abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197133316
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En hoe lang liggen de patiënten gemiddeld nu op de IC?

Mijn oom lag in het Radboud in de eerste golf, die overleed na een week op de IC. Werd behandeld met dat ebolamedicijn. Misschien wel een van de redenen waarom ik die dansende verpleegkundigen niet zo kan waarderen.
Gecondoleerd, en nog sterkte. De ligduur is enorm variërend, sommige mensen liggen er een nachtje en hoeven niet geintubeerd, sommigen worden direct geintubeerd en liggen 3-15 dagen geintubeerd en moeten daarna weer leren zelf ademen (weanen) en een minderheid ligt nog veel langer (nu iemand al 80 dagen).
pi_197133322
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:36 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Ik raad premature baby's zeker af om naar de kroeg te gaan.
Ik heb ooit een tweet gelezen van een arts uit Swaziland die beweerde dat een flinke slok drank in de babyfles heel goed is voor couveusekinderen.

Dus de medische wetenschap is het er niet over eens.
pi_197133350
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:42 schreef controlaltdelete het volgende:
De Jonge: Britse coronamutant verspreidt zich onder kinderen

De Britse coronavariant wordt ook door kinderen verspreid. Die zorgwekkende boodschap deelde coronaminister Hugo de Jonge woensdagmiddag na afloop van extra overleg met meerdere kabinetsleden. Het kabinet overweegt om ook basisschoolkinderen te laten testen op corona.

Bij de ’klassieke’ variant van het virus hebben het kabinet en het Outbreak Management Team (OMT) altijd stug volgehouden dat kinderen een minimale rol spelen in de verspreiding. Dat gaat hier dus niet op. „Dit type verspreidt zich ook onder basisschoolleerlingen, dat zie je normaal niet en dat is op zichzelf iets om je zorgen over te maken. We moeten inventariseren wat dit betekent voor de overige maatregelen,” zei De Jonge.

De Clown is weer bezig met zijn volksverlakkerij.
Dan komen er Franse, Duits, Italiaans, Belgische, Ierse varianten....
Straks moeten we allemaal 10 verschillende vaccinaties nemen.
FFS.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197133353
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:42 schreef controlaltdelete het volgende:
De Jonge: Britse coronamutant verspreidt zich onder kinderen

De Britse coronavariant wordt ook door kinderen verspreid. Die zorgwekkende boodschap deelde coronaminister Hugo de Jonge woensdagmiddag na afloop van extra overleg met meerdere kabinetsleden. Het kabinet overweegt om ook basisschoolkinderen te laten testen op corona.

Bij de ’klassieke’ variant van het virus hebben het kabinet en het Outbreak Management Team (OMT) altijd stug volgehouden dat kinderen een minimale rol spelen in de verspreiding. Dat gaat hier dus niet op. „Dit type verspreidt zich ook onder basisschoolleerlingen, dat zie je normaal niet en dat is op zichzelf iets om je zorgen over te maken. We moeten inventariseren wat dit betekent voor de overige maatregelen,” zei De Jonge.

De Clown is weer bezig met zijn volksverlakkerij.
Elk virus verspreid zich onder kinderen, alleen Corona niet...

Nu ben ik geen red team expert of lid van het RIVM team, maar moeder van vier. Maar elk virus hier in huis, komt hier door kinderen. Of het nu Rota of griep is, alles wordt verspreid op scholen.
pi_197133386
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:44 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Gecondoleerd, en nog sterkte. De ligduur is enorm variërend, sommige mensen liggen er een nachtje en hoeven niet geintubeerd, sommigen worden direct geintubeerd en liggen 3-15 dagen geintubeerd en moeten daarna weer leren zelf ademen (weanen) en een minderheid ligt nog veel langer (nu iemand al 80 dagen).
Ik had persoonlijk het idee dat mensen er gemiddeld vijf weken lagen.
  donderdag 31 december 2020 @ 14:48:15 #281
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_197133405
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:46 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dan komen er Franse, Duits, Italiaans, Belgische, Ierse varianten....
FFS.
Vrees het ook, niet te stoppen en maar spuitjes blijven zetten.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_197133589
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:35 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Ik sta als eerste in de rij wanneer het zover is. Ik hoop dat Gommers en Kuipers iets weten te bereiken met hun uitspraken.

Artsen die waarschuwen zijn absoluut in de minderheid, vaccinatiebereidheid onder medecollega's is extreem hoog. Onder de verzorgenden en verpleegkundigen helaas wat lager, maar dat is ook altijd al zo bij de jaarlijkse griepprik.
Helder. Ik heb nog wel wat vragen mbt het vaccin. Hoe kijk jij naar hoe dit vaccin is ontwikkelt. Zijn er zorgen of totaal niet? Ik doel dan op het nieuwe mRNA vaccin dat nog niet eerder is gebruikt. Daarnaast vraag ik mij af wat jij van de relatief korte test periode vindt. Is er, wat jou betreft, voldoende getest? Het is bv nog niet duidelijk of gevaccineerde besmettelijk zouden zijn. Dit lijkt mij wel noodzakelijk om de zorg te ontlasten van het virus.
pi_197133611
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:48 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Vrees het ook, niet te stoppen en maar spuitjes blijven zetten.
Prima basis voor een eeuwig voorturende staat van virussen waar we ons permanent bewust van moeten zijn en ons leven op moeten aanpassen.
De term 'het nieuwe normaal' is dan ook niet zomaar uit de lucht gegrepen ;)
pi_197133627
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:30 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Lees dat maar terug, dat heb ik de vorige keer dat je het vroeg al beantwoord...
[..]

Niet liegen Tingo, dat is niet netjes. Die reden zijn er wel, maar jij vindt die geen goede reden.
Die vage antwoorden van jou ken ik heel goed ja.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_197133672
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:55 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Helder. Ik heb nog wel wat vragen mbt het vaccin. Hoe kijk jij naar hoe dit vaccin is ontwikkelt. Zijn er zorgen of totaal niet? Ik doel dan op het nieuwe mRNA vaccin dat nog niet eerder is gebruikt. Daarnaast vraag ik mij af wat jij van de relatief korte test periode vindt. Is er, wat jou betreft, voldoende getest? Het is bv nog niet duidelijk of gevaccineerde besmettelijk zouden zijn. Dit lijkt mij wel noodzakelijk om de zorg te ontlasten van het virus.
De precieze werking heb ik mij niet in verdiept. De testcoureur is m.i. voldoende, gezien het een vaccin betreft en geen medicijn. Een medicijn heeft heel veel werking, maar een vaccin slechts een heel klein beetje. Dat resulteert erin dat een vaccin ook heel weinig bijwerking heeft (enige 'bijwerking' die je veel ziet is ten gevolge van activatiecode van je immuunsysteem, en niet door het vaccin zelf).
pi_197133859
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:59 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

De precieze werking heb ik mij niet in verdiept. De testcoureur is m.i. voldoende, gezien het een vaccin betreft en geen medicijn. Een medicijn heeft heel veel werking, maar een vaccin slechts een heel klein beetje. Dat resulteert erin dat een vaccin ook heel weinig bijwerking heeft (enige 'bijwerking' die je veel ziet is ten gevolge van activatiecode van je immuunsysteem, en niet door het vaccin zelf).
Dank voor jouw mening. Nog één laaste vraag. Ik lees dat er sinds 2008, 10.000 ziekenhuis bedden (icm ic bedden) zijn weggehaald. Nu zijn er bij een zware griepgolf zoals in 2018 of in de huidige situatie een tekort aan bedden. Is dit een probleem dat opgelost moet worden of is het wat betreft de kosten die eraan verbonden zitten niet waard?
  donderdag 31 december 2020 @ 15:12:46 #287
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197134019
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 15:07 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dank voor jouw mening. Nog één laaste vraag. Ik lees dat er sinds 2008, 10.000 ziekenhuis bedden (icm ic bedden) zijn weggehaald. Nu zijn er bij een zware griepgolf zoals in 2018 of in de huidige situatie een tekort aan bedden. Is dit een probleem dat opgelost moet worden of is het wat betreft de kosten die eraan verbonden zitten niet waard?
De posts van @devlinmr niet gelezen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_197134056
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 15:12 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

De posts van @:devlinmr niet gelezen?
Ik lees zoveel meningen. Ik vraag wat hij ervan vind.
pi_197134588
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 11:54 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Wat ik dan weer niet begrijp... Als het zo dramatisch is dat ze moeten kiezen tussen leven en dood... Waarom gaan we dan geen hulp vragen bij onze buren net als begin dit jaar... Alsof er geen mogelijkheden zijn. Dit is echt puur bangmakerij om ervoor te zorgen dat de bangerikken die prik halen.
Sorry voor het herhalen van deze tekst....

'In a genuine pandemic, this constant mental battering would be superfluous. If the Black Death were raging outside my door, government would know full well that they didn’t have to fork out millions to convince me to stay inside; more likely, they would have to pay me to leave the house.' - Gillian Dymond
  donderdag 31 december 2020 @ 15:38:40 #290
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197134715
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 15:14 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik lees zoveel meningen. Ik vraag wat hij ervan vind.
Een x duizend medewerkers er bij heeft toch niets met een mening te maken?
Onikaan ni ov dovah
pi_197134847
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 15:38 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Een x duizend medewerkers er bij heeft toch niets met een mening te maken?
Ik stel een vraag over tekort aan bedden en wat zijn mening daarover is. Is toch niks mis mee? Of moet ik eerst aan jou vragen welke vragen ik mag stellen?
  donderdag 31 december 2020 @ 15:59:35 #292
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197135297
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 15:43 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik stel een vraag over tekort aan bedden en wat zijn mening daarover is. Is toch niks mis mee? Of moet ik eerst aan jou vragen welke vragen ik mag stellen?
Het is een beetje een vreemde vraag, gezien het aantal IC bedden net voor de corona crisis hoger ligt dan het aantal IC bedden in 2006. Dat soort dingen kan je weten, als je hier mee leest.
Onikaan ni ov dovah
pi_197135787
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 15:59 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Het is een beetje een vreemde vraag, gezien het aantal IC bedden net voor de corona crisis hoger ligt dan het aantal IC bedden in 2006. Dat soort dingen kan je weten, als je hier mee leest.
Dat jij het een vreemde vraag vindt, zal me aan mijn reet roesten. Ik vraag alleen maar een mening van een arts die op IC werkt. Moet kunnen toch? En het is natuurlijk ook niet zo dat ik alle meningen/gepretendeerde feiten lees op deze forum, dus ik kan wat gemist hebben.
  donderdag 31 december 2020 @ 16:40:43 #294
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197136612
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 16:17 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dat jij het een vreemde vraag vindt, zal me aan mijn reet roesten. Ik vraag alleen maar een mening van een arts die op IC werkt. Moet kunnen toch? En het is natuurlijk ook niet zo dat ik alle meningen/gepretendeerde feiten lees op deze forum, dus ik kan wat gemist hebben.
Sure, vraag jij dan lekker over de negatieve afname van IC bedden als je daar blij van wordt :P
Onikaan ni ov dovah
pi_197137040
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 16:40 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Sure, vraag jij dan lekker over de negatieve afname van IC bedden als je daar blij van wordt :P
Je kan niet lezen. Daarom stel ik dit soort vragen ook niet aan jou. Ik vind het overigens best knap hoe je bij elke stukje tekst de woorden zo weet te verdraaien dat ze jou het beste uitkomen. Complimenten hoor. ^O^
  donderdag 31 december 2020 @ 16:55:39 #296
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197137103
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 16:53 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Je kan niet lezen. Daarom stel ik dit soort vragen ook niet aan jou. Ik vind het overigens best knap hoe je bij elke stukje tekst de woorden zo weet te verdraaien dat ze jou het beste uitkomen. Complimenten hoor. ^O^
Jij schrijft dit:

"Ik lees dat er sinds 2008, 10.000 ziekenhuis bedden (icm ic bedden) zijn weggehaald."

De IC bedden zijn dus niet afgenomen.
Onikaan ni ov dovah
pi_197137789
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 16:55 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Jij schrijft dit:

"Ik lees dat er sinds 2008, 10.000 ziekenhuis bedden (icm ic bedden) zijn weggehaald."

De IC bedden zijn dus niet afgenomen.
Er staat nog een stukje tekst met de vraag daaronder, maargoed... Ik lees en hoor dat ze afgenomen zijn en zie dat er problemen zijn en stel daar een vraag over. Als jij zegt dat ze niet afgenomen zijn, dan mag je een bron toevoegen. Hier heb je mijn bronnen:

https://www.staatvenz.nl/kerncijfers/ziekenhuisbedden

https://twitter.com/wybrenvanhaga/status/1336683069798031360
  donderdag 31 december 2020 @ 17:25:49 #298
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_197138011
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 17:19 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Er staat nog een stukje tekst met de vraag daaronder, maargoed... Ik lees en hoor dat ze afgenomen zijn en zie dat er problemen zijn en stel daar een vraag over. Als jij zegt dat ze niet afgenomen zijn, dan mag je een bron toevoegen. Hier heb je mijn bronnen:

https://www.staatvenz.nl/kerncijfers/ziekenhuisbedden

https://twitter.com/wybrenvanhaga/status/1336683069798031360
Heb je ook iets anders dan een random tweet als bron voor de IC bedden?

Volgens dit rapport uit 2008 waren er 1065 IC bedden in 2006:
https://www.nivel.nl/site(...)are-Januari-2008.pdf
Onikaan ni ov dovah
pi_197138150
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 16:53 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Welbekende troll taktiek.
pi_197138167
twitter

Walgelijk :r :r

Gezien de reacties denken de meeste ouders daar hetzelfde over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')