Inprenten klinkt ook weer zo overdreven. Je kunt het ook zonder overdrijven of angst aanpraten. Een 8 jarige kun je prima dingen uitleggen. Opa en oma nemen het risico ook gewoon?quote:Op woensdag 9 december 2020 22:37 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad het kind ingeprent dat ze lekker met opa en oma mag knuffelen als opa en oma dat zelf ook willen. En dat dat niet betekent dat opa en oma zeker ziek worden.
Het kan natuurlijk zijn dat ze wel ziek worden. Maar hee, iedereen wordt wel eens ziek? Jij bent toch ook wel eens ziek? Papa en mama zijn toch ook wel eens ziek? Ja, en dan kan het zijn dat je je even wat minder fijn voelt.
Ik ga het kind niet inprenten dat er een ieniemienie kans bestaat dat ze inderdaad op de ic belanden.
ook niet van roken?quote:Ik ga het kind niet vertellen dat je kanker kan krijgen van allemaal niet zichtbare zooi die in de lucht hangt. Of wat er in ons eten gegooid wordt.
sowieso, maar t een sluit t ander niet uitquote:We leven nu. Zorg dat iedere dag telt.
Zal eens verder zoeken. Kon het iig niet vinden netquote:Filmpje was net in corona subforum gepost en is schijnbaar wel te vinden op youtube.
met welk doel?quote:Op woensdag 9 december 2020 22:43 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Het is zoals het is.
Ik denk dat 'het virus' en de goedheid van de mensen wordt misbruikt voor macht en controle.
Klinkt nogal halfslachtigquote:Daarbij ben ik mij ervan bewust dat andere mensen dit niet als zodanig zien of hetzelfde denken als mij. Dus; het is zoals het is. Het IS niet zo zoals ik 't zie noch zoals de ander het ziet.
Het is zoals het is.
En das best een redelijk prettig ervaren.
Wat het doel van macht en controle is weet ik niet. Voeding van 't ego wellicht?quote:Op woensdag 9 december 2020 22:54 schreef devlinmr het volgende:
[..]
met welk doel?
[..]
Klinkt nogal halfslachtig
macht en controle zijn middelen. Nooit het doelquote:Op woensdag 9 december 2020 22:56 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Wat het doel van macht en controle is weet ik niet. Voeding van 't ego wellicht?
Misschien is macht en controle wel het doel. Denk het wel.
Oké, ben ook geen kenner.quote:Op woensdag 9 december 2020 23:05 schreef devlinmr het volgende:
[..]
macht en controle zijn middelen. Nooit het doel
Soort berusting? Omschrijf ik het dan goed?quote:Op woensdag 9 december 2020 22:56 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Wat het doel van macht en controle is weet ik niet. Voeding van 't ego wellicht?
Halfslachtig. Oké.
Ik zie het ook wel als voeding van het egoquote:Op woensdag 9 december 2020 22:56 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Halfslachtig. Oké.
Wiens ego?quote:Op woensdag 9 december 2020 23:34 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik zie het ook wel als voeding van het ego
Waarvoor hebben 'ze' (wie zijn dat eigenlijk?) die macht en controle nodig?quote:Op woensdag 9 december 2020 22:43 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Het is zoals het is.
Ik denk dat 'het virus' en de goedheid van de mensen wordt misbruikt voor macht en controle.
Daarbij ben ik mij ervan bewust dat andere mensen dit niet als zodanig zien of hetzelfde denken als mij. Dus; het is zoals het is. Het IS niet zo zoals ik 't zie noch zoals de ander het ziet.
Het is zoals het is.
En das best een redelijk prettig ervaren.
Ja. Inderdaad.quote:Op woensdag 9 december 2020 23:16 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Soort berusting? Omschrijf ik het dan goed?
Macht en controle gaan volgens mij wel vaak hand in hand.quote:Op donderdag 10 december 2020 00:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarvoor hebben 'ze' (wie zijn dat eigenlijk?) die macht en controle nodig?
Ook in jouw voorbeeld zijn macht en controle een middel om een doel te bereiken. Wat is volgens BNW het doel wat men wil bereiken? (en wie is "men" aka "ze")quote:Op donderdag 10 december 2020 11:34 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Macht en controle gaan volgens mij wel vaak hand in hand.
Als voorbeeld: wanneer jij in de 18e eeuw een boot had met slaven moest je deze slaven wel enigzins kunnen controleren om de macht op het schip te houden.
En waarom die varende slavenhouder dat deed.... Nou, in zo'n geval misschien omdat hij de slaven wilde doorverkopen (geld)
In een ander geval omdat hij de slaven wellicht nodig had om een plan uit te voeren zoals bijvoorbeeld het leegplukken van een katoenveld.
En waarom de slavenhouder dat allemaal wilde.... Tjah, hetzelfde verhaaltje weer denk ik; hebzucht.
Een dekmantel die door alle landen in de wereld gebruikt wordt zodat wij in de EU vaccinatiepaspoorten kunnen invoeren? Beetje overkill is het niet? (nog afgezien van het feit dat er geen sprake is van vaccinatiepaspoorten)quote:En om dat voorbeeld te vertalen naar de huidige tijd: "Ze" zijn imo geen specifieke individuen maar kan een ieder zijn die streeft naar controle en macht (om wat voor een reden dan ook) en die hunkering bijvoorbeeld vooropstelt aan bepaalde wensen van een ander.
De maatschappij is erg complex. Macht en controle zijn volgens mij wel onderdelen die bestaan in deze maatschappij en zelfs behoorlijk bepalend zijn.
Wat ze allemaal precies willen en/of van plan zijn en of ze überhaupt iets van plan zijn weet ik niet.
De zogenaamde crisis is in mijn ogen wel een behoorlijke dekmantel om bepaalde doelen te behalen.
Voorbeeldjes van bovenstaand: het Europese steunfonds corona / vaccinatiepaspoorten.
Welk goed dienen ze dan wel?quote:Of je nu zegt dat het evolutie is of dat het een doelbewuste agenda is; wat het ook is: het komt op t zelfde neer.
Er liggen plannen en die worden veelal uitgevoerd.
Ik denk zelf dat de mate van ethiek in die plannen helemaal verwazigd is waardoor het kan lijken dat zulke plannen het grote goed dienen maar dat uiteindelijk niet doen.
Er zijn verschillende uitgangspunten, maar een geheime agenda is geheim. Wij zien alleen welke stappen er ondernomen worden. Als je kijkt naar de great reset. Dat zou een uitgangspunt kunnen zijn. Eerst de economie kapot maken om zo een nieuw systeem te implementeren. Meer controle over de bevolking minder weerstand tegen de macht.quote:Op donderdag 10 december 2020 12:31 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ook in jouw voorbeeld zijn macht en controle een middel om een doel te bereiken. Wat is volgens BNW het doel wat men wil bereiken? (en wie is "men" aka "ze")
[..]
Een dekmantel die door alle landen in de wereld gebruikt wordt zodat wij in de EU vaccinatiepaspoorten kunnen invoeren? Beetje overkill is het niet? (nog afgezien van het feit dat er geen sprake is van vaccinatiepaspoorten)
https://www.nu.nl/nucheck(...)rt-ongefundeerd.html
[..]
Welk goed dienen ze dan wel?
De great reset is ook al zo'n uit verband gerukt verhaal waar van alles achter gezocht wordt.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:02 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Er zijn verschillende uitgangspunten, maar een geheime agenda is geheim. Wij zien alleen welke stappen er ondernomen worden. Als je kijkt naar de great reset. Dat zou een uitgangspunt kunnen zijn. Eerst de economie kapot maken om zo een nieuw systeem te implementeren. Meer controle over de bevolking minder weerstand tegen de macht.
Het blijft grappig dat mensen dit maar niet kunnen bevatten, vooral als het samenzweringsfantasiën van enorme omvang gaat, zoals: Aliens, Gemtrails, Corona, Verkiezingsfraude in de VS etc etcquote:Op donderdag 10 december 2020 13:41 schreef devlinmr het volgende:
[..]
De great reset is ook al zo'n uit verband gerukt verhaal waar van alles achter gezocht wordt.
Het WEF bestaat uit zoveel partijen dat als er een geheime agenda zou zijn, dit onmogelijk stil te houden is. Het stilhouden van een surpriseparty waar misschien 10-20 mensen worden uitgenodigd is al onmogelijk
Hey, je begint het licht te zien?quote:Op donderdag 10 december 2020 13:14 schreef Twinkle20 het volgende:
https://www.knack.be/nieu(...)ead-1604259.html.amp
Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom mensen niet zullen praten.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:41 schreef devlinmr het volgende:
[..]
De great reset is ook al zo'n uit verband gerukt verhaal waar van alles achter gezocht wordt.
Het WEF bestaat uit zoveel partijen dat als er een geheime agenda zou zijn, dit onmogelijk stil te houden is. Het stilhouden van een surpriseparty waar misschien 10-20 mensen worden uitgenodigd is al onmogelijk
Dan mag jij je verdiepen in Operatie Gladio en hoe het kan zijn dat dit zo lang stil gehouden is.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het blijft grappig dat mensen dit maar niet kunnen bevatten, vooral als het samenzweringsfantasiën van enorme omvang gaat, zoals: Aliens, Gemtrails, Corona, Verkiezingsfraude in de VS etc etc
Welke informatie? Heb echt nog niks gezien wat geloofwaardig wasquote:Op donderdag 10 december 2020 14:00 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom mensen niet zullen praten.
Compartimentering
Blackmail
Iemand genoeg geld geven
En de mensen die wel praten... Tja wellicht komen we zo aan de informatie die we nu hebben...
Nitpicking... 1 aspect eruit halen en dat overal op toepassen. Wat dacht je van de groepen die werken aan een project afschermen van de bigger picture, zodat ook zij van niks afweten. Die 400000 mensen zullen echt niet elk detail weten van het project.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:07 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Welke informatie? Heb echt nog niks gezien wat geloofwaardig was
Omkopen? neem de maanlanding waar veel mensen ook van denken dat het een hoax is.
Enig idee hoeveel mensen ze hadden moeten omkopen om dat geheim te houden?
ongeveer 400.000. En die wil jij allemaal gaan omkopen?
Alle regels die worden ingesteld, worden zo ingesteld zodat de vriendjes van Rutte en co altijd worden ontzien,quote:Op donderdag 10 december 2020 14:11 schreef hjansen82 het volgende:
Van dit soort geklets wordt ik ziek :
Nederland vindt de regels van groot belang. "Ik vind het essentieel dat we ervan op aan kunnen dat de regels worden gehandhaafd", aldus Rutte. "De kern is dat we voorkomen dat een overheid zich tegen de burgers kan keren. Daarom is onafhankelijke rechtspraak essentieel. En deze afspraken helpen ons daarbij. In die zin mag je het historisch noemen."
Ik laat hiermee zien dat het weldegelijk mogelijk is.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Moeten we dus helemaal terug naar een pre-internet tijdperk om 1 voorbeeld te vinden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |