abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196296254
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 23:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Leg uit.
Alles wat ie zegt klopt. Wat valt daaraan uit te leggen.
West-Melanesia
pi_196296601
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 23:39 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Alles wat ie zegt klopt. Wat valt daaraan uit te leggen.
Des te makkelijker dus om uitleg te geven. Maar je doet het niet.
pi_196296689
pi_196296731
quote:
Haha lol
West-Melanesia
pi_196298055
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ok... je erkent dat er wel een probleem is.
Dat was er altijd al, maar dat werd in Nederland simpelweg niet begrepen of men wilde het niet weten.
enige honderdduizenden Nederlanders vinden het niet leuk dat zij geimiteerd worden of hun donkere familieden in het zp-theater. Wereldwijd zijn het honderden miljoenen donkere mensen ???
Maar steeds meer mensen in Nederland gaan er over denken en kunnen het zien.
55% van de Nederlandse bevolking ziet het nog niet, 35 % wil wel verandering van zp-gedoe.
11% twijfelt.
Het probleem dat mensen het niet snappen of niet willen is er dus nog volop
Enige honderdduizenden nog wel? Waar haal jij DAT getal vandaan?

KOZP en trawanten halen de 20000 nog niet eens (en dan zijn de meeste ook nog 'whitey' helpers). Omroep Zwart (waar de anti-Zwarte Pieters ook finesse mee hebben) hebben moeite om de 50000 leden te halen. Ben benieuwd naar het aantal donker gekleurde medelanders dat daar lid van geworden is.

Dus echt waar hááál je die honderdduizenden vandaan. Ik vind dit aardig opruiend van je.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_196298111
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 23:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dan zou er toch ook op zijn minst één opname van zijn?...
Rond 09:55, maar ik vind mooi
  woensdag 18 november 2020 @ 08:04:53 #57
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196298183
quote:
Leuk, een prent van KOZP site JOOP (ja, dat is een KOZP site; veel mensen uit die beweging hebben daar gepost).
Ik hoop dat ze daar allemaal die prent zien, en beseffen dat je niet zou moeten protesteren waar kleine kinderen zijn. Dat doet een fatsoenlijk mens niet. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator woensdag 18 november 2020 @ 08:20:52 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196298269
hij is wel leuk dus boeiend waar het vandaan komt :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196299038
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 23:09 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Nou dat valt nog te bezien Sylvana Simons wil zwarte schmink verbieden _O-
Sylvana Simons :')
Ja, BIJ1 heeft in het programma dat zwarte schmink niet meer verkocht mag worden. 8)7
Tevens willen ze een "Ministerie van Gelijkwaardigheid" en Menstruatieverlof
Bedrijven die mannen meer betalen dan vrouwen met dezelfde functie moeten worden vervolgd.
Dierentuinen moeten dicht.
Fetelijk wil ze ook alle gevangenen vrij laten en taakstraffen geven. :r :N }:|
Euthanasie wordt ook beschikbaar gesteld voor kinderen onder de twaalf jaar.
De JSF straaljagers moeten afbesteld worden. de onderdelen moeten gerecycled worden _O-
Herstelbetalingen voor koloniale uitbuitingen. |:(

er zit iets engs in die club; Anja Meulenbelt is nogal extreem bezig met uitlatingen over Israël.

[ Bericht 4% gewijzigd door spectrumanalyser op 18-11-2020 10:03:46 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196299402
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 09:40 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Ja, BIJ1 heeft in het programma dat zwarte schmink niet meer verkocht mag worden. 8)7
Bedrijven die mannen meer betalen dan vrouwen met dezelfde functie moeten worden vervolgd.
De JSF straaljagers moeten afbesteld worden. de onderdelen moeten gerecycled worden _O-

er zit iets engs in die club; Anja Meulenbelt is nogal extreem bezig met uitlatingen over Israël.
Een zwaar gestoord zooitje primaten bij elkaar, stuk voor stuk rijp voor een inrichting.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_196299840
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 23:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is in het vorige deel ook al door twee personen tegen hem aangehouden maar dan is het weer radiostilte...
Natuurlijk.
We weten hoe hij is inmiddels.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196299860
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 23:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

En lees dan voor:

Stoeptegel = confetti
Handgranaat = ei
Straatklinker = tomaat

Etc...
_O-
Exact _O_
1947-2016
pi_196299873
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 07:54 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Rond 09:55, maar ik vind mooi
Volgens mij is dit geen maastricht.
1947-2016
  Moderator woensdag 18 november 2020 @ 10:50:38 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196299913
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 10:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

ook niet 2020
  woensdag 18 november 2020 @ 11:07:04 #65
3542 Gia
User under construction
pi_196300114
quote:

Maar wel succesvol verjaagd. Resultaat telt.
pi_196300157
quote:

[..]

Boeie

ze moeten gewoon oprotten als ze het hier niet bevalt
  woensdag 18 november 2020 @ 11:20:48 #67
3542 Gia
User under construction
pi_196300274
Wat me ook opvalt is dat ze steevast klagen over tegendemonstraties, maar wat doen zij zelf als wij een demonstratie organiseren voor het behoud van zwarte Piet, verkleed als zwarte Piet? Precies, exact hetzelfde.
Die blijven dan ook niet weg.
pi_196300566
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 08:04 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Leuk, een prent van KOZP site JOOP (ja, dat is een KOZP site; veel mensen uit die beweging hebben daar gepost).
Ik hoop dat ze daar allemaal die prent zien, en beseffen dat je niet zou moeten protesteren waar kleine kinderen zijn. Dat doet een fatsoenlijk mens niet. :)
Helemaal waar.

En dan ook nog eens een cartoon waarbij Akwasi op schoot zit bij Sinterklaas, en m duidelijk word gemaakt dat oproepen tot geweld niet okee is.

En om het multiculturele plaatje helemaal compleet te maken, eentje met een islamitisch ogende man. :Y
Met daarbij natuurlijk wel de disclaimer dat hier NIET de islamitische profeet word afgebeeld. We willen tenslotte niet opnieuw Hebdoriaanse toestanden beleven. :N
pi_196300755
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 09:40 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Nederland blijft toch een heerlijk land, waar zelfs GGZ patiënten een politieke partij mogen oprichten.
pi_196300940
quote:

[..]

Simpelweg gestoord en diegene die hier op stemmen ook
pi_196317007
quote:
Een negentienjarige man is woensdag via supersnelrecht veroordeeld tot vier weken celstraf voorwaardelijk en een taakstraf van dertig uur. Hij spuugde zondag tijdens de demonstratie van Kick Out Zwarte Piet (KOZP) in Maastricht in de richting van het gezicht van een agent.
===============
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20201118_95967216

quote:
Net iets meer dan de helft (acht van de vijftien) van de gemeenteraadsfracties in Maastricht veroordelen het aanvallen en belagen van Kick Out Zwarte Piet-demonstranten afgelopen zondag in die stad.
https://www.1limburg.nl/g(...)-veroordeling-rellen
oa CDA en PVV veroordeelden de agressie niet.
pi_196317035
West-Melanesia
pi_196317046
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:51 schreef Oceanier het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

lol
kun je mijn post ook even herhalen, wat had ik ook alweer geschreven over anti-pieten?
pi_196317146
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:52 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

kun je mijn post ook even herhalen, wat had ik ook alweer geschreven over anti-pieten?
Dat anti-pieten wel een baan hebben en daarom vreedzaam demonstreren omdat ze geen risico willen lopen dat ze hun baan kwijt raken?
West-Melanesia
  donderdag 19 november 2020 @ 11:00:33 #75
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_196317154
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als jij het over hetzelfde onderzoek hebt, is Zwarte Piet met 55% weer populairder geworden.
Dat onderzoek van het CBS? Waarin 1000 Nederlanders zijn ondervraagd?
Geeft ook echt een goed beeld hoe Nederland denkt.
pi_196317198
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

===============
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20201118_95967216
[..]

https://www.1limburg.nl/g(...)-veroordeling-rellen
oa CDA en PVV veroordeelden de agressie niet.
Zooo gemeenteraadsfracties die de rellen niet veroordelen. Nou het is wachten op de echte hooligans die straks even een bezoekje brengen aan Maastricht om voor de lol racisten en MVV pieten te meppen.
West-Melanesia
pi_196317205
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:59 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat anti-pieten wel een baan hebben en daarom vreedzaam demonstreren omdat ze geen risico willen lopen dat ze hun baan kwijt raken?
precies. werken voor een baas. zouden de anti-pieten eigenlijk eens moeten proberen.
anti-pieten werken in de regel niet, slapen uit tot 14:00 uur, zetten zich in voor Bij1, KOZP, organiseren BLM-feesten, delen prijzen uit aan hun vrienden.
pi_196317240
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:04 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

precies. werken voor een baas. zouden de anti-pieten eigenlijk eens moeten proberen.
anti-pieten werken in de regel niet, slapen uit tot 14:00 uur, zetten zich in voor Bij1, KOZP, organiseren BLM-feesten, delen prijzen uit aan hun vrienden.
Jij krijgt van roetveeg-piet een leugendetector op pakjesdag. Want? “Het is maar een kinderfeestje sinterklaas en ik mag niet liegen”
West-Melanesia
  Moderator donderdag 19 november 2020 @ 11:13:29 #79
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_196317288
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:59 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Weet je, ik vind echt dat mensen het recht hebben om te protesteren, dat ze dat in alle rust en vrede moeten mogen doen.

Ik vind dat er normale discussies gevoerd moeten kunnen worden, dat mensen zonder geweld of scheldkanonnades standpunten moeten kunnen delen.

Maar vanaf het begin zijn mensen weggezet als racisten als ze op dat moment of in hun verleden Sinterklaas vierden, eigenlijk bijna elke Nederlander dus..

De demonstraties tijdens de intocht waar al die kindjes bij waren, kun je mensen nog beter tegen je in het harnas jagen?

Had dan de demonstraties gedaan op extra koopdagen en avonden als mensen/ouders hun inkopen gaan doen.

Heel veel mensen waren best bereid om erover te praten maar voelden zich in een hoek gedrukt en hadden het gevoel dat ze hun kinderen moesten beschermen/afschermen.

Twee jaar terug speelde een neefje voor piet ( toen al met vegen in plaats van helemaal zwart) , hij was toen 15 jaar oud.. en hij moest dat doen met een kogelwerend vest aan :{

Dat gaat toch gewoon allemaal veel te ver?
Van alle kanten hoor, ik keur van niemand het schelden en geweld goed.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_196317303
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:08 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Jij krijgt van roetveeg-piet een leugendetector op pakjesdag. Want? “Het is maar een kinderfeestje sinterklaas en ik mag niet liegen”
Er is niets mis met Zwarte piet. Je kunt zoveel dingen gaan lopen verzinnen en stichtingen opstarten als je dat pad in slaat. Mag je dadelijk nog katoenen kleding als blanke man?
"Het katoen is geplukt door specifieke mensen!!"
"Waarom is sinterklaas een blanke man? racisme! dat kan toch niet, zo'n blanke man die dan heerser is."
"in Nederland is alles zo extreemrechts. de auto's rijden hier zelfs rechts op de weg!"
"waar blijven de herstelbetalingen"
pi_196317317
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:04 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Zooo gemeenteraadsfracties die de rellen niet veroordelen. Nou het is wachten op de echte hooligans die straks even een bezoekje brengen aan Maastricht om voor de lol racisten en MVV pieten te meppen.
En dat is dan wel goed?
Of begrijp ik je post anders dan dat je strekking is?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2020 11:16:16 ]
pi_196317337
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:13 schreef senesta het volgende:

[..]

Weet je, ik vind echt dat mensen het recht hebben om te protesteren, dat ze dat in alle rust en vrede moeten mogen doen.

Ik vind dat er normale discussies gevoerd moeten kunnen worden, dat mensen zonder geweld of scheldkanonnades standpunten moeten kunnen delen.

Maar vanaf het begin zijn mensen weggezet als racisten als ze op dat moment of in hun verleden Sinterklaas vierden, eigenlijk bijna elke Nederlander dus..

De demonstraties tijdens de intocht waar al die kindjes bij waren, kun je mensen nog beter tegen je in het harnas jagen?

Had dan de demonstraties gedaan op extra koopdagen en avonden als mensen/ouders hun inkopen gaan doen.

Heel veel mensen waren best bereid om erover te praten maar voelden zich in een hoek gedrukt en hadden het gevoel dat ze hun kinderen moesten beschermen/afschermen.

Twee jaar terug speelde een neefje voor piet ( toen al met vegen in plaats van helemaal zwart) , hij was toen 15 jaar oud.. en hij moest dat doen met een kogelwerend vest aan :{

Dat gaat toch gewoon allemaal veel te ver?
Van alle kanten hoor, ik keur van niemand het schelden en geweld goed.
Je hebt deels gelijk. Zie post 10 topic #3
West-Melanesia
pi_196317344
het punt van @senesta is ontzettend waar.

echt iedereen is maar een racist volgens de actievoerders.
daarmee ontlok je nogal wat woede.

actievoeren is prima maar er moet een manier zijn waarop ouders met jonge kinderen veilig van een intocht kunnen genieten. of dat nou met of zonder zwarte piet is. dat gaat in beide gevallen op.
het houd ook een keer op, politiecapaciteit is niet oneindig.
pi_196317352
M.b.t. de gebeurtenissen in Maastricht is deze verwoording toch wel de tendens bij menig pro-Piet in den lande:

https://opiniez.com/2020/(...)unt/inesvanbokhoven/

Of zoals ik al eerder aangaf:
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 16:12 schreef Montagui het volgende:
Ik zie juist KOZP de laatste tijd plekken opzoeken om de boel aldaar te verstoren. Mensen in de regio hebben geen zin in dergelijk soort demonstraties. Doe dat gewoon lekker in je eigen bubbel.

Zoals ik al eerder aangaf. Als ik in eigen kring/huis Sinterklaas met Zwarte Piet wil vieren zit ik ook niet op de buurman te wachten die even mij komt vertellen dat 'dat niet heurt', 'dat ik een racist ben', ' een nazi' etc. Als ie vindt dat ik een strafbaar feit pleeg door dit feest te vieren zoals ik wil dan doet ie maar aangifte, maar laat mij met rust, dan laat ik hem ook met rust. Ieder zijn eigen ding.
pi_196317362
quote:
80s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:15 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

En dat is dan wel goed?
Of begrijp ik je post anders dan dat je strekking is?
Eigenlijk niet. Maar het is dan tenminste relschoppers tegen relschoppers. Moete ze niet opeens wegrenne die flinke MVV pro-piet raddraaiers.
West-Melanesia
pi_196317375
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:19 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Eigenlijk niet. Maar het is dan tenminste relschoppers tegen relschoppers. Moete ze niet opeens wegrenne die flinke MVV pro-piet raddraaiers.
Bijzondere reactie.
Overigens is de HK van MVV een vrij sterke, maar we gaan off-topic.
  Moderator donderdag 19 november 2020 @ 11:22:22 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196317391
helemaal alsof iemand helemaal naar Maastricht trekt om wraak te nemen voor een verpeste KOZP meet

niemand vind dat erg _O-
pi_196317395
quote:
80s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:21 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Bijzondere reactie.
Overigens is de HK van MVV een vrij sterke, maar we gaan off-topic.
Nog nooit van gehoord. De enige die de afgelopen jaren “meetelde” is die van Ajax, landelijk en Europees.
West-Melanesia
  Moderator donderdag 19 november 2020 @ 11:22:40 #89
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_196317396
Wat is MVV? :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_196317403
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:22 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nog nooit van gehoord. De enige die de afgelopen jaren “meetelde” is die van Ajax, landelijk en Europees.
Nee. Maar laten we daar maar niet verder op ingaan.
  Moderator donderdag 19 november 2020 @ 11:23:38 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196317412
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:22 schreef senesta het volgende:
Wat is MVV? :@
Maastrichtse Voetbla Vereniging gok ik
pi_196317416
quote:
80s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:23 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Nee. Maar laten we daar maar niet verder op ingaan.
Klopt laten we dat maar niet doen
West-Melanesia
pi_196317420
Wat een pracht artikel. zo dacht ik ook over die tweet.
ik paste 'm helemaal even hier.

quote:
Racisme-gedram Jerry Afriyie bereikt nieuw dieptepunt

Ik ben het gedram van Jerry Afriyie over verlies van grondrechten omdat KOZP zich niet zou mogen uiten, meer dan zat, schrijft Ines van Bokhoven. Zwarte Piet is, tegen de wil van de meerderheid van de bevolking en met hulp van deugende BN’ers en de MSM, een paria geworden. En zo gaat behalve een toffe kindervriend ook een stuk cultuur verloren. Maar het verzet tegen deze beweging neemt toe. Het is hoog tijd om deze idioten geweldloos op een intelligente en creatieve manier te bestrijden.

Deze column wilde ik eens beginnen met een tweet. Van niemand minder dan Jerry Afriyie. Op 15 november plaatste hij het volgende bericht.

Jerry: "Elke dag hoor ik dat vrijheid van meningsuiting een groot goed is en een van de belangrijkste vrijheden die we hebben in Nederland. Totdat zwarte Nederlanders en medestanders van hetzelfde recht gebruik maken om van een racistische karikatuur af te komen."

Ik moest mezelf echt even dwingen om kalm te blijven toen ik dit las. Niet vaak zag ik iemand zich zo wentelen in zelfmedelijden en een volledig ongefundeerd gevoel van aangedaan onrecht. Ik had er om kunnen lachen, hem uitlachen zelfs, als ik het niet meer dan spuugzat was met die Jerry en zijn gedram.

Spreekrecht ontnomen?

Hij probeert ons hier werkelijk wijs te maken dat KOZP, zodra ze de mond willen opendoen over het afschaffen van Zwarte Piet, het recht tot spreken en demonstreren wordt ontnomen. Na alle tv-optredens. Na alle interviews. Na alle demonstraties. Na alle aandacht in de media, in binnen- én buitenland. Na alle BN’ers die zich achter zijn acties schaarden. Na de uitspraak van onze premier, die inmiddels ook van gedachten is veranderd. Na alle comités die zijn opgericht. Na alle subsidies die hij en zijn club hebben ontvangen. Na alle aanpassingen aan Piet. Na alle succesvolle pogingen die zijn gedaan (en nog steeds gaande zijn) om iedereen met een andere mening dan die van KOZP het zwijgen op te leggen.

bron: https://opiniez.com/2020/(...)unt/inesvanbokhoven/
Jerry beweerd in zijn Tweet dat het niet afschaffen van Zwarte piet een schending is van de vrijheid van meningsuiting. die anti-pieten krijgen namelijk alle ruimte in tegenstelling tot mensen die Zwarte piet wel willen behouden. Zie ook het spandoek in IJmuiden wat dan weg moet.
pi_196317440
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]

Ik vind het eigenlijk maar een zwak stukje. En ben geen Afriyie vriend.
De zoveelste herhaling van zetten toch ?!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2020 11:29:24 ]
pi_196317500
quote:
80s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:25 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk maar een zwak stukje. En ben geen Airfr...vriend.
De zoveelste herhaling van zetten toch ?!
Het komt er op neer dat iedereen die Zwarte piet wilt behouden moet zwijgen. Daar doet de club alles voor.
Je ziet al jaren geen mensen meer op tv of op de radio die voor een Zwarte piet pleiten.
Ik zie sowieso geen mensen op de radio. ik hoor ze alleen maar.
pi_196317546
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:29 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Het komt er op neer dat iedereen die Zwarte piet wilt behouden moet zwijgen. Daar doet de club alles voor.
Je ziet al jaren geen mensen meer op tv of op de radio die voor een Zwarte piet pleiten.
Ik zie sowieso geen mensen op de radio. ik hoor ze alleen maar.
Klopt, maar dat is wat ik bedoel. Een herhaling van zetten.

Zij zeuren dat ze niet gehoord worden, de andere partij zeurt dat ze teveel gehoord worden.
Zij zeuren dat hun eisen niet worden opgevolgd, de andere partij vindt juist dat ze teveel worden opgevolgd.

En altijd is een reactie,' ja maar zij doen....' Er ontbreekt aan beide kanten een spiegel.
Ik vind wel dat de anti kant meer heeft genomen en gekregen dan de pro kant.

Ik vind het zelf een hele groep zeurder en zuigers en sta niet aan de anti kant. Maar probeer wel een beetje redelijk te blijven kijken naar beide kanten.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2020 11:37:00 ]
  donderdag 19 november 2020 @ 11:33:49 #97
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_196317548
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]

Jerry beweerd in zijn Tweet dat het niet afschaffen van Zwarte piet een schending is van de vrijheid van meningsuiting. die anti-pieten krijgen namelijk alle ruimte in tegenstelling tot mensen die Zwarte piet wel willen behouden. Zie ook het spandoek in IJmuiden wat dan weg moet.
Ik ben vooral van mening dat het WEL afschaffen van zwarte piet, een schending van de vrijheid is. Ik vind dat je in Nederland je moet kleden en uitdossen zoals je zelf wenst. Of dat nou een dag, weekend of leven lang als vrouw is (Drags, transgenders), of door een blonde pruik op te doen je voordoet als een Duitser of je gezicht zwart wilt schminken als neger, het boeit-me-niet. Ga je gang. Dat is vrijheid, leef en laat leven.

Ik vind het dan ook bizar dat ondanks alle goede bedoeling van mensen die van het Sinterklaasfeest houden (de rol van Piet aanpassen, een opa Piet die een mijter draagt en hetzelfde is als de Sint, allerlei uitleg in de journaals hoe de Pieten zwart worden door de schoorsteen, grijze pieten) het clubje zeikpieten nu even bepaalt hoe anderen dan zij dit feestje moeten vieren. Ik denk dat (bijna) niemand van de Sint vierders een probleem mee heeft als er wat minder zwarte roetveegpieten meelopen om verhaal uit te kunnen leggen aan de donkere medemens, maar VERBIEDEN dat iemand volledig zwart is, dat is toch van de zotte? Hoe is een verbod op volledig zwart, een teken van vrijheid
pi_196317581
quote:
83s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:22 schreef sp3c het volgende:
helemaal alsof iemand helemaal naar Maastricht trekt om wraak te nemen voor een verpeste KOZP meet

niemand vind dat erg _O-
Van stad naar stad in Nederland en Europa. Maar je hebt gelijk. Op dit moment lachen ze die pietrellende MVV supporters alleen maar uit.
West-Melanesia
pi_196317589
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:36 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Van stad naar stad in Nederland en Europa. Maar je hebt gelijk. Op dit moment lachen ze die pietrellende MVV supporters alleen maar uit.
Heel eerlijk denk ik dat er een hele grote groep Nederlanders is die je niet hoort, maar in de handjes wrijft dat KOZP dit is overkomen.
pi_196317602
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:33 schreef PietPossum het volgende:

Ik vind het dan ook bizar dat ondanks alle goede bedoeling van mensen die van het Sinterklaasfeest houden (de rol van Piet aanpassen, een opa Piet die een mijter draagt en hetzelfde is als de Sint, allerlei uitleg in de journaals hoe de Pieten zwart worden door de schoorsteen, grijze pieten) het clubje zeikpieten nu even bepaalt hoe anderen dan zij dit feestje moeten vieren. Ik denk dat (bijna) niemand van de Sint vierders een probleem mee heeft als er wat minder zwarte roetveegpieten meelopen om verhaal uit te kunnen leggen aan de donkere medemens, maar VERBIEDEN dat iemand volledig zwart is, dat is toch van de zotte? Hoe is een verbod op volledig zwart, een teken van vrijheid
Juist. Werkelijk van de zotte dat er vanuit Amsterdam een drietal in Alkmaar met een megafoon even komt vertellen hoe ze hier Sinterklaas moeten vieren.
Dat maakt de Alkmaarder zelf wel uit. Prima dat je dan een protest gaat houden maar je kunt weerstand en onbegrip verwachten. En als je dan storend bezig bent - megafoon in een woonwijk vroeg op zaterdagochtend - dan is het te verwachten dat een boze bewoner die megafoon afpakt. Waarvan akte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')