abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196655309
En hier verder:
Paar dagen rond de eerste lockdown....
Probably covering their arses.

Status of COVID-19
https://www.gov.uk/guidan(...)d#status-of-covid-19
As of 19 March 2020, COVID-19 is no longer considered to be a high consequence infectious diseases (HCID) in the UK.

The 4 nations public health group made an interim recommendation in January 2020 to classify COVID-19 as an HCID. This was based on consideration of the UK criteria about the virus and the disease with information available during the early stages of the outbreak. Now that more is known about COVID-19, the public health bodies in the UK have reviewed the most up to date information about COVID-19 against the UK criteria. They have determined that several features have now changed; in particular, more information is available about mortality rates (low overall), and there is now greater clinical awareness and a specific and sensitive laboratory test, the availability of which continues to increase.

The Advisory Committee on Dangerous Pathogens (ACDP) is also of the opinion that COVID-19 should no longer be classified as an HCID.

Definition of
In the UK, a high consequence infectious disease (HCID) is defined according to the following criteria:
- acute infectious disease
- typically has a high case-fatality rate
- may not have effective prophylaxis or treatment
- often difficult to recognise and detect rapidly
- ability to spread in the community and within healthcare settings
- requires an enhanced individual, population and system response to ensure it is managed effectively, efficiently and safely

Originele OP:

(bron:RIVM)

IFR alle leeftijden 0,23%, onder de 70 jaar 0,05%

quote:
The Bill and Melinda Gates Foundation had an event just a few months ago where they did a scenario called “Event 201” dealing with a virus that spreads through the world and kills millions, and which requires “global coordination” to combat it.

It was called “coronavirus” https://t.co/vBLtbkUi8z[/tweet]

http://www.centerforhealthsecurity.org/event201/scenario.html

Deze keer heb ik geen tijd om een uitgebreide OP te maken dus moet het maar zo . Topic is in het leven geroepen om alle mogelijkheden mbt het virus te onderzoeken

Ben de laatste tijd een stuk minder betrokken in de samenzweringswereld maar misschien kunnen de vaste leden hier een handje helpen om mij op de hoogte te brengen
——————————————————————

OP Technocracy

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Er gaat een conspiracy rond waarbij men gelooft dat deze pandemie moet gaan leiden tot een geheel nieuwe ‘technocracy', met alleen nog digitaal geld. En waarin men meer in een soort eigen virtual reality zit.
Er wordt beweerd dat het een zeer geavanceerde technocracy gaat worden.
Met zeg maar zo’n sausje:

Maar om er een wat duidelijker verhaal van te maken; het begon allemaal met dit document uit 2010:

quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:02 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:
De Rockefelers hebben in 2010 een document uitgebracht met een scenario hoe de leiders in de wereld meer kunnen maken van een crisis zoals een biologische pandemie. Voor meer controle zonder dat de mensen terugvochten. In deze fictieve scenario waar China won door een immense lockdown. Bleef elke burger wereldwijd alert en werden tijdelijke maatregelen blijvend zonder tegenstribbelen van de burger. Uit vrees voor toekomstige crisis.
Document: http://www.nommeraadio.ee(...)ler%20Foundation.pdf
Vanaf pag 18.

Video waarin het document wordt bekeken(kon niks anders vinden):
Vanaf 4.44

Nu zou er dus een nieuwe, zeer geavanceerde technocracy op gang worden gebracht met een technisch/ digitaal (zeer) gecontroleerd sausje erover.
En sommige beweren dat het in 2030 gevormd zou moeten zijn. Anderen beweren weer dat we in 2030 weer een pandemie gaan krijgen waarbij er drastischer opgetreden gaat worden met de technocracy als gevolg. Blijkbaar is er iets met 2030 :P

Maar voor alle duidelijkheid, het is dus een conspiracy...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

https://twitter.com/MarionKoopmans/status/1333002773642833923

https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-hoax-idUSKBN25G2KM

Niet mijn Opening
pi_196655413
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 14:51 schreef devlinmr het volgende:

[..]

De koning is geen volksvertegenwoordiger... Rutte kunnen we over discuteren ;-)
https://www.telegraaf.nl/(...)-naar-bilderberg-top
pi_196655448
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:02 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Prima.. en?
120 man die kennelijk hun bek weten te houden.
pi_196655480
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:02 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Of er valt niks te zeggen.
Het enige wat ze daar doen is vrij kunnen praten over wat er in de wereld aan de hand is.
120 mensen gaan daar niks aan veranderen

Nog maar 49.999.880 mensen extra uitnodigen
pi_196655488
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:02 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

120 man is niet zoveel. Vergelijk dat eens met de hoeveelheid mensen die je nodig hebt voor chemtrails of het vervalsen van verkiezingen
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_196655536
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:04 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Of er valt niks te zeggen.
Het enige wat ze daar doen is vrij kunnen praten over wat er in de wereld aan de hand is.
120 mensen gaan daar niks aan veranderen

Nog maar 49.999.880 mensen extra uitnodigen
Mooi gelegenheid om een pandemie voor te bereiden.
pi_196655553
quote:
2s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

120 man is niet zoveel. Vergelijk dat eens met de hoeveelheid mensen die je nodig hebt voor chemtrails of het vervalsen van verkiezingen
Het gaat op een gegeven moment mis en dan krijg je conspiracies.
pi_196655760
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:06 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Mooi gelegenheid om een pandemie voor te bereiden.
Oh, waren er ook chinezen bij die virussen kunnen maken?

Maar zeg nou eens eerlijk... hoe groot acht jij de kans dat 50 miljoen mensen allemaal niks zeggen, of dat er echt niemand komt met bewijs dat enigszins geloofwaardig is.
pi_196655854
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196655859
quote:
Mooi stuk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196655869
Enneh, ist al voorbij of non?
pi_196655878
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:16 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Oh, waren er ook chinezen bij die virussen kunnen maken?

Maar zeg nou eens eerlijk... hoe groot acht jij de kans dat 50 miljoen mensen allemaal niks zeggen, of dat er echt niemand komt met bewijs dat enigszins geloofwaardig is.
Ik geloof persoonlijk niet in de narratief dat 1 persoon een besmette vleermuis heeft gegeten waardoor de hele wereld op de kop staat, maar dat zal wel aan mij liggen.

Ik weet niet waar jij die 50 miljoen vandaan haalt. Er zijn overigens wel degelijk medici opgestaan of blokkeer jij dat dan weer?
pi_196655957
twitter
pi_196655970
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:22 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik geloof persoonlijk niet in de narratief dat 1 persoon een besmette vleermuis heeft gegeten waardoor de hele wereld op de kop staat, maar dat zal wel aan mij liggen.

Ik weet niet waar jij die 50 miljoen vandaan haalt. Er zijn overigens wel degelijk medici opgestaan of blokkeer jij dat dan weer?
zie mijn eerdere post over de 50 miljoen. Dat is een zeer voorzichtige schatting van het aantal mensen dat betrokken moet zijn bij een eventuele covid conspiracy. (regeringen, zorgpersoneel (alleen in Nederland al meer dan 1 miljoen), farmaceutische industrie, universiteiten etc etc etc en dan neem ik de mensen die er aan overleden zijn of uberhaupt ziek geworden zijn niet eens mee)

Vwb de medici die jij aanhaalt, ik heb nog geen een geloofwaardig verhaal gelezen of gehoord van die medici die covid als een hoax zien.
Ik heb die verhalen van een aantal medici gezien en geen van allen komen ze geloofwaardig over.

Vwb je vleermuis.. Een nieuwe ziekte ontstaat bij 1 persoon. Wat dacht je van HIV?
pi_196655973
quote:
Maar geloof je het Spaanse griep narratief ook niet?
pi_196656002
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:27 schreef PSVCL het volgende:
[ twitter ]
Ja... en?
pi_196656007
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:27 schreef devlinmr het volgende:

[..]

zie mijn eerdere post over de 50 miljoen. Dat is een zeer voorzichtige schatting van het aantal mensen dat betrokken moet zijn bij een eventuele covid conspiracy. (regeringen, zorgpersoneel (alleen in Nederland al meer dan 1 miljoen), farmaceutische industrie, universiteiten etc etc etc en dan neem ik de mensen die er aan overleden zijn of uberhaupt ziek geworden zijn niet eens mee)

Vwb de medici die jij aanhaalt, ik heb nog geen een geloofwaardig verhaal gelezen of gehoord van die medici die covid als een hoax zien.
Ik heb die verhalen van een aantal medici gezien en geen van allen komen ze geloofwaardig over.
Maar jij trekt alles ook wel gigantisch scheef natuurlijk qua interpretatie.

Covid bestaat, dat het nodig is om daar op de manier mee om te gaan zoals ermee wordt omgegaan mag je alleen wel behoorlijk grote vraagtekens bij zetten.

Dat vervolgens de hele wereld er mega spastisch mee om lijkt te gaan spreekt nog grotere boekdelen.
pi_196656019
quote:
Vwb je vleermuis.. Een nieuwe ziekte ontstaat bij 1 persoon. Wat dacht je van HIV?
HIV kwam van een Afrikaans bosmannetje dat seks had met een aap had ik gehoord.
pi_196656021
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:29 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ja... en?
COR is verderop, waar zijn de mods?
pi_196656028
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maar geloof je het Spaanse griep narratief ook niet?
Daar weet ik te weinig van af om mijn oordeel erover te geven.
pi_196656043
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maar jij trekt alles ook wel gigantisch scheef natuurlijk qua interpretatie.

Covid bestaat, dat het nodig is om daar op de manier mee om te gaan zoals ermee wordt omgegaan mag je alleen wel behoorlijk grote vraagtekens bij zetten.

Dat vervolgens de hele wereld er mega spastisch mee om lijkt te gaan spreekt nog grotere boekdelen.
Wat voor boekdelen? En zijn dat georganiseerde onderling afgestemde boekdelen?
Ik zie vooral een groot verschil in aanpak over de hele wereld
pi_196656050
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

HIV kwam van een Afrikaans bosmannetje dat seks had met een aap had ik gehoord.
Ook van 1 persoon dus?
pi_196656058
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:30 schreef PSVCL het volgende:

[..]

COR is verderop, waar zijn de mods?
Ik vraag je wat je ermee wil zeggen?
Mag dat niet? geldt hier censuur?
pi_196656090
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik vraag je wat je ermee wil zeggen?
Mag dat niet? geldt hier censuur?
Wat denk jezelf?
Nee, hier blijkbaar niet.. bij COR, waar de mensen elke dag met cijfertjes goochelen en zich gedragen als geherspenspoelde dramaqueens, wel

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2020 07:24:21 ]
pi_196656123
The Big Reset _O_
pi_196656133
quote:

[..]

Dat het virus voor een lab is uitgebroken waar ze dit virus aan het testen waren doet geen alarm bellen rinkelen?

Vreemd.
pi_196656165
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:35 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dat het virus voor een lab is uitgebroken waar ze dit virus aan het testen waren doet geen alarm bellen rinkelen?

Vreemd.
Niet daar allang bewezen is dat dit virus niet door mensen gemaakt kan zijn

https://www.parool.nl/wer(...)n-ontstaan~befc2431/
pi_196656181
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:33 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Wat denk jezelf?
Nee, hier blijkbaar niet.. bij COR, waar de mongolen elke dag met cijfertjes goochelen en zich gedragen als geherspenspoelde dramaqueens, wel
pi_196656229
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:31 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat voor boekdelen? En zijn dat georganiseerde onderling afgestemde boekdelen?
Ik zie vooral een groot verschil in aanpak over de hele wereld
Omdat jij hypersensitief reageert op mensen die overlijden als ze in aanmerking komen met een virus.
pi_196656268
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Omdat jij hypersensitief reageert op mensen die overlijden als ze in aanmerking komen met een virus.
nope.. mensen gaan dood, en corona is er eentje waar je voornamelijk groter risico loopt als je al wat hebt of flink op leeftijd bent.
pi_196656269

pi_196656289
Heet iemand de griepcijfers :)
pi_196656309
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:35 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Niet daar allang bewezen is dat dit virus niet door mensen gemaakt kan zijn
Nee dus. Erg vreemd. Mijn post ging over de locatie waar het virus is vrij gekomen. Hoe groot acht je de kans dat juist op die locatie het virus is verspreidt.
pi_196656319
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:39 schreef devlinmr het volgende:

[..]

nope.. mensen gaan dood, en corona is er eentje waar je voornamelijk groter risico loopt als je al wat hebt of flink op leeftijd bent.
Zoals bij griep / influenza.

Maar ik heb de indruk dat de leeftijdscomponent nog iets schever is getrokken, en naar mijn indruk, na initiele vaccinatieronde, vervalt de schadelijkheid naar griepachtige taferelen.

Iets waar we normaliter dan ook helemaal geen aanvullend beleid voor doorvoeren.
pi_196656336
quote:
Heb je dezelfde grafieken met influenzacijfers over de jaren 2000-2019?
pi_196656349
Ik zal deze weer even posten. Spreekt ook boekdelen:
https://www.staatvenz.nl/kerncijfers/ziekenhuisbedden
pi_196656374
quote:
26000 mensen sinds februari opgenomen in het ziekenhuis. best wel veel
pi_196656397
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:41 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Nee dus. Erg vreemd. Mijn post ging over de locatie waar het virus is vrij gekomen. Hoe groot acht je de kans dat juist op die locatie het virus is verspreidt.
Dat is niet eens zeker. Waarschijnlijk was die locatie een superspreadevent
pi_196656414
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:43 schreef Sponsje88 het volgende:
20% minder, terwijl de 65+ groep wss met 30% is toegenomen in die tijd.
pi_196656420
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

ja, alleen niet in deze hoeveelheden en al helemaal niet in zulke mate dat de reguliere zorg onder druk komt
quote:
Maar ik heb de indruk dat de leeftijdscomponent nog iets schever is getrokken, en naar mijn indruk, na initiele vaccinatieronde, vervalt de schadelijkheid naar griepachtige taferelen.

Iets waar we normaliter dan ook helemaal geen aanvullend beleid voor doorvoeren.
Normaliter komt de reguliere zorg ook niet in gevaar
pi_196656426
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:45 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dat is niet eens zeker. Waarschijnlijk was die locatie een superspreadevent
Óf het vleermuis verhaal óf uitgebroken in een lab waar ze met dat virus aan het rommelen waren... Hmmm echt vergezocht is dat toch niet?
pi_196656433
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:46 schreef devlinmr het volgende:
ja, alleen niet in deze hoeveelheden en al helemaal niet in zulke mate dat de reguliere zorg onder druk komt
Kun je dat iets beter onderbouwen met cijfers na bijna 10 maanden hysterie?
pi_196656446
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:46 schreef devlinmr het volgende:
Normaliter komt de reguliere zorg ook niet in gevaar
In 2018 werd er gerapporteerd in een krant dat het toch wel erg druk was op de IC vanwege de griepgolf.
pi_196656462
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:43 schreef Sponsje88 het volgende:
Nee dat spreekt helemaal geen boekdelen daar het niks zegt over de tijd die men in het ziekenhuis doorbrengt.
Wij hebben in Nederland veel dagbehandelingen. Daar is sinds 2009 hard op ingezet
pi_196656468
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]

26000 mensen sinds februari opgenomen in het ziekenhuis. best wel veel
Wanneer spreken we van veel? is gewoon de normale gang van zaken in het ziekenhuis...elk jaar weer
pi_196656485
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:49 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Wanneer spreken we van veel? is gewoon de normale gang van zaken in het ziekenhuis...elk jaar weer
voor 1 ziekte.. nope
pi_196656488
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

In 2018 werd er gerapporteerd in een krant dat het toch wel erg druk was op de IC vanwege de griepgolf.
IC maar niet de reguliere zorg
pi_196656492
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:49 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Ik vind het toch wel knap, als iets zo overduidelijk is, dat de groep mensen die de ernst er niet van inzien, niet overtuigd kunnen worden met cijfers. :')

Volgens mij hebben ze toch genoeg tijd gekregen om iets van onderzoek te doen.
pi_196656498
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kun je dat iets beter onderbouwen met cijfers na bijna 10 maanden hysterie?
Waarom? in BNW hoef je toch niks te onderbouwen?
pi_196656509
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]

IC maar niet de reguliere zorg
Oh, nou, ik weet nog steeds niet of dit allemaal nodig was geweest en ik zie Duitsland nog veel regressiever doen terwijl zij veel meer capaciteit hebben dan hier naar wat ik heb gehoord.
pi_196656531
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]

voor 1 ziekte.. nope
Yep : https://www.ad.nl/binnenl(...)ppatienten~ab5eb9e0/

Beter je best doen...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2020 07:25:35 ]
pi_196656563
Ik ben van mening dat de overheid een informatieplicht heeft over alles wat blijkbaar van landsbelang is, tenzij classified om goede redenen o.i.d.

Ik constateer dat daar heel matig aan voldaan wordt.
pi_196656571
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:49 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee dat spreekt helemaal geen boekdelen daar het niks zegt over de tijd die men in het ziekenhuis doorbrengt.
Wij hebben in Nederland veel dagbehandelingen. Daar is sinds 2009 hard op ingezet
Het laat zien dat door het wegbezuinigen van de ziekenhuisbedden we sinds 2018 problemen hebben. Je hebt een buffer nodig om mensen in een drukke periode op te vangen.
pi_196656607
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:51 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Waarom? in BNW hoef je toch niks te onderbouwen?
Slap hoor. Vandaar dat je ook door blijft vragen zeker.
pi_196656621
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:54 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Het laat zien dat door het wegbezuinigen van de ziekenhuisbedden we sinds 2018 problemen hebben. Je hebt een buffer nodig om mensen in een drukke periode op te vangen.
Nee, het laat zien dat we veel meer dagbehandelingen hebben waardoor we minder bedden nodig hebben
Staar, heupoperatie, blinde darm ... gewoon 3 voorbeelden waar nu een dagbehandeling voor is en men niet in het ziekenhuis hoeft te blijven en vroeger wel
pi_196656643
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:56 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Slap hoor. Vandaar dat je ook door blijft vragen zeker.
Yep.. en zolang jullie niet met bewijs hoeven te komen van de meest onzinnige claims, hoef ik dat ook niet
pi_196656673
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:57 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee, het laat zien dat we veel meer dagbehandelingen hebben waardoor we minder bedden nodig hebben
Staar, heupoperatie, blinde darm ... gewoon 3 voorbeelden waar nu een dagbehandeling voor is en men niet in het ziekenhuis hoeft te blijven en vroeger wel
Zou goed punt geweest zijn als we in 2018 geen problemen hadden gehad.
pi_196656692
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:57 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Yep.. en zolang jullie niet met bewijs hoeven te komen van de meest onzinnige claims, hoef ik dat ook niet
Wij komen vaak wel met bronnen, maar die worden niet geaccepteerd dat is wat anders dan wat jij doet.
pi_196656707
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:00 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Wij komen vaak wel met bronnen, maar die worden niet geaccepteerd dat is wat anders dan wat jij doet.
Nou hier dan

https://azwstatline.cbs.n(...)ine?ts=1607612369539

groei van het zorgpersoneel
pi_196656743
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:01 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nou hier dan

Nog geen 10% groei in de jaren dat de groep 65+ 20% groeit?

Het tekort is toegenomen, bedoel je vast niet te zeggen met je linkje?
pi_196656751
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:59 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Zou goed punt geweest zijn als we in 2018 geen problemen hadden gehad.
hadden we ook niet. We liepen tegen de grenzen aan , maar reguliere zorg was nooit in gevaar
pi_196656757
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:01 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nou hier dan

Nou zo moeilijk was dat toch niet?
pi_196656776
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:03 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Nou zo moeilijk was dat toch niet?
Is het ook niet.
pi_196656809
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nog geen 10% groei in de jaren dat de groep 65+ 20% groeit?

Het tekort is toegenomen, bedoel je vast niet te zeggen met je linkje?
Wat loop je toch te blaten over die 65+ groep, Daar wordt keihard en miljarden in geinvesteerd.
We hebben deze discussie eerder gehad, en de conclusie was vrij simpel, ik heb gelijk, en jij niet. Zoek maar terug
pi_196656811
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:03 schreef devlinmr het volgende:

[..]

hadden we ook niet. We liepen tegen de grenzen aan , maar reguliere zorg was nooit in gevaar
Ja, tekort aan bedden. Dat is niet raar als je de jaren ervoor duizenden bedden weghaald. Of is dat vergezocht? o0
pi_196656829
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:05 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat loop je toch te blaten over die 65+ groep, Daar wordt keihard en miljarden in geinvesteerd.
We hebben deze discussie eerder gehad, en de conclusie was vrij simpel, ik heb gelijk, en jij niet. Zoek maar terug
Het is toch zo klaar als een klontje dat er meer geld uitgegeven moet worden aan zorg als de zorgvraag toeneemt? :')
pi_196656854
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:05 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ja, tekort aan bedden. Dat is niet raar als je de jaren ervoor duizenden bedden weghaald. Of is dat vergezocht? o0
Hou op met die logica, logica telt niet als het gebruikt wordt om een stelling te onderbouwen die iets van kritiek levert tegen het beleid zoals uitgevoerd door de overheid.
pi_196656918
quote:

[..]

Er was dus geen tekort aan bedden... de reguliere zorg kwam niet in gevaar. Kankerpatienten werden gewoon gezien in tegenstelling tot dit jaar
pi_196656944
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is toch zo klaar als een klontje dat er meer geld uitgegeven moet worden aan zorg als de zorgvraag toeneemt? :')
bereken nog maar een keer de verhouding zorgpersoneel vs ouderen. dan zie je dat die verhouding is toegenomen.
Percentages roepen heeft geen enkele zin zoals jij dat doet
pi_196656948
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:11 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Er was dus geen tekort aan bedden... de reguliere zorg kwam niet in gevaar. Kankerpatienten werden gewoon gezien in tegenstelling tot dit jaar
https://www.omroepbrabant(...)-zijn-er-opnamestops

Lijkt toch wel op tekort aan bedden.
pi_196656974
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hou op met die logica, logica telt niet als het gebruikt wordt om een stelling te onderbouwen die iets van kritiek levert tegen het beleid zoals uitgevoerd door de overheid.
Bevolkingsgroei neemt toe (+2 miljoen) sinds 2000 en bedden worden minder. En dan nu lopen zeuren over tekort aan bedden... Begrijp werkelijk niet dat mensen dit niet zien.
pi_196656987
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:12 schreef devlinmr het volgende:

[..]

bereken nog maar een keer de verhouding zorgpersoneel vs ouderen. dan zie je dat die verhouding is toegenomen.
Percentages roepen heeft geen enkele zin zoals jij dat doet
Dat is grappig, want 110% / 120% < 100%.

Zie daar je verhouding.
pi_196656997
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:52 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Yep : https://www.ad.nl/binnenl(...)ppatienten~ab5eb9e0/

Beter je best doen coronatrolletje ...
Ok, waar staat in dat artikel dat er een tekort is? Overvol is niet hetzelfde als tekort
pi_196657038
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:12 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

https://www.omroepbrabant(...)-zijn-er-opnamestops

Lijkt toch wel op tekort aan bedden.
Moesten ze ook patienten naar een andere stad verhuizen? was er een stop op onderzoek naar kanker e.d.?

Nope
Ja het was druk voor een week of 10,
pi_196657062
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:15 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ok, waar staat in dat artikel dat er een tekort is? Overvol is niet hetzelfde als tekort
De titel:
Griepepidemie zorgt voor bomvolle ziekenhuizen en tekort aan bedden, dagelijks zijn er opnamestops
De inhoud:
De ziekenhuizen in Brabant kunnen de vele grieppatiënten even niet meer aan. De ziekenboegen liggen tjokvol en bedden zijn er te weinig. "We hebben dagelijks te maken met zogenaamde opnamestops."

Het resultaat is dat de ziekenhuizen in Brabant momenteel bomvol zijn. "Daardoor moeten de patiënten soms uitwijken naar ziekenhuizen verder weg", zegt Gielen
pi_196657118
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Moesten ze ook patienten naar een andere stad verhuizen? was er een stop op onderzoek naar kanker e.d.?

Nope
Ja het was druk voor een week of 10,
Je gebruikt beleid zelf, als argument dat het beleid gerechtvaardigd is. :')
pi_196657137
quote:
Ik vind dat we moeten kappen met alleen maar hoogleraren serieus te nemen m.b.t. allerhande issues.
pi_196657219
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vind dat we moeten kappen met alleen maar hoogleraren serieus te nemen m.b.t. allerhande issues.
Altijd luisteren naar wat andere te zeggen hebben, zodat je in ieder geval ervan op de hoogte bent. Of je het serieus neemt ligt vervolgens aan jezelf.
pi_196657300
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:28 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Altijd luisteren naar wat andere te zeggen hebben, zodat je in ieder geval ervan op de hoogte bent. Of je het serieus neemt ligt vervolgens aan jezelf.
Met de nadruk dus op "alleen maar"
De mening van een hoogleraar zal snel meer waardevol zijn dan die van een willekeurig andere, maar dat is niet absoluut.
pi_196657322
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:23 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het beleid dat we minder bedden nodig hadden om mensen te verzorgen is zeker gerechtvaardigd. Vooral gezien het gezeik in Nederland dat men de ziektekosten nu al te hoog vindt.

Je kunt het niet allebei hebben. Werken nu al bijna 1.5 miljoen mensen in de gezondheidszorg in Nederland.

Maar Corona is toch maar een griepje toch? hoeven we toch helemaal geen extra bedden voor te hebben? of is het nu toch wat serieuzer?
pi_196657332
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:18 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

De titel:
Griepepidemie zorgt voor bomvolle ziekenhuizen en tekort aan bedden, dagelijks zijn er opnamestops
De inhoud:
De ziekenhuizen in Brabant kunnen de vele grieppatiënten even niet meer aan. De ziekenboegen liggen tjokvol en bedden zijn er te weinig. "We hebben dagelijks te maken met zogenaamde opnamestops."

Het resultaat is dat de ziekenhuizen in Brabant momenteel bomvol zijn. "Daardoor moeten de patiënten soms uitwijken naar ziekenhuizen verder weg", zegt Gielen
Prima.. je hebt gelijk in deze.
Gelukkig is Corona maar een hoax
pi_196657374
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:34 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Het beleid dat we minder bedden nodig hadden om mensen te verzorgen is zeker gerechtvaardigd. Vooral gezien het gezeik in Nederland dat men de ziektekosten nu al te hoog vindt.

Je kunt het niet allebei hebben. Werken nu al bijna 1.5 miljoen mensen in de gezondheidszorg in Nederland.

Maar Corona is toch maar een griepje toch? hoeven we toch helemaal geen extra bedden voor te hebben? of is het nu toch wat serieuzer?
Ziektekosten zijn een resultaat van mensen die zorg nodig hebben.

Als je daar 1.5 miljoen mensen voor nodig hebt dan is dat zo, als dat er 2 miljoen worden dan is dat zo, er is geen andere optie me dunkt.
pi_196657376
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Met de nadruk dus op "alleen maar"
De mening van een hoogleraar zal snel meer waardevol zijn dan die van een willekeurig andere, maar dat is niet absoluut.
Klopt, maar het ligt ook wel een beetje aan de context. Als ik een probleem hebt met mijn auto, dan luister ik liever naar een monteur dan een willekeurig persoon. Als een hoogleraar in zijn vakgebied blijft, dan is het de moeite waard om er naar te luisteren. Als er belangen bij zit, dan wordt het riskant.
pi_196657394
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:36 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Klopt, maar het ligt ook wel een beetje aan de context. Als ik een probleem hebt met mijn auto, dan luister ik liever naar een monteur dan een willekeurig persoon. Als een hoogleraar in zijn vakgebied blijft, dan is het de moeite waard om er naar te luisteren. Als er belangen bij zit, dan wordt het riskant.
Wetenschappers zijn leuk als ze bij de feiten blijven, op het corona vlak zitten ze net zo hard te filosoferen en zitten ze er nog erger naast dan gemiddelde leek, omdat ze een bias hebben in hun belang.
pi_196657433
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ziektekosten zijn een resultaat van mensen die zorg nodig hebben.

Als je daar 1.5 miljoen mensen voor nodig hebt dan is dat zo, als dat er 2 miljoen worden dan is dat zo, er is geen andere optie me dunkt.
Nee, ziektekosten zijn voor een groot deel afhankelijk van het aantal medewerkers dat je nodig hebt

500.000 mensen erbij tegen minimumloon kom je al op een ruime 800 miljoen aan extra loon wat uitbetaald moet worden en daar komen de werkgeverslasten nog bij en daar ze geen minimumloon krijgen, kun je dat nog een keer maal 2 doen schat ik zo.
pi_196657476
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wetenschappers zijn leuk als ze bij de feiten blijven, op het corona vlak zitten ze net zo hard te filosoferen en zitten ze er nog erger naast dan gemiddelde leek, omdat ze een bias hebben in hun belang.
verschil met de gemiddelde leek is dat ze hun mening bijstellen als onderzoek iets anders uitwijst en niet stug op hun onderbuik blijven vertrouwen
pi_196657478
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:40 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee, ziektekosten zijn voor een groot deel afhankelijk van het aantal medewerkers dat je nodig hebt

500.000 mensen erbij tegen minimumloon kom je al op een ruime 800 miljoen aan extra loon wat uitbetaald moet worden en daar komen de werkgeverslasten nog bij en daar ze geen minimumloon krijgen, kun je dat nog een keer maal 2 doen schat ik zo.
So what, die kosten zijn ze waard toch hebben we afgesproken?

Tegen X kosten zorg bieden, als dat te duur wordt is dat het 2e.

Niet zoals in de UK dat ze een budget krijgen en dat ze opeens stoppen met opereren ofzo.
  donderdag 10 december 2020 @ 16:43:19 #90
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_196657484
“De mondkapjesplicht is symptomatisch voor dit coronakabinet. Negen maanden lang betoogden het RIVM en het ministerie van VWS dat mondkapjes niet werken. Met de spoedwet in de hand voerden zij toch per 1 december een mondkapjesplicht in. Nu loopt heel Nederland met een ongewassen, niet werkend mondkapje, dat ook nog eens schadelijk is voor de volksgezondheid. De mondkap als symbool voor mensen die willen laten zien dat ze wel meedoen, dat ze wel deugen, ook al weten ze dat het onzin is. Het is ronduit stuitend dat de minister het verschil tussen het vrijwillig dragen van een mondkapje en de mondkapjesplicht niet eens heeft onderzocht.”

Hij wees erop dat je met een IFR (infection fatality rate) van 0,23% wereldwijd en een IFR van 0,7% in Nederland echt andere maatregelen zou moeten en kunnen nemen. “Stop direct met die onzinnige maatregelen, zoals de anderhalvemetermaatregel en maak het dragen van mondkapjes vrijwillig. Zet bijvoorbeeld in op preventie en gezond leven. Sluit ook de ogen niet voor potentiële geneesmiddelen zoals hydroxychloroquine en het veelbelovende geneesmiddel ivermectine. Maak een gebalanceerde afweging tussen verschillende ziekten. Waarom zijn kanker- en hartpatiënten minder waard dan coronapatiënten?”

Laat Nederland weer vrij!

“Stop met stuntelen en laat Nederland weer vrij!”

“We bevinden ons in een sociale, culturele, economische en medische crisis, niet door het coronavirus, maar door de verkeerde maatregelen die dit kabinet heeft genomen. Langzaam raken wij onze vrijheid kwijt. Onze bedrijven gaan failliet. De kroegen en de restaurants sluiten de deuren. De kermis houdt op te bestaan. En onze premier houdt lachend vol dat we het samen doen,” zei Van Haga.

“Maar we doen helemaal niets samen. De mensen die deze coronamaatregelen opleggen, merken helemaal niets van corona. Ze krijgen gewoon hun salaris van 10.000 euro per maand en liggen niet wakker omdat hun levenswerk kapotgaat door een kabinet dat vanwege bezuinigingen het aantal intensivecarebedden halveerde van 2200 naar 1100 bedden en verschillende ziekenhuizen heeft gesloten,” vervolgde hij.

^O^
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_196658421
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

So what, die kosten zijn ze waard toch hebben we afgesproken?

Tegen X kosten zorg bieden, als dat te duur wordt is dat het 2e.

Niet zoals in de UK dat ze een budget krijgen en dat ze opeens stoppen met opereren ofzo.
Moet je ze eerst nog vinden staan momenteel ~40k vacatures open
pi_196658665
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:43 schreef controlaltdelete het volgende:
“De mondkapjesplicht is symptomatisch voor dit coronakabinet. Negen maanden lang betoogden het RIVM en het ministerie van VWS dat mondkapjes niet werken. Met de spoedwet in de hand voerden zij toch per 1 december een mondkapjesplicht in. Nu loopt heel Nederland met een ongewassen, niet werkend mondkapje, dat ook nog eens schadelijk is voor de volksgezondheid. De mondkap als symbool voor mensen die willen laten zien dat ze wel meedoen, dat ze wel deugen, ook al weten ze dat het onzin is. Het is ronduit stuitend dat de minister het verschil tussen het vrijwillig dragen van een mondkapje en de mondkapjesplicht niet eens heeft onderzocht.”

Hij wees erop dat je met een IFR (infection fatality rate) van 0,23% wereldwijd en een IFR van 0,7% in Nederland echt andere maatregelen zou moeten en kunnen nemen. “Stop direct met die onzinnige maatregelen, zoals de anderhalvemetermaatregel en maak het dragen van mondkapjes vrijwillig. Zet bijvoorbeeld in op preventie en gezond leven. Sluit ook de ogen niet voor potentiële geneesmiddelen zoals hydroxychloroquine en het veelbelovende geneesmiddel ivermectine. Maak een gebalanceerde afweging tussen verschillende ziekten. Waarom zijn kanker- en hartpatiënten minder waard dan coronapatiënten?”

Laat Nederland weer vrij!

“Stop met stuntelen en laat Nederland weer vrij!”

“We bevinden ons in een sociale, culturele, economische en medische crisis, niet door het coronavirus, maar door de verkeerde maatregelen die dit kabinet heeft genomen. Langzaam raken wij onze vrijheid kwijt. Onze bedrijven gaan failliet. De kroegen en de restaurants sluiten de deuren. De kermis houdt op te bestaan. En onze premier houdt lachend vol dat we het samen doen,” zei Van Haga.

“Maar we doen helemaal niets samen. De mensen die deze coronamaatregelen opleggen, merken helemaal niets van corona. Ze krijgen gewoon hun salaris van 10.000 euro per maand en liggen niet wakker omdat hun levenswerk kapotgaat door een kabinet dat vanwege bezuinigingen het aantal intensivecarebedden halveerde van 2200 naar 1100 bedden en verschillende ziekenhuizen heeft gesloten,” vervolgde hij.

^O^
Gelukkig is het FvD volledig ingestort en blijft er niets van over in maart.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196658753
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Jij bent blij dat nu een grote groep mensen geen vertegenwoordiging meer hebben? Een tegengeluid is toch altijd goed?
pi_196658972
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:06 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Jij bent blij dat nu een grote groep mensen geen vertegenwoordiging meer hebben? Een tegengeluid is toch altijd goed?
Niet als dat complotgekkies zijn met gevaarlijke uitspraken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 10 december 2020 @ 18:25:39 #95
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196659065
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:18 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

De titel:
De inhoud:

Er is een verschil tussen een lokaal of regionaal capaciteitsprobleem en een landelijk capaciteitsprobleem.
Huilen dan.
  donderdag 10 december 2020 @ 18:29:29 #96
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196659125
quote:

[..]

Hoeveel bedden zijn er 'weggehaald'?
Huilen dan.
pi_196659188
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Niet als dat complotgekkies zijn met gevaarlijke uitspraken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die groep zal altijd blijven bestaan. Grote kans dat er nu extremere varianten op gaan komen. Denk dat jij daar ook niet op zit te wachten.
pi_196659203
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hoeveel bedden zijn er 'weggehaald'?
pi_196659249
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik zou daar niet te zeker van zijn (waarmee ik niet wil impliceren een aanhanger te zijn van dergelijke partijen.. 17 jaar lang kreeg VVD mijn stem. Moet nu op zoek naar goede vervanging.. die er niet echt lijkt te zijn mijn inziens).
  donderdag 10 december 2020 @ 18:39:47 #100
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196659265
quote:
Maar zijn 'gewone ziekenhuisbedden' het probleem?

SPOILER
Huilen dan.
pi_196659280
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:42 schreef devlinmr het volgende:

[..]

verschil met de gemiddelde leek is dat ze hun mening bijstellen als onderzoek iets anders uitwijst en niet stug op hun onderbuik blijven vertrouwen
Verschillende dingen op mijn onderbuikgevoel zijn anders toch wel de werkelijkheid geworden. Als ik iets heb geleerd van het afgelopen jaar, niet alleen corona gerelateerd maar bijvoorbeeld ook prive, is dat ik altijd als eerste naar mijn onderbuikgevoel vertrouw en daar naar handel.
pi_196659294
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Maar zijn 'gewone ziekenhuisbedden' het probleem?
In 2018 wel in ieder geval, maar er zitten ook IC bedden bij. Ik hoorde van Haga zeggen dat het om 1000 IC bedden ging.
  donderdag 10 december 2020 @ 18:43:41 #103
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196659319
En hoeveel IC-bedden zouden we nodig hebben om zonder maatregelen verder te kunnen?
Huilen dan.
pi_196659356
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:43 schreef Isdatzo het volgende:
En hoeveel IC-bedden zouden we nodig hebben om zonder maatregelen verder te kunnen?
Jij ziet geen correlatie tussen het wegbezuinigen van de bedden en nu een tekort hebben aan IC bedden?
  donderdag 10 december 2020 @ 18:54:55 #105
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196659479
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:46 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Jij ziet geen correlatie tussen het wegbezuinigen van de bedden en nu een tekort hebben aan IC bedden?
Je mist het punt dat ik wil maken: ook met extra IC-bedden hadden we maatregelen moeten treffen. Het grootste verschil is dat je het treffen daarvan dan, afhankelijk van hoeveel IC-bedden je had, een tijdje uit kon stellen. Dat is het ding met exponentiële groei: als het gaat, dan gaat het snel.
Huilen dan.
pi_196659533
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:38 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik zou daar niet te zeker van zijn (waarmee ik niet wil impliceren een aanhanger te zijn van dergelijke partijen.. 17 jaar lang kreeg VVD mijn stem. Moet nu op zoek naar goede vervanging.. die er niet echt lijkt te zijn mijn inziens).
SP en de PVV lijken me al betere kandidaten als je voor minder strengere maatregelen bent.
pi_196659551
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:33 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Die groep zal altijd blijven bestaan. Grote kans dat er nu extremere varianten op gaan komen. Denk dat jij daar ook niet op zit te wachten.
FvD is juist al zijn kandidaten en een hoop zetels verloren omdat ze naar de complotten luisterden.
pi_196659556
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je mist het punt dat ik wil maken: ook met extra IC-bedden hadden we maatregelen moeten treffen. Het grootste verschil is dat je het treffen daarvan dan, afhankelijk van hoeveel IC-bedden je had, een tijdje uit kon stellen. Dat is het ding met exponentiële groei: als het gaat, dan gaat het snel.
Daar komen wel wat meer dingen bij kijken. Allereerst gaat het om een beperkte doelgroep die op de IC terecht komen. Voornamelijk mensen met een onderliggend probleem. Dan kan je wel een exponentiele groei hebben, maar die doelgroep blijft beperkt.

Wat belangrijk is. Is een buffer, zodat je ze kan opvangen. Nu lijkt die buffer weg te zijn bezuinigd. In 2018 hadden we kennelijk al problemen met die buffer.
  donderdag 10 december 2020 @ 19:02:33 #109
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196659591
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:00 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Daar komen wel wat meer dingen bij kijken. Allereerst gaat het om een beperkte doelgroep die op de IC terecht komen. Voornamelijk mensen met een onderliggend probleem. Dan kan je wel een exponentiele groei hebben, maar die doelgroep blijft beperkt.
Maak maar eens een rekensommetje.
Huilen dan.
pi_196659593
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:43 schreef Isdatzo het volgende:
Paar miljoen moet voldoende zijn lijkt me. Gewoon half Nederland omscholen tot ic-personeel en we zitten goed.
pi_196659667
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Maak maar eens een rekensommetje.
1+1=2
  donderdag 10 december 2020 @ 19:16:16 #112
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196659797
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:08 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

1+1=2
Mooi.

Pagina 17-22: https://www.nvgzp.nl/wp-c(...)g_van_het_RIVM-2.pdf

Dus nogmaals: hoeveel IC-bedden hebben we nodig volgens jou om het zonder maatregelen te doen? Of: hoeveel langer had je het huidige pakket uit kunnen stellen wanneer je 1000, 2000, 3000, ... extra IC-bedden had.

Verder is je argument van 'beperkte doelgroep' niet heel sterk: er zijn in Nederland ongeveer 1.3 miljoen mensen boven de 75.
Huilen dan.
pi_196659941
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Mooi.

Pagina 17-22: https://www.nvgzp.nl/wp-c(...)g_van_het_RIVM-2.pdf

Dus nogmaals: hoeveel IC-bedden hebben we nodig volgens jou om het zonder maatregelen te doen? Of: hoeveel langer had je het huidige pakket uit kunnen stellen wanneer je 1000, 2000, 3000, ... extra IC-bedden had.

Verder is je argument van 'beperkte doelgroep' niet heel sterk: er zijn in Nederland ongeveer 1.3 miljoen mensen boven de 75.
Mooi die stijgende lijnen als je niks zou hebben gedaan, maar dat is giswerk. We weten het niet zeker. Ben wel benieuwd naar de cijfer van volgende week, want dan kan je zien of zo'n mondkapje helpt. Of krijgen we dan te horen dat de besmettingen nog veeeeel hoger zou zijn?

1.3 miljoen mensen met onderliggend probleem?

https://www.jems.com/coro(...)ent-covid-19-deaths/
pi_196660010
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:22 schreef controlaltdelete het volgende:
Even wat indoctrinatie treurnis tussendoor

:')
Triest. Nog een paar weken en zie je niks anders dan van die vaccinatie campagnes. -O-
pi_196660131
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

FvD is juist al zijn kandidaten en een hoop zetels verloren omdat ze naar de complotten luisterden.
Daarom stemde 75%(?) Ook dat Thierry aan moest blijven? :?
  donderdag 10 december 2020 @ 19:33:55 #116
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196660138
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:24 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Mooi die stijgende lijnen als je niks zou hebben gedaan, maar dat is giswerk. We weten het niet zeker.
Wat denk je zelf 8)7 ?

quote:
Ben wel benieuwd naar de cijfer van volgende week, want dan kan je zien of zo'n mondkapje helpt. Of krijgen we dan te horen dat de besmettingen nog veeeeel hoger zou zijn?

Alleen al anderhalf miljoen mensen met hart- en vaatziekten. Maar maak eens een paar inschattingen: hoeveel IC-bedden hebben we nodig? Hoelang kan je maatregelen uitstellen met 1000 extra IC-bedden?
Huilen dan.
  donderdag 10 december 2020 @ 19:34:49 #117
189978 controlaltdelete
pi_196660161
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:28 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Triest. Nog een paar weken en zie je niks anders dan van die vaccinatie campagnes. -O-
Opa en oma zijn nog gezond.. is nog triester.

:r :r
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_196660192
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:28 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Okay ik erger me er gruwelijk aan ergens. Maar ik zag deze net en ik kon het voor even wel relativeren. Ondanks dat ik bepaald niet pro mondkapjes ben om verschillende redenen, vond ik hem ergens wel masterlijk bedacht.

Maar ik hoef hem inderdaad niet 20 keer per dag op tv te zien.

Sowieso .. reclame maken om zieltjes te winnen voor een zorgverzekering. Zoiets essentieels zou niet commercieel mogen zijn mijn inziens.
pi_196660201
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:34 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Opa en oma zijn nog gezond.. is nog triester.

:r :r
Ja daar hadden we het gisteren inderdaad ook al over. Deze vind ik echt diep triest en indoctrinerend.
pi_196660220
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:33 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Alle politici van enige naam waren al opgestapt. De achterban kon kiezen tussen Thierry en kandidaten die niemand kent.
pi_196660275
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Alle politici van enige naam waren al opgestapt. De achterban kon kiezen tussen Thierry en kandidaten die niemand kent.
In maart zullen we het weten

Of niet ... sta er niet raar van te kijken als de verkiezingen worden 'uitgesteld' :r
  donderdag 10 december 2020 @ 19:42:42 #122
189978 controlaltdelete
pi_196660359
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:39 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Of niet ... sta er niet raar van te kijken als de verkiezingen worden 'uitgesteld' :r
Die kans schat ik ook in, zo kunnen peppi en kokki nog even aan het roer blijven staan en lekker losgaan met hun spoedwetje.
pi_196660443
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:39 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Wie bepaalt dat eigenlijk? Niet de eigen regering neem ik aan?
pi_196660453
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat denk je zelf 8)7 ?
[..]

Alleen al anderhalf miljoen mensen met hart- en vaatziekten. Maar maak eens een paar inschattingen: hoeveel IC-bedden hebben we nodig? Hoelang kan je maatregelen uitstellen met 1000 extra IC-bedden?
Ik zou de doelgroep in bescherming nemen ipv de hele samenleving. 1000 extra IC bedden erbij om de buffer op te schroeven en evalueren hoe het dan gaat. Mocht het dan toch niet haalbaar zijn, dan opschalen.

Nu zitten we vast aan regels die onze hele samenleving ontwricht. Wetswijzigingen die onze vrijheden beperken en straks indirecte verplichting van een vaccinatie als we niet uitkijken.

Die 1.5 miljoen mensen zijn verspreid over het hele land. Het is niet zo dat ze allemaal ineens ziek worden.
  donderdag 10 december 2020 @ 19:46:36 #125
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196660459
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:33 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Niet elke (potentiële) FvD-stemmer was lid natuurlijk.
Huilen dan.
  donderdag 10 december 2020 @ 19:48:09 #126
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196660487
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:46 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik zou de doelgroep in bescherming nemen ipv de hele samenleving.
Hoe?
quote:
1000 extra IC bedden erbij om de buffer op te schroeven en evalueren hoe het dan gaat. Mocht het dan toch niet haalbaar zijn, dan opschalen.
Hoe wil je opschalen, en hoe tot hoeveel bedden zou je op kúnnen schalen?
quote:
Nu zitten we vast aan regels die onze hele samenleving ontwricht. Wetswijzigingen die onze vrijheden beperken en straks indirecte verplichting van een vaccinatie als we niet uitkijken.
Stemmingmakerij.
quote:
Die 1.5 miljoen mensen zijn verspreid over het hele land. Het is niet zo dat ze allemaal ineens ziek worden.
Nou, die kant ging het wel op hè, zonder maatregelen.
Huilen dan.
pi_196660584
quote:
80s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:45 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Wie bepaalt dat eigenlijk? Niet de eigen regering neem ik aan?
Ik heb werkelijk geen idee
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Niet elke (potentiële) FvD-stemmer was lid natuurlijk.
Is dat?
Had ik als niet-FvD lid ook kunnen stemmen? Was in de veronderstelling dat alleen leden dat konden.
pi_196660815
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hoe?
[..]

Hoe wil je opschalen, en hoe tot hoeveel bedden zou je op kúnnen schalen?
[..]

Stemmingmakerij.
[..]

Nou, die kant ging het wel op hè, zonder maatregelen.
Ik heb hier al eerder met jou over gediscussieerd. Wil je echt weer hetzelfde antwoord hebben?

Edit- De eerste golf was het virus nog onbekend en kwamen er beelden van China dat er mensen op straat dood neervielen. Dan begrijp ik dat je heftige maatregels neemt om dat te voorkomen. Nu blijkt dat het allemaal wel mee valt en is de IC capaciteit een probleem. Wat ik zou hebben gedaan is voor de 2e golf de desbetreffende groep een voorlichting geven over de consequenties van het virus. Daarnaast advies geven over hoe het beste om te gaan met de situatie en een medisch mondkapje adviseren. Het geld wat we nu kwijt zijn hadden we kunnen investeren om die groep te ondersteunen denk aan bezorg diensten faciliteren. Totdat er een vaccin is. Deze kunnen ze dan op vrijwillige basis innemen.

Als we tijdens een heftige griep periode een tekort hebben aan ziekenhuisbedden lijkt mij een uitbreiding het meest logische stap. De personeel die we destijds hadden zullen echt wel ergens zijn en zullen dan een spoedcursus krijgen. Zo niet dan kunnen we altijd in het buitenland kijken.

[ Bericht 40% gewijzigd door Sponsje88 op 10-12-2020 20:17:10 ]
  donderdag 10 december 2020 @ 20:17:30 #129
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196661128
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:05 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik heb hier al eerder met jou over gediscussieerd. Wil je echt weer hetzelfde antwoord hebben?
Ik hoop dat jij inziet dat je met wat extra IC-bedden niet direct in een heel andere situatie, één zonder maatregelen, terechtkomt. Daarom zou het helpen om zelf eens na te denken over waar je zou staan met een X-aantal extra bedden.
Huilen dan.
pi_196661393
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:31 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ook in jouw voorbeeld zijn macht en controle een middel om een doel te bereiken. Wat is volgens BNW het doel wat men wil bereiken? (en wie is "men" aka "ze")
[..]

Een dekmantel die door alle landen in de wereld gebruikt wordt zodat wij in de EU vaccinatiepaspoorten kunnen invoeren? Beetje overkill is het niet? (nog afgezien van het feit dat er geen sprake is van vaccinatiepaspoorten)
https://www.nu.nl/nucheck(...)rt-ongefundeerd.html
[..]

Welk goed dienen ze dan wel?
Leg jij het mij eens uit; want ik snap werkelijk zelf niet wat het doel van macht en controle is; ik denk dat er zoiets als macht en controle bestaat maar wat het precieze doel daarvan is weet ik niet.
Weet jij het wel?

Wat volgens "BNW" het 'doel' is? Ik kan hier moeilijk voor een subforum gaan praten. Misschien moet je het 'BNW' zelf proberen te vragen als je op een dergelijke manier meent te kunnen communiceren met iets zoals een subforum.

Wie is "men" aka "ze"... Waar doel je hier op? In welke context denk je dat ik je vraag lees of zou moeten lezen????
"Men" en "ze" klinken vrij algemeen voor mij. Misschien kun je iets specifieker zijn zodat ik beter begrijp wat je mij probeert te vragen?

Ja ik snap dat je jouw stelling mbt dekmantel als overkill ziet. Ben ik 't ook wel mee eens.

Welk goed dienen ze dan wel?
In mijn ogen zijn niet alle veranderingen/maatregelen/evolutionaire merkwaardigheden perse ondersteunend voor hetgeen ik net in een post 'het grote goed' noemde.
Geloof jij dat wel?
pi_196662120
Ondertussen in Frankrijk. Zal wel een leuke oud/nieuw worden...

https://www.telegraaf.nl/(...)ok-op-oudejaarsavond
pi_196662160
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:00 schreef Sponsje88 het volgende:
Ondertussen in Frankrijk. Zal wel een leuke oud/nieuw worden...

https://www.telegraaf.nl/(...)ok-op-oudejaarsavond
Ik denk serieus dat we met deze testaantallen 22 dec met de persconferentie iets soortgelijks gaan krijgen.

Dan zijn de rapen gaar in de grotere steden :X
pi_196662195
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:02 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik denk serieus dat we met deze testaantallen 22 dec met de persconferentie iets soortgelijks gaan krijgen.

Dan zijn de rapen gaar in de grotere steden :X
Ho ho wacht eens even. We hebben de mondkapjes, dus die aantallen gaan volgende week gewoon naar beneden... O-)
pi_196662737
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:02 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Er zijn verschillende uitgangspunten, maar een geheime agenda is geheim. Wij zien alleen welke stappen er ondernomen worden. Als je kijkt naar de great reset. Dat zou een uitgangspunt kunnen zijn. Eerst de economie kapot maken om zo een nieuw systeem te implementeren. Meer controle over de bevolking minder weerstand tegen de macht.
Zou ook niet zo'n erg successvolle psychological operation zijn als het allemaal zo duidelijk was en als iedereen het makkelijk door hebben. :o)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_196662814
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 14:00 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom mensen niet zullen praten.
Compartimentering
Blackmail
Iemand genoeg geld geven

En de mensen die wel praten... Tja wellicht komen we zo aan de informatie die we nu hebben...
Er zijn heel veel redenen te bedenken waarom mensen niet zullen praten.

Omdat ze wil niet hun banen, carrieres, inkomsten,relaties met collegas, vrienden en familieleden verliezen of verzieken. Professionele reputaties ook op de lijn zitten. Hypotheken kan je niet meer betalen. In veel professies kan je makkelijk op 'n blacklist belanden. Het kan/zou professional suicide zijn voor sommige mensen om te veel over (wat-dan-ook) te zeggen. Chantage, dreigementen van geweld, leugens, smaad en laster campagne. Bvb. En hoe hoger je zit, hoe meer je heb om te verliezen.

Klokkenluider worden geen makkelijke taak is. Dat zei ik al jaren.

The 'somebody would have said something' idea is bullshit.imo.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_196663059
quote:

[..]

Uit z'n reet.
pi_196663073
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:29 schreef Tingo het volgende:

[..]

Er zijn heel veel redenen te bedenken waarom mensen niet zullen praten.

Omdat ze wil niet hun banen, carrieres, inkomsten,relaties met collegas, vrienden en familieleden verliezen of verzieken. Professionele reputaties ook op de lijn zitten. Hypotheken kan je niet meer betalen. In veel professies kan je makkelijk op 'n blacklist belanden. Het kan/zou professional suicide zijn voor sommige mensen om te veel over (wat-dan-ook) te zeggen. Chantage, dreigementen van geweld, leugens, smaad en laster campagne. Bvb. En hoe hoger je zit, hoe meer je heb om te verliezen.

Klokkenluider worden geen makkelijke taak is. Dat zei ik al jaren.

The 'somebody would have said something' idea is bullshit.imo.
Zeker goede argumenten. Als eerste tegen de stroom in gaan is niet zonder consequenties.
pi_196663135
Hier nog een interessante video over het mondkapje.
pi_196663305
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

En tientallen anderen ziekten.
pi_196663469
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:37 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Zeker goede argumenten. Als eerste tegen de stroom in gaan is niet zonder consequenties.
Sorry even in 't Engels als je dat niet erg vind...

The mere thought of being branded a 'conspiracy theorist' would be enough to keep quite a few people from saying too much about anything. Plus the fact that right now most peoples lives are complicated enough already without making a situation even more stressful. Being a 'whistle-blower' or whatever is all very noble, but even only having an opinion which goes against the grain about such a huge, divisive, emotive issue can (understandably) create even more problems than what it would be worth for most people.

And anyway, who are you going to tell? Who can you trust? The media, police, local politician, your doctor?
pi_196663888
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Meh..alsof er geen corruptie in de medische/wetenschaaplijk professie/industrie is.
pi_196664019
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:40 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Moet je ze eerst nog vinden staan momenteel ~40k vacatures open
Zelfde als in de laatste aantal jaren.
pi_196664252
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:24 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Mooi die stijgende lijnen als je niks zou hebben gedaan, maar dat is giswerk. We weten het niet zeker. Ben wel benieuwd naar de cijfer van volgende week, want dan kan je zien of zo'n mondkapje helpt. Of krijgen we dan te horen dat de besmettingen nog veeeeel hoger zou zijn?

En op scary scenarios op computer modellen van scientistic hoeren zoals Neil Ferguson zijn gebaseerd.
pi_196664271
Scary scenarios op facebook zijn natuurlijk stukken interessanter en geloofwaardiger.
Conscience do cost.
pi_196664320
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:36 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Okay ik erger me er gruwelijk aan ergens. Maar ik zag deze net en ik kon het voor even wel relativeren. Ondanks dat ik bepaald niet pro mondkapjes ben om verschillende redenen, vond ik hem ergens wel masterlijk bedacht.

Maar ik hoef hem inderdaad niet 20 keer per dag op tv te zien.

Sowieso .. reclame maken om zieltjes te winnen voor een zorgverzekering. Zoiets essentieels zou niet commercieel mogen zijn mijn inziens.
Of maskerlijk bedacht?
:) Sorry I couldn't resist that one.
pi_196664502
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:32 schreef ems. het volgende:
Scary scenarios op facebook zijn natuurlijk stukken interessanter en geloofwaardiger.
Weet ik niet - jij wel zeker.
I've never bothered with facebook so I can avoid being stalked by fckin creeps such as you.

[ Bericht 8% gewijzigd door Tingo op 10-12-2020 22:56:14 ]
pi_196664611
Wat voor percentage IC bedden met 'covid' patienten zijn bezet?
0-20% ICU's van verschillende ziekenhuizen of zo?

[ Bericht 19% gewijzigd door Tingo op 10-12-2020 22:57:55 ]
  donderdag 10 december 2020 @ 23:03:17 #150
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_196665022
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:23 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat doen Peppie en Cokey ook de hele tijd.
Huig
  donderdag 10 december 2020 @ 23:04:15 #151
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_196667079
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:58 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Hoho ... niet spotten met (loraze)pammetjes. ervaringsdeskundige hier (paniekstoornis)

En nee, die schrijven ze (gelukkig) niet bepaald uit als snoepjes ivm verslaving.
Ik heb meer lora's als rijstkorrels achter m'n kiezen. :P

"Spotten", haha. En ja, die zooi schrijven ze gewoon continu voor, maandenlang, jarenlang.
pi_196668175
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 23:04 schreef Orwell het volgende:

[..]

Kippevel...
Mijn sarcamse radar weet even niet wat 'ie moet aangeven.
  vrijdag 11 december 2020 @ 09:35:37 #154
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196668228
quote:
80s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:30 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Mijn sarcamse radar weet even niet wat 'ie moet aangeven.
Nu wachten totdat rutte op zijn knieen gaat voor kerst :Y
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:19:10 #155
189978 controlaltdelete
pi_196668797
Mooi 2/3 deel van het zorgpersoneel bedankt voor zijn spuitjes. Daar heeft de creep zo zijn denkwijze over

twitter
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:21:42 #156
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196668830
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:19 schreef controlaltdelete het volgende:
Mooi 2/3 deel van het zorgpersoneel bedankt voor zijn spuitjes. Daar heeft de creep zo zijn denkwijze over

[ twitter ]
Denkt hij dat nou echt _O- , hij kan verzinnen wat hij wilt het antwoord blijft een dikke vette NEE
pi_196668963
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:21 schreef Summers het volgende:

[..]

Denkt hij dat nou echt _O- , hij kan verzinnen wat hij wilt het antwoord blijft een dikke vette NEE
Waarom zijn jullie zo blij met mensen die niet willen vaccineren? Jullie vinden een lockdown leuker ofzo?
Bovendien ligt het iets genuanceerder dan wat hierboven gesuggereerd wordt.
1/3 wil niet 1/3 weet het nog niet 1/3 wil wel
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:35:56 #158
189978 controlaltdelete
pi_196669034
Geen of wel lockdown, mondkapjes en 1.5m het zet allemaal geen zoden aan de dijk want het is allemaal complete kolder voor een virusje waar haast iedereen weinig tot geen last van heeft.
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:35:58 #159
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196669035
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Waarom zijn jullie zo blij met mensen die niet willen vaccineren? Jullie vinden een lockdown leuker ofzo?
Het moet allemaal opgeheven worden , niet als je dit doet dan mag je ... mensenrechten voorop , geen compromis .
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:39:42 #160
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196669093
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:35 schreef controlaltdelete het volgende:
Geen of wel lockdown, mondkapjes en 1.5m het zet allemaal geen zoden aan de dijk want het is allemaal complete kolder voor een virusje waar haast iedereen weinig tot geen last van heeft.
Want waar komen de patiënten in het ziekenhuis dan vandaan?
Huilen dan.
pi_196669144
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Want waar komen de patiënten in het ziekenhuis dan vandaan?
Van de vieze mondkapjes toch?
pi_196669166
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:35 schreef Summers het volgende:

[..]

Het moet allemaal opgeheven worden , niet als je dit doet dan mag je ... mensenrechten voorop , geen compromis .
1 van de mensenrechten is het recht op goede gezondheidszorg. Hoe ga je dit garanderen als je alles opheft en de ziekenhuizen vollopen?
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:44:19 #163
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196669171
In de VS hebben ze op sommige plekken koelwagens moeten inzetten omdat de mortuaria vol liggen. Maar nee, niks aan de hand aldus controlaltdelete en Summers.
Huilen dan.
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:47:28 #164
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196669220
In grote delen van de VS wordt de grens van de zorgcapaciteit akelig dicht benaderd, maar er is niks aan de hand aldus controlaltdelete en Summers.
Huilen dan.
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:52:28 #165
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196669296
In het kader van je allereigenste onderzoek zelluf doen: https://healthdata.gov/da(...)/82e733c6-7baa-4c65#{}

https://healthdata.gov/da(...)/82e733c6-7baa-4c65#{view-graph:{group:!state,series:[!Percentage++of++Staffed++Adult++ICU++Beds++Occupied++Estimated],graphOptions:{hooks:{processOffset:{},bindEvents:{}}}},currentView:!graph,graphOptions:{hooks:{processOffset:{},bindEvents:{}}},view-map:{lonField:!Percentage++of++Staffed++Adult++ICU++Beds++Occupied++Estimated,latField:!state}}

En dit loopt nog een week achter.

Edit: hmm mobiel gaan m'n linkjes niet helemaal lekker.
Huilen dan.
pi_196669305
Toch gaan we wel richting een totale lockdown. Terwijl dat bijzonder vreemd is aangezien in Nederland de ziekenhuiscijfers vrijwel stabiel blijven.
Groot fan van User Wotte
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:59:53 #167
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196669390
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]

1 van de mensenrechten is het recht op goede gezondheidszorg. Hoe ga je dit garanderen als je alles opheft en de ziekenhuizen vollopen?
Er gaan per jaar meer mensen dood aan kanker en diabetes dan aan covid , nu krijgen die mensen niet de zorg die ze verdienen omdat alles moet wijken voor een griep . Die mensen hebben net zo goed recht op zorg net als alle andere ziektes behalve covid . Mensen met covid zijn niet zieliger of hebben meer recht op zorg dan mensen met kanker of diabetes .
  vrijdag 11 december 2020 @ 11:01:12 #168
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196669405
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:44 schreef Isdatzo het volgende:
In de VS hebben ze op sommige plekken koelwagens moeten inzetten omdat de mortuaria vol liggen. Maar nee, niks aan de hand aldus controlaltdelete en Summers.
En dat geloof jij , ik niet . Maar het is een goed verhaal om de fear porn erin te houden .
  vrijdag 11 december 2020 @ 11:03:13 #169
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196669431
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:01 schreef Summers het volgende:

[..]

En dat geloof jij , ik niet . Maar het is een goed verhaal om de fear porn erin te houden .
Ja joh, ze parkeren die dingen voor de grap bij de achterdeur van het ziekenhuis?
Huilen dan.
pi_196669433
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:59 schreef Summers het volgende:

[..]

Er gaan per jaar meer mensen dood aan kanker en diabetes dan aan covid , nu krijgen die mensen niet de zorg die ze verdienen omdat alles moet wijken voor een griep . Die mensen hebben net zo goed recht op zorg net als alle andere ziektes behalve covid . Mensen met covid zijn niet zieliger of hebben meer recht op zorg dan mensen met kanker of diabetes .
Helemaal correct dus moeten we ons even aan de regels houden en er voor zorgen dat zoveel mogelijk mensen gevaccineerd worden
  vrijdag 11 december 2020 @ 11:08:29 #171
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196669510
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:01 schreef Summers het volgende:

[..]

Die "fear Porn" zie ik meer van de kant van de anti vax/corona ontkenners

"Economie gaat naar de klote"
"Vaccin is gevaarlijk"
"WEF wil de wereld overnemen"
"de grote reset"
"men wil de macht en controle over mensen versterken"
Etc

Als je het dan over Fear Porn wil hebben zou ik daar maar eerst eens kritisch naar kijken
  vrijdag 11 december 2020 @ 11:08:59 #173
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196669518
1 groot toneelstuk , ze hebben het punt van desperate bereikt :+

UK Health Sec. Matt Hancock pretending to cry when talking about how wonderful the vaccine roll out is.

vrijdag 11 december 2020 @ 11:09:16 #174
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196669525
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:03 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Helemaal correct dus moeten we ons even aan de regels houden en er voor zorgen dat zoveel mogelijk mensen gevaccineerd worden
nope en dat zeggen ze al 9 maanden , wanneer gaat er een belletje rinkelen .
pi_196669538
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:09 schreef Summers het volgende:

[..]

nope
Wat is jouw oplossing dan.
Niks doen en zoveel mogelijk mensen laten sterven?
  vrijdag 11 december 2020 @ 11:10:25 #176
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196669539
quote:

[..]

nope
Wat vind je van bovenstaande cijfers?
Huilen dan.
pi_196669541
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:08 schreef Summers het volgende:

UK Health Sec. Matt Hancock pretending to cry when talking about how wonderful the vaccine roll out is.

[ afbeelding ]
Matt Hancock is sowieso een eikel.
pi_196669595
quote:

[..]

nope en dat zeggen ze al 9 maanden , wanneer gaat er een belletje rinkelen .
Ja dat vraag ik me bij jou en je mede-ontkenners ook af.
Wanneer gaat er nou een belletje rinkelen dat wanneer we niks doen de gezondheidszorg vastloopt?
Wanneer gaat er nou een belletje rinkelen dat wanneer we niet vaccineren we nog heel lang met deze shitzooi blijven zitten?
Wanneer gaat er nou een belletje rinkelen dat het geen groot complot is om weet ik veel wat jullie allemaal verzinnen er doorheen te drukken?
  vrijdag 11 december 2020 @ 11:20:34 #179
189978 controlaltdelete
pi_196669644
quote:

[ afbeelding ]
Hij verdient the Gene Rosen Award for bad acting.
  vrijdag 11 december 2020 @ 14:00:57 #180
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196672018
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:15 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ja dat vraag ik me bij jou en je mede-ontkenners ook af.
Wanneer gaat er nou een belletje rinkelen dat wanneer we niks doen de gezondheidszorg vastloopt?
Wanneer gaat er nou een belletje rinkelen dat wanneer we niet vaccineren we nog heel lang met deze shitzooi blijven zitten?
Wanneer gaat er nou een belletje rinkelen dat het geen groot complot is om weet ik veel wat jullie allemaal verzinnen er doorheen te drukken?
Ik wacht gewoon af tot het verhaal in elkaar is gestort en zo te zien worden ze nu al desperate en gaan ze smeken en zogenaamd janken en dat is het begin van het einde ..
  vrijdag 11 december 2020 @ 14:01:22 #181
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196672026
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:20 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Echt he :Y
pi_196672150
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:00 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik wacht gewoon af tot het verhaal in elkaar is gestort en zo te zien worden ze nu al desperate en gaan ze smeken en zogenaamd janken en dat is het begin van het einde ..
Wie wordt er precies "desperate"?
Als je Matt Hancock bedoeld, dat is gewoon een eikel eerste klas die geen fucks geeft om wie dan ook behalve zijn eigen portemonnee en net moet doen alsof de UK het geweldigste land ter wereld is en na de Brexit nog geweldiger wordt.

Als je Angela, en Hugo bedoelt, tja, ik zou ook aardig "desperate" worden als er groepen zijn die

• Blijven ontkennen dat er een pandemie is
• Ongefundeerde meningen hebben en deze ook nog als de waarheid zien
• Wetenschap ontkennen
• Weigeren om zich tijdelijk aan bepaalde regels te houden maar ook weigeren om mee te werken aan een oplossing dmv vaccinatie waardoor de hele situatie nog langer gaat duren
• zichzelf zien als verzetsstrijders terwijl ze eigenlijk gewoon een soort spookrijders zijn die chaos veroorzaken

Kan echt behoorlijk frustrerend werken inderdaad. Een peuter zo ver krijgen dat ie zijn bord spruiten leeg eet is nog makkelijker.
  vrijdag 11 december 2020 @ 14:17:11 #183
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196672235
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:11 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wie wordt er precies "desperate"?
Als je Matt Hancock bedoeld, dat is gewoon een eikel eerste klas die geen fucks geeft om wie dan ook behalve zijn eigen portemonnee en net moet doen alsof de UK het geweldigste land ter wereld is en na de Brexit nog geweldiger wordt.

Als je Angela, en Hugo bedoelt, tja, ik zou ook aardig "desperate" worden als er groepen zijn die

• Blijven ontkennen dat er een pandemie is
• Ongefundeerde meningen hebben en deze ook nog als de waarheid zien
• Wetenschap ontkennen
• Weigeren om zich tijdelijk aan bepaalde regels te houden maar ook weigeren om mee te werken aan een oplossing dmv vaccinatie waardoor de hele situatie nog langer gaat duren
• zichzelf zien als verzetsstrijders terwijl ze eigenlijk gewoon een soort spookrijders zijn die chaos veroorzaken

Kan echt behoorlijk frustrerend werken inderdaad. Een peuter zo ver krijgen dat ie zijn bord spruiten leeg eet is nog makkelijker.
Welnee er zijn ook wetenschappers , dokters wereldwijd enz die voor het tegendeel zijn en zelfs rechtzaken aanspannen dus je hoeft de wetenschap niet te kapen voor je eigen mening .
pi_196672348
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:17 schreef Summers het volgende:

[..]

Welnee er zijn ook wetenschappers , dokters wereldwijd enz die voor het tegendeel zijn en zelfs rechtzaken aanspannen dus je hoeft de wetenschap niet te kapen voor je eigen mening .
En hoeveel rechtszaken zijn er al gewonnen? Hoeveel peer reviewed papers zijn er al gepubliceerd die hun gelijk aantonen?
Er zijn ook artsen die geloven in homeopathie terwijl iedereen die logisch nadenkt weet dat het niet werkt

Erg grappig eigenlijk dat je wel artsen gelooft die 0 bewijs hebben maar toevallig wel in jou straatje passen. Terwijl je harde bewijzen afdoet als hoax en/of complot of gewoon keihard negeert
  vrijdag 11 december 2020 @ 14:35:28 #185
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196672560
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:24 schreef devlinmr het volgende:

[..]

En hoeveel rechtszaken zijn er al gewonnen? Hoeveel peer reviewed papers zijn er al gepubliceerd die hun gelijk aantonen?
Er zijn ook artsen die geloven in homeopathie terwijl iedereen die logisch nadenkt weet dat het niet werkt

Erg grappig eigenlijk dat je wel artsen gelooft die 0 bewijs hebben maar toevallig wel in jou straatje passen. Terwijl je harde bewijzen afdoet als hoax en/of complot of gewoon keihard negeert
Of jij moet je er nog bewust van worden hoe corrupt deze wereld is en daar laat ik het bij .

twitter
pi_196672787
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:35 schreef Summers het volgende:

[..]

Of jij moet je er nog bewust van worden hoe corrupt deze wereld is en daar laat ik het bij .

[ twitter ]
Dat er op deze wereld corrupte mensen zijn twijfel ik ook zeker niet aan. Maar om daar meteen zo paranoide van te worden dat je overal een complot achter ziet en zeker iets op deze schaal wat zeer ongeloofwaardig is daar het alle landen en alle leiders en alle mensen treft in een wereld waar zo ongeveer 10 oorlogen per jaar worden uitgevochten, men nog niet eens een akkoord over handel met een bevriend land kan overeenkomen binnen 5 jaar etc etc

Zeg eens eerlijk. hoe geloofwaardig vindt je dat nou echt

quote:
daar laat ik het bij .
Typisch. niet willen luisteren naar logica en bang zijn om toe te geven dat je het verkeerd hebt.

En dan ook weer zo'n raar filmpje en niet reageren op het feit dat het juist mensen als jij zijn die bang zijn. Bang dat er een complot is, bang voor een vaccin, bang voor wetenschap, bang bang bang
pi_196673823
quote:

[ afbeelding ]
Ik weet niet precies wat er aan de hand is,tis in ieder geval raar gedrag.
Misschien iemand 'n William Shakespeare grapje maakt.

Matt Handycock (Britse health minister/vaccin verkoper)

https://www.theguardian.c(...)inations-begin-video

En sommige mensen deze soort gasten nog vertrouwen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tingo op 11-12-2020 16:21:26 (Replaced video) ]
  vrijdag 11 december 2020 @ 16:21:14 #188
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196674200
scheelt dat een bekend land als eerste aan de beurt is, plus het ligt maar een pompje verderop.
Als we over half jaartje naar de de andere kant roeien en iedereen is het hoekje om kunnen we dat ooi annexeren en gedeelte tussen dat land en de onze droogleggen :P
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 11 december 2020 @ 16:32:22 #189
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196674390
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:47 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dat er op deze wereld corrupte mensen zijn twijfel ik ook zeker niet aan. Maar om daar meteen zo paranoide van te worden dat je overal een complot achter ziet en zeker iets op deze schaal wat zeer ongeloofwaardig is daar het alle landen en alle leiders en alle mensen treft in een wereld waar zo ongeveer 10 oorlogen per jaar worden uitgevochten, men nog niet eens een akkoord over handel met een bevriend land kan overeenkomen binnen 5 jaar etc etc

Zeg eens eerlijk. hoe geloofwaardig vindt je dat nou echt
[..]

Typisch. niet willen luisteren naar logica en bang zijn om toe te geven dat je het verkeerd hebt.

En dan ook weer zo'n raar filmpje en niet reageren op het feit dat het juist mensen als jij zijn die bang zijn. Bang dat er een complot is, bang voor een vaccin, bang voor wetenschap, bang bang bang
Wat een onzinnige persoonlijke aanvallen verzin je er allemaal bij zeg , niet waard om daarop te reageren :W
  vrijdag 11 december 2020 @ 16:35:50 #190
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196674436
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 16:32 schreef Summers het volgende:

[..]

Wat een onzinnige persoonlijke aanvallen verzin je er allemaal bij zeg , niet waard om daarop te reageren :W
Maar als je dit soort gegevens ziet, denk je niet dat het dan raadzaam is om de boel niet volledig op z'n beloop te laten?

quote:
Huilen dan.
  vrijdag 11 december 2020 @ 16:35:59 #191
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196674441
quote:

[..]

Waarom reageer je dan precies wel op de 'persoonlijke aanvallen' en niet op de inhoud? :D
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 11 december 2020 @ 16:38:17 #192
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196674471
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:53 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat er aan de hand is,tis in ieder geval raar gedrag.
Misschien iemand 'n William Shakespeare grapje maakt.

Matt Handycock (Britse health minister/vaccin verkoper)

https://www.theguardian.c(...)inations-begin-video

En sommige mensen deze soort gasten nog vertrouwen.
The worlds a stage :Y
  vrijdag 11 december 2020 @ 16:51:59 #193
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196674702
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 16:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Waarom reageer je dan precies wel op de 'persoonlijke aanvallen' en niet op de inhoud? :D
Omdat je dan met van die vieze dingen zoals argumenten moet komen.
Huilen dan.
  vrijdag 11 december 2020 @ 17:09:42 #194
189978 controlaltdelete
pi_196674923
Deze bijwerkingen van het Pfizer-vaccin kun je verwachten

Vaccins kunnen voor bijwerkingen zorgen, zoals een pijnlijke arm of tijdelijke vermoeidheid. De regelmatig gevonden bijwerkingen zijn dan ook niet levensbedreigend, maar wel vervelend. 84 procent van de mensen die het vaccin kreeg, had klachten op de plek waar het vaccin was ingespoten, zoals pijn of roodheid.

FDA wees er wel op dat vier personen die het Pfizer-vaccin ontvingen, last kregen van de Aangezichtsverlamming van Bell, terwijl niemand in de placebogroep hier last van kreeg. Bij deze aandoening is de helft van het gezicht verlamd, waardoor je mondhoek bijvoorbeeld gaat hangen. Of deze vier personen vanwege toeval last kregen van deze aandoening, of dat het vaccin hierin een rol speelt is nog niet duidelijk. De meeste mensen herstellen weer volledig van deze aandoening.

Je zal het maar toevallig krijgen. ;(
pi_196675147
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:09 schreef controlaltdelete het volgende:

Vaccins kunnen voor bijwerkingen zorgen, zoals een pijnlijke arm of tijdelijke vermoeidheid. De regelmatig gevonden bijwerkingen zijn dan ook niet levensbedreigend, maar wel vervelend. 84 procent van de mensen die het vaccin kreeg, had klachten op de plek waar het vaccin was ingespoten, zoals pijn of roodheid.

FDA wees er wel op dat vier personen die het Pfizer-vaccin ontvingen, last kregen van de Aangezichtsverlamming van Bell, terwijl niemand in de placebogroep hier last van kreeg. Bij deze aandoening is de helft van het gezicht verlamd, waardoor je mondhoek bijvoorbeeld gaat hangen. Of deze vier personen vanwege toeval last kregen van deze aandoening, of dat het vaccin hierin een rol speelt is nog niet duidelijk. De meeste mensen herstellen weer volledig van deze aandoening.

[ afbeelding ]

Heb je de bijsluiter van je paracetamol wel eens gelezen?
pi_196675160
En er is dus nog geen aanwijzing dat het met het vaccin te maken heeft én men herstelt er van.
  vrijdag 11 december 2020 @ 17:29:16 #197
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196675203
quote:

[ afbeelding ]

Om het even in perspectief te zetten: op de 19.000. Nu ken ik nog niemand die gevaccineerd is, maar wel iemand die de ziekte van Bell gehad heeft.
Huilen dan.
pi_196675211
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:26 schreef mootie het volgende:
En er is dus nog geen aanwijzing dat het met het vaccin te maken heeft én men herstelt er van.
Dus we moeten dit negeren? ^O^

Veel plezier met je shot.
  vrijdag 11 december 2020 @ 17:36:37 #199
189978 controlaltdelete
pi_196675288
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:29 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dus we moeten dit negeren? ^O^

Veel plezier met je shot.
De meeste mensen herstellen ervan meldt Nu.nl. Loop je dan met je scheve muil maar goed, dit kun je dan fijn verbergen achter het vodje, niemand die het ziet dus stel je niet aan corona is erger..

1984 Ook in Albanië maar daar komt men in opstand

twitter
  vrijdag 11 december 2020 @ 17:41:53 #200
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196675349
Dan spreekt men van een idiopathische perifere aangezichtsverlamming, ook wel verlamming van Bell genoemd. Jaarlijks zijn er op 100.000 inwoners ongeveer 20 tot 30 gevallen van een dergelijke verlamming.

https://richtlijnendataba(...)te_beschrijving.html

Dan is het opmerkelijker dat er in de controlegroep geen gevallen van Bell's palsy waren: 4 op een willekeurige groep van 19.000 mensen over een periode van een aantal maanden is geen heel gek aantal en valt binnen de frequentie die je verwacht.
Huilen dan.
  vrijdag 11 december 2020 @ 17:50:41 #201
189978 controlaltdelete
pi_196675486
En zelf staan ze er ook al niet om te springen

twitter

:{w
pi_196675504
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:50 schreef controlaltdelete het volgende:
En staan ze er ook al niet om te springen

[ twitter ]

Dat geldt ook voor het zorgpersoneel...
https://www.volkskrant.nl(...)ronavaccin~b3875965/

Ben benieuwd of de vaccinatie campagne gaat helpen.
  vrijdag 11 december 2020 @ 17:52:20 #203
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196675505
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:50 schreef controlaltdelete het volgende:
En zelf staan ze er ook al niet om te springen

[ twitter ]

Baudet zegt weer domme dingen *O* .
Huilen dan.
pi_196675509
Ik zag het straks ja. Als zij het al niet doen ..
  vrijdag 11 december 2020 @ 17:52:42 #205
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196675518
quote:

[ afbeelding ]

Dat noem ik zelfverminking , je moet er maar zin in hebben :{
  vrijdag 11 december 2020 @ 17:57:31 #206
pi_196675601
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:41 schreef Isdatzo het volgende:
Dan spreekt men van een idiopathische perifere aangezichtsverlamming, ook wel verlamming van Bell genoemd. Jaarlijks zijn er op 100.000 inwoners ongeveer 20 tot 30 gevallen van een dergelijke verlamming.

https://richtlijnendataba(...)te_beschrijving.html

Dan is het opmerkelijker dat er in de controlegroep geen gevallen van Bell's palsy waren: 4 op een willekeurige groep van 19.000 mensen over een periode van een aantal maanden is geen heel gek aantal en valt binnen de frequentie die je verwacht.
Als je uitgaat van 25 per 100.000 kom je op 4,75 op 19.000. Inderdaad valt dan juist de controlegroep buiten de verwachtingen.

Grappig, statistiek. Geeft zoveel inzicht als je er iets van snapt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196675632
quote:

[..]

Precies loop maar weer weg ipv met bewijzen te komen ^O^
  vrijdag 11 december 2020 @ 17:59:34 #208
189978 controlaltdelete
pi_196675637
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:52 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dat geldt ook voor het zorgpersoneel...
https://www.volkskrant.nl(...)ronavaccin~b3875965/

Ben benieuwd of de vaccinatie campagne gaat helpen.
Het zou best kunnen dat mensen na een aantal maanden overstag gaan als de beloontactiek ingevoerd zou worden en de bijwerkingen schijnen mee te vallen zoals wat rare gevallen van gezichtsverlamming e.d., maar men zich niet realiseert dat bijwerkingen ook pas na een aantal jaar kunnen optreden.
  vrijdag 11 december 2020 @ 18:02:49 #209
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196675691
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:59 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Het zou best kunnen dat mensen na een aantal maanden overstag gaan als de beloontactiek ingevoerd zou worden en de bijwerkingen schijnen mee te vallen zoals wat rare gevallen van gezichtsverlamming e.d., maar men zich niet realiseert dat bijwerkingen ook pas na een aantal jaar kunnen optreden.
Toch absurd dat je de keuze gaat maken om een onbekende bijwerking te accepteren terwijl je gezond bent 8)7
pi_196675697
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:52 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik zag het straks ja. Als zij het al niet doen ..
Ze vragen het ook wel precies de juiste...
1 complot theorie aanhanger, 1 refo die vanuit het geloof al niet aan vaccinatie doet, en 2 die sowieso anti regeringspartijen zijn
pi_196675716
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:59 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Onzin. Vaccinatie bijwerkingen zijn altijd vrijwel direct
pi_196675749
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:02 schreef Summers het volgende:

[..]

Toch absurd dat je de keuze gaat maken om een onbekende bijwerking te accepteren terwijl je gezond bent 8)7
Eh nee, zeker niet absurd. Ooit heb jij ook weleens je eerste pinda gegeten terwijl je er weleens allergisch voor had kunnen zijn
  vrijdag 11 december 2020 @ 18:08:40 #213
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196675790
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:04 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Onzin. Vaccinatie bijwerkingen zijn altijd vrijwel direct
Ook onzin , als je onvruchtbaar bent geworden van de vaccinatie en je besluit pas over 5 jaar serieus aan kinderen te beginnen kom je daar pas 5 jaar later achter . Sorry het kan niet . Jammer dan he
  vrijdag 11 december 2020 @ 18:10:17 #214
pi_196675818
quote:

[..]

Nogmaals, het aantal mensen dat dit kreeg is perfect in overeenstemming met het gemiddelde voorkomen binnen de bevolking. Dus: 1. Het is niet onbekend en 2. Het is geen bijwerking.
pi_196675836
quote:

[ afbeelding ]

Die foto heb je er maar zelf even bijgeplakt?
  vrijdag 11 december 2020 @ 18:11:21 #216
pi_196675840
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:08 schreef Summers het volgende:

[..]

Ook onzin , als je onvruchtbaar bent geworden van de vaccinatie en je besluit pas over 5 jaar serieus aan kinderen te beginnen kom je daar pas 5 jaar later achter . Sorry het kan niet . Jammer dan he
En als je er vleugeltjes van krijgt, dan kun je vliegen.

Dus?
pi_196675900
quote:

[..]

Alleen werkt een vaccinatie daar niet op. Je verzint het ook maar lekker ter plekke

Denk dat ik de bron van je misconceptie gevonden heb

https://www-nu-nl.cdn.amp(...)id-is-nepnieuws.html

Wederom fake news dus

[ Bericht 31% gewijzigd door devlinmr op 11-12-2020 18:23:57 ]
  vrijdag 11 december 2020 @ 18:21:55 #218
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196676007
quote:

[..]

Zoals het er nu naar uitziet is de kans groter dat je een corona-infectie oploopt én daar iets aan overhoudt dan dat je tegen serieuze problemen aanloopt omdat je gevaccineerd wordt tegen corona.
Huilen dan.
  vrijdag 11 december 2020 @ 18:25:10 #219
189978 controlaltdelete
pi_196676080
1984 Ook in België..

Zware kritiek op inzet politiedrones: privacycommissie politie opent onderzoek

Er komt zware kritiek op de inzet van politiedrones om de coronamaatregelen tijdens de feestdagen te controleren. Privacy-experts trekken aan de alarmbel, nu blijkt dat de politie kan ingrijpen op basis van beelden met warmtecamera’s. Via warmtebeelden en gewone beelden van drones gaan agenten in Genk kunnen zien of er ergens te veel volk bijeenkomt.

FIKSE MAATREGELEN IN ANTWERPEN EN WEST-VLAANDEREN
Ook Antwerps gouverneur Cathy Berx en haar West-Vlaamse collega Carl Decaluwé kondigden vandaag scherpe maatregelen af. “Wie de regels overtreedt, krijgt een boete. Waarschuwingen zijn niet meer aan de orde”, aldus Decaluwé. Daarbij zullen korpsen die beschikken over innovatieve middelen, zoals drones of cameranetwerken, deze gebruiken voor controles en crowdcontrol. Dat zal zowel in de winkelstraten als op andere plaatsen zijn.

In Antwerpen zal er op Nieuwjaar of Driekoningen niet gezongen mogen worden en ook niet van deur tot deur worden gegaan. Zelfs tekeningen of nieuwjaarskaartjes in de bus van de buren stoppen mag niet, deelde Berx mee op de radio. De gouverneur kondigde eerst ook aan om pizzadozen te gaan tellen, om aan de hand daarvan eventueel gericht te gaan controleren, maar aan Het Laatste Nieuws liet ze achteraf weten “de uitspraak niet zo scherp te willen stellen”
.

Coronahandhaving :N
pi_196676091
quote:

[..]

Goed punt en probeer dan maar is aan te tonen dat het aan de vaccin ligt.
  vrijdag 11 december 2020 @ 18:27:33 #221
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196676131
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 17:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Als je uitgaat van 25 per 100.000 kom je op 4,75 op 19.000. Inderdaad valt dan juist de controlegroep buiten de verwachtingen.

Grappig, statistiek. Geeft zoveel inzicht als je er iets van snapt.
Hangt ook een beetje af van wanneer die mensen 't precies kregen: kregen er 3 binnen een week na vaccinatie Bell's palsy, of was dat verspreid over een aantal maanden? Maar goed, op zich is 4 geen heel gek aantal.

Ik las ergens dat het lifetime risk 1:60 is, dus je zou het als een Poissonverdeling kunnen bekijken en uitrekenen wat de kans is dat er binnen 2, 3, ... , maanden meer of minder dan X gevallen per 19.000 personen plaatsvinden.
Huilen dan.
  vrijdag 11 december 2020 @ 18:27:55 #222
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196676143
Misschien doe ik dat wel mocht ik me vervelen vanavond.
Huilen dan.
  vrijdag 11 december 2020 @ 18:31:12 #223
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196676187
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:25 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Goed punt en probeer dan maar eens aan te tonen dat het aan het vaccin ligt wanneer je onder een bus komt of in je vredig in je slaap sterft op je 94e of dat de kiwi's uitverkocht zijn of dat je in de hondenpoep stapt.
Huilen dan.
pi_196676203
quote:

[..]

Misschien breek je ooit je been en komt dat ook door het vaccin.
  vrijdag 11 december 2020 @ 18:35:22 #225
189978 controlaltdelete
pi_196676255
quote:

[..]

Jaren geleden had je dat medicijn DES (DES moeders en dochters) ter voorkoming van miskramen dacht ik, pas tig jaar later kwam boven water dat het kanker bevorderde zelfs de generatie erna, wat eerst nog werd geprobeerd in de doofpot te stoppen.
pi_196676350
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Als ik door het vaccin een gezichtsverlamming krijg en wat minder goed zie, dan zit dat er dik in.
pi_196676679
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Met 'n gebroken been kan je ook in de corona patient stats belanden.
Grapje hoor.
pi_196677063
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:40 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Als ik door het vaccin een gezichtsverlamming krijg en wat minder goed zie, dan zit dat er dik in.
Er werd over jaren later gesproken hier.
Bijwerkingen van vaccins zijn direct
pi_196677101
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:35 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Jaren geleden had je dat medicijn DES (DES moeders en dochters) ter voorkoming van miskramen dacht ik, pas tig jaar later kwam boven water dat het kanker bevorderde zelfs de generatie erna, wat eerst nog werd geprobeerd in de doofpot te stoppen.
Klopt.. een medicijn wat je meerdere keren over een lange periode nam.
Kun je niet vergelijken met 2 injecties waarvan de ingrediënten binnen zeer korte tijd weer uit je lijf zijn en voor het grootste deel lichaamseigen zijn
pi_196677115
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:57 schreef Tingo het volgende:

[..]

Met 'n gebroken been kan je ook in de corona patient stats belanden.
Grapje hoor.
Wellicht als je struikelt over de injectienaald
pi_196677151
quote:
Het kabinet kan nog niet zeggen of Nederland afkoerst op een strengere lockdown. In Duitsland wordt overwogen het land drie weken op slot te doen. "Wij hebben nog geen besluit genomen", zei vicepremier Ollongren op de wekelijkse persconferentie. Zij vervangt premier Rutte die voor een EU-top in Brussel is.

In Nederland blijft het aantal nieuwe coronabesmettingen stijgen. Het RIVM meldde vandaag 8894 nieuwe bevestigde coronabesmettingen, 120 meer dan gisteren.

"We kijken nu wat binnen de huidige gedeeltelijke lockdown nog mogelijk is", zei Ollongren op de wekelijkse persconferentie. "Maar we sluiten niets uit."
https://nos.nl/artikel/23(...)engere-lockdown.html
pi_196677223
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:19 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Er werd over jaren later gesproken hier.
Bijwerkingen van vaccins zijn direct
Ook met mRNA vaccins?
pi_196679539
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:28 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ook met mRNA vaccins?
Ja
pi_196679590
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:10 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ja
Jij hebt een glazen bol?
pi_196680292
Hele artikel over de logistiek problemen de moeite waard om te lezen is.
Volgens mij wordt 't nog rampzaliger dan de waardeloze test programs.

https://off-guardian.org/(...)is-the-vaccine-safe/

'In the final analysis, you have to ask yourself a simple question: Do you feel safer taking an untested vaccine, or risking getting a virus with a survival rate of over 99%?'

JudyJ @ Off-Guardian wrote:
'The storage and administering of the vaccine, especially given that two doses are needed within a specific time frame, presents a significant logistical challenge. More so when you take account of the purported quick deterioration of the vaccine once it is removed from facilities with the capability of sustaining a constant -70/-80 degree Celsius temperature.

I came across this article which looks in depth at the logistics.

https://www.sciencenews.o(...)stics-pfizer-moderna

I wouldn’t be surprised if we learn in months to come that patients failed to receive their second jabs on time, vaccines were out of date when given to patients, or millions of doses of vaccine couldn’t be used because they weren’t used before the viability expiry date. One key point to keep an eye on is that the vials will have a six month expiry date printed on them which is applicable as long they are kept at -70/-80 degrees but the true expiry date once out for use will be within days. Will this new expiry date appear on the vials or is the patient just to assume that the correct storage protocols have been followed?
I shall say now with a degree of confidence, and based on the Government’s record to date, that the roll out is doomed to fail very quickly from a logistical position. There is of course the option for those in charge of it to lie to us.'
pi_196680296
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:12 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Jij hebt een glazen bol?
Nee, maar wel logica
pi_196680660
twitter

Cola positief getest _O-
Wat een poppenkast deze zogenaamde pandemie (great reset)
pi_196681011
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:17 schreef PSVCL het volgende:
[ twitter ]

Cola positief getest _O-
Zo, dat is een partij nietszeggend. Leuk voor de bühne

quote:
De sneltesten zijn bedekt met antistoffen waarop gekleurde deeltjes zitten. Als je een SARS-CoV-virus of SARS-CoV2-virus tegenkomt, treedt er een reactie op met antigenen van het virus. Hierdoor worden de kleurdeeltjes zichtbaar - de streep verandert van kleur. Deze reactie gebeurt ook als de antistoffen in de teststrip worden vernietigd. En dat is wat de cola doet: met een pH-waarde van 2,5 in de klassieke Cola is hij erg zuur, het antilichaam is een eiwit wat wordt aangetast door de zure vloeistof wat cola in feite is. Het eiwit wordt als het ware aangevallen door het zuur, daardoor worden de gekleurde deeltjes zichtbaar en ontstaat een vals "positief". De test van de politicus toont in feite alleen aan dat de cola het eiwit van de antigenen vernietigt.
  vrijdag 11 december 2020 @ 22:41:29 #239
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196681033
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:17 schreef PSVCL het volgende:
[ twitter ]

Cola positief getest _O-
Kijk het verhaal afbrokkelen _O- Een geit , papaya , cola , kortom alles . Vandaar dat Merkel bij de smeekfase is aangekomen
pi_196681064
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:41 schreef Summers het volgende:

[..]

Kijk het verhaal afbrokkelen _O- Een geit , papaya , cola , kortom alles . Vandaar dat Merkel bij de smeekfase is aangekomen
Echt zonder nadenken dit soort dingen als bewijs zien |:( :')

Met mensen als dit zie ik het somber in voor de toekomst
pi_196681253
quote:
Twee derde van de Nederlanders vindt dat Nederland een paar weken in lockdown moet vanwege het toenemend aantal coronabesmettingen. Dat meldt Hart van Nederland, dat ruim 4600 deelnemers van het Hart van Nederland-panel erover ondervroeg. Een lockdown wordt door de meerderheid van de ondervraagden gezien als de beste oplossing nu de besmettingscijfers niet dalen.

Nederlanders lijken bereid te zijn om het een en ander in te leveren, schrijft Hart van Nederland. Zo'n 71 procent heeft het ervoor over om de feestdagen alleen thuis door te brengen, als dat de verspreiding van het coronavirus stopt. Bij panelleden boven de 50 jaar is die bereidheid iets hoger, 81 procent.
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-lockdown~a7ca78f6/
Een ruime meerderheid van de Nederlanders kan niet wachten op een complete lockdown. :M
  vrijdag 11 december 2020 @ 22:55:35 #242
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196681274
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:43 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Echt zonder nadenken dit soort dingen als bewijs zien |:( :')

Met mensen als dit zie ik het somber in voor de toekomst
Je haalt de woorden uit mijn mond ^O^
pi_196681315
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een ruime meerderheid van de Nederlanders kan niet wachten op een complete lockdown. :M
Goede poll wel met ruim 4600 deelnemers die naar dat flutprogramma kijken.
pi_196681660
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Natuurlijk niet
pi_196682415
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:55 schreef Summers het volgende:

[..]

Je haalt de woorden uit mijn mond ^O^
Vertel wat bewijst het cola verhaal
pi_196682469
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:51 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Een beetje zoals jouw reacties...opzichtig coronatrolletje
Oh grote bron van waarheid, orakel der psv club liederen, vertel mij wat betekent die cola test op een covid sneltest.

SPOILER
pi_196682483
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:40 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Alleen is er 0 bewijs dat dat door het vaccin komt.

Je laat je weer bang maken

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2020 07:30:27 ]
pi_196683301
twitter
pi_196683535
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 02:43 schreef PSVCL het volgende:
[ twitter ]
Ah ok, als Rik het zegt, moet het wel zo zijn. 8)7
  zaterdag 12 december 2020 @ 07:48:01 #250
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196684628
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 02:43 schreef PSVCL het volgende:
[ twitter ]
Wie niks te verbergen heeft verbergt ook niks 8-)
  zaterdag 12 december 2020 @ 09:04:54 #251
189978 controlaltdelete
pi_196684958
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:41 schreef Summers het volgende:

[..]

IJswater ook.. en appelmoes

twitter

:O
pi_196685029
Heb weer wat geveegd vanochtend. Speel nu de bal en niet de persoon....
pi_196685126
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 07:48 schreef Summers het volgende:

[..]

Wie niks te verbergen heeft verbergt ook niks 8-)
Mag ik je pincode, je bsn en een copy van je ID ajb.
pi_196685144
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 09:04 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

[ twitter ]

En mijn nagel ook als ik het laagje van de teststrip er af krab

Leg mij eens uit waarom deze bevindingen de test onbetrouwbaar maken?
Je kunt namelijk hetzelfde met een zwangerschapstest doen. Ben je dan ook niet zwanger als die positief is?
pi_196685389
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 09:04 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

[ twitter ]

Ziet eruit als een betrouwbare test. :')
pi_196685567
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ziet eruit als een betrouwbare test. :')
Bedoel je de corona test of het testen ervan
  zaterdag 12 december 2020 @ 10:34:36 #257
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196685673
quote:

[..]

[ twitter ]

U bent positief getest , kunt u zich een paar weken opsluiten want u bent een gevaar voor de samenleving :')
Mooi excuus om een slavenmentaliteit te condtioneren bij de bevolking . De mondkapjes zijn ook een tool .
Welkom in the new world order })

[ Bericht 4% gewijzigd door Summers op 12-12-2020 10:41:01 ]
pi_196685742
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:34 schreef Summers het volgende:

[..]

U bent positief getest , kunt u zich een paar weken opsluiten want u bent een gevaar voor de samenleving :')
Mooi excuus om een slavenmentaliteit te condtioneren bij de bevolking . De mondkapjes zijn ook een tool .
De angst zit diep bij je hè
pi_196687142
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:25 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Bedoel je de corona test of het testen ervan
Deze amateur sneltesten
  zaterdag 12 december 2020 @ 17:02:46 #260
189978 controlaltdelete
pi_196691780
pi_196692252
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 12:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Deze amateur sneltesten
Of die amateurs die niet snappen hoe het werkt
pi_196692283
quote:
Alleen niet van toepassing op Corona
  zaterdag 12 december 2020 @ 18:15:51 #263
189978 controlaltdelete
pi_196693003
twitter

:D
pi_196693397
quote:
Welke dwaas heeft dit verzonnen?
  zaterdag 12 december 2020 @ 18:51:13 #265
189978 controlaltdelete
pi_196693534
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 18:41 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Vliegtuigpersoneel moet luiers dragen om coronabesmettingen te voorkomen

Medisch beschermmasker, wegwerphandschoenen, beschermbril, mondkapje, schoenhoezen. Wat zou een stewardess in godsnaam nog meer kunnen aantrekken om zichzelf te beschermen tegen het coronavirus?

Nou, volgens de Chinese luchtvaartautoriteit CAAC zijn dat luiers. In de nieuwe richtlijnen voor vluchten richting coronabrandhaarden worden de poepvangers dan ook sterk aangeraden voor medewerkers hoog in de lucht:

“Het is aanbevolen dat cabinepersoneel wegwerpluiers draagt en toiletbezoek mijdt, tenzij bij speciale omstandigheden, om het risico op infectie te voorkomen.”

Verder moeten vliegtuigen voortaan worden onderverdeeld in zones. Een gedeelte is voor virusvrije mensen, een ander stuk voor passagiers in quarantaine en daartussenin moet ruimte gevonden worden voor een buffer en (hoogstwaarschijnlijk) een voorraad pampers dus.

Het nieuwe normaal :')
pi_196693649
Monster under your bed syndrome....

https://www.dreams.co.uk/(...)ives-under-your-bed/

'For example, if a child doesn’t go to bed then they might be told that the bogeyman will ‘get them’. Not exactly grade-A parenting, but a common technique nonetheless, and one that is no doubt still used.'

'Some experts suggest that parents develop ‘monster spray’ or playfully shoo away monsters out from the bed or the wardrobe. Although fun, it is not really productive to validate your child’s fears that a monster is really in the room.'
pi_196693667
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:40 schreef devlinmr het volgende:

[..]

De angst zit diep bij je hè
Beware! The covid monster is under your bed!
pi_196693785
Worry, stress, anxiety, depression, fear are also killers. And there's certainly more of that around right now, even for some of the most positive/optimistically-minded souls among us.
Healthy body = healthy mind and vice-versa, waarschijnlijk 'n groter rol speelt dan wat we denken.
I'm happy and satisfied to have way more trust in my own healthy immune system than in anything vaccine salespeople (media, politicians,scientism) have to say or offer.

Disclaimer: I am not an 'anti-vaxxer'.Go get it if you think it will make you feel better. There are still trials going on so you could also get paid for it.

Anyhoos ….here are a few bits and pieces...

https://www.statnews.com/(...)-to-covid-19-trials/
'The urgency to develop Covid-19 therapies and vaccines may actually make matters worse. The tremendous societal need for and media attention on clinical development of these agents is likely to increase patients’ expectations of — or pressure for — an effective treatment, which substantially increases the likelihood of a high placebo response rate.'

https://patient.info/mental-health/psychosomatic-disorders
'To an extent most diseases are psychosomatic - involving both mind and body.'

'There can be physical effects from mental illness. For example, with some mental illnesses you may not eat, or take care of yourself, very well which can cause physical problems.'

'Some people also use the term psychosomatic disorder when mental factors cause physical symptoms but where there is no physical disease. For example, a chest pain may be caused by stress and no physical disease can be found.'
  zaterdag 12 december 2020 @ 19:12:31 #269
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_196693864
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:34 schreef Summers het volgende:
Welkom in the new world order })
Eerst was het zo dat er fel gestreden werd tegen eventuele verboden op gezichtsbedekende kleding. Vooral bij demonstraties. Want de NWO wilde je gezicht kunnen zien, herkennen, volgen enz.

& nu moet er gestreden worden tegen mondkapjes, want de NWO wil juist dat iedereen continue zijn/haar gezicht bedekt...

... Die gasten weten ook niet wat ze willen he?
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  zaterdag 12 december 2020 @ 19:42:58 #270
189978 controlaltdelete
pi_196694431
Gezichtsbedekkende kleding was tot even geleden verboden. Nooit geweten dat daar zo fel tegen gestreden werd hooguit uit Islamitische hoek vandaar dat ook wel het boerkaverbod werd genoemd.
pi_196695165
Ik zag dat het AD, door de grote cijfers getriggerd, Ab Oosterhaus er weer bij gehaald hebben.

Is Ab hier al besproken. Ik vind hem niet onpartijdig door zijn naam op vacinpatenten.

Zie hier zijn “feestje” na de eerste Mexicaanse Griep besmetting in NL.

Vakman pur sang
pi_196695410
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 18:59 schreef Tingo het volgende:

[..]

Beware! The covid monster is under your bed!
Boeit me niet

Pas je op voor Bill Gates zo achter je PC
pi_196695589
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 19:42 schreef controlaltdelete het volgende:
Gezichtsbedekkende kleding was tot even geleden verboden. Nooit geweten dat daar zo fel tegen gestreden werd hooguit uit Islamitische hoek vandaar dat ook wel het boerkaverbod werd genoemd.
Werd vooral toegejuicht door bepaalde groepen
  zaterdag 12 december 2020 @ 22:31:27 #274
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_196697596
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:20 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

*O* *O* *O*

uitgereikt door Frans Timmermans
Huig
  zaterdag 12 december 2020 @ 22:36:50 #275
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196697727
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 22:31 schreef Orwell het volgende:

[..]

*O* *O* *O*

uitgereikt door Frans Timmermans
Dat is de ervaringsdeskundige :Y
  zaterdag 12 december 2020 @ 23:00:43 #276
pi_196698243
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 19:12 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Eerst was het zo dat er fel gestreden werd tegen eventuele verboden op gezichtsbedekende kleding. Vooral bij demonstraties. Want de NWO wilde je gezicht kunnen zien, herkennen, volgen enz.

& nu moet er gestreden worden tegen mondkapjes, want de NWO wil juist dat iedereen continue zijn/haar gezicht bedekt...

... Die gasten weten ook niet wat ze willen he?
Het lijkt bijna, alsof... Alsof er iets, tsja hoe zal ik het zeggen... Wezenlijk veranderd is, in de tussentijd?
  zaterdag 12 december 2020 @ 23:02:18 #277
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_196698271
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 18:41 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

dit wordt binnen twee maanden hier op BNW goedgepraat..
en de luier-weigeraars/ wappies hebben het gedaan als de 4e golf op ons af dreigt te komen.
forking egoisten!
En dan ook politici die zichzelf filmen terwijl ze hun luier volplassen..
"ik doe mee..."

"ik drag een luier"

omdat ik van JE Hou

liefs
Claudia de Breij
Rob Jetten
Nick en Simon
Huig
pi_196700197
quote:
‘Duitsland uiterlijk woensdag in harde lockdown’
De harde lockdown in Duitsland zal uiterlijk woensdag beginnen en duurt in principe tot 10 januari. Daarover zijn Berlijn en de deelstaten het zaterdagavond eens geraakt tijdens een voorbereidende vergadering, meldt Business Insider Deutschland op basis van ingewijden. Bondskanselier Angela Merkel en de zestien deelstaatleiders bespreken zondag details van de strenge coronamaatregelen.

Merkels kanselarijchef wil de lockdown liever al op dinsdag laten beginnen maar de deelstaten achten dat juridisch niet zo snel haalbaar. De maatregel zou in eerste instantie moeten gelden tot 10 januari. Een verlenging wordt op 4 januari besproken, aldus het zakelijke nieuwsplatform.
https://www.ad.nl/buitenl(...)e-lockdown~ad9a750a/
Benieuwd wat Rutte dinsdag voor plannen voor Nederland heeft. :M
pi_196702513
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:02 schreef Orwell het volgende:

[..]

dit wordt binnen twee maanden hier op BNW goedgepraat..
en de luier-weigeraars/ wappies hebben het gedaan als de 4e golf op ons af dreigt te komen.
forking egoisten!
En dan ook politici die zichzelf filmen terwijl ze hun luier volplassen..
"ik doe mee..."

"ik drag een luier"

omdat ik van JE Hou

liefs
Claudia de Breij
Rob Jetten
Nick en Simon
Het feit dat je het een luier noemt is wel tekenend voor wat er uit je mond komt.
  zondag 13 december 2020 @ 11:09:48 #280
189978 controlaltdelete
pi_196702878

O-)
  zondag 13 december 2020 @ 11:13:57 #281
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_196702948
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 10:42 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Het feit dat je het een luier noemt is wel tekenend voor wat er uit je mond komt.
_O-
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_196703040
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 20:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik zag dat het AD, door de grote cijfers getriggerd, Ab Oosterhaus er weer bij gehaald hebben.

Is Ab hier al besproken. Ik vind hem niet onpartijdig door zijn naam op vacinpatenten.

Zie hier zijn “feestje” na de eerste Mexicaanse Griep besmetting in NL.

Wat een nare man is het toch ook.
pi_196703297

Met wie identificeren jullie je het meest?
  zondag 13 december 2020 @ 11:45:20 #284
189978 controlaltdelete
pi_196703465
twitter

Sterkte met het vod.
  zondag 13 december 2020 @ 11:56:59 #285
pi_196703633
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 11:35 schreef devlinmr het volgende:
[ afbeelding ]

Met wie identificeren jullie je het meest?
Net niet helemaal accuraat. Autism Andy heeft natuurlijk helemaal geen wetenschappelijk artikel gelezen, alleen filmpjes en berichten erover gezien op de socials.
pi_196703669
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:45 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]

Sterkte met het vod.
Vandaar dat al die artsen, tandartsen, mondhygiënisten etc etc bij bosjes neervallen

Is een beetje zelf nadenken echt teveel gevraagd?
pi_196703678
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 11:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Net niet helemaal accuraat. Autism Andy heeft natuurlijk helemaal geen wetenschappelijk artikel gelezen, alleen filmpjes en berichten erover gezien op de socials.
True..
pi_196703770
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 01:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Benieuwd wat Rutte dinsdag voor plannen voor Nederland heeft. :M
Het is in Duitsland allemaal toch veel minder erg dan hier? Met idem sterftecijfers? Oh maar ook grote protesten ook daar natuurlijk die je niet in MSM ziet.. Raar.
pi_196703833
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is in Duitsland allemaal toch veel minder erg dan hier? Met idem sterftecijfers? Oh maar ook grote protesten ook daar natuurlijk die je niet in MSM ziet.. Raar.
Nederland staat er slechter voor dan Duitsland inderdaad. En zo'n beetje alle landen om ons heen hebben al 1 of meerdere echte lockdowns gehad. Eigenlijk is het een wonder dat we daar halverwege december nog altijd op wachten hier.
  zondag 13 december 2020 @ 12:16:45 #290
189978 controlaltdelete
pi_196703968
Ondertussen in Zweden zonder vodjes daar mogen mensen zelfs nog hoesten in het openbaar.

twitter
pi_196703997
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:16 schreef controlaltdelete het volgende:
Ondertussen in Zweden zonder vodjes daar mogen mensen zelfs nog hoesten in het openbaar.

[ twitter ]
Je weet dat het in Zweden hollend achteruit gaat?
  zondag 13 december 2020 @ 12:21:57 #292
189978 controlaltdelete
pi_196704047
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 12:18 schreef mootie het volgende:

[..]

Je weet dat het in Zweden hollend achteruit gaat?
Je weet toch dat ik ook op jou niet reageer, dit zou jij ook niet meer doen op mij... weet je nog?
  zondag 13 december 2020 @ 12:22:31 #293
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196704058
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 11:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Vandaar dat al die artsen, tandartsen, mondhygiënisten etc etc bij bosjes neervallen

Is een beetje zelf nadenken echt teveel gevraagd?
Die hebben m vaak maar korte periodes op, de mensen in de voedsel industrie die dragen ze zo echt wel even een paar uur achter elkaar.
Moet zeggen op werk draag ik lokveel, nu heb ik alleen beetje last van mijn oren vanwege dat touwtje.. maar dat was het dan ook wel, ademen geen enkel probleem..
pi_196704071
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:21 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Je weet toch dat ik ook op jou niet reageer, dit zou jij ook niet meer doen op mij... weet je nog?
Een dergelijke belofte heb ik nooit gedaan. Zou ook onzinnig zijn.
Maar nu inhoudelijk. Zweden doet het heel slecht. De bevolking mort. De maatregelen worden aangescherpt.
  zondag 13 december 2020 @ 12:25:57 #295
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196704118
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:16 schreef controlaltdelete het volgende:

[ twitter ]
De aanpak in zweden is ook wat anders dat in Nederland was.
https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic_in_Sweden

plus de zweden hebben het voordeel dat ze niet elk weekend een invasie vanuit Duitsland en Belgie hebben.
pi_196704158
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:45 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]

Sterkte met het vod.
Lekker dan,,,
  zondag 13 december 2020 @ 12:30:33 #297
pi_196704195
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Lekker dan,,,
Gewoon wat vaker je tanden poetsen.
  zondag 13 december 2020 @ 12:31:52 #298
189978 controlaltdelete
pi_196704214
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 12:23 schreef mootie het volgende:

[..]

Een dergelijke belofte heb ik nooit gedaan. Zou ook onzinnig zijn.
Maar nu inhoudelijk. Zweden doet het heel slecht. De bevolking mort. De maatregelen worden aangescherpt.
Jawel hoor, je korte termijn geheugen is wellicht al een beetje aangetast door het mondkapje.. geeft niet. Nu inhoudelijk inderdaad.. doei!

pi_196704244
quote:
14s.gif Op zondag 13 december 2020 12:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Gewoon wat vaker je tanden poetsen.
Wat ook leuk is... Smint of fisherman friend in je mond, kapje op en je bril opzetten... Krijg je heel frisse ogen van _O-
pi_196704299
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:31 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Jawel hoor, je korte termijn geheugen is wellicht al een beetje aangetast door het mondkapje.. geeft niet. Nu inhoudelijk inderdaad.. doei!

[ afbeelding ]
Zo zien jullie je zelf graag hè.helaas is de werkelijkheid toch heel anders, meer als een spookrijder zeg maar
pi_196704341
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:31 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Als God had gewild dat je kleding droeg, had hij je die bij de geboorte ook wel aangetrokken.
Naakte Cad -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')