abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196925933
Jongens en meisjes, geniet van de kerst.

Ik heb zo'n gevoel dat we volgende week, dus na kerst, weer een kleine persconferentie gaan krijgen.
pi_196925939
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

2 dingen. Hoe ze omgaan met ex-positieve patiënten. Is nu landelijk afgedwongen dat iedereen die bij reguliere zorg moet meetellen. Ja, lekker dan. Patiënten die 3 weken op de IC liggen, maar na 2 weken zijn ze virusvrij. Die laatste week is dan reguliere zorg. :')
Precies dezelfde zorg als daarvoor. Gewoon geintubeerde patiënt dus. Met IC ga ik dit gewoon niet doen (hah, verteken ik zelf de cijfers wel :7 ). Kliniek word ik wel echt gedwongen. ;(

Maar ergste vind ik nog de opschaling naar 1350 bedden (of zelfs 1450). Wat is een IC bed? Interesseert ze geen reet en in hun berekening nemen ze MC bedden mee. Die zijn onbeademd en daar kun je dus niet zomaar een covid patiënt opleggen.

KUIPERSED
En zijn dat ook de cijfers die het LCPS bekend maakt? Maw als ze zeggen "590 COVID-patiënten op IC, 1712 in de kliniek", dan zijn dat niet alle patienten die opgenomen werden wegens covid-19, maar enkel degenen die nog steeds positief testen?
are we infinite or am I alone
  donderdag 24 december 2020 @ 16:02:59 #53
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196925963
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Genoeg mensen. Waaronder ondergetekende.
Ik vraag het me serieus af. Dat virus wordt een heel stuk serieuzer als mensen met covid de zorg niet kunnen krijgen die ze nu wel krijgen.
  donderdag 24 december 2020 @ 16:04:14 #54
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196925982
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

geen paniek roepen, maar volgens die baas van BioNTech is het vaccin vrij simpel en snel aan te passen mochten die mutaties niet al door het huidige vaccin opgepakt worden
Eindeloze weg. Kom je straks bij de GGD.... moeten ze eerst kijken voor welke virusstammen en je dan met 3 weken tussentijd, daarvoor inenten voor elke mogelijke variant. Het testen en goedkeuren gewoon versnellen naar ook 2-3 weken dagen en klaar.....

NB: het genetisch wijzigen van mRNA/vector/subeenheid/etc vaccins is best een gevaarlijk spelltje dat goed gaat totdat het erg(ens) fout gaat. Verder is er een risico dat ons afweersysteem een vaccin (of hun dragende (vloei)stoffen) zelf gaan afweren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196925989
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:01 schreef Fugue het volgende:

[..]

Oud en nieuw gaat er ook inhakken, als ik zie hoeveel jongeren hier op een doordeweekse avond al bijeenkomen
Maar die jongeren zijn opzich het probleem niet, waar ik van opkijk is de groep tussen de 50-59 die besmet raakt en in grotere hoeveelheden in het ziekenhuis komt. Die houden zich echt niet allemaal netjes aan de regels natuurlijk. Dat geld niet voor iedereen natuurlijk, maar wel voor een deel.
pi_196926004
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:04 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar die jongeren zijn opzich het probleem niet, waar ik van opkijk is de groep tussen de 50-59 die besmet raakt en in grotere hoeveelheden in het ziekenhuis komt. Die houden zich echt niet allemaal netjes aan de regels natuurlijk. Dat geld niet voor iedereen natuurlijk, maar wel voor een deel.
Nou ja goed die jongeren nemen het ook weer mee naar huis natuurlijk
pi_196926007
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:01 schreef Fugue het volgende:

[..]

Oud en nieuw gaat er ook inhakken, als ik zie hoeveel jongeren hier op een doordeweekse avond al bijeenkomen
Zolang de oudjes thuisblijven zal het wel loslopen.
pi_196926031
https://nos.nl/liveblog/2(...)nson-aanstaande.html

quote:
Het is de Europese Unie en het Verenigd Koninkrijk gelukt om onder grote tijdsdruk een no-deal-brexit te voorkomen. Dat melden verschillende persbureaus. De deal wordt zo dadelijk toegelicht op de zojuist aangekondigde persconferenties.
Ik kan het niet helpen te twijfelen aan de timing van de vlieg-/inreisverboden van afgelopen week met dit bericht erbij. Het zou mijn vertrouwen in de EU wel groter maken eerlijk gezegd, want dan blijkt dat ze dus wel daadkrachtig kunnen handelen :P

Met dit in het achterhoofd kan ik niet anders dan denken dat het met die meer besmettelijke variant ook wat genuanceerder is dan tot nu toe kwam.
pi_196926035
quote:
2s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:02 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik vraag het me serieus af. Dat virus wordt een heel stuk serieuzer als mensen met covid de zorg niet kunnen krijgen die ze nu wel krijgen.
En daar kondigt Rutte welke maatregel precies aan? Gedwongen quarantaine als je positief bent getest? Dichtlassen van deuren?

Want als je al in een lockdown zit kan daar moeilijk een lockdown bovenop.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_196926045
Ik heb vannacht nachtdienst gedraaid bij de bakkerij waar ik werk om voor te bereiden voor alle kerstbestellingen.
Ik zie kerstbestellingen van 8 brood, 3 kerststollen, 20 croissants, 20 ham-kaas croissants, 5 stokbroden, 3 kaas ui stokbroden, 20 harde bolletjes en 4 zakken krentenbroodjes voorbij komen en dat zou dan voor max 3 man met de kerst zijn _O-
Twiddel
pi_196926054
quote:
99s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:07 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb vannacht nachtdienst gedraaid bij de bakkerij waar ik werk om voor te bereiden voor alle kerstbestellingen.
Ik zie kerstbestellingen van 8 brood, 3 kerststollen, 20 croissants, 20 ham-kaas croissants, 5 stokbroden, 3 kaas ui stokbroden, 20 harde bolletjes en 4 zakken krentenbroodjes voorbij komen en dat zou dan voor max 3 man met de kerst zijn _O-
Groot gezin, 2 dagen? :)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2020 16:08:26 ]
pi_196926056
Was die nieuwe studie al gepost? Ze schatten nu dat de nieuwe variant 56% besmettelijker is.

quote:
Estimated transmissibility and severity of novel SARS-CoV-2 Variant of Concern 202012/01 in England

This study has not yet been peer reviewed.

A novel SARS-CoV-2 variant, VOC 202012/01, emerged in southeast England in November 2020 and appears to be rapidly spreading towards fixation. We fitted a two-strain mathematical model of SARS-CoV-2 transmission to observed COVID-19 hospital admissions, hospital and ICU bed occupancy, and deaths; SARS-CoV-2 PCR prevalence and seroprevalence; and the relative frequency of VOC 202012/01 in the three most heavily affected NHS England regions (South East, East of England, and London). We estimate that VOC 202012/01 is 56% more transmissible (95% credible interval across three regions 50-74%) than preexisting variants of SARS-CoV-2. We were unable to find clear evidence that VOC 202012/01 results in greater or lesser severity of disease than preexisting variants. Nevertheless, the increase in transmissibility is likely to lead to a large increase in incidence, with COVID-19 hospitalisations and deaths projected to reach higher levels in 2021 than were observed in 2020, even if regional tiered restrictions implemented before 19 December are maintained. Our estimates suggest that control measures of a similar stringency to the national lockdown implemented in England in November 2020 are unlikely to reduce the effective reproduction number Rt to less than 1, unless primary schools, secondary schools, and universities are also closed. We project that large resurgences of the virus are likely to occur following easing of control measures. It may be necessary to greatly accelerate vaccine roll-out to have an appreciable impact in suppressing the resulting disease burden.
https://cmmid.github.io/topics/covid19/uk-novel-variant.html

NY Times artikel: https://www.nytimes.com/2(...)irus-uk-variant.html
are we infinite or am I alone
pi_196926059
Ik hou het ook even voor gezien op het forum, even een paar dagen geen corona ellende. Geniet van de feestdagen jongens en meisjes!
pi_196926060
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:59 schreef Fugue het volgende:

[..]

Het is te hopen maar met al die kerstfeestjes bij Jelano en Priscilla op eerste kerstdag en kerstfeestjes bij tante Ans op tweede kerstdag zie ik het vooralsnog somber in.
Ik denk dat dat wel meevalt. Dat zijn toch geen feestje waar jan en alleman bijeen komt. Maar kleinschalig in familieverband. Het is toch niet zo dat iedereen dat bij iedereen binnen loopt. Integendeel juist. En wie dan met te veel mensen volgens de regels bij elkaar zijn, zijn mensen die elkaar nu ook al vaak zien en verder bijna niemand. Bij ons is dat ook het geval.
pi_196926063
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:06 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En daar kondigt Rutte welke maatregel precies aan? Gedwongen quarantaine als je positief bent getest? Dichtlassen van deuren?

Want als je al in een lockdown zit kan daar moeilijk een lockdown bovenop.
Wij zitten niet in een lockdown. De winkels en horeca zitten in een lockdown.
pi_196926077
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:09 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik hou wel van deze omdenker _O_
  donderdag 24 december 2020 @ 16:11:55 #67
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196926101
quote:
2s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:52 schreef Tijn het volgende:

[..]

Je bedoelt "regulier" als in "non-covid"? Dus mensen met covid krijgen dan helemaal geen zorg?
Frame. Mensen die dan Covid hebben krijgen dan zorg die dan beperkt en afgeschaald nog mogelijk is.
Dat kan betekenen dat die personen geen garantie meer hebben dat ondanks hun weinig kans, ze niet op de IC oid. komen maar gewoon aan hun (onderliggende) aandoeningen (thuis?) overlijden etc.

Je kunt wmb prima Reguliere -en Covid19 zorg van elkaar scheiden door de resources daarin verdelen. Dat is beter houdbaar op termijn dan de zorg te laten besturen door wat zich daar toevallig voordoet. Iemand met een kapotte knie heeft net zoveel recht op curatieve zorg als iemand die naar de IC moet.
Zijn daarna in de reguliere zorg tijd/mens/faciliteiten over, kan je die ten gunste laten komen in de Covid19 cohorten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196926103
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:09 schreef Confetti het volgende:

[..]

Als je iemand op een eiland dropt waar niemand anders is zit diegene ook niet in een lockdown, maar kun je wel degelijk nergens heen. Als vrijwel alles dicht is kun je dat wel een lockdown noemen. Ik weet het, we hebben geen militairen door de straat paraderen, maar ik denk wel dat je dit een lockdown mag noemen.
pi_196926134
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als je iemand op een eiland dropt waar niemand anders is zit diegene ook niet in een lockdown, maar kun je wel degelijk nergens heen. Als vrijwel alles dicht is kun je dat wel een lockdown noemen. Ik weet het, we hebben geen militairen door de straat paraderen, maar ik denk wel dat je dit een lockdown mag noemen.
Nah als zelfs de politie straks mensen ziet met 10 man in huis en dan alsnog niet zomaar mag aanbellen en boetes geven is het niet echt een lockdown he.
Twiddel
pi_196926151
quote:
18s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:04 schreef Vallon het volgende:

[..]

Eindeloze weg. Kom je straks bij de GGD.... moeten ze eerst kijken voor welke virusstammen en je dan met 3 weken tussentijd, daarvoor inenten voor elke mogelijke variant. Het testen en goedkeuren gewoon versnellen naar ook 2-3 weken dagen en klaar.....

NB: het genetisch wijzigen van mRNA/vector/subeenheid/etc vaccins is best een gevaarlijk spelltje dat goed gaat totdat het erg(ens) fout gaat. Verder is er een risico dat ons afweersysteem een vaccin (of hun dragende (vloei)stoffen) zelf gaan afweren.
Je komt gewoon bij de GGD voor een vaccin, je weet waar je voor komt, hoezo moeten ze dan eerst virusstammen opzoeken?
Zoals ik gister al postte, maar misschien ben je dat vergeten, omdat het niet in je straatje paste, neutraliseren antistoffen van mensen die 'gewone' corona hebben gehad het Engelse corona net zo goed als het gewone corona. Vooralsnog is er geen reden dus om aan te nemen dat de vaccins niet werken bij de nieuwe mutaties.

RNA is geen DNA en dus ook geen genen. Het RNA aanpassen kan inderdaad vrij makkelijk en snel, en dan codeert het voor aanmaken van de spike-eiwitten zoals die in het gemuteerde virus eruit zien. De knappe koppen die dat doen kunnen heel behoorlijk inschatten hoe goed dat gaat, en welke gevaren daar bij zijn. Maar dat laten we niet aan die knappe koppen alleen over. Dit wordt ook onafhankelijk beoordeelt door de autoriteiten, en niet een keer, nee dat gebeurd keer op keer (EU, UK, US, Zwitserland, Canada, Australie etc).
pi_196926166
quote:
2s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:02 schreef Tijn het volgende:

[..]

Buiten dat, wat doe je als mensen in acute ademnood zijn, maar niet positief getest? Ga je die dan opnemen uit voorzorg? En dan weer buiten zetten als de test positief is? Of laat je ze stikken met het risico dat achteraf bleek dat het geen covid was maar een longembolie? Ik zie de schadeclaims al komen.

En wat doe je met mensen die thuis ziek liggen te zijn en een hartinfarct/hersenbloeding/ongeluk krijgen?

En dan nog het ethische stuk. Artsen gaan hier niet aan meewerken, die leggen een eed af om iedereen te helpen.
  donderdag 24 december 2020 @ 16:16:03 #72
12221 Tijn