abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196927146
quote:
12s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:21 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nee, bedden zijn er dan wel maar niet als we die volgens de gangbare zorgeisen moeten (willen?) bemensen.
Waarom niet? Het is toch niet dat nu de zorg ingekrimpt is deze nooit meer uitgebreid kan worden. Ook met de gangbare zorgeisen.
pi_196927286
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Moeten ze dan eigenlijk niet iets aan de ziekenhuizen doen, dat de IC's een grotere capaciteit krijgen? Hadden ze beter geld in kunnen steken het afgelopen jaar en dan alles gewoon open houden.
Kan niet op korte termijn want opleiden duurt lang.

Maar daarnaast. Dat is dan een kwestie van dagen dat je wint. Met exponentiële groei.
zie email 27 oktober
pi_196927313
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:06 schreef chratnox het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)nson-aanstaande.html
[..]

Ik kan het niet helpen te twijfelen aan de timing van de vlieg-/inreisverboden van afgelopen week met dit bericht erbij. Het zou mijn vertrouwen in de EU wel groter maken eerlijk gezegd, want dan blijkt dat ze dus wel daadkrachtig kunnen handelen :P

Met dit in het achterhoofd kan ik niet anders dan denken dat het met die meer besmettelijke variant ook wat genuanceerder is dan tot nu toe kwam.
Ja de dag dat de deadline van de EU verliep kwamen er ineens maatregelen en de dag dat de er zicht op akkoord is gaan we versoepelen.
pi_196927396
quote:
13s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:44 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je bent uiterst vervelend en dat spel gaan we niet hier weer opnieuw uitknokken want jij het niet kunt laten om dan iemand op vorm aan te vallen. Prima dat je wat religieus roeptoetert maar laat die persoonlijke aantijgingen vooral weg.
Je kent mij niet, je weet niet wie ik ben noch ben ik niet gediend van jouw persoonlijke diskwalificaties die tot doel hebben mij hier weg te kunnen zetten. Ik zou het verder op prijs stellen dat je mij - ondeskundig - gewoon hooghartig negeert.
Misschien ben ik wel uitermate gekwalificeerd om wat je hier roeptoeters te diskwalificeren, je kent me immers niet, maar, net als met alles wat je van experts leest, je neemt niks aan wat niet klopt met je onderbuikgevoel.
pi_196927454
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

De ziekenhuizen hadden een veel hogere capaciteit een paar jaar geleden in zowel bedden als personeel, maar is door kabinet Rutte II (VVD PvdA) volledig uitgekleed. Super verstandig ook met vergrijzing in het vooruitzicht.
Er zijn sinds 2017 100.000 extra Mensen aangenomen in de zorg en er staan nog eens ~40k vacatures open. Komend jaar wordt er wederom flink in de ouderenzorg geïnvesteerd dus wat je zegt klopt niet.
Vwb de bedden dat is min of meer correct maar heeft alles te maken met meer dagbehandeling ipv ziekenhuis verblijf.
B.v blindedarmontsteking, vroeger 3 dagen ziekenhuis, nu dagbehandeling

https://azwstatline.cbs.n(...)2A5&ts=1586261585902
pi_196927457
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kan niet op korte termijn want opleiden duurt lang.

Maar daarnaast. Dat is dan een kwestie van dagen dat je wint. Met exponentiële groei.
Zo typerend voor de overheid in zo'n situatie. Alleen in problemen denken, niet in oplossingen. geen doortastendheid.
  donderdag 24 december 2020 @ 17:47:17 #157
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196927463
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:23 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Waarom niet? Het is toch niet dat nu de zorg ingekrimpt is deze nooit eer uitgebreid kan worden. Ook met de gangbare zorgeisen.
Materialen zijn er mogelijk nu genoeg. De mensen echter niet en vraagt tijd om die - als er al gegadigden zijn - voldoende opgeleid te krijgen. We kunnen alles in 10 jaar en sws hier niets in één (of twee, drie) jaar regelen.

Uitbreiden is dan vooral een lange termijn bestedingskeuze waarbij onthouden moeten worden dat dit iets "kost" dat wel "betaald" moet kunnen worden. De vraag is vervolgens zijn 1000 of 10.0000 bedden genoeg zijn of moeten het er wat meer worden ? Zonder dat je vooraf de koe in de kont kan kijken om te weten wat die gaat uitpoepen.

Het virus uitroeien is hier sws onmogelijk. Het beste wat we kunnen doen, is de (sub)optimale balans vinden of die (zoals nu, feitelijk) laten ontstaan. Net zolang pushen totdat de zorg dan instort en dan weer wat terugtrekken tot het weer gaat.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196927476
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:46 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Zo typerend voor de overheid in zo'n situatie. Alleen in problemen denken, niet in oplossingen. geen doortastendheid.
Wat stel je voor? Miljoenen per jaar investeren om een paar daagjes te winnen in het geval van een pandemie? Dat is toch niet realistisch man?
zie email 27 oktober
pi_196927500
People.
Ondanks dat sommigen me liever niet dan wel zien posten op dit subforum vanwege mijn kritische posts, wens ik toch iedereen het beste ;).

Over een kwartier is het kerstavond/kerst. Fijne dagen!

Laten we kritisch blijven.
pi_196927539
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat stel je voor? Miljoenen per jaar investeren om een paar daagjes te winnen in het geval van een pandemie? Dat is toch niet realistisch man?
Miljarden investeren. Zodat die niet aan de ondernemers gegeven hadden hoeven worden.
pi_196927550
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:23 schreef Stoney3K het volgende:
Ik ga echt lachen als blijkt dat die Britse super-COVID straks wel veel besmettelijker is, maar ook een veel kleinere kans heeft op een zwaar ziekteverloop (en dus voor minder ziekenhuisopnames zorgt).

Statistisch gezien is de kans dat dat gebeurt namelijk veel groter dan de kans dat het virus én besmettelijker én dodelijker wordt.

Gaan we straks dus in paniek maatregelen nemen terwijl het beter is om gewoon af te schalen en dat virus de rol van het vaccin in te laten nemen. Ik zet het bier alvast koud. ;)
Zou goed nieuws zijn :)
pi_196927560
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:53 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Miljarden investeren. Zodat die niet aan de ondernemers gegeven hadden hoeven worden.
Probleem is dat je die IC-capaciteit niet morgen uitgebreid hebt, ook al gooi je er alle miljarden tegen aan die je hebt,
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_196927596
quote:

[..]

Miljarden. Dat slaat toch nergens op man. Dan heb je tientallen jaren godsgruwelijke overcapaciteit om in het geval van een pandemie een paar dagen te winnen. :')_!
zie email 27 oktober
pi_196927614
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:55 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Probleem is dat je die IC-capaciteit niet morgen uitgebreid hebt, ook al gooi je er alle miljarden tegen aan die je hebt,
Denk dat ze in tien maanden best wat hadden kunnen doen.
  donderdag 24 december 2020 @ 18:00:17 #165
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196927639
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:50 schreef JosMert het volgende:
People.
Ondanks dat sommigen me liever niet dan wel zien posten op dit subforum vanwege mijn kritische posts, wens ik toch iedereen het beste ;).

Idd laten we kritisch blijven. Het was 10 minuten tot aan kerst en geen kwartier.

Fijne Kerst ;) 🎄
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_196927646
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Miljarden. Dat slaat toch nergens op man. Dan heb je tientallen jaren godsgruwelijke overcapaciteit om in het geval van een pandemie een paar dagen te winnen. :')_!
Het probleem met deze pandemie is blijkbaar dat de zorgcapaciteit te laag is. Mij lijkt de oplossing om daar dan iets aan te doen. Daar is heus wel iets in mogelijk, iets anders dan de hele tijd roepen dat het onzin is en alleen maar man, man zeggen. En met de overcapaciteit zal het wel meevallen gezien het feit dat de zorg al jaren te kort komt en lange wachtlijsten heeft.
pi_196927658
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:58 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Denk dat ze in tien maanden best wat hadden kunnen doen.
Nee, want een verpleegkundige kun je niet vanaf nul in tien maanden opleiden.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_196927670
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 18:00 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Het probleem met deze pandemie is blijkbaar dat de zorgcapaciteit te laag is. Mij lijkt de oplossing om daar dan iets aan te doen. Daar is heus wel iets in mogelijk, iets anders dan de hele tijd roepen dat het onzin is en alleen maar man, man zeggen. En met de overcapaciteit zal het wel meevallen gezien het feit dat de zorg al jaren te kort komt en lange wachtlijsten heeft.
Ik zou deze discussie hier maar niet aanzwengelen, want dat is hopeloos. :')
pi_196927677
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 18:00 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

1. Dat kan niet nu, duurt jaren.
2. Die tekorten in de zorg zitten niet op de IC.
zie email 27 oktober
pi_196927718
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:50 schreef JosMert het volgende:
People.

Kritisch zijn en blijven is de grootste sleutel om uit deze pandemie en repressie te komen. Jij ook een fijne kerst, datzelfde geldt voor iedereen, voor en tegenstanders van het beleid. ~:)
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196927784
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Geen slecht idee.

"De komende 30 jaar kunnen we nog meer virussen verwachten ala corona, en waarschijnlijk dodelijker"
Abje Osterhaus, de expert der experts in de Volkskrant. _O_
pi_196927790
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 18:13 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Las i
[..]

Geen slecht idee.

"De komende 30 jaar kunnen we nog meer virussen verwachten ala corona, en waarschijnlijk dodelijker"
Abje Oosterhaus, de expert der experts in de Volkskrant. _O_

Die zit toch in de risicogroep?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_196927806
Gemuteerd betekent misschien besmettelijker maar vaak ook mildere klachten. Het is juist een goed teken, het wordt steeds meer een standaard Corona griep.
pi_196927811
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 18:15 schreef Duveldrinker het volgende:
Gemuteerd betekent misschien besmettelijker maar vaak ook mildere klachten. Het is juist een goed teken, het wordt steeds meer een standaard Corona griep.
Bron?
pi_196927836
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 18:14 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Die zit toch in de risicogroep?
Ik weet enkel dat hij een Franse vriendin heeft en rondrijdt in een dikke bak.

Volkskrant magazine uitgebreid interview over de "David Beckham van de viruologie".
pi_196927839
quote:
Dat weten we nu nog niet, maar als je natuurlijke selectie meeneemt, dan is er best een grote kans dat een besmettelijkere variant een milder ziekteverloop heeft.

Een virus wat eerder zijn gastheer om zeep helpt houdt het op lange termijn ook minder lang uit. ;)
pi_196927860
quote:
Ja, hoe lang duurt zoiets en in hoeverre is dat het geval bij het coronavirus dat we nu kennen? Het zou geweldig zijn als het binnen een jaar muteert naar een verkoudheidsvariant, maar wie weet duurt het ook wel 10 jaar? Iemand die dat weet?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 24 december 2020 @ 18:21:51 #179
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196927863
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 18:19 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat weten we nu nog niet, maar als je natuurlijke selectie meeneemt, dan is er best een grote kans dat een besmettelijkere variant een milder ziekteverloop heeft.

Een virus wat eerder zijn gastheer om zeep helpt houdt het op lange termijn ook minder lang uit. ;)
Wat dat betreft zijn die virussen ook niet dom he? :D
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_196927869
quote:

[..]

En laat het nou net die natuurlijke selectie zijn wat we al 10 maanden proberen te ontlopen.
pi_196927878
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 18:21 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Wat dat betreft zijn die virussen ook niet dom he? :D
Dat heeft niks met intelligentie te maken maar puur met statistiek.
  donderdag 24 december 2020 @ 18:23:21 #182
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196927879
Eerst ouderen, minder aan zorgpersoneel. Adviseert Gezondheidsraad over vaccins.

https://www.nu.nl/coronav(...)n-zorgpersoneel.html

quote:
Volgens de raad werkt het vaccin "boven verwachting goed" bij ouderen. Er wordt benadrukt dat een coronabesmetting bij zestigplussers vaker leidt tot ernstige ziekte en overlijden dan bij andere leeftijdsgroepen. Het advies is daarom om zo veel mogelijk doses van het Pfizer-vaccin voor ouderen te reserveren.

De Gezondheidsraad adviseert het kabinet nog niet in te zetten op een strategie die gericht is op het tegengaan van de verspreiding van het coronavirus. "Het is nog onzeker in hoeverre dit vaccin verspreiding van het virus kan voorkomen", klinkt de uitleg.
pi_196927892
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 18:19 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik weet enkel dat hij een Franse vriendin heeft en rondrijdt in een dikke bak.

Volkskrant magazine uitgebreid interview over de "David Beckham van de viruologie".
Ik vind hem zo'n onaangenaam mens. Onderzoeker bij mij op de universiteit ook, waar ik werk, precies hetzelfde type. Alleen maar bezig zijn met wetenschap en verder gewoon niets. Hoog IQ, maar verschrikkelijk laag EQ. Die mensen kun je echt niet mee werken. Er zit verder niks in qua gevoel of empathie of whatever, gevoel voor esthethiek of ethische levensbeschouwing. Het is alleen maar wetenschap.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_196927896
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 18:23 schreef Pvt.Webster het volgende:
Eerst ouderen, minder aan zorgpersoneel. Adviseert Gezondheidsraad over vaccins.

quote:
Volgens de raad werkt het Pfizer-vaccin "boven verwachting goed" bij ouderen. Er wordt benadrukt dat een coronabesmetting bij zestigplussers vaker leidt tot ernstige ziekte en overlijden dan bij andere leeftijdsgroepen. Het advies is daarom om zo veel mogelijk doses van het Pfizer-vaccin voor ouderen te reserveren.
Goed nieuws.
  donderdag 24 december 2020 @ 18:28:21 #185
22565 asco
Los in deze tent
pi_196927938
UK stijgt in elk geval niet exponentieel verder. Gisteren 39k en vandaag weer 39k.
Minder doden ook 744 > 574.

Bron:
https://coronavirus.data.gov.uk/
pi_196927960
quote:

[..]

En hoe lang gaat het duren voordat jouw uitgebreide bedden vol liggen?
Je zult er namelijk nooit genoeg hebben
  donderdag 24 december 2020 @ 18:34:20 #187
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196928003
quote:

[..]

Maw, wat men in andere landen doet en wat men in Nederland van plan was, maar waar men van afgestapt is omdat men het logistiek te moeilijk vond...
are we infinite or am I alone
pi_196928023
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 18:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ja, hoe lang duurt zoiets en in hoeverre is dat het geval bij het coronavirus dat we nu kennen? Het zou geweldig zijn als het binnen een jaar muteert naar een verkoudheidsvariant, maar wie weet duurt het ook wel 10 jaar? Iemand die dat weet?
Ja alle experts zijn het er inmiddels over eens dat die mutatie gaat plaats vinden op 1 april.
pi_196928028
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 18:34 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maw, wat men in andere landen doet en wat men in Nederland van plan was, maar waar men van afgestapt is omdat men het logistiek te moeilijk vond...
De ouderen krijgen het Moderna vaccin. Hoeft iets minder gekoeld bewaard worden dan phifzer.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 24 december 2020 @ 18:41:00 #190
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196928072
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 18:28 schreef asco het volgende:
UK stijgt in elk geval niet exponentieel verder. Gisteren 39k en vandaag weer 39k.
Minder doden ook 744 > 574.

Bron:
https://coronavirus.data.gov.uk/
Het officiële dodencijfer (69625) zijn mensen die binnen 28 na een positieve test overlijden. Het aantal doden met "covid-19" op het death certificate ligt 10.000 hoger (79349):
https://coronavirus.data.gov.uk/details/deaths
pi_196928137
Zijn er recent nog cijfers vrijgegeven hoeveel gebruikers die app nou actief hebben?
pi_196928152
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 18:37 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

De ouderen krijgen het Moderna vaccin. Hoeft iets minder gekoeld bewaard worden dan phifzer.
Maar hoe moeilijk zou het nou echt zijn om het pfizer vaccin te verdelen onder verpleeghuizen. Vanaf het moment dat het vaccin ontdooit word hebben ze 4 dagen om te vaccineren. De vaccins worden in bulk geleverd per +-1000 doses, maar zitten onderling ook nog in flesjes met elk ongeveer 5 doses. Volgens mij kan het op zich prima. Verdeel die hoeveelheid onder +-4 mensen die de vaccinaties doen, elke dag een corona test doen voordat ze aan de slag gaan en ze dan gelijktijdig verpleeghuizen afwerken.
pi_196928217
Zag net een speciale Corona reclame voor kerst van de overheid.

Moet zeggen, slaat de plank behoorlijk mis. Wat een betutteling!

En de grap....ze lopen langs mekaar heen op geen 1,5 meter haha
pi_196928240
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-en-schip~a2790692/

quote:
Het coronavaccin van Pfizer-BioNTech zou "primair" moeten worden ingezet bij ouderen. Zo luidt een nieuw advies van de Gezondheidsraad. "Het vaccin werkt boven verwachting goed bij deze groep en bij hen treedt de meeste ernstige ziekte en sterfte op door Covid-19", aldus de organisatie donderdag. De Gezondheidsraad adviseert het vaccin "daarnaast beperkt in te zetten voor zorgmedewerkers".

Mensen van zestig jaar en ouder lopen het meeste risico, aldus de raad. En mede omdat dit middel juist bij deze mensen zo goed werkt, adviseert het orgaan "zo veel mogelijk van dit vaccin te reserveren voor deze groep en de vaccinatie te starten bij de oudsten".

Een "beperkt deel" van het vaccin "zou ingezet kunnen worden bij zorgmedewerkers om kwetsbare ouderen te beschermen en continuïteit van zorg te waarborgen". De raad denkt dat het vaccin van AstraZeneca, dat in het eerste kwartaal van 2021 in een grote hoeveelheid wordt verwacht, "uitkomst kan bieden voor alle zorgmedewerkers".

Minister De Jonge

Medio november stelde de raad al dat 60-plussers (en zieken) als eersten moeten worden gevaccineerd. Ook zorgmedewerkers met direct patiëntencontact moeten vroeg in aanmerking komen voor een prik, omdat zij meer risico hebben om besmet te raken, aldus de raad toen. Inmiddels heeft minister Hugo de Jonge besloten dat zorgmedewerkers van verpleeghuizen als eersten een oproep zullen ontvangen.

Het is volgens de raad nu nog onzeker in hoeverre het Pfizer-vaccin verspreiding van het virus kan voorkomen. De raad adviseert daarom ook nog niet in te zetten op een strategie die op terugdringing van verspreiding is gericht. Wel adviseert de raad alvast te onderzoeken welke groepen in een dergelijke strategie het beste gevaccineerd kunnen worden voor het grootste effect.

Volgorde

Er moet een volgorde worden gemaakt omdat er niet meteen genoeg vaccin voor iedereen zal zijn. Daarom wilde de raad in zijn eerste advies zich al in de eerste plaats inzetten op het verminderen van ernstige ziekte en sterfte door het coronavirus en moeten de mensen met de meeste kans daarop als eerste het vaccin krijgen.

Jonge zestigers hebben al vier tot vijf keer zoveel kans dat corona tot hun dood leidt. Een voordeel bij senioren is ook dat huisartsen ze kunnen oproepen via het systeem voor de griepprik. Onder de ouderen kan ook weer een soort volgorde worden gemaakt, door te beginnen met de 60-plussers met een aandoening en van hen dan weer de oudste groep.
Ik kan niet wachten tot AstraZeneca in grote hoeveelheden naar Europa toekomt.
  donderdag 24 december 2020 @ 18:57:44 #195
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196928258
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 18:37 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Wat ik nog steeds een domme beslissing vind. Als je weinig tijd hebt zoek je oplossingen voor de problemen die zich stellen, je begint niet van nul met een volledig nieuw plan, want ook daar zullen problemen opduiken. Zo moeilijk is het niet om onaanvaardbare "spillage" te vermijden, en de winst die ze maken weegt waarschijnlijk niet op tegen de nadelen: langer wachten voordat de meest kwetsbare groep, ouderen in WZC (waar het virus zich makkelijk verspreidt) beschermd is.
  donderdag 24 december 2020 @ 19:01:09 #196
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196928298
quote:

[..]

Sws goed dat vanuit adviserende instanties gezondheidsraad een helder bericht komt om te focussen op (risico)groepen die het meeste baat hebben.

Het zal moeten blijken of (hier mRNA) vaccins in de wat oudere leeftijdspopulatie voldoende werking uitlokt om het doorslaan van een besmetting, tegen te gaan.
Eén van de kenmerken, en daarmee deels oorzaak voor gevolgen, van het ouder worden is dat het zwakkere of aangetaste immuunsysteem minder flexibel wordt om een afweer voldoende te ontwikkelen.

Ik hoop dat men de ingeënte ouderen ook actief gaat monitoren of zij inderdaad dan voldoende antilichamen (aan)maken. Ook als zij desondanks besmet raken dat onderzoek doen naar de stamoorzaak. Bewerkelijk klusjes maar als geruststelling kan het ook wat bijdragen.

Sws om te weten of idd 95% van die ouderen dan (een) afweer ontwikkeld. Volgens fabrikanten zou de leeftijd geen invloed hebben over de effectiviteit wat ik graag in de praktijk aangetoond zie.

Wat dat o.a. nog roet in het eten kan gooien dat de aangemaakte antilichamen onvoldoende of niet geschikt (b)lijken te zijn om besmettingen van nieuwere virusstammen te herkennen en af te weren. In dat geval ontstaat er een ratrace van (aan te passen) vaccins versus de oprukkende mutaties.
  donderdag 24 december 2020 @ 19:20:03 #197
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196928532
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 18:47 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar hoe moeilijk zou het nou echt zijn om het pfizer vaccin te verdelen onder verpleeghuizen. Vanaf het moment dat het vaccin ontdooit word hebben ze 4 dagen om te vaccineren. De vaccins worden in bulk geleverd per +-1000 doses, maar zitten onderling ook nog in flesjes met elk ongeveer 5 doses. Volgens mij kan het op zich prima. Verdeel die hoeveelheid onder +-4 mensen die de vaccinaties doen, elke dag een corona test doen voordat ze aan de slag gaan en ze dan gelijktijdig verpleeghuizen afwerken.
Lijkt mij ook niet zo moeilijk dat spul rond te laten karren.

De grootverpakking van 975 flesjes goed voor 4875 doses zijn verdeeld over 5 traytjes van 195 flesjes, die in het distributiecentrum conform eisen worden ontdooid.
Hierna is het vaccin spul op koelkast 5-8°C temperatuur nog 5 dagen houdbaar. In een dag kan het met gemak overal zijn. Bij ontvangst, wordt elk flesje (daarin 5 doses) met een "zoutoplossing" aangelengd tot voor injectie van 0.3mL waarna het binnen 6 uur moet worden gebruikt.

Lijkt mij niet heel ingewikkeld om een/paar honderd goed afgeveerde taxi's te laten rondsnorren met koelboxjes.
Logistiek is er natuurlijk wat planningsorganisatie voor nodig, men moet (?) controleren of de kwaliteit niet afneemt (met name door handeling en deels monitoringtemperatuur). Imo typisch imo een klusje voor/van apothekers die ms dan ook gelijk random monsters kunnen (af)nemen om de kwaliteit (en vaccininhoud) te waarborgen.
pi_196928538
quote:
14s.gif Op donderdag 24 december 2020 19:01 schreef Vallon het volgende:

[..]

Sws goed dat vanuit adviserende instanties gezondheidsraad een helder bericht komt om te focussen op (risico)groepen die het meeste baat hebben.

Het zal moeten blijken of (hier mRNA) vaccins in de wat oudere leeftijdspopulatie voldoende werking uitlokt om het doorslaan van een besmetting, tegen te gaan.
Eén van de kenmerken, en daarmee deels oorzaak voor gevolgen, van het ouder worden is dat het zwakkere of aangetaste immuunsysteem minder flexibel wordt om een afweer voldoende te ontwikkelen.

Ik hoop dat men de ingeënte ouderen ook actief gaat monitoren of zij inderdaad dan voldoende antilichamen (aan)maken. Ook als zij desondanks besmet raken dat onderzoek doen naar de stamoorzaak. Bewerkelijk klusjes maar als geruststelling kan het ook wat bijdragen.

Sws om te weten of idd 95% van die ouderen dan (een) afweer ontwikkeld. Volgens fabrikanten zou de leeftijd geen invloed hebben over de effectiviteit wat ik graag in de praktijk aangetoond zie.

Wat dat o.a. nog roet in het eten kan gooien dat de aangemaakte antilichamen onvoldoende of niet geschikt (b)lijken te zijn om besmettingen van nieuwere virusstammen te herkennen en af te weren. In dat geval ontstaat er een ratrace van (aan te passen) vaccins versus de oprukkende mutaties.
Van dat Oxford vaccin is al bevestigd dat het ook werkt tegen de "Britse" variant.

Dus niet " hoogstwaarschijnlijk" of "we verwachten van wel" maar gewoon "ja het werkt."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 24 december 2020 @ 19:46:01 #199
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196928881
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 19:20 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Van dat Oxford vaccin is al bevestigd dat het ook werkt tegen de "Britse" variant.

Dus niet " hoogstwaarschijnlijk" of "we verwachten van wel" maar gewoon "ja het werkt."
Eerst maar de goedkeuring afwachten (UK na de Kerst?) en/of rapportage dat het Vaccin dan ook werkt tegen de 4 of 5 andere virus(sub)stammen.

Verder is niet stellen dat het werkt maar dat de fabrikant aangeeft:
quote:
its vaccine would likely be effective against the new highly contagious COVID-19 variant.
.... bron:market:
“AZD1222 (AstraZeneca’s vaccine candidate) contains the genetic material of the SARS-CoV-2 virus spike protein, and the changes to the genetic code seen in this new viral strain do not appear to change the structure of the spike protein,” an AstraZeneca spokesperson told the news agency."
Dit laatste is sws niet correct want de nutatie betreft wel degelijk het Spike-Vaccin waarmee het inhecht. Maar goed, het is marketing-media.

Dat het aannemelijk is dat het vaccin werkt, is vooral dan (te) weten of hun afgestemde vaccin al of niet reactief is op de (genetisch) gemuteerde posities. Om dit "aannemelijker" te stellen, heeft AZ-Oxford deze virusvarianten mogelijk bij hun Fase3 testen al vastgesteld bij hun proefpersonen. De eindrapportage daarvan zal mogelijk dat inzicht geven.

Ik durf hier sws nergens stelling te nemen dat het wel noch dat het niet werkt. Alles hier is hier aangaande zekerheid, ongewis dat de tijd zal gaan leren.
pi_196929046
quote:
2s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:50 schreef Tijn het volgende:

[..]

Accepteren dat de ziekenhuizen nou eenmaal vol zijn en je dus niet geholpen wordt door een dokter als je iets mankeert.

Wie stapt er dan nog in de auto? Wie gaat er dan nog sporten? Naar een feest toe?
Uhh bijna iedereen? Of denk je dat de hele wereld stopt met leven ofzo
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_196929051
quote:
In het ideale geval wordt het gewoon een soort verkoudheidje, desnoods een soort griep, maar niets ergers. Maar hoe lang dat gaat duren? Het kan snel, maar het kan ook een hele tijd duren.
(Un)masking for the greater good.
pi_196929359
Het is zover hoor .. het moment dat je 'dat komt never nooit niet mijn huis on' toch gebeurt :') ... we hebben een heuse playstation gekocht :')

Van het voorjaar was het een trampoline :D

Dus nu zitten we te rotzakken om het ding aan de praat te krijgen. Of ja, mijn man vooral :') :D

Dadelijk de corona-all you need is love checken

En vannacht om 3.30 uur gaat het wekkertje, om 4 uur sharp samen met een super team voor bijna 2000 'gasten' een kerstdineetje fiksen *O*
pi_196929380
Waarom heeft de Who de definitie van herd immunity toch opeens veranderd?.
En hoorde net een verhaal van een gezin waarbij de bedrijven van allebei de ouders gesloten zijn. Ze weten niet meer waar ze de rekeningen van moeten betalen. Hoe kan je hier als land toch voor kiezen 😪. En dan de farmaceutische industrie miljarden laten verdienen. Het draait alleen maar om geld, geld en geld.
pi_196929400
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 20:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Het is zover hoor .. het moment dat je 'dat komt never nooit niet mijn huis on' toch gebeurt :') ... we hebben een heuse playstation gekocht :')

Dus nu zitten we te rotzakken om het ding aan de praat te krijgen. Of ja, mijn man vooral :') :D

En vannacht om 3.30 uur gaat het wekkertje, om 4 uur sharp samen met een super team voor bijna 2000 'gasten' een kerstdineetje fiksen *O*
Een Playstation 4?
Bij vragen kan je trouwens hier terecht:
GAM / [PlayStation #58] Met onsterfelijke Immortals
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196929411
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 20:18 schreef mir1986 het volgende:
En hoorde net een verhaal van een gezin waarbij de bedrijven van allebei de ouders gesloten zijn. Ze weten niet meer waar ze de rekeningen van moeten betalen. Hoe kan je hier als land toch voor kiezen 😪. En dan de farmaceutische industrie miljarden laten verdienen. Het draait alleen maar om geld, geld en geld.
Ik heb zo'n klant. Zij een salon, hij een horecabedrijf. Beide met vast personeel en een pand waar maandelijks huur voor op tafel moet worden gelet.

Dan word je wel stil als je die mensen wanhopig aan de telefoon hebt inderdaad -O-
pi_196929443
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 20:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een Playstation 4?
Bij vragen kan je trouwens hier terecht:
GAM / [PlayStation #58] Met onsterfelijke Immortals
Nope een 3. Om te proberen. Heeft me 2 kratten bier gekost :7

Ik heb zelf (nog) niks met die dingen. Ik ben van tijdperk Super Nintendo :7

Kunnen altijd nog upgraden mocht het een schot in de roos zijn.
Maar dank voor die tip van het topic!
pi_196929445
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 20:17 schreef Twinkle20 het volgende:

Have fun. Hier ook als man dadelijk verplicht all you need is love kijken ;)
pi_196929473
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 20:22 schreef JosMert het volgende:

[..]

Have fun. Hier ook als man dadelijk verplicht all you need is love kijken ;)
Is daar een lotgenoten topic voor?
pi_196929580
Kennen jullie trouwens de grap van de wegwerpovenbaljes die eigenlijk dus toch niet in de oven kunnen?

Vanavond trakteerden wij onszelf op een heus afhaal tapas menu omdat ik de komende dagen dus zelf aan het knallen ben in de horeca.

Keurig opgemaakt en verzorgd. Keurige beschrijving erbij. Wij die bakjes in de oven mikken volgens de instructie. Na een 20 tal minuutjes denk ik: wat ruikt het hier raar?

Trek ik die oven open. Helemaal zwart van gesmolten plastic van binnen, wat helemaal in het eten was getrokken -O-

Ik de beste horeca uitbater opgebeld met de vraag of ie wel zeker wist dat deze bakjes geschikt waren voor de oven gezien het resultaat. Kon de beste man een nieuwe lading eten brengen. Dan voel je je toch wel aardig lullig naar zo iemand toe, wetende hoe zwaar hij door de hele toestand al gedupeerd is -O-
pi_196929723
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 20:18 schreef mir1986 het volgende:
Wat heeft de WHO exact veranderd aan die definitie??
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 24 december 2020 @ 20:56:48 #211
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196930006
quote:
14s.gif Op donderdag 24 december 2020 19:46 schreef Vallon het volgende:

[..]

Eerst maar de goedkeuring afwachten (UK na de Kerst?) en/of rapportage dat het Vaccin dan ook werkt tegen de 4 of 5 andere virus(sub)stammen.

Verder is niet stellen dat het werkt maar dat de fabrikant aangeeft:
[..]

Dit laatste is sws niet correct want de nutatie betreft wel degelijk het Spike-Vaccin waarmee het inhecht. Maar goed, het is marketing-media.

[..]
Misschien bedoelt hij dat de mutatie de tertiaire (ruimtelijke) structuur niet verandert, de manier waarop het eiwit gevouwen is. Als de mutatie die vorm zou wijzigen is het mogelijk dat de "gekweekte" antilichamen er niet meer op passen, het virus dus niet meer herkennen.
pi_196930083
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 20:24 schreef DikDikkie het volgende:

[..]

Is daar een lotgenoten topic voor?
Strak plan😉
pi_196930329
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:23 schreef Stoney3K het volgende:
Ik ga echt lachen als blijkt dat die Britse super-COVID straks wel veel besmettelijker is, maar ook een veel kleinere kans heeft op een zwaar ziekteverloop (en dus voor minder ziekenhuisopnames zorgt).

Statistisch gezien is de kans dat dat gebeurt namelijk veel groter dan de kans dat het virus én besmettelijker én dodelijker wordt.

Gaan we straks dus in paniek maatregelen nemen terwijl het beter is om gewoon af te schalen en dat virus de rol van het vaccin in te laten nemen. Ik zet het bier alvast koud. ;)
Waarom is die kans groter dan? Volgens mij is er geen verschil.

Ik snap je punt overigens, dat op lange termijn, de minst dodelijke variant de meeste kans heeft om te blijven bestaan, dode mensen besmetten niet zo goed. Maar deze ziekte is er überhaupt 'net'.
pi_196930452
quote:

[..]

Ja,een virus wat zijn gastheer om zeep helpt, sterft sneller uit.

Maar overleven is niet de insteek van een mutatie, is gewoon toeval. Met als bovenstaande als gevolg. Het virus muteert niet om zichzelf te verbeteren. Maar de beste mutatie, is wel de gene die
  donderdag 24 december 2020 @ 21:25:08 #215
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196930468
quote:
88s.gif Op donderdag 24 december 2020 19:57 schreef Celestien het volgende:

[..]

In het ideale geval wordt het gewoon een soort verkoudheidje, desnoods een soort griep, maar niets ergers. Maar hoe lang dat gaat duren? Het kan snel, maar het kan ook een hele tijd duren.
Sommige gaan ook dood aan een "verkoudheid" of "griep" en we dit gezien de ernst (10x grotere impact) dit juist niet accepteren voor/bij Covid19. Het is ook geweldig schrikken dat iemand als verondersteld (niet zo heel) "gezond" mens; ineens wordt geconfronteerd met een virus dat de vergankelijkheid van het leven treft.

Daarbij, nog maar 's recalcitrant benoemen: mensen gaan niet dood door Covid19 maar vooral omdat hun reeds aangetaste lichaam qua immuunsysteem op hol slaat en daardoor niet (meer, op tijd) in staat is het virus te weerstaan. Jonge en doorgaans fitte mensen zonder aandoeningen, hebben nauwelijks last.

Veel mensen voelen zich wellicht volwaardig "fit" maar zijn dat medisch gezien niet (meer).
De lichamelijke afweer draait in die groep al tijden in een verhoogde versnelling om besmettingen buiten -en gevolgen binnen de deur te houden. Krijgen ze daar(overheen) Covid19 te verwerken, wordt dat te veel om af te kunnen handelen. In een soort van laatste poging gaat die afweer dan de eigen organen ondergeschikt maken (en daarbij beschadigen) om te blijven proberen de Covid19 infectiestorm in de longen de baas te worden.
Dan is het maar idd net hoe iemand dat als oorzaak, veroorzaker of bijzaak gaat bekijken.

Ik ben geen demografisch expert maar schat dat 6 miljoen Nederlanders meer of minder serieus last kan krijgen door/vanwege Covid19. Een deel ouderen die simpel (nofi) oud (= minder weerbaar) zijn en/of een overgroot deel van 60+ die daarnaast één of meer kritisch onderliggende aandoeningen heeft. In de marge, ik schat 5-10%, anderen die vanwege hun doorleefbare ziekte, kwetsbaar zijn te noemen.
  donderdag 24 december 2020 @ 22:02:40 #216
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196931109
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 20:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Misschien bedoelt hij dat de mutatie de tertiaire (ruimtelijke) structuur niet verandert, de manier waarop het eiwit gevouwen is. Als de mutatie die vorm zou wijzigen is het mogelijk dat de "gekweekte" antilichamen er niet meer op passen, het virus dus niet meer herkennen.
Goed opgemerkt en aangestipt dat "we" niet alleen te maken hebben met genetische codering van het virus maar ook met welke specifieke vorm ( in 3 dimensies door elkaar verstrengeld is opgevouwen).

Het virus kan qua opbouw een volgordelijke series codes zijn waarbij het ineengevouwen zich op allerlei manier zich kan representeren. Daarbij ook nog bedenken dat gedurende het bestaan niet vaststaat dat de vorm consistent en Omgekeerd moet dan ook een antilichaam een dergelijke (antigeen) vorm als virus-besmet kunnen herkennen.

Kortom, met dank :P , je hebt met je uiterst scherpe opmerking ^O^ ; het probleem nog eens wat veelzijdiger gemaakt ;)

Los daarvan: lees ik op diverse plaatsen: "The mutations observed in the new variant are related to the receptor binding site and other surface structures, which may alter the antigenic properties of the virus."

Ter illustratie waar we het hier over hebben zijn complexe plaatjes zoals:

De Vorm (A), de code (C) en hun ruimtelijke positie (B) doen er absoluut toe. Onze afweer moet dat gespiegeld weer kunnen herkennen.

NB: de "snellere" Covid19-mutaties (o.a. N501Y, A570D, D614G, P681H) zitten in de RBM (receptor-binding-motifs) waar het de lichaamscel bevlekt. Links en rechts (S1/S2) zijn zeg, de boven en onderkant van het virus-spike proteine is.
pi_196931113
Kennen jullie het verhaal nog van die besmette corona Sinterklaas in Belgie op bezoek bij het woonzorgcentrum?

Die heeft dus 13 doden op zijn geweten.
Bizar

https://www.hln.be/mol/al(...)ezoek-kwam~ad91dbaa/
pi_196931464
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 22:03 schreef JosMert het volgende:
Kennen jullie het verhaal nog van die besmette corona Sinterklaas in Belgie op bezoek bij het woonzorgcentrum?

Bizar

Lekker Sinterklaas vieren met z’n allen.
Straks lekker met zijn allen kerst vieren en oud en nieuw.
:')
pi_196931580
quote:

Bizar

En dan te bedenken dat er nog steeds mensen zijn die beweren dat aerosolen geen significante rol spelen...
  donderdag 24 december 2020 @ 22:32:13 #220
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196931656
quote:

Bizar

Triest :'(

Hoeveel mensen zullen door hun eigen eigenwijsheid morgen en overmorgen de laatste kerst met oma vieren?
So we just called him Fred
pi_196931895
quote:

Bizar

Verschrikkelijk wat er is gebeurd, ik hoop dat ze hier lering uit kunnen trekken, zoals beschreven staat:
quote:
Voorts wordt ook nagegaan of andere factoren, zoals beschermingsmateriaal en ventilatie, een rol gespeeld hebben in de uitbraak.
pi_196932091
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 22:26 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat er nog steeds mensen zijn die beweren dat aerosolen geen significante rol spelen...
De 1.5 meter en handen wassen zijn ook zwaar overschat. In het begin waren er kerken met 2000 man in Frankrijk waar dan de helft besmet raakte in een avondje. Of de superspreader moet de hele zaal hoestend langs zijn gegaan.
pi_196932299
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 22:51 schreef Confetti het volgende:

[..]

De 1.5 meter en handen wassen zijn ook zwaar overschat. In het begin waren er kerken met 2000 man in Frankrijk waar dan de helft besmet raakte in een avondje. Of de superspreader moet de hele zaal hoestend langs zijn gegaan.
Op het moment dat hij Sint speelde was hij klachtenvrij. Dat is het verraderlijke van dit virus. Dan je juist voor je klachten (als je ze al krijgt), toch besmettelijk kunt zijn.
pi_196932336
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Op het moment dat hij Sint speelde was hij klachtenvrij. Dat is het verraderlijke van dit virus. Dan je juist voor je klachten (als je ze al krijgt), toch besmettelijk kunt zijn.
Ja je bent ongeveer 1-2 dagen voordat je ziek bent besmettelijk.
pi_196932377
quote:

Bizar

Wat is dit nu weer voor beschuldiging? Je doet alsof hij wist dat hij besmet was en alsnog Sinterklaas kwam spelen. Doe even normaal
  donderdag 24 december 2020 @ 23:10:57 #226
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196932428
quote:
13s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:08 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor beschuldiging? Je doet alsof hij wist dat hij besmet was en alsnog Sinterklaas kwam spelen. Doe even normaal
In deze tijden dat soort onnodige bezoekjes brengen is behoorlijk onverstandig.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_196932499
quote:

[..]

Hij kan er niks aan doen maar dat keijg je dus met aerosolen/ventilatie onderbelichten en alsnog gooien op afstand houden en handen wassen.

Mensen zetten morgen oma op afstand, wassen hun handen, voor de rest alles potdicht en verwarming aan. en vragen zich begin januari hoofdschuddend af hoe het toch kan datp ze besmet is geraakt.

Die klaas in het verzorgingstehuis hield ook afstand, heeft zijn handen gewassen en droeg een mondkapje. Desalniettemin 2/3e besmet dacht ik.
pi_196932536
Het nieuws van vandaag:
twitter

Hugo heeft z’n zaakjes weer eens niet op orde. :')
#aftreden
zie email 27 oktober
pi_196932544
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:10 schreef Perrin het volgende:

[..]

In deze tijden dat soort onnodige bezoekjes brengen is behoorlijk onverstandig.
Het erge is dat het waarschijnlijk juist als opsteker bedoeld was voor eenzame mensen.

Maar dat krijg je dus als je mensen niet goed voorlicht.
Dit is alsof je doet of voor het zingen de kerk uit de heilige graal(zou het hierbij wel zijn) is en dan verbaasd wanneer ze zwanger is.

Het us vooral onnodig en triest.
  donderdag 24 december 2020 @ 23:19:26 #230
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196932582
quote:
Of hij het nou wist of niet, hij nam een risico dat in elk geval 13 mensen met de dood moeten bekopen.

Net zoals er in Nederland morgen minimaal 1 oma of opa de kerstviering met de dood gaat bekopen omdat iemand in de familie zonder het te weten corona meebrengt naar het familiediner.
pi_196932687
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Hij kan er niks aan doen maar dat keijg je dus met aerosolen/ventilatie onderbelichten en alsnog gooien op afstand houden en handen wassen.

Mensen zetten morgen oma op afstand, wassen hun handen, voor de rest alles potdicht en verwarming aan. en vragen zich begin januari hoofdschuddend af hoe het toch kan datp ze besmet is geraakt.

Die klaas in het verzorgingstehuis hield ook afstand, heeft zijn handen gewassen en droeg een mondkapje. Desalniettemin 2/3e besmet dacht ik.
Je gaat er vanuit dat hij in zijn eentje 121 mensen heeft besmet tijdens één bezoek. Dat is helemaal geen uitgemaakte zaak. Dat hij in zijn ééntje tijdens 1 bezoek 121 mensen heeft besmet lijkt mij heel onwaarschijnlijk.

Is het uitgesloten dat tijdens het bezoek van de sint het coronavirus al rondwaarde op de afdeling? En dat het de sint is geweest die daar juist besmet is geraakt?

En zou het kunnen dat hij wellicht een klein groepje heeft besmet, waarna het als een lopend vuurtje verder is gegaan? In hoeverre heeft het zorgpersoneel dan snel en kordaat gereageerd bij de 1e klachten van bewoners? Of heeft men zitten slapen en heeft het virus te lang zijn gang kunnen gaan?
pi_196932748
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:19 schreef Fred het volgende:

[..]

Of hij het nou wist of niet, hij nam een risico dat in elk geval 13 mensen met de dood moeten bekopen.

Net zoals er in Nederland morgen minimaal 1 oma of opa de kerstviering met de dood gaat bekopen omdat iemand in de familie zonder het te weten corona meebrengt naar het familiediner.
De weg naar de hel is geplaveid met goede intenties.

Als men denkt dat ze verantwoord en veilig bezig zijn kan je dat hen niet aanrekenen maar diegene die de waarheid moet vertellen. Omt/kabinet van België in dit geval.
  donderdag 24 december 2020 @ 23:26:17 #233
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196932752
Dat er daar logistiek dingen fout zijn gegaan lijkt me duidelijk, anders raken die oudjes daar niet zo massaal besmet.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 24 december 2020 @ 23:28:06 #234
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196932789
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Als men denkt dat ze verantwoord en veilig bezig zijn kan je dat hen niet aanrekenen maar diegene die de waarheid moet vertellen. Omt/kabinet van België in dit geval.
Zat België niet in lockdown rondom Sinterklaas?
pi_196932816
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:23 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Je gaat er vanuit dat hij in zijn eentje 121 mensen heeft besmet tijdens één bezoek. Dat is helemaal geen uitgemaakte zaak. Dat hij in zijn ééntje tijdens 1 bezoek 121 mensen heeft besmet lijkt mij heel onwaarschijnlijk.

Is het uitgesloten dat tijdens het bezoek van de sint het coronavirus al rondwaarde op de afdeling? En dat het de sint is geweest die daar juist besmet is geraakt?

En zou het kunnen dat hij wellicht een klein groepje heeft besmet, waarna het als een lopend vuurtje verder is gegaan? In hoeverre heeft het zorgpersoneel dan snel en kordaat gereageerd bij de 1e klachten van bewoners? Of heeft men zitten slapen en heeft het virus te lang zijn gang kunnen gaan?
Hij heeft een sneeuwbaleffect gecreëerd als de berichtgeving klopt.

Ik denk dat je er als personeel weinig aan kan doen zodra het eenmaal in het verzorgingstehuis zit.

Vooral als een aantal het daar hebben opgopen kan het ineens hard gaan.

Ik geef die man noch het personeel overigens de schuld. Is gewoon een trieste situatie.
  donderdag 24 december 2020 @ 23:32:45 #236
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196932882
quote:

[..]

Beetje rare stellingen om die verbanden zo te leggen. Wie of wat stelt dat die personen zonder die besmetting dan niet ergens anders (eerder) zou zijn besmet. Er zit een grote mate van toeval in wie waardoor met wat wordt besmet en of dat dan aanslaat tot gevolgen.

Doordat iemand gisteren linksaf een paaltje raakt en vandaag maar ging fietsen, gaat er morgen iemand door omdat hij net niet die eend doodreed die nu een motorrijder heeft doen uitwijken. Net zo als allerlei alarmisten mensen schuldig maken om het simpele feit dat ze het lef hebben te bestaan.

Ik word een beetje moedeloos dat iemand (impliciet) beschuldigd wordt dat die een ander zou kunnen gaan hebben besmet. Omgekeerd kan je dan ook stellen dat degene die besmet werd daar dan niet had moeten kunnen gaan komen en zich had moeten hullen in een HazMat outfit.
  donderdag 24 december 2020 @ 23:32:49 #237
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196932885
quote:

[..]

Misschien moeten opa en/of oma dan lekker thuis blijven en zichzelf isoleren zolang ze nog niet zijn gevaccineerd.

Het is bijzonder dat het 'alleen samen' vooral vanuit 1 kant werkt.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 24 december 2020 @ 23:35:56 #238
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196932951
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:17 schreef trein2000 het volgende:
Het nieuws van vandaag: [ twitter ]
Hugo heeft z’n zaakjes weer eens niet op orde. :')
#aftreden
Goh dat hadden we niet verwacht.
pi_196932973
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Moeten ze dan eigenlijk niet iets aan de ziekenhuizen doen, dat de IC's een grotere capaciteit krijgen? Hadden ze beter geld in kunnen steken het afgelopen jaar en dan alles gewoon open houden.
Hadden ze al gedaan... maar toen weer meteen afgebroken :')

https://www.trouw.nl/nieu(...)et-betalen~b80284ac/
Noodhospitalen
Niemand weet wie de ongebruikte corona-ziekenhuizen in Ahoy en Mecc moet betalen

Het noodhospitaal in Ahoy.Beeld EPA
De noodziekenhuizen in het Rotterdamse Ahoy en Maastrichtse MECC zijn zonder overleg of goedkeuring van instanties opgebouwd. Wie gaat de rekening van 14 miljoen euro betalen?

Marco Visser, Belia Heilbron en Emiel Woutersen23 mei 2020, 1:01

Niemand weet wie de twee noodhospitalen bekostigt die eind maart in alle haast werden opgebouwd in het Rotterdamse Ahoy en Maastrichtse MECC. De bouw van de noodziekenhuizen werd niet gesteund door de andere zorginstellingen in de regio’s en daarom zeggen de zorgverzekeraars dat zij er niet voor betalen. In beide noodziekenhuizen heeft geen patiënt gelegen. De kosten worden geschat op 14 miljoen euro.

Dat blijkt uit onderzoek van Platform voor onderzoeksjournalistiek Investico voor Trouw, De Limburger en Vers Beton. De noodziekenhuizen, bedoeld voor patiënten die te ziek zijn om thuis te blijven maar niet op de intensive care opgenomen hoeven te worden, zijn alweer afgebroken. Nieuwe noodhospitalen, voor een eventuele tweede golf van corona-patiënten, worden niet meer overwogen.

Eén voorwaarde
Voor het vergoeden van onvoorziene coronazorg stelden de zorgverzekeraars op 17 maart één voorwaarde: goedkeuring door het Regionaal Overleg Acute Zorgketen (Roaz). In dit overleg zitten zorginstellingen in de regio, zoals ziekenhuizen, huisartsenposten en verpleeg­huizen. Zij kunnen een inschatting maken van de noodzaak van extra voorzieningen. In zowel Rotterdam als Maastricht werden de noodhospitalen gebouwd zonder steun van het overlegorgaan. Het lijkt erop dat het besluit overhaast is genomen.

In Maastricht kwam de beslissing van het ziekenhuis Maastricht UMC om evenementenhal MECC om te bouwen, als een verrassing, zegt Jack Jansen, lid van het Roaz Zuid-Limburg en verantwoordelijk voor een ander coronacentrum in een Van der Valk hotel in Urmond. “We zouden met elkaar de capaciteit afspreken. Ik vind dat ik het zou moeten hebben geweten.” In Rotterdam werd het plan wel besproken in het regionale zorgoverleg, maar nooit goedgekeurd. Het Roaz weigert toelichting te geven over dat proces en beantwoordt geen vragen over inhoudelijke twijfels.

Overvolle ziekenhuizen in Italië
Bij de keuze om Ahoy om te bouwen tot noodhospitaal speelde mee dat de gemeente de huur toch al had betaald voor het afgelaste Eurovisie Songfestival. Deze week liep die huur af; toevallig ook op het moment dat de noodvoorziening was afgebroken. Ook de ‘beelden van overvolle ziekenhuizen in Italië stonden duidelijk op het netvlies’, schrijft Rotterdam achteraf in een rapport. Daarom besloot burgemeester Aboutaleb de bouw toch door te zetten.

De zorgverzekeraars zijn kritisch op de keuze voor Ahoy en MECC. Zilveren Kruis, de grootste verzekeraar in de regio Rotterdam, ziet liever dat er bij bestaande zorgaanbieders extra ruimte wordt gemaakt. “Wij verwachten dat dat doelmatiger is.” Ook zorgverzekeraar CZ, de grootste in Zuid-Limburg, zegt niet bij te dragen aan de financiering van het MECC, omdat er geen afspraken zijn gemaakt in het Roaz.

In Rotterdam heeft de Veiligheidsregio het bedrag van ruim 9 miljoen euro voorgeschoten, omdat ‘door de crisissituatie geen tijd was om de financiering van het noodziekenhuis vooraf te regelen’, laat een woordvoerder weten. De veiligheidsregio hoopt de kosten terug te krijgen van bijvoorbeeld het Rijk en de zorgverzekeraars, terwijl die juist hebben aangegeven niet te zullen betalen.

In Noord-Brabant, waar de uitbraak het hevigst was, is niet besloten tot de bouw van een noodhospitaal voor patiënten die geen ic-zorg nodig hadden. “In onze regio was er in de reguliere verzorgings- en verpleeghuizen voldoende capaciteit”, zeggen de Brabantse veiligheidsregio’s. “Deze capaciteit is overigens nooit volledig. bezet geweest.”
pi_196933025
Want het was maar ''een griepje'' ......
pi_196933039
quote:

[..]

Liever dat mijn laatste dagen gezellig zijn dan eenzaam.

Verder moeten we ophouden mensen te demoniseren. Ja MOETEN.
  donderdag 24 december 2020 @ 23:40:13 #242
445514 DonDruiper
pi_196933054
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Wie zegt dat.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 24 december 2020 @ 23:41:09 #243
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196933070
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:32 schreef DonDruiper het volgende:
Misschien moeten opa en/of oma dan lekker thuis blijven en zichzelf isoleren zolang ze nog niet zijn gevaccineerd.

Het is bijzonder dat het 'alleen samen' vooral vanuit 1 kant werkt.
Eens, maar voor je het weet haalt iemand het "met kerst mag niemand alleen zijn" excuus van stal.
pi_196933071
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:40 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Wie zegt dat.
Zei moet het zijn.
pi_196933080
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:41 schreef Fred het volgende:

[..]

Eens, maar voor je het weet haalt iemand het "met kerst mag niemand alleen zijn" excuus van stal.
Liever niet overigens. Maar dat kan op vele manieren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196933106
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Voor griep is ook een vaccin. Dat is niet voor niks.
  donderdag 24 december 2020 @ 23:43:20 #247
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196933117
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:39 schreef potjecreme het volgende:
Liever dat mijn laatste dagen gezellig zijn dan eenzaam.
Of nu één keer "eenzaam" en de komende 5 jaar samen ipv de familie samen en oma rottend in een kist of in een urn op het dressoir.
pi_196933121
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:42 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Voor griep is ook een vaccin. Dat is niet voor niks.
Een jaarlijks griepprik, die soms ook wel eens de verkeerde mix bevat.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 24 december 2020 @ 23:47:53 #249
445514 DonDruiper
pi_196933235
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:41 schreef Fred het volgende:

[..]

Niemand heeft gezegd dat een pandemie leuk is.

Zolang opa en/of oma en/of kwetsbare mensen zich niet isoleren gaat dit niet weg.

Dus dan kun je de schuld leggen bij Black Friday, Sinterklaas en weet ik het wat allemaal, op de een of andere manier komt het virus toch bij opa en oma terecht.

Dat betekent dus dat die groep onvoorzichtig is.

Zolang boomers zich als boomers gedragen kun je niet van de rest van de samenleving verwachten dat zij de boomers beschermen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196933244
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:43 schreef Fred het volgende:

[..]

Of nu één keer "eenzaam" en de komende 5 jaar samen ipv de familie samen en oma rottend in een kist of in een urn op het dressoir.
Wie zegt dat als je in de 70 of 80 bent dat je er volgend jaar nog bent. Laat mensen die nog goed voor zichzelf kunnen beslissen dat zelf uitmaken. Wellicht heb je op die leeftijd ook meer berusting dat mager Hein je op de hielen zit.
  donderdag 24 december 2020 @ 23:49:00 #251
445514 DonDruiper
pi_196933271
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:48 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Wie zegt dat als je in de 70 of 80 bent dat je er volgend jaar nog bent. Laat mensen die nog goed voor zichzelf kunnen beslissen dat zelf uitmaken. Wellicht heb je op die leeftijd ook meer berusting dat mager Hein je op de hielen zit.
Prima! Maar dan kunnen we net zo goed alles weer open gooien en deze mensen niet helpen als ze ziek worden.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196933286
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:49 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Prima! Maar dan kunnen we net zo goed alles weer open gooien en deze mensen niet helpen als ze ziek worden.
En dat is de discussie die we niet aan gaan.
pi_196933318
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:40 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Wie zegt dat.
Ikke niet...
  donderdag 24 december 2020 @ 23:52:04 #254
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196933346
quote:
Geen idee, we zullen het zien tegen die tijd.
Voor nu weet ik wel dat mijn oma van 83 al een paar weken in zelf isolatie zit, die heeft er echt geen zin in dat dit haar laatste kerst is.

Het probleem is imho niet eens dat die oudjes er zelf aan dood gaan, maar tot het zover is nemen ze wel een ziekenhuisbed in gebruik dat ook voor andere doeleinden gebruikt had kunnen worden.
pi_196933376
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:52 schreef Fred het volgende:

[..]

Geen idee, we zullen het zien tegen die tijd.
Voor nu weet ik wel dat mijn oma van 83 al een paar weken in zelf isolatie zit, die heeft er echt geen zin in dat dit haar laatste kerst is.

Het probleem is imho niet eens dat die oudjes er zelf aan dood gaan, maar tot het zover is nemen ze wel een ziekenhuisbed in gebruik dat ook voor andere doeleinden gebruikt had kunnen worden.
Iemand van 83 neemt niet zo heel vaak een ziekenhuis bed in beslag, althans niet op de IC.
  donderdag 24 december 2020 @ 23:53:59 #256
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196933397
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:47 schreef DonDruiper het volgende:
Zolang boomers zich als boomers gedragen kun je niet van de rest van de samenleving verwachten dat zij de boomers beschermen.
Dan gedraagt de hele samenleving zich als boomers, alles lijkt belangrijker dan het voorkomen dat dierbaren besmet raken.
pi_196933414
quote:

[..]

Dat mag nog steeds niet... bij mijn moeder mocht dat niet en bij mijn vader ook niet...

Die wilde allang niet meer leven... lang verhaal... triest einde...
  donderdag 24 december 2020 @ 23:55:11 #258
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196933426
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:53 schreef Anton91 het volgende:
Iemand van 83 neemt niet zo heel vaak een ziekenhuis bed in beslag, althans niet op de IC.
Of het nou op de IC is of in de reguliere verzorging, het is nog steeds een ziekenhuisbed dat ook voor iets anders gebruikt had kunnen worden.
pi_196933446
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:55 schreef Fred het volgende:

[..]

Of het nou op de IC is of in de reguliere verzorging, het is nog steeds een ziekenhuisbed dat ook voor iets anders gebruikt had kunnen worden.
Dat wel, maar het zijn vooral de jongere mensen die aanspraak maken op de IC. Mensen van 50+
pi_196933492
quote:
Op zich prima, zal niet de oplossing zijn maar kan altijd een steentje bijdragen.

In de praktijk kan het nog wel leuk worden. Er gaan echt dagelijks veel bussen met scholieren de grens over naar België. Mogen al die lui twee keer per week zo'n test gaan doen, wordt een dure hobby of grensarbeiders die normaal met het openbaar vervoer reizen.
pi_196933544
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:57 schreef maan_man het volgende:

[..]

Op zich prima, zal niet de oplossing zijn maar kan altijd een steentje bijdragen.

In de praktijk kan het nog wel leuk worden. Er gaan echt dagelijks veel bussen met scholieren de grens over naar België. Mogen al die lui twee keer per week zo'n test gaan doen, wordt een dure hobby of grensarbeiders die normaal met het openbaar vervoer reizen.
Die worden uitgezonderd, was net op het journaal. Dit gaat vooral over langere afstanden
pi_196933620
Lijkt mij ook ontzettend onnodig om in quarantaine te moeten als je uit Belgie komt... Andersom kan ik mij wel voorstellen (als je uit Nederland komt en naar Belgie gaat).
pi_196933621
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:55 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat wel, maar het zijn vooral de jongere mensen die aanspraak maken op de IC. Mensen van 50+
Periode nov-dec
<40 3.1%
40-45 1.4%
45-50 3.5%
50-55 7.7%
55-60 12.5%
60-65 16.5%
65-70 16.4%
70-75 22.1%
75-80 12.3%
80-85 4.1%
>85 0.5%

Nov - 23 dec gemiddelde leeftijd 64.7, mediaan 66

Bron
pi_196933648
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 00:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Periode nov-dec
<40 3.1%
40-45 1.4%
45-50 3.5%
50-55 7.7%
55-60 12.5%
60-65 16.5%
65-70 16.4%
70-75 22.1%
75-80 12.3%
80-85 4.1%
>85 0.5%

Nov - 23 dec gemiddelde leeftijd 64.7, mediaan 66

Bron
Dus inderdaad vooral tussen de 50-80. :)

80 is vaak te oud voor een succesvolle opname.
pi_196933689
Gaan de cijfers omhoog na kerst?
pi_196933703
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

dat heeft het RIVM altijd ontkent, waardoor we onnodige zieken en doden hebben gekregen
pi_196933704
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 00:04 schreef Lowkeyz het volgende:
Dat is denk ik wel een zekerheidje.
pi_196933753
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:57 schreef maan_man het volgende:

[..]

Normale buslijnen zijn uitgezonderd want economie.
pi_196933817
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 00:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat heeft het RIVM altijd ontkent, waardoor we onnodige zieken en doden hebben gekregen
Hebben ze dat ontkent? Dat heb ik nooit gezien?
pi_196933847
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 00:06 schreef Confetti het volgende:

[..]

Normale buslijnen zijn uitgezonderd want economie.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:59 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Die worden uitgezonderd, was net op het journaal. Dit gaat vooral over langere afstanden
Oké, ik kon dit tot nu toe nergens terugvinden.
pi_196933872
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 00:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vragen-antwoorden

quote:
Wanneer ben je besmettelijk met het coronavirus SARS-CoV-2?
Je kunt al besmettelijk zijn vlak voordat je klachten hebt. Bijvoorbeeld als je schreeuwt en er kleine druppeltjes met virus uit neus en mond in de lucht komen. Dit kan ook door niezen en hoesten gebeuren. Andere mensen kunnen besmet raken als zij die druppeltjes inademen, of bijvoorbeeld via de handen in de mond, neus of ogen krijgen.
pi_196934074
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 00:08 schreef maan_man het volgende:

[..]

[..]

Oké, ik kon dit tot nu toe nergens terugvinden.
Ik lees het nu: https://www.rijksoverheid(...)innen-de-eu-schengen
pi_196934190
quote:
dat staat er nu op, maar niet vanaf het begin van het jaar.
  vrijdag 25 december 2020 @ 00:21:13 #274
445514 DonDruiper
pi_196934194
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 00:04 schreef Lowkeyz het volgende:
Dat hangt er vanaf.

De besmettingscijfers sowieso.

De ziekenhuisopnames en IC opnames hangt volledig af van het gedrag van de ouderen en kwetsbaren.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196934234
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 00:21 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat staat er nu op, maar niet vanaf het begin van het jaar.
Jij stelt dat ze het altijd ontkent hebben? In het begin wisten we natuurlijk nog niets.
pi_196934302
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 00:22 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Jij stelt dat ze het altijd ontkent hebben? In het begin wisten we natuurlijk nog niets.
Dat is in deze reeks uitgebreid aan de orde geweest, ze konden het wel hebben geweten als ze onderzoek van andere landen hadden aangenomen, tijdens een Pandemie hebt je nu eenmaal niet de tijd om alles opnieuw te gaan onderzoeken.
pi_196934812
Ik heb het gemist vanavond, maar schijnbaar sorteert onze favorieten minister voor op een carrière in de muziek en heeft hij de kijkers van All you need is love verblijd met een stukje muziek:
twitter

Mooi in te zien dat hij hier tijd voor heeft. Schijnbaar staat het volledige coronabeleid op de rit en heeft hij hier nu tijd voor.
pi_196935348
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 00:42 schreef maan_man het volgende:
Ik heb het gemist vanavond, maar schijnbaar sorteert onze favorieten minister voor op een carrière in de muziek en heeft hij de kijkers van All you need is love verblijd met een stukje muziek: [ twitter ]
Mooi in te zien dat hij hier tijd voor heeft. Schijnbaar staat het volledige coronabeleid op de rit en heeft hij hier nu tijd voor.
Stel je aan zeg over iets wat 15minuten kost.

Of moet hij 24/7 wakker en paraat staan?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 25 december 2020 @ 01:06:11 #279
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196935385
Wel mooi dat youtube ook dat Wappie liedje van Youp van ’t Hek heeft verwijderd :)
pi_196935456
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 01:06 schreef leolinedance het volgende:
Wel mooi dat youtube ook dat Wappie liedje van Youp van ’t Hek heeft verwijderd :)
:?
zie email 27 oktober
  vrijdag 25 december 2020 @ 01:10:18 #281
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196935476
quote:
Sorry het was facebook:

https://www.telegraaf.nl/(...)e-van-youp-van-t-hek

Maar wel terecht toch.
  vrijdag 25 december 2020 @ 01:17:13 #282
445514 DonDruiper
pi_196935611
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 01:10 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Maar wel terecht toch.
Hoezo?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196935617
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 01:04 schreef RipCity het volgende:

[..]

Stel je aan zeg over iets wat 15minuten kost.

Of moet hij 24/7 wakker en paraat staan?
Nee, hij moet wat meer slapen. Daarom al deze onzin skippen. Wij lopen gewoon constant achter de feiten aan, dan kun jij je overigens beter focussen op de dingen die nu van belang zijn.

Ik vraag mij wel af wanneer dit is opgenomen. Kan mij zo maar voorstellen dat dit onderdeel uitmaakte van de campagne van Hugo de lijsttrekker.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 01:10 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Sorry het was facebook:

https://www.telegraaf.nl/(...)e-van-youp-van-t-hek

Maar wel terecht toch.
Tja, terecht? Het zijn private bedrijven dus zo mogen hun platformen binnen de grenzen van de wet reguleren. In zoverre terecht. Ik kreeg er wel echter steeds meer moeite mee dat bedrijven die zo'n marktaandeel hebben gaan filteren wat goed en fout is.
  vrijdag 25 december 2020 @ 01:31:08 #284
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196935864
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 01:17 schreef maan_man het volgende:

[..]

Tja, terecht? Het zijn private bedrijven dus zo mogen hun platformen binnen de grenzen van de wet reguleren. In zoverre terecht. Ik kreeg er wel echter steeds meer moeite mee dat bedrijven die zo'n marktaandeel hebben gaan filteren wat goed en fout is.
Ja dat vind ik ook. Maar als je dat dan wel doet, kies dan in ieder geval geen partij.
  vrijdag 25 december 2020 @ 01:33:23 #285
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196935900
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 01:17 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Hoezo?
Ik was in de veronderstelling dat Facebook tot de MSM behoorde waar geen ander geluid was toegestaan. Maar door het verwijderen van dit soort (in mijn ogen flauwe/kinderachtige) filmpjes krijg ik daar iets meer vertrouwen in.
pi_196935913
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 01:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik was in de veronderstelling dat Facebook tot de MSM behoorde waar geen ander geluid was toegestaan. Maar door het verwijderen van dit soort (in mijn ogen flauwe/kinderachtige) filmpjes krijg ik daar iets meer vertrouwen in.
Censuur is top ^O^

Één voordeel, nu kunnen de wappies nooit meer over censuur huilen.
  vrijdag 25 december 2020 @ 01:35:26 #287
445514 DonDruiper
pi_196935933
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 01:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dit is cabaret.. stel je niet zo aan man.
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 25 december 2020 @ 01:36:58 #288
12221 Tijn