Verschillende dingen op mijn onderbuikgevoel zijn anders toch wel de werkelijkheid geworden. Als ik iets heb geleerd van het afgelopen jaar, niet alleen corona gerelateerd maar bijvoorbeeld ook prive, is dat ik altijd als eerste naar mijn onderbuikgevoel vertrouw en daar naar handel.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:42 schreef devlinmr het volgende:
[..]
verschil met de gemiddelde leek is dat ze hun mening bijstellen als onderzoek iets anders uitwijst en niet stug op hun onderbuik blijven vertrouwen
In 2018 wel in ieder geval, maar er zitten ook IC bedden bij. Ik hoorde van Haga zeggen dat het om 1000 IC bedden ging.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar zijn 'gewone ziekenhuisbedden' het probleem?
Jij ziet geen correlatie tussen het wegbezuinigen van de bedden en nu een tekort hebben aan IC bedden?quote:Op donderdag 10 december 2020 18:43 schreef Isdatzo het volgende:
En hoeveel IC-bedden zouden we nodig hebben om zonder maatregelen verder te kunnen?
Je mist het punt dat ik wil maken: ook met extra IC-bedden hadden we maatregelen moeten treffen. Het grootste verschil is dat je het treffen daarvan dan, afhankelijk van hoeveel IC-bedden je had, een tijdje uit kon stellen. Dat is het ding met exponentiële groei: als het gaat, dan gaat het snel.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:46 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Jij ziet geen correlatie tussen het wegbezuinigen van de bedden en nu een tekort hebben aan IC bedden?
SP en de PVV lijken me al betere kandidaten als je voor minder strengere maatregelen bent.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:38 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik zou daar niet te zeker van zijn (waarmee ik niet wil impliceren een aanhanger te zijn van dergelijke partijen.. 17 jaar lang kreeg VVD mijn stem. Moet nu op zoek naar goede vervanging.. die er niet echt lijkt te zijn mijn inziens).
FvD is juist al zijn kandidaten en een hoop zetels verloren omdat ze naar de complotten luisterden.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:33 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Die groep zal altijd blijven bestaan. Grote kans dat er nu extremere varianten op gaan komen. Denk dat jij daar ook niet op zit te wachten.
Daar komen wel wat meer dingen bij kijken. Allereerst gaat het om een beperkte doelgroep die op de IC terecht komen. Voornamelijk mensen met een onderliggend probleem. Dan kan je wel een exponentiele groei hebben, maar die doelgroep blijft beperkt.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je mist het punt dat ik wil maken: ook met extra IC-bedden hadden we maatregelen moeten treffen. Het grootste verschil is dat je het treffen daarvan dan, afhankelijk van hoeveel IC-bedden je had, een tijdje uit kon stellen. Dat is het ding met exponentiële groei: als het gaat, dan gaat het snel.
Maak maar eens een rekensommetje.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:00 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Daar komen wel wat meer dingen bij kijken. Allereerst gaat het om een beperkte doelgroep die op de IC terecht komen. Voornamelijk mensen met een onderliggend probleem. Dan kan je wel een exponentiele groei hebben, maar die doelgroep blijft beperkt.
Paar miljoen moet voldoende zijn lijkt me. Gewoon half Nederland omscholen tot ic-personeel en we zitten goed.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:43 schreef Isdatzo het volgende:
En hoeveel IC-bedden zouden we nodig hebben om zonder maatregelen verder te kunnen?
1+1=2quote:Op donderdag 10 december 2020 19:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maak maar eens een rekensommetje.
Mooi.quote:
Mooi die stijgende lijnen als je niks zou hebben gedaan, maar dat is giswerk. We weten het niet zeker. Ben wel benieuwd naar de cijfer van volgende week, want dan kan je zien of zo'n mondkapje helpt. Of krijgen we dan te horen dat de besmettingen nog veeeeel hoger zou zijn?quote:Op donderdag 10 december 2020 19:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mooi.
Pagina 17-22: https://www.nvgzp.nl/wp-c(...)g_van_het_RIVM-2.pdf
Dus nogmaals: hoeveel IC-bedden hebben we nodig volgens jou om het zonder maatregelen te doen? Of: hoeveel langer had je het huidige pakket uit kunnen stellen wanneer je 1000, 2000, 3000, ... extra IC-bedden had.
Verder is je argument van 'beperkte doelgroep' niet heel sterk: er zijn in Nederland ongeveer 1.3 miljoen mensen boven de 75.
Triest. Nog een paar weken en zie je niks anders dan van die vaccinatie campagnes.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:22 schreef controlaltdelete het volgende:
Even wat indoctrinatie treurnis tussendoor
Daarom stemde 75%(?) Ook dat Thierry aan moest blijven?quote:Op donderdag 10 december 2020 19:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
FvD is juist al zijn kandidaten en een hoop zetels verloren omdat ze naar de complotten luisterden.
Wat denk je zelfquote:Op donderdag 10 december 2020 19:24 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Mooi die stijgende lijnen als je niks zou hebben gedaan, maar dat is giswerk. We weten het niet zeker.
Alleen al anderhalf miljoen mensen met hart- en vaatziekten. Maar maak eens een paar inschattingen: hoeveel IC-bedden hebben we nodig? Hoelang kan je maatregelen uitstellen met 1000 extra IC-bedden?quote:Ben wel benieuwd naar de cijfer van volgende week, want dan kan je zien of zo'n mondkapje helpt. Of krijgen we dan te horen dat de besmettingen nog veeeeel hoger zou zijn?
1.3 miljoen mensen met onderliggend probleem?
https://www.jems.com/coro(...)ent-covid-19-deaths/
Opa en oma zijn nog gezond.. is nog triester.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:28 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Triest. Nog een paar weken en zie je niks anders dan van die vaccinatie campagnes.
Okay ik erger me er gruwelijk aan ergens. Maar ik zag deze net en ik kon het voor even wel relativeren. Ondanks dat ik bepaald niet pro mondkapjes ben om verschillende redenen, vond ik hem ergens wel masterlijk bedacht.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:28 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Triest. Nog een paar weken en zie je niks anders dan van die vaccinatie campagnes.
Ja daar hadden we het gisteren inderdaad ook al over. Deze vind ik echt diep triest en indoctrinerend.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:34 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Opa en oma zijn nog gezond.. is nog triester.
![]()
Alle politici van enige naam waren al opgestapt. De achterban kon kiezen tussen Thierry en kandidaten die niemand kent.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:33 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Daarom stemde 75%(?) Ook dat Thierry aan moest blijven?
In maart zullen we het wetenquote:Op donderdag 10 december 2020 19:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Alle politici van enige naam waren al opgestapt. De achterban kon kiezen tussen Thierry en kandidaten die niemand kent.
Die kans schat ik ook in, zo kunnen peppi en kokki nog even aan het roer blijven staan en lekker losgaan met hun spoedwetje.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:39 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
In maart zullen we het weten
Of niet ... sta er niet raar van te kijken als de verkiezingen worden 'uitgesteld'
Wie bepaalt dat eigenlijk? Niet de eigen regering neem ik aan?quote:Op donderdag 10 december 2020 19:39 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
In maart zullen we het weten
Of niet ... sta er niet raar van te kijken als de verkiezingen worden 'uitgesteld'
Ik zou de doelgroep in bescherming nemen ipv de hele samenleving. 1000 extra IC bedden erbij om de buffer op te schroeven en evalueren hoe het dan gaat. Mocht het dan toch niet haalbaar zijn, dan opschalen.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
[..]
Alleen al anderhalf miljoen mensen met hart- en vaatziekten. Maar maak eens een paar inschattingen: hoeveel IC-bedden hebben we nodig? Hoelang kan je maatregelen uitstellen met 1000 extra IC-bedden?
Niet elke (potentiële) FvD-stemmer was lid natuurlijk.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:33 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Daarom stemde 75%(?) Ook dat Thierry aan moest blijven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |