volgens mij 97 %quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:41 schreef Lowkeyz het volgende:
[..]
De cijfers zijn volop aanwezig volgens mij 95% bescherming
Maar tegen wat exact?quote:
En?quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:27 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nederland... 0 oversterfte.
https://www.volksgezondhe(...)fers-context/sterfte
De griep is niet verdwenen de griep gedraagt zich zoals de griep zich altijd gedraagt. De ene keer nauwelijks aanwezig de andere keer heftig.meestal tussen eind december en maart. Wellicht nog even geduld dus.quote:Op dinsdag 29 december 2020 22:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
En?
Mijn post ging duidelijk over dat de griep nagenoeg is verdwenen (dus de registratie ervan) en jij begint ineens te wauwelen over oversterfte in NL in 13/14
Laat ik het correcter zetten. De man ontkent het bewijs dat corona verantwoordelijk is voor ziekenhuis opnames en sterfgevallenquote:Op dinsdag 29 december 2020 22:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, waar lees je dat?
Hé?quote:Op dinsdag 29 december 2020 23:57 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Laat ik het correcter zetten. De man ontkent het bewijs dat corona verantwoordelijk is voor ziekenhuis opnames en sterfgevallen
quote:Op dinsdag 29 december 2020 23:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hé?
Helemaal niet.
Dan heb je niks begrepen van hetgeen hij zegt.
Die man is universitair opgeleid hé.
Vertel... Hoe moet ik dit anders lezen? Hij zegt letterlijk dat er geen bewijs is dat het ziekenhuis opnames en sterfte door Corona voorkomt maar alleen hoesten.quote:Wat er tot nu toe bewezen is, is dat het verkoudheid, keelpijn en hoestklachten door het coronavirus kan voorkomen: niet meer dan dat. Heel terloops maar ten onrechte wordt daaraan de suggestie verbonden dat het dus ook ziekenhuisopname en sterfte voorkomt. Maar lieve mensen, dat is niet meer dan een aanname en daarvoor ontbreekt ieder bewijs
Nee, hij zegt gewoon dat het vaccin is getest op zo’n 30.000 testpersonen met goede gezondheid.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:07 schreef devlinmr het volgende:
[..]
[..]
Vertel... Hoe moet ik dit anders lezen? Hij zegt letterlijk dat er geen bewijs is dat het ziekenhuis opnames en sterfte door Corona voorkomt maar alleen hoesten.
Dus als het wel hoesten en verkoudheid voorkomt, maar blijkbaar niet sterfte dan zeg je dus dat Corona vaccin wel werkt maar blijkbaar men sterft aan iets anders
Dat is de enige logica die ik er in kan vinden
waar lees je dat, hij geeft toe dat het vaccin werkt tegen hoesten etc DOOR het Corona virus, oftewel hij geeft aan dat het vaccin werktquote:Op woensdag 30 december 2020 00:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee, hij zegt gewoon dat het vaccin is getest op zo’n 30.000 testpersonen met goede gezondheid.
ook mensen met goede gezondheid kunnen in het ziekenhuis terecht komen, je doet een aannamequote:Daarvan is onderzocht of zij ziekteverschijnselen kregen van COVID na infectie. Dat was in X procent niet zo.
Hij bedoelt dat bij hele zwakke oudere mensen het ZOU kunnen dat het vaccin niet voldoende helpt omdat dat nog niet getest is.
als er in de placebo groep mensen ziek worden en in het ziekenhuis terecht komen en in de vaccin groep niet of veel minder, dan is het bewezen.quote:Het is wel aannemelijk dat het werkt maar zeker niet bewezen. En daar heeft hij gelijk in.
Er zijn huisartsen die in homeopathie geloven, en je hebt ook die muts huisarts die zo ongeveer alles ontkent. Huisartsen zijn net mensenquote:Hij is dokter en ziet heus wel mensen doodgaan in zijn omgeving aan het virus. Dus geloof niet in een wappie.
Ik vraag me wel af wat jij denkt uit het vaccin te halen? Het vaccin schijnt 95% effectief te zijn, maar effectief tegen wat? Symptoom bestrijding? Het is niet eens duidelijk of het virus overdraagbaar is als je gevaccineerd bent. Dus we lopen voorlopig nog wel met het mondkapje.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:51 schreef devlinmr het volgende:
[..]
waar lees je dat, hij geeft toe dat het vaccin werkt tegen hoesten etc DOOR het Corona virus, oftewel hij geeft aan dat het vaccin werkt
[..]
ook mensen met goede gezondheid kunnen in het ziekenhuis terecht komen, je doet een aanname
[..]
als er in de placebo groep mensen ziek worden en in het ziekenhuis terecht komen en in de vaccin groep niet of veel minder, dan is het bewezen.
[..]
Er zijn huisartsen die in homeopathie geloven, en je hebt ook die muts huisarts die zo ongeveer alles ontkent. Huisartsen zijn net mensen
wat ik eruit haal is dat ik beschermd ben en met mij iedereen die gevaccineerd isquote:Op woensdag 30 december 2020 12:26 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af wat jij denkt uit het vaccin te halen? Het vaccin schijnt 95% effectief te zijn, maar effectief tegen wat? Symptoom bestrijding? Het is niet eens duidelijk of het virus overdraagbaar is als je gevaccineerd bent. Dus we lopen voorlopig nog wel met het mondkapje.
95% effectiviteit betekent dat ivm de placebo groep 95% minder mensen ziek wordenquote:Ondanks dat zoveel onduidelijk is over het vaccin wordt het wel wereldwijd gepushed. Ik ken ook zonnebrillen die 95% effectief zijn, maar bij aanschaf toch een teleurstellend resultaat hebben.
wat noem jij beperkt?quote:Daarnaast wat je zegt over het bewezen te hebben, omdat de placebo wel patienten hadden die in het ziekenhuis terecht zijn gekomen... Percentage die in het ziekenhuis belanden is laag en de test groep beperkt.
normaliter heb je ook niet zo'n grote testgroep beschikbaar. Neem ebola, tegen de tijd dat ze een vaccin hebben om te testen is de uitbraak weer voorbij en kun je weer wachten. Dat is waarom het normaal zo lang duurtquote:Normaliter zou fase 3 jaren duren, dus dat komt ook niet echt betrouwbaar over.
artikel uit Juni. We zijn ondertussen 6 maanden verderquote:Dan lees je ook nog artikelen over dat het testen een probleem zou opleveren, omdat het virus niet genoeg aanwezig zou zijn, dus dan is de vraag wanneer er precies getest is...:
https://www.washingtonpos(...)b9a83f792_story.html
Die zijn uitgebreid gedocumenteerdquote:En dan hebben we het niet eens over de bijwerkingen die mogelijk zouden kunnen optreden.
Beschermd tegen wat precies?quote:Op woensdag 30 december 2020 12:41 schreef devlinmr het volgende:
[..]
wat ik eruit haal is dat ik beschermd ben en met mij iedereen die gevaccineerd is
[..]
95% effectiviteit betekent dat ivm de placebo groep 95% minder mensen ziek worden
[..]
wat noem jij beperkt?
[..]
normaliter heb je ook niet zo'n grote testgroep beschikbaar. Neem ebola, tegen de tijd dat ze een vaccin hebben om te testen is de uitbraak weer voorbij en kun je weer wachten. Dat is waarom het normaal zo lang duurt
[..]
artikel uit Juni. We zijn ondertussen 6 maanden verder
[..]
Die zijn uitgebreid gedocumenteerd
Tegen het coronavirus, en alle veiligheidsprocessen zijn gevolgd voor het vaccinquote:Op woensdag 30 december 2020 13:04 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Beschermd tegen wat precies?
6 maanden testen met een groep van 43000 noem ik beperkt.
Eens dit is ook geen taak voor de politie, maar voor de GGZ erg dat er zoveel is bezuinigd dat nu de politie met dit soort mensen moet dealenquote:Op dinsdag 29 december 2020 22:48 schreef controlaltdelete het volgende:
Oom agent gooit roet in het eten moet staande houden orders, waarom weet hij ook niet, in de binnenstad mag je geen gezichstbedekking krijgt hij ook nog uit zijn strot uhhh ...behalve het mondkapje dan.
Dus je kan het virus niet meer krijgen nadat je gevaccineerd bent?quote:Op woensdag 30 december 2020 13:10 schreef Lowkeyz het volgende:
[..]
Tegen het coronavirus, en alle veiligheidsprocessen zijn gevolgd voor het vaccin
oki dan noemen we het nu niet meer vaccineren maar verder testen.. maar dan op iedereenquote:Op woensdag 30 december 2020 13:04 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Dan wacht ik nog 10 jaar met nemen.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:50 schreef theguyver het volgende:
[..]
oki dan noemen we het nu niet meer vaccineren maar verder testen.. maar dan op iedereen
Oja? Nou, vertel eens hoe groot zo'n groep volgens jou moet zijn om statistisch verantwoorde conclusies te kunnen trekken.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:04 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
95% minder kans om er ziek van te worden en minder zieken= minder opnames=zorg kan het weer aan= weer terug naar normaal.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:16 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Dus je kan het virus niet meer krijgen nadat je gevaccineerd bent?
Want?quote:Op woensdag 30 december 2020 14:20 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dan wacht ik nog 10 jaar met nemen.
Kan je ons ook vertellen waarom, zodat we niet twee uur van ons leven verspillen om erachter te komen dat het helemaal niet zo'n fantastisch gesprek is?quote:
Waarschijnlijk bevestigd het zijn beeld en luistert hij kritiekloos naar wat er beweert wordtquote:Op woensdag 30 december 2020 14:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kan je ons ook vertellen waarom, zodat we niet twee uur van ons leven verspillen om erachter te komen dat het helemaal niet zo'n fantastisch gesprek is?
De politieke en filosofische invalshoeken die volgen op een wat afwijkende interpretatie van wat er gaande is zijn zéér verfrissend. Ook de verdieping van het concept van angst in relatie tot meerdere aspecten van deze crisis vond ik erg interessant.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kan je ons ook vertellen waarom, zodat we niet twee uur van ons leven verspillen om erachter te komen dat het helemaal niet zo'n fantastisch gesprek is?
Zit jij in de politiek? Zoveel woorden en toch niks zeggen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:39 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
De politieke en filosofische invalshoeken die volgen op een wat afwijkende interpretatie van wat er gaande is zijn zéér verfrissend. Ook de verdieping van het concept van angst in relatie tot meerdere aspecten van deze crisis vond ik erg interessant.
Het is evident dat jij dit typt uit angst voor hetgeen jouw beeld niet bevestigd. Dat heet projectie. Het mooie aan dit gesprek -of althans het politiek-filosofische deel er van - was juist dat het vooral veel vraagtekens oproept. Stof tot nadenken, voor iedereen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:37 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bevestigd het zijn beeld en luistert hij kritiekloos naar wat er beweert wordt
Aha. Nou lees ik een hoop wollige woorden maar ben ik er uiteindelijk weinig wijzer van geworden.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:39 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
De politieke en filosofische invalshoeken die volgen op een wat afwijkende interpretatie van wat er gaande is zijn zéér verfrissend. Ook de verdieping van het concept van angst in relatie tot meerdere aspecten van deze crisis vond ik erg interessant.
quote:Op woensdag 30 december 2020 14:45 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het is evident dat jij dit typt uit angst voor hetgeen jouw beeld niet bevestigd.
nee, het heet sarcasme omdat je een redelijke vraag met een boel woorden beantwoord zonder iets te zeggenquote:Dat heet projectie.
Vraagtekens waarover?quote:Het aan dit gesprek -of althans het politiek-filosofische deel er van - was juist dat het vooral veel vraagtekens oproept. Stof tot nadenken, voor iedereen.
Ow 95% kans om minder ziek ervan te worden. Nu zit ik niet in de risicogroep. Wat is het toegevoegde waarde voor mij om zo'n vaccin te nemen?quote:Op woensdag 30 december 2020 14:26 schreef devlinmr het volgende:
[..]
95% minder kans om er ziek van te worden en minder zieken= minder opnames=zorg kan het weer aan= weer terug naar normaal.
Doorgaan zoals nu is geen optie
Je maakt een grap hoop ik??quote:
Dat jij de mensen die wél in de risicogroep zitten niet meer (via via) besmet, waardoor die niet meer in het ziekenhuis terechtkomen, waardoor de maatregelen afgebouwd kunnen worden, waardoor jij (en iedereen) weer gewoon verder kan met het leven.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:51 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Ow 95% kans om minder ziek ervan te worden. Nu zit ik niet in de risicogroep. Wat is het toegevoegde waarde voor mij om zo'n vaccin te nemen?
https://www.nytimes.com/2020/12/08/health/covid-vaccine-mask.htmlquote:Here’s Why Vaccinated People Still Need to Wear a Mask
Ja hopelijk is dit gewoon zo. En we zullen snel zien hoe effectief het vaccin is.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:26 schreef devlinmr het volgende:
[..]
95% minder kans om er ziek van te worden en minder zieken= minder opnames=zorg kan het weer aan= weer terug naar normaal.
Doorgaan zoals nu is geen optie
Ad Verbrugge is een filosoof, en dit gesprek is ook niet eentje van 'experts'. Zo wordt ie niet gevoerd althans. Het is een gesprek tussen mensen met een breder perspectief dan je tegenwoordig elders ziet. Ik heb verder geen zin om een samenvatting te geven. Vertrouw niet op mijn advies en sla het vooral over. Dat is ook prima. Iedereen is vrij om daarin zelf een inschatting te maken.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:51 schreef devlinmr het volgende:
Geef even wat concreets en wellicht dat ik er naar ga luisteren. Tot op heden heb ik al teveel tijd verspild met het lezen van of luisteren naar zgn experts die volgens de mensen hier goede punten hebben
je zat waarschijnlijk ook niet in de risicogroep voor polio, toch heb je die ook gehadquote:Op woensdag 30 december 2020 14:51 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Ow 95% kans om minder ziek ervan te worden. Nu zit ik niet in de risicogroep. Wat is het toegevoegde waarde voor mij om zo'n vaccin te nemen?
Naar alle waarschijnlijkheid wel met deze nieuwe techniekquote:Btw het virus is al gemuteerd geldt die 95% dan nog steeds?
Goeie vraag, zover ik begrepen heb was dit is GB het geval, aangezien dit naar voren is gekomen, moet daar natuurlijk onderzoek naar worden gedaan.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:51 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Btw het virus is al gemuteerd geldt die 95% dan nog steeds?
Als je gevaccineerd bent kun je nog steeds andere mensen besmetten. Als het vaccin afdoende werkt bij de risicogroep dan is een eventuele besmetting toch weinig problematisch?quote:Op woensdag 30 december 2020 14:54 schreef Isdatzo het volgende:
Dat jij de mensen die wél in de risicogroep zitten niet meer (via via) besmet, waardoor die niet meer in het ziekenhuis terechtkomen, waardoor de maatregelen afgebouwd kunnen worden, waardoor jij (en iedereen) weer gewoon verder kan met het leven.
Jawel... Jij neemt aan dat ik niet kijk uit angstquote:Op woensdag 30 december 2020 14:54 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Je maakt een grap hoop ik??
Heb je specifieke passages die je aan kan raden? Kijk, ik wil best naar zo'n gesprek kijken maar het zal niet de eerste keer zijn dat er hier een (uren)lang filmpje gedumpt wordt waarin een aantal charlatans de grootste onzin verkopen. En eerlijk gezegd heb je mij nog niet heel erg overtuigd van de kwaliteit of waarde van dit gesprek.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:56 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ad Verbrugge is een filosoof, en dit gesprek is ook niet eentje van 'experts'. Zo wordt ie niet gevoerd althans. Het is een gesprek tussen mensen met een breder perspectief dan je tegenwoordig elders ziet. Ik heb verder geen zin om een samenvatting te geven. Vertrouw niet op mijn advies en sla het vooral over. Dat is ook prima. Iedereen is vrij om daarin zelf een inschatting te maken.
De grap is dat ik daarmee reageerde op een aanname. Dat jij dat niet ziet is verontrustend.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:00 schreef devlinmr het volgende:
Jawel... Jij neemt aan dat ik niet kijk uit angst
Er wordt al 6 maanden verteld dat we weer terug gaan normaal, elke keer met andere voorwaarden. Wat als ze zeggen dat we nooit meer terug naar normaal gaan, dat ook maar accepteren?quote:Op woensdag 30 december 2020 14:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat jij de mensen die wél in de risicogroep zitten niet meer (via via) besmet, waardoor die niet meer in het ziekenhuis terechtkomen, waardoor de maatregelen afgebouwd kunnen worden, waardoor jij (en iedereen) weer gewoon verder kan met het leven.
En welke aanname deed ik? Ik stelde namelijk alleen maar een vraag en deed een constateringquote:Op woensdag 30 december 2020 15:01 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
De grap is dat ik daarmee reageerde op een aanname. Dat jij dat niet ziet is verontrustend.
Omdat ik de interesse waardeer zal ik even een paar time-stamps opzoeken wanneer ik wat tijd heb.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Heb je specifieke passages die je aan kan raden? Kijk, ik wil best naar zo'n gesprek kijken maar het zal niet de eerste keer zijn dat er hier een (uren)lang filmpje gedumpt wordt waarin een aantal charlatans de grootste onzin verkopen. En eerlijk gezegd heb je mij nog niet heel erg overtuigd van de kwaliteit of waarde van dit gesprek.
Ik citeer: "Waarschijnlijk bevestigd het zijn beeld en luistert hij kritiekloos naar wat er beweert wordt"quote:Op woensdag 30 december 2020 15:03 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En welke aanname deed ik? Ik stelde namelijk alleen maar een vraag en deed een constatering
"Waarschijnlijk" impliceert dat je iets niet zeker weet en er dus naast kan zitten. Jij beweert stellig dat ik iets niet doe uit angstquote:Op woensdag 30 december 2020 15:04 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik citeer: "Waarschijnlijk bevestigd het zijn beeld en luistert hij kritiekloos naar wat er beweert wordt"
Misschien moet je nog wakker worden?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |