——————————————————————quote:The Bill and Melinda Gates Foundation had an event just a few months ago where they did a scenario called “Event 201” dealing with a virus that spreads through the world and kills millions, and which requires “global coordination” to combat it.
It was called “coronavirus” https://t.co/vBLtbkUi8z[/tweet]
http://www.centerforhealthsecurity.org/event201/scenario.html
Deze keer heb ik geen tijd om een uitgebreide OP te maken dus moet het maar zo . Topic is in het leven geroepen om alle mogelijkheden mbt het virus te onderzoeken
Ben de laatste tijd een stuk minder betrokken in de samenzweringswereld maar misschien kunnen de vaste leden hier een handje helpen om mij op de hoogte te brengen
Document: http://www.nommeraadio.ee(...)ler%20Foundation.pdfquote:Op donderdag 26 maart 2020 20:02 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:
De Rockefelers hebben in 2010 een document uitgebracht met een scenario hoe de leiders in de wereld meer kunnen maken van een crisis zoals een biologische pandemie. Voor meer controle zonder dat de mensen terugvochten. In deze fictieve scenario waar China won door een immense lockdown. Bleef elke burger wereldwijd alert en werden tijdelijke maatregelen blijvend zonder tegenstribbelen van de burger. Uit vrees voor toekomstige crisis.
https://www.telegraaf.nl/(...)-naar-bilderberg-topquote:Op donderdag 10 december 2020 14:51 schreef devlinmr het volgende:
[..]
De koning is geen volksvertegenwoordiger... Rutte kunnen we over discuteren ;-)
Prima.. en?quote:Op donderdag 10 december 2020 15:01 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-naar-bilderberg-top
Of er valt niks te zeggen.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:02 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
120 man die kennelijk hun bek weten te houden.
120 man is niet zoveel. Vergelijk dat eens met de hoeveelheid mensen die je nodig hebt voor chemtrails of het vervalsen van verkiezingenquote:Op donderdag 10 december 2020 15:02 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
120 man die kennelijk hun bek weten te houden.
Mooi gelegenheid om een pandemie voor te bereiden.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:04 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Of er valt niks te zeggen.
Het enige wat ze daar doen is vrij kunnen praten over wat er in de wereld aan de hand is.
120 mensen gaan daar niks aan veranderen
Nog maar 49.999.880 mensen extra uitnodigen
Het gaat op een gegeven moment mis en dan krijg je conspiracies.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
120 man is niet zoveel. Vergelijk dat eens met de hoeveelheid mensen die je nodig hebt voor chemtrails of het vervalsen van verkiezingen
Oh, waren er ook chinezen bij die virussen kunnen maken?quote:Op donderdag 10 december 2020 15:06 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Mooi gelegenheid om een pandemie voor te bereiden.
Mooi stuk.quote:
Ik geloof persoonlijk niet in de narratief dat 1 persoon een besmette vleermuis heeft gegeten waardoor de hele wereld op de kop staat, maar dat zal wel aan mij liggen.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:16 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Oh, waren er ook chinezen bij die virussen kunnen maken?
Maar zeg nou eens eerlijk... hoe groot acht jij de kans dat 50 miljoen mensen allemaal niks zeggen, of dat er echt niemand komt met bewijs dat enigszins geloofwaardig is.
zie mijn eerdere post over de 50 miljoen. Dat is een zeer voorzichtige schatting van het aantal mensen dat betrokken moet zijn bij een eventuele covid conspiracy. (regeringen, zorgpersoneel (alleen in Nederland al meer dan 1 miljoen), farmaceutische industrie, universiteiten etc etc etc en dan neem ik de mensen die er aan overleden zijn of uberhaupt ziek geworden zijn niet eens mee)quote:Op donderdag 10 december 2020 15:22 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Ik geloof persoonlijk niet in de narratief dat 1 persoon een besmette vleermuis heeft gegeten waardoor de hele wereld op de kop staat, maar dat zal wel aan mij liggen.
Ik weet niet waar jij die 50 miljoen vandaan haalt. Er zijn overigens wel degelijk medici opgestaan of blokkeer jij dat dan weer?
Maar geloof je het Spaanse griep narratief ook niet?quote:Op donderdag 10 december 2020 15:22 schreef Sponsje88 het volgende:
Ik geloof persoonlijk niet in de narratief dat 1 persoon een besmette vleermuis heeft gegeten waardoor de hele wereld op de kop staat, maar dat zal wel aan mij liggen.
Maar jij trekt alles ook wel gigantisch scheef natuurlijk qua interpretatie.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:27 schreef devlinmr het volgende:
[..]
zie mijn eerdere post over de 50 miljoen. Dat is een zeer voorzichtige schatting van het aantal mensen dat betrokken moet zijn bij een eventuele covid conspiracy. (regeringen, zorgpersoneel (alleen in Nederland al meer dan 1 miljoen), farmaceutische industrie, universiteiten etc etc etc en dan neem ik de mensen die er aan overleden zijn of uberhaupt ziek geworden zijn niet eens mee)
Vwb de medici die jij aanhaalt, ik heb nog geen een geloofwaardig verhaal gelezen of gehoord van die medici die covid als een hoax zien.
Ik heb die verhalen van een aantal medici gezien en geen van allen komen ze geloofwaardig over.
HIV kwam van een Afrikaans bosmannetje dat seks had met een aap had ik gehoord.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:27 schreef devlinmr het volgende:
Vwb je vleermuis.. Een nieuwe ziekte ontstaat bij 1 persoon. Wat dacht je van HIV?
Daar weet ik te weinig van af om mijn oordeel erover te geven.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar geloof je het Spaanse griep narratief ook niet?
Wat voor boekdelen? En zijn dat georganiseerde onderling afgestemde boekdelen?quote:Op donderdag 10 december 2020 15:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar jij trekt alles ook wel gigantisch scheef natuurlijk qua interpretatie.
Covid bestaat, dat het nodig is om daar op de manier mee om te gaan zoals ermee wordt omgegaan mag je alleen wel behoorlijk grote vraagtekens bij zetten.
Dat vervolgens de hele wereld er mega spastisch mee om lijkt te gaan spreekt nog grotere boekdelen.
Ook van 1 persoon dus?quote:Op donderdag 10 december 2020 15:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
HIV kwam van een Afrikaans bosmannetje dat seks had met een aap had ik gehoord.
Ik vraag je wat je ermee wil zeggen?quote:Op donderdag 10 december 2020 15:30 schreef PSVCL het volgende:
[..]
COR is verderop, waar zijn de mods?
Wat denk jezelf?quote:Op donderdag 10 december 2020 15:32 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik vraag je wat je ermee wil zeggen?
Mag dat niet? geldt hier censuur?
Dat het virus voor een lab is uitgebroken waar ze dit virus aan het testen waren doet geen alarm bellen rinkelen?quote:Op donderdag 10 december 2020 15:27 schreef devlinmr het volgende:
[..]
zie mijn eerdere post over de 50 miljoen. Dat is een zeer voorzichtige schatting van het aantal mensen dat betrokken moet zijn bij een eventuele covid conspiracy. (regeringen, zorgpersoneel (alleen in Nederland al meer dan 1 miljoen), farmaceutische industrie, universiteiten etc etc etc en dan neem ik de mensen die er aan overleden zijn of uberhaupt ziek geworden zijn niet eens mee)
Vwb de medici die jij aanhaalt, ik heb nog geen een geloofwaardig verhaal gelezen of gehoord van die medici die covid als een hoax zien.
Ik heb die verhalen van een aantal medici gezien en geen van allen komen ze geloofwaardig over.
Vwb je vleermuis.. Een nieuwe ziekte ontstaat bij 1 persoon. Wat dacht je van HIV?
Niet daar allang bewezen is dat dit virus niet door mensen gemaakt kan zijnquote:Op donderdag 10 december 2020 15:35 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Dat het virus voor een lab is uitgebroken waar ze dit virus aan het testen waren doet geen alarm bellen rinkelen?
Vreemd.
quote:Op donderdag 10 december 2020 15:33 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Wat denk jezelf?
Nee, hier blijkbaar niet.. bij COR, waar de mongolen elke dag met cijfertjes goochelen en zich gedragen als geherspenspoelde dramaqueens, wel
Omdat jij hypersensitief reageert op mensen die overlijden als ze in aanmerking komen met een virus.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:31 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wat voor boekdelen? En zijn dat georganiseerde onderling afgestemde boekdelen?
Ik zie vooral een groot verschil in aanpak over de hele wereld
nope.. mensen gaan dood, en corona is er eentje waar je voornamelijk groter risico loopt als je al wat hebt of flink op leeftijd bent.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Omdat jij hypersensitief reageert op mensen die overlijden als ze in aanmerking komen met een virus.
Nee dus. Erg vreemd. Mijn post ging over de locatie waar het virus is vrij gekomen. Hoe groot acht je de kans dat juist op die locatie het virus is verspreidt.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:35 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Niet daar allang bewezen is dat dit virus niet door mensen gemaakt kan zijn
Zoals bij griep / influenza.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:39 schreef devlinmr het volgende:
[..]
nope.. mensen gaan dood, en corona is er eentje waar je voornamelijk groter risico loopt als je al wat hebt of flink op leeftijd bent.
Heb je dezelfde grafieken met influenzacijfers over de jaren 2000-2019?quote:
Dat is niet eens zeker. Waarschijnlijk was die locatie een superspreadeventquote:Op donderdag 10 december 2020 15:41 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Nee dus. Erg vreemd. Mijn post ging over de locatie waar het virus is vrij gekomen. Hoe groot acht je de kans dat juist op die locatie het virus is verspreidt.
20% minder, terwijl de 65+ groep wss met 30% is toegenomen in die tijd.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:43 schreef Sponsje88 het volgende:
Ik zal deze weer even posten. Spreekt ook boekdelen:
https://www.staatvenz.nl/kerncijfers/ziekenhuisbedden
ja, alleen niet in deze hoeveelheden en al helemaal niet in zulke mate dat de reguliere zorg onder druk komtquote:
Normaliter komt de reguliere zorg ook niet in gevaarquote:Maar ik heb de indruk dat de leeftijdscomponent nog iets schever is getrokken, en naar mijn indruk, na initiele vaccinatieronde, vervalt de schadelijkheid naar griepachtige taferelen.
Iets waar we normaliter dan ook helemaal geen aanvullend beleid voor doorvoeren.
Óf het vleermuis verhaal óf uitgebroken in een lab waar ze met dat virus aan het rommelen waren... Hmmm echt vergezocht is dat toch niet?quote:Op donderdag 10 december 2020 15:45 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dat is niet eens zeker. Waarschijnlijk was die locatie een superspreadevent
Kun je dat iets beter onderbouwen met cijfers na bijna 10 maanden hysterie?quote:Op donderdag 10 december 2020 15:46 schreef devlinmr het volgende:
ja, alleen niet in deze hoeveelheden en al helemaal niet in zulke mate dat de reguliere zorg onder druk komt
In 2018 werd er gerapporteerd in een krant dat het toch wel erg druk was op de IC vanwege de griepgolf.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:46 schreef devlinmr het volgende:
Normaliter komt de reguliere zorg ook niet in gevaar
Nee dat spreekt helemaal geen boekdelen daar het niks zegt over de tijd die men in het ziekenhuis doorbrengt.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:43 schreef Sponsje88 het volgende:
Ik zal deze weer even posten. Spreekt ook boekdelen:
Wanneer spreken we van veel? is gewoon de normale gang van zaken in het ziekenhuis...elk jaar weerquote:Op donderdag 10 december 2020 15:44 schreef devlinmr het volgende:
[..]
26000 mensen sinds februari opgenomen in het ziekenhuis. best wel veel
voor 1 ziekte.. nopequote:Op donderdag 10 december 2020 15:49 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Wanneer spreken we van veel? is gewoon de normale gang van zaken in het ziekenhuis...elk jaar weer
IC maar niet de reguliere zorgquote:Op donderdag 10 december 2020 15:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
In 2018 werd er gerapporteerd in een krant dat het toch wel erg druk was op de IC vanwege de griepgolf.
Ik vind het toch wel knap, als iets zo overduidelijk is, dat de groep mensen die de ernst er niet van inzien, niet overtuigd kunnen worden met cijfers.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:49 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Wanneer spreken we van veel? is gewoon de normale gang van zaken in het ziekenhuis...elk jaar weer
Waarom? in BNW hoef je toch niks te onderbouwen?quote:Op donderdag 10 december 2020 15:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kun je dat iets beter onderbouwen met cijfers na bijna 10 maanden hysterie?
Oh, nou, ik weet nog steeds niet of dit allemaal nodig was geweest en ik zie Duitsland nog veel regressiever doen terwijl zij veel meer capaciteit hebben dan hier naar wat ik heb gehoord.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:50 schreef devlinmr het volgende:
[..]
IC maar niet de reguliere zorg
Yep : https://www.ad.nl/binnenl(...)ppatienten~ab5eb9e0/quote:
Het laat zien dat door het wegbezuinigen van de ziekenhuisbedden we sinds 2018 problemen hebben. Je hebt een buffer nodig om mensen in een drukke periode op te vangen.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee dat spreekt helemaal geen boekdelen daar het niks zegt over de tijd die men in het ziekenhuis doorbrengt.
Wij hebben in Nederland veel dagbehandelingen. Daar is sinds 2009 hard op ingezet
Slap hoor. Vandaar dat je ook door blijft vragen zeker.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:51 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Waarom? in BNW hoef je toch niks te onderbouwen?
Nee, het laat zien dat we veel meer dagbehandelingen hebben waardoor we minder bedden nodig hebbenquote:Op donderdag 10 december 2020 15:54 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Het laat zien dat door het wegbezuinigen van de ziekenhuisbedden we sinds 2018 problemen hebben. Je hebt een buffer nodig om mensen in een drukke periode op te vangen.
Yep.. en zolang jullie niet met bewijs hoeven te komen van de meest onzinnige claims, hoef ik dat ook nietquote:Op donderdag 10 december 2020 15:56 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Slap hoor. Vandaar dat je ook door blijft vragen zeker.
Zou goed punt geweest zijn als we in 2018 geen problemen hadden gehad.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:57 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee, het laat zien dat we veel meer dagbehandelingen hebben waardoor we minder bedden nodig hebben
Staar, heupoperatie, blinde darm ... gewoon 3 voorbeelden waar nu een dagbehandeling voor is en men niet in het ziekenhuis hoeft te blijven en vroeger wel
Wij komen vaak wel met bronnen, maar die worden niet geaccepteerd dat is wat anders dan wat jij doet.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:57 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Yep.. en zolang jullie niet met bewijs hoeven te komen van de meest onzinnige claims, hoef ik dat ook niet
Nou hier danquote:Op donderdag 10 december 2020 16:00 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Wij komen vaak wel met bronnen, maar die worden niet geaccepteerd dat is wat anders dan wat jij doet.
Nog geen 10% groei in de jaren dat de groep 65+ 20% groeit?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:01 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nou hier dan
https://azwstatline.cbs.n(...)ine?ts=1607612369539
groei van het zorgpersoneel
hadden we ook niet. We liepen tegen de grenzen aan , maar reguliere zorg was nooit in gevaarquote:Op donderdag 10 december 2020 15:59 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Zou goed punt geweest zijn als we in 2018 geen problemen hadden gehad.
Nou zo moeilijk was dat toch niet?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:01 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nou hier dan
https://azwstatline.cbs.n(...)ine?ts=1607612369539
groei van het zorgpersoneel
Is het ook niet.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:03 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Nou zo moeilijk was dat toch niet?
Wat loop je toch te blaten over die 65+ groep, Daar wordt keihard en miljarden in geinvesteerd.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nog geen 10% groei in de jaren dat de groep 65+ 20% groeit?
Het tekort is toegenomen, bedoel je vast niet te zeggen met je linkje?
Ja, tekort aan bedden. Dat is niet raar als je de jaren ervoor duizenden bedden weghaald. Of is dat vergezocht? o0quote:Op donderdag 10 december 2020 16:03 schreef devlinmr het volgende:
[..]
hadden we ook niet. We liepen tegen de grenzen aan , maar reguliere zorg was nooit in gevaar
Het is toch zo klaar als een klontje dat er meer geld uitgegeven moet worden aan zorg als de zorgvraag toeneemt?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:05 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wat loop je toch te blaten over die 65+ groep, Daar wordt keihard en miljarden in geinvesteerd.
We hebben deze discussie eerder gehad, en de conclusie was vrij simpel, ik heb gelijk, en jij niet. Zoek maar terug
Hou op met die logica, logica telt niet als het gebruikt wordt om een stelling te onderbouwen die iets van kritiek levert tegen het beleid zoals uitgevoerd door de overheid.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:05 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Ja, tekort aan bedden. Dat is niet raar als je de jaren ervoor duizenden bedden weghaald. Of is dat vergezocht? o0
Er was dus geen tekort aan bedden... de reguliere zorg kwam niet in gevaar. Kankerpatienten werden gewoon gezien in tegenstelling tot dit jaarquote:Op donderdag 10 december 2020 16:05 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Ja, tekort aan bedden. Dat is niet raar als je de jaren ervoor duizenden bedden weghaald. Of is dat vergezocht? o0
bereken nog maar een keer de verhouding zorgpersoneel vs ouderen. dan zie je dat die verhouding is toegenomen.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is toch zo klaar als een klontje dat er meer geld uitgegeven moet worden aan zorg als de zorgvraag toeneemt?
https://www.omroepbrabant(...)-zijn-er-opnamestopsquote:Op donderdag 10 december 2020 16:11 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Er was dus geen tekort aan bedden... de reguliere zorg kwam niet in gevaar. Kankerpatienten werden gewoon gezien in tegenstelling tot dit jaar
Bevolkingsgroei neemt toe (+2 miljoen) sinds 2000 en bedden worden minder. En dan nu lopen zeuren over tekort aan bedden... Begrijp werkelijk niet dat mensen dit niet zien.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hou op met die logica, logica telt niet als het gebruikt wordt om een stelling te onderbouwen die iets van kritiek levert tegen het beleid zoals uitgevoerd door de overheid.
Dat is grappig, want 110% / 120% < 100%.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:12 schreef devlinmr het volgende:
[..]
bereken nog maar een keer de verhouding zorgpersoneel vs ouderen. dan zie je dat die verhouding is toegenomen.
Percentages roepen heeft geen enkele zin zoals jij dat doet
Ok, waar staat in dat artikel dat er een tekort is? Overvol is niet hetzelfde als tekortquote:Op donderdag 10 december 2020 15:52 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Yep : https://www.ad.nl/binnenl(...)ppatienten~ab5eb9e0/
Beter je best doen coronatrolletje ...
Moesten ze ook patienten naar een andere stad verhuizen? was er een stop op onderzoek naar kanker e.d.?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:12 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
https://www.omroepbrabant(...)-zijn-er-opnamestops
Lijkt toch wel op tekort aan bedden.
De titel:quote:Op donderdag 10 december 2020 16:15 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ok, waar staat in dat artikel dat er een tekort is? Overvol is niet hetzelfde als tekort
Je gebruikt beleid zelf, als argument dat het beleid gerechtvaardigd is.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:17 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Moesten ze ook patienten naar een andere stad verhuizen? was er een stop op onderzoek naar kanker e.d.?
Nope
Ja het was druk voor een week of 10,
Ik vind dat we moeten kappen met alleen maar hoogleraren serieus te nemen m.b.t. allerhande issues.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:21 schreef Sponsje88 het volgende:
Ook een mooie:
https://www.parool.nl/nie(...)-ic-bedden~b0099840/
Altijd luisteren naar wat andere te zeggen hebben, zodat je in ieder geval ervan op de hoogte bent. Of je het serieus neemt ligt vervolgens aan jezelf.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind dat we moeten kappen met alleen maar hoogleraren serieus te nemen m.b.t. allerhande issues.
Met de nadruk dus op "alleen maar"quote:Op donderdag 10 december 2020 16:28 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Altijd luisteren naar wat andere te zeggen hebben, zodat je in ieder geval ervan op de hoogte bent. Of je het serieus neemt ligt vervolgens aan jezelf.
Het beleid dat we minder bedden nodig hadden om mensen te verzorgen is zeker gerechtvaardigd. Vooral gezien het gezeik in Nederland dat men de ziektekosten nu al te hoog vindt.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je gebruikt beleid zelf, als argument dat het beleid gerechtvaardigd is.
Prima.. je hebt gelijk in deze.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:18 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
De titel:
Griepepidemie zorgt voor bomvolle ziekenhuizen en tekort aan bedden, dagelijks zijn er opnamestops
De inhoud:
De ziekenhuizen in Brabant kunnen de vele grieppatiënten even niet meer aan. De ziekenboegen liggen tjokvol en bedden zijn er te weinig. "We hebben dagelijks te maken met zogenaamde opnamestops."
Het resultaat is dat de ziekenhuizen in Brabant momenteel bomvol zijn. "Daardoor moeten de patiënten soms uitwijken naar ziekenhuizen verder weg", zegt Gielen
Ziektekosten zijn een resultaat van mensen die zorg nodig hebben.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:34 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Het beleid dat we minder bedden nodig hadden om mensen te verzorgen is zeker gerechtvaardigd. Vooral gezien het gezeik in Nederland dat men de ziektekosten nu al te hoog vindt.
Je kunt het niet allebei hebben. Werken nu al bijna 1.5 miljoen mensen in de gezondheidszorg in Nederland.
Maar Corona is toch maar een griepje toch? hoeven we toch helemaal geen extra bedden voor te hebben? of is het nu toch wat serieuzer?
Klopt, maar het ligt ook wel een beetje aan de context. Als ik een probleem hebt met mijn auto, dan luister ik liever naar een monteur dan een willekeurig persoon. Als een hoogleraar in zijn vakgebied blijft, dan is het de moeite waard om er naar te luisteren. Als er belangen bij zit, dan wordt het riskant.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Met de nadruk dus op "alleen maar"
De mening van een hoogleraar zal snel meer waardevol zijn dan die van een willekeurig andere, maar dat is niet absoluut.
Wetenschappers zijn leuk als ze bij de feiten blijven, op het corona vlak zitten ze net zo hard te filosoferen en zitten ze er nog erger naast dan gemiddelde leek, omdat ze een bias hebben in hun belang.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:36 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Klopt, maar het ligt ook wel een beetje aan de context. Als ik een probleem hebt met mijn auto, dan luister ik liever naar een monteur dan een willekeurig persoon. Als een hoogleraar in zijn vakgebied blijft, dan is het de moeite waard om er naar te luisteren. Als er belangen bij zit, dan wordt het riskant.
Nee, ziektekosten zijn voor een groot deel afhankelijk van het aantal medewerkers dat je nodig hebtquote:Op donderdag 10 december 2020 16:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ziektekosten zijn een resultaat van mensen die zorg nodig hebben.
Als je daar 1.5 miljoen mensen voor nodig hebt dan is dat zo, als dat er 2 miljoen worden dan is dat zo, er is geen andere optie me dunkt.
verschil met de gemiddelde leek is dat ze hun mening bijstellen als onderzoek iets anders uitwijst en niet stug op hun onderbuik blijven vertrouwenquote:Op donderdag 10 december 2020 16:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wetenschappers zijn leuk als ze bij de feiten blijven, op het corona vlak zitten ze net zo hard te filosoferen en zitten ze er nog erger naast dan gemiddelde leek, omdat ze een bias hebben in hun belang.
So what, die kosten zijn ze waard toch hebben we afgesproken?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:40 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee, ziektekosten zijn voor een groot deel afhankelijk van het aantal medewerkers dat je nodig hebt
500.000 mensen erbij tegen minimumloon kom je al op een ruime 800 miljoen aan extra loon wat uitbetaald moet worden en daar komen de werkgeverslasten nog bij en daar ze geen minimumloon krijgen, kun je dat nog een keer maal 2 doen schat ik zo.
Moet je ze eerst nog vinden staan momenteel ~40k vacatures openquote:Op donderdag 10 december 2020 16:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
So what, die kosten zijn ze waard toch hebben we afgesproken?
Tegen X kosten zorg bieden, als dat te duur wordt is dat het 2e.
Niet zoals in de UK dat ze een budget krijgen en dat ze opeens stoppen met opereren ofzo.
Gelukkig is het FvD volledig ingestort en blijft er niets van over in maart.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:43 schreef controlaltdelete het volgende:
“De mondkapjesplicht is symptomatisch voor dit coronakabinet. Negen maanden lang betoogden het RIVM en het ministerie van VWS dat mondkapjes niet werken. Met de spoedwet in de hand voerden zij toch per 1 december een mondkapjesplicht in. Nu loopt heel Nederland met een ongewassen, niet werkend mondkapje, dat ook nog eens schadelijk is voor de volksgezondheid. De mondkap als symbool voor mensen die willen laten zien dat ze wel meedoen, dat ze wel deugen, ook al weten ze dat het onzin is. Het is ronduit stuitend dat de minister het verschil tussen het vrijwillig dragen van een mondkapje en de mondkapjesplicht niet eens heeft onderzocht.”
Hij wees erop dat je met een IFR (infection fatality rate) van 0,23% wereldwijd en een IFR van 0,7% in Nederland echt andere maatregelen zou moeten en kunnen nemen. “Stop direct met die onzinnige maatregelen, zoals de anderhalvemetermaatregel en maak het dragen van mondkapjes vrijwillig. Zet bijvoorbeeld in op preventie en gezond leven. Sluit ook de ogen niet voor potentiële geneesmiddelen zoals hydroxychloroquine en het veelbelovende geneesmiddel ivermectine. Maak een gebalanceerde afweging tussen verschillende ziekten. Waarom zijn kanker- en hartpatiënten minder waard dan coronapatiënten?”
Laat Nederland weer vrij!
“Stop met stuntelen en laat Nederland weer vrij!”
“We bevinden ons in een sociale, culturele, economische en medische crisis, niet door het coronavirus, maar door de verkeerde maatregelen die dit kabinet heeft genomen. Langzaam raken wij onze vrijheid kwijt. Onze bedrijven gaan failliet. De kroegen en de restaurants sluiten de deuren. De kermis houdt op te bestaan. En onze premier houdt lachend vol dat we het samen doen,” zei Van Haga.
“Maar we doen helemaal niets samen. De mensen die deze coronamaatregelen opleggen, merken helemaal niets van corona. Ze krijgen gewoon hun salaris van 10.000 euro per maand en liggen niet wakker omdat hun levenswerk kapotgaat door een kabinet dat vanwege bezuinigingen het aantal intensivecarebedden halveerde van 2200 naar 1100 bedden en verschillende ziekenhuizen heeft gesloten,” vervolgde hij.
Jij bent blij dat nu een grote groep mensen geen vertegenwoordiging meer hebben? Een tegengeluid is toch altijd goed?quote:Op donderdag 10 december 2020 17:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gelukkig is het FvD volledig ingestort en blijft er niets van over in maart.
Niet als dat complotgekkies zijn met gevaarlijke uitspraken.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:06 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Jij bent blij dat nu een grote groep mensen geen vertegenwoordiging meer hebben? Een tegengeluid is toch altijd goed?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Er is een verschil tussen een lokaal of regionaal capaciteitsprobleem en een landelijk capaciteitsprobleem.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:18 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
De titel:
Griepepidemie zorgt voor bomvolle ziekenhuizen en tekort aan bedden, dagelijks zijn er opnamestops
De inhoud:
De ziekenhuizen in Brabant kunnen de vele grieppatiënten even niet meer aan. De ziekenboegen liggen tjokvol en bedden zijn er te weinig. "We hebben dagelijks te maken met zogenaamde opnamestops."
Het resultaat is dat de ziekenhuizen in Brabant momenteel bomvol zijn. "Daardoor moeten de patiënten soms uitwijken naar ziekenhuizen verder weg", zegt Gielen
Hoeveel bedden zijn er 'weggehaald'?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:05 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 10 december 2020 18:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niet als dat complotgekkies zijn met gevaarlijke uitspraken.Die groep zal altijd blijven bestaan. Grote kans dat er nu extremere varianten op gaan komen. Denk dat jij daar ook niet op zit te wachten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.staatvenz.nl/kerncijfers/ziekenhuisbeddenquote:Op donderdag 10 december 2020 18:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoeveel bedden zijn er 'weggehaald'?
Ik zou daar niet te zeker van zijn (waarmee ik niet wil impliceren een aanhanger te zijn van dergelijke partijen.. 17 jaar lang kreeg VVD mijn stem. Moet nu op zoek naar goede vervanging.. die er niet echt lijkt te zijn mijn inziens).quote:Op donderdag 10 december 2020 17:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gelukkig is het FvD volledig ingestort en blijft er niets van over in maart.
Maar zijn 'gewone ziekenhuisbedden' het probleem?quote:Op donderdag 10 december 2020 18:34 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Verschillende dingen op mijn onderbuikgevoel zijn anders toch wel de werkelijkheid geworden. Als ik iets heb geleerd van het afgelopen jaar, niet alleen corona gerelateerd maar bijvoorbeeld ook prive, is dat ik altijd als eerste naar mijn onderbuikgevoel vertrouw en daar naar handel.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:42 schreef devlinmr het volgende:
[..]
verschil met de gemiddelde leek is dat ze hun mening bijstellen als onderzoek iets anders uitwijst en niet stug op hun onderbuik blijven vertrouwen
In 2018 wel in ieder geval, maar er zitten ook IC bedden bij. Ik hoorde van Haga zeggen dat het om 1000 IC bedden ging.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar zijn 'gewone ziekenhuisbedden' het probleem?
Jij ziet geen correlatie tussen het wegbezuinigen van de bedden en nu een tekort hebben aan IC bedden?quote:Op donderdag 10 december 2020 18:43 schreef Isdatzo het volgende:
En hoeveel IC-bedden zouden we nodig hebben om zonder maatregelen verder te kunnen?
Je mist het punt dat ik wil maken: ook met extra IC-bedden hadden we maatregelen moeten treffen. Het grootste verschil is dat je het treffen daarvan dan, afhankelijk van hoeveel IC-bedden je had, een tijdje uit kon stellen. Dat is het ding met exponentiële groei: als het gaat, dan gaat het snel.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:46 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Jij ziet geen correlatie tussen het wegbezuinigen van de bedden en nu een tekort hebben aan IC bedden?
SP en de PVV lijken me al betere kandidaten als je voor minder strengere maatregelen bent.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:38 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik zou daar niet te zeker van zijn (waarmee ik niet wil impliceren een aanhanger te zijn van dergelijke partijen.. 17 jaar lang kreeg VVD mijn stem. Moet nu op zoek naar goede vervanging.. die er niet echt lijkt te zijn mijn inziens).
FvD is juist al zijn kandidaten en een hoop zetels verloren omdat ze naar de complotten luisterden.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:33 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Die groep zal altijd blijven bestaan. Grote kans dat er nu extremere varianten op gaan komen. Denk dat jij daar ook niet op zit te wachten.
Daar komen wel wat meer dingen bij kijken. Allereerst gaat het om een beperkte doelgroep die op de IC terecht komen. Voornamelijk mensen met een onderliggend probleem. Dan kan je wel een exponentiele groei hebben, maar die doelgroep blijft beperkt.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je mist het punt dat ik wil maken: ook met extra IC-bedden hadden we maatregelen moeten treffen. Het grootste verschil is dat je het treffen daarvan dan, afhankelijk van hoeveel IC-bedden je had, een tijdje uit kon stellen. Dat is het ding met exponentiële groei: als het gaat, dan gaat het snel.
Maak maar eens een rekensommetje.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:00 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Daar komen wel wat meer dingen bij kijken. Allereerst gaat het om een beperkte doelgroep die op de IC terecht komen. Voornamelijk mensen met een onderliggend probleem. Dan kan je wel een exponentiele groei hebben, maar die doelgroep blijft beperkt.
Paar miljoen moet voldoende zijn lijkt me. Gewoon half Nederland omscholen tot ic-personeel en we zitten goed.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:43 schreef Isdatzo het volgende:
En hoeveel IC-bedden zouden we nodig hebben om zonder maatregelen verder te kunnen?
1+1=2quote:Op donderdag 10 december 2020 19:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maak maar eens een rekensommetje.
Mooi.quote:
Mooi die stijgende lijnen als je niks zou hebben gedaan, maar dat is giswerk. We weten het niet zeker. Ben wel benieuwd naar de cijfer van volgende week, want dan kan je zien of zo'n mondkapje helpt. Of krijgen we dan te horen dat de besmettingen nog veeeeel hoger zou zijn?quote:Op donderdag 10 december 2020 19:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mooi.
Pagina 17-22: https://www.nvgzp.nl/wp-c(...)g_van_het_RIVM-2.pdf
Dus nogmaals: hoeveel IC-bedden hebben we nodig volgens jou om het zonder maatregelen te doen? Of: hoeveel langer had je het huidige pakket uit kunnen stellen wanneer je 1000, 2000, 3000, ... extra IC-bedden had.
Verder is je argument van 'beperkte doelgroep' niet heel sterk: er zijn in Nederland ongeveer 1.3 miljoen mensen boven de 75.
Triest. Nog een paar weken en zie je niks anders dan van die vaccinatie campagnes.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:22 schreef controlaltdelete het volgende:
Even wat indoctrinatie treurnis tussendoor
Daarom stemde 75%(?) Ook dat Thierry aan moest blijven?quote:Op donderdag 10 december 2020 19:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
FvD is juist al zijn kandidaten en een hoop zetels verloren omdat ze naar de complotten luisterden.
Wat denk je zelfquote:Op donderdag 10 december 2020 19:24 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Mooi die stijgende lijnen als je niks zou hebben gedaan, maar dat is giswerk. We weten het niet zeker.
Alleen al anderhalf miljoen mensen met hart- en vaatziekten. Maar maak eens een paar inschattingen: hoeveel IC-bedden hebben we nodig? Hoelang kan je maatregelen uitstellen met 1000 extra IC-bedden?quote:Ben wel benieuwd naar de cijfer van volgende week, want dan kan je zien of zo'n mondkapje helpt. Of krijgen we dan te horen dat de besmettingen nog veeeeel hoger zou zijn?
1.3 miljoen mensen met onderliggend probleem?
https://www.jems.com/coro(...)ent-covid-19-deaths/
Opa en oma zijn nog gezond.. is nog triester.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:28 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Triest. Nog een paar weken en zie je niks anders dan van die vaccinatie campagnes.
Okay ik erger me er gruwelijk aan ergens. Maar ik zag deze net en ik kon het voor even wel relativeren. Ondanks dat ik bepaald niet pro mondkapjes ben om verschillende redenen, vond ik hem ergens wel masterlijk bedacht.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:28 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Triest. Nog een paar weken en zie je niks anders dan van die vaccinatie campagnes.
Ja daar hadden we het gisteren inderdaad ook al over. Deze vind ik echt diep triest en indoctrinerend.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:34 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Opa en oma zijn nog gezond.. is nog triester.
![]()
Alle politici van enige naam waren al opgestapt. De achterban kon kiezen tussen Thierry en kandidaten die niemand kent.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:33 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Daarom stemde 75%(?) Ook dat Thierry aan moest blijven?
In maart zullen we het wetenquote:Op donderdag 10 december 2020 19:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Alle politici van enige naam waren al opgestapt. De achterban kon kiezen tussen Thierry en kandidaten die niemand kent.
Die kans schat ik ook in, zo kunnen peppi en kokki nog even aan het roer blijven staan en lekker losgaan met hun spoedwetje.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:39 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
In maart zullen we het weten
Of niet ... sta er niet raar van te kijken als de verkiezingen worden 'uitgesteld'
Wie bepaalt dat eigenlijk? Niet de eigen regering neem ik aan?quote:Op donderdag 10 december 2020 19:39 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
In maart zullen we het weten
Of niet ... sta er niet raar van te kijken als de verkiezingen worden 'uitgesteld'
Ik zou de doelgroep in bescherming nemen ipv de hele samenleving. 1000 extra IC bedden erbij om de buffer op te schroeven en evalueren hoe het dan gaat. Mocht het dan toch niet haalbaar zijn, dan opschalen.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
[..]
Alleen al anderhalf miljoen mensen met hart- en vaatziekten. Maar maak eens een paar inschattingen: hoeveel IC-bedden hebben we nodig? Hoelang kan je maatregelen uitstellen met 1000 extra IC-bedden?
Niet elke (potentiële) FvD-stemmer was lid natuurlijk.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:33 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Daarom stemde 75%(?) Ook dat Thierry aan moest blijven?
Hoe?quote:Op donderdag 10 december 2020 19:46 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Ik zou de doelgroep in bescherming nemen ipv de hele samenleving.
Hoe wil je opschalen, en hoe tot hoeveel bedden zou je op kúnnen schalen?quote:1000 extra IC bedden erbij om de buffer op te schroeven en evalueren hoe het dan gaat. Mocht het dan toch niet haalbaar zijn, dan opschalen.
Stemmingmakerij.quote:Nu zitten we vast aan regels die onze hele samenleving ontwricht. Wetswijzigingen die onze vrijheden beperken en straks indirecte verplichting van een vaccinatie als we niet uitkijken.
Nou, die kant ging het wel op hè, zonder maatregelen.quote:Die 1.5 miljoen mensen zijn verspreid over het hele land. Het is niet zo dat ze allemaal ineens ziek worden.
Ik heb werkelijk geen ideequote:Op donderdag 10 december 2020 19:45 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Wie bepaalt dat eigenlijk? Niet de eigen regering neem ik aan?
Is dat?quote:Op donderdag 10 december 2020 19:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Niet elke (potentiële) FvD-stemmer was lid natuurlijk.
Ik heb hier al eerder met jou over gediscussieerd. Wil je echt weer hetzelfde antwoord hebben?quote:Op donderdag 10 december 2020 19:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe?
[..]
Hoe wil je opschalen, en hoe tot hoeveel bedden zou je op kúnnen schalen?
[..]
Stemmingmakerij.
[..]
Nou, die kant ging het wel op hè, zonder maatregelen.
Ik hoop dat jij inziet dat je met wat extra IC-bedden niet direct in een heel andere situatie, één zonder maatregelen, terechtkomt. Daarom zou het helpen om zelf eens na te denken over waar je zou staan met een X-aantal extra bedden.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:05 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Ik heb hier al eerder met jou over gediscussieerd. Wil je echt weer hetzelfde antwoord hebben?
Leg jij het mij eens uit; want ik snap werkelijk zelf niet wat het doel van macht en controle is; ik denk dat er zoiets als macht en controle bestaat maar wat het precieze doel daarvan is weet ik niet.quote:Op donderdag 10 december 2020 12:31 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ook in jouw voorbeeld zijn macht en controle een middel om een doel te bereiken. Wat is volgens BNW het doel wat men wil bereiken? (en wie is "men" aka "ze")
[..]
Een dekmantel die door alle landen in de wereld gebruikt wordt zodat wij in de EU vaccinatiepaspoorten kunnen invoeren? Beetje overkill is het niet? (nog afgezien van het feit dat er geen sprake is van vaccinatiepaspoorten)
https://www.nu.nl/nucheck(...)rt-ongefundeerd.html
[..]
Welk goed dienen ze dan wel?
Ik denk serieus dat we met deze testaantallen 22 dec met de persconferentie iets soortgelijks gaan krijgen.quote:Op donderdag 10 december 2020 21:00 schreef Sponsje88 het volgende:
Ondertussen in Frankrijk. Zal wel een leuke oud/nieuw worden...
https://www.telegraaf.nl/(...)ok-op-oudejaarsavond
Ho ho wacht eens even. We hebben de mondkapjes, dus die aantallen gaan volgende week gewoon naar beneden...quote:Op donderdag 10 december 2020 21:02 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat we met deze testaantallen 22 dec met de persconferentie iets soortgelijks gaan krijgen.
Dan zijn de rapen gaar in de grotere steden
Zou ook niet zo'n erg successvolle psychological operation zijn als het allemaal zo duidelijk was en als iedereen het makkelijk door hebben.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:02 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Er zijn verschillende uitgangspunten, maar een geheime agenda is geheim. Wij zien alleen welke stappen er ondernomen worden. Als je kijkt naar de great reset. Dat zou een uitgangspunt kunnen zijn. Eerst de economie kapot maken om zo een nieuw systeem te implementeren. Meer controle over de bevolking minder weerstand tegen de macht.
Er zijn heel veel redenen te bedenken waarom mensen niet zullen praten.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:00 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom mensen niet zullen praten.
Compartimentering
Blackmail
Iemand genoeg geld geven
En de mensen die wel praten... Tja wellicht komen we zo aan de informatie die we nu hebben...
Uit z'n reet.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:22 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij die 50 miljoen vandaan haalt. Er zijn overigens wel degelijk medici opgestaan of blokkeer jij dat dan weer?
Zeker goede argumenten. Als eerste tegen de stroom in gaan is niet zonder consequenties.quote:Op donderdag 10 december 2020 21:29 schreef Tingo het volgende:
[..]
Er zijn heel veel redenen te bedenken waarom mensen niet zullen praten.
Omdat ze wil niet hun banen, carrieres, inkomsten,relaties met collegas, vrienden en familieleden verliezen of verzieken. Professionele reputaties ook op de lijn zitten. Hypotheken kan je niet meer betalen. In veel professies kan je makkelijk op 'n blacklist belanden. Het kan/zou professional suicide zijn voor sommige mensen om te veel over (wat-dan-ook) te zeggen. Chantage, dreigementen van geweld, leugens, smaad en laster campagne. Bvb. En hoe hoger je zit, hoe meer je heb om te verliezen.
Klokkenluider worden geen makkelijke taak is. Dat zei ik al jaren.
The 'somebody would have said something' idea is bullshit.imo.
En tientallen anderen ziekten.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zoals bij griep / influenza.
Maar ik heb de indruk dat de leeftijdscomponent nog iets schever is getrokken, en naar mijn indruk, na initiele vaccinatieronde, vervalt de schadelijkheid naar griepachtige taferelen.
Iets waar we normaliter dan ook helemaal geen aanvullend beleid voor doorvoeren.
Sorry even in 't Engels als je dat niet erg vind...quote:Op donderdag 10 december 2020 21:37 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Zeker goede argumenten. Als eerste tegen de stroom in gaan is niet zonder consequenties.
Meh..alsof er geen corruptie in de medische/wetenschaaplijk professie/industrie is.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wetenschappers zijn leuk als ze bij de feiten blijven, op het corona vlak zitten ze net zo hard te filosoferen en zitten ze er nog erger naast dan gemiddelde leek, omdat ze een bias hebben in hun belang.
Zelfde als in de laatste aantal jaren.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:40 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Moet je ze eerst nog vinden staan momenteel ~40k vacatures open
En op scary scenarios op computer modellen van scientistic hoeren zoals Neil Ferguson zijn gebaseerd.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:24 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Mooi die stijgende lijnen als je niks zou hebben gedaan, maar dat is giswerk. We weten het niet zeker. Ben wel benieuwd naar de cijfer van volgende week, want dan kan je zien of zo'n mondkapje helpt. Of krijgen we dan te horen dat de besmettingen nog veeeeel hoger zou zijn?
1.3 miljoen mensen met onderliggend probleem?
https://www.jems.com/coro(...)ent-covid-19-deaths/
Of maskerlijk bedacht?quote:Op donderdag 10 december 2020 19:36 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Okay ik erger me er gruwelijk aan ergens. Maar ik zag deze net en ik kon het voor even wel relativeren. Ondanks dat ik bepaald niet pro mondkapjes ben om verschillende redenen, vond ik hem ergens wel masterlijk bedacht.
Maar ik hoef hem inderdaad niet 20 keer per dag op tv te zien.
Sowieso .. reclame maken om zieltjes te winnen voor een zorgverzekering. Zoiets essentieels zou niet commercieel mogen zijn mijn inziens.
Weet ik niet - jij wel zeker.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:32 schreef ems. het volgende:
Scary scenarios op facebook zijn natuurlijk stukken interessanter en geloofwaardiger.
Dat doen Peppie en Cokey ook de hele tijd.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je gebruikt beleid zelf, als argument dat het beleid gerechtvaardigd is.
Ik heb meer lora's als rijstkorrels achter m'n kiezen.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:58 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Hoho ... niet spotten met (loraze)pammetjes. ervaringsdeskundige hier (paniekstoornis)
En nee, die schrijven ze (gelukkig) niet bepaald uit als snoepjes ivm verslaving.
Nu wachten totdat rutte op zijn knieen gaat voor kerstquote:Op vrijdag 11 december 2020 09:30 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Mijn sarcamse radar weet even niet wat 'ie moet aangeven.
Denkt hij dat nou echtquote:Op vrijdag 11 december 2020 10:19 schreef controlaltdelete het volgende:
Mooi 2/3 deel van het zorgpersoneel bedankt voor zijn spuitjes. Daar heeft de creep zo zijn denkwijze over
[ twitter ]
Waarom zijn jullie zo blij met mensen die niet willen vaccineren? Jullie vinden een lockdown leuker ofzo?quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:21 schreef Summers het volgende:
[..]
Denkt hij dat nou echt, hij kan verzinnen wat hij wilt het antwoord blijft een dikke vette NEE
Het moet allemaal opgeheven worden , niet als je dit doet dan mag je ... mensenrechten voorop , geen compromis .quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:30 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Waarom zijn jullie zo blij met mensen die niet willen vaccineren? Jullie vinden een lockdown leuker ofzo?
Want waar komen de patiënten in het ziekenhuis dan vandaan?quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:35 schreef controlaltdelete het volgende:
Geen of wel lockdown, mondkapjes en 1.5m het zet allemaal geen zoden aan de dijk want het is allemaal complete kolder voor een virusje waar haast iedereen weinig tot geen last van heeft.
Van de vieze mondkapjes toch?quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Want waar komen de patiënten in het ziekenhuis dan vandaan?
1 van de mensenrechten is het recht op goede gezondheidszorg. Hoe ga je dit garanderen als je alles opheft en de ziekenhuizen vollopen?quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:35 schreef Summers het volgende:
[..]
Het moet allemaal opgeheven worden , niet als je dit doet dan mag je ... mensenrechten voorop , geen compromis .
Er gaan per jaar meer mensen dood aan kanker en diabetes dan aan covid , nu krijgen die mensen niet de zorg die ze verdienen omdat alles moet wijken voor een griep . Die mensen hebben net zo goed recht op zorg net als alle andere ziektes behalve covid . Mensen met covid zijn niet zieliger of hebben meer recht op zorg dan mensen met kanker of diabetes .quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:44 schreef devlinmr het volgende:
[..]
1 van de mensenrechten is het recht op goede gezondheidszorg. Hoe ga je dit garanderen als je alles opheft en de ziekenhuizen vollopen?
En dat geloof jij , ik niet . Maar het is een goed verhaal om de fear porn erin te houden .quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:44 schreef Isdatzo het volgende:
In de VS hebben ze op sommige plekken koelwagens moeten inzetten omdat de mortuaria vol liggen. Maar nee, niks aan de hand aldus controlaltdelete en Summers.
Ja joh, ze parkeren die dingen voor de grap bij de achterdeur van het ziekenhuis?quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:01 schreef Summers het volgende:
[..]
En dat geloof jij , ik niet . Maar het is een goed verhaal om de fear porn erin te houden .
Helemaal correct dus moeten we ons even aan de regels houden en er voor zorgen dat zoveel mogelijk mensen gevaccineerd wordenquote:Op vrijdag 11 december 2020 10:59 schreef Summers het volgende:
[..]
Er gaan per jaar meer mensen dood aan kanker en diabetes dan aan covid , nu krijgen die mensen niet de zorg die ze verdienen omdat alles moet wijken voor een griep . Die mensen hebben net zo goed recht op zorg net als alle andere ziektes behalve covid . Mensen met covid zijn niet zieliger of hebben meer recht op zorg dan mensen met kanker of diabetes .
Die "fear Porn" zie ik meer van de kant van de anti vax/corona ontkennersquote:Op vrijdag 11 december 2020 11:01 schreef Summers het volgende:
[..]
En dat geloof jij , ik niet . Maar het is een goed verhaal om de fear porn erin te houden .
nope en dat zeggen ze al 9 maanden , wanneer gaat er een belletje rinkelen .quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:03 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Helemaal correct dus moeten we ons even aan de regels houden en er voor zorgen dat zoveel mogelijk mensen gevaccineerd worden
Matt Hancock is sowieso een eikel.quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:08 schreef Summers het volgende:
1 groot toneelstuk , ze hebben het punt van desperate bereikt![]()
UK Health Sec. Matt Hancock pretending to cry when talking about how wonderful the vaccine roll out is.
[ afbeelding ]
Ja dat vraag ik me bij jou en je mede-ontkenners ook af.quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:09 schreef Summers het volgende:
[..]
nope en dat zeggen ze al 9 maanden , wanneer gaat er een belletje rinkelen .
Hij verdient the Gene Rosen Award for bad acting.quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:08 schreef Summers het volgende:
UK Health Sec. Matt Hancock pretending to cry when talking about how wonderful the vaccine roll out is.
[ afbeelding ]
Ik wacht gewoon af tot het verhaal in elkaar is gestort en zo te zien worden ze nu al desperate en gaan ze smeken en zogenaamd janken en dat is het begin van het einde ..quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:15 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ja dat vraag ik me bij jou en je mede-ontkenners ook af.
Wanneer gaat er nou een belletje rinkelen dat wanneer we niks doen de gezondheidszorg vastloopt?
Wanneer gaat er nou een belletje rinkelen dat wanneer we niet vaccineren we nog heel lang met deze shitzooi blijven zitten?
Wanneer gaat er nou een belletje rinkelen dat het geen groot complot is om weet ik veel wat jullie allemaal verzinnen er doorheen te drukken?
Echt hequote:Op vrijdag 11 december 2020 11:20 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Hij verdient the Gene Rosen Award for bad acting.
Wie wordt er precies "desperate"?quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:00 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik wacht gewoon af tot het verhaal in elkaar is gestort en zo te zien worden ze nu al desperate en gaan ze smeken en zogenaamd janken en dat is het begin van het einde ..
Welnee er zijn ook wetenschappers , dokters wereldwijd enz die voor het tegendeel zijn en zelfs rechtzaken aanspannen dus je hoeft de wetenschap niet te kapen voor je eigen mening .quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:11 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wie wordt er precies "desperate"?
Als je Matt Hancock bedoeld, dat is gewoon een eikel eerste klas die geen fucks geeft om wie dan ook behalve zijn eigen portemonnee en net moet doen alsof de UK het geweldigste land ter wereld is en na de Brexit nog geweldiger wordt.
Als je Angela, en Hugo bedoelt, tja, ik zou ook aardig "desperate" worden als er groepen zijn die
• Blijven ontkennen dat er een pandemie is
• Ongefundeerde meningen hebben en deze ook nog als de waarheid zien
• Wetenschap ontkennen
• Weigeren om zich tijdelijk aan bepaalde regels te houden maar ook weigeren om mee te werken aan een oplossing dmv vaccinatie waardoor de hele situatie nog langer gaat duren
• zichzelf zien als verzetsstrijders terwijl ze eigenlijk gewoon een soort spookrijders zijn die chaos veroorzaken
Kan echt behoorlijk frustrerend werken inderdaad. Een peuter zo ver krijgen dat ie zijn bord spruiten leeg eet is nog makkelijker.
En hoeveel rechtszaken zijn er al gewonnen? Hoeveel peer reviewed papers zijn er al gepubliceerd die hun gelijk aantonen?quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:17 schreef Summers het volgende:
[..]
Welnee er zijn ook wetenschappers , dokters wereldwijd enz die voor het tegendeel zijn en zelfs rechtzaken aanspannen dus je hoeft de wetenschap niet te kapen voor je eigen mening .
Of jij moet je er nog bewust van worden hoe corrupt deze wereld is en daar laat ik het bij .quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:24 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En hoeveel rechtszaken zijn er al gewonnen? Hoeveel peer reviewed papers zijn er al gepubliceerd die hun gelijk aantonen?
Er zijn ook artsen die geloven in homeopathie terwijl iedereen die logisch nadenkt weet dat het niet werkt
Erg grappig eigenlijk dat je wel artsen gelooft die 0 bewijs hebben maar toevallig wel in jou straatje passen. Terwijl je harde bewijzen afdoet als hoax en/of complot of gewoon keihard negeert
Dat er op deze wereld corrupte mensen zijn twijfel ik ook zeker niet aan. Maar om daar meteen zo paranoide van te worden dat je overal een complot achter ziet en zeker iets op deze schaal wat zeer ongeloofwaardig is daar het alle landen en alle leiders en alle mensen treft in een wereld waar zo ongeveer 10 oorlogen per jaar worden uitgevochten, men nog niet eens een akkoord over handel met een bevriend land kan overeenkomen binnen 5 jaar etc etcquote:Op vrijdag 11 december 2020 14:35 schreef Summers het volgende:
[..]
Of jij moet je er nog bewust van worden hoe corrupt deze wereld is en daar laat ik het bij .
[ twitter ]
Typisch. niet willen luisteren naar logica en bang zijn om toe te geven dat je het verkeerd hebt.quote:daar laat ik het bij .
Ik weet niet precies wat er aan de hand is,tis in ieder geval raar gedrag.quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:08 schreef Summers het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een onzinnige persoonlijke aanvallen verzin je er allemaal bij zeg , niet waard om daarop te reagerenquote:Op vrijdag 11 december 2020 14:47 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dat er op deze wereld corrupte mensen zijn twijfel ik ook zeker niet aan. Maar om daar meteen zo paranoide van te worden dat je overal een complot achter ziet en zeker iets op deze schaal wat zeer ongeloofwaardig is daar het alle landen en alle leiders en alle mensen treft in een wereld waar zo ongeveer 10 oorlogen per jaar worden uitgevochten, men nog niet eens een akkoord over handel met een bevriend land kan overeenkomen binnen 5 jaar etc etc
Zeg eens eerlijk. hoe geloofwaardig vindt je dat nou echt
[..]
Typisch. niet willen luisteren naar logica en bang zijn om toe te geven dat je het verkeerd hebt.
En dan ook weer zo'n raar filmpje en niet reageren op het feit dat het juist mensen als jij zijn die bang zijn. Bang dat er een complot is, bang voor een vaccin, bang voor wetenschap, bang bang bang
Maar als je dit soort gegevens ziet, denk je niet dat het dan raadzaam is om de boel niet volledig op z'n beloop te laten?quote:Op vrijdag 11 december 2020 16:32 schreef Summers het volgende:
[..]
Wat een onzinnige persoonlijke aanvallen verzin je er allemaal bij zeg , niet waard om daarop te reageren
quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:08 schreef Isdatzo het volgende:
https://healthdata.gov/da(...)e/82e733c6-7baa-4c65
Waarom reageer je dan precies wel op de 'persoonlijke aanvallen' en niet op de inhoud?quote:Op vrijdag 11 december 2020 16:32 schreef Summers het volgende:
[..]
Wat een onzinnige persoonlijke aanvallen verzin je er allemaal bij zeg , niet waard om daarop te reageren
The worlds a stagequote:Op vrijdag 11 december 2020 15:53 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat er aan de hand is,tis in ieder geval raar gedrag.
Misschien iemand 'n William Shakespeare grapje maakt.
Matt Handycock (Britse health minister/vaccin verkoper)
https://www.theguardian.c(...)inations-begin-video
En sommige mensen deze soort gasten nog vertrouwen.
Omdat je dan met van die vieze dingen zoals argumenten moet komen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 16:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Waarom reageer je dan precies wel op de 'persoonlijke aanvallen' en niet op de inhoud?
Heb je de bijsluiter van je paracetamol wel eens gelezen?quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:09 schreef controlaltdelete het volgende:
Deze bijwerkingen van het Pfizer-vaccin kun je verwachten
Vaccins kunnen voor bijwerkingen zorgen, zoals een pijnlijke arm of tijdelijke vermoeidheid. De regelmatig gevonden bijwerkingen zijn dan ook niet levensbedreigend, maar wel vervelend. 84 procent van de mensen die het vaccin kreeg, had klachten op de plek waar het vaccin was ingespoten, zoals pijn of roodheid.
FDA wees er wel op dat vier personen die het Pfizer-vaccin ontvingen, last kregen van de Aangezichtsverlamming van Bell, terwijl niemand in de placebogroep hier last van kreeg. Bij deze aandoening is de helft van het gezicht verlamd, waardoor je mondhoek bijvoorbeeld gaat hangen. Of deze vier personen vanwege toeval last kregen van deze aandoening, of dat het vaccin hierin een rol speelt is nog niet duidelijk. De meeste mensen herstellen weer volledig van deze aandoening.
[ afbeelding ]
Je zal het maar toevallig krijgen.
Om het even in perspectief te zetten: op de 19.000. Nu ken ik nog niemand die gevaccineerd is, maar wel iemand die de ziekte van Bell gehad heeft.quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:09 schreef controlaltdelete het volgende:
Vaccins kunnen voor bijwerkingen zorgen, zoals een pijnlijke arm of tijdelijke vermoeidheid. De regelmatig gevonden bijwerkingen zijn dan ook niet levensbedreigend, maar wel vervelend. 84 procent van de mensen die het vaccin kreeg, had klachten op de plek waar het vaccin was ingespoten, zoals pijn of roodheid.
FDA wees er wel op dat vier personen die het Pfizer-vaccin ontvingen, last kregen van de Aangezichtsverlamming van Bell, terwijl niemand in de placebogroep hier last van kreeg. Bij deze aandoening is de helft van het gezicht verlamd, waardoor je mondhoek bijvoorbeeld gaat hangen. Of deze vier personen vanwege toeval last kregen van deze aandoening, of dat het vaccin hierin een rol speelt is nog niet duidelijk. De meeste mensen herstellen weer volledig van deze aandoening.
[ afbeelding ]
Dus we moeten dit negeren?quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:26 schreef mootie het volgende:
En er is dus nog geen aanwijzing dat het met het vaccin te maken heeft én men herstelt er van.
De meeste mensen herstellen ervan meldt Nu.nl. Loop je dan met je scheve muil maar goed, dit kun je dan fijn verbergen achter het vodje, niemand die het ziet dus stel je niet aan corona is erger..quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:29 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Dus we moeten dit negeren?![]()
Veel plezier met je shot.
Dat geldt ook voor het zorgpersoneel...quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:50 schreef controlaltdelete het volgende:
En staan ze er ook al niet om te springen
[ twitter ]
Baudet zegt weer domme dingenquote:Op vrijdag 11 december 2020 17:50 schreef controlaltdelete het volgende:
En zelf staan ze er ook al niet om te springen
[ twitter ]
Dat noem ik zelfverminking , je moet er maar zin in hebbenquote:Op vrijdag 11 december 2020 17:09 schreef controlaltdelete het volgende:
[ afbeelding ]
Als je uitgaat van 25 per 100.000 kom je op 4,75 op 19.000. Inderdaad valt dan juist de controlegroep buiten de verwachtingen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:41 schreef Isdatzo het volgende:
Dan spreekt men van een idiopathische perifere aangezichtsverlamming, ook wel verlamming van Bell genoemd. Jaarlijks zijn er op 100.000 inwoners ongeveer 20 tot 30 gevallen van een dergelijke verlamming.
https://richtlijnendataba(...)te_beschrijving.html
Dan is het opmerkelijker dat er in de controlegroep geen gevallen van Bell's palsy waren: 4 op een willekeurige groep van 19.000 mensen over een periode van een aantal maanden is geen heel gek aantal en valt binnen de frequentie die je verwacht.
Precies loop maar weer weg ipv met bewijzen te komenquote:Op vrijdag 11 december 2020 16:32 schreef Summers het volgende:
[..]
Het zou best kunnen dat mensen na een aantal maanden overstag gaan als de beloontactiek ingevoerd zou worden en de bijwerkingen schijnen mee te vallen zoals wat rare gevallen van gezichtsverlamming e.d., maar men zich niet realiseert dat bijwerkingen ook pas na een aantal jaar kunnen optreden.quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:52 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor het zorgpersoneel...
https://www.volkskrant.nl(...)ronavaccin~b3875965/
Ben benieuwd of de vaccinatie campagne gaat helpen.
Toch absurd dat je de keuze gaat maken om een onbekende bijwerking te accepteren terwijl je gezond bentquote:Op vrijdag 11 december 2020 17:59 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Het zou best kunnen dat mensen na een aantal maanden overstag gaan als de beloontactiek ingevoerd zou worden en de bijwerkingen schijnen mee te vallen zoals wat rare gevallen van gezichtsverlamming e.d., maar men zich niet realiseert dat bijwerkingen ook pas na een aantal jaar kunnen optreden.
Ze vragen het ook wel precies de juiste...quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:52 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik zag het straks ja. Als zij het al niet doen ..
Onzin. Vaccinatie bijwerkingen zijn altijd vrijwel directquote:Op vrijdag 11 december 2020 17:59 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Het zou best kunnen dat mensen na een aantal maanden overstag gaan als de beloontactiek ingevoerd zou worden en de bijwerkingen schijnen mee te vallen zoals wat rare gevallen van gezichtsverlamming e.d., maar men zich niet realiseert dat bijwerkingen ook pas na een aantal jaar kunnen optreden.
Eh nee, zeker niet absurd. Ooit heb jij ook weleens je eerste pinda gegeten terwijl je er weleens allergisch voor had kunnen zijnquote:Op vrijdag 11 december 2020 18:02 schreef Summers het volgende:
[..]
Toch absurd dat je de keuze gaat maken om een onbekende bijwerking te accepteren terwijl je gezond bent
Ook onzin , als je onvruchtbaar bent geworden van de vaccinatie en je besluit pas over 5 jaar serieus aan kinderen te beginnen kom je daar pas 5 jaar later achter . Sorry het kan niet . Jammer dan hequote:Op vrijdag 11 december 2020 18:04 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Onzin. Vaccinatie bijwerkingen zijn altijd vrijwel direct
Nogmaals, het aantal mensen dat dit kreeg is perfect in overeenstemming met het gemiddelde voorkomen binnen de bevolking. Dus: 1. Het is niet onbekend en 2. Het is geen bijwerking.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:02 schreef Summers het volgende:
[..]
Toch absurd dat je de keuze gaat maken om een onbekende bijwerking te accepteren terwijl je gezond bent
Die foto heb je er maar zelf even bijgeplakt?quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:09 schreef controlaltdelete het volgende:
[ afbeelding ]
En als je er vleugeltjes van krijgt, dan kun je vliegen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:08 schreef Summers het volgende:
[..]
Ook onzin , als je onvruchtbaar bent geworden van de vaccinatie en je besluit pas over 5 jaar serieus aan kinderen te beginnen kom je daar pas 5 jaar later achter . Sorry het kan niet . Jammer dan he
Alleen werkt een vaccinatie daar niet op. Je verzint het ook maar lekker ter plekkequote:Op vrijdag 11 december 2020 18:08 schreef Summers het volgende:
[..]
Ook onzin , als je onvruchtbaar bent geworden van de vaccinatie en je besluit pas over 5 jaar serieus aan kinderen te beginnen kom je daar pas 5 jaar later achter . Sorry het kan niet . Jammer dan he
Zoals het er nu naar uitziet is de kans groter dat je een corona-infectie oploopt én daar iets aan overhoudt dan dat je tegen serieuze problemen aanloopt omdat je gevaccineerd wordt tegen corona.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:02 schreef Summers het volgende:
[..]
Goed punt en probeer dan maar is aan te tonen dat het aan de vaccin ligt.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:08 schreef Summers het volgende:
[..]
Hangt ook een beetje af van wanneer die mensen 't precies kregen: kregen er 3 binnen een week na vaccinatie Bell's palsy, of was dat verspreid over een aantal maanden? Maar goed, op zich is 4 geen heel gek aantal.quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Als je uitgaat van 25 per 100.000 kom je op 4,75 op 19.000. Inderdaad valt dan juist de controlegroep buiten de verwachtingen.
Grappig, statistiek. Geeft zoveel inzicht als je er iets van snapt.
Goed punt en probeer dan maar eens aan te tonen dat het aan het vaccin ligt wanneer je onder een bus komt of in je vredig in je slaap sterft op je 94e of dat de kiwi's uitverkocht zijn of dat je in de hondenpoep stapt.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:25 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Goed punt en probeer dan maar is aan te tonen dat het aan de vaccin ligt.
Misschien breek je ooit je been en komt dat ook door het vaccin.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:25 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Jaren geleden had je dat medicijn DES (DES moeders en dochters) ter voorkoming van miskramen dacht ik, pas tig jaar later kwam boven water dat het kanker bevorderde zelfs de generatie erna, wat eerst nog werd geprobeerd in de doofpot te stoppen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:25 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Als ik door het vaccin een gezichtsverlamming krijg en wat minder goed zie, dan zit dat er dik in.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:32 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Misschien breek je ooit je been en komt dat ook door het vaccin.
Met 'n gebroken been kan je ook in de corona patient stats belanden.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:32 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Misschien breek je ooit je been en komt dat ook door het vaccin.
Er werd over jaren later gesproken hier.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:40 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Als ik door het vaccin een gezichtsverlamming krijg en wat minder goed zie, dan zit dat er dik in.
Klopt.. een medicijn wat je meerdere keren over een lange periode nam.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:35 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Jaren geleden had je dat medicijn DES (DES moeders en dochters) ter voorkoming van miskramen dacht ik, pas tig jaar later kwam boven water dat het kanker bevorderde zelfs de generatie erna, wat eerst nog werd geprobeerd in de doofpot te stoppen.
Wellicht als je struikelt over de injectienaaldquote:Op vrijdag 11 december 2020 18:57 schreef Tingo het volgende:
[..]
Met 'n gebroken been kan je ook in de corona patient stats belanden.
Grapje hoor.
quote:Het kabinet kan nog niet zeggen of Nederland afkoerst op een strengere lockdown. In Duitsland wordt overwogen het land drie weken op slot te doen. "Wij hebben nog geen besluit genomen", zei vicepremier Ollongren op de wekelijkse persconferentie. Zij vervangt premier Rutte die voor een EU-top in Brussel is.
In Nederland blijft het aantal nieuwe coronabesmettingen stijgen. Het RIVM meldde vandaag 8894 nieuwe bevestigde coronabesmettingen, 120 meer dan gisteren.
"We kijken nu wat binnen de huidige gedeeltelijke lockdown nog mogelijk is", zei Ollongren op de wekelijkse persconferentie. "Maar we sluiten niets uit."
https://nos.nl/artikel/23(...)engere-lockdown.html
Ook met mRNA vaccins?quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:19 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Er werd over jaren later gesproken hier.
Bijwerkingen van vaccins zijn direct
Zo, dat is een partij nietszeggend. Leuk voor de bühnequote:Op vrijdag 11 december 2020 22:17 schreef PSVCL het volgende:
[ twitter ]
Cola positief getest![]()
Wat een poppenkast deze zogenaamde pandemie (great reset)
quote:De sneltesten zijn bedekt met antistoffen waarop gekleurde deeltjes zitten. Als je een SARS-CoV-virus of SARS-CoV2-virus tegenkomt, treedt er een reactie op met antigenen van het virus. Hierdoor worden de kleurdeeltjes zichtbaar - de streep verandert van kleur. Deze reactie gebeurt ook als de antistoffen in de teststrip worden vernietigd. En dat is wat de cola doet: met een pH-waarde van 2,5 in de klassieke Cola is hij erg zuur, het antilichaam is een eiwit wat wordt aangetast door de zure vloeistof wat cola in feite is. Het eiwit wordt als het ware aangevallen door het zuur, daardoor worden de gekleurde deeltjes zichtbaar en ontstaat een vals "positief". De test van de politicus toont in feite alleen aan dat de cola het eiwit van de antigenen vernietigt.
Kijk het verhaal afbrokkelenquote:Op vrijdag 11 december 2020 22:17 schreef PSVCL het volgende:
[ twitter ]
Cola positief getest![]()
Wat een poppenkast deze zogenaamde pandemie (great reset)
Echt zonder nadenken dit soort dingen als bewijs zienquote:Op vrijdag 11 december 2020 22:41 schreef Summers het volgende:
[..]
Kijk het verhaal afbrokkelenEen geit , papaya , cola , kortom alles . Vandaar dat Merkel bij de smeekfase is aangekomen
Een ruime meerderheid van de Nederlanders kan niet wachten op een complete lockdown.quote:Twee derde van de Nederlanders vindt dat Nederland een paar weken in lockdown moet vanwege het toenemend aantal coronabesmettingen. Dat meldt Hart van Nederland, dat ruim 4600 deelnemers van het Hart van Nederland-panel erover ondervroeg. Een lockdown wordt door de meerderheid van de ondervraagden gezien als de beste oplossing nu de besmettingscijfers niet dalen.
Nederlanders lijken bereid te zijn om het een en ander in te leveren, schrijft Hart van Nederland. Zo'n 71 procent heeft het ervoor over om de feestdagen alleen thuis door te brengen, als dat de verspreiding van het coronavirus stopt. Bij panelleden boven de 50 jaar is die bereidheid iets hoger, 81 procent.
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-lockdown~a7ca78f6/
Je haalt de woorden uit mijn mondquote:Op vrijdag 11 december 2020 22:43 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Echt zonder nadenken dit soort dingen als bewijs zien![]()
Met mensen als dit zie ik het somber in voor de toekomst
Goede poll wel met ruim 4600 deelnemers die naar dat flutprogramma kijken.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een ruime meerderheid van de Nederlanders kan niet wachten op een complete lockdown.
Natuurlijk nietquote:Op vrijdag 11 december 2020 22:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een ruime meerderheid van de Nederlanders kan niet wachten op een complete lockdown.
Vertel wat bewijst het cola verhaalquote:Op vrijdag 11 december 2020 22:55 schreef Summers het volgende:
[..]
Je haalt de woorden uit mijn mond
Oh grote bron van waarheid, orakel der psv club liederen, vertel mij wat betekent die cola test op een covid sneltest.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:51 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Een beetje zoals jouw reacties...opzichtig coronatrolletje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen is er 0 bewijs dat dat door het vaccin komt.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:40 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Als ik door het vaccin een gezichtsverlamming krijg en wat minder goed zie, dan zit dat er dik in.
Wie niks te verbergen heeft verbergt ook niksquote:
IJswater ook.. en appelmoesquote:Op vrijdag 11 december 2020 22:41 schreef Summers het volgende:
[..]
Kijk het verhaal afbrokkelenEen geit , papaya , cola , kortom alles . Vandaar dat Merkel bij de smeekfase is aangekomen
Mag ik je pincode, je bsn en een copy van je ID ajb.quote:Op zaterdag 12 december 2020 07:48 schreef Summers het volgende:
[..]
Wie niks te verbergen heeft verbergt ook niks
En mijn nagel ook als ik het laagje van de teststrip er af krabquote:Op zaterdag 12 december 2020 09:04 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
IJswater ook.. en appelmoes
[ twitter ]
Ziet eruit als een betrouwbare test.quote:Op zaterdag 12 december 2020 09:04 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
[ twitter ]
Bedoel je de corona test of het testen ervanquote:Op zaterdag 12 december 2020 10:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ziet eruit als een betrouwbare test.
U bent positief getest , kunt u zich een paar weken opsluiten want u bent een gevaar voor de samenlevingquote:Op zaterdag 12 december 2020 09:04 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
[ twitter ]
De angst zit diep bij je hèquote:Op zaterdag 12 december 2020 10:34 schreef Summers het volgende:
[..]
U bent positief getest , kunt u zich een paar weken opsluiten want u bent een gevaar voor de samenleving![]()
Mooi excuus om een slavenmentaliteit te condtioneren bij de bevolking . De mondkapjes zijn ook een tool .
Deze amateur sneltestenquote:Op zaterdag 12 december 2020 10:25 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Bedoel je de corona test of het testen ervan
Alleen niet van toepassing op Coronaquote:
Vliegtuigpersoneel moet luiers dragen om coronabesmettingen te voorkomenquote:Op zaterdag 12 december 2020 18:41 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Welke dwaas heeft dit verzonnen?
Beware! The covid monster is under your bed!quote:
Eerst was het zo dat er fel gestreden werd tegen eventuele verboden op gezichtsbedekende kleding. Vooral bij demonstraties. Want de NWO wilde je gezicht kunnen zien, herkennen, volgen enz.quote:Op zaterdag 12 december 2020 10:34 schreef Summers het volgende:
U bent positief getest , kunt u zich een paar weken opsluiten want u bent een gevaar voor de samenleving![]()
Mooi excuus om een slavenmentaliteit te condtioneren bij de bevolking . De mondkapjes zijn ook een tool .
Welkom in the new world order![]()
Boeit me nietquote:Op zaterdag 12 december 2020 18:59 schreef Tingo het volgende:
[..]
Beware! The covid monster is under your bed!
Werd vooral toegejuicht door bepaalde groepenquote:Op zaterdag 12 december 2020 19:42 schreef controlaltdelete het volgende:
Gezichtsbedekkende kleding was tot even geleden verboden. Nooit geweten dat daar zo fel tegen gestreden werd hooguit uit Islamitische hoek vandaar dat ook wel het boerkaverbod werd genoemd.
quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:20 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Hij verdient the Gene Rosen Award for bad acting.
Dat is de ervaringsdeskundigequote:Op zaterdag 12 december 2020 22:31 schreef Orwell het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
uitgereikt door Frans Timmermans
Het lijkt bijna, alsof... Alsof er iets, tsja hoe zal ik het zeggen... Wezenlijk veranderd is, in de tussentijd?quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:12 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Eerst was het zo dat er fel gestreden werd tegen eventuele verboden op gezichtsbedekende kleding. Vooral bij demonstraties. Want de NWO wilde je gezicht kunnen zien, herkennen, volgen enz.
& nu moet er gestreden worden tegen mondkapjes, want de NWO wil juist dat iedereen continue zijn/haar gezicht bedekt...
... Die gasten weten ook niet wat ze willen he?
dit wordt binnen twee maanden hier op BNW goedgepraat..quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:41 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Welke dwaas heeft dit verzonnen?
Benieuwd wat Rutte dinsdag voor plannen voor Nederland heeft.quote:‘Duitsland uiterlijk woensdag in harde lockdown’
De harde lockdown in Duitsland zal uiterlijk woensdag beginnen en duurt in principe tot 10 januari. Daarover zijn Berlijn en de deelstaten het zaterdagavond eens geraakt tijdens een voorbereidende vergadering, meldt Business Insider Deutschland op basis van ingewijden. Bondskanselier Angela Merkel en de zestien deelstaatleiders bespreken zondag details van de strenge coronamaatregelen.
Merkels kanselarijchef wil de lockdown liever al op dinsdag laten beginnen maar de deelstaten achten dat juridisch niet zo snel haalbaar. De maatregel zou in eerste instantie moeten gelden tot 10 januari. Een verlenging wordt op 4 januari besproken, aldus het zakelijke nieuwsplatform.
https://www.ad.nl/buitenl(...)e-lockdown~ad9a750a/
Het feit dat je het een luier noemt is wel tekenend voor wat er uit je mond komt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:02 schreef Orwell het volgende:
[..]
dit wordt binnen twee maanden hier op BNW goedgepraat..
en de luier-weigeraars/ wappies hebben het gedaan als de 4e golf op ons af dreigt te komen.
forking egoisten!
En dan ook politici die zichzelf filmen terwijl ze hun luier volplassen..
"ik doe mee..."
"ik drag een luier"
omdat ik van JE Hou
liefs
Claudia de Breij
Rob Jetten
Nick en Simon
quote:Op zondag 13 december 2020 10:42 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Het feit dat je het een luier noemt is wel tekenend voor wat er uit je mond komt.
Wat een nare man is het toch ook.quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik zag dat het AD, door de grote cijfers getriggerd, Ab Oosterhaus er weer bij gehaald hebben.
Is Ab hier al besproken. Ik vind hem niet onpartijdig door zijn naam op vacinpatenten.
Zie hier zijn “feestje” na de eerste Mexicaanse Griep besmetting in NL.
Net niet helemaal accuraat. Autism Andy heeft natuurlijk helemaal geen wetenschappelijk artikel gelezen, alleen filmpjes en berichten erover gezien op de socials.quote:Op zondag 13 december 2020 11:35 schreef devlinmr het volgende:
[ afbeelding ]
Met wie identificeren jullie je het meest?
Vandaar dat al die artsen, tandartsen, mondhygiënisten etc etc bij bosjes neervallenquote:Op zondag 13 december 2020 11:45 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]
Sterkte met het vod.
True..quote:Op zondag 13 december 2020 11:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Net niet helemaal accuraat. Autism Andy heeft natuurlijk helemaal geen wetenschappelijk artikel gelezen, alleen filmpjes en berichten erover gezien op de socials.
Het is in Duitsland allemaal toch veel minder erg dan hier? Met idem sterftecijfers? Oh maar ook grote protesten ook daar natuurlijk die je niet in MSM ziet.. Raar.quote:Op zondag 13 december 2020 01:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Benieuwd wat Rutte dinsdag voor plannen voor Nederland heeft.
Nederland staat er slechter voor dan Duitsland inderdaad. En zo'n beetje alle landen om ons heen hebben al 1 of meerdere echte lockdowns gehad. Eigenlijk is het een wonder dat we daar halverwege december nog altijd op wachten hier.quote:Op zondag 13 december 2020 12:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is in Duitsland allemaal toch veel minder erg dan hier? Met idem sterftecijfers? Oh maar ook grote protesten ook daar natuurlijk die je niet in MSM ziet.. Raar.
Je weet dat het in Zweden hollend achteruit gaat?quote:Op zondag 13 december 2020 12:16 schreef controlaltdelete het volgende:
Ondertussen in Zweden zonder vodjes daar mogen mensen zelfs nog hoesten in het openbaar.
[ twitter ]
Je weet toch dat ik ook op jou niet reageer, dit zou jij ook niet meer doen op mij... weet je nog?quote:Op zondag 13 december 2020 12:18 schreef mootie het volgende:
[..]
Je weet dat het in Zweden hollend achteruit gaat?
Die hebben m vaak maar korte periodes op, de mensen in de voedsel industrie die dragen ze zo echt wel even een paar uur achter elkaar.quote:Op zondag 13 december 2020 11:58 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Vandaar dat al die artsen, tandartsen, mondhygiënisten etc etc bij bosjes neervallen
Is een beetje zelf nadenken echt teveel gevraagd?
Een dergelijke belofte heb ik nooit gedaan. Zou ook onzinnig zijn.quote:Op zondag 13 december 2020 12:21 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Je weet toch dat ik ook op jou niet reageer, dit zou jij ook niet meer doen op mij... weet je nog?
De aanpak in zweden is ook wat anders dat in Nederland was.quote:Op zondag 13 december 2020 12:16 schreef controlaltdelete het volgende:
Ondertussen in Zweden zonder vodjes daar mogen mensen zelfs nog hoesten in het openbaar.
[ twitter ]
Lekker dan,,,quote:Op zondag 13 december 2020 11:45 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]
Sterkte met het vod.
Gewoon wat vaker je tanden poetsen.quote:
Jawel hoor, je korte termijn geheugen is wellicht al een beetje aangetast door het mondkapje.. geeft niet. Nu inhoudelijk inderdaad.. doei!quote:Op zondag 13 december 2020 12:23 schreef mootie het volgende:
[..]
Een dergelijke belofte heb ik nooit gedaan. Zou ook onzinnig zijn.
Maar nu inhoudelijk. Zweden doet het heel slecht. De bevolking mort. De maatregelen worden aangescherpt.
Wat ook leuk is... Smint of fisherman friend in je mond, kapje op en je bril opzetten... Krijg je heel frisse ogen vanquote:Op zondag 13 december 2020 12:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Gewoon wat vaker je tanden poetsen.
Zo zien jullie je zelf graag hè.helaas is de werkelijkheid toch heel anders, meer als een spookrijder zeg maarquote:Op zondag 13 december 2020 12:31 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Jawel hoor, je korte termijn geheugen is wellicht al een beetje aangetast door het mondkapje.. geeft niet. Nu inhoudelijk inderdaad.. doei!
[ afbeelding ]
Als God had gewild dat je kleding droeg, had hij je die bij de geboorte ook wel aangetrokken.quote:Op zondag 13 december 2020 12:31 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Jawel hoor, je korte termijn geheugen is wellicht al een beetje aangetast door het mondkapje.. geeft niet. Nu inhoudelijk inderdaad.. doei!
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |