Waarschijnlijk bevestigd het zijn beeld en luistert hij kritiekloos naar wat er beweert wordtquote:Op woensdag 30 december 2020 14:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kan je ons ook vertellen waarom, zodat we niet twee uur van ons leven verspillen om erachter te komen dat het helemaal niet zo'n fantastisch gesprek is?
De politieke en filosofische invalshoeken die volgen op een wat afwijkende interpretatie van wat er gaande is zijn zéér verfrissend. Ook de verdieping van het concept van angst in relatie tot meerdere aspecten van deze crisis vond ik erg interessant.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kan je ons ook vertellen waarom, zodat we niet twee uur van ons leven verspillen om erachter te komen dat het helemaal niet zo'n fantastisch gesprek is?
Zit jij in de politiek? Zoveel woorden en toch niks zeggen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:39 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
De politieke en filosofische invalshoeken die volgen op een wat afwijkende interpretatie van wat er gaande is zijn zéér verfrissend. Ook de verdieping van het concept van angst in relatie tot meerdere aspecten van deze crisis vond ik erg interessant.
Het is evident dat jij dit typt uit angst voor hetgeen jouw beeld niet bevestigd. Dat heet projectie. Het mooie aan dit gesprek -of althans het politiek-filosofische deel er van - was juist dat het vooral veel vraagtekens oproept. Stof tot nadenken, voor iedereen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:37 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bevestigd het zijn beeld en luistert hij kritiekloos naar wat er beweert wordt
Aha. Nou lees ik een hoop wollige woorden maar ben ik er uiteindelijk weinig wijzer van geworden.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:39 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
De politieke en filosofische invalshoeken die volgen op een wat afwijkende interpretatie van wat er gaande is zijn zéér verfrissend. Ook de verdieping van het concept van angst in relatie tot meerdere aspecten van deze crisis vond ik erg interessant.
quote:Op woensdag 30 december 2020 14:45 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het is evident dat jij dit typt uit angst voor hetgeen jouw beeld niet bevestigd.
nee, het heet sarcasme omdat je een redelijke vraag met een boel woorden beantwoord zonder iets te zeggenquote:Dat heet projectie.
Vraagtekens waarover?quote:Het aan dit gesprek -of althans het politiek-filosofische deel er van - was juist dat het vooral veel vraagtekens oproept. Stof tot nadenken, voor iedereen.
Ow 95% kans om minder ziek ervan te worden. Nu zit ik niet in de risicogroep. Wat is het toegevoegde waarde voor mij om zo'n vaccin te nemen?quote:Op woensdag 30 december 2020 14:26 schreef devlinmr het volgende:
[..]
95% minder kans om er ziek van te worden en minder zieken= minder opnames=zorg kan het weer aan= weer terug naar normaal.
Doorgaan zoals nu is geen optie
Je maakt een grap hoop ik??quote:
Dat jij de mensen die wél in de risicogroep zitten niet meer (via via) besmet, waardoor die niet meer in het ziekenhuis terechtkomen, waardoor de maatregelen afgebouwd kunnen worden, waardoor jij (en iedereen) weer gewoon verder kan met het leven.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:51 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Ow 95% kans om minder ziek ervan te worden. Nu zit ik niet in de risicogroep. Wat is het toegevoegde waarde voor mij om zo'n vaccin te nemen?
https://www.nytimes.com/2020/12/08/health/covid-vaccine-mask.htmlquote:Here’s Why Vaccinated People Still Need to Wear a Mask
Ja hopelijk is dit gewoon zo. En we zullen snel zien hoe effectief het vaccin is.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:26 schreef devlinmr het volgende:
[..]
95% minder kans om er ziek van te worden en minder zieken= minder opnames=zorg kan het weer aan= weer terug naar normaal.
Doorgaan zoals nu is geen optie
Ad Verbrugge is een filosoof, en dit gesprek is ook niet eentje van 'experts'. Zo wordt ie niet gevoerd althans. Het is een gesprek tussen mensen met een breder perspectief dan je tegenwoordig elders ziet. Ik heb verder geen zin om een samenvatting te geven. Vertrouw niet op mijn advies en sla het vooral over. Dat is ook prima. Iedereen is vrij om daarin zelf een inschatting te maken.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:51 schreef devlinmr het volgende:
Geef even wat concreets en wellicht dat ik er naar ga luisteren. Tot op heden heb ik al teveel tijd verspild met het lezen van of luisteren naar zgn experts die volgens de mensen hier goede punten hebben
je zat waarschijnlijk ook niet in de risicogroep voor polio, toch heb je die ook gehadquote:Op woensdag 30 december 2020 14:51 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Ow 95% kans om minder ziek ervan te worden. Nu zit ik niet in de risicogroep. Wat is het toegevoegde waarde voor mij om zo'n vaccin te nemen?
Naar alle waarschijnlijkheid wel met deze nieuwe techniekquote:Btw het virus is al gemuteerd geldt die 95% dan nog steeds?
Goeie vraag, zover ik begrepen heb was dit is GB het geval, aangezien dit naar voren is gekomen, moet daar natuurlijk onderzoek naar worden gedaan.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:51 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Btw het virus is al gemuteerd geldt die 95% dan nog steeds?
Als je gevaccineerd bent kun je nog steeds andere mensen besmetten. Als het vaccin afdoende werkt bij de risicogroep dan is een eventuele besmetting toch weinig problematisch?quote:Op woensdag 30 december 2020 14:54 schreef Isdatzo het volgende:
Dat jij de mensen die wél in de risicogroep zitten niet meer (via via) besmet, waardoor die niet meer in het ziekenhuis terechtkomen, waardoor de maatregelen afgebouwd kunnen worden, waardoor jij (en iedereen) weer gewoon verder kan met het leven.
Jawel... Jij neemt aan dat ik niet kijk uit angstquote:Op woensdag 30 december 2020 14:54 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Je maakt een grap hoop ik??
Heb je specifieke passages die je aan kan raden? Kijk, ik wil best naar zo'n gesprek kijken maar het zal niet de eerste keer zijn dat er hier een (uren)lang filmpje gedumpt wordt waarin een aantal charlatans de grootste onzin verkopen. En eerlijk gezegd heb je mij nog niet heel erg overtuigd van de kwaliteit of waarde van dit gesprek.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:56 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ad Verbrugge is een filosoof, en dit gesprek is ook niet eentje van 'experts'. Zo wordt ie niet gevoerd althans. Het is een gesprek tussen mensen met een breder perspectief dan je tegenwoordig elders ziet. Ik heb verder geen zin om een samenvatting te geven. Vertrouw niet op mijn advies en sla het vooral over. Dat is ook prima. Iedereen is vrij om daarin zelf een inschatting te maken.
De grap is dat ik daarmee reageerde op een aanname. Dat jij dat niet ziet is verontrustend.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:00 schreef devlinmr het volgende:
Jawel... Jij neemt aan dat ik niet kijk uit angst
Er wordt al 6 maanden verteld dat we weer terug gaan normaal, elke keer met andere voorwaarden. Wat als ze zeggen dat we nooit meer terug naar normaal gaan, dat ook maar accepteren?quote:Op woensdag 30 december 2020 14:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat jij de mensen die wél in de risicogroep zitten niet meer (via via) besmet, waardoor die niet meer in het ziekenhuis terechtkomen, waardoor de maatregelen afgebouwd kunnen worden, waardoor jij (en iedereen) weer gewoon verder kan met het leven.
En welke aanname deed ik? Ik stelde namelijk alleen maar een vraag en deed een constateringquote:Op woensdag 30 december 2020 15:01 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
De grap is dat ik daarmee reageerde op een aanname. Dat jij dat niet ziet is verontrustend.
Omdat ik de interesse waardeer zal ik even een paar time-stamps opzoeken wanneer ik wat tijd heb.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Heb je specifieke passages die je aan kan raden? Kijk, ik wil best naar zo'n gesprek kijken maar het zal niet de eerste keer zijn dat er hier een (uren)lang filmpje gedumpt wordt waarin een aantal charlatans de grootste onzin verkopen. En eerlijk gezegd heb je mij nog niet heel erg overtuigd van de kwaliteit of waarde van dit gesprek.
Ik citeer: "Waarschijnlijk bevestigd het zijn beeld en luistert hij kritiekloos naar wat er beweert wordt"quote:Op woensdag 30 december 2020 15:03 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En welke aanname deed ik? Ik stelde namelijk alleen maar een vraag en deed een constatering
"Waarschijnlijk" impliceert dat je iets niet zeker weet en er dus naast kan zitten. Jij beweert stellig dat ik iets niet doe uit angstquote:Op woensdag 30 december 2020 15:04 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik citeer: "Waarschijnlijk bevestigd het zijn beeld en luistert hij kritiekloos naar wat er beweert wordt"
Misschien moet je nog wakker worden?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |