abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 december 2020 @ 19:48:09 #126
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196660487
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:46 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik zou de doelgroep in bescherming nemen ipv de hele samenleving.
Hoe?
quote:
1000 extra IC bedden erbij om de buffer op te schroeven en evalueren hoe het dan gaat. Mocht het dan toch niet haalbaar zijn, dan opschalen.
Hoe wil je opschalen, en hoe tot hoeveel bedden zou je op kúnnen schalen?
quote:
Nu zitten we vast aan regels die onze hele samenleving ontwricht. Wetswijzigingen die onze vrijheden beperken en straks indirecte verplichting van een vaccinatie als we niet uitkijken.
Stemmingmakerij.
quote:
Die 1.5 miljoen mensen zijn verspreid over het hele land. Het is niet zo dat ze allemaal ineens ziek worden.
Nou, die kant ging het wel op hè, zonder maatregelen.
Huilen dan.
pi_196660584
quote:
80s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:45 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Wie bepaalt dat eigenlijk? Niet de eigen regering neem ik aan?
Ik heb werkelijk geen idee
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Niet elke (potentiële) FvD-stemmer was lid natuurlijk.
Is dat?
Had ik als niet-FvD lid ook kunnen stemmen? Was in de veronderstelling dat alleen leden dat konden.
pi_196660815
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hoe?
[..]

Hoe wil je opschalen, en hoe tot hoeveel bedden zou je op kúnnen schalen?
[..]

Stemmingmakerij.
[..]

Nou, die kant ging het wel op hè, zonder maatregelen.
Ik heb hier al eerder met jou over gediscussieerd. Wil je echt weer hetzelfde antwoord hebben?

Edit- De eerste golf was het virus nog onbekend en kwamen er beelden van China dat er mensen op straat dood neervielen. Dan begrijp ik dat je heftige maatregels neemt om dat te voorkomen. Nu blijkt dat het allemaal wel mee valt en is de IC capaciteit een probleem. Wat ik zou hebben gedaan is voor de 2e golf de desbetreffende groep een voorlichting geven over de consequenties van het virus. Daarnaast advies geven over hoe het beste om te gaan met de situatie en een medisch mondkapje adviseren. Het geld wat we nu kwijt zijn hadden we kunnen investeren om die groep te ondersteunen denk aan bezorg diensten faciliteren. Totdat er een vaccin is. Deze kunnen ze dan op vrijwillige basis innemen.

Als we tijdens een heftige griep periode een tekort hebben aan ziekenhuisbedden lijkt mij een uitbreiding het meest logische stap. De personeel die we destijds hadden zullen echt wel ergens zijn en zullen dan een spoedcursus krijgen. Zo niet dan kunnen we altijd in het buitenland kijken.

[ Bericht 40% gewijzigd door Sponsje88 op 10-12-2020 20:17:10 ]
  donderdag 10 december 2020 @ 20:17:30 #129
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196661128
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:05 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik heb hier al eerder met jou over gediscussieerd. Wil je echt weer hetzelfde antwoord hebben?
Ik hoop dat jij inziet dat je met wat extra IC-bedden niet direct in een heel andere situatie, één zonder maatregelen, terechtkomt. Daarom zou het helpen om zelf eens na te denken over waar je zou staan met een X-aantal extra bedden.
Huilen dan.
pi_196661393
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:31 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ook in jouw voorbeeld zijn macht en controle een middel om een doel te bereiken. Wat is volgens BNW het doel wat men wil bereiken? (en wie is "men" aka "ze")
[..]

Een dekmantel die door alle landen in de wereld gebruikt wordt zodat wij in de EU vaccinatiepaspoorten kunnen invoeren? Beetje overkill is het niet? (nog afgezien van het feit dat er geen sprake is van vaccinatiepaspoorten)
https://www.nu.nl/nucheck(...)rt-ongefundeerd.html
[..]

Welk goed dienen ze dan wel?
Leg jij het mij eens uit; want ik snap werkelijk zelf niet wat het doel van macht en controle is; ik denk dat er zoiets als macht en controle bestaat maar wat het precieze doel daarvan is weet ik niet.
Weet jij het wel?

Wat volgens "BNW" het 'doel' is? Ik kan hier moeilijk voor een subforum gaan praten. Misschien moet je het 'BNW' zelf proberen te vragen als je op een dergelijke manier meent te kunnen communiceren met iets zoals een subforum.

Wie is "men" aka "ze"... Waar doel je hier op? In welke context denk je dat ik je vraag lees of zou moeten lezen????
"Men" en "ze" klinken vrij algemeen voor mij. Misschien kun je iets specifieker zijn zodat ik beter begrijp wat je mij probeert te vragen?

Ja ik snap dat je jouw stelling mbt dekmantel als overkill ziet. Ben ik 't ook wel mee eens.

Welk goed dienen ze dan wel?
In mijn ogen zijn niet alle veranderingen/maatregelen/evolutionaire merkwaardigheden perse ondersteunend voor hetgeen ik net in een post 'het grote goed' noemde.
Geloof jij dat wel?
pi_196662120
Ondertussen in Frankrijk. Zal wel een leuke oud/nieuw worden...

https://www.telegraaf.nl/(...)ok-op-oudejaarsavond
pi_196662160
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:00 schreef Sponsje88 het volgende:
Ondertussen in Frankrijk. Zal wel een leuke oud/nieuw worden...

https://www.telegraaf.nl/(...)ok-op-oudejaarsavond
Ik denk serieus dat we met deze testaantallen 22 dec met de persconferentie iets soortgelijks gaan krijgen.

Dan zijn de rapen gaar in de grotere steden :X
pi_196662195
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:02 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik denk serieus dat we met deze testaantallen 22 dec met de persconferentie iets soortgelijks gaan krijgen.

Dan zijn de rapen gaar in de grotere steden :X
Ho ho wacht eens even. We hebben de mondkapjes, dus die aantallen gaan volgende week gewoon naar beneden... O-)
pi_196662737
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:02 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Er zijn verschillende uitgangspunten, maar een geheime agenda is geheim. Wij zien alleen welke stappen er ondernomen worden. Als je kijkt naar de great reset. Dat zou een uitgangspunt kunnen zijn. Eerst de economie kapot maken om zo een nieuw systeem te implementeren. Meer controle over de bevolking minder weerstand tegen de macht.
Zou ook niet zo'n erg successvolle psychological operation zijn als het allemaal zo duidelijk was en als iedereen het makkelijk door hebben. :o)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_196662814
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 14:00 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom mensen niet zullen praten.
Compartimentering
Blackmail
Iemand genoeg geld geven

En de mensen die wel praten... Tja wellicht komen we zo aan de informatie die we nu hebben...
Er zijn heel veel redenen te bedenken waarom mensen niet zullen praten.

Omdat ze wil niet hun banen, carrieres, inkomsten,relaties met collegas, vrienden en familieleden verliezen of verzieken. Professionele reputaties ook op de lijn zitten. Hypotheken kan je niet meer betalen. In veel professies kan je makkelijk op 'n blacklist belanden. Het kan/zou professional suicide zijn voor sommige mensen om te veel over (wat-dan-ook) te zeggen. Chantage, dreigementen van geweld, leugens, smaad en laster campagne. Bvb. En hoe hoger je zit, hoe meer je heb om te verliezen.

Klokkenluider worden geen makkelijke taak is. Dat zei ik al jaren.

The 'somebody would have said something' idea is bullshit.imo.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_196663059
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:22 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik geloof persoonlijk niet in de narratief dat 1 persoon een besmette vleermuis heeft gegeten waardoor de hele wereld op de kop staat, maar dat zal wel aan mij liggen.

Ik weet niet waar jij die 50 miljoen vandaan haalt. Er zijn overigens wel degelijk medici opgestaan of blokkeer jij dat dan weer?
Uit z'n reet.
pi_196663073
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:29 schreef Tingo het volgende:

[..]

Er zijn heel veel redenen te bedenken waarom mensen niet zullen praten.

Omdat ze wil niet hun banen, carrieres, inkomsten,relaties met collegas, vrienden en familieleden verliezen of verzieken. Professionele reputaties ook op de lijn zitten. Hypotheken kan je niet meer betalen. In veel professies kan je makkelijk op 'n blacklist belanden. Het kan/zou professional suicide zijn voor sommige mensen om te veel over (wat-dan-ook) te zeggen. Chantage, dreigementen van geweld, leugens, smaad en laster campagne. Bvb. En hoe hoger je zit, hoe meer je heb om te verliezen.

Klokkenluider worden geen makkelijke taak is. Dat zei ik al jaren.

The 'somebody would have said something' idea is bullshit.imo.
Zeker goede argumenten. Als eerste tegen de stroom in gaan is niet zonder consequenties.
pi_196663135
Hier nog een interessante video over het mondkapje.
pi_196663305
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zoals bij griep / influenza.

Maar ik heb de indruk dat de leeftijdscomponent nog iets schever is getrokken, en naar mijn indruk, na initiele vaccinatieronde, vervalt de schadelijkheid naar griepachtige taferelen.

Iets waar we normaliter dan ook helemaal geen aanvullend beleid voor doorvoeren.
En tientallen anderen ziekten.
pi_196663469
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:37 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Zeker goede argumenten. Als eerste tegen de stroom in gaan is niet zonder consequenties.
Sorry even in 't Engels als je dat niet erg vind...

The mere thought of being branded a 'conspiracy theorist' would be enough to keep quite a few people from saying too much about anything. Plus the fact that right now most peoples lives are complicated enough already without making a situation even more stressful. Being a 'whistle-blower' or whatever is all very noble, but even only having an opinion which goes against the grain about such a huge, divisive, emotive issue can (understandably) create even more problems than what it would be worth for most people.

And anyway, who are you going to tell? Who can you trust? The media, police, local politician, your doctor?
pi_196663888
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wetenschappers zijn leuk als ze bij de feiten blijven, op het corona vlak zitten ze net zo hard te filosoferen en zitten ze er nog erger naast dan gemiddelde leek, omdat ze een bias hebben in hun belang.
Meh..alsof er geen corruptie in de medische/wetenschaaplijk professie/industrie is.
pi_196664019
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:40 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Moet je ze eerst nog vinden staan momenteel ~40k vacatures open
Zelfde als in de laatste aantal jaren.
pi_196664252
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:24 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Mooi die stijgende lijnen als je niks zou hebben gedaan, maar dat is giswerk. We weten het niet zeker. Ben wel benieuwd naar de cijfer van volgende week, want dan kan je zien of zo'n mondkapje helpt. Of krijgen we dan te horen dat de besmettingen nog veeeeel hoger zou zijn?

1.3 miljoen mensen met onderliggend probleem?

https://www.jems.com/coro(...)ent-covid-19-deaths/
En op scary scenarios op computer modellen van scientistic hoeren zoals Neil Ferguson zijn gebaseerd.
pi_196664271
Scary scenarios op facebook zijn natuurlijk stukken interessanter en geloofwaardiger.
Conscience do cost.
pi_196664320
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:36 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Okay ik erger me er gruwelijk aan ergens. Maar ik zag deze net en ik kon het voor even wel relativeren. Ondanks dat ik bepaald niet pro mondkapjes ben om verschillende redenen, vond ik hem ergens wel masterlijk bedacht.

Maar ik hoef hem inderdaad niet 20 keer per dag op tv te zien.

Sowieso .. reclame maken om zieltjes te winnen voor een zorgverzekering. Zoiets essentieels zou niet commercieel mogen zijn mijn inziens.
Of maskerlijk bedacht?
:) Sorry I couldn't resist that one.
pi_196664502
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:32 schreef ems. het volgende:
Scary scenarios op facebook zijn natuurlijk stukken interessanter en geloofwaardiger.
Weet ik niet - jij wel zeker.
I've never bothered with facebook so I can avoid being stalked by fckin creeps such as you.

[ Bericht 8% gewijzigd door Tingo op 10-12-2020 22:56:14 ]
pi_196664611
Wat voor percentage IC bedden met 'covid' patienten zijn bezet?
0-20% ICU's van verschillende ziekenhuizen of zo?

[ Bericht 19% gewijzigd door Tingo op 10-12-2020 22:57:55 ]
  donderdag 10 december 2020 @ 23:03:17 #150
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_196665022
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:23 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je gebruikt beleid zelf, als argument dat het beleid gerechtvaardigd is. :')
Dat doen Peppie en Cokey ook de hele tijd.
Huig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')