Video en bron:quote:Tientallen leden van Kick Out Zwarte Piet zijn vanmiddag onder politiebegeleiding naar een geheime locatie in Maastricht gebracht nadat ze door honderden tegenstanders werden bekogeld met vuurwerk en eieren. De Mobiele Eenheid (ME) voerde charges uit en probeerde betogers met paarden en honden op afstand te houden. ,,Het was angstaanjagend. We werden omsingeld door honderden mensen”, zegt Aytmara Hersisia, woordvoerder van de Limburgse afdeling van Kick Out Zwarte Piet
Alles lekker aandikken toch, want ze zijn zo zieligquote:Op dinsdag 17 november 2020 22:51 schreef luxerobots het volgende:
Kan de topictitel aangepast worden? Ik heb geen enkel bewijs gezien van de honderden anti-KOZP lui die KOZP bekogeld zouden hebben.
is gewoon de titel van het originele bericht en ik ga niets aanpassen aan de hand van wat jij of wie dan ook wel of niet gezien heeft want dan blijf ik bezig ... dus mehquote:Op dinsdag 17 november 2020 22:51 schreef luxerobots het volgende:
Kan de topictitel aangepast worden? Ik heb geen enkel bewijs gezien van de honderden anti-KOZP lui die KOZP bekogeld zouden hebben.
En bij elk pompstation een hinderlaag van honderden woedende locals met jachtgeweren en kruisbogen!quote:Op dinsdag 17 november 2020 22:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dat was toch met die bermbommen en barricades? Toch?
en aanstormend racismequote:Op dinsdag 17 november 2020 22:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
En bij elk pompstation een hinderlaag van honderden woedende locals met jachtgeweren en kruisbogen!
Ze hebben de hel van Maastricht overleefdquote:Op dinsdag 17 november 2020 22:52 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Alles lekker aandikken toch, want ze zijn zo zielig
Als jij het over hetzelfde onderzoek hebt, is Zwarte Piet met 55% weer populairder geworden.quote:Op dinsdag 17 november 2020 22:49 schreef Mikeytt het volgende:
Draagvlak voor zwarte piet is trouwens gedaald naar maar 47%
En dat was in juni al
Ik heb ook geen bewijs gezien. Ik neem voor waar aan wat serieuze journalisten schrijven in deze kwestiequote:Op dinsdag 17 november 2020 22:51 schreef luxerobots het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)astricht-vrijthof-mequote:Tientallen demonstranten van actiegroep Kick Out Zwarte Piet (KOZP) zijn vanmiddag onder begeleiding naar een veilige locatie in Maastricht gebracht, nadat ze door tegenstanders werden bekogeld met vuurwerk, steentjes en eieren. Er zijn vijf aanhoudingen verricht.
De agenten gingen vast ook niet voor de lol naar het ziekenhuis met gehoorschade.quote:Op dinsdag 17 november 2020 22:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik heb ook geen bewijs gezien. Ik neem voor waar aan wat serieuze journalisten schrijven in deze kwestie
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)astricht-vrijthof-me
Okay, RTL heeft het woordje 'honderden' eruit gelaten.quote:Op dinsdag 17 november 2020 22:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik heb ook geen bewijs gezien. Ik neem voor waar aan wat serieuze journalisten schrijven in deze kwestie
[..]
dat kun je voor een deel van de propieten ook zeggenquote:Op dinsdag 17 november 2020 22:56 schreef El_Thijs het volgende:
Ik blijf het apart vinden hoor. Als je zo'n probleem hebt met Zwarte Piet en Nederland in het algemeen, ga dan gewoon.
Eén agent.quote:Op dinsdag 17 november 2020 22:58 schreef mootie het volgende:
[..]
De agenten gingen vast ook niet voor de lol naar het ziekenhuis met gehoorschade.
quote:Eén agent raakte gewond doordat er vuurwerk in de richting van de politie gegooid werd. Vijf personen zijn aangehouden voor het gooien van objecten richting de politie.(RTL)
Maar je gelooft dat "bekogelen" nog steeds niet ?quote:Op dinsdag 17 november 2020 22:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Okay, RTL heeft het woordje 'honderden' eruit gelaten.
Een agent... Maar is dan de agent aangevallen of KOZP?quote:Op dinsdag 17 november 2020 22:58 schreef mootie het volgende:
De agenten gingen vast ook niet voor de lol naar het ziekenhuis met gehoorschade.
Zou kunnen. Ik zette me mijn vraagteken bij 'honderden'.quote:Op dinsdag 17 november 2020 23:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar je gelooft dat "bekogelen" nog steeds niet ?
MVV heeft best veel hooligans dusquote:Op dinsdag 17 november 2020 22:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Okay, RTL heeft het woordje 'honderden' eruit gelaten.
Een hardnekkige groep. Roda weet daar alles van.quote:Op dinsdag 17 november 2020 23:01 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
MVV heeft best veel hooligans dus
Ben ooit als 13 jarige door MVV supporters in elkaar geslagen in Nijmegen maar dat is off topicquote:Op dinsdag 17 november 2020 23:02 schreef Cherni het volgende:
[..]
Een hardnekkige groep. Roda weet daar alles van.
Jezusquote:Op dinsdag 17 november 2020 23:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een agent... Maar is dan de agent aangevallen of KOZP?
Deze lieve kindjes strijden voor het behoud van zwarte piet.quote:Op dinsdag 17 november 2020 22:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[..]
Daar zit een groot verschil in. Die nemen de laatste jaren in aantallen weer toequote:Op dinsdag 17 november 2020 22:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Overigens klinkt dat een beetje als de MO in bepaalde wijken...
Haha stoute kindersquote:Op dinsdag 17 november 2020 23:07 schreef mootie het volgende:
[..]
Deze lieve kindjes strijden voor het behoud van zwarte piet.
ook AD meldt het. Het kan nog wel zijn dat men iets verkeerd begreep en onjuist interpreteerde en dat opschreef als feitenverslagquote:Op dinsdag 17 november 2020 23:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zou kunnen. Ik zette me mijn vraagteken bij 'honderden'.
Daarnet al die RTL-bron. Lukt het lezen niet (meer)?
https://www.ad.nl/binnenl(...)hooligans~ad270067c/quote:Tientallen leden van Kick Out Zwarte Piet zijn vanmiddag onder politiebegeleiding naar een geheime locatie in Maastricht gebracht nadat ze door honderden tegenstanders werden bekogeld met vuurwerk en eieren.
Aan de beelden te zien waren het er wel honderden.quote:Op dinsdag 17 november 2020 23:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zou kunnen. Ik zette me mijn vraagteken bij 'honderden'.
Daarnet al die RTL-bron. Lukt het lezen niet (meer)?
Nou dat valt nog te bezien Sylvana Simons wil zwarte schmink verbiedenquote:Op dinsdag 17 november 2020 23:06 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Jezus. Gelukkig bestaat zwarte schmink nog. Je kan altijd nog jezelf zwart schminken en thuis zwarte piet vieren.
quote:Op dinsdag 17 november 2020 23:06 schreef Oceanier het volgende:
Jezus. Gelukkig bestaat zwarte schmink nog. Je kan altijd nog jezelf zwart schminken en thuis zwarte piet vieren.
Zoals ik eerder al schreef, die vind ik een stuk gevaarlijker dan het handjevol KOZP-ers wat er liep.quote:Op dinsdag 17 november 2020 23:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ook AD meldt het. Het kan nog wel zijn dat men iets verkeerd begreep en onjuist interpreteerde en dat opschreef als feitenverslag
[..]
Wel of niet bekogelen.. wel of niet honderden.
Het was weer ouderwets intimiderend agressief gedrag van sommige zogeheten pietenverdedigers.
Inclusief een foute interpretatie van de cijfers omdat de switchers de 'alleen de lieve vrede willen bewaren'.quote:Op dinsdag 17 november 2020 22:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook totaal geen hoogdravende post ofzo...
Er is altijd nog schoensmeer.quote:Op dinsdag 17 november 2020 23:09 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Nou dat valt nog te bezien Sylvana Simons wil zwarte smink verbieden
Draai er maar weer om heen.quote:Op dinsdag 17 november 2020 23:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ook AD meldt het. Het kan nog wel zijn dat men iets verkeerd begreep en onjuist interpreteerde en dat opschreef als feitenverslag
[..]
Wel of niet bekogelen.. wel of niet honderden.
Het was weer ouderwets intimiderend agressief gedrag van sommige zogeheten pietenverdedigers.
Dan klopt het toch wat ie zegt.quote:Op dinsdag 17 november 2020 23:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Draai er maar weer om heen.
Eerst haal jij serieuze journalisten aan, RTL dus. Die mijn claim onderschrijft.
Vervolgens zeg je dat ik 'bekogelen' niet geloof. Terwijl ik het duidelijk over het aspect van honderden had.
Overigens heb ik nog niet één KOZP-activist bekogeld zien worden. Maar dat geheel ter zijde.
Die racistische politie heeft die KOZP wel goed beschermd.quote:
Dat is in het vorige deel ook al door twee personen tegen hem aangehouden maar dan is het weer radiostilte...quote:Op dinsdag 17 november 2020 23:10 schreef Red_85 het volgende:
Inclusief een foute interpretatie van de cijfers omdat de switchers de 'alleen de lieve vrede willen bewaren'.
Of wil hij juist dat blanken overstag gaan omdat ze het gejank en de intimidatie zat zijn?
??? ik haal eerst een RTL bericht aan die jouw vermoeden van mogelijk werd er niks bekogeld niet bevestigdquote:Op dinsdag 17 november 2020 23:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Draai er maar weer om heen.
Eerst haal jij serieuze journalisten aan. Die mijn claim onderschrijven.
RTL had het niet over honderden mensen die KOZP zouden hebben bekogeld.quote:Op dinsdag 17 november 2020 23:17 schreef Bluesdude het volgende:
??? ik haal eerst een RTL bericht aan die jouw vermoeden van mogelijk werd er niks bekogeld niet bevestigd
daarna lees ik een AD-bericht... die hetzelfde meldde als AD
Dan zou er toch ook op zijn minst één opname van zijn?...quote:Op dinsdag 17 november 2020 23:20 schreef Bottendaal het volgende:
Als er een KOZP-er was bekogeld had je dat al lang gehoord dmv een jankverhaal in de pers
Ook dat jaquote:Op dinsdag 17 november 2020 23:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dan zou er toch ook op zijn minst één opname van zijn?...
En lees dan voor:quote:Op dinsdag 17 november 2020 23:20 schreef Bottendaal het volgende:
Als er een KOZP-er was bekogeld had je dat al lang gehoord dmv een jankverhaal in de pers
quote:Op dinsdag 17 november 2020 23:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
En lees dan voor:
Stoeptegel = confetti
Handgranaat = ei
Straatklinker = tomaat
Etc...
Een kleine groep debielen krijgt zijn zin.quote:Op dinsdag 17 november 2020 22:49 schreef Mikeytt het volgende:
Draagvlak voor zwarte piet is trouwens gedaald naar maar 47%
En dat was in juni al
Waarom nou in de slachtofferrol kruipen?quote:Op dinsdag 17 november 2020 23:20 schreef Bottendaal het volgende:
Des te makkelijker dus om uitleg te geven. Maar je doet het niet.quote:Op dinsdag 17 november 2020 23:39 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Alles wat ie zegt klopt. Wat valt daaraan uit te leggen.
Enige honderdduizenden nog wel? Waar haal jij DAT getal vandaan?quote:Op dinsdag 17 november 2020 22:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ok... je erkent dat er wel een probleem is.
Dat was er altijd al, maar dat werd in Nederland simpelweg niet begrepen of men wilde het niet weten.
enige honderdduizenden Nederlanders vinden het niet leuk dat zij geimiteerd worden of hun donkere familieden in het zp-theater. Wereldwijd zijn het honderden miljoenen donkere mensen ???
Maar steeds meer mensen in Nederland gaan er over denken en kunnen het zien.
55% van de Nederlandse bevolking ziet het nog niet, 35 % wil wel verandering van zp-gedoe.
11% twijfelt.
Het probleem dat mensen het niet snappen of niet willen is er dus nog volop
Rond 09:55, maar ik vind mooiquote:Op dinsdag 17 november 2020 23:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dan zou er toch ook op zijn minst één opname van zijn?...
Leuk, een prent van KOZP site JOOP (ja, dat is een KOZP site; veel mensen uit die beweging hebben daar gepost).quote:
Sylvana Simonsquote:Op dinsdag 17 november 2020 23:09 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Nou dat valt nog te bezien Sylvana Simons wil zwarte schmink verbieden
Een zwaar gestoord zooitje primaten bij elkaar, stuk voor stuk rijp voor een inrichting.quote:Op woensdag 18 november 2020 09:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Sylvana Simons![]()
Ja, BIJ1 heeft in het programma dat zwarte schmink niet meer verkocht mag worden.![]()
Tevens willen ze een "Ministerie van Gelijkwaardigheid" en Menstruatieverlof
Bedrijven die mannen meer betalen dan vrouwen met dezelfde functie moeten worden vervolgd.
Dierentuinen moeten dicht.
Fetelijk wil ze ook alle gevangenen vrij laten en taakstraffen geven.![]()
![]()
![]()
Euthanasie wordt ook beschikbaar gesteld voor kinderen onder de twaalf jaar.
De JSF straaljagers moeten afbesteld worden. de onderdelen moeten gerecycled worden![]()
Herstelbetalingen voor koloniale uitbuitingen.![]()
er zit iets engs in die club; Anja Meulenbelt is nogal extreem bezig met uitlatingen over Israël.
Natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 november 2020 23:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is in het vorige deel ook al door twee personen tegen hem aangehouden maar dan is het weer radiostilte...
quote:Op dinsdag 17 november 2020 23:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
En lees dan voor:
Stoeptegel = confetti
Handgranaat = ei
Straatklinker = tomaat
Etc...
Volgens mij is dit geen maastricht.quote:Op woensdag 18 november 2020 07:54 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Rond 09:55, maar ik vind mooi
ook niet 2020quote:Op woensdag 18 november 2020 10:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens mij is dit geen maastricht.
Boeiequote:Op woensdag 18 november 2020 10:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens mij is dit geen maastricht.
Helemaal waar.quote:Op woensdag 18 november 2020 08:04 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Leuk, een prent van KOZP site JOOP (ja, dat is een KOZP site; veel mensen uit die beweging hebben daar gepost).
Ik hoop dat ze daar allemaal die prent zien, en beseffen dat je niet zou moeten protesteren waar kleine kinderen zijn. Dat doet een fatsoenlijk mens niet.
Nederland blijft toch een heerlijk land, waar zelfs GGZ patiënten een politieke partij mogen oprichten.quote:Op woensdag 18 november 2020 09:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Sylvana Simons![]()
Ja, BIJ1 heeft in het programma dat zwarte schmink niet meer verkocht mag worden.![]()
Bedrijven die mannen meer betalen dan vrouwen met dezelfde functie moeten worden vervolgd.
![]()
![]()
De JSF straaljagers moeten afbesteld worden. de onderdelen moeten gerecycled worden![]()
er zit iets engs in die club; Anja Meulenbelt is nogal extreem bezig met uitlatingen over Israël.
Simpelweg gestoord en diegene die hier op stemmen ookquote:Op woensdag 18 november 2020 09:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Sylvana Simons![]()
![]()
![]()
===============quote:Een negentienjarige man is woensdag via supersnelrecht veroordeeld tot vier weken celstraf voorwaardelijk en een taakstraf van dertig uur. Hij spuugde zondag tijdens de demonstratie van Kick Out Zwarte Piet (KOZP) in Maastricht in de richting van het gezicht van een agent.
https://www.1limburg.nl/g(...)-veroordeling-rellenquote:Net iets meer dan de helft (acht van de vijftien) van de gemeenteraadsfracties in Maastricht veroordelen het aanvallen en belagen van Kick Out Zwarte Piet-demonstranten afgelopen zondag in die stad.
quote:Op donderdag 19 november 2020 10:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
===============
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20201118_95967216
kun je mijn post ook even herhalen, wat had ik ook alweer geschreven over anti-pieten?quote:
Dat anti-pieten wel een baan hebben en daarom vreedzaam demonstreren omdat ze geen risico willen lopen dat ze hun baan kwijt raken?quote:Op donderdag 19 november 2020 10:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
kun je mijn post ook even herhalen, wat had ik ook alweer geschreven over anti-pieten?
Dat onderzoek van het CBS? Waarin 1000 Nederlanders zijn ondervraagd?quote:Op dinsdag 17 november 2020 22:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als jij het over hetzelfde onderzoek hebt, is Zwarte Piet met 55% weer populairder geworden.
Zooo gemeenteraadsfracties die de rellen niet veroordelen. Nou het is wachten op de echte hooligans die straks even een bezoekje brengen aan Maastricht om voor de lol racisten en MVV pieten te meppen.quote:Op donderdag 19 november 2020 10:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
===============
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20201118_95967216
[..]
https://www.1limburg.nl/g(...)-veroordeling-rellen
oa CDA en PVV veroordeelden de agressie niet.
precies. werken voor een baas. zouden de anti-pieten eigenlijk eens moeten proberen.quote:Op donderdag 19 november 2020 10:59 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dat anti-pieten wel een baan hebben en daarom vreedzaam demonstreren omdat ze geen risico willen lopen dat ze hun baan kwijt raken?
Jij krijgt van roetveeg-piet een leugendetector op pakjesdag. Want? “Het is maar een kinderfeestje sinterklaas en ik mag niet liegen”quote:Op donderdag 19 november 2020 11:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
precies. werken voor een baas. zouden de anti-pieten eigenlijk eens moeten proberen.
anti-pieten werken in de regel niet, slapen uit tot 14:00 uur, zetten zich in voor Bij1, KOZP, organiseren BLM-feesten, delen prijzen uit aan hun vrienden.
Weet je, ik vind echt dat mensen het recht hebben om te protesteren, dat ze dat in alle rust en vrede moeten mogen doen.quote:Op donderdag 19 november 2020 10:59 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dat anti-pieten wel een baan hebben en daarom vreedzaam demonstreren omdat ze geen risico willen lopen dat ze hun baan kwijt raken?
Er is niets mis met Zwarte piet. Je kunt zoveel dingen gaan lopen verzinnen en stichtingen opstarten als je dat pad in slaat. Mag je dadelijk nog katoenen kleding als blanke man?quote:Op donderdag 19 november 2020 11:08 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Jij krijgt van roetveeg-piet een leugendetector op pakjesdag. Want? “Het is maar een kinderfeestje sinterklaas en ik mag niet liegen”
En dat is dan wel goed?quote:Op donderdag 19 november 2020 11:04 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Zooo gemeenteraadsfracties die de rellen niet veroordelen. Nou het is wachten op de echte hooligans die straks even een bezoekje brengen aan Maastricht om voor de lol racisten en MVV pieten te meppen.
Je hebt deels gelijk. Zie post 10 topic #3quote:Op donderdag 19 november 2020 11:13 schreef senesta het volgende:
[..]
Weet je, ik vind echt dat mensen het recht hebben om te protesteren, dat ze dat in alle rust en vrede moeten mogen doen.
Ik vind dat er normale discussies gevoerd moeten kunnen worden, dat mensen zonder geweld of scheldkanonnades standpunten moeten kunnen delen.
Maar vanaf het begin zijn mensen weggezet als racisten als ze op dat moment of in hun verleden Sinterklaas vierden, eigenlijk bijna elke Nederlander dus..
De demonstraties tijdens de intocht waar al die kindjes bij waren, kun je mensen nog beter tegen je in het harnas jagen?
Had dan de demonstraties gedaan op extra koopdagen en avonden als mensen/ouders hun inkopen gaan doen.
Heel veel mensen waren best bereid om erover te praten maar voelden zich in een hoek gedrukt en hadden het gevoel dat ze hun kinderen moesten beschermen/afschermen.
Twee jaar terug speelde een neefje voor piet ( toen al met vegen in plaats van helemaal zwart) , hij was toen 15 jaar oud.. en hij moest dat doen met een kogelwerend vest aan![]()
Dat gaat toch gewoon allemaal veel te ver?
Van alle kanten hoor, ik keur van niemand het schelden en geweld goed.
quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:12 schreef Montagui het volgende:
Ik zie juist KOZP de laatste tijd plekken opzoeken om de boel aldaar te verstoren. Mensen in de regio hebben geen zin in dergelijk soort demonstraties. Doe dat gewoon lekker in je eigen bubbel.
Zoals ik al eerder aangaf. Als ik in eigen kring/huis Sinterklaas met Zwarte Piet wil vieren zit ik ook niet op de buurman te wachten die even mij komt vertellen dat 'dat niet heurt', 'dat ik een racist ben', ' een nazi' etc. Als ie vindt dat ik een strafbaar feit pleeg door dit feest te vieren zoals ik wil dan doet ie maar aangifte, maar laat mij met rust, dan laat ik hem ook met rust. Ieder zijn eigen ding.
Eigenlijk niet. Maar het is dan tenminste relschoppers tegen relschoppers. Moete ze niet opeens wegrenne die flinke MVV pro-piet raddraaiers.quote:Op donderdag 19 november 2020 11:15 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
En dat is dan wel goed?
Of begrijp ik je post anders dan dat je strekking is?
Bijzondere reactie.quote:Op donderdag 19 november 2020 11:19 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Eigenlijk niet. Maar het is dan tenminste relschoppers tegen relschoppers. Moete ze niet opeens wegrenne die flinke MVV pro-piet raddraaiers.
Nog nooit van gehoord. De enige die de afgelopen jaren “meetelde” is die van Ajax, landelijk en Europees.quote:Op donderdag 19 november 2020 11:21 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Bijzondere reactie.
Overigens is de HK van MVV een vrij sterke, maar we gaan off-topic.
Nee. Maar laten we daar maar niet verder op ingaan.quote:Op donderdag 19 november 2020 11:22 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord. De enige die de afgelopen jaren “meetelde” is die van Ajax, landelijk en Europees.
Maastrichtse Voetbla Vereniging gok ikquote:
Klopt laten we dat maar niet doenquote:Op donderdag 19 november 2020 11:23 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Nee. Maar laten we daar maar niet verder op ingaan.
Jerry beweerd in zijn Tweet dat het niet afschaffen van Zwarte piet een schending is van de vrijheid van meningsuiting. die anti-pieten krijgen namelijk alle ruimte in tegenstelling tot mensen die Zwarte piet wel willen behouden. Zie ook het spandoek in IJmuiden wat dan weg moet.quote:Racisme-gedram Jerry Afriyie bereikt nieuw dieptepunt
Ik ben het gedram van Jerry Afriyie over verlies van grondrechten omdat KOZP zich niet zou mogen uiten, meer dan zat, schrijft Ines van Bokhoven. Zwarte Piet is, tegen de wil van de meerderheid van de bevolking en met hulp van deugende BN’ers en de MSM, een paria geworden. En zo gaat behalve een toffe kindervriend ook een stuk cultuur verloren. Maar het verzet tegen deze beweging neemt toe. Het is hoog tijd om deze idioten geweldloos op een intelligente en creatieve manier te bestrijden.
Deze column wilde ik eens beginnen met een tweet. Van niemand minder dan Jerry Afriyie. Op 15 november plaatste hij het volgende bericht.
Jerry: "Elke dag hoor ik dat vrijheid van meningsuiting een groot goed is en een van de belangrijkste vrijheden die we hebben in Nederland. Totdat zwarte Nederlanders en medestanders van hetzelfde recht gebruik maken om van een racistische karikatuur af te komen."
Ik moest mezelf echt even dwingen om kalm te blijven toen ik dit las. Niet vaak zag ik iemand zich zo wentelen in zelfmedelijden en een volledig ongefundeerd gevoel van aangedaan onrecht. Ik had er om kunnen lachen, hem uitlachen zelfs, als ik het niet meer dan spuugzat was met die Jerry en zijn gedram.
Spreekrecht ontnomen?
Hij probeert ons hier werkelijk wijs te maken dat KOZP, zodra ze de mond willen opendoen over het afschaffen van Zwarte Piet, het recht tot spreken en demonstreren wordt ontnomen. Na alle tv-optredens. Na alle interviews. Na alle demonstraties. Na alle aandacht in de media, in binnen- én buitenland. Na alle BN’ers die zich achter zijn acties schaarden. Na de uitspraak van onze premier, die inmiddels ook van gedachten is veranderd. Na alle comités die zijn opgericht. Na alle subsidies die hij en zijn club hebben ontvangen. Na alle aanpassingen aan Piet. Na alle succesvolle pogingen die zijn gedaan (en nog steeds gaande zijn) om iedereen met een andere mening dan die van KOZP het zwijgen op te leggen.
bron: https://opiniez.com/2020/(...)unt/inesvanbokhoven/
Ik vind het eigenlijk maar een zwak stukje. En ben geen Afriyie vriend.quote:Op donderdag 19 november 2020 11:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wat een pracht artikel. zo dacht ik ook over die tweet.
ik paste 'm helemaal even hier.
[..]
Het komt er op neer dat iedereen die Zwarte piet wilt behouden moet zwijgen. Daar doet de club alles voor.quote:Op donderdag 19 november 2020 11:25 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk maar een zwak stukje. En ben geen Airfr...vriend.
De zoveelste herhaling van zetten toch ?!
Klopt, maar dat is wat ik bedoel. Een herhaling van zetten.quote:Op donderdag 19 november 2020 11:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Het komt er op neer dat iedereen die Zwarte piet wilt behouden moet zwijgen. Daar doet de club alles voor.
Je ziet al jaren geen mensen meer op tv of op de radio die voor een Zwarte piet pleiten.
Ik zie sowieso geen mensen op de radio. ik hoor ze alleen maar.
Ik ben vooral van mening dat het WEL afschaffen van zwarte piet, een schending van de vrijheid is. Ik vind dat je in Nederland je moet kleden en uitdossen zoals je zelf wenst. Of dat nou een dag, weekend of leven lang als vrouw is (Drags, transgenders), of door een blonde pruik op te doen je voordoet als een Duitser of je gezicht zwart wilt schminken als neger, het boeit-me-niet. Ga je gang. Dat is vrijheid, leef en laat leven.quote:Op donderdag 19 november 2020 11:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wat een pracht artikel. zo dacht ik ook over die tweet.
ik paste 'm helemaal even hier.
[..]
Jerry beweerd in zijn Tweet dat het niet afschaffen van Zwarte piet een schending is van de vrijheid van meningsuiting. die anti-pieten krijgen namelijk alle ruimte in tegenstelling tot mensen die Zwarte piet wel willen behouden. Zie ook het spandoek in IJmuiden wat dan weg moet.
Van stad naar stad in Nederland en Europa. Maar je hebt gelijk. Op dit moment lachen ze die pietrellende MVV supporters alleen maar uit.quote:Op donderdag 19 november 2020 11:22 schreef sp3c het volgende:
helemaal alsof iemand helemaal naar Maastricht trekt om wraak te nemen voor een verpeste KOZP meet
niemand vind dat erg
Heel eerlijk denk ik dat er een hele grote groep Nederlanders is die je niet hoort, maar in de handjes wrijft dat KOZP dit is overkomen.quote:Op donderdag 19 november 2020 11:36 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Van stad naar stad in Nederland en Europa. Maar je hebt gelijk. Op dit moment lachen ze die pietrellende MVV supporters alleen maar uit.
Juist. Werkelijk van de zotte dat er vanuit Amsterdam een drietal in Alkmaar met een megafoon even komt vertellen hoe ze hier Sinterklaas moeten vieren.quote:Op donderdag 19 november 2020 11:33 schreef PietPossum het volgende:
Ik vind het dan ook bizar dat ondanks alle goede bedoeling van mensen die van het Sinterklaasfeest houden (de rol van Piet aanpassen, een opa Piet die een mijter draagt en hetzelfde is als de Sint, allerlei uitleg in de journaals hoe de Pieten zwart worden door de schoorsteen, grijze pieten) het clubje zeikpieten nu even bepaalt hoe anderen dan zij dit feestje moeten vieren. Ik denk dat (bijna) niemand van de Sint vierders een probleem mee heeft als er wat minder zwarte roetveegpieten meelopen om verhaal uit te kunnen leggen aan de donkere medemens, maar VERBIEDEN dat iemand volledig zwart is, dat is toch van de zotte? Hoe is een verbod op volledig zwart, een teken van vrijheid
Maar wat is groot? Geloof me, wanneer het uitloopt op een burgeroorlog gaat de pro-piet kant die nu bijna volledig wordt geassocieerd met racisme dit niet winnen.quote:Op donderdag 19 november 2020 11:37 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Heel eerlijk denk ik dat er een hele grote groep Nederlanders is die je niet hoort, maar in de handjes wrijft dat KOZP dit is overkomen.
Burgeroorlog? Vanwege Zwarte Piet?quote:Op donderdag 19 november 2020 11:53 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Maar wat is groot? Geloof me, wanneer het uitloopt op een burgeroorlog gaat de pro-piet kant die nu bijna volledig wordt geassocieerd met racisme dit niet winnen.
Nou, dat is precies wat ik dacht.quote:Op donderdag 19 november 2020 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Burgeroorlog? Vanwege Zwarte Piet?
Wat onterecht is, maar dat terzijde.quote:Op donderdag 19 november 2020 11:53 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Maar wat is groot? Geloof me, wanneer het uitloopt op een burgeroorlog gaat de pro-piet kant die nu bijna volledig wordt geassocieerd met racisme dit niet winnen.
In wat voor bubbel zit je in godesnaam? Echt. Wat een fantasie. En daarna is het zeker een echt Wakanda.quote:Op donderdag 19 november 2020 11:53 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier? Tegenstanders van zwarte Piet inderdaad vaak zelf zwart? Dat leek me vanaf het begin wel duidelijk.quote:Op donderdag 19 november 2020 11:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Onderzoek wijst uit: homofobe mannen inderdaad vaak zelf homo
https://joop.bnnvara.nl/n(...)rdaad-vaak-zelf-homo
Trek hier uw parallel met tegenstanders van Zwarte piet.
Straks komt er een wet net als motorclubkleding verboden als zwarte piet te verkleden. Boete ¤350,- euro.quote:
Dat is geen burgeroorlog, waar je over spreekt in je post.quote:Op donderdag 19 november 2020 12:13 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Straks komt er een wet net als motorclubkleding verboden als zwarte piet te verkleden. Boete ¤350,- euro.
Wat heeft dat met de burgeroorlog te maken?quote:Op donderdag 19 november 2020 12:13 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Straks komt er een wet net als motorclubkleding verboden als zwarte piet te verkleden. Boete ¤350,- euro.
Klopt, ik heb het nu over boetes en een wet.quote:Op donderdag 19 november 2020 12:14 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat is geen burgeroorlog, waar je over spreekt in je post.
Niksquote:Op donderdag 19 november 2020 12:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de burgeroorlog te maken?
Dachten de motorclubs ook.quote:Op donderdag 19 november 2020 12:16 schreef sp3c het volgende:
die wet komt er sowieso niet, dat is gewoon niet realistisch
daarom richt Silvana zich nu op zwarte schmink
quote er maar 1 want daar geloof ik niets vanquote:
Niet alleen motorclubs, zelfs advocaten van de motorclubs.quote:Op donderdag 19 november 2020 12:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
quote er maar 1 want daar geloof ik niets van
dat is ook gewoon hun werkquote:Op donderdag 19 november 2020 12:19 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Niet alleen motorclubs, zelfs advocaten van de motorclubs.
Het IS (nog) geen verbod, maar het voelt wel zo als je gechanteerd wordt van bovenaf (door burgemeesters en gemeentebesturen) dat je als Sinterklaascomite geen subsidie krijgt als je niet aan hun wensen voldoet.quote:Op donderdag 19 november 2020 11:33 schreef PietPossum het volgende:
[..]
Hoe is een verbod op volledig zwart, een teken van vrijheid
Je kunt het beestje een naam geven, feitelijk racisme zie je voornamelijk vanuit de anti-Piet kant.quote:Op donderdag 19 november 2020 11:53 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Wat is dit voor quatsch echtquote:Op donderdag 19 november 2020 11:53 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ik krijg hier oprecht een warm gevoel vanquote:
Nee dat is dit jaar. Den haag Duindorp.quote:Op donderdag 19 november 2020 13:05 schreef babylon het volgende:
[..]
Dit was vorig jaar neem ik aan?
Ach ja, Duindorp. Fuck de 1,5mquote:Op donderdag 19 november 2020 13:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Nee dat is dit jaar. Den haag Duindorp.
11:47 a.m. · 14 nov. 2020 vanuit Den Haag, Nederland
bron: https://twitter.com/akkebakkie/status/1327563920543014912
Oh dat dorp die nu boos is omdat ze de buurt niet blank mochten houdenquote:Op donderdag 19 november 2020 13:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Nee dat is dit jaar. Den haag Duindorp.
11:47 a.m. · 14 nov. 2020 vanuit Den Haag, Nederland
bron: https://twitter.com/akkebakkie/status/1327563920543014912
Waar ze zelf ook zeggen geen buitenlanders te willen. Het is hun wijk.quote:Op donderdag 19 november 2020 14:14 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Oh dat dorp die nu boos is omdat ze de buurt niet blank mochten houden
Ja precies. Rare gastenquote:Op donderdag 19 november 2020 14:18 schreef mootie het volgende:
[..]
Waar ze zelf ook zeggen geen buitenlanders te willen. Het is hun wijk.
Ik dacht tegenstanders van een zwartgeschminkte clown vaak zelf een clown?quote:Op donderdag 19 november 2020 12:12 schreef nixxx het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier? Tegenstanders van zwarte Piet inderdaad vaak zelf zwart? Dat leek me vanaf het begin wel duidelijk.
Jij ookquote:Op donderdag 19 november 2020 12:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
fijn Sinterklaasfeest allen.
quote:Op donderdag 19 november 2020 11:53 schreef Oceanier het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 19 november 2020 16:54 schreef sp3c het volgende:
het lijkt niet verpest te zijn jongons!!!
Zijn we aan het dementeren? Jij bent echt de enige die dit aanzwengelde in dit topic.quote:
Deze zin loopt niet zo lekker, hoor je dat zelf niet?quote:Op donderdag 19 november 2020 14:14 schreef Oceanier het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 19 november 2020 20:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Deze zin loopt niet zo lekker, hoor je dat zelf niet?
Net zoiets als "Die meisje".
Dat dorp dat nu boos is.
Hij wil het heel graag zodat hij zich kan verkneukelen.quote:Op donderdag 19 november 2020 19:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zijn we aan het dementeren? Jij bent echt de enige die dit aanzwengelde in dit topic.
Het lijken wel Molukkers...quote:Op donderdag 19 november 2020 14:14 schreef Oceanier het volgende:
Lijken wel Molukkers die geen autochtonen in hun wijk willen.quote:Op donderdag 19 november 2020 14:14 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dat is ook het grote probleem. Ze hechten ook meer waarde aan hun eigen idealen dan die van Nederland. Ze hebben kansen gekregen en als dank kotsen ze op het land. Ik had het wel geweten: meteen terug.quote:Op donderdag 19 november 2020 20:39 schreef Duveldrinker het volgende:
Toch snap ik 1 ding niet. Je komt naar Nederland vanuit een Afrikaans land. Je slurp tonnen euros binnen met matige rap liedjes. Ik zou dan denken...ben dankbaar. Maar nee we gaan de mensen aanvallen en hun tradities als dank. Ik zie dit verschijnsel bij heel veel allochtonen.
Gefeliciteerd man, en nu?quote:Op donderdag 19 november 2020 19:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zijn we aan het dementeren? Jij bent echt de enige die dit aanzwengelde in dit topic.
Alleen Molukkers krijgen wel voorrang in die dorpquote:Op donderdag 19 november 2020 20:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Lijken wel Molukkers die geen autochtonen in hun wijk willen.![]()
Overigens, als je Nederlands wilt schrijven moet het 'Het dorp, dat' zijn. Niet 'Dat dorp, die'.
Nee Molukkers, gemeente, burgemeester, politie en woningbouw werken samen. Lijkt totaal niet op duindorp.quote:
Wat heeft zijn carrière nou weer met zwarte piet of “zijn” strijd tegen racisme te maken? Omdat je dankbaar moet zijn moet je racisme toestaan?quote:Op donderdag 19 november 2020 20:39 schreef Duveldrinker het volgende:
Toch snap ik 1 ding niet. Je komt naar Nederland vanuit een Afrikaans land. Je slurp tonnen euros binnen met matige rap liedjes. Ik zou dan denken...ben dankbaar. Maar nee we gaan de mensen aanvallen en hun tradities als dank. Ik zie dit verschijnsel bij heel veel allochtonen.
Hij profiteert van iets waar tegen hij protesteert om nog meer geld binnen te harken.quote:Op donderdag 19 november 2020 21:51 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Wat heeft zijn carrière nou weer met zwarte piet of “zijn” strijd tegen racisme te maken? Omdat je dankbaar moet zijn moet je racisme toestaan?
Nu hebben we vastgesteld dat je uit je nek zit te zwetsen en het zelf niet eens in de gaten hebt.quote:
Nou, dan moet je er vooral niet zelf aan bijdragen lijkt me.quote:Op donderdag 19 november 2020 21:51 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Wat heeft zijn carrière nou weer met zwarte piet of “zijn” strijd tegen racisme te maken? Omdat je dankbaar moet zijn moet je racisme toestaan?
Duh ik ga niet serieus doen tegen mensen die serieus ingaan op iets wat bij wijze van spreke was. Jullie kunnen allemaal zo circus renz in.quote:Op donderdag 19 november 2020 21:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nu hebben we vastgesteld dat je uit je nek zit te zwetsen en het zelf niet eens in de gaten hebt.
Akwasi doet geen vlieg kwaad. Ik zou me meer druk maken om een groeppie zwart wit denkende personen van de tegenpartij die met eieren gooiden en agenten in hun gezicht spugenquote:Op donderdag 19 november 2020 21:58 schreef ems. het volgende:
[..]
Nou, dan moet je er vooral niet zelf aan bijdragen lijkt me.
Dat moet natuurlijk verder niet maar het zou hem sieren als hij niet zo zwart/wit zou denken.
Hij protesteert tegen zwarte piet. Hoe profiteert hij van zwarte piet?quote:Op donderdag 19 november 2020 21:55 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Hij profiteert van iets waar tegen hij protesteert om nog meer geld binnen te harken.
Daarmee sleept hij dingen mee die totaal niet relevant zijn voor de gemiddelde Nederlander.
Laatste keer dat ik checkte deed hij oproepen tot geweld. Hij is echt niet beter dan de tokkies. Ook insinueert hij te spreken voor de zwarte medemens, alsof die een soort centraal bewustzijn hebben en over alles hetzelfde denken.quote:Op donderdag 19 november 2020 22:11 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Akwasi doet geen vlieg kwaad. Ik zou me meer druk maken om een groeppie zwart wit denkende personen van de tegenpartij die met eieren gooiden en agenten in hun gezicht spugen
Nou een uitspraak dat voortkwam uit emotie. 90% van de jongeren gebruikt het woordje kanker te pas en on te pas. Dat vind ik nog veel erger dan roepen “ik trap zwarte piet in z’n gezicht”. M.a.w., boeiuh! Die piet verdedigers zijn alleen maar aan het zoeken naar onzin. Net als hoe se hier bij mij doen met me sogenaamde taalfoutjes. Nou daar kwijgen we zwarte piet mee terug hoor wat een afgang allemaalquote:Op donderdag 19 november 2020 22:28 schreef ems. het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik checkte deed hij oproepen tot geweld. Hij is echt niet beter dan de tokkies. Ook insinueert hij te spreken voor de zwarte medemens, alsof die een soort centraal bewustzijn hebben en over alles hetzelfde denken.
Prima als je voor of tegen ZP bent maar Akwasi draagt echt exact niets positiefs bij.
Vanzelfsprekend. Net als de uitspraken van de felle pro-pieters.quote:Op donderdag 19 november 2020 22:35 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nou een uitspraak dat voortkwam uit emotie.
Persoonlijk vind ik allebei niet zo erg. Het staat alleen zo dom.quote:90% van de jongeren gebruikt het woordje kanker te pas en on te pas. Dat vind ik nog veel erger dan roepen “ik trap zwarte piet in z’n gezicht”.
Kwestie van perspectief. De argumentatie van de anti-pieters vind ik vooralsnog eigenlijk ook zwak en, zoals eerder opgemerkt, pure emotie.quote:Die piet verdedigers zijn alleen maar aan het zoeken naar onzin. Net als hoe se hier bij mij doen met me sogenaamde taalfoutjes. Nou daar kwijgen we zwarte piet mee terug hoor
Ja ik zie het hier man die invulling, geweldig. Geweld en rellen “top” noemen enzo.quote:Op donderdag 19 november 2020 22:38 schreef ems. het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend. Net als de uitspraken van de felle pro-pieters.
[..]
Persoonlijk vind ik allebei niet zo erg. Het staat alleen zo dom.
[..]
Kwestie van perspectief. De argumentatie van de anti-pieters vind ik vooralsnog eigenlijk ook zwak en, zoals eerder opgemerkt, pure emotie.
Daarom blijft het de beste oplossing om iedereen zelf te laten bepalen hoe ze invulling geven aan het sinterklaasfeest. Iedereen blij.
Is emotie jonge.quote:Op donderdag 19 november 2020 22:42 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ja ik zie het hier man die invulling, geweldig. Geweld en rellen “top” noemen enzo.
Vertel dat de veroordeelden in de zaak Gargard, Simons, Omtzigt etc. Toch mooi voor 'emotie' een boete, taakstraf of voorwaardelijk gekregen.quote:Op donderdag 19 november 2020 22:35 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nou een uitspraak dat voortkwam uit emotie. 90% van de jongeren gebruikt het woordje kanker te pas en on te pas. Dat vind ik nog veel erger dan roepen “ik trap zwarte piet in z’n gezicht”. M.a.w., boeiuh! Die piet verdedigers zijn alleen maar aan het zoeken naar onzin. Net als hoe se hier bij mij doen met me sogenaamde taalfoutjes. Nou daar kwijgen we zwarte piet mee terug hoor wat een afgang allemaal
Vooralsnog komt hij er gewoon mee weg. Het lijkt de Nederlandse Trump wel.quote:Op vrijdag 20 november 2020 07:37 schreef Montagui het volgende:
[..]
Vertel dat de veroordeelden in de zaak Gargard, Simons, Omtzigt etc. Toch mooi voor 'emotie' een boete, taakstraf of voorwaardelijk gekregen.
Lijkt me dat de rechtsstaat er dan niet onderuit kan om ook de 'emotie' van de heer Akwasi te bestraffen.
Gelijke monniken, gelijke kappen.
De aangiftes (o.a. inzake artikel 12 procedure) tegen hem zijn nog in behandeling. Kan best even duren.quote:Op vrijdag 20 november 2020 08:01 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vooralsnog komt hij er gewoon mee weg. Het lijkt de Nederlandse Trump wel.
Nou, zo complex is dit toch niet. Het zijn geen Amerikaanse verkiezingen of zo.quote:Op vrijdag 20 november 2020 08:54 schreef Montagui het volgende:
[..]
De aangiftes (o.a. inzake artikel 12 procedure) tegen hem zijn nog in behandeling. Kan best even duren.
Precies, gelijke monniken gelijke kappen. Dus als je dat even wilt vertellen aan de gefrustreerde pro piet huilebalken op dit forum die janken om een paar woorden van Akwasie en geweld en rellen van een paar blanke racisten goedkeuren...quote:Op vrijdag 20 november 2020 07:37 schreef Montagui het volgende:
[..]
Vertel dat de veroordeelden in de zaak Gargard, Simons, Omtzigt etc. Toch mooi voor 'emotie' een boete, taakstraf of voorwaardelijk gekregen.
Lijkt me dat de rechtsstaat er dan niet onderuit kan om ook de 'emotie' van de heer Akwasi te bestraffen.
Gelijke monniken, gelijke kappen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wat zouden Sint Nicolaas en Zwarte piet zelf willen zeggen tegen de demonstranten?Je kan wel allerlei foto’s en verwijten in het algemeen blijven posten tot je een ons weegt, maar denk je dat je hiermee zwarte piet terug krijgt in de landelijke intocht?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.West-Melanesia
En Sinterklaas.quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:16 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Je kan wel allerlei foto’s en verwijten in het algemeen blijven posten tot je een ons weegt, maar denk je dat je hiermee zwarte piet terug krijgt in de landelijke intocht?
Ik niet. Kanker is een (heel slecht) scheldwoord, "ik trap hem in zijn gezicht" ern dreigement.quote:Op donderdag 19 november 2020 22:35 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nou een uitspraak dat voortkwam uit emotie. 90% van de jongeren gebruikt het woordje kanker te pas en on te pas. Dat vind ik nog veel erger dan roepen “ik trap zwarte piet in z’n gezicht”.
Die komt NIET terug.quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:16 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Je kan wel allerlei foto’s en verwijten in het algemeen blijven posten tot je een ons weegt, maar denk je dat je hiermee zwarte piet terug krijgt in de landelijke intocht?
Ok voor jou maken we dit jaar een uitzondering tijdens de landelijke intocht. Ik zal Rutte ff belle zwarte piet dit jaar erbij en geen boete voor coronaquote:Op vrijdag 20 november 2020 11:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hoe kan iets terugkomen wat nog nooit is weggeweest?
Als je het verschil niet snapt tussen een dreigement en een scheldwoord dan snap ik dat je het scheldwoord inderdaad veel erger vind.quote:Op donderdag 19 november 2020 22:35 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nou een uitspraak dat voortkwam uit emotie. 90% van de jongeren gebruikt het woordje kanker te pas en on te pas. Dat vind ik nog veel erger dan roepen “ik trap zwarte piet in z’n gezicht”. M.a.w., boeiuh! Die piet verdedigers zijn alleen maar aan het zoeken naar onzin. Net als hoe se hier bij mij doen met me sogenaamde taalfoutjes. Nou daar kwijgen we zwarte piet mee terug hoor wat een afgang allemaal
Oh gaat het daarover.quote:Op vrijdag 20 november 2020 11:35 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ok voor jou maken we dit jaar een uitzondering tijdens de landelijke intocht. Ik zal Rutte ff belle zwarte piet dit jaar erbij en geen boete voor corona
Je kan wel steeds dezelfde cartoon blijven plaatsen, tot je een ons weegt, maar denk je dat je daarmee zwarte piet weg krijgt?quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:16 schreef Oceanier het volgende:
Wat boeit de landelijke intocht. Zat plekken waar nog gewoon zwarte Pieten zijn, zoals het hoort.quote:Op vrijdag 20 november 2020 11:35 schreef Oceanier het volgende:
Ok voor jou maken we dit jaar een uitzondering tijdens de landelijke intocht. Ik zal Rutte ff belle zwarte piet dit jaar erbij en geen boete voor corona
Vandaar ook dat ik het gebruik door jou van het woord 'emotie' tussen aanhalingstekens heb geplaatst. Want het uiten van emotie door te schelden is van een heel andere (en niet strafbare) orde dan het uiten van dreigementen en (gelet op de reactie van het publiek) opruiing.quote:Op vrijdag 20 november 2020 09:52 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Precies, gelijke monniken gelijke kappen. Dus als je dat even wilt vertellen aan de gefrustreerde pro piet huilebalken op dit forum die janken om een paar woorden van Akwasie en geweld en rellen van een paar blanke racisten goedkeuren...
Hij is al weg. Ik zie hem nergens meer alleen nog op oude foto's.quote:
Ja dat is al grotendeels gelukt in ons land. Is je dat nog niet opgevallen? Maar blijf vooral ontkennen hoor.quote:Je kan wel steeds dezelfde cartoon blijven plaatsen, tot je een ons weegt, maar denk je dat je daarmee zwarte piet weg krijgt?
Wellicht hier en daar nog op de plaatselijke voetbalvereniging...maar dat zullen er steeds minder worden. Ik woon op het platteland in het Noorden des lands en ook daar is ZP al verdwenen.quote:[..]
Wat boeit de landelijke intocht. Zat plekken waar nog gewoon zwarte Pieten zijn, zoals het hoort.
Ik vind met kanker schelden toch vele malen erger dan tege me zoontje zegge “ik tel tot 3”.quote:Op vrijdag 20 november 2020 11:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je het verschil niet snapt tussen een dreigement en een scheldwoord dan snap ik dat je het scheldwoord inderdaad veel erger vind.
Is dat alles? Nou nu komt zwarte piet echt terugquote:Op vrijdag 20 november 2020 11:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kan wel steeds dezelfde cartoon blijven plaatsen, tot je een ons weegt, maar denk je dat je daarmee zwarte piet weg krijgt?
Surequote:Op vrijdag 20 november 2020 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat boeit de landelijke intocht. Zat plekken waar nog gewoon zwarte Pieten zijn, zoals het hoort.
quote:Op donderdag 19 november 2020 20:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
De Eindhovense politiek is tegen een demonstratie van KOZP in verband met covid maatregelen.
https://www.ed.nl/eindhov(...)oronavirus~aa376b35/
Een verbod is hier wel op z'n plaats. Het zal toch hoe dan ook uitlopen op rellen.
Ik ga sowiezo niet, moet inkopen doen voor Sinterklaas![]()
[ afbeelding ]
Ok ga jij straks naar het politiebureau en roep dat alle agenten kankerlijers zijn. Even kijken of je er zonder straf vanaf komt.quote:Op vrijdag 20 november 2020 11:55 schreef Montagui het volgende:
[..]
Vandaar ook dat ik het gebruik door jou van het woord 'emotie' tussen aanhalingstekens heb geplaatst. Want het uiten van emotie door te schelden is van een heel andere (en niet strafbare) orde dan het uiten van dreigementen en (gelet op de reactie van het publiek) opruiing.
lolquote:Op vrijdag 20 november 2020 12:02 schreef hoatzin het volgende:
[..]
.. :"jongen ik hoop dat jij later beert leert schrijven dan papa."
Ik heb het aangepast.quote:Op vrijdag 20 november 2020 12:05 schreef gniffie het volgende:
[..]Idd gewoon Sinterklaas, zonder Zwarte Piet. Je past je al goed aan
En dus niet de zak van Zwarte Piet. Top.quote:Op vrijdag 20 november 2020 12:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ik heb het aangepast.
we noemen 't gewoon Sinterklaas. Zwarte piet is daar onderdeel van.
de cadeautjes gaan in een juten zak. de zak van Sinterklaas.
Inderdaad. het feest van Sinterklaas is exclusief voor de hogere employees met gezinnenquote:Op vrijdag 20 november 2020 12:09 schreef gniffie het volgende:
[..]
En dus niet de zak van Zwarte Piet. Top.Je kids boffen met zon inclusieve pa als jij
Het lijkt wel alsof je boos bent dat je zelf geen kadootjes meer krijgt van de sintquote:Op vrijdag 20 november 2020 12:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Inderdaad. het feest van Sinterklaas is exclusief voor de hogere employees met gezinnen
kleine correctie: Sinterklaas loopt met een staf en Zwarte piet loopt met de zak van Sinterklaas.
De traditie was trouwens Sinterklaas en 1 Zwarte Piet.quote:Op vrijdag 20 november 2020 12:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ik heb het aangepast.
we noemen 't gewoon Sinterklaas. Zwarte piet is daar onderdeel van.
de cadeautjes gaan in een juten zak. de zak van Sinterklaas.
Intocht 2019
[ afbeelding ]
Lul, tang, varken.quote:Op vrijdag 20 november 2020 12:07 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ok ga jij straks naar het politiebureau en roep dat alle agenten kankerlijers zijn. Even kijken of je er zonder straf vanaf komt.
ach gut..... je natte droom is mensen die je niet wenst als medelander te verbannen.... en nu denk je een goede reden gevonden te hebben : ze hebben een andere mening over discriminatie.quote:Op vrijdag 20 november 2020 14:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
met bussen van Amsterdam of Rotterdam naar Eindhoven of Venlo.
vergeet Eindhoven en Venlo, laat zo'n bus nog een uurtje verder rijden en zet dat tuig over de grens.
Dank u Sinterklaasje.
met een bus vol demonstranten naar een andere stad en iedereen maar beschuldigen en voor rotte vis uitmaken is dan weer het andere uiterste.quote:Op vrijdag 20 november 2020 15:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ach gut..... je natte droom is mensen die je niet wenst als medelander te verbannen.... en nu denk je een goede reden gevonden te hebben : ze hebben een andere mening over discriminatie.
Die trip naar Venlo is nog niet gedaan, dus je rotte-vis-beschuldiging is je geroddelquote:Op vrijdag 20 november 2020 15:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
met een bus vol demonstranten naar een andere stad en iedereen maar beschuldigen en voor rotte vis uitmaken is dan weer het andere uiterste.
Die geven jou een bezigheid op FOK, toch.. ?quote:als het nou eens productief was. Eindhoven maakt bijvoorbeeld een lamp die covid virussen dood.
wat maken die demonstranten
Dat zeg jij... Ik denk van nietquote:Op vrijdag 20 november 2020 15:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
het punt is dat die actievoerders alle aanwezigen daar gaan uitmaken voor racist.
Discriminatie? Zijn de bakens alweer verzet?quote:Op vrijdag 20 november 2020 15:21 schreef Bluesdude het volgende:
ach gut..... je natte droom is mensen die je niet wenst als medelander te verbannen.... en nu denk je een goede reden gevonden te hebben : ze hebben een andere mening over discriminatie.
Zwarte Piet is niet op tv, niet in de etalages, billboards, niet bij intochten....maar blijf maar ontkennen hoor dat zwarte piet aan het verdwijnen is. Kopje in het zand...quote:Op vrijdag 20 november 2020 11:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hoe kan iets terugkomen wat nog nooit is weggeweest?
Er zijn überhaupt geen intochten dit jaarquote:Op vrijdag 20 november 2020 16:26 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Zwarte Piet is niet op tv, niet in de etalages, billboards, niet bij intochten....maar blijf maar ontkennen hoor dat zwarte piet aan het verdwijnen is. Kopje in het zand...
Wat zetten we er op?quote:Op vrijdag 20 november 2020 16:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er zijn überhaupt geen intochten dit jaar. Het file probleem is zeker ook opgelost?
We zullen het volgend jaar weer zien, wanneer wederom zo’n 80% van de intochten gewoon weer met zwarte pieten is.
Goeie pohi wel icm deze opmerking...quote:Op vrijdag 20 november 2020 16:27 schreef hoatzin het volgende:
Je gelooft ook in God en Jezus zo? Die zie je ook niet, maar ze zijn er wel hoor...
Pesten is ook een vorm vrije meningsuiting. Kinderen die er niet naar de norm uitzien of een makkelijk doelwit zijn zijn daarvan het slachtoffer. Daar wordt op de lagere school al aandacht aan besteed. Kozp' ers hebben daar geen boodschap aan. Die gaan zelfs op volwassen leeftijd daar nog mee door. In plaats van dat ze die Brabo's, Limbo's en anderen gewoon met rust laten. Gewoon in hun waarde. Nee, gewoon doorgaan met pesten omdat zij 'anders' zijn.quote:Op vrijdag 20 november 2020 15:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat zeg jij... Ik denk van niet
Dat is vrije meningsuiting, een recht van burgers, en mensen daarvoor verbannen is barbaars, anti-democratisch en onwettelijk
Je hebt ze tegenwoordig ook met een wit of bruin chocoladelaagje. Ik stel voor dat de kleur van de aan te schaffen pepernoten wordt bepaald door de kleur die Piet in de meerderheid van de intochten heeft.quote:
Volgens sommige mensen gaat het nog steeds puur en alleen om Zwarte Piet.quote:Op vrijdag 20 november 2020 18:04 schreef RipCity het volgende:
Interessant dat zelfs commerciele bedrijven opbrengsten van hun verkoop doneren aan KOZP en aanverwanten:
https://nl.lush.com/products/bath-bombs/bonne-bonne
Goede business zeg van Jerry&co.
quote:Op vrijdag 20 november 2020 18:04 schreef RipCity het volgende:
Interessant dat zelfs commerciele bedrijven opbrengsten van hun verkoop doneren aan KOZP en aanverwanten:
quote:Hier staan wij voor
Verse, handgemaakte, vega(n) cosmetica
Nee morgen Venlo.quote:Op vrijdag 20 november 2020 13:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, morgen hè, in Eindhoven. Popcorn!
Lush Cosmetics is niet echt een succesquote:Op vrijdag 20 november 2020 18:04 schreef RipCity het volgende:
gezellige boel gaat het worden.quote:
Topdag iedereen blij.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
gezellige boel gaat het worden.
Zaterdag Venlo:
De Burgemeester maakt om 13:00 uur bekend waar de demonstraties ..... beginnen?
de demonstraties beginnen dan om 14:00 uur.
- Voetbalsupporters komen in groepjes van 2 personen de stad in
- De NVU komt gezellig langs
Zondag Eindhoven:
- de Zwarte pieten actiegroep heeft aangekondigd er te zijn
- KOZP wilt graag dezelfde locatie (Catharinaplein) als waar ze in 2018 met eieren bekogeld waren
- Hooligans willen dat nog eens doen onder het motto "Eindhoven deed het al en gaat het opnieuw doen"
- Edwin Wagensveld met z'n Pegida zal present zijn
Er zijn tal van plekken met Zwarte Pieten. Waarom ga je dan precies naar de plek waar je eerder al bekogeld bent?quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
- KOZP wilt graag dezelfde locatie (Catharinaplein) als waar ze in 2018 met eieren bekogeld waren
Ja, leuk dat je weer met een manke vergelijking komt, maar denk dat je wel anders piept als iemand tegen je zoontje zegt dat hij hem in zijn smoel zal trappen in November.quote:Op vrijdag 20 november 2020 12:00 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ik vind met kanker schelden toch vele malen erger dan tege me zoontje zegge “ik tel tot 3”.
Wel een eigen reeks hier op Fok!... Topicreeks: lushquote:Op vrijdag 20 november 2020 19:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
Lush Cosmetics is niet echt een succes
Bestellingen duren twee weken of komen helemaal niet.
Klanten klagen over dubieuze extreem linkse politieke standpunten (defund the police) die opeens in beeld komen.
Enorm veel klanten over allergische reacties van de producten van Lush
Het tuig is weer lekker bezig geweest.quote:Tielse bakker past Zwarte Piet in etalage aan na anonieme bedreiging: ‘Onbekende vrouw wilde ons kapot gaan maken’
TIEL - De etalage met Zwarte Pieten bij de Tielse Bakkerij Bouman is aangepast na een dreigtelefoontje. Een medewerkster van de zaak kreeg vorige week vrijdag een bedreigend, anoniem telefoontje van een fel tegenstander van Zwarte Piet.
Deze vrouw wilde de zaak ‘kapot gaan maken’, als de Zwarte Pieten in de etalage van de bakker zouden blijven. Daarop hebben medewerkers van de bakkerij in de binnenstad van Tiel de figuren aangepast in regenboogpieten.
De Tuimelpiet heeft nu strepen in het gezicht.
,,Het was flink schrikken. De onbekende vrouw die belde zou ons helemaal met de grond gelijk gaan maken op sociale media als we er niks aan zouden veranderen. Ze was echt heel onvriendelijk”, vertelt Anita van Mook, samen met haar man Han eigenaar van de zaak.
De bedreiging werd geuit richting een personeelslid dat de telefoon oppakte. De vrouw was vooral boos om de Tuimelpiet, een pietje dat tuimelde aan een rekstokje. Ze zou later nog terugbellen om met de eigenaar te praten over de kwestie maar heeft dat niet meer gedaan, zegt Van Mook.
Die Tuimelpiet hangt hier al zeker 50 jaar. We krijgen alleen maar positieve reacties: niemand in de winkel deed er moeilijk over of zag er iets kwetsends in
bron: https://www.gelderlander.(...)gaan-maken~a527ca87/
Ongetwijfeld een Fokker, en anders een Jopert.quote:Op vrijdag 20 november 2020 21:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Het tuig is weer lekker bezig geweest.
Die lui zijn echt de weg kwijt, over racisten gesprokenquote:Op vrijdag 20 november 2020 21:14 schreef Montagui het volgende:
Pure racisme, en ze hebben het zelf niet eens door.![]()
[ twitter ]
Jammer dat er toch weer wordt toegegeven aan deze dreiging.quote:Op vrijdag 20 november 2020 21:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Het tuig is weer lekker bezig geweest.
Bij die BLM demo's moesten de witmensen nog achteraan staan...quote:Op vrijdag 20 november 2020 21:14 schreef Montagui het volgende:
Pure racisme, en ze hebben het zelf niet eens door.![]()
[ twitter ]
En deze van One World:quote:Opvallend was dat de organisatie aangaf dat zwarte mensen vooraan moesten zitten, en witte mensen achteraan. Volgens de organisatie is dit gevraagd om zwarte mensen zichzelf zo veel mogelijk te laten zien.
quote:Do’s en don’ts voor witte bondgenoten
Het wordt tijd dat witte mensen hun privileges óók gaan inzetten tijdens demonstraties. Dus naast het naar achteren stappen, kunnen witte mensen ook als beschermingsschild optreden als er dreiging is vanuit de politie of extreemrechts. Het is gebruikelijk dat witte mensen deze rol op zich nemen bij demonstraties. Dus zie je dat de autoriteiten zich naar zwarte mensen toe bewegen, werp je op als schild en leg andere bondgenoten uit waarom je dat doet en spoor ze aan om het ook te doen.
bizar toch?quote:Op vrijdag 20 november 2020 21:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er bestaat dus zelfs een Anti-Racism checklist for Whites...![]()
Misschien moeten er ook maar eens speciale activiteiten opgedragen worden aan de zwarte mensen... Eens kijken hoe daar mee omgegaan gaat worden.quote:Op vrijdag 20 november 2020 22:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
bizar toch?
Bij1 en kozp blijven opdrachten uitschrijven voor "witte" mensen.
er is zelfs een boek "Hallo witte mensen" en een website "wit huiswerk"
https://www.ed.nl/eindhov(...)huisplein~a5c599678/quote:Liefst 500 actievoerders van 'Eindhoven Kan Het', verwacht de gemeente zondag. Zij zullen daar tussen 14.00 en 16.30 uur samen met Kick Out Zwarte Piet (KOZP) demonstreren tegen de nieuwe 'grijze piet' waarvoor in Eindhoven gekozen is. Op hetzelfde moment verwacht de gemeente er 30 leden van anti-islamgroep Pegida die komen actievoeren vóór Zwarte Piet.
Wat doen die daar?quote:Op vrijdag 20 november 2020 21:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
Pegida gaat zondag verkleed als Zwarte piet met 30 man sterk naar Eindhoven....
Buitenlandse pers die over Sinterklaas gaat schrijven... Ergo, wat een kutverhaal.quote:Op zaterdag 21 november 2020 02:06 schreef AlohA het volgende:
Mooi stuk over zwarte piet op time.com
The Fight Over 'Black Pete' Brings a Reckoning on Racial Equality in the Netherlands
Daar doen ze het voor. Dan krijgen ze aandacht.quote:Op zaterdag 21 november 2020 11:38 schreef Scrummie het volgende:
Hopelijk kunnen ze vandaag weer op de vlucht.
Volgens mij gaat hier iets niet goed.quote:Op vrijdag 20 november 2020 22:43 schreef Bottendaal het volgende:
De schreeuwers om racisme doen aan racisme
Oh klopt, het heeft zeker ook zijn nadelen.quote:Op zaterdag 21 november 2020 11:41 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Daar doen ze het voor. Dan krijgen ze aandacht.
Dat mocht al heel erg lang in oude tijden .quote:Op zaterdag 21 november 2020 12:05 schreef Mubassie het volgende:
Snap uberhaupt niet dat dit allemaal maar mag in deze tijden.
quote:Op zaterdag 21 november 2020 02:06 schreef AlohA het volgende:
Mooi stuk over zwarte piet op time.com
The Fight Over 'Black Pete' Brings a Reckoning on Racial Equality in the Netherlands
met deze tijden doelt hij denk op de corona pandemiequote:Op zaterdag 21 november 2020 12:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat mocht al heel erg lang in oude tijden .
Snap je niet waarom het "maar mag" .
Heb je ooit gehoord van democratie en demonstratierecht ?
in de corona tijd vriend.quote:Op zaterdag 21 november 2020 12:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 21 november 2020 12:18 schreef Bluesdude het volgende:
Je snapt echt niet wat ik bedoel met "deze"?quote:Op zaterdag 21 november 2020 12:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ja bijna alles mag maar je moet niet die lul willen zijn die op de grens gaat zitten (volgens Rutte & co)quote:Op zaterdag 21 november 2020 12:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Demonstreren in coronatijd mag. Mits voldoende afstand houden en mondkapjes dragen.
Ik snap dat jij een demonstratie voor een ongewenste mening wilt verbieden.quote:Op zaterdag 21 november 2020 12:27 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Je snapt echt niet wat ik bedoel met "deze"?
Dat het mag, maakt het niet ineens verstandig. Met zijn allen in de bus, lekker op elkaar. En 1,5 meter afstand houden doen ze niet. Dus overtreding van de regels. Komen ze mee weg bij Halsekut, maar niet in eindhoven waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 21 november 2020 12:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Demonstreren in coronatijd mag. Mits voldoende afstand houden en mondkapjes dragen.
daar is niet elke burgemeester het mee eens dus de vraag waarom deze dat wel zijn lijkt me gewoon een redelijkequote:Op zaterdag 21 november 2020 12:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik snap dat jij een demonstratie voor een ongewenste mening wilt verbieden.
Ik geef je de richting aan waar te zoeken waarom burgemeesters het niet eens zijn met jouw verbodswens.
Dat is al heel lang beleid in Nederland.
lolquote:Op zaterdag 21 november 2020 12:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
Iets op de grond krijten. dat helpt. (nouja)
zo hebben de leden van kozp tenminste toch aan de plicht van hun grote leider voldaan.
https://www.weertdegekste(...)-uur-al-weggepoetst/
wat zit die nou te zeuren ... er mag nog steeds geen publiek bij het voetbal zijn dus ze zullen de uurtjes wel kunnen gebruikenquote:
Nee, je begrijpt mijn eerdere opmerking blijkbaar nog steeds niet.quote:Op zaterdag 21 november 2020 12:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik geef je de richting aan waar te zoeken waarom burgemeesters het niet eens zijn met jouw verbodswens.
Bullshit.quote:Op zaterdag 21 november 2020 12:31 schreef Bluesdude het volgende:
quote:Op zaterdag 21 november 2020 12:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
Iets op de grond krijten. dat helpt. (nouja)
zo hebben de leden van kozp tenminste toch aan de plicht van hun grote leider voldaan.
https://www.weertdegekste(...)-uur-al-weggepoetst/
Dat zei hij niet. Demonsteren mag, maar het is onverstandig in de coronatijd.quote:Op zaterdag 21 november 2020 12:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nederlands Limburg en Noord-Brabant staan nog niet op oranje.quote:Op zaterdag 21 november 2020 13:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Koning mocht met zijn gezin ook gewoon naar Griekenland...
Het deel van Griekenland waar ze heen gingen toen ook niet. Maar goed, het gaat om de hypocrisie, op het moment dat de Koning met zijn gezin op vakantie gaat (prive) naar Griekenland is heel Nederland in paniek en moesten er publiekelijke excuses komen maar dat KOZP gezellig in een bus stad en land gaat afreizen om in eoa 200 kilometer verderop gelegen gehucht te gaan demonstreren is allemaal bon ton en moet normaal gevonden worden.quote:Op zaterdag 21 november 2020 13:51 schreef Nober het volgende:
Nederlands Limburg en Noord-Brabant staan nog niet op oranje.
Anders krijgt deze kwetsbare groep weer een tegenslag te verduren.quote:Op zaterdag 21 november 2020 13:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het deel van Griekenland waar ze heen gingen toen ook niet. Maar goed, het gaat om de hypocrisie, op het moment dat de Koning met zijn gezin op vakantie gaat (prive) naar Griekenland is heel Nederland in paniek en moesten er publiekelijke excuses komen maar dat KOZP gezellig in een bus stad en land gaat afreizen om in eoa 200 kilometer verderop gelegen gehucht te gaan demonstreren is allemaal bon ton en moet normaal gevonden worden.
Men had 15 jaar geleden al een lijn moeten trekken, tot hier en niet verder. Je ziet wat er van dat toegeeflijke gedrag komt.quote:Op zaterdag 21 november 2020 14:00 schreef Mubassie het volgende:
Anders krijgt deze kwetsbare groep weer een tegenslag te verduren.
En zijn diegenen die het verbieden uiteraard racisten.
Daar wil men zijn vingers blijkbaar niet aan branden..
Jep, helemaal met je eensquote:Op zaterdag 21 november 2020 14:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Men had 15 jaar geleden al een lijn moeten trekken, tot hier en niet verder. Je ziet wat er van dat toegeeflijke gedrag komt.
Precies: in de jaren 00 lachten we om zielenpieten als Gario en Afriyie. Het probleem is dat hun gedrein serieus werd genomen.quote:Op zaterdag 21 november 2020 14:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Men had 15 jaar geleden al een lijn moeten trekken, tot hier en niet verder. Je ziet wat er van dat toegeeflijke gedrag komt.
Je bedoelt toch niet dat men het demonstreren tegen ZP moest verbieden in 2005 ?quote:Op zaterdag 21 november 2020 14:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Doe je nu gewoon zo dom, of ben je echt niet helemaal goed?quote:Op zaterdag 21 november 2020 14:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je bedoelt toch niet dat men het demonstreren tegen ZP moest verbieden in 2005 ?
quote:Op zaterdag 21 november 2020 14:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je bedoelt toch niet dat men het demonstreren tegen ZP moest verbieden in 2005 ?
Nee want roetveegpiet is ook niet goed genoeg. Het haar moet anders, de kleur lippen, de oorbellen.. en sommige vinden ook de kleding kwetsend. Dus tja..quote:Op zaterdag 21 november 2020 14:39 schreef Enchanter het volgende:
Volgens mij is het gewoon tijd voor een referendum
[] Zwarte Piet laten zoals hij was/is
[] Zwarte Piet vervangen door roetveeg Piet
[] Combinatie van roetveeg en zwarte Piet
Ben bang dat een bepaalde groep alleen maar genoegen neemt met antwoord 2
Natuurlijk ben ik erggggggggg dom en jij ergggggggggg slimquote:Op zaterdag 21 november 2020 14:39 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Doe je nu gewoon zo dom, of ben je echt niet helemaal goed?
Met welke bus ga je morgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |