abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197103405
Liggen de IC's niet jaarlijks "vol" met grieppatiënten: https://www.ad.nl/binnenl(...)ppatienten~ab5eb9e0/

https://www.ad.nl/gezond/(...)-ziek-zijn~aae8e106/

Vanwaar die angst opeens?

quote:
Men heeft berekend dat op 1 februari 90% van de besmettingen (in bepaalde regio’s of landelijk, weet ik even niet meer) de nieuwe variant zal zijn

Check de tekst bij 1 februari ,zal wel weer toeval zijn..
pi_197103406
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:52 schreef n__n het volgende:
Over indoctrinatie gesproken. Marion tweette dit:
[ twitter ]
Maar het schijnt dat ik het verkeerd interpreteer als ik hieruit opmaak dat de vaccinatie onvoldoende getest is, wellicht kunnen jullie beter begrijpend lezen dan ik... Het schijnt dat ik 'laaggeletterd' zou zijn etc.

Zie ook deze reacties die ik kreeg:

COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #1229 Feestvreugde
Die hebben nog wel wat te verwerken als ze erachter komen dat ze gewoon nog besmettelijk zijn en voor niks een vaccin hebben genomen.
  woensdag 30 december 2020 @ 19:04:20 #153
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197103564
quote:
[ twitter ]
Maar het schijnt dat ik het verkeerd interpreteer als ik hieruit opmaak dat de vaccinatie onvoldoende getest is, wellicht kunnen jullie beter begrijpend lezen dan ik... Het schijnt dat ik 'laaggeletterd' zou zijn etc.

Rare mensen daar :{w

Kwam dit nog tegen vandaag

California ER nurse tests positive for COVID-19 a week after getting vaccine

A California nurse tested positive for COVID-19 more than a week after receiving the vaccine, though medical experts say the timeline isn’t unusual.

Schijnt te komen doordat het pas na een dag of 10 voor 50% beschermt na de tweede shot 95%.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 30 december 2020 @ 19:05:30 #154
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197103609
quote:
[ twitter ]

Ik zag je toevallig hier posten, ook al kom ik hier niet normaal. Maar dit staat wel in het Pfizer rapport:
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2034577
pi_197103633
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:59 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Die hebben nog wel wat te verwerken
Valt mee denk ik. Dan wordt t verhaal gewoon weer veranderd naar: je moet 2x per jaar het vaccin nemen om niet besmettelijk te zijn. En daar gaat men dan gewoon weer in mee. Het covid verhaal is een aaneenschakeling van 'moving the goal posts'.
pi_197103696
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:05 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik zag je toevallig hier posten, ook al kom ik hier niet normaal. Maar dit staat wel in het Pfizer rapport:
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2034577
Ja, en wat zeggen ze over mutaties?
  woensdag 30 december 2020 @ 19:12:22 #157
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197103898
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:07 schreef n__n het volgende:

[..]

Ja, en wat zeggen ze over mutaties?
quote:
,,We weten dat dit Pfizer-vaccin ook werkt tegen negentien andere mutaties", zegt Kaptein. ,,Deze laatste mutatie wordt op dit moment getest in het laboratorium, maar we zijn er vrijwel zeker van dat het vaccin ook gaat werken tegen dit gemuteerde virus."
quote:
De medeoprichter van het Duitse BioNTech zegt dat het „zeer waarschijnlijk” is dat het vaccin van het bedrijf ook werkt tegen de nieuwe variant van het coronavirus, die is opgedoken in het Verenigd Koninkrijk. Ugur Sahin benadrukte dat in principe ook binnen zes weken een nieuw vaccin gemaakt kan worden dat is aangepast aan „deze nieuwe mutatie.”
En de eerste testresultaten zien er gelukkig goed uit:

twitter
  woensdag 30 december 2020 @ 19:20:37 #158
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197104288
Gezonde mensen hebben geen vaccinatie nodig, zei pastoor Jos Hermans uit Druten onlangs tijdens een preek. De pastoor is geen voorstander van ‘een niet echt goed getest chemisch vaccin met kans op 20 of 30 bijwerkingen’. Zelf laat hij zich dan ook niet vaccineren.

De preek van Hermans zorgde voor ophef, waarna hij zijn verontschuldigingen aanbood. Hij staat nog wel achter zijn uitspraken. “Niet welgevallige signalen over corona en vaccineren worden van bovenaf gecensureerd,” zei hij.

“Wat geloven we in deze tijd als het gaat om vaccineren tegen Covid-19 of Covid-21? Bijvoorbeeld: als je gezond leeft, niet ziek bent, ook niet wordt, waarom neem je dan medicijnen? Als het niet regent, maar continu de zon schijnt, waarom trek je dan een regenpak aan? Als je geen last van hoofdpijn hebt en ook geen koorts, lichte verhoging, waarom dagelijks paracetamol nemen? Waarom medicatie toedienen als je die niet nodig hebt?” vroeg Hermans tijdens zijn preek.

Ik pas
Hij wees erop dat je als mens een prima immuunsysteem hebt. “Gezonde mensen hebben geen medicatie nodig en ook geen vaccinatie.” De pastoor voegde toe dat er nu ook wordt nagedacht over het verbinden van voordelen aan vaccineren. “Dat je mag gaan winkelen, naar evenementen mag gaan of naar een bioscoop. En wie zich niet vaccineert, krijgt die voordelen niet.” Dat is volgens hem gevaarlijk en werkt stigmatiserend.

“Ik geloof ook in het versterken van het immuunsysteem als het verzwakt is door gezond eten, genoeg bewegen, goed slapen, enzovoorts. En niet door een chemisch vaccin te laten injecteren. Met zelfs kans op 20, misschien wel 30 bijwerkingen als je de bijsluiter leest. Ze zeggen ook altijd: voordat je een medicijn neemt, lees eerst de bijsluiter,” aldus Hermans.

Drutense pastoor past voor ‘chemisch’ coronavaccin: ‘Kans op 20 tot 30 bijwerkingen’

Halleluja _O_
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197104497
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:20 schreef controlaltdelete het volgende:
Gezonde mensen hebben geen vaccinatie nodig, zei pastoor Jos Hermans uit Druten onlangs tijdens een preek. De pastoor is geen voorstander van ‘een niet echt goed getest chemisch vaccin met kans op 20 of 30 bijwerkingen’. Zelf laat hij zich dan ook niet vaccineren.

De preek van Hermans zorgde voor ophef, waarna hij zijn verontschuldigingen aanbood. Hij staat nog wel achter zijn uitspraken. “Niet welgevallige signalen over corona en vaccineren worden van bovenaf gecensureerd,” zei hij.

“Wat geloven we in deze tijd als het gaat om vaccineren tegen Covid-19 of Covid-21? Bijvoorbeeld: als je gezond leeft, niet ziek bent, ook niet wordt, waarom neem je dan medicijnen? Als het niet regent, maar continu de zon schijnt, waarom trek je dan een regenpak aan? Als je geen last van hoofdpijn hebt en ook geen koorts, lichte verhoging, waarom dagelijks paracetamol nemen? Waarom medicatie toedienen als je die niet nodig hebt?” vroeg Hermans tijdens zijn preek.

Ik pas
Hij wees erop dat je als mens een prima immuunsysteem hebt. “Gezonde mensen hebben geen medicatie nodig en ook geen vaccinatie.” De pastoor voegde toe dat er nu ook wordt nagedacht over het verbinden van voordelen aan vaccineren. “Dat je mag gaan winkelen, naar evenementen mag gaan of naar een bioscoop. En wie zich niet vaccineert, krijgt die voordelen niet.” Dat is volgens hem gevaarlijk en werkt stigmatiserend.

“Ik geloof ook in het versterken van het immuunsysteem als het verzwakt is door gezond eten, genoeg bewegen, goed slapen, enzovoorts. En niet door een chemisch vaccin te laten injecteren. Met zelfs kans op 20, misschien wel 30 bijwerkingen als je de bijsluiter leest. Ze zeggen ook altijd: voordat je een medicijn neemt, lees eerst de bijsluiter,” aldus Hermans.

Drutense pastoor past voor ‘chemisch’ coronavaccin: ‘Kans op 20 tot 30 bijwerkingen’

Halleluja _O_
Het feit dat er nooit over het versterken van het immuunsysteem wordt gesproken door overheden en alleen over vaccins zou veel duidelijk moeten maken.
pi_197104525
quote:
[ twitter ]

Hoe is dit indoctrinatie?

Verder precies wat Koopmans zegt. Ze weten het niet. Als je t vergelijkt met griep zal het wel kunnen maar verloopt de ziekte een stuk milder
pi_197104628
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:20 schreef controlaltdelete het volgende:

Ik pas

Halleluja _O_
God zal je redden |:(
pi_197105130
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:25 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Het feit dat er nooit over het versterken van het immuunsysteem wordt gesproken door overheden en alleen over vaccins zou veel duidelijk moeten maken.
Vaccinaties zorgen er juist voor dat je immuunsysteem beter wordt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_197105440
quote:
18s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:38 schreef Morrigan het volgende:

[..]

:')
Vakman pur sang
pi_197105787
twitter
pi_197106170
quote:
Ten eerste heeft de overheid nog niks gezegd of ingeregeld wat daar in de verste verte maar op lijkt.
Ten 2e de vaccins zijn goedgekeurd dus niet meer experimenteel.

Kut framing en angstzaaiende alternatieve leugenaars media
pi_197106195
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

:')
Verdiep je in de werking van vaccins
pi_197106509
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ten eerste heeft de overheid nog niks gezegd of ingeregeld wat daar in de verste verte maar op lijkt.
Ten 2e de vaccins zijn goedgekeurd dus niet meer experimenteel.

Kut framing en angstzaaiende alternatieve leugenaars media
Veel plezier in COR dan.
pi_197106815
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:06 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Veel plezier in COR dan.
Neuh ik vind het hier veel gezelliger
pi_197106904
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:32 schreef Lospedrosa het volgende:
To
[..]

toch zal wel moeten of denk jij niet dat er een nieuwe en heftigere pandemie gaat komen?
Vast, maar dan maakt t geen zak uit of je 1000 bedden of 10000 bedden hebt. Ze raken allemaal binnen afzienbare tijd vol
pi_197106970
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:24 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dat soort grafiekjes zijn wel leuk, maar wordt hier ook de particuliere zorg meegerekend? Die zijn explosief aan het groeien.

EDIT- Ik doel dan op de WMO. Elke idioot zou een bedrijf kunnen starten en een plek kunnen inrichten voor dagbesteding en dat onder WMO plaatsen. Een paar kwasten kopen, wat verf en je bent klaar.

Wil alleen zeggen dat sure het kan zijn dat er meer zorg personeel erbij zijn gekomen, maar vanuit welke hoek?
Veel ouderenzorg maar ook ziekenhuis personeel

Maar check zelf

https://azwstatline.cbs.n(...)2A5&ts=1586261585902
pi_197107124
quote:
18s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:38 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Misschien als je 'n zwakke immuunsysteem heeft.Dunno.
Er is geen reden voor 'n gezonde mens de vaccin te hebben.
Maar als sommige mensen denken dat 't goed voor ze is - ga dat doen.
I don't fckin need it thank you very much.

PS : Mijn mening op eigen ervaring gebaseerd.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197107214
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:19 schreef Tingo het volgende:

[..]

Jawel die reden is er wel, het leert je immuunsysteem een ziekte sneller te herkennen en de juiste actie te ondernemen

Polio bijvoorbeeld kon iedereen overkomen met alle gevolgen van dien.

Hiv helaas nog geen vaccin voor, maar zal ook jou treffen als je besmet raakt
pi_197107335
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Jawel die reden is er wel, het leert je immuunsysteem een ziekte sneller te herkennen en de juiste actie te ondernemen
Mijne immuunsysteem kan zelf leren, dus geen vaccin nodig heeft.
But thank you for your opinion.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197107777
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:23 schreef Tingo het volgende:

[..]

Mijne immuunsysteem kan zelf leren, dus geen vaccin nodig heeft.
But thank you for your opinion.
Precies waar een vaccin op inspeelt en gebruik van maakt

Is trouwens geen opinie maar een wetenschappelijk feit

[ Bericht 5% gewijzigd door devlinmr op 30-12-2020 20:39:06 ]
pi_197108768
twitter
pi_197109048
quote:
Waarom zou je het niet elimineren als je kunt?
Polio had ook een zeer geringe sterfte net als pokken en mazelen, toch wil niemand de vaccinatie daartegen stoppen (op wat anti-vaxxers na)

Zou in Nederland toch 8000 doden schelen.
pi_197109106
Kan zijn dat 'the power of suggestion' 'n grotere rol in psychological operations heeft dan wat we denken.
Ik vind het in ieder geval 'n interessante onderwerp is.

The power of suggestion....
https://thepsychologist.b(...)ces-power-suggestion

https://en.wikipedia.org/wiki/Autosuggestion

Emile Coue:
https://en.wikipedia.org/wiki/%C3%89mile_Cou%C3%A9

Underlying principles
Coué thus developed a method which relied on the principle that any idea exclusively occupying the mind turns into reality,[citation needed] although only to the extent that the idea is within the realm of possibility. For instance, a person without hands will not be able to make them grow back. However, if a person firmly believes that his or her asthma is disappearing, then this may actually happen, as far as the body is actually able physically to overcome or control the illness. On the other hand, thinking negatively about the illness (ex. "I am not feeling well") will encourage both mind and body to accept this thought.

En nog 'n korte eenvoudige uitleg....
https://exploringyourmind.com/the-power-of-suggestion/
pi_197110037
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:56 schreef Tingo het volgende:
Kan zijn dat 'the power of suggestion' 'n grotere rol in psychological operations heeft dan wat we denken.
Ik vind het in ieder geval 'n interessante onderwerp is.

The power of suggestion....
https://thepsychologist.b(...)ces-power-suggestion

https://en.wikipedia.org/wiki/Autosuggestion

Emile Coue:
https://en.wikipedia.org/wiki/%C3%89mile_Cou%C3%A9

Underlying principles
Coué thus developed a method which relied on the principle that any idea exclusively occupying the mind turns into reality,[citation needed] although only to the extent that the idea is within the realm of possibility. For instance, a person without hands will not be able to make them grow back. However, if a person firmly believes that his or her asthma is disappearing, then this may actually happen, as far as the body is actually able physically to overcome or control the illness. On the other hand, thinking negatively about the illness (ex. "I am not feeling well") will encourage both mind and body to accept this thought.

En nog 'n korte eenvoudige uitleg....
https://exploringyourmind.com/the-power-of-suggestion/
Als jij besmet bent met HIV, dan kan je wel oneindig lang positief denken, dat virus gaat niet uit je lichaam.
En wat dacht je van Ebola. Zijn die mensen ook gestorven omdat ze niet positief genoeg waren? Zou je sowieso durven om naar Congo te gaan en daar mensen met Ebola te knuffelen. Als je zo verzekerd bent van je eigen immuunsysteem.
pi_197110978
quote:
15s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:16 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Als jij besmet bent met HIV, dan kan je wel oneindig lang positief denken, dat virus gaat niet uit je lichaam.
En wat dacht je van Ebola. Zijn die mensen ook gestorven omdat ze niet positief genoeg waren? Zou je sowieso durven om naar Congo te gaan en daar mensen met Ebola te knuffelen. Als je zo verzekerd bent van je eigen immuunsysteem.
Mocht je komen te overlijden dan heb je gewoon niet positief genoeg gedacht... Logisch toch en geen speld tussen te krijgen
  woensdag 30 december 2020 @ 21:37:13 #180
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197111047
quote:

[..]

Ook gezonde mensen kunnen ziek worden, en andere mensen daarmee besmetten. Waarom is dat zo moeilijk om te bevatten?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_197115451
quote:
15s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:16 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Mag niet ivm corona maatregelen.

Als mensen bang zijn of angst, zorgen, stress gevoelens hebben over Het Virus dan kunnen ze gewoon lekker van 'n vaccinatie genieten. Misschien voor sommige als placebo werkt of zo.
De kwetsbaren zouden blij van zijn, mensen (met goede gezondheid) blij van zijn omdat ze niet meer de gezeik moeten horen . Iedereen blij!
pi_197115553
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:37 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ook gezonde mensen kunnen ziek worden, en andere mensen daarmee besmetten. Waarom is dat zo moeilijk om te bevatten?
:) Ah ja – the good old 'trying-to-make-an-argument-out-of-something-which-was-not-written' trick.
Daar ben je al heel lang hier welbekend.

Natuurlijk kunnen gezonde mensen met goedwerkende immuunsystemen wel heel af en toe ziek zijn, dat betekend ook helemaal niet dat ze vaccinaties nodig hebben.
  woensdag 30 december 2020 @ 23:06:51 #183
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197115932
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:00 schreef Tingo het volgende:

[..]

:) Ah ja – the good old 'trying-to-make-an-argument-out-of-something-which-was-not-written' trick.
Daar ben je al heel lang hier welbekend.

Natuurlijk kunnen gezonde mensen met goedwerkende immuunsystemen wel heel af en toe ziek zijn, dat betekend ook helemaal niet dat ze vaccinaties nodig hebben.
Dat is dus je reden voor gezonde mensen om vaccinaties te nemen, waarvan jij zegt dat er geen rede voor is...
Onikaan ni ov dovah
pi_197116782
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat is dus je reden voor gezonde mensen om vaccinaties te nemen, waarvan jij zegt dat er geen rede voor is...
Moet je dat beter gaan uitleggen.
Je neemt 'n vaccin om jezelf tegen Het Virus te beschermen of niet?
  woensdag 30 december 2020 @ 23:25:23 #185
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197116939
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:22 schreef Tingo het volgende:

[..]

Niet alleen jezelf, maar ook de rest van de bevolking.
Onikaan ni ov dovah
pi_197116980
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:25 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Niet alleen jezelf, maar ook de rest van de bevolking.
Geen goeie uitleg.
Weer wazige bs.
  woensdag 30 december 2020 @ 23:26:56 #187
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_197117006
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:22 schreef Tingo het volgende:

[..]

Jij niet alleen de rest ook!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  woensdag 30 december 2020 @ 23:27:18 #188
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197117023
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:26 schreef Tingo het volgende:

[..]

Geen goeie uitleg.
Weer wazige bs.
Als jij niet ziek kan worden, kan je ook je vrienden, collega's, familie, buren, random mensen bij de supermarkt etc niet ziek maken.
Onikaan ni ov dovah
pi_197117150
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:27 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Als jij niet ziek kan worden, kan je ook je vrienden, collega's, familie, buren, random mensen bij de supermarkt etc niet ziek maken.
Waarom moeten mensen zorgen daarover maken als ze met de beschermende wondermiddel gevaccineerd zijn?
pi_197117273
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:30 schreef Tingo het volgende:

[..]

Waarom moeten mensen zorgen over maken als ze met de beschermende wondermiddel gevaccineerd zijn?
Omdat satellieten ze anders kunnen tracken
  woensdag 30 december 2020 @ 23:46:27 #191
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197117903
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:30 schreef Tingo het volgende:

[..]

Waarom moeten mensen zorgen daarover maken als ze met de beschermende wondermiddel gevaccineerd zijn?
Niet iedereen kan dat vaccin krijgen, en het is niet 100% effectief.
Onikaan ni ov dovah
pi_197118458
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:14 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Vast, maar dan maakt t geen zak uit of je 1000 bedden of 10000 bedden hebt. Ze raken allemaal binnen afzienbare tijd vol
Dat is bullshit, er is een bekende waarde van de ifr en wat je aankunt. En daarop moet je plannen. :)
Vakman pur sang
pi_197120589
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat is bullshit, er is een bekende waarde van de ifr en wat je aankunt. En daarop moet je plannen. :)
Hoeveel bedden heb je nodig volgens jou bij de volgende pandemie zodat je geen maatregelen nodig hebt... Helll hoeveel hebben we er nu nodig om zonder maatregelen door te kunnen. graag inclusief personeel en bij exponentiële groei
pi_197120673
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 01:03 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Hoeveel bedden heb je nodig volgens jou bij de volgende pandemie zodat je geen maatregelen nodig hebt... Helll hoeveel hebben we er nu nodig om zonder maatregelen door te kunnen. graag inclusief personeel en bij exponentiële groei
Over 9000
pi_197120696
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 01:06 schreef Lowkeyz het volgende:

[..]

Over 9000
??
pi_197123484
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:46 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Niet iedereen kan dat vaccin krijgen, en het is niet 100% effectief.
En dit is geen marginale groep? En dit is geen dweilen met de kraan open? Cq effectief? Heb je daar ook argumenten voor?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197123495
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik wil er nog wel in mee dat de maatregelen vertragen, als er daadwerkelijk goed onderzocht wordt dat influenza uitgesloten is en alles corona is wat op de IC ligt.. Kun je aan de hand van verlaagde influenza allicht stellen dat die minder aanwezig is opeens / dat de maatregelen effect hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197123625
quote:

[..]

Ok moet jij weten. Lijkt me wel humor als jij vervolgens ziek wordt en op de IC beland. Kan ook als je immuunsysteem te heftig reageert.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2020 05:58:12 ]
pi_197124305
quote:
Als de coronabesmettingen na deze lockdown onverhoopt weer snel oplopen, zal eerder worden ingegrepen. De signaalwaarden op het coronadashboard gaan omlaag. Dat zegt RIVM-directeur Jaap van Dissel in gesprek met het AD. Critici stellen dat Nederland het virus dit najaar te lang heeft laten voortwoekeren, waarna alleen nog een zware lockdown mogelijk was.

De voorzitter van het Outbreak Management Team bestrijdt dat er getreuzeld is, maar vindt wel dat na toekomstige versoepelingen eerder ingegrepen moet worden als het aantal besmettingen toeneemt. ,,De signaalwaarden gaan naar beneden, zodat je eerder overgaat op strengere maatregelen. Nu bleken die waarden toch uit te nodigen om steeds verder op te rekken.”

De alarmbellen op het dashboard staan nu op zeven besmettingen per 100.000 inwoners per dag, en dagelijks veertig ziekenhuis- en tien ic-opnames. Bij die aantallen zijn maatregelen logisch, maar toch gebeurde dat afgelopen najaar niet automatisch. Inmiddels worden alle waarden fors overschreden.

Dus gaan de drempels omlaag, al is nog onduidelijk met hoeveel. Van Dissel: ,,Wel vraag ik me af wat de reactie is als je adviseert om heel snel een heel zware maatregel te nemen. ‘Moeten we nu alweer in lockdown, de aantallen zijn beperkt?’ hoor je dan waarschijnlijk.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)-te-rekken~abc40c9c/
In de toekomst sneller een lockdown als de cijfers weer op gaan lopen. Heel verstandig, dat is namelijk precies wat er verkeerd ging dit najaar. De ziekenhuizen kunnen nu de enorme aantallen patienten niet aan omdat we te lang hebben gewacht met een lockdown.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197124668
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:58 schreef Tingo het volgende:

[..]

Mag niet ivm corona maatregelen.

Als mensen bang zijn of angst, zorgen, stress gevoelens hebben over Het Virus dan kunnen ze gewoon lekker van 'n vaccinatie genieten. Misschien voor sommige als placebo werkt of zo.
De kwetsbaren zouden blij van zijn, mensen (met goede gezondheid) blij van zijn omdat ze niet meer de gezeik moeten horen . Iedereen blij!
Dus als de maatregelen voorbij zijn, dan ga jij naar Congo. Goed om te weten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')