Need to Wear a Mask
https://www.nytimes.com/2020/12/08/health/covid-vaccine-mask.html
pi_197094658
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:26 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ja hopelijk is dit gewoon zo. En we zullen snel zien hoe effectief het vaccin is.

Wel is het zo dat je nog steeds besmet raakt en je anderen kan aansteken. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn zolang iedereen gevaccineerd is.

Of het virus ook zo doeltreffend is bij ouderen met zwakke weerstand dat is het spannendste momenteel want het virus is niet getest op 85 jarigen met allerhande kwalen natuurlijk.
Dat bedoelt de dokter ook. “Helpt het vaccin tegen doodgaan aan covid-19?”
Lijkt een achterlijke vraag maar het is simpelweg niet getest.
Vakman pur sang
pi_197094675
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:51 schreef devlinmr het volgende:
Geef even wat concreets en wellicht dat ik er naar ga luisteren. Tot op heden heb ik al teveel tijd verspild met het lezen van of luisteren naar zgn experts die volgens de mensen hier goede punten hebben
Ad Verbrugge is een filosoof, en dit gesprek is ook niet eentje van 'experts'. Zo wordt ie niet gevoerd althans. Het is een gesprek tussen mensen met een breder perspectief dan je tegenwoordig elders ziet. Ik heb verder geen zin om een samenvatting te geven. Vertrouw niet op mijn advies en sla het vooral over. Dat is ook prima. Iedereen is vrij om daarin zelf een inschatting te maken.
  woensdag 30 december 2020 @ 14:57:29 #89
189978 controlaltdelete
pi_197094695

O-)
pi_197094717
quote:

[..]

je zat waarschijnlijk ook niet in de risicogroep voor polio, toch heb je die ook gehad
Je hebt 0,000000016% kans op 30 miljoen. Heb je een staatslot?
quote:
Naar alle waarschijnlijkheid wel met deze nieuwe techniek
  woensdag 30 december 2020 @ 14:58:23 #91
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_197094720
quote:

[..]

Goeie vraag, zover ik begrepen heb was dit is GB het geval, aangezien dit naar voren is gekomen, moet daar natuurlijk onderzoek naar worden gedaan.
Maar Covid-19 is versie 2019 van covid, ze zijn er al behoorlijke tijd bekend mee, Het koste natuurlijk behoorlijk wat tijd om te kunnen achterhalen wat de impact wel niet was van covid-19.
Ze moeten natuurlijk weer veel onderzoek doen wat voor impact de mutatie wel niet heeft, en of we dit misschien niet gelijk al kunnen indammen.
pi_197094731
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:54 schreef Isdatzo het volgende:
Dat jij de mensen die wél in de risicogroep zitten niet meer (via via) besmet, waardoor die niet meer in het ziekenhuis terechtkomen, waardoor de maatregelen afgebouwd kunnen worden, waardoor jij (en iedereen) weer gewoon verder kan met het leven.
Als je gevaccineerd bent kun je nog steeds andere mensen besmetten. Als het vaccin afdoende werkt bij de risicogroep dan is een eventuele besmetting toch weinig problematisch?
pi_197094758
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:54 schreef Complotwappie het volgende:

[..]

Je maakt een grap hoop ik??
Jawel... Jij neemt aan dat ik niet kijk uit angst
  woensdag 30 december 2020 @ 15:00:42 #94
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197094780
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:56 schreef Complotwappie het volgende:

[..]

Ad Verbrugge is een filosoof, en dit gesprek is ook niet eentje van 'experts'. Zo wordt ie niet gevoerd althans. Het is een gesprek tussen mensen met een breder perspectief dan je tegenwoordig elders ziet. Ik heb verder geen zin om een samenvatting te geven. Vertrouw niet op mijn advies en sla het vooral over. Dat is ook prima. Iedereen is vrij om daarin zelf een inschatting te maken.
Heb je specifieke passages die je aan kan raden? Kijk, ik wil best naar zo'n gesprek kijken maar het zal niet de eerste keer zijn dat er hier een (uren)lang filmpje gedumpt wordt waarin een aantal charlatans de grootste onzin verkopen. En eerlijk gezegd heb je mij nog niet heel erg overtuigd van de kwaliteit of waarde van dit gesprek.
Huilen dan.
pi_197094790
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:00 schreef devlinmr het volgende:
Jawel... Jij neemt aan dat ik niet kijk uit angst
De grap is dat ik daarmee reageerde op een aanname. Dat jij dat niet ziet is verontrustend.
pi_197094803
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Er wordt al 6 maanden verteld dat we weer terug gaan normaal, elke keer met andere voorwaarden. Wat als ze zeggen dat we nooit meer terug naar normaal gaan, dat ook maar accepteren?
pi_197094862
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:01 schreef Complotwappie het volgende:

[..]

De grap is dat ik daarmee reageerde op een aanname. Dat jij dat niet ziet is verontrustend.
En welke aanname deed ik? Ik stelde namelijk alleen maar een vraag en deed een constatering

Als je doelt op de zin "waarschijnlijk...."

Dan zit je er ook naast, dat is namelijk een veronderstelling
pi_197094866
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Heb je specifieke passages die je aan kan raden? Kijk, ik wil best naar zo'n gesprek kijken maar het zal niet de eerste keer zijn dat er hier een (uren)lang filmpje gedumpt wordt waarin een aantal charlatans de grootste onzin verkopen. En eerlijk gezegd heb je mij nog niet heel erg overtuigd van de kwaliteit of waarde van dit gesprek.
Omdat ik de interesse waardeer zal ik even een paar time-stamps opzoeken wanneer ik wat tijd heb.
pi_197094886
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:03 schreef devlinmr het volgende:

[..]

En welke aanname deed ik? Ik stelde namelijk alleen maar een vraag en deed een constatering
Ik citeer: "Waarschijnlijk bevestigd het zijn beeld en luistert hij kritiekloos naar wat er beweert wordt"

Misschien moet je nog wakker worden? :+
pi_197095033
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:04 schreef Complotwappie het volgende:

[..]

Ik citeer: "Waarschijnlijk bevestigd het zijn beeld en luistert hij kritiekloos naar wat er beweert wordt"

Misschien moet je nog wakker worden? :+
"Waarschijnlijk" impliceert dat je iets niet zeker weet en er dus naast kan zitten. Jij beweert stellig dat ik iets niet doe uit angst
pi_197095086
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:01 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Er wordt al 6 maanden verteld dat we weer terug gaan normaal, elke keer met andere voorwaarden. Wat als ze zeggen dat we nooit meer terug naar normaal gaan, dat ook maar accepteren?
De voorwaarden zijn altijd hetzelfde gebleven. Bescherming van de zwakkeren en zorgen dat de zorg niet vastloopt
pi_197095110
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]

"Waarschijnlijk" impliceert dat je iets niet zeker weet en er dus naast kan zitten.
Juist, en zoiets heet een aanname.
pi_197095112
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]

je zat waarschijnlijk ook niet in de risicogroep voor polio, toch heb je die ook gehad
Je hebt 0,000000016% kans op 30 miljoen. Heb je een staatslot?
[..]

Naar alle waarschijnlijkheid wel met deze nieuwe techniek
Flauwe vergelijking. Heb me zelf niet zo verdiept in de ziekte, maar volgens mij kan je geen meer krijgen als je gevaccineerd bent. Dat is nu dus maar de vraag, want dat hebben ze niet getest, omdat ze maar 6 maanden de tijd hadden of er speelt een andere agenda in het spel om het vaccin zo goed mogelijk te laten doen blijken dan dat het daadwerklijk is. Daarnaast heb ik nooit de keuze gehad om voor een polio vaccin te gaan.

Naar alle waarschijnlijkheid (onderbuik gevoel) werkt het wel... Dat zegt dus niks. Mijn onderbuik zegt dat zo'n vaccin mogelijk averechts kan werken als het virus zodanig gemuteerd is... Ook dat zegt niks.
pi_197095147
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:10 schreef devlinmr het volgende:

[..]

De voorwaarden zijn altijd hetzelfde gebleven. Bescherming van de zwakkeren en zorgen dat de zorg niet vastloopt
Dus als dat niet opgelost wordt kunnen we nooit meer terug naar normaal?
pi_197095210
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja hopelijk is dit gewoon zo. En we zullen snel zien hoe effectief het vaccin is.

Wel is het zo dat je nog steeds besmet raakt en je anderen kan aansteken. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn zolang iedereen gevaccineerd is.

Of het virus ook zo doeltreffend is bij ouderen met zwakke weerstand dat is het spannendste momenteel want het virus is niet getest op 85 jarigen met allerhande kwalen natuurlijk.
Dat bedoelt de dokter ook. “Helpt het vaccin tegen doodgaan aan covid-19?”
Lijkt een achterlijke vraag maar het is simpelweg niet getest.
Die HA noemt geen leeftijden. Dus jouw aanname dat hij 85 jarigen bedoeld is niet meer dan dat
pi_197095283
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:12 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Dus als dat niet opgelost wordt kunnen we nooit meer terug naar normaal?
Als de zorg het niet aan kan dan wordt dat problematisch en zullen er andere oplossingen moeten komen.
Of wil jij graag naar een tijd toe waar je weer kunt overlijden aan een blindedarmontsteking?
  woensdag 30 december 2020 @ 15:16:19 #107
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197095299
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:59 schreef Complotwappie het volgende:

[..]

Als je gevaccineerd bent kun je nog steeds andere mensen besmetten.
Dat is nog een beetje de vraag: als je niet ziek bent dan is de kans dat je andere besmet in de meeste gevallen gigantisch veel kleiner.
quote:
Als het vaccin afdoende werkt bij de risicogroep dan is een eventuele besmetting toch weinig problematisch?
Het zijn niet uitsluitend mensen uit risicogroepen die in het ziekenhuis belanden: voor mensen onder de 50 is de kans 0.1-0.5% (afhankelijk van o.a. leeftijd) om in het ziekenhuis te belanden na een COVID19-infectie. Dat zijn 10 miljoen mensen, dus dan hebben we het over vele tienduizenden mensen. Over welke periode die mensen in het ziekenhuis terechtkomen is afhankelijk van hoe snel de verspreiding verloopt, maar ik zou er niet op rekenen dat de zorg dat zonder maatregelen aankan. Dan hebben we het ook niet niet over de maatschappelijke kosten van tienduizenden mensen in het ziekenhuis, en de maatschappelijke kosten van een lang herstel.

Overigens is zo'n vaccinatie bij ouderen waarschijnlijk wat minder effectief, dus voor de bescherming moeten die het dan meer hebben van de jongere mensen die zich hebben laten vaccineren waardoor zij niet (of minder) besmettelijk zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Isdatzo op 30-12-2020 15:32:17 ]
Huilen dan.
pi_197095411
quote:
10s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:11 schreef Complotwappie het volgende:

[..]

Juist, en zoiets heet een aanname.
Laat ik het zo zeggen... Ik hou nog een slag om de arm omdat ik het misschien mis kan hebben met mijn "waarschijnlijk".
Jij met je "evident" gaat ervan uit dat je de waarheid in pacht hebt
pi_197096026
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:16 schreef Isdatzo het volgende:
Dat is nog een beetje de vraag: als je niet ziek bent dan is de kans dat je andere besmet in de meeste gevallen gigantisch veel kleiner.
Inderdaad, al lijken we die conclusie dan eigenlijk weer totaal niet mee te nemen in het huidige beleid.

quote:
Het zijn niet uitsluitend mensen uit risicogroepen die in het ziekenhuis belanden: voor mensen onder de 50 is de kans 0.1-0.5% om in het ziekenhuis te belanden na een COVID19-infectie. Dat zijn 10 miljoen mensen, dus dan hebben we het over vele tienduizenden mensen. Over welke periode die mensen in het ziekenhuis terechtkomen is afhankelijk van hoe snel de verspreiding verloopt, maar ik zou er niet op rekenen dat de zorg dat zonder maatregelen aankan. Dan hebben we het ook niet niet over de maatschappelijke kosten van tienduizenden mensen in het ziekenhuis, en de maatschappelijke kosten van een lang herstel.
Good point, maar het is natuurlijk relatief weinig. Zeker w.b. kosten. Ik zou het eigenlijk nog iets verder gespecificeerd willen zien. Als de kans daarop onder de 40 of 30 alweer een stuk minder is, dan zou ik dan bovenop de risicogroepen ook de 50+ers ernstig aanraden zich te laten vaccineren, of in ieder geval het deel daarvan wat meer risico loopt dan de gemiddelde 40-50-jarige.

Overigens is het nog maar de vraag hoeveel van de opnames, zeker in die leeftijdscategorie, daadwerkelijk nodig zijn. Er zijn her en der wat signalen dat er veel mensen in het ziekenhuis terecht komen terwijl dat niet nodig is. Mensen gaan bijvoorbeeld tegen het advies van hun huisarts naar het ziekenhuis en ziekenhuizen durven vervolgens geen 'COVID-patiënt' te weigeren. Andersom zijn er artsen die mensen voor de zekerheid naar het ziekenhuis doorsturen waar ze dat normaal niet zouden doen.

quote:
Overigens is zo'n vaccinatie bij ouderen waarschijnlijk wat minder effectief, dus voor de bescherming moeten die het dan meer hebben van de jongere mensen die zich hebben laten vaccineren waardoor zij niet (of minder) besmettelijk zijn.
Dat zou ik dan wel even in cijfers uitgedrukt willen zien.
pi_197096066
Het virus heeft een incubatietijd van 2 weken. Het was ook een dingetje dat je besmettelijk bent zonder symptomen te hebben, dus mensen die roepen dat je dan minder hoest etc. en daardoor minder in het ziekenhuis belanden lijkt dus ook gewoon een aanname te zijn.
pi_197096079
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:13 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Die HA noemt geen leeftijden. Dus jouw aanname dat hij 85 jarigen bedoeld is niet meer dan dat
Nou idd die aanname maak ik zelf.

Toch volg ik de redenering wel. SOmmige mensen worden niet ziek van besmetting, bouwen snel antistoffen op.
Dit gaat ook gelden voor het vaccin, bij deze mensen werkt dat ook voortreffelijk.

Er kan echter een groep zijn waarbij het kleinste deeltje veel heftigere tegenreacties geeft zoals dat het gewone virus ook doet. En dan kan een vaccin helemaal niet helpen tegen sterven aan covid-19.

Ik ga ervan uit dat de arts daarom oprecht bezorgt is.

Kans is groot dat deze zorgen allemaal voor niks zijn en dit gewoon een erg goed werkend vaccin gaat zijn, we kunnen beter het beste hopen. :)
Vakman pur sang
pi_197096117
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:19 schreef devlinmr het volgende:
Laat ik het zo zeggen... Ik hou nog een slag om de arm omdat ik het misschien mis kan hebben met mijn "waarschijnlijk".
Jij met je "evident" gaat ervan uit dat je de waarheid in pacht hebt
Ik ga dit spelletje niet met je spelen kerel. Het is duidelijk dat je in je aanname een verwijt verhulde en die kreeg je gewoon terug.
pi_197096340
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:37 schreef Complotwappie het volgende:

[..]

Ik ga dit spelletje niet met je spelen kerel. Het is duidelijk dat je in je aanname een verwijt verhulde en die kreeg je gewoon terug.
Projecteer jouw gebrek aan kennis van de Nederlandse taal ajb niet op mij wil je.
:{w

Betekenis 'waarschijnlijk'
Je hebt gezocht op het woord: waarschijnlijk.

waar·schijn·lijk (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
naar ik vermoed
2
vermoedelijk waar of juist

Betekenis 'Evident'
Je hebt gezocht op het woord: Evident.

evi·dent (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
duidelijk, zonneklaar

[ Bericht 20% gewijzigd door devlinmr op 30-12-2020 15:52:23 ]
pi_197096505
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou idd die aanname maak ik zelf.

Toch volg ik de redenering wel. SOmmige mensen worden niet ziek van besmetting, bouwen snel antistoffen op.
Dit gaat ook gelden voor het vaccin, bij deze mensen werkt dat ook voortreffelijk.

Er kan echter een groep zijn waarbij het kleinste deeltje veel heftigere tegenreacties geeft zoals dat het gewone virus ook doet. En dan kan een vaccin helemaal niet helpen tegen sterven aan covid-19.

Ik ga ervan uit dat de arts daarom oprecht bezorgt is.

Kans is groot dat deze zorgen allemaal voor niks zijn en dit gewoon een erg goed werkend vaccin gaat zijn, we kunnen beter het beste hopen. :)
Ik vind het erg kwalijk dat een huisarts dit soort zaken post.
pi_197097365
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:49 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik vind het erg kwalijk dat een huisarts dit soort zaken post.
Als hij nou oprecht echt heel bezorgd is.
Voor zijn patiënten
Voor zijn dokters eed (vaccin wordt min of meer verplicht)
Voor de noodzaak.

Ik kan het me wel voorstellen.
Daarbij wetende dat artsen allerlei “nieuws” krijgen van rivm en GGD hoe ze moeten reageren.

Dit gaat hem ook wel wat kosten, vanuit de medische wetenschap.

Dat vind ik dan weer kwalijk.
Vakman pur sang
pi_197097688
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Als hij nou oprecht echt heel bezorgd is.
Voor zijn patiënten
Voor zijn dokters eed (vaccin wordt min of meer verplicht)
Voor de noodzaak.
hoe bezorgd hij ook is zijn logica is gewoon krom. Ja het vaccin werkt maar hij mist zgn bewijs dat mensen niet in het ziekenhuis komen
quote:
Ik kan het me wel voorstellen.
Daarbij wetende dat artsen allerlei “nieuws” krijgen van rivm en GGD hoe ze moeten reageren.
een HA heeft is net zomin een expert op het gebied van virussen als jij of ik, maar daar waar mijn mening over virussen terecht 0 gewicht in de weegschaal legt, is dat in zijn geval anders. Dat zie je hier ook, de enige reden dat zijn mening hier wordt gepost is omdat hij HA is
quote:
Dit gaat hem ook wel wat kosten, vanuit de medische wetenschap.

Dat vind ik dan weer kwalijk.
Neuh vind ik niet
  woensdag 30 december 2020 @ 16:28:19 #117
189978 controlaltdelete
pi_197097883
Hugo de Jonge: Je hebt niets te kiezen qua vaccin

NPO-baas Shula Rijxman vroeg coronaminister Hugo de Jonge in WNL Op Zondag of we straks mogen kiezen welk coronavaccin we willen. “Nee, de puzzel is al complex genoeg,” antwoordde de minister. “Dus als ik niet Pfizer, maar een ander vaccin wil, dan mag dat niet,” zei Rijxman. “Je krijgt aangeboden wat er beschikbaar is op dat moment voor die doelgroep,” vervolgde De Jonge.

“Hugochenko heeft het nu klip en klaar gezegd op tv: je hebt niets te kiezen qua vaccin! Je moet je maar laten inspuiten met elk spul dat wordt voorgelegd, of het nou stukken minder effectief is of grotere kans op bijwerkingen [heeft]. In strijd met eerdere beloftes,” reageert Elise De Windt op Twitter.

“Je hebt hiermee de vaccinatiebereidheid eigenhandig om zeep geholpen. Door mensen de keuzevrijheid te ontnemen toon je weer prachtig aan hoe je aankijkt tegen de samenleving,” voegt ze toe.

Incident
Terwijl Nederland op 8 januari gaat vaccineren, zijn veel andere EU-landen al begonnen. De Duitse vaccinatiecampagne is gelijk al overschaduwd door een incident: daar kregen 8 medewerkers van een bejaardentehuis een overdosis van het vaccin toegediend.

De zorgmedewerkers uit de stad Stralsund kregen 5 keer de aanbevolen dosis van het Pfizer-vaccin. Vier van hen zijn met corona-achtige klachten opgenomen in het ziekenhuis.

Wat een man onze clown.
pi_197097904
Het
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:23 schreef devlinmr het volgende:

[..]

hoe bezorgd hij ook is zijn logica is gewoon krom. Ja het vaccin werkt maar hij mist zgn bewijs dat mensen niet in het ziekenhuis komen
[..]

een HA heeft is net zomin een expert op het gebied van virussen als jij of ik, maar daar waar mijn mening over virussen terecht 0 gewicht in de weegschaal legt, is dat in zijn geval anders. Dat zie je hier ook, de enige reden dat zijn mening hier wordt gepost is omdat hij HA is
[..]

Neuh vind ik niet
het mooie is.
Laten we hopen dat zijn zorgen onterecht zijn.
Dan was het achteraf ook wel kwalijk. :)
Vakman pur sang
pi_197098047
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:28 schreef controlaltdelete het volgende:
Hugo de Jonge: Je hebt niets te kiezen qua vaccin

NPO-baas Shula Rijxman vroeg coronaminister Hugo de Jonge in WNL Op Zondag of we straks mogen kiezen welk coronavaccin we willen. “Nee, de puzzel is al complex genoeg,” antwoordde de minister. “Dus als ik niet Pfizer, maar een ander vaccin wil, dan mag dat niet,” zei Rijxman. “Je krijgt aangeboden wat er beschikbaar is op dat moment voor die doelgroep,” vervolgde De Jonge.

“Hugochenko heeft het nu klip en klaar gezegd op tv: je hebt niets te kiezen qua vaccin! Je moet je maar laten inspuiten met elk spul dat wordt voorgelegd, of het nou stukken minder effectief is of grotere kans op bijwerkingen [heeft]. In strijd met eerdere beloftes,” reageert Elise De Windt op Twitter.

“Je hebt hiermee de vaccinatiebereidheid eigenhandig om zeep geholpen. Door mensen de keuzevrijheid te ontnemen toon je weer prachtig aan hoe je aankijkt tegen de samenleving,” voegt ze toe.

Incident
Terwijl Nederland op 8 januari gaat vaccineren, zijn veel andere EU-landen al begonnen. De Duitse vaccinatiecampagne is gelijk al overschaduwd door een incident: daar kregen 8 medewerkers van een bejaardentehuis een overdosis van het vaccin toegediend.

De zorgmedewerkers uit de stad Stralsund kregen 5 keer de aanbevolen dosis van het Pfizer-vaccin. Vier van hen zijn met corona-achtige klachten opgenomen in het ziekenhuis.

Wat een man onze clown.
Wat is precies het probleem? Kun je ook kiezen welke antibiotica je krijgt?
  woensdag 30 december 2020 @ 16:35:56 #120
189978 controlaltdelete
pi_197098176
Wat jij ervan vindt boeit me niet.
  woensdag 30 december 2020 @ 16:55:51 #121
189978 controlaltdelete
pi_197099084
88-jarige man zakt in elkaar na coronavaccin en sterft

Een 88-jarige Israëlische man is kort nadat hij zijn coronavaccin had ontvangen in elkaar gezakt. Hij werd vervolgens overgebracht naar de spoedeisende hulp van het Hadassah Mount Scopus-ziekenhuis in Jeruzalem. Daar probeerden spoedartsen hem tevergeefs te reanimeren. De artsen hebben de man kort na binnenkomst doodverklaard.

Het ziekenhuis heeft bevestigd dat hij gevaccineerd was tegen corona en benadrukte dat hij diverse onderliggende aandoeningen had, schrijft The Times of Israel. De man kreeg dinsdag de eerste dosis van het coronavaccin van Pfizer/BioNTech en zakte vervolgens thuis in elkaar.

Op maandag stierf ook een andere Israëlische man nadat hij het coronavaccin had ontvangen. De 75-jarige man uit Beet She’an raakte enkele uren na de prik buiten bewustzijn. Hij stierf vervolgens aan de gevolgen van een hartstilstand.

Anafylactische shock
Volgens het Israëlische ministerie van Volksgezondheid zijn er geen aanwijzingen dat zijn dood verband houdt met het vaccin. De man leed aan hartziekte en kanker, zei het ministerie. Er is wel een onderzoek ingesteld naar de dood van de man.

Daarnaast is maandag een man uit Jeruzalem naar de spoedeisende hulp gebracht nadat hij een uur na het vaccin last had gekregen van een ernstige allergische reactie. De man is verder gezond, maar is allergisch voor penicilline. Na het coronavaccin kreeg hij een anafylactische shock. Zijn toestand zou inmiddels ‘stabiel’ zijn.

Wat doen we onze oudjes aan, beschamend.
pi_197099780
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:55 schreef controlaltdelete het volgende:
88-jarige man zakt in elkaar na coronavaccin en sterft

Een 88-jarige Israëlische man is kort nadat hij zijn coronavaccin had ontvangen in elkaar gezakt. Hij werd vervolgens overgebracht naar de spoedeisende hulp van het Hadassah Mount Scopus-ziekenhuis in Jeruzalem. Daar probeerden spoedartsen hem tevergeefs te reanimeren. De artsen hebben de man kort na binnenkomst doodverklaard.

Het ziekenhuis heeft bevestigd dat hij gevaccineerd was tegen corona en benadrukte dat hij diverse onderliggende aandoeningen had, schrijft The Times of Israel. De man kreeg dinsdag de eerste dosis van het coronavaccin van Pfizer/BioNTech en zakte vervolgens thuis in elkaar.

Op maandag stierf ook een andere Israëlische man nadat hij het coronavaccin had ontvangen. De 75-jarige man uit Beet She’an raakte enkele uren na de prik buiten bewustzijn. Hij stierf vervolgens aan de gevolgen van een hartstilstand.

Anafylactische shock
Volgens het Israëlische ministerie van Volksgezondheid zijn er geen aanwijzingen dat zijn dood verband houdt met het vaccin. De man leed aan hartziekte en kanker, zei het ministerie. Er is wel een onderzoek ingesteld naar de dood van de man.

Daarnaast is maandag een man uit Jeruzalem naar de spoedeisende hulp gebracht nadat hij een uur na het vaccin last had gekregen van een ernstige allergische reactie. De man is verder gezond, maar is allergisch voor penicilline. Na het coronavaccin kreeg hij een anafylactische shock. Zijn toestand zou inmiddels ‘stabiel’ zijn.

Wat doen we onze oudjes aan, beschamend.
Hartaanval, kanker, allergie... Tja hadden we overal maar een vaccin voor.
Gelukkig hebben we er wel een aantal voor Corona

https://www.hartvannederl(...)schenhoek-overleden/

Een jonge lerares van de basisschool in Bergschenhoek, waar de Britse variant van het coronavirus is opgedoken, is onlangs overleden. Het is niet bekend of haar overlijden het gevolg is van het virus. Wel was ze enkele weken geleden positief getest op het virus. ”Eind november hebben we op meerdere scholen in de omgeving te maken gehad met besmettingen. Maar hier ging het op een gegeven moment vrij snel”, vertelt voorzitter Saskia Schenning van de Laurentius Stichting, waar de school onder valt, tegen Hart van Nederland.

Volg het laatste nieuws over het coronavirus in Nederland via ons liveblog.

“Het is vreselijk”, zegt Schenning in De Telegraaf. “Ze had positief getest, dat klopt. Haar overlijden is wel onverwachts gebeurd.” De scholenkoepel noemt het op zijn website “ongelofelijk” dat de lerares, “in de bloei van haar leven, die haar school en onze stichting zo’n warm hart toedroeg, er opeens niet meer is”. Volgens regiozender Rijnmond was de lerares 38 jaar oud.

Uitbraak op school
Eind november werd op de RKBS Willibrord de eerste coronabesmetting geconstateerd. Sindsdien is het aantal opgelopen naar veertig coronagevallen onder docenten en leerlingen. Bij vijf van hen gaat het om de variant van het coronavirus die uit het Verenigd Koninkrijk afkomstig is en waarschijnlijk besmettelijker, maar niet dodelijker is. Of de overleden lerares besmet was met de Britse variant is niet bekend.

Lees ook: Vijf besmettingen met Britse coronavariant op basisschool Bergschenhoek

Dinsdag zijn alle docenten van de basisschool, alsook de leerlingen, hun ouders en broers en zussen door de GGD gevraagd zich te laten testen. Volgens de GGD Rotterdam-Rijnmond wordt er een speciale teststraat opengesteld op de testlocatie bij het vliegveld Rotterdam The Hague Airport.

Uitbraak in kaart brengen
De GGD wil de uitbraak verder in kaart brengen en laat weten vaker aanvullend onderzoek te doen bij een opvallende uitbraak. Het onderzoek bestaat ook uit een uitgebreid bron- en contactonderzoek onder de besmette personen. Daarnaast worden leerlingen, ouders en docenten gevraagd een vragenlijst in te vullen.

“Dat de Britse variant nu op deze basisschool is ontdekt is schrikken”, reageert burgemeester Pieter van de Stadt van gemeente Lansingerland, waar Bergschenhoek deel van uitmaakt. “Het zorgt voor meer onzekerheid; voor de school, de leerkrachten, de ouders én de kinderen. Ik leef met hen mee. Ik roep alle ouders op mee te werken aan het onderzoek van de GGD.”
pi_197099835
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Het mooie is.
Laten we hopen dat zijn zorgen onterecht zijn. We zullen de aankomende weken aanzien.
Dan was het achteraf ook wel kwalijk. :)
Nou ja,dit dus. :P
Vakman pur sang
pi_197100074
quote:
Gelukkig geeft ie ook erg sterke argumenten zoals... Ehmm ennn ahhm ennn...
pi_197100239
Overleden
Nieuw aantal doden vandaag: 112
Aantal doden sinds februari: 11.323

Bron RIVM
pi_197100546
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nou en?
Vind je dat niet erg?
Vakman pur sang
pi_197100594
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Vind je dat niet erg?
Dit is het coronatopic?
pi_197100848
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:38 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Je punt?
Ik ben bang dat we zo echt weer moeten uitleggen dat de hele crisis te maken heeft met ziekenhuiscapaciteit en niet met het aantal doden.
pi_197100855
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dit is het coronatopic?
Nee dit is een wappie topic :P

Deze is ook wel leuk:
Kijk eens hoeveel we al getest hebben.
5 miljoen testen, 700.000 positieve tests.
https://ourworldindata.or(...)solute&time=earliest..2020-12-30&country=~NLD®ion=World
Vakman pur sang
pi_197100880
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik ben bang dat we zo echt weer moeten uitleggen dat de hele crisis te maken heeft met ziekenhuiscapaciteit en niet met het aantal doden.
Het gebrek aan ziekenhuis capaciteit is de grootste les die we uit deze pandemie moeten gaan leren.
Vakman pur sang
pi_197100911
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Deze is ook wel leuk:
https://ourworldindata.or(...)solute&time=earliest..2020-12-30&country=~NLD®ion=World
Wat was je punt bij die doodsoorzaken nou?

En wat wil je met deze nieuwe getallen aantonen? :?

Ik volg je niet echt.
pi_197100939
M
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wat was je punt bij die doodsoorzaken nou?

En wat wil je met deze nieuwe getallen aantonen? :?

Ik volg je niet echt.
Moet alles dan altijd een punt hebben? :{
Vakman pur sang
pi_197101032
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Het gebrek aan ziekenhuis capaciteit is de grootste les die we uit deze pandemie moeten gaan leren.
Dat het systeem hier niet op ingericht is, is wel duidelijk ja.

Maargoed, wij kiezen de partijen die steeds meer zorg voor minder willen. We hebben de ziekenhuizen toch echt zelf uitgekleed. ;(

Wel eens met je trouwens hoor. Dit moet veranderen, desnoods met een ander systeem. Maar ben benieuwd of dat ook echt gaat gebeuren.
pi_197101046
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Deze is ook wel leuk:
Goeie score.
pi_197101157
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Maargoed, wij kiezen de partijen die steeds meer zorg voor minder willen. We hebben de ziekenhuizen toch echt zelf uitgekleed. ;(

Wel eens met je trouwens hoor. Dit moet veranderen, desnoods met een ander systeem. Maar ben benieuwd of dat ook echt gaat gebeuren.
Ziekenhuizen zijn niet eens zo uitgekleed als mensen roepen.

Sinds 2017 100k mensen erbij
Miljarden extra naar ouderen
Steeds groter deel van de begroting gaat naar gezondheidszorg

Etc

pi_197101198
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nou is eindelijk duidelijk (hoop ik) dat het echt vele malen duurder is de zorg capaciteit te verlagen (of efficiënt afgestemd op behoefte zoals ze zullen zeggen) dan deze op inefficiënt hoger peil te houden.

Overcapaciteit moet je altijd inbouwen in systemen die cruciaal zijn, dat weet elke techneut van complexe systemen. :)
Vakman pur sang
pi_197101251
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ziekenhuizen zijn niet eens zo uitgekleed als mensen roepen.

Sinds 2017 100k mensen erbij
Miljarden extra naar ouderen
Steeds groter deel van de begroting gaat naar gezondheidszorg

Etc
Dat vind ik altijd zo simpel geredeneerd. Er zal door de jaren heen vast extra geld naar zorg zijn gegaan. Echter zitten we met een vergrijzende populatie die we steeds langer in leven houden. En waarbij we nog altijd voorop willen lopen in nieuwe technieken.

De meerjarenafspraken die met ziekenhuizen werden afgesproken de laatste jaren zijn allemaal uitgegaan van krimpscenario. Dan wordt er gewoon gesneden in kosten waar het kan. Ziekenhuizen gaan niet extra IC capaciteit vrijhouden omdat er mogelijk ooit een pandemie kan komen. Dan gaan ze failliet.
pi_197101386
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd zo simpel geredeneerd. Er zal door de jaren heen vast extra geld naar zorg zijn gegaan. Echter zitten we met een vergrijzende populatie die we steeds langer in leven houden. En waarbij we nog altijd voorop willen lopen in nieuwe technieken.

De meerjarenafspraken die met ziekenhuizen werden afgesproken de laatste jaren zijn allemaal uitgegaan van krimpscenario. Dan wordt er gewoon gesneden in kosten waar het kan. Ziekenhuizen gaan niet extra IC capaciteit vrijhouden omdat er mogelijk ooit een pandemie kan komen. Dan gaan ze failliet.

We geven ongeveer 2x zoveel uit aan zorg als aan onderwijs.
Er zitten gewoon grenzen aan hoeveel geld we hebben.
Bovendien hoeveel buffer moet je aanhouden voor een pandemie? En hoeveel tijd geeft je dat voordat je alsnog maatregelen moet treffen
pi_197102138
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:01 schreef devlinmr het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Bovendien hoeveel buffer moet je aanhouden voor een pandemie? En hoeveel tijd geeft je dat voordat je alsnog maatregelen moet treffen
Dat soort grafiekjes zijn wel leuk, maar wordt hier ook de particuliere zorg meegerekend? Die zijn explosief aan het groeien.

EDIT- Ik doel dan op de WMO. Elke idioot zou een bedrijf kunnen starten en een plek kunnen inrichten voor dagbesteding en dat onder WMO plaatsen. Een paar kwasten kopen, wat verf en je bent klaar.

Wil alleen zeggen dat sure het kan zijn dat er meer zorg personeel erbij zijn gekomen, maar vanuit welke hoek?

[ Bericht 14% gewijzigd door Sponsje88 op 30-12-2020 18:43:21 ]
pi_197102422
To
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:01 schreef devlinmr het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

toch zal wel moeten of denk jij niet dat er een nieuwe en heftigere pandemie gaat komen?
Vakman pur sang
  woensdag 30 december 2020 @ 18:35:20 #146
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197102520
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:24 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dat soort grafiekjes zijn wel leuk, maar wordt hier ook de particuliere zorg meegerekend? Die zijn explosief aan het groeien.
Dit zijn de overheidsuitgaven, als ik het me goed herinner.
Huilen dan.
pi_197102810
quote:
Je weet dat je net zo goed een wortel in je kont kunt drukken?
pi_197102975
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:43 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Je weet dat je net zo goed een wortel in je kont kunt drukken?
Sinds de maskerplicht zijn de besmettingscijfers genadeloos gedaald. :{w
Vakman pur sang
pi_197103065
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Sinds de maskerplicht zijn de besmettingscijfers genadeloos gedaald. :{w
Zucht... Het zouden er veeeeel meer geweest zijn als we geen mondkapje hadden gedragen...
pi_197103135
Over indoctrinatie gesproken. Marion tweette dit:
twitter

Maar het schijnt dat ik het verkeerd interpreteer als ik hieruit opmaak dat de vaccinatie onvoldoende getest is, wellicht kunnen jullie beter begrijpend lezen dan ik... Het schijnt dat ik 'laaggeletterd' zou zijn etc.

Zie ook deze reacties die ik kreeg:

COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #1229 Feestvreugde
pi_197103405
Liggen de IC's niet jaarlijks "vol" met grieppatiënten: https://www.ad.nl/binnenl(...)ppatienten~ab5eb9e0/

https://www.ad.nl/gezond/(...)-ziek-zijn~aae8e106/

Vanwaar die angst opeens?

quote:
Men heeft berekend dat op 1 februari 90% van de besmettingen (in bepaalde regio’s of landelijk, weet ik even niet meer) de nieuwe variant zal zijn

Check de tekst bij 1 februari ,zal wel weer toeval zijn..
pi_197103406
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:52 schreef n__n het volgende:
[ twitter ]
Maar het schijnt dat ik het verkeerd interpreteer als ik hieruit opmaak dat de vaccinatie onvoldoende getest is, wellicht kunnen jullie beter begrijpend lezen dan ik... Het schijnt dat ik 'laaggeletterd' zou zijn etc.

Die hebben nog wel wat te verwerken als ze erachter komen dat ze gewoon nog besmettelijk zijn en voor niks een vaccin hebben genomen.
  woensdag 30 december 2020 @ 19:04:20 #153
189978 controlaltdelete
pi_197103564
quote:
[ twitter ]

Rare mensen daar :{w

Kwam dit nog tegen vandaag

California ER nurse tests positive for COVID-19 a week after getting vaccine

A California nurse tested positive for COVID-19 more than a week after receiving the vaccine, though medical experts say the timeline isn’t unusual.

Schijnt te komen doordat het pas na een dag of 10 voor 50% beschermt na de tweede shot 95%.
  woensdag 30 december 2020 @ 19:05:30 #154
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197103609
quote:
[ twitter ]

Ik zag je toevallig hier posten, ook al kom ik hier niet normaal. Maar dit staat wel in het Pfizer rapport:
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2034577
pi_197103633
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:59 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Die hebben nog wel wat te verwerken
Valt mee denk ik. Dan wordt t verhaal gewoon weer veranderd naar: je moet 2x per jaar het vaccin nemen om niet besmettelijk te zijn. En daar gaat men dan gewoon weer in mee. Het covid verhaal is een aaneenschakeling van 'moving the goal posts'.
pi_197103696
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:05 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik zag je toevallig hier posten, ook al kom ik hier niet normaal. Maar dit staat wel in het Pfizer rapport:
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2034577
Ja, en wat zeggen ze over mutaties?
  woensdag 30 december 2020 @ 19:12:22 #157
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197103898
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:07 schreef n__n het volgende:

[..]

Ja, en wat zeggen ze over mutaties?
quote:
,,We weten dat dit Pfizer-vaccin ook werkt tegen negentien andere mutaties", zegt Kaptein. ,,Deze laatste mutatie wordt op dit moment getest in het laboratorium, maar we zijn er vrijwel zeker van dat het vaccin ook gaat werken tegen dit gemuteerde virus."
quote:
De medeoprichter van het Duitse BioNTech zegt dat het „zeer waarschijnlijk” is dat het vaccin van het bedrijf ook werkt tegen de nieuwe variant van het coronavirus, die is opgedoken in het Verenigd Koninkrijk. Ugur Sahin benadrukte dat in principe ook binnen zes weken een nieuw vaccin gemaakt kan worden dat is aangepast aan „deze nieuwe mutatie.”
En de eerste testresultaten zien er gelukkig goed uit:

twitter
  woensdag 30 december 2020 @ 19:20:37 #158
189978 controlaltdelete
pi_197104288
Gezonde mensen hebben geen vaccinatie nodig, zei pastoor Jos Hermans uit Druten onlangs tijdens een preek. De pastoor is geen voorstander van ‘een niet echt goed getest chemisch vaccin met kans op 20 of 30 bijwerkingen’. Zelf laat hij zich dan ook niet vaccineren.

De preek van Hermans zorgde voor ophef, waarna hij zijn verontschuldigingen aanbood. Hij staat nog wel achter zijn uitspraken. “Niet welgevallige signalen over corona en vaccineren worden van bovenaf gecensureerd,” zei hij.

“Wat geloven we in deze tijd als het gaat om vaccineren tegen Covid-19 of Covid-21? Bijvoorbeeld: als je gezond leeft, niet ziek bent, ook niet wordt, waarom neem je dan medicijnen? Als het niet regent, maar continu de zon schijnt, waarom trek je dan een regenpak aan? Als je geen last van hoofdpijn hebt en ook geen koorts, lichte verhoging, waarom dagelijks paracetamol nemen? Waarom medicatie toedienen als je die niet nodig hebt?” vroeg Hermans tijdens zijn preek.

Ik pas
Hij wees erop dat je als mens een prima immuunsysteem hebt. “Gezonde mensen hebben geen medicatie nodig en ook geen vaccinatie.” De pastoor voegde toe dat er nu ook wordt nagedacht over het verbinden van voordelen aan vaccineren. “Dat je mag gaan winkelen, naar evenementen mag gaan of naar een bioscoop. En wie zich niet vaccineert, krijgt die voordelen niet.” Dat is volgens hem gevaarlijk en werkt stigmatiserend.

“Ik geloof ook in het versterken van het immuunsysteem als het verzwakt is door gezond eten, genoeg bewegen, goed slapen, enzovoorts. En niet door een chemisch vaccin te laten injecteren. Met zelfs kans op 20, misschien wel 30 bijwerkingen als je de bijsluiter leest. Ze zeggen ook altijd: voordat je een medicijn neemt, lees eerst de bijsluiter,” aldus Hermans.

Drutense pastoor past voor ‘chemisch’ coronavaccin: ‘Kans op 20 tot 30 bijwerkingen’

Halleluja _O_
pi_197104497
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:20 schreef controlaltdelete het volgende:
Gezonde mensen hebben geen vaccinatie nodig, zei pastoor Jos Hermans uit Druten onlangs tijdens een preek. De pastoor is geen voorstander van ‘een niet echt goed getest chemisch vaccin met kans op 20 of 30 bijwerkingen’. Zelf laat hij zich dan ook niet vaccineren.

De preek van Hermans zorgde voor ophef, waarna hij zijn verontschuldigingen aanbood. Hij staat nog wel achter zijn uitspraken. “Niet welgevallige signalen over corona en vaccineren worden van bovenaf gecensureerd,” zei hij.

“Wat geloven we in deze tijd als het gaat om vaccineren tegen Covid-19 of Covid-21? Bijvoorbeeld: als je gezond leeft, niet ziek bent, ook niet wordt, waarom neem je dan medicijnen? Als het niet regent, maar continu de zon schijnt, waarom trek je dan een regenpak aan? Als je geen last van hoofdpijn hebt en ook geen koorts, lichte verhoging, waarom dagelijks paracetamol nemen? Waarom medicatie toedienen als je die niet nodig hebt?” vroeg Hermans tijdens zijn preek.

Ik pas
Hij wees erop dat je als mens een prima immuunsysteem hebt. “Gezonde mensen hebben geen medicatie nodig en ook geen vaccinatie.” De pastoor voegde toe dat er nu ook wordt nagedacht over het verbinden van voordelen aan vaccineren. “Dat je mag gaan winkelen, naar evenementen mag gaan of naar een bioscoop. En wie zich niet vaccineert, krijgt die voordelen niet.” Dat is volgens hem gevaarlijk en werkt stigmatiserend.

“Ik geloof ook in het versterken van het immuunsysteem als het verzwakt is door gezond eten, genoeg bewegen, goed slapen, enzovoorts. En niet door een chemisch vaccin te laten injecteren. Met zelfs kans op 20, misschien wel 30 bijwerkingen als je de bijsluiter leest. Ze zeggen ook altijd: voordat je een medicijn neemt, lees eerst de bijsluiter,” aldus Hermans.

Drutense pastoor past voor ‘chemisch’ coronavaccin: ‘Kans op 20 tot 30 bijwerkingen’

Halleluja _O_
Het feit dat er nooit over het versterken van het immuunsysteem wordt gesproken door overheden en alleen over vaccins zou veel duidelijk moeten maken.
pi_197104525
quote:
[ twitter ]

Hoe is dit indoctrinatie?

Verder precies wat Koopmans zegt. Ze weten het niet. Als je t vergelijkt met griep zal het wel kunnen maar verloopt de ziekte een stuk milder
pi_197104628
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:20 schreef controlaltdelete het volgende:

Ik pas

Halleluja _O_
God zal je redden |:(
pi_197105130
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:25 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Het feit dat er nooit over het versterken van het immuunsysteem wordt gesproken door overheden en alleen over vaccins zou veel duidelijk moeten maken.
Vaccinaties zorgen er juist voor dat je immuunsysteem beter wordt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_197105440
quote:
18s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:38 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Vakman pur sang
pi_197105787
twitter
pi_197106170
quote:
Ten eerste heeft de overheid nog niks gezegd of ingeregeld wat daar in de verste verte maar op lijkt.
Ten 2e de vaccins zijn goedgekeurd dus niet meer experimenteel.

Kut framing en angstzaaiende alternatieve leugenaars media
pi_197106195
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Verdiep je in de werking van vaccins
pi_197106509
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ten eerste heeft de overheid nog niks gezegd of ingeregeld wat daar in de verste verte maar op lijkt.
Ten 2e de vaccins zijn goedgekeurd dus niet meer experimenteel.

Kut framing en angstzaaiende alternatieve leugenaars media
Veel plezier in COR dan.
pi_197106815
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:06 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Veel plezier in COR dan.
Neuh ik vind het hier veel gezelliger
pi_197106904
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:32 schreef Lospedrosa het volgende:
To
[..]

toch zal wel moeten of denk jij niet dat er een nieuwe en heftigere pandemie gaat komen?
Vast, maar dan maakt t geen zak uit of je 1000 bedden of 10000 bedden hebt. Ze raken allemaal binnen afzienbare tijd vol
pi_197106970
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:24 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

EDIT- Ik doel dan op de WMO. Elke idioot zou een bedrijf kunnen starten en een plek kunnen inrichten voor dagbesteding en dat onder WMO plaatsen. Een paar kwasten kopen, wat verf en je bent klaar.

Wil alleen zeggen dat sure het kan zijn dat er meer zorg personeel erbij zijn gekomen, maar vanuit welke hoek?
Veel ouderenzorg maar ook ziekenhuis personeel

Maar check zelf

https://azwstatline.cbs.n(...)2A5&ts=1586261585902
pi_197107124
quote:
18s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:38 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Misschien als je 'n zwakke immuunsysteem heeft.Dunno.
Er is geen reden voor 'n gezonde mens de vaccin te hebben.
Maar als sommige mensen denken dat 't goed voor ze is - ga dat doen.
I don't fckin need it thank you very much.

PS : Mijn mening op eigen ervaring gebaseerd.
pi_197107214
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:19 schreef Tingo het volgende:

[..]

Jawel die reden is er wel, het leert je immuunsysteem een ziekte sneller te herkennen en de juiste actie te ondernemen

Polio bijvoorbeeld kon iedereen overkomen met alle gevolgen van dien.

Hiv helaas nog geen vaccin voor, maar zal ook jou treffen als je besmet raakt
pi_197107335
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Jawel die reden is er wel, het leert je immuunsysteem een ziekte sneller te herkennen en de juiste actie te ondernemen
Mijne immuunsysteem kan zelf leren, dus geen vaccin nodig heeft.
But thank you for your opinion.
pi_197107777
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:23 schreef Tingo het volgende:

[..]

Mijne immuunsysteem kan zelf leren, dus geen vaccin nodig heeft.
But thank you for your opinion.
Precies waar een vaccin op inspeelt en gebruik van maakt

Is trouwens geen opinie maar een wetenschappelijk feit

[ Bericht 5% gewijzigd door devlinmr op 30-12-2020 20:39:06 ]
pi_197108768
twitter
pi_197109048
quote:
Waarom zou je het niet elimineren als je kunt?
Polio had ook een zeer geringe sterfte net als pokken en mazelen, toch wil niemand de vaccinatie daartegen stoppen (op wat anti-vaxxers na)

Zou in Nederland toch 8000 doden schelen.
pi_197109106
Kan zijn dat 'the power of suggestion' 'n grotere rol in psychological operations heeft dan wat we denken.
Ik vind het in ieder geval 'n interessante onderwerp is.

The power of suggestion....
https://thepsychologist.b(...)ces-power-suggestion

https://en.wikipedia.org/wiki/Autosuggestion

Emile Coue:
https://en.wikipedia.org/wiki/%C3%89mile_Cou%C3%A9

Underlying principles
Coué thus developed a method which relied on the principle that any idea exclusively occupying the mind turns into reality,[citation needed] although only to the extent that the idea is within the realm of possibility. For instance, a person without hands will not be able to make them grow back. However, if a person firmly believes that his or her asthma is disappearing, then this may actually happen, as far as the body is actually able physically to overcome or control the illness. On the other hand, thinking negatively about the illness (ex. "I am not feeling well") will encourage both mind and body to accept this thought.

En nog 'n korte eenvoudige uitleg....
https://exploringyourmind.com/the-power-of-suggestion/
pi_197110037
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:56 schreef Tingo het volgende:
Kan zijn dat 'the power of suggestion' 'n grotere rol in psychological operations heeft dan wat we denken.
Ik vind het in ieder geval 'n interessante onderwerp is.

The power of suggestion....
https://thepsychologist.b(...)ces-power-suggestion

https://en.wikipedia.org/wiki/Autosuggestion

Emile Coue:
https://en.wikipedia.org/wiki/%C3%89mile_Cou%C3%A9

Underlying principles
Coué thus developed a method which relied on the principle that any idea exclusively occupying the mind turns into reality,[citation needed] although only to the extent that the idea is within the realm of possibility. For instance, a person without hands will not be able to make them grow back. However, if a person firmly believes that his or her asthma is disappearing, then this may actually happen, as far as the body is actually able physically to overcome or control the illness. On the other hand, thinking negatively about the illness (ex. "I am not feeling well") will encourage both mind and body to accept this thought.

En nog 'n korte eenvoudige uitleg....
https://exploringyourmind.com/the-power-of-suggestion/
Als jij besmet bent met HIV, dan kan je wel oneindig lang positief denken, dat virus gaat niet uit je lichaam.
En wat dacht je van Ebola. Zijn die mensen ook gestorven omdat ze niet positief genoeg waren? Zou je sowieso durven om naar Congo te gaan en daar mensen met Ebola te knuffelen. Als je zo verzekerd bent van je eigen immuunsysteem.
pi_197110978
quote:
15s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:16 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Als jij besmet bent met HIV, dan kan je wel oneindig lang positief denken, dat virus gaat niet uit je lichaam.
En wat dacht je van Ebola. Zijn die mensen ook gestorven omdat ze niet positief genoeg waren? Zou je sowieso durven om naar Congo te gaan en daar mensen met Ebola te knuffelen. Als je zo verzekerd bent van je eigen immuunsysteem.
Mocht je komen te overlijden dan heb je gewoon niet positief genoeg gedacht... Logisch toch en geen speld tussen te krijgen
  woensdag 30 december 2020 @ 21:37:13 #180
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197111047
quote:

[..]

Ook gezonde mensen kunnen ziek worden, en andere mensen daarmee besmetten. Waarom is dat zo moeilijk om te bevatten?
Onikaan ni ov dovah
pi_197115451
quote:
15s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:16 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Mag niet ivm corona maatregelen.

Als mensen bang zijn of angst, zorgen, stress gevoelens hebben over Het Virus dan kunnen ze gewoon lekker van 'n vaccinatie genieten. Misschien voor sommige als placebo werkt of zo.
De kwetsbaren zouden blij van zijn, mensen (met goede gezondheid) blij van zijn omdat ze niet meer de gezeik moeten horen . Iedereen blij!
pi_197115553
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:37 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ook gezonde mensen kunnen ziek worden, en andere mensen daarmee besmetten. Waarom is dat zo moeilijk om te bevatten?
:) Ah ja – the good old 'trying-to-make-an-argument-out-of-something-which-was-not-written' trick.
Daar ben je al heel lang hier welbekend.

Natuurlijk kunnen gezonde mensen met goedwerkende immuunsystemen wel heel af en toe ziek zijn, dat betekend ook helemaal niet dat ze vaccinaties nodig hebben.
  woensdag 30 december 2020 @ 23:06:51 #183
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197115932
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:00 schreef Tingo het volgende:

[..]

:) Ah ja – the good old 'trying-to-make-an-argument-out-of-something-which-was-not-written' trick.
Daar ben je al heel lang hier welbekend.

Natuurlijk kunnen gezonde mensen met goedwerkende immuunsystemen wel heel af en toe ziek zijn, dat betekend ook helemaal niet dat ze vaccinaties nodig hebben.
Dat is dus je reden voor gezonde mensen om vaccinaties te nemen, waarvan jij zegt dat er geen rede voor is...
Onikaan ni ov dovah
pi_197116782
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat is dus je reden voor gezonde mensen om vaccinaties te nemen, waarvan jij zegt dat er geen rede voor is...
Moet je dat beter gaan uitleggen.
Je neemt 'n vaccin om jezelf tegen Het Virus te beschermen of niet?
  woensdag 30 december 2020 @ 23:25:23 #185
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197116939
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:22 schreef Tingo het volgende:

[..]

Niet alleen jezelf, maar ook de rest van de bevolking.
Onikaan ni ov dovah
pi_197116980
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:25 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Niet alleen jezelf, maar ook de rest van de bevolking.
Geen goeie uitleg.
Weer wazige bs.
  woensdag 30 december 2020 @ 23:26:56 #187
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_197117006
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:22 schreef Tingo het volgende:

[..]

Jij niet alleen de rest ook!
  woensdag 30 december 2020 @ 23:27:18 #188
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197117023
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:26 schreef Tingo het volgende:

[..]

Geen goeie uitleg.
Weer wazige bs.
Als jij niet ziek kan worden, kan je ook je vrienden, collega's, familie, buren, random mensen bij de supermarkt etc niet ziek maken.
Onikaan ni ov dovah
pi_197117150
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:27 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Als jij niet ziek kan worden, kan je ook je vrienden, collega's, familie, buren, random mensen bij de supermarkt etc niet ziek maken.
Waarom moeten mensen zorgen daarover maken als ze met de beschermende wondermiddel gevaccineerd zijn?
pi_197117273
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:30 schreef Tingo het volgende:

[..]

Waarom moeten mensen zorgen over maken als ze met de beschermende wondermiddel gevaccineerd zijn?
Omdat satellieten ze anders kunnen tracken
  woensdag 30 december 2020 @ 23:46:27 #191
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197117903
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:30 schreef Tingo het volgende:

[..]

Waarom moeten mensen zorgen daarover maken als ze met de beschermende wondermiddel gevaccineerd zijn?
Niet iedereen kan dat vaccin krijgen, en het is niet 100% effectief.
Onikaan ni ov dovah
pi_197118458
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:14 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Vast, maar dan maakt t geen zak uit of je 1000 bedden of 10000 bedden hebt. Ze raken allemaal binnen afzienbare tijd vol
Dat is bullshit, er is een bekende waarde van de ifr en wat je aankunt. En daarop moet je plannen. :)
Vakman pur sang
pi_197120589
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat is bullshit, er is een bekende waarde van de ifr en wat je aankunt. En daarop moet je plannen. :)
Hoeveel bedden heb je nodig volgens jou bij de volgende pandemie zodat je geen maatregelen nodig hebt... Helll hoeveel hebben we er nu nodig om zonder maatregelen door te kunnen. graag inclusief personeel en bij exponentiële groei
pi_197120673
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 01:03 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Hoeveel bedden heb je nodig volgens jou bij de volgende pandemie zodat je geen maatregelen nodig hebt... Helll hoeveel hebben we er nu nodig om zonder maatregelen door te kunnen. graag inclusief personeel en bij exponentiële groei
Over 9000
pi_197120696
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 01:06 schreef Lowkeyz het volgende:

[..]

Over 9000
??
pi_197123484
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:46 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En dit is geen marginale groep? En dit is geen dweilen met de kraan open? Cq effectief? Heb je daar ook argumenten voor?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197123495
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik wil er nog wel in mee dat de maatregelen vertragen, als er daadwerkelijk goed onderzocht wordt dat influenza uitgesloten is en alles corona is wat op de IC ligt.. Kun je aan de hand van verlaagde influenza allicht stellen dat die minder aanwezig is opeens / dat de maatregelen effect hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197123625
quote:

[..]

Ok moet jij weten. Lijkt me wel humor als jij vervolgens ziek wordt en op de IC beland. Kan ook als je immuunsysteem te heftig reageert.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2020 05:58:12 ]
pi_197124305
quote:
Als de coronabesmettingen na deze lockdown onverhoopt weer snel oplopen, zal eerder worden ingegrepen. De signaalwaarden op het coronadashboard gaan omlaag. Dat zegt RIVM-directeur Jaap van Dissel in gesprek met het AD. Critici stellen dat Nederland het virus dit najaar te lang heeft laten voortwoekeren, waarna alleen nog een zware lockdown mogelijk was.

De voorzitter van het Outbreak Management Team bestrijdt dat er getreuzeld is, maar vindt wel dat na toekomstige versoepelingen eerder ingegrepen moet worden als het aantal besmettingen toeneemt. ,,De signaalwaarden gaan naar beneden, zodat je eerder overgaat op strengere maatregelen. Nu bleken die waarden toch uit te nodigen om steeds verder op te rekken.”

De alarmbellen op het dashboard staan nu op zeven besmettingen per 100.000 inwoners per dag, en dagelijks veertig ziekenhuis- en tien ic-opnames. Bij die aantallen zijn maatregelen logisch, maar toch gebeurde dat afgelopen najaar niet automatisch. Inmiddels worden alle waarden fors overschreden.

Dus gaan de drempels omlaag, al is nog onduidelijk met hoeveel. Van Dissel: ,,Wel vraag ik me af wat de reactie is als je adviseert om heel snel een heel zware maatregel te nemen. ‘Moeten we nu alweer in lockdown, de aantallen zijn beperkt?’ hoor je dan waarschijnlijk.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)-te-rekken~abc40c9c/
In de toekomst sneller een lockdown als de cijfers weer op gaan lopen. Heel verstandig, dat is namelijk precies wat er verkeerd ging dit najaar. De ziekenhuizen kunnen nu de enorme aantallen patienten niet aan omdat we te lang hebben gewacht met een lockdown.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197124668
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:58 schreef Tingo het volgende:

[..]

Mag niet ivm corona maatregelen.

Als mensen bang zijn of angst, zorgen, stress gevoelens hebben over Het Virus dan kunnen ze gewoon lekker van 'n vaccinatie genieten. Misschien voor sommige als placebo werkt of zo.
De kwetsbaren zouden blij van zijn, mensen (met goede gezondheid) blij van zijn omdat ze niet meer de gezeik moeten horen . Iedereen blij!
Dus als de maatregelen voorbij zijn, dan ga jij naar Congo. Goed om te weten.
pi_197125072
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 01:03 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik pleit niet voor geen maatregelen.

Er is niets mis met maatregelen. Maar ze ontwrichten het land wel. Op de lange duur zal dit grote schade meebrengen.

Er is berekend dat er 4500 tot 5000 IC bedden nodig zijn in de vorm van aparte gebouwen en oproepbaar getraind personeel hiervoor. :)
Vakman pur sang
pi_197125934
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Er is niets mis met maatregelen. Maar ze ontwrichten het land wel. Op de lange duur zal dit grote schade meebrengen.

Er is berekend dat er 4500 tot 5000 IC bedden nodig zijn in de vorm van aparte gebouwen en oproepbaar getraind personeel hiervoor. :)
4500-5000 is met maatregelen. Bovendien ben je er niet met alleen ic bedden.
pi_197127292
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 10:01 schreef devlinmr het volgende:

[..]

4500-5000 is met maatregelen. Bovendien ben je er niet met alleen ic bedden.
Nou ja hoop dat we met iets meer rust en vertrouwen een volgende pandemie kunnen aangaan. En dat het niet het nieuws en alles om ons heen volledig beheerst.
Dat het mensenlevens gaat kosten dat hou je helaas niet tegen.
Kijk naar landen als Spanje, Frankrijk met avondklokken die op de cijfers ook niet helpen. Wat dat betreft geluk met NL waarbij we nog net nuchter genoeg blijven om dit soort absurditeiten achterwege te laten. :)
Vakman pur sang
pi_197127370
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 10:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou ja hoop dat we met iets meer rust en vertrouwen een volgende pandemie kunnen aangaan. En dat het niet het nieuws en alles om ons heen volledig beheerst.
Dat het mensenlevens gaat kosten dat hou je helaas niet tegen.
covid is nog redelijk subtiel. Als er iets ebola achtigs langskomt dan ben ik bang dat er weinig rust zal zijn
pi_197127564
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 10:55 schreef devlinmr het volgende:

[..]

covid is nog redelijk subtiel. Als er iets ebola achtigs langskomt dan ben ik bang dat er weinig rust zal zijn
Ebola zou hier makkelijk zijn geweest. Aangezien dat veel beter te stoppen is qua besmetting (geloof ik, ben geen expert).
Vakman pur sang
  donderdag 31 december 2020 @ 11:17:03 #206
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_197127925
twitter
pi_197128230
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 11:17 schreef Summers het volgende:
[ twitter ]
En natuurlijk heb je ook bewijs va dat wat hij zegt waar is en als het waar is antwoord op de vraag waarom daar geen patiënten liggen.
  donderdag 31 december 2020 @ 11:43:36 #208
189978 controlaltdelete
pi_197128581
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 11:17 schreef Summers het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen is Died lekker bezig met angst en onheil verspreiden.

Code Zwart be afraid!! nog even dan zie we lijkenzakken op de stoep terwijl een stoet creperende mensen zich door de straten sleept op weg naar het ziekenhuis maar Vol is Vol.
pi_197128854
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 11:43 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Code Zwart be afraid!! nog even dan zie we lijkenzakken op de stoep terwijl een stoet creperende mensen zich door de straten sleept op weg naar het ziekenhuis maar Vol is Vol.
Killer vaccin !!!!

Zie je nou echt het verschil niet tussen angst zaaien (killer vaccin) en gewoon cijfers die je kunt checken (ziekenhuizen raken vol)
pi_197128856
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 11:43 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat ik dan weer niet begrijp... Als het zo dramatisch is dat ze moeten kiezen tussen leven en dood... Waarom gaan we dan geen hulp vragen bij onze buren net als begin dit jaar... Alsof er geen mogelijkheden zijn. Dit is echt puur bangmakerij om ervoor te zorgen dat de bangerikken die prik halen.
pi_197128907
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 11:54 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Wat ik dan weer niet begrijp... Als het zo dramatisch is dat ze moeten kiezen tussen leven en dood... Waarom gaan we dan geen hulp vragen bij onze buren net als begin dit jaar... Alsof er geen mogelijkheden zijn. Dit is echt puur bangmakerij om ervoor te zorgen dat de bangerikken die prik halen.
Omdat de buren momenteel genoeg problemen van zichzelf hebben en dus niet onbeperkt Nederlandse patiënten kunnen opnemen
  donderdag 31 december 2020 @ 11:56:26 #212
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197128908
quote:

[..]

Onze buren hebben het zelf al druk zat...
Onikaan ni ov dovah
pi_197128931
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 11:56 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Omdat de buren momenteel genoeg problemen van zichzelf hebben
Die zijn nu toch bezig met vaccineren? Dan zou je toch verwachten dat alle problemen verholpen zijn eind januari?
  donderdag 31 december 2020 @ 11:58:41 #214
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197128963
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 11:57 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Die zijn nu toch bezig met vaccineren? Dan zou je toch verwachten dat alle problemen verholpen zijn eind januari?
Hoe kom je bij dat laatste? :?
Onikaan ni ov dovah
pi_197128983
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 11:58 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hoe kom je bij dat laatste? :?
Als je de desbetreffende doelgroep als eerste vaccineerd en het vaccin werkt, dan zou je verwachten dat na 10 dagen geen crisis meer is.
pi_197129042
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 11:57 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

:?

83 miljoen mensen wil jij in 4 weken 2x vaccineren met 3 weken tussen elke vaccinatie

Vertel
pi_197129054
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:02 schreef devlinmr het volgende:

[..]

-O-
pi_197129087
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:02 schreef devlinmr het volgende:

[..]

83 miljoen mensen wil jij in 2 weken 2x vaccineren met 3 weken tussen elke vaccinatie

Vertel
Wow is die doelgroep zo groot joh? Zijn dan een stel slappe mensen daar.
pi_197129101
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 11:59 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Als je de desbetreffende doelgroep als eerste vaccineerd en het vaccin werkt, dan zou je verwachten dat na 10 dagen geen crisis meer is.
Zucht :|W
pi_197129163
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:04 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Wow is die doelgroep zo groot joh? Zijn dan een stel slappe mensen daar.
65+ 22 a 23 miljoen... Vertel hoe wil je dat in 4 weken doen

Maar de uiteindelijke doelgroep is gewoon de hele bevolking
pi_197129189
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:07 schreef devlinmr het volgende:

[..]

65+ 22 a 23 miljoen... Vertel hoe wil je dat in 4 weken doen
Van die groep de mensen met onderliggende problemen vaccineren.
pi_197129244
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:07 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Van die groep de mensen met onderliggende problemen vaccineren.
Ook zonder onderliggende problemen kom je in het ziekenhuis terecht.
Met onderliggende problemen kom je waarschijnlijk niet eens op de ic
pi_197129303
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ook zonder onderliggende problemen kom je in het ziekenhuis terecht.
Met onderliggende problemen kom je waarschijnlijk niet eens op de ic
Dat is een geringe groep. De grootste groep is mensen met een onderliggende probleem. Als je die nou als eerste laat vaccineren zou je verwachten dat je geen capaciteits problemen meer hebt.
  donderdag 31 december 2020 @ 12:17:35 #224
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_197129438
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Echt het LAATSTE dat je wil is een situatie waarin het zorg personeel zich gaat lopen vervelen.
Dan liever de hele samenleving slopen.
logisch toch?
Huig
pi_197129544
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:12 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dat is een geringe groep. De grootste groep is mensen met een onderliggende probleem. Als je die nou als eerste laat vaccineren zou je verwachten dat je geen capaciteits problemen meer hebt.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/risicogroepen
Nee dat is geen geringe groep

Mensen boven de 69 en iedereen van 18+ met bepaalde aandoeningen.

[ Bericht 16% gewijzigd door devlinmr op 31-12-2020 12:30:49 ]
  donderdag 31 december 2020 @ 12:21:52 #226
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197129562
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 11:59 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Hoezo dat?
Onikaan ni ov dovah
pi_197129571
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:17 schreef Orwell het volgende:

[..]

Echt het LAATSTE dat je wil is een situatie waarin het zorg personeel zich gaat lopen vervelen.
logisch toch?
Maatregelen blijven nodig in die situatie
  donderdag 31 december 2020 @ 12:53:18 #228
189978 controlaltdelete
pi_197130535
quote:

[..]

logisch toch?
Vervelen doen ze zich nu ook al.

twitter

}:|
pi_197130566
quote:

[..]

logisch toch?
Haha snap je sarcasme maar het is wel een ding.

Je zult een oproepbaar en snel inzetbaar team moeten hebben, je praat over 10.000 personen die je goed moet opleiden en gebouwen die vaak leeg staan of gebruikt worden voor andere zaken die je snel kunt afbouwen.

Er is ook veel mogelijk met mobielbouw, je kunt in feite in een maand of 2 een enorme IC opbouwen mits alles voorbereid klaarstaat. De ademmachines moet je al hebben, noodaggregaten en cleanroomtechniek.

De mensen zal je moeten trainen, tussentijds bijscholen en paraat hebben staan terwijl ze andere (zorg)taken normaliter uitvoeren.

Ik pleit voor een daadkrachtig persoon die deze kar gaat trekken. Gommers is een heel aardige man maar niet de juiste voor deze taak.
Je zou allang een team kunnen samenstellen en geld...tja nu moet je ook miljarden per maand in de economie pompen.

Ik mis dit soort daadkracht enorm.

Het enige wat ik hoor is de minachting van mensen en de zelfkwelling van de enorme schade van het virus. De zelfschuld die je continu moet voelen als je iets “leuks” wil doen.
Dit is samengevat als “De Maatregelen”.
Vakman pur sang
  donderdag 31 december 2020 @ 13:05:29 #230
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197130769
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:53 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

[ twitter ]

Die stelletje slackers moeten natuurlijk 24/7 aan het werk zijn!
Onikaan ni ov dovah
pi_197130920
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:05 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Die stelletje slackers moeten natuurlijk 24/7 aan het werk zijn!
jij vind dit niet ongepast?
pi_197131361
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:12 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Nee. Ik vind het ongepast dat mensen hier net doen of het zorgpersoneel niks doet.
pi_197131934
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:28 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee. Ik vind het ongepast dat mensen hier net doen of het zorgpersoneel niks doet.
Heb je wel is in de wachtkamer moeten zitten bij een ziekenhuis? Zo niet... Het kan soms uren duren voordat je geholpen wordt. Zit je dan met barstende pijn op je telefoon te kijken kom je zoiets tegen. Ik persoonlijk vind dit niet kunnen. Tuurlijk mogen ze in hun vrije tijd doen wat ze willen, maar kom op hey... Beetje respect is gewenst op sommige plekken.
  donderdag 31 december 2020 @ 13:53:07 #234
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197132020
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:49 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Heb je wel is in de wachtkamer moeten zitten bij een ziekenhuis? Zo niet... Het kan soms uren duren voordat je geholpen wordt. Zit je dan met barstende pijn op je telefoon te kijken kom je zoiets tegen. Ik persoonlijk vind dit niet kunnen. Tuurlijk mogen ze in hun vrije tijd doen wat ze willen, maar kom op hey... Beetje respect is gewenst op sommige plekken.
Hoe is dit dan een gebrek aan respect?
Onikaan ni ov dovah
pi_197132064
quote:

[..]

Vanmorgen met dochter in het ziekenhuis geweest, was uitgestorven. Aangemeld met ID en de dokter kwam ons al tegemoet lopen. Gips eraf, arm gecheckt en we stonden serieus binnen 10 minuten weer buiten.
De parkeermeter gaf aan dat we binnen een kwartier weer terug waren dus geen kosten.

Tussen het met eigen ogen zien hoe leeg het is, en de berichten in de media zit zo’n groot verschil.
pi_197132168
quote:

[..]

En jij dat je moet wachten omdat het personeel dansjes aan het doen is? Niet bedacht dat er mogelijk een andere reden is dat je moet wachten? :?
pi_197132187
quote:

[..]

Ja regelmatig in t ziekenhuis geweest. Je hebt als het goed is een afspraak, en ja soms kan er een spoedgeval tussen komen, maar langer dan 15 minuten heb ik nog nooit hoeven wachten.
Wat doe jij met hoofdpijn in het ziekenhuis..
Laatste keer dat ik bij kno was het personeel in hun eigen tijd inderdaad zo'n dans aan t doen. Helemaal prima, ontstressen voor hun, ern glimlach op het gezicht van de toeschouwers. Op een paar zuurpruimen na die blijkbaar vinden dat je geen lol mag maken
  donderdag 31 december 2020 @ 14:02:02 #238
189978 controlaltdelete
pi_197132210
quote:

[..]

Paaldansen, dansen met een luier om tussen patiënten en corona's die op sterven na dood zijn moet kunnen in het nieuwe normaal.

twitter
pi_197132211
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Vanmorgen met dochter in het ziekenhuis geweest, was uitgestorven. Aangemeld met ID en de dokter kwam ons al tegemoet lopen. Gips eraf, arm gecheckt en we stonden serieus binnen 10 minuten weer buiten.
De parkeermeter gaf aan dat we binnen een kwartier weer terug waren dus geen kosten.

Tussen het met eigen ogen zien hoe leeg het is, en de berichten in de media zit zo’n groot verschil.
Ook op de ic en corona-afdeling geweest?
pi_197132212
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:53 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

[ twitter ]

Wauw, mensen met pauze of mensen die voor of na hun dienst een dansje doen moeten we niet willen met z'n allen, toch Greta?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_197132242
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:02 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Paaldansen, dansen met een luier om tussen patiënten en corona's die op sterven na dood zijn moet kunnen in het nieuwe normaal.

[ twitter ]
Wat is het verschil tussen patiënten en "corona's"?
pi_197132256
Dat ze in hun vrije tijd gaan dansen is geen probleem. Dat je hier een filmpje van maakt en post op internet is niet zo handig. Zijn zat kritische gevallen die moeten wachten voordat ze geholpen worden. En ja. Ik ben vaak genoeg in het ziekenhuis geweest waarin het uren heeft geduurt voordat ik geholpen werd. Ook ben ik op de IC geweest en dan is dit het laatste wat je wilt zien.
pi_197132257
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:02 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

[ twitter ]
Daar zitten er een paar tussen die wellicht niet handig zijn. Maar verder boeit het gewoon niet wat deze mensen in hun eigen tijd doen
pi_197132272
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:04 schreef Sponsje88 het volgende:
Dat ze in hun vrije tijd gaan dansen is geen probleem. Dat je hier een filmpje van maakt en post op internet is niet zo handig. Zijn zat kritische gevallen die moeten wachten voordat ze geholpen worden. En ja. Ik ben vaak genoeg in het ziekenhuis geweest waarin het uren heeft geduurt voordat ik geholpen werd. Ook ben ik op de IC geweest en dan is dit het laatste wat je wilt zien.
Als het uren heeft geduurd dan was jij daar niet op afspraak.
pi_197132313
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:06 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Als het uren heeft geduurd dan was jij daar niet op afspraak.
Leukemie is niet zo fijn. Lang proces. Je hebt te maken met verschillende afdelingen. Dan moet je soms uren wachten voordat je aan de beurt bent.
  Overall beste user 2022 donderdag 31 december 2020 @ 14:11:44 #246
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197132395
Weet iemand of die chip om iedereen te volgen ook in een tetanusprik zit?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_197132450
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:08 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Leukemie is niet zo fijn. Lang proces. Je hebt te maken met verschillende afdelingen. Dan moet je soms uren wachten voordat je aan de beurt bent.
Laat je niet gek maken, zelf regelmatig lang moeten wachten. Op afspraak, liep 2,5 uur uit.

Of na bevalling op arts, duurde 3 uur. Ben gegaan met de mededeling dat ik wel terug naar het ziekenhuis kwam als ze tijd had.
pi_197132480
Er leest hier een arts van (momenteel helaas weer) een COVID cohort afwisselend met IC mee. Ik vind het echt schrijnend om te lezen dat mensen denken dat we het rustig hebben.

En ja, uren wachten in het ziekenhuis is gebruikelijk. Bijvoorbeeld eerst 1 uur wachten op de eerste labuitslag, dan 1 uur op de CT scan en dan nog een keer 1 uur op het verslag van de radiologie hiervan. Daarna wordt het nog een keer gesuperviseerd door een specialist, kan ook zomaar 20 tot 30 minuten duren als die even vast staat bij een andere patiënt. Resultaat is dat het voor de patiënt lang duurt, maar voor de zorg het efficiëntst verloopt.
  donderdag 31 december 2020 @ 14:14:56 #249
189978 controlaltdelete
pi_197132481
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:04 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Daar zitten er een paar tussen die wellicht niet handig zijn. Maar verder boeit het gewoon niet wat deze mensen in hun eigen tijd doen
Jawel hoor al doen ze dit in hun vrije tijd wat nog maar de vraag is dan nog staan ze zich te misdragen in een ziekenhuis. Verder boeit me jouw mening niet meneer de waakhond dit weet je toch? Doei :W
pi_197132515
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:11 schreef Ulx het volgende:
Weet iemand of die chip om iedereen te volgen ook in een tetanusprik zit?
Ja die stop ik er altijd zelf in, maar batterij gaat max 10 jaar mee. Vandaar dat we een nieuwe spuit zetten bij iedereen die afgelopen 10 jaar niet gevaccineerd is geweest daarvoor.
pi_197132563
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:14 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Jawel hoor al doen ze dit in hun vrije tijd wat nog maar de vraag is dan nog staan ze zich te misdragen in een ziekenhuis. Verder boeit me jouw mening niet meneer de waakhond dit weet je toch? Doei :W
Misdragen ja? Ben je wel helemaal lekker?
pi_197132634
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 05:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

En dit is geen marginale groep? En dit is geen dweilen met de kraan open? Cq effectief? Heb je daar ook argumenten voor?
Het is 'n heel erg kleine marginale groep van mensen die zeer zeldzame condities (immune deficiencies) hebben. Er is ook 'n lange lijst van klachten dat ze kunnen krijgen en doodgaan.
Ik denk niet dat ze liggen in hun ziekbed te verwachten dat het hele bevolking gaat laten vaccineren.
Most likely many of them will have much more urgent (real) health issues to be concerned about.
pi_197132680
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:14 schreef Arts-assistent het volgende:
Er leest hier een arts van (momenteel helaas weer) een COVID cohort afwisselend met IC mee. Ik vind het echt schrijnend om te lezen dat mensen denken dat we het rustig hebben.

En ja, uren wachten in het ziekenhuis is gebruikelijk. Bijvoorbeeld eerst 1 uur wachten op de eerste labuitslag, dan 1 uur op de CT scan en dan nog een keer 1 uur op het verslag van de radiologie hiervan. Daarna wordt het nog een keer gesuperviseerd door een specialist, kan ook zomaar 20 tot 30 minuten duren als die even vast staat bij een andere patiënt. Resultaat is dat het voor de patiënt lang duurt, maar voor de zorg het efficiëntst verloopt.
Hoe kijkt een arts tegen dit soort filmpjes aan?
  Overall beste user 2022 donderdag 31 december 2020 @ 14:22:58 #254
3928 Ulx
pi_197132686
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:16 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Ja die stop ik er altijd zelf in, maar batterij gaat max 10 jaar mee. Vandaar dat we een nieuwe spuit zetten bij iedereen die afgelopen 10 jaar niet gevaccineerd is geweest daarvoor.
Helder.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_197132717
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:22 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Hoe kijkt een arts tegen dit soort filmpjes aan?
Ik heb er zelf niet zo veel mee, maar als mensen hier gelukkig van worden en wat hoop uit halen, vind ik het helemaal prima. Leef en laat leven.
  donderdag 31 december 2020 @ 14:24:19 #256
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197132720
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:14 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Misdragen?
Onikaan ni ov dovah
pi_197132728
twitter
pi_197132745
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:46 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nou, weer lekker onduidelijk van je zeg.
Wie precies kan de wondermiddel/vaccin niet krijgen? Wat percentage van het hele bevolking zou dat zijn? Please be specific then I don't have to bother wasting my time asking you again.
Volgens de corona vaccin marketing/promo is het 95% effectief. (Geloof ik helemaal geen drol van, maar goed) Das toch goed genoeg om lekker beschermd te voelen of niet? Anders ben je echt 'n bangerd of niet? Dan kan je echt beter thuis blijven.
Ook nog, als die wodermiddelen 'niet 100% effectief' zijn,kunnen de miljoenen gezonde hardwerkende belastingbetalers dus beter hun eigen immuunsytemen vertrouwen. Plus het feit dat zal minder kosten/tijd/energie voor de zorg zijn, en die besparing voor de echte kwetsbaren en zieken in onze maatschappij nuttiger wordt gebruikt.

Er zijn geen goede redenen om miljoenen gezonde mensen te vaccineren, en het zou ook risicovolle consequenties kunnen hebben.
  Overall beste user 2022 donderdag 31 december 2020 @ 14:26:58 #259
3928 Ulx
pi_197132797
quote:
Vaccineert men al?
pi_197132857
Gele Hesjes :')_____!
Toch wel met afstand de grootste sneuneuzen die we de afgelopen tijd mee hebben moeten maken.
pi_197132862
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:25 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wie precies kan de wondermiddel/vaccin niet krijgen? Wat percentage van het hele bevolking zou dat zijn? Please be specific then I don't have to bother wasting my time asking you again.

Immuungecomprommiteerden, bijvoorbeeld doordat ze in leukopenie zijn bij chemotherapie. Of mensen die wachten op stamceltransplantatie. Of te vroeg geboren baby's van 500-2000 gram die nog geen functionerend eigen afweer hebben. Of mensen met immuunmodulerende medicatie bij auto-immuunziekten.
pi_197132864
quote:

Zelden zo'n domme tweet gezien.
pi_197132884
quote:

[..]

Ze kunnen beter in de morgue gaan dansen.
  donderdag 31 december 2020 @ 14:30:05 #264
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197132910
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:25 schreef Tingo het volgende:

[..]

Lees dat maar terug, dat heb ik de vorige keer dat je het vroeg al beantwoord...

quote:
Er zijn geen goede redenen om miljoenen gezonde mensen te vaccineren, en het zou ook risicovolle consequenties kunnen hebben.
Niet liegen Tingo, dat is niet netjes. Die reden zijn er wel, maar jij vindt die geen goede reden.
Onikaan ni ov dovah
pi_197132919
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:14 schreef Arts-assistent het volgende:

Dan kan je ons vast antwoord geven op welke mensen er nu op de IC liggen.
Leeftijd, gewicht en onderliggend lijden, daar is ook totaal geen transparantie over.
pi_197132926
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:24 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Ik heb er zelf niet zo veel mee, maar als mensen hier gelukkig van worden en wat hoop uit halen, vind ik het helemaal prima. Leef en laat leven.
Duidelijk. Hoe kijk jij naar artsen die waarschuwen voor het vaccin en ga jij je laten vaccineren?
  donderdag 31 december 2020 @ 14:31:08 #267
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197132940
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:28 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Immuungecomprommiteerden, bijvoorbeeld doordat ze in leukopenie zijn bij chemotherapie. Of mensen die wachten op stamceltransplantatie. Of te vroeg geboren baby's van 500-2000 gram die nog geen functionerend eigen afweer hebben. Of mensen met immuunmodulerende medicatie bij auto-immuunziekten.
Dat weet hij ook wel. Hij kiest er voor om dat soort dingen te negeren.
Onikaan ni ov dovah
  Overall beste user 2022 donderdag 31 december 2020 @ 14:32:58 #268
3928 Ulx
pi_197132994
quote:

[..]

Die mogen zeker ook niet naar de kroeg van de dokter? Schandalige manipulatie ter beknotting van vrijheid!
pi_197133014
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dan kan je ons vast antwoord geven op welke mensen er nu op de IC liggen.
Leeftijd, gewicht en onderliggend lijden, daar is ook totaal geen transparantie over.
Jahoor, leeftijdscategorie van 40 tot 78 bij ons, mediaan op het oog 62 jaar, dus ligt wat hoger dan het precieze midden. De meesten hebben wel iets onderliggend, maar onderschat niet dat de meeste mensen van 60+ al snel 'iets' hebben. Hoge bloeddruk, suikerziekte, een (doorgemaakte) kanker lang gerookt of gewoon overgewicht. De compleet gezonde 60+ers zijn in de samenleving in de minderheid.
pi_197133052
quote:

[..]

Triest en emotieve - maar gelukkig 'n hele kleine groepje dus.
pi_197133054
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:30 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Duidelijk. Hoe kijk jij naar artsen die waarschuwen voor het vaccin en ga jij je laten vaccineren?
Ik sta als eerste in de rij wanneer het zover is. Ik hoop dat Gommers en Kuipers iets weten te bereiken met hun uitspraken.

Artsen die waarschuwen zijn absoluut in de minderheid, vaccinatiebereidheid onder medecollega's is extreem hoog. Onder de verzorgenden en verpleegkundigen helaas wat lager, maar dat is ook altijd al zo bij de jaarlijkse griepprik.
pi_197133097
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:32 schreef Ulx het volgende:

[..]

Die mogen zeker ook niet naar de kroeg van de dokter? Schandalige manipulatie ter beknotting van vrijheid!
Ik raad premature baby's zeker af om naar de kroeg te gaan.
pi_197133251
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:33 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Jahoor, leeftijdscategorie van 40 tot 78 bij ons, mediaan op het oog 62 jaar, dus ligt wat hoger dan het precieze midden. De meesten hebben wel iets onderliggend, maar onderschat niet dat de meeste mensen van 60+ al snel 'iets' hebben. Hoge bloeddruk, suikerziekte, een (doorgemaakte) kanker lang gerookt of gewoon overgewicht. De compleet gezonde 60+ers zijn in de samenleving in de minderheid.
En hoe lang liggen de patiënten gemiddeld nu op de IC?

Mijn oom lag in het Radboud in de eerste golf, die overleed na een week op de IC. Werd behandeld met dat ebolamedicijn. Misschien wel een van de redenen waarom ik die dansende verpleegkundigen niet zo kan waarderen.
  donderdag 31 december 2020 @ 14:42:39 #274
189978 controlaltdelete
pi_197133255
De Jonge: Britse coronamutant verspreidt zich onder kinderen

De Britse coronavariant wordt ook door kinderen verspreid. Die zorgwekkende boodschap deelde coronaminister Hugo de Jonge woensdagmiddag na afloop van extra overleg met meerdere kabinetsleden. Het kabinet overweegt om ook basisschoolkinderen te laten testen op corona.

Bij de ’klassieke’ variant van het virus hebben het kabinet en het Outbreak Management Team (OMT) altijd stug volgehouden dat kinderen een minimale rol spelen in de verspreiding. Dat gaat hier dus niet op. „Dit type verspreidt zich ook onder basisschoolleerlingen, dat zie je normaal niet en dat is op zichzelf iets om je zorgen over te maken. We moeten inventariseren wat dit betekent voor de overige maatregelen,” zei De Jonge.

De Clown is weer bezig met zijn volksverlakkerij.
pi_197133297
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:42 schreef controlaltdelete het volgende:

De Britse coronavariant wordt ook door kinderen verspreid. Die zorgwekkende boodschap deelde coronaminister Hugo de Jonge woensdagmiddag na afloop van extra overleg met meerdere kabinetsleden. Het kabinet overweegt om ook basisschoolkinderen te laten testen op corona.

Bij de ’klassieke’ variant van het virus hebben het kabinet en het Outbreak Management Team (OMT) altijd stug volgehouden dat kinderen een minimale rol spelen in de verspreiding. Dat gaat hier dus niet op. „Dit type verspreidt zich ook onder basisschoolleerlingen, dat zie je normaal niet en dat is op zichzelf iets om je zorgen over te maken. We moeten inventariseren wat dit betekent voor de overige maatregelen,” zei De Jonge.

dat zeiden ze ook van die 1e variant in t begin, bleek ook niks van te kloppen. een hoop aannames worden gedaan
pi_197133316
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En hoe lang liggen de patiënten gemiddeld nu op de IC?

Mijn oom lag in het Radboud in de eerste golf, die overleed na een week op de IC. Werd behandeld met dat ebolamedicijn. Misschien wel een van de redenen waarom ik die dansende verpleegkundigen niet zo kan waarderen.
Gecondoleerd, en nog sterkte. De ligduur is enorm variërend, sommige mensen liggen er een nachtje en hoeven niet geintubeerd, sommigen worden direct geintubeerd en liggen 3-15 dagen geintubeerd en moeten daarna weer leren zelf ademen (weanen) en een minderheid ligt nog veel langer (nu iemand al 80 dagen).
  Overall beste user 2022 donderdag 31 december 2020 @ 14:44:59 #277
3928 Ulx
pi_197133322
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:36 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Ik raad premature baby's zeker af om naar de kroeg te gaan.
Ik heb ooit een tweet gelezen van een arts uit Swaziland die beweerde dat een flinke slok drank in de babyfles heel goed is voor couveusekinderen.

Dus de medische wetenschap is het er niet over eens.
pi_197133350
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:42 schreef controlaltdelete het volgende:

Dan komen er Franse, Duits, Italiaans, Belgische, Ierse varianten....
Straks moeten we allemaal 10 verschillende vaccinaties nemen.
FFS.
pi_197133353
quote:

Elk virus verspreid zich onder kinderen, alleen Corona niet...

Nu ben ik geen red team expert of lid van het RIVM team, maar moeder van vier. Maar elk virus hier in huis, komt hier door kinderen. Of het nu Rota of griep is, alles wordt verspreid op scholen.
pi_197133386
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:44 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Gecondoleerd, en nog sterkte. De ligduur is enorm variërend, sommige mensen liggen er een nachtje en hoeven niet geintubeerd, sommigen worden direct geintubeerd en liggen 3-15 dagen geintubeerd en moeten daarna weer leren zelf ademen (weanen) en een minderheid ligt nog veel langer (nu iemand al 80 dagen).
Ik had persoonlijk het idee dat mensen er gemiddeld vijf weken lagen.
  donderdag 31 december 2020 @ 14:48:15 #281
189978 controlaltdelete
pi_197133405
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:46 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dan komen er Franse, Duits, Italiaans, Belgische, Ierse varianten....
FFS.
Vrees het ook, niet te stoppen en maar spuitjes blijven zetten.
pi_197133589
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:35 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Ik sta als eerste in de rij wanneer het zover is. Ik hoop dat Gommers en Kuipers iets weten te bereiken met hun uitspraken.

Artsen die waarschuwen zijn absoluut in de minderheid, vaccinatiebereidheid onder medecollega's is extreem hoog. Onder de verzorgenden en verpleegkundigen helaas wat lager, maar dat is ook altijd al zo bij de jaarlijkse griepprik.
Helder. Ik heb nog wel wat vragen mbt het vaccin. Hoe kijk jij naar hoe dit vaccin is ontwikkelt. Zijn er zorgen of totaal niet? Ik doel dan op het nieuwe mRNA vaccin dat nog niet eerder is gebruikt. Daarnaast vraag ik mij af wat jij van de relatief korte test periode vindt. Is er, wat jou betreft, voldoende getest? Het is bv nog niet duidelijk of gevaccineerde besmettelijk zouden zijn. Dit lijkt mij wel noodzakelijk om de zorg te ontlasten van het virus.
pi_197133611
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:48 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Vrees het ook, niet te stoppen en maar spuitjes blijven zetten.
Prima basis voor een eeuwig voorturende staat van virussen waar we ons permanent bewust van moeten zijn en ons leven op moeten aanpassen.
De term 'het nieuwe normaal' is dan ook niet zomaar uit de lucht gegrepen ;)
pi_197133627
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:30 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Lees dat maar terug, dat heb ik de vorige keer dat je het vroeg al beantwoord...
[..]

Niet liegen Tingo, dat is niet netjes. Die reden zijn er wel, maar jij vindt die geen goede reden.
Die vage antwoorden van jou ken ik heel goed ja.
pi_197133672
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:55 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Helder. Ik heb nog wel wat vragen mbt het vaccin. Hoe kijk jij naar hoe dit vaccin is ontwikkelt. Zijn er zorgen of totaal niet? Ik doel dan op het nieuwe mRNA vaccin dat nog niet eerder is gebruikt. Daarnaast vraag ik mij af wat jij van de relatief korte test periode vindt. Is er, wat jou betreft, voldoende getest? Het is bv nog niet duidelijk of gevaccineerde besmettelijk zouden zijn. Dit lijkt mij wel noodzakelijk om de zorg te ontlasten van het virus.
De precieze werking heb ik mij niet in verdiept. De testcoureur is m.i. voldoende, gezien het een vaccin betreft en geen medicijn. Een medicijn heeft heel veel werking, maar een vaccin slechts een heel klein beetje. Dat resulteert erin dat een vaccin ook heel weinig bijwerking heeft (enige 'bijwerking' die je veel ziet is ten gevolge van activatiecode van je immuunsysteem, en niet door het vaccin zelf).
pi_197133859
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:59 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

De precieze werking heb ik mij niet in verdiept. De testcoureur is m.i. voldoende, gezien het een vaccin betreft en geen medicijn. Een medicijn heeft heel veel werking, maar een vaccin slechts een heel klein beetje. Dat resulteert erin dat een vaccin ook heel weinig bijwerking heeft (enige 'bijwerking' die je veel ziet is ten gevolge van activatiecode van je immuunsysteem, en niet door het vaccin zelf).
Dank voor jouw mening. Nog één laaste vraag. Ik lees dat er sinds 2008, 10.000 ziekenhuis bedden (icm ic bedden) zijn weggehaald. Nu zijn er bij een zware griepgolf zoals in 2018 of in de huidige situatie een tekort aan bedden. Is dit een probleem dat opgelost moet worden of is het wat betreft de kosten die eraan verbonden zitten niet waard?
  donderdag 31 december 2020 @ 15:12:46 #287
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197134019
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 15:07 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dank voor jouw mening. Nog één laaste vraag. Ik lees dat er sinds 2008, 10.000 ziekenhuis bedden (icm ic bedden) zijn weggehaald. Nu zijn er bij een zware griepgolf zoals in 2018 of in de huidige situatie een tekort aan bedden. Is dit een probleem dat opgelost moet worden of is het wat betreft de kosten die eraan verbonden zitten niet waard?
De posts van @devlinmr niet gelezen?
Onikaan ni ov dovah
pi_197134056
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 15:12 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

De posts van @:devlinmr niet gelezen?
Ik lees zoveel meningen. Ik vraag wat hij ervan vind.
pi_197134588
quote:

[..]

Sorry voor het herhalen van deze tekst....

'In a genuine pandemic, this constant mental battering would be superfluous. If the Black Death were raging outside my door, government would know full well that they didn’t have to fork out millions to convince me to stay inside; more likely, they would have to pay me to leave the house.' - Gillian Dymond
  donderdag 31 december 2020 @ 15:38:40 #290
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197134715
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 15:14 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik lees zoveel meningen. Ik vraag wat hij ervan vind.
Een x duizend medewerkers er bij heeft toch niets met een mening te maken?
Onikaan ni ov dovah
pi_197134847
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 15:38 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Een x duizend medewerkers er bij heeft toch niets met een mening te maken?
Ik stel een vraag over tekort aan bedden en wat zijn mening daarover is. Is toch niks mis mee? Of moet ik eerst aan jou vragen welke vragen ik mag stellen?
  donderdag 31 december 2020 @ 15:59:35 #292
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197135297
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 15:43 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik stel een vraag over tekort aan bedden en wat zijn mening daarover is. Is toch niks mis mee? Of moet ik eerst aan jou vragen welke vragen ik mag stellen?
Het is een beetje een vreemde vraag, gezien het aantal IC bedden net voor de corona crisis hoger ligt dan het aantal IC bedden in 2006. Dat soort dingen kan je weten, als je hier mee leest.
Onikaan ni ov dovah
pi_197135787
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 15:59 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Het is een beetje een vreemde vraag, gezien het aantal IC bedden net voor de corona crisis hoger ligt dan het aantal IC bedden in 2006. Dat soort dingen kan je weten, als je hier mee leest.
Dat jij het een vreemde vraag vindt, zal me aan mijn reet roesten. Ik vraag alleen maar een mening van een arts die op IC werkt. Moet kunnen toch? En het is natuurlijk ook niet zo dat ik alle meningen/gepretendeerde feiten lees op deze forum, dus ik kan wat gemist hebben.
  donderdag 31 december 2020 @ 16:40:43 #294
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197136612
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 16:17 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dat jij het een vreemde vraag vindt, zal me aan mijn reet roesten. Ik vraag alleen maar een mening van een arts die op IC werkt. Moet kunnen toch? En het is natuurlijk ook niet zo dat ik alle meningen/gepretendeerde feiten lees op deze forum, dus ik kan wat gemist hebben.
Sure, vraag jij dan lekker over de negatieve afname van IC bedden als je daar blij van wordt :P
Onikaan ni ov dovah
pi_197137040
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 16:40 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Sure, vraag jij dan lekker over de negatieve afname van IC bedden als je daar blij van wordt :P
Je kan niet lezen. Daarom stel ik dit soort vragen ook niet aan jou. Ik vind het overigens best knap hoe je bij elke stukje tekst de woorden zo weet te verdraaien dat ze jou het beste uitkomen. Complimenten hoor. ^O^
  donderdag 31 december 2020 @ 16:55:39 #296
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197137103
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 16:53 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Je kan niet lezen. Daarom stel ik dit soort vragen ook niet aan jou. Ik vind het overigens best knap hoe je bij elke stukje tekst de woorden zo weet te verdraaien dat ze jou het beste uitkomen. Complimenten hoor. ^O^
Jij schrijft dit:

"Ik lees dat er sinds 2008, 10.000 ziekenhuis bedden (icm ic bedden) zijn weggehaald."

De IC bedden zijn dus niet afgenomen.
Onikaan ni ov dovah
pi_197137789
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 16:55 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Jij schrijft dit:

"Ik lees dat er sinds 2008, 10.000 ziekenhuis bedden (icm ic bedden) zijn weggehaald."

De IC bedden zijn dus niet afgenomen.
Er staat nog een stukje tekst met de vraag daaronder, maargoed... Ik lees en hoor dat ze afgenomen zijn en zie dat er problemen zijn en stel daar een vraag over. Als jij zegt dat ze niet afgenomen zijn, dan mag je een bron toevoegen. Hier heb je mijn bronnen:

https://www.staatvenz.nl/kerncijfers/ziekenhuisbedden

https://twitter.com/wybrenvanhaga/status/1336683069798031360
  donderdag 31 december 2020 @ 17:25:49 #298
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197138011
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 17:19 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Er staat nog een stukje tekst met de vraag daaronder, maargoed... Ik lees en hoor dat ze afgenomen zijn en zie dat er problemen zijn en stel daar een vraag over. Als jij zegt dat ze niet afgenomen zijn, dan mag je een bron toevoegen. Hier heb je mijn bronnen:

https://www.staatvenz.nl/kerncijfers/ziekenhuisbedden

https://twitter.com/wybrenvanhaga/status/1336683069798031360
Heb je ook iets anders dan een random tweet als bron voor de IC bedden?

Volgens dit rapport uit 2008 waren er 1065 IC bedden in 2006:
https://www.nivel.nl/site(...)are-Januari-2008.pdf
Onikaan ni ov dovah
pi_197138150
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 16:53 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Welbekende troll taktiek.
pi_197138167
twitter

Walgelijk :r :r

Gezien de reacties denken de meeste ouders daar hetzelfde over.
pi_197138176
En hier verder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')