abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196926191
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat controle argument is nou eenmaal een argument waaraan voorbij gegaan wordt. Net als met drugs, of op dit moment vuurwerk. Haal het uit de legaliteit en het verdwijnt naar een plek waar je er helemaal geen zicht op hebt.

Als ik me goed herinner heb je 't argument zelf ook vaker gebruikt trouwens, dus een beetje onnodig om 'komt dat controle argument weer aan' te zeggen.

Op dit moment is het voor veel mensen gewoon erg saai. Gevolg is dat mensen elkaar gaan opzoeken, want funshoppen kan niet meer (waar wel maatregelen zijn). Hoe meer plekken gesloten worden, hoe meer mensen elkaar op zullen gaan zoeken buiten de maatregelen om, puur en alleen om zich maar niet te hoeven vervelen.

Een stel die normaal eens in de twee weken de woonboulevard in Rotterdam afstruinde liep door de woonboulevard maar hield zich wel aan de maatregelen. Zolang die dicht is gaat die verveling niet weg, dus gaan ze wat anders zoeken. Oftewel, kans is groot dat ze meer anderen opzoeken.
Niet ten aanzien van winkels. En ook niet in deze situatie. Dat is een valide argument tav horeca. Maar dat lijkt me totaal niet aan de orde nu
zie email 27 oktober
pi_196926206
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als je iemand op een eiland dropt waar niemand anders is zit diegene ook niet in een lockdown, maar kun je wel degelijk nergens heen. Als vrijwel alles dicht is kun je dat wel een lockdown noemen. Ik weet het, we hebben geen militairen door de straat paraderen, maar ik denk wel dat je dit een lockdown mag noemen.
Oh ja, wanneer is iets een lockdown?

Mijn zaak is gedwongen gesloten en niemand mag zomaar mijn pand in en betaal volledige kosten. Ik noem dat een lockdown.
Zeker met die politiecontrole vd week. Dit is mijn lockdown en die term pakt niemand van me af. O+
Go hard or go home
pi_196926208
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat maakt het uit onder de streep?
Omdat het een schaal is (denk aan Jaaps piramide). Voor iedere persoon die rechtstreeks naar de IC gaat zijn er andere personen die via de kliniek op de IC belanden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 24 december 2020 @ 16:18:55 #79
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196926218
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Heb jij enig idee hoe lang het gaat duren voordat er weer genoeg doses hiervan geproduceerd zijn? Dan zit je in 2022, en zijn er weer nieuwe varianten opgedoken.

Zo snel mogelijk overgaan tot acceptatie en de maatregelen loslaten, deze race tegen de natuur gaan wij toch niet winnen. Of je moet willen accepteren dat de nevenschade desastreus is en je in 2025 pas kan gaan stoppen met lockdowns ofzo.
Er zijn (serieus) DIY kitjes waarmee je zelf wat kan sleutelen.
OK je moet een paar weken wat oefenen en handleidingen doornemen, maar is best doenbaar. Zeker voor een eerste-jaars student. de kunst is vooral de juiste plakken zonder iemand te(veel) beschadigen. Op Google komen dan ongetwijfeld YT's die het voordoen. Desnoods even naar "Teddy Vaccin" en klaar.

Ik vermoed dat dit niet heel onrealistisch zal gaan zijn en waar tal van kleine(re) bedrijfjes met imposante naampjes deze bloeiende markt niet links zullen (kunnen) laten liggen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 24 december 2020 @ 16:20:01 #80
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196926232
quote:
10s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:18 schreef Noek het volgende:

[..]

Oorspronkelijk werd met "lockdown" bedoeld dat mensen hun huis niet uit mogen. Maar omdat wij zoiets nooit gekend hebben, wordt inmiddels zo'n beetje elke maatregel een lockdown genoemd.
pi_196926235
quote:
99s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:13 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Nah als zelfs de politie straks mensen ziet met 10 man in huis en dan alsnog niet zomaar mag aanbellen en boetes geven is het niet echt een lockdown he.
Op het moment dat je achter de voordeur wil gaan handhaven, dan gooi je ook de rechtsstaat Nederland het raam uit. Dat kun je alleen doen door de noodtoestand af te kondigen en van het land tijdelijk op papier een dictatuur te maken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 24 december 2020 @ 16:20:37 #82
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196926243
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ja dat kost de ontwikkeling van het vaccin. Daarna moeten er nog miljarden doses geproduceerd worden, wat niet in 6 weken gaat lukken.
nee maar vanaf die 6 weken zou de de productie aangepast kunnen starten en kunnen ze de leveringen die gepland stonden ook aanpassen, dus je verliest er geen maanden mee. Tenminste zo heb ik het begrepen maar hij was sowieso niet bang voor die mutaties
pi_196926257
quote:
2s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:20 schreef Tijn het volgende:

[..]

Oorspronkelijk werd met "lockdown" bedoeld dat mensen hun huis niet uit mogen. Maar omdat wij zoiets nooit gekend hebben, wordt inmiddels zo'n beetje elke maatregel een lockdown genoemd.
Niemand mag mijn pand in. Soort van omdenken maar zelfde principe. Lockdown dus.
Intelligent of gedeeltelijk, een lockdown is het.
Go hard or go home
pi_196926277
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:16 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik kan naar besprekingen met klanten, vrienden (binnen het aantal), supermarkt, nog een aantal andere winkels, naar de tandarts, paardrijden in het bos, hardlopen in het bos. Dit is wat ik deze week heb gedaan. Voel me niet echt opgesloten eigenlijk. Gelukkig maar.
Ik zou graag weer eens willen optreden. Ik mag niet eens repeteren met mijn band.

Ja ik voel me wel opgesloten.

En nu?
pi_196926281
quote:
10s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:18 schreef Noek het volgende:

[..]

Mijn zaak is gedwongen gesloten en niemand mag zomaar mijn pand in en betaal volledige kosten. Ik noem dat een lockdown.
Zeker met die politiecontrole vd week. Dit is mijn lockdown en die term pakt niemand van me af. O+
Ik vind dit ook een lockdown ja. Ik ben beperkt in mijn doen en laten, kan niet doen wat ik wil, wanneer ik wil en hoe vaak ik wil. Kan niet naar de sportschool wanneer ik het wil, naar de bioscoop, terras, restaurant of wat dan ook.

Van mijn part noemen we het anders, maar we zijn met zijn allen beperkt in onze vrijheid om een gedragsverandering te bewerkstelligen. Ik heb niet eerder een lockdown meegemaakt, maar dit zou ik wel zo bestempelen.

Dat andere landen het zwaarder hebben dan wij is kut voor de mensen in die landen, maar het is hier op 't moment ook geen feestje.
pi_196926293
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee maar vanaf die 6 weken zou de de productie aangepast kunnen starten en kunnen ze de leveringen die gepland stonden ook aanpassen, dus je verliest er geen maanden mee. Tenminste zo heb ik het begrepen maar hij was sowieso niet bang voor die mutaties
De mogelijkheid van het aanpassen van bestaande vaccins lijken mij heel sterk. Maar goed, we gaan het meemaken.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 24 december 2020 @ 16:27:07 #87
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196926349
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

De mogelijkheid van het aanpassen van bestaande vaccins lijken mij heel sterk. Maar goed, we gaan het meemaken.
dat heeft met de opbouw te maken, de basis is al klaar schijnt maar ik ben geen expert hoor dus neem geen verantwoordelijkheid voor deze uitspraken :)
pi_196926354
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:20 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Op het moment dat je achter de voordeur wil gaan handhaven, dan gooi je ook de rechtsstaat Nederland het raam uit. Dat kun je alleen doen door de noodtoestand af te kondigen en van het land tijdelijk op papier een dictatuur te maken.
Ook die noodtoestand is een democratisch tot stand gekomen wet. Sowieso, in Engeland zeggen ze dat tier 3 Nniet meer werkt tegen de nieuwe variant. Dan zal de Nederlanrse lockdown al helemaal nier genoeg zijn.
pi_196926374
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:22 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik zou graag weer eens willen optreden. Ik mag niet eens repeteren met mijn band.

Ja ik voel me wel opgesloten.

En nu?
Dat snap ik! Dat is ook hetgeen wat ik het meeste mis, naar concerten gaan e.d., deed ik eerst bijna elke week wel, grotere of kleinere. Maar het was even een antwoord op dat iemand stelde dat dit een ontzettende lockdown is waarbij er niks te doen is.
En ik wil dit absoluut niet bagatelliseren en het ergste is het nog voor de ondernemers zoals Noek hierboven. Maar het blijft dus onzinnig, aangezien het gewoon nog retedruk is op straat omdat je ontzettend veel wel kan. En daar doe ik zelf ook aan mee. Wat mij betreft mogen ze alles gewoon open gooien hoor. Het helpt zo ook niet.
pi_196926382
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Niet ten aanzien van winkels. En ook niet in deze situatie. Dat is een valide argument tav horeca. Maar dat lijkt me totaal niet aan de orde nu
Het lijkt mij juist wel. Mijn moeder is een mooi voorbeeld hiervan. Die vond het altijd leuk om op zaterdag 'eventjes naar de stad te gaan om even te kijken'. Dat kan op dit moment niet, want het schap met de superfoods heb je na een paar keer ook wel gezien. Sinds de winkels gesloten zijn heeft mn moeder al een keer of 4 contact opgenomen: Zal ik ff koffie komen doen? zit anders toch maar de hele dag thuis.

En met haar zullen er veel anderen zijn die er net zo over denken. Door winkels te sluiten zorg je er dus voor dat je meer bewegingen van mensen krijgt op plekken waar je het niet kunt controleren.
pi_196926396
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het lijkt mij juist wel. Mijn moeder is een mooi voorbeeld hiervan. Die vond het altijd leuk om op zaterdag 'eventjes naar de stad te gaan om even te kijken'. Dat kan op dit moment niet, want het schap met de superfoods heb je na een paar keer ook wel gezien. Sinds de winkels gesloten zijn heeft mn moeder al een keer of 4 contact opgenomen: Zal ik ff koffie komen doen? zit anders toch maar de hele dag thuis.

En met haar zullen er veel anderen zijn die er net zo over denken. Door winkels te sluiten zorg je er dus voor dat je meer bewegingen van mensen krijgt op plekken waar je het niet kunt controleren.
Want in winkels en op straat was zoveel controle?
zie email 27 oktober
pi_196926410
https://www.telegraaf.nl/(...)e-van-youp-van-t-hek

quote:
Facebook heeft de video Wappie van Youp van ’t Hek verwijderd. Deze clip stond op de Facebookpagina van het tv-programma Even tot hier, waar de cabaretier afgelopen zaterdag de variant op zijn kersthit Flappie zong. Een woordvoerder van BNNVARA bevestigt het nieuws na berichtgeving van Hart van Nederland.

De video zou volgens Facebook in strijd zijn met de richtlijnen. De woordvoerder geeft aan dat de BNNVARA niet van plan is stappen te nemen. „We vinden het heel jammer, juist omdat veel mensen zich in het liedje herkennen.” Op dit moment lijkt alleen deze video van Wappie verwijderd te zijn.

De video is nog beschikbaar op onder meer het officiële YouTube-kanaal van Even tot hier en staat nog op de Facebookpagina van BNNVARA.

Niels van der Laan en Jeroen Woe, de presentators van Even tot hier, hebben weinig begrip voor de actie van Facebook. „Vrij belachelijk dit...”, schrijven zij bij een screenshot van de Facebookpagina waarop duidelijk wordt dat de video is verwijderd. Het is niet duidelijk waarom Facebook deze specifieke video in strijd met de richtlijnen vindt. Volgens een woordvoerder van Facebook zijn er meerdere oorzaken die ervoor kunnen zorgen dat een video wordt verwijderd.

Youp van ’t Hek transformeerde zijn kersthit Flappie in het satirische BNNVARA-programma Even tot hier in Wappie. De nieuwe versie, over mensen die de ernst van het coronavirus ontkennen, werd al gauw een hit op internet. Op het YouTube-kanaal van Even tot hier is het fragment in vier dagen tijd bijna 1,4 miljoen keer bekeken.
pi_196926435
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Want dat is relevant voor het punt? Het is mogelijk er te controleren, winkels hebben zich aan maatregelen te houden. Als er teveel mensen binnen zijn kan ertegen opgetreden worden.
pi_196926437
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Iedereen roept dat het na/door de Kerst enorm op zal lopen. Maar zou het juist niet minder worden omdat iedereen dan een paar dagen binnen blijft. Al dan niet bij of met (dezelfde )anderen.
Nu is het nog zo fucking druk overal, harde lockdown noemen ze dat...
Als ik kijk naar mijn situatie:
Mijn ouders willen dolgraag de kleinkinderen (mijn neefjes en nichtjes) zien met kerst en dat geldt ook voor aangetrouwde schoonmoeder. Dus het jaarlijkse kerstdiner moest maar gewoon doorgaan. Met tien man aan tafel, en eentje meer dan richtlijnen.

Daar wilde ik niet aan meedoen. Veel te dicht bij elkaar en veel te lang.
Dus als compromis zouden we vanavond bij elkaar komen voor surprises. Dat was uitgesteld omdat neefje op 5 december in isolatie zat... omdat hij besmet was. Ik heb er schoorvoetend mee ingestemd en mijn aparte hoek in de woonkamer bij wijze van spreken al geclaimed. De rest van de familie schuift dan morgen ook nog bij elkaar voor kerstdiner.

Maar... planning is omgegooid, vanavond gaat niet door *O* Want ik zit, ondanks de consequente anderhalve meter en gebruik van pbm in mijn werk in isolatie. Want COVID positief.

En de familie gaat morgen evengoed samen dineren :X

Tel daarbij een ouder op die me straks heel lief wat eten kwam brengen en aanstalten maakte mijn huis in te komen (beiden droegen we mondmaskers).... echt. Blijf buiten :{w Mijn ouders zijn intelligente mensen en in het algemeen best voorzichtig. Maar als zij al deze stunts uithalen dan maak ik me zorgen voor een hele hoop kersttafels die bij elkaar kruipen en vervolgens naar hun eigen huis en omgeving teruggaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196926439
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

In winkels en op straat hielden we in ieder geval 1,5 meter afstand en zaten we niet een uur op elkaar gepakt in een warm knus huis.
pi_196926464
quote:
En terecht. Wat was dat tenenkrommend slecht zeg.
pi_196926465
quote:
99s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:07 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb vannacht nachtdienst gedraaid bij de bakkerij waar ik werk om voor te bereiden voor alle kerstbestellingen.
Ik zie kerstbestellingen van 8 brood, 3 kerststollen, 20 croissants, 20 ham-kaas croissants, 5 stokbroden, 3 kaas ui stokbroden, 20 harde bolletjes en 4 zakken krentenbroodjes voorbij komen en dat zou dan voor max 3 man met de kerst zijn _O-
Tja zo ook een collega afgelopen week: “kon gewoon voor 10 volwassenen warm en koud buffet bestellen..”

:{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196926487
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:34 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Als ik kijk naar mijn situatie:
Mijn ouders willen dolgraag de kleinkinderen (mijn neefjes en nichtjes) zien met kerst en dat geldt ook voor aangetrouwde schoonmoeder. Dus het jaarlijkse kerstdiner moest maar gewoon doorgaan. Met tien man aan tafel, en eentje meer dan richtlijnen.

Daar wilde ik niet aan meedoen. Veel te dicht bij elkaar en veel te lang.
Dus als compromis zouden we vanavond bij elkaar komen voor surprises. Dat was uitgesteld omdat neefje op 5 december in isolatie zat... omdat hij besmet was. Ik heb er schoorvoetend mee ingestemd en mijn aparte hoek in de woonkamer bij wijze van spreken al geclaimed. De rest van de familie schuift dan morgen ook nog bij elkaar voor kerstdiner.

Maar... planning is omgegooid, vanavond gaat niet door *O* Want ik zit, ondanks de consequente anderhalve meter en gebruik van pbm in mijn werk in isolatie. Want COVID positief.

En de familie gaat morgen evengoed samen dineren :X

Tel daarbij een ouder op die me straks heel lief wat eten kwam brengen en aanstalten maakte mijn huis in te komen (beiden droegen we mondmaskers).... echt. Blijf buiten :{w Mijn ouders zijn intelligente mensen en in het algemeen best voorzichtig. Maar als zij al deze stunts uithalen dan maak ik me zorgen voor een hele hoop kersttafels die bij elkaar kruipen en vervolgens naar hun eigen huis en omgeving teruggaan.
Wel apart eigenlijk dat iemand die zegt zich zo goed aan de regels te houden en anderen van alles verwijt dan nota bene zelf positief is.
pi_196926488
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:02 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

En zijn dat ook de cijfers die het LCPS bekend maakt? Maw als ze zeggen "590 COVID-patiënten op IC, 1712 in de kliniek", dan zijn dat niet alle patienten die opgenomen werden wegens covid-19, maar enkel degenen die nog steeds positief testen?
Dat zijn niet alle patiënten inderdaad. Dat laatste moet je niet helemaal zo zien. Na een tijdje zijn ze niet meer besmettelijk. Kan zijn dat ze nog wel positief testen met een pcr test. Maar dan nog halen we het label eraf. We volgen daarmee gewoon de FMS richtlijnen.

Waarschijnlijk bedoelde je zoiets wel.
pi_196926502
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Tja zo ook een collega afgelopen week: “kon gewoon voor 10 volwassenen warm en koud buffet bestellen..”

:{
En omdat het kan is het natuurlijk niet verboden en helemaal oké om met zoveel mensen bij elkaar te kruipen.
En worden de maatregelen nóg strenger en roept iedereen dat de overheid teveel ingrijpt. Ze doen het écht zelf.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')