Gecondoleerd, en nog sterkte. De ligduur is enorm variërend, sommige mensen liggen er een nachtje en hoeven niet geintubeerd, sommigen worden direct geintubeerd en liggen 3-15 dagen geintubeerd en moeten daarna weer leren zelf ademen (weanen) en een minderheid ligt nog veel langer (nu iemand al 80 dagen).quote:Op donderdag 31 december 2020 14:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En hoe lang liggen de patiënten gemiddeld nu op de IC?
Mijn oom lag in het Radboud in de eerste golf, die overleed na een week op de IC. Werd behandeld met dat ebolamedicijn. Misschien wel een van de redenen waarom ik die dansende verpleegkundigen niet zo kan waarderen.
Ik heb ooit een tweet gelezen van een arts uit Swaziland die beweerde dat een flinke slok drank in de babyfles heel goed is voor couveusekinderen.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:36 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik raad premature baby's zeker af om naar de kroeg te gaan.
Dan komen er Franse, Duits, Italiaans, Belgische, Ierse varianten....quote:Op donderdag 31 december 2020 14:42 schreef controlaltdelete het volgende:
De Jonge: Britse coronamutant verspreidt zich onder kinderen
De Britse coronavariant wordt ook door kinderen verspreid. Die zorgwekkende boodschap deelde coronaminister Hugo de Jonge woensdagmiddag na afloop van extra overleg met meerdere kabinetsleden. Het kabinet overweegt om ook basisschoolkinderen te laten testen op corona.
Bij de ’klassieke’ variant van het virus hebben het kabinet en het Outbreak Management Team (OMT) altijd stug volgehouden dat kinderen een minimale rol spelen in de verspreiding. Dat gaat hier dus niet op. „Dit type verspreidt zich ook onder basisschoolleerlingen, dat zie je normaal niet en dat is op zichzelf iets om je zorgen over te maken. We moeten inventariseren wat dit betekent voor de overige maatregelen,” zei De Jonge.
De Clown is weer bezig met zijn volksverlakkerij.
Elk virus verspreid zich onder kinderen, alleen Corona niet...quote:Op donderdag 31 december 2020 14:42 schreef controlaltdelete het volgende:
De Jonge: Britse coronamutant verspreidt zich onder kinderen
De Britse coronavariant wordt ook door kinderen verspreid. Die zorgwekkende boodschap deelde coronaminister Hugo de Jonge woensdagmiddag na afloop van extra overleg met meerdere kabinetsleden. Het kabinet overweegt om ook basisschoolkinderen te laten testen op corona.
Bij de ’klassieke’ variant van het virus hebben het kabinet en het Outbreak Management Team (OMT) altijd stug volgehouden dat kinderen een minimale rol spelen in de verspreiding. Dat gaat hier dus niet op. „Dit type verspreidt zich ook onder basisschoolleerlingen, dat zie je normaal niet en dat is op zichzelf iets om je zorgen over te maken. We moeten inventariseren wat dit betekent voor de overige maatregelen,” zei De Jonge.
De Clown is weer bezig met zijn volksverlakkerij.
Ik had persoonlijk het idee dat mensen er gemiddeld vijf weken lagen.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:44 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Gecondoleerd, en nog sterkte. De ligduur is enorm variërend, sommige mensen liggen er een nachtje en hoeven niet geintubeerd, sommigen worden direct geintubeerd en liggen 3-15 dagen geintubeerd en moeten daarna weer leren zelf ademen (weanen) en een minderheid ligt nog veel langer (nu iemand al 80 dagen).
Vrees het ook, niet te stoppen en maar spuitjes blijven zetten.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:46 schreef Tingo het volgende:
[..]
Dan komen er Franse, Duits, Italiaans, Belgische, Ierse varianten....
FFS.
Helder. Ik heb nog wel wat vragen mbt het vaccin. Hoe kijk jij naar hoe dit vaccin is ontwikkelt. Zijn er zorgen of totaal niet? Ik doel dan op het nieuwe mRNA vaccin dat nog niet eerder is gebruikt. Daarnaast vraag ik mij af wat jij van de relatief korte test periode vindt. Is er, wat jou betreft, voldoende getest? Het is bv nog niet duidelijk of gevaccineerde besmettelijk zouden zijn. Dit lijkt mij wel noodzakelijk om de zorg te ontlasten van het virus.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:35 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik sta als eerste in de rij wanneer het zover is. Ik hoop dat Gommers en Kuipers iets weten te bereiken met hun uitspraken.
Artsen die waarschuwen zijn absoluut in de minderheid, vaccinatiebereidheid onder medecollega's is extreem hoog. Onder de verzorgenden en verpleegkundigen helaas wat lager, maar dat is ook altijd al zo bij de jaarlijkse griepprik.
Prima basis voor een eeuwig voorturende staat van virussen waar we ons permanent bewust van moeten zijn en ons leven op moeten aanpassen.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:48 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Vrees het ook, niet te stoppen en maar spuitjes blijven zetten.
Die vage antwoorden van jou ken ik heel goed ja.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Lees dat maar terug, dat heb ik de vorige keer dat je het vroeg al beantwoord...
[..]
Niet liegen Tingo, dat is niet netjes. Die reden zijn er wel, maar jij vindt die geen goede reden.
De precieze werking heb ik mij niet in verdiept. De testcoureur is m.i. voldoende, gezien het een vaccin betreft en geen medicijn. Een medicijn heeft heel veel werking, maar een vaccin slechts een heel klein beetje. Dat resulteert erin dat een vaccin ook heel weinig bijwerking heeft (enige 'bijwerking' die je veel ziet is ten gevolge van activatiecode van je immuunsysteem, en niet door het vaccin zelf).quote:Op donderdag 31 december 2020 14:55 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Helder. Ik heb nog wel wat vragen mbt het vaccin. Hoe kijk jij naar hoe dit vaccin is ontwikkelt. Zijn er zorgen of totaal niet? Ik doel dan op het nieuwe mRNA vaccin dat nog niet eerder is gebruikt. Daarnaast vraag ik mij af wat jij van de relatief korte test periode vindt. Is er, wat jou betreft, voldoende getest? Het is bv nog niet duidelijk of gevaccineerde besmettelijk zouden zijn. Dit lijkt mij wel noodzakelijk om de zorg te ontlasten van het virus.
Dank voor jouw mening. Nog één laaste vraag. Ik lees dat er sinds 2008, 10.000 ziekenhuis bedden (icm ic bedden) zijn weggehaald. Nu zijn er bij een zware griepgolf zoals in 2018 of in de huidige situatie een tekort aan bedden. Is dit een probleem dat opgelost moet worden of is het wat betreft de kosten die eraan verbonden zitten niet waard?quote:Op donderdag 31 december 2020 14:59 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
De precieze werking heb ik mij niet in verdiept. De testcoureur is m.i. voldoende, gezien het een vaccin betreft en geen medicijn. Een medicijn heeft heel veel werking, maar een vaccin slechts een heel klein beetje. Dat resulteert erin dat een vaccin ook heel weinig bijwerking heeft (enige 'bijwerking' die je veel ziet is ten gevolge van activatiecode van je immuunsysteem, en niet door het vaccin zelf).
De posts van @devlinmr niet gelezen?quote:Op donderdag 31 december 2020 15:07 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Dank voor jouw mening. Nog één laaste vraag. Ik lees dat er sinds 2008, 10.000 ziekenhuis bedden (icm ic bedden) zijn weggehaald. Nu zijn er bij een zware griepgolf zoals in 2018 of in de huidige situatie een tekort aan bedden. Is dit een probleem dat opgelost moet worden of is het wat betreft de kosten die eraan verbonden zitten niet waard?
Ik lees zoveel meningen. Ik vraag wat hij ervan vind.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De posts van @:devlinmr niet gelezen?
Sorry voor het herhalen van deze tekst....quote:Op donderdag 31 december 2020 11:54 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Wat ik dan weer niet begrijp... Als het zo dramatisch is dat ze moeten kiezen tussen leven en dood... Waarom gaan we dan geen hulp vragen bij onze buren net als begin dit jaar... Alsof er geen mogelijkheden zijn. Dit is echt puur bangmakerij om ervoor te zorgen dat de bangerikken die prik halen.
Een x duizend medewerkers er bij heeft toch niets met een mening te maken?quote:Op donderdag 31 december 2020 15:14 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Ik lees zoveel meningen. Ik vraag wat hij ervan vind.
Ik stel een vraag over tekort aan bedden en wat zijn mening daarover is. Is toch niks mis mee? Of moet ik eerst aan jou vragen welke vragen ik mag stellen?quote:Op donderdag 31 december 2020 15:38 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Een x duizend medewerkers er bij heeft toch niets met een mening te maken?
Het is een beetje een vreemde vraag, gezien het aantal IC bedden net voor de corona crisis hoger ligt dan het aantal IC bedden in 2006. Dat soort dingen kan je weten, als je hier mee leest.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:43 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Ik stel een vraag over tekort aan bedden en wat zijn mening daarover is. Is toch niks mis mee? Of moet ik eerst aan jou vragen welke vragen ik mag stellen?
Dat jij het een vreemde vraag vindt, zal me aan mijn reet roesten. Ik vraag alleen maar een mening van een arts die op IC werkt. Moet kunnen toch? En het is natuurlijk ook niet zo dat ik alle meningen/gepretendeerde feiten lees op deze forum, dus ik kan wat gemist hebben.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:59 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het is een beetje een vreemde vraag, gezien het aantal IC bedden net voor de corona crisis hoger ligt dan het aantal IC bedden in 2006. Dat soort dingen kan je weten, als je hier mee leest.
Sure, vraag jij dan lekker over de negatieve afname van IC bedden als je daar blij van wordtquote:Op donderdag 31 december 2020 16:17 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Dat jij het een vreemde vraag vindt, zal me aan mijn reet roesten. Ik vraag alleen maar een mening van een arts die op IC werkt. Moet kunnen toch? En het is natuurlijk ook niet zo dat ik alle meningen/gepretendeerde feiten lees op deze forum, dus ik kan wat gemist hebben.
Je kan niet lezen. Daarom stel ik dit soort vragen ook niet aan jou. Ik vind het overigens best knap hoe je bij elke stukje tekst de woorden zo weet te verdraaien dat ze jou het beste uitkomen. Complimenten hoor.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:40 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Sure, vraag jij dan lekker over de negatieve afname van IC bedden als je daar blij van wordt
Jij schrijft dit:quote:Op donderdag 31 december 2020 16:53 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Je kan niet lezen. Daarom stel ik dit soort vragen ook niet aan jou. Ik vind het overigens best knap hoe je bij elke stukje tekst de woorden zo weet te verdraaien dat ze jou het beste uitkomen. Complimenten hoor.![]()
Er staat nog een stukje tekst met de vraag daaronder, maargoed... Ik lees en hoor dat ze afgenomen zijn en zie dat er problemen zijn en stel daar een vraag over. Als jij zegt dat ze niet afgenomen zijn, dan mag je een bron toevoegen. Hier heb je mijn bronnen:quote:Op donderdag 31 december 2020 16:55 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Jij schrijft dit:
"Ik lees dat er sinds 2008, 10.000 ziekenhuis bedden (icm ic bedden) zijn weggehaald."
De IC bedden zijn dus niet afgenomen.
Heb je ook iets anders dan een random tweet als bron voor de IC bedden?quote:Op donderdag 31 december 2020 17:19 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Er staat nog een stukje tekst met de vraag daaronder, maargoed... Ik lees en hoor dat ze afgenomen zijn en zie dat er problemen zijn en stel daar een vraag over. Als jij zegt dat ze niet afgenomen zijn, dan mag je een bron toevoegen. Hier heb je mijn bronnen:
https://www.staatvenz.nl/kerncijfers/ziekenhuisbedden
https://twitter.com/wybrenvanhaga/status/1336683069798031360
Welbekende troll taktiek.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:53 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Je kan niet lezen. Daarom stel ik dit soort vragen ook niet aan jou. Ik vind het overigens best knap hoe je bij elke stukje tekst de woorden zo weet te verdraaien dat ze jou het beste uitkomen. Complimenten hoor.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |