De voorwaarden zijn altijd hetzelfde gebleven. Bescherming van de zwakkeren en zorgen dat de zorg niet vastlooptquote:Op woensdag 30 december 2020 15:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Er wordt al 6 maanden verteld dat we weer terug gaan normaal, elke keer met andere voorwaarden. Wat als ze zeggen dat we nooit meer terug naar normaal gaan, dat ook maar accepteren?
Juist, en zoiets heet een aanname.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:09 schreef devlinmr het volgende:
[..]
"Waarschijnlijk" impliceert dat je iets niet zeker weet en er dus naast kan zitten.
Flauwe vergelijking. Heb me zelf niet zo verdiept in de ziekte, maar volgens mij kan je geen meer krijgen als je gevaccineerd bent. Dat is nu dus maar de vraag, want dat hebben ze niet getest, omdat ze maar 6 maanden de tijd hadden of er speelt een andere agenda in het spel om het vaccin zo goed mogelijk te laten doen blijken dan dat het daadwerklijk is. Daarnaast heb ik nooit de keuze gehad om voor een polio vaccin te gaan.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:58 schreef devlinmr het volgende:
[..]
je zat waarschijnlijk ook niet in de risicogroep voor polio, toch heb je die ook gehad
Je hebt 0,000000016% kans op 30 miljoen. Heb je een staatslot?
[..]
Naar alle waarschijnlijkheid wel met deze nieuwe techniek
Dus als dat niet opgelost wordt kunnen we nooit meer terug naar normaal?quote:Op woensdag 30 december 2020 15:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
De voorwaarden zijn altijd hetzelfde gebleven. Bescherming van de zwakkeren en zorgen dat de zorg niet vastloopt
Die HA noemt geen leeftijden. Dus jouw aanname dat hij 85 jarigen bedoeld is niet meer dan datquote:Op woensdag 30 december 2020 14:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja hopelijk is dit gewoon zo. En we zullen snel zien hoe effectief het vaccin is.
Wel is het zo dat je nog steeds besmet raakt en je anderen kan aansteken. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn zolang iedereen gevaccineerd is.
Of het virus ook zo doeltreffend is bij ouderen met zwakke weerstand dat is het spannendste momenteel want het virus is niet getest op 85 jarigen met allerhande kwalen natuurlijk.
Dat bedoelt de dokter ook. “Helpt het vaccin tegen doodgaan aan covid-19?”
Lijkt een achterlijke vraag maar het is simpelweg niet getest.
Als de zorg het niet aan kan dan wordt dat problematisch en zullen er andere oplossingen moeten komen.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:12 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dus als dat niet opgelost wordt kunnen we nooit meer terug naar normaal?
Dat is nog een beetje de vraag: als je niet ziek bent dan is de kans dat je andere besmet in de meeste gevallen gigantisch veel kleiner.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:59 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Als je gevaccineerd bent kun je nog steeds andere mensen besmetten.
Het zijn niet uitsluitend mensen uit risicogroepen die in het ziekenhuis belanden: voor mensen onder de 50 is de kans 0.1-0.5% (afhankelijk van o.a. leeftijd) om in het ziekenhuis te belanden na een COVID19-infectie. Dat zijn 10 miljoen mensen, dus dan hebben we het over vele tienduizenden mensen. Over welke periode die mensen in het ziekenhuis terechtkomen is afhankelijk van hoe snel de verspreiding verloopt, maar ik zou er niet op rekenen dat de zorg dat zonder maatregelen aankan. Dan hebben we het ook niet niet over de maatschappelijke kosten van tienduizenden mensen in het ziekenhuis, en de maatschappelijke kosten van een lang herstel.quote:Als het vaccin afdoende werkt bij de risicogroep dan is een eventuele besmetting toch weinig problematisch?
Laat ik het zo zeggen... Ik hou nog een slag om de arm omdat ik het misschien mis kan hebben met mijn "waarschijnlijk".quote:Op woensdag 30 december 2020 15:11 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Juist, en zoiets heet een aanname.
Inderdaad, al lijken we die conclusie dan eigenlijk weer totaal niet mee te nemen in het huidige beleid.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:16 schreef Isdatzo het volgende:
Dat is nog een beetje de vraag: als je niet ziek bent dan is de kans dat je andere besmet in de meeste gevallen gigantisch veel kleiner.
Good point, maar het is natuurlijk relatief weinig. Zeker w.b. kosten. Ik zou het eigenlijk nog iets verder gespecificeerd willen zien. Als de kans daarop onder de 40 of 30 alweer een stuk minder is, dan zou ik dan bovenop de risicogroepen ook de 50+ers ernstig aanraden zich te laten vaccineren, of in ieder geval het deel daarvan wat meer risico loopt dan de gemiddelde 40-50-jarige.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:16 schreef Isdatzo het volgende:
Het zijn niet uitsluitend mensen uit risicogroepen die in het ziekenhuis belanden: voor mensen onder de 50 is de kans 0.1-0.5% om in het ziekenhuis te belanden na een COVID19-infectie. Dat zijn 10 miljoen mensen, dus dan hebben we het over vele tienduizenden mensen. Over welke periode die mensen in het ziekenhuis terechtkomen is afhankelijk van hoe snel de verspreiding verloopt, maar ik zou er niet op rekenen dat de zorg dat zonder maatregelen aankan. Dan hebben we het ook niet niet over de maatschappelijke kosten van tienduizenden mensen in het ziekenhuis, en de maatschappelijke kosten van een lang herstel.
Dat zou ik dan wel even in cijfers uitgedrukt willen zien.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:16 schreef Isdatzo het volgende:
Overigens is zo'n vaccinatie bij ouderen waarschijnlijk wat minder effectief, dus voor de bescherming moeten die het dan meer hebben van de jongere mensen die zich hebben laten vaccineren waardoor zij niet (of minder) besmettelijk zijn.
Nou idd die aanname maak ik zelf.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:13 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Die HA noemt geen leeftijden. Dus jouw aanname dat hij 85 jarigen bedoeld is niet meer dan dat
Ik ga dit spelletje niet met je spelen kerel. Het is duidelijk dat je in je aanname een verwijt verhulde en die kreeg je gewoon terug.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:19 schreef devlinmr het volgende:
Laat ik het zo zeggen... Ik hou nog een slag om de arm omdat ik het misschien mis kan hebben met mijn "waarschijnlijk".
Jij met je "evident" gaat ervan uit dat je de waarheid in pacht hebt
Projecteer jouw gebrek aan kennis van de Nederlandse taal ajb niet op mij wil je.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:37 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik ga dit spelletje niet met je spelen kerel. Het is duidelijk dat je in je aanname een verwijt verhulde en die kreeg je gewoon terug.
Ik vind het erg kwalijk dat een huisarts dit soort zaken post.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou idd die aanname maak ik zelf.
Toch volg ik de redenering wel. SOmmige mensen worden niet ziek van besmetting, bouwen snel antistoffen op.
Dit gaat ook gelden voor het vaccin, bij deze mensen werkt dat ook voortreffelijk.
Er kan echter een groep zijn waarbij het kleinste deeltje veel heftigere tegenreacties geeft zoals dat het gewone virus ook doet. En dan kan een vaccin helemaal niet helpen tegen sterven aan covid-19.
Ik ga ervan uit dat de arts daarom oprecht bezorgt is.
Kans is groot dat deze zorgen allemaal voor niks zijn en dit gewoon een erg goed werkend vaccin gaat zijn, we kunnen beter het beste hopen.
Als hij nou oprecht echt heel bezorgd is.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik vind het erg kwalijk dat een huisarts dit soort zaken post.
hoe bezorgd hij ook is zijn logica is gewoon krom. Ja het vaccin werkt maar hij mist zgn bewijs dat mensen niet in het ziekenhuis komenquote:Op woensdag 30 december 2020 16:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als hij nou oprecht echt heel bezorgd is.
Voor zijn patiënten
Voor zijn dokters eed (vaccin wordt min of meer verplicht)
Voor de noodzaak.
een HA heeft is net zomin een expert op het gebied van virussen als jij of ik, maar daar waar mijn mening over virussen terecht 0 gewicht in de weegschaal legt, is dat in zijn geval anders. Dat zie je hier ook, de enige reden dat zijn mening hier wordt gepost is omdat hij HA isquote:Ik kan het me wel voorstellen.
Daarbij wetende dat artsen allerlei “nieuws” krijgen van rivm en GGD hoe ze moeten reageren.
Neuh vind ik nietquote:Dit gaat hem ook wel wat kosten, vanuit de medische wetenschap.
Dat vind ik dan weer kwalijk.
het mooie is.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:23 schreef devlinmr het volgende:
[..]
hoe bezorgd hij ook is zijn logica is gewoon krom. Ja het vaccin werkt maar hij mist zgn bewijs dat mensen niet in het ziekenhuis komen
[..]
een HA heeft is net zomin een expert op het gebied van virussen als jij of ik, maar daar waar mijn mening over virussen terecht 0 gewicht in de weegschaal legt, is dat in zijn geval anders. Dat zie je hier ook, de enige reden dat zijn mening hier wordt gepost is omdat hij HA is
[..]
Neuh vind ik niet
Wat is precies het probleem? Kun je ook kiezen welke antibiotica je krijgt?quote:Op woensdag 30 december 2020 16:28 schreef controlaltdelete het volgende:
Hugo de Jonge: Je hebt niets te kiezen qua vaccin
NPO-baas Shula Rijxman vroeg coronaminister Hugo de Jonge in WNL Op Zondag of we straks mogen kiezen welk coronavaccin we willen. “Nee, de puzzel is al complex genoeg,” antwoordde de minister. “Dus als ik niet Pfizer, maar een ander vaccin wil, dan mag dat niet,” zei Rijxman. “Je krijgt aangeboden wat er beschikbaar is op dat moment voor die doelgroep,” vervolgde De Jonge.
“Hugochenko heeft het nu klip en klaar gezegd op tv: je hebt niets te kiezen qua vaccin! Je moet je maar laten inspuiten met elk spul dat wordt voorgelegd, of het nou stukken minder effectief is of grotere kans op bijwerkingen [heeft]. In strijd met eerdere beloftes,” reageert Elise De Windt op Twitter.
“Je hebt hiermee de vaccinatiebereidheid eigenhandig om zeep geholpen. Door mensen de keuzevrijheid te ontnemen toon je weer prachtig aan hoe je aankijkt tegen de samenleving,” voegt ze toe.
Incident
Terwijl Nederland op 8 januari gaat vaccineren, zijn veel andere EU-landen al begonnen. De Duitse vaccinatiecampagne is gelijk al overschaduwd door een incident: daar kregen 8 medewerkers van een bejaardentehuis een overdosis van het vaccin toegediend.
De zorgmedewerkers uit de stad Stralsund kregen 5 keer de aanbevolen dosis van het Pfizer-vaccin. Vier van hen zijn met corona-achtige klachten opgenomen in het ziekenhuis.
Wat een man onze clown.
Hartaanval, kanker, allergie... Tja hadden we overal maar een vaccin voor.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:55 schreef controlaltdelete het volgende:
88-jarige man zakt in elkaar na coronavaccin en sterft
Een 88-jarige Israëlische man is kort nadat hij zijn coronavaccin had ontvangen in elkaar gezakt. Hij werd vervolgens overgebracht naar de spoedeisende hulp van het Hadassah Mount Scopus-ziekenhuis in Jeruzalem. Daar probeerden spoedartsen hem tevergeefs te reanimeren. De artsen hebben de man kort na binnenkomst doodverklaard.
Het ziekenhuis heeft bevestigd dat hij gevaccineerd was tegen corona en benadrukte dat hij diverse onderliggende aandoeningen had, schrijft The Times of Israel. De man kreeg dinsdag de eerste dosis van het coronavaccin van Pfizer/BioNTech en zakte vervolgens thuis in elkaar.
Op maandag stierf ook een andere Israëlische man nadat hij het coronavaccin had ontvangen. De 75-jarige man uit Beet She’an raakte enkele uren na de prik buiten bewustzijn. Hij stierf vervolgens aan de gevolgen van een hartstilstand.
Anafylactische shock
Volgens het Israëlische ministerie van Volksgezondheid zijn er geen aanwijzingen dat zijn dood verband houdt met het vaccin. De man leed aan hartziekte en kanker, zei het ministerie. Er is wel een onderzoek ingesteld naar de dood van de man.
Daarnaast is maandag een man uit Jeruzalem naar de spoedeisende hulp gebracht nadat hij een uur na het vaccin last had gekregen van een ernstige allergische reactie. De man is verder gezond, maar is allergisch voor penicilline. Na het coronavaccin kreeg hij een anafylactische shock. Zijn toestand zou inmiddels ‘stabiel’ zijn.
Wat doen we onze oudjes aan, beschamend.
Nou ja,dit dus.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het mooie is.
Laten we hopen dat zijn zorgen onterecht zijn. We zullen de aankomende weken aanzien.
Dan was het achteraf ook wel kwalijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |