abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196926510
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:38 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Wel apart eigenlijk dat iemand die zegt zich zo goed aan de regels te houden en anderen van alles verwijt dan nota bene zelf positief is.
Ja he, echt geen idee waar ik het heb opgelopen.
Misschien toch in mijn werk in de zorg, waar ik met besmette cliënten werk?

Ik ben een slecht en hypocriet mens, ik weet het ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196926511
Even een observatie aangezien mijn auto net kapot is gegaan in noord brabant. Ik heb al in 5 woningen waar ik naar binnen keek op weg naar de super voor wat laatste hapjes, mensen binnen met minimaal 6/7 man. Knap, conclusie is dat mensen massaal adviezen aan hun laars lappen.
  donderdag 24 december 2020 @ 16:44:42 #103
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196926559
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zoals ik gister al postte, maar misschien ben je dat vergeten, omdat het niet in je straatje paste,
Je bent uiterst vervelend en dat spel gaan we niet hier weer opnieuw uitknokken want jij het niet kunt laten om dan iemand op vorm aan te vallen. Prima dat je wat religieus roeptoetert maar laat die persoonlijke aantijgingen vooral weg.
Je kent mij niet, je weet niet wie ik ben noch ben ik niet gediend van jouw persoonlijke diskwalificaties die tot doel hebben mij hier weg te kunnen zetten. Ik zou het verder op prijs stellen dat je mij - ondeskundig - gewoon hooghartig negeert.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196926560
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:40 schreef JosMert het volgende:
Even een observatie aangezien mijn auto net kapot is gegaan in noord brabant. Ik heb al in 5 woningen waar ik naar binnen keek op weg naar de super voor wat laatste hapjes, mensen binnen met minimaal 6/7 man. Knap, conclusie is dat mensen massaal adviezen aan hun laars lappen.
Net als het advies om thuis te blijven tenzij noodzakelijk, of om thuis te werken? Balk - splinter.

Serieus, je zou er gelukkiger van worden als je minder op anderen let.
  donderdag 24 december 2020 @ 16:44:49 #105
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196926562
Waarom de mondkapjesplicht nog niet per direct is opgeheven is mij echt een compleet raadsel
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196926571
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En omdat het kan is het natuurlijk niet verboden en helemaal oké om met zoveel mensen bij elkaar te kruipen.
En worden de maatregelen nóg strenger en roept iedereen dat de overheid teveel ingrijpt. Ze doen het écht zelf.
Daar wil ik dan toch wel van mening verschillen. Dit virus is noch de schuld van de overheid noch van de gehele mensheid. Wat wil je dan? Dat we ons massaal kapot vervelen? Daar worden we ook niet beter van. Het last gewoon zien dat we schijt hebben aan het virus.
pi_196926573
quote:
Je hebt nu eigenlijk een plicht dit te melden bij de politie.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196926581
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:44 schreef DonDruiper het volgende:
Waarom de mondkapjesplicht nog niet per direct is opgeheven is mij echt een compleet raadsel
Zonder mondkapjes was het nog veel erger geweest.
pi_196926606
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:05 schreef Fugue het volgende:

[..]

Nou ja goed die jongeren nemen het ook weer mee naar huis natuurlijk
Maar niet iedereen op die leeftijd woont nog thuis natuurlijk, maar ik denk dat best een hoop mensen elkaar ook wel besmetten als ze bij elkaar op bezoek gaan en de regels niet zo goed navolgen.
  donderdag 24 december 2020 @ 16:49:39 #110
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196926630
quote:
Verkeerde conclusie, probeer het nog eens.
quote:
Op 24, 25 en 26 december geldt een uitzondering: dan mogen er maximaal 3 gasten per dag op bezoek komen, exclusief kinderen tot 13 jaar.
https://www.rijksoverheid(...)-minimum-te-beperken
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_196926633
quote:
10s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Bron van deze eenzijdige conclusie?
pi_196926634
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:45 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Daar wil ik dan toch wel van mening verschillen. Dit virus is noch de schuld van de overheid noch van de gehele mensheid. Wat wil je dan? Dat we ons massaal kapot vervelen? Daar worden we ook niet beter van. Het last gewoon zien dat we schijt hebben aan het virus.
Ik verveel me liever een paar maanden dan dat ik mensen de dood injaag.
Jij kunt schijt aan het virus hebben, het virus heeft echt geen schijt aan ons. Gedijt juist op mensen die hun gedrag niet of nauwelijks (tijdelijk!) aanpassen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator donderdag 24 december 2020 @ 16:50:41 #113
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_196926652
quote:

[..]

Bron?
What can change the nature of a man?
  donderdag 24 december 2020 @ 16:51:54 #114
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196926668
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:44 schreef DonDruiper het volgende:
Terugkomen op een moeizaam verkregen invoering is altijd moeilijk.
Los daarvan geeft het wel de gelegenheid om mensen zonder kapje - die daarvoor vast een goede reden hebben - de ruimte te gaan bieden.
pi_196926677
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Jij kunt schijt aan het virus hebben, het virus heeft echt geen schijt aan ons. Gedijt juist op mensen die hun gedrag niet of nauwelijks (tijdelijk!) aanpassen.
Welnee. Het gaat ook niet alleen om je vervelen, het gaat er ook om dat mensen in een depressie terecht komen, of mensen stijf van de stress staan en daardoor ook ziek worden.

Het virus doet helemaal niets, het verspreid gewoon. Het gedijt ook op mensen die hun gedrag wel aanpassen, kijk maar naar je eigen voorbeeld van net. Als je je daadwerkelijk aan de maatregelen gehouden hebt en alsnog besmet bent geraakt kun je niet van anderen zeggen dat ze besmet zijn geraakt doordat ze zich niet aan de maatregelen hebben gehouden.
pi_196926678
quote:
6s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Je hebt nu eigenlijk een plicht dit te melden bij de politie.
:r
pi_196926683
Update van 24 december (donderdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM

Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

We hebben helaas een nieuwe piekdag, met helaas meer dan 10K (momenteel 11794 +151 tov vorige update) besmettingen en wel op 14-12-2020
Dit is dus meer als de vorige piekdag 19-10 (9990)
Vermoedelijk komen hier zeker nog 400 a 500 besmettingen bij, het is dus wel terecht dat hier extra maatregelen ingesteld zijn.
De volgende piekdag ligt op 15-12 (11494 +194 tov vorige update)

Dag met grootste mutatie : 23-12-2020 - 2696(+93 tov vorige update)
Oudste mutatie : 29-7

Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 8165 (+666 tov vorige update) van de afgelopen 5 dagen, 2197(+146 tov vorige update) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 464(+62 tov vorige update) nog ouder.

30-12 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt.

De trend over de laatste 5 dagen :
19-12 1367 (1421 mutaties)
20-12 1181 (1765 mutaties)
21-12 1399 (1432 mutaties)
22-12 2054 (851 mutaties)
23-12 1581 (2696 mutaties)

- De meeste mutaties vinden nog steeds de eerste 5 dagen plaatst.
- De nieuwe piekdag ligt momenteel op 14(11794) december, 15(11494),16(10833) december zitten er dicht op.
- Aangezien de besmettingen nog ruim 10 dagen nagemeld kunnen worden is nog geen zekerheid op daling in de cijfers na 14dec.

Tenslotte nog een grafiek over de de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)

En op verzoek een van de afgelopen +/- 15 dagen het aantal DOO, DPL en DON per dag uitgesplits.

Verder nog een grafiek op verzoek van @VoMy mbt de aantallen die per dag ouder zijn dan tot 5dagen, tot 10 dagen en ouder
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196926684
quote:

[..]

:r Geloof je het zelf?
  donderdag 24 december 2020 @ 16:52:49 #119
65846 Bocaj
47th President.
pi_196926692
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Bron van deze eenzijdige conclusie?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sarcasme

Zo snel mogelijk ophouden met die flauwekul. Het is wachten op dat we ook buiten met die ondingen moeten gaan rondlopen door de nieuwe mutaties.
pi_196926698
quote:

[..]

Is dit een poging om op mijn gevoel in te spelen?

Ik sta hier heel anders in en dat mag je ook gerust egoïstisch noemen.

Mensen zijn niet niet geschikt om een gemiddelde leeftijd van 85 jaar te bereiken. Dat kunnen we heel lang vol blijven houden maar let op mijn woorden: Er komt een tijd dat we mensen op hun toegevoegde waarde in de samenleving gaan schalen en daar hun zorg op af gaan stemmen.
pi_196926718
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Tja zo ook een collega afgelopen week: “kon gewoon voor 10 volwassenen warm en koud buffet bestellen..”

:{
Soms vraag je je echt af wat er voor merk zaagsel in sommige hoofden zit :X :')
Twiddel
pi_196926721
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Zo snel mogelijk ophouden met die flauwekul. Het is wachten op dat we ook buiten met die ondingen moeten gaan rondlopen door de nieuwe mutaties.
Ik wist het :P

Ik kon me herinneren dat er hier iemand met een Hugo PI was die zwaar tegen de maatregelen was, maar ik was er niet 100% zeker van dat jij dat was. Goede troll wel *O*
pi_196926729
quote:

[..]

Hopen dat Jaap V Dissel de mondkapjes plicht in zijn volgende presentatie verwerkt _O_

pi_196926740
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ja he, echt geen idee waar ik het heb opgelopen.
Misschien toch in mijn werk in de zorg, waar ik met besmette cliënten werk?

Ik ben een slecht en hypocriet mens, ik weet het ;(
Ik bedoel dat je dan niet zo veel kritiek op anderen moet hebben, want je ziet zelf dat je het zo maar kunt oplopen. Dat jij mij verkeerd interpreteert zegt dus iets over hoe je zelf in elkaar zit. Ik verwijt je helemaal niet dat je Covid hebt opgelopen, dat kan iedereen gebeuren.
pi_196926748
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:53 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Mensen zijn niet niet geschikt om een gemiddelde leeftijd van 85 jaar te bereiken. Dat kunnen we heel lang vol blijven houden maar let op mijn woorden: Er komt een tijd dat we mensen op hun toegevoegde waarde in de samenleving gaan schalen en daar hun zorg op af gaan stemmen.
Let op mijn woorden. Screenshot this. Die tijd komt er niet.
pi_196926749
quote:

[..]

Het is jammer dat de anti-mondkapjes lobby bestaat uit volslagen idioten.
pi_196926774
quote:

[..]

Gelukkig, ik maakte me al zorgen. Maar zie nu van wie het af kwam, had niet gehoeven.
pi_196926780
Nou, ik hou het voor gezien voor de komende dagen. Morgen mijn familie op bezoek, overmorgen schoonfamilie, lekker met zn allen koken! Lang geleden dat ik iedereen tegelijk heb gezien.

Fijne dagen allemaal, tot snel!

Grapje, we vieren kerst lekker saai alleen ;(
pi_196926781
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:55 schreef wpor het volgende:

[..]

Let op mijn woorden. Screenshot this. Die tijd komt er niet.
Je kunt ervoor wegkijken inderdaad ^O^.
Zorg wordt straks bepaald door zij die het zich kunnen veroorloven.
pi_196926807
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:04 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar die jongeren zijn opzich het probleem niet, waar ik van opkijk is de groep tussen de 50-59 die besmet raakt en in grotere hoeveelheden in het ziekenhuis komt. Die houden zich echt niet allemaal netjes aan de regels natuurlijk. Dat geld niet voor iedereen natuurlijk, maar wel voor een deel.
Dat zijn vooral de ouders van de asymptomatische middelbare scholieren en begin 20'ers.

Grootste teleurstelling mbt deze pandemie zijn 2 dingen:
1. Het egoïsme van mensen
2. Hoe weinig we van het virus weten nog steeds.

Van wat we tot nu toe weten van het virus (voor de mutaties in ieder geval) zijn de volgende dingen.
- verspreid asymptomatisch/presymptomatisch, dus niet alleen met 40 graden koorts.
- veel uitstoot dmv praten/zingen/schreeuwen, dus niet alleen hoesten/niezen.
- jongeren van 12+ (vooral 15+) zijn even besmettelijk als volwassenen al hebben ze er zelf weinig last van.
- goede weerstand (vit d/c/zink) helpt.
- enkel afstand/mondkapjes is geen heilige graal.
- besmetting via voorwerpen is minder dan van te voren gedacht.
- rol van ventilatie is extreem onderbelicht want virus is (deels) airborne.
- er is enige tijd nodig om besmet te raken (lijkt veel minder bij vluchtig contact)
- niet iedereen is even besmettelijk, daarom tegenstrijdige berichten als 1 superspreader vs vrouw die met een man slaapt en hem niet besmet.

Stel je gaat er vanuit dat dit klopt (of grotendeels) dan zie je problemen bij middelbare scholieren, mixen van huishoudens in binnenruimtes en een hoop onzinnige maatregelen.

Ga je er beleid op maken dan zoek je een manier waarbij zorg niet overbelast raakt,economie blijft draaien en de wereld leefbaar blijft (enigszins).

Oplossing:
- basisscholen en onderbouw van middelbare open en op locatie, wantte belangrijk en ouders moeten werken.
- alles erboven online tot cijfers acceptabel zijn dan hybride klassen met in achtneming van afstand en ventilatie.
- bibliotheken, dierentuien, pretparken open want weinig uitstoot en laatste 2 buiten.
- kroegen dicht, restaurants open met alcoholverbod en afstand + ventilatie
-thuiswerken waar mogelijk, de rest afstand en goede ventilatie.niet meer dan x aantal mensen per m2.
- fitness open, mondkapje, ventileren geen groepslessen binnen.
- buiten sporten toestaan zonder maatregelen (en aanmoedigen)
- alleen noodzakelijke vluchten, 72 uur neg test + 10d verplichte quarentaine.
- supermarkten zijn minder erg dan gedacht want vluchtig maar niet meer dan x mensen tegelijk, afstand en mondkapje.
--zelfde voor winkels.
- bij positieve test voorrang voor online boodschappen.
- contactberoepen open met mondkapje, afstand (waar mogelijk), ventilatie en gezondheidscheck, registratie gegevens.
- los van mantelzorg geen mixen van huishoudens binnen. Ook bij fam en vrienden. Spreek maar buiten af tenzij noodzakelijk en in dat geval met mondkapje, afstand, handen wassen en max 15 min.

Ik zie niet in als je dit zou doen hoe we dan 10K+ besmettingen zouden hebben.

Het is dan nog steeds klote maar leefbaar en economisch en qua zorg blijven we overeind.
Plus mensen hebben hun vrijheid,sport, hobbies deels terug en weerstand verbetert ook.
pi_196926856
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik wist het :P

Ik kon me herinneren dat er hier iemand met een Hugo PI was die zwaar tegen de maatregelen was, maar ik was er niet 100% zeker van dat jij dat was. Goede troll wel *O*
Ik ben nog steeds tegen de maatregelen en het beleid. Alleen de recente ontwikkelingen zijn zorgwekkend. Nieuwe mutaties die mogelijk vaccin ontwijkend gaan werken (toch wel de heilige graal die dan voorlopig in de prullenbak kan) wat onze uitweg in deze crisis is. Alleen al op de manier hoe hier volledig overtrokken op gereageerd word is reden tot zorg. Mochten de vaccins niet werken gaan ze het leven nog even een jaartje uitstellen hoor, met alle gemak. Je gaat dit van de natuur niet winnen, accceptatie en helaas heel veel doden en ziekenhuis opnames is de enige weg dat ons leven weer normaal gaat worden. Die koerswijziging gaat echter niet gebeuren, en mutatie na mutatie gaat volgen. Met andere woorden we zitten hier nog jaren in vast.
  donderdag 24 december 2020 @ 17:04:47 #133
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196926875
quote:
Serieus...... en vooral een reden aan te raden dat platform dat verzameld tot eensluidende oppervlakkigheid nog sneller te laten leeglopen.

Ik vond het wel een grappige parodie en toegegeven dat Youp wel heel eenvoudig (gezocht) komisch doet over de rug van andersdenkenden. Inhoudelijk is het wel erg (over ?) op de grens. Ik zou het nog leuker vinden om straks, wie weet, een parodie te zien waarbij de andere hoofdrolspelers uit hun konijnenhok op tafel komen.

Welke kunst-gesubsidieerde regeling cabaratier zal dat in een lege zaal tijdens de oudejaarsconference gaan aan/durven ? :P
pi_196926882
Moeten ze dan eigenlijk niet iets aan de ziekenhuizen doen, dat de IC's een grotere capaciteit krijgen? Hadden ze beter geld in kunnen steken het afgelopen jaar en dan alles gewoon open houden.
pi_196926895
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:55 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat je dan niet zo veel kritiek op anderen moet hebben, want je ziet zelf dat je het zo maar kunt oplopen. Dat jij mij verkeerd interpreteert zegt dus iets over hoe je zelf in elkaar zit. Ik verwijt je helemaal niet dat je Covid hebt opgelopen, dat kan iedereen gebeuren.
En mijn punt is dat ik het heb opgelopen, ondanks dat ik voorzichtig was. Zo besmettelijk is het dus.
En dat mensen die niet zo voorzichtig zijn nog veel meer kans hebben het op te lopen en verspreiden.

Daar zit mijn kritiek, dat het nu niet nodig is extra risico te lopen, buiten de dagelijks noodzakelijke contacten voor (over)leven. En een kerstdiner met diverse huishoudens vind ik een niet noodzakelijk contact.

Maar anderen zien dat natuurlijk anders. En eenzaamheid, depressie etc is ook heel naar. En dat zal hun keuze bepalen, met de daarbij horende fysieke gezondheidsrisico’s.
pi_196926898
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds tegen de maatregelen en het beleid. Alleen de recente ontwikkelingen zijn zorgwekkend. Nieuwe mutaties die mogelijk vaccin ontwijkend gaan werken (toch wel de heilige graal die dan voorlopig in de prullenbak kan) wat onze uitweg in deze crisis is. Alleen al op de manier hoe hier volledig overtrokken op gereageerd word is reden tot zorg. Mochten de vaccins niet werken gaan ze het leven nog even een jaartje uitstellen hoor, met alle gemak. Je gaat dit van de natuur niet winnen, accceptatie en helaas heel veel doden en ziekenhuis opnames is de enige weg dat ons leven weer normaal gaat worden. Die koerswijziging gaat echter niet gebeuren, omdat mutatie na mutatie gaat volgen. Met andere woorden we zitten hier nog jaren in vast.
Acceptatie onder de bevolking is 1. Acceptatie voor de overheid is een tweede.
pi_196926960
quote:

[..]

Want jij gaat dood?
pi_196926976
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Moeten ze dan eigenlijk niet iets aan de ziekenhuizen doen, dat de IC's een grotere capaciteit krijgen? Hadden ze beter geld in kunnen steken het afgelopen jaar en dan alles gewoon open houden.
De ziekenhuizen hadden een veel hogere capaciteit een paar jaar geleden in zowel bedden als personeel, maar is door kabinet Rutte II (VVD PvdA) volledig uitgekleed. Super verstandig ook met vergrijzing in het vooruitzicht.
  donderdag 24 december 2020 @ 17:12:57 #139
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_196926996
quote:

[..]

Gaat ook niet zo lang meer duren. De vergrijzing wacht op niemand.
Bedankt Hans.
pi_196926999
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:10 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Want jij gaat dood?
Zij werkt in een verpleeghuis. Al ben ik 100x besmet (wat nog niet het geval is hoor), ik kom daar niet. Dus wie ga ik dan de dood injagen...?
pi_196927014
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Zij werkt in een verpleeghuis. Al ben ik 100x besmet (wat nog niet het geval is hoor), ik kom daar niet. Dus wie ga ik dan de dood injagen...?
Oke, oke
pi_196927042
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:14 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Oke, oke
Was een serieuze vraag. Cat-astrophe heeft het er over dat we mensen de dood injagen. Wie dan?
pi_196927058
quote:

[..]

Een paar maanden? Inmiddels zijn we al 10 maanden verder en er is geen enkel perspectief dat het beter gaat worden de komende tijd.
pi_196927069
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat zijn vooral de ouders van de asymptomatische middelbare scholieren en begin 20'ers.

Van wat we tot nu toe weten van het virus (voor de mutaties in ieder geval) zijn de volgende dingen.
- verspreid asymptomatisch/presymptomatisch, dus niet alleen met 40 graden koorts.
- jongeren van 12+ (vooral 15+) zijn even besmettelijk als volwassenen al hebben ze er zelf weinig last van.
- er is enige tijd nodig om besmet te raken (lijkt veel minder bij vluchtig contact)
- niet iedereen is even besmettelijk, daarom tegenstrijdige berichten als 1 superspreader vs vrouw die met een man slaapt en hem niet besmet.

Stel je gaat er vanuit dat dit klopt (of grotendeels) dan zie je problemen bij middelbare scholieren, mixen van huishoudens in binnenruimtes en een hoop onzinnige maatregelen.

Ga je er beleid op maken dan zoek je een manier waarbij zorg niet overbelast raakt,economie blijft draaien en de wereld leefbaar blijft (enigszins).

Oplossing:
- basisscholen en onderbouw van middelbare open en op locatie, wantte belangrijk en ouders moeten werken.
- alles erboven online tot cijfers acceptabel zijn dan hybride klassen met in achtneming van afstand en ventilatie.
- bibliotheken, dierentuien, pretparken open want weinig uitstoot en laatste 2 buiten.
-thuiswerken waar mogelijk, de rest afstand en goede ventilatie.niet meer dan x aantal mensen per m2.
- supermarkten zijn minder erg dan gedacht want vluchtig maar niet meer dan x mensen tegelijk, afstand en mondkapje.
--zelfde voor winkels.
- contactberoepen open met mondkapje, afstand (waar mogelijk), ventilatie en gezondheidscheck, registratie gegevens.
- los van mantelzorg geen mixen van huishoudens binnen. Ook bij fam en vrienden. Spreek maar buiten af tenzij noodzakelijk en in dat geval met mondkapje, afstand, handen wassen en max 15 min.

Het is dan nog steeds klote maar leefbaar en economisch en qua zorg blijven we overeind.
Plus mensen hebben hun vrijheid,sport, hobbies deels terug en weerstand verbetert ook.

Ik ben zelf geen voorstander van mondkapjes, maar zelf denk ik dat honden ook best een oplossing hadden kunnen bieden. Waarom geen honden drukke plekken af laten gaan om besmettingen op te speuren? Verzorgingshuizen, vliegveld, scholen, winkelcentra. Mensen daarna testen en bij eventuele besmetting in isolatie zetten.

https://www.volkskrant.nl(...)llen-eruit~b01b6e03/

We zijn ook pas 9 maanden na het uitbreken bezig met het onderzoeken hoe de verspreiding met aerosolen gaat, op dit moment met een experiment in de Arena, voor iets dat de wereld op slot zet vind ik dat ontzettend laat. Misschien is ventilatie wel een veel belangrijker punt dan de hele mondkapjes discussie en hadden we beter al onze energie en tijd daaraan kunnen spenderen.

Verder was het misschien beter geweest om restaurants alleen in de buitenlucht toe te staan, onder een party tent, zelfs met deze koude temperaturen. Als die bijeenkomsten verdwijnen nu op de achtergrond en dat doet de verspreiding ook niet goed.
  donderdag 24 december 2020 @ 17:18:41 #145
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196927082
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Meermalen voorbij gekomen. Het is niet een FF een "blik" aan middelen en zelf niet eens de mensen openmaken die oprekken en verzetten. We(l)zijnszorg is meer dan dat alleen nog als doel hebben.

De zorg in totaal was al flink ingeperkt en desondanks vanwege de "eisen" flink duurder geworden.
Het is dweilen met een kraan die steeds verder open wordt gedraaid.
Zorg s een (impliciete) afweging hoeveel net (niet) genoeg is. Het liefst zou je voor elke inwoner een bed met verzorging willen hebben, dat een utopie is.
Dus zal men al of niet gepland, het moeten doen met wat kan en voor de rest hopen op de zegen van mededogen (ook waar het kunnen loslaten betreft).
pi_196927094
quote:
12s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:18 schreef Vallon het volgende:

[..]

Meermalen voorbij gekomen. Het is niet een FF een "blik" aan middelen en zelf niet eens de mensen openmaken die oprekken en verzetten. Wezijnszorg is meer dan dat alleen nog als doel hebben.

De zorg in totaal was al flink ingeperkt en desondanks vanwege de "eisen" flink duurder geworden.
Het is dweilen met een kraan die steeds verder open wordt gedraaid.
Zorg s een (impliciete) afweging hoeveel net (niet) genoeg is. Het liefst zou je voor elke inwoner een bed met verzorging willen hebben, dat een utopie is.
Dus zal men al of niet gepland, het moeten doen met wat kan en voor de rest hopen op de zegen van mededogen (ook waar het kunnen loslaten betreft).
Dus ze hadden de afgelopen 10 maanden niet voor extra bedden kunnen zorgen? Denk het wel.
pi_196927096
quote:

[..]

Kwaliteit hoort boven kwantiteit te staan. Gezonde mensen opofferen om mogelijk jarenlang hun leven tot een halt te roepen is buitenproportioneel.
pi_196927102
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Oplossing:
--zelfde voor winkels.

Goede post
  donderdag 24 december 2020 @ 17:21:35 #149
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196927115
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:19 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dus ze hadden de afgelopen 10 maanden niet voor extra bedden kunnen zorgen? Denk het wel.
Nee, bedden zijn er dan wel maar niet als we die volgens de gangbare zorgeisen moeten (willen?) bemensen.
pi_196927141
Ik ga echt lachen als blijkt dat die Britse super-COVID straks wel veel besmettelijker is, maar ook een veel kleinere kans heeft op een zwaar ziekteverloop (en dus voor minder ziekenhuisopnames zorgt).

Statistisch gezien is de kans dat dat gebeurt namelijk veel groter dan de kans dat het virus én besmettelijker én dodelijker wordt.

Gaan we straks dus in paniek maatregelen nemen terwijl het beter is om gewoon af te schalen en dat virus de rol van het vaccin in te laten nemen. Ik zet het bier alvast koud. ;)
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')