SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S100.000 katjes
Fuck the EBU!
Typisch dat het na zonsondergang is.quote:Op maandag 2 november 2020 18:11 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Nee hoor, dat stond al in de kaarten; Eerst een buienlijn en daarna opklaringen vanuit het westen. Het wordt morgen ook maar 12 C....dat je het vast weeten zonnig
Niks daarvan! Ik wil sneeuwstormen en vrieskou.quote:Op maandag 2 november 2020 20:40 schreef DemonRage het volgende:
De hele winter zo lekker zacht als vandaag (todat het koufront over trok)
Waarom?quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:00 schreef V. het volgende:
[..]
Niks daarvan! Ik wil sneeuwstormen en vrieskou.
Omdat we dat al jaren niet hebben gehad en dat hoort bij winter. We zijn verdorie geen Middellandsezeeklimaat...quote:
quote:Op dinsdag 3 november 2020 12:34 schreef V. het volgende:
[..]
Omdat we dat al jaren niet hebben gehad en dat hoort bij winter. We zijn verdorie geen Middellandsezeeklimaat...
Daar heb je nog wel iets extra's voor nodigquote:Op dinsdag 3 november 2020 12:34 schreef V. het volgende:
[..]
Omdat we dat al jaren niet hebben gehad en dat hoort bij winter. We zijn verdorie geen Middellandsezeeklimaat...
Met dank aan die 4.5 uur nu toch alweer het op 6 na zonnigste jaar ooit gemetenquote:Op dinsdag 3 november 2020 12:39 schreef Leonos het volgende:
Vanochtend blauwe lucht, nu weer bewolkt en woei
Waait snel over.quote:
quote:
Lees net dat we nog geduld moeten hebbenquote:Op woensdag 4 november 2020 12:23 schreef MissHobje het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hopelijk vanmiddag nog wat zon...kan ik nog even wandelen.
Vanmiddag 3 uur buiten in een t-shirt gewerktquote:Op woensdag 4 november 2020 10:46 schreef aloa het volgende:
Ik ga even in de tuin staan. Beetje frisse lucht.
Wat een nerds zitten daar. Wees blij dat het gvd eindelijk eens een week droog blijft. Sinds 22 september was het extreem triest en depressief weer.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:16 schreef Schwein het volgende:
Zat voor de gein even op Weerwoord te lezen. Wat een zuurpruimen, zeg. De winter is nu al afgeschreven en omdat het vandaag en de komende tijd niet gaat regenen klagen ze al weer over de droogte..
GRUWELIJK NAT @Zipportalquote:Op donderdag 5 november 2020 00:10 schreef Dagoduck het volgende:
Gaan echt de natste plaats van het land worden dit jaar.
[ afbeelding ]
Echt he, vreselijke kutsite ook.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:16 schreef Schwein het volgende:
Zat voor de gein even op Weerwoord te lezen. Wat een zuurpruimen, zeg. De winter is nu al afgeschreven en omdat het vandaag en de komende tijd niet gaat regenen klagen ze al weer over de droogte..
Is leedvermaak om een stel autisten helemaal depressief en sjagerijnig te zien worden als het in de winter maar niet koud wordt en het niet gaat sneeuwen. En als er dan iemand een opmerking maakt over een weerkaartje buiten de betrouwbare termijn wat de anderen niet bevalt dan vliegen ze elkaar in de haren.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:16 schreef Schwein het volgende:
Ach die heb je hier ook hoor; te droog, te nat, te koud, veeeelste warm, te veel wind, te bewolkt, te mistig, etcquote:Op woensdag 4 november 2020 16:16 schreef Schwein het volgende:
Ja die week of 7 regen was niet voldoende zekerquote:Op woensdag 4 november 2020 16:16 schreef Schwein het volgende:
Bij het radio journaal hebben ze het nogsteeds over droog tot iig zondag.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:33 schreef Djeez het volgende:
Zo, er komt even een beste bak water aan voor het Noorden. Was toch helemaal niet voorspeld voor vandaag
Je hoeft niet uit te leggen waar je fietst beroemdheidquote:Op donderdag 5 november 2020 14:32 schreef ddx het volgende:
[..]
Bij het radio journaal hebben ze het nogsteeds over droog tot iig zondag.
Nou volgens mij ga ik straks weer nat worden als ik naar huis ga fietsen... (rond Amsterdam)
quote:Op donderdag 5 november 2020 14:37 schreef Leonos het volgende:
[..]
Je hoeft niet uit te leggen waar je fietst beroemdheid
Ik heb dat vanmorgen wel gehoord; Droog met wellicht een enkel buitje maar alleen in het Noorden....quote:Op donderdag 5 november 2020 13:33 schreef Djeez het volgende:
Zo, er komt even een beste bak water aan voor het Noorden. Was toch helemaal niet voorspeld voor vandaag
Stelt weinig voor.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:33 schreef Djeez het volgende:
Prima en ideaal weer om buiten te werkenquote:Op donderdag 5 november 2020 13:33 schreef tabletje het volgende:
Nou, en dan is het zonnig met 10 graden
Saaaaaiiii
Hadden we deze oost/zuidstroming maar eens zo lang in de winter of zomer. Je kan alweer uittekenen dat vanaf eind november de zuidwestmachine aan gaat.quote:Op donderdag 5 november 2020 19:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Prima en ideaal weer om buiten te werken. komend weekend 14-16 graden, droog en voldoende zon. Echt dikke prima. Vanochtend nog fotootje kunnen maken
https://www.instagram.com/p/CHM1vEAA_eO/
direct link doet het weer eens niet
Voorjaar of herfst. Wel typisch. Zomer overigens ook wel eens, maar in de winter als het al goed valt, dan nooit zo lang. Komt toch door de straalstroom die dan sterker is en vaker zwabbert, dus heel lang stabiel hogedruk weer komt dan minder vaak voor.quote:Op vrijdag 6 november 2020 01:03 schreef tabletje het volgende:
[..]
Hadden we deze oost/zuidstroming maar eens zo lang in de winter of zomer. Je kan alweer uittekenen dat vanaf eind november de zuidwestmachine aan gaat.
Mee eens.quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Begin/half november dit weer is gewoon perfect. Mooie zonsopkomsten en ondergangen.
Zou juist perfect voor januari zijn. Die grafmaand kan wel wat zonlicht gebruiken.quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Voorjaar of herfst. Wel typisch. Zomer overigens ook wel eens, maar in de winter als het al goed valt, dan nooit zo lang. Komt toch door de straalstroom die dan sterker is en vaker zwabbert, dus heel lang stabiel hogedruk weer komt dan minder vaak voor.
Begin/half november dit weer is gewoon perfect. Mooie zonsopkomsten en ondergangen. het is misschien wat saai, maar zo ongeveer elk ander weertype is slechter dan dit. Van mij mag het nog wel even blijven. Ik werk ook buiten, dus heb niks te klagen
Prachtig maakt het nog niet warm. En dat zonnetje komt en gaat ook nog eens.quote:Op vrijdag 6 november 2020 18:23 schreef Adrie072 het volgende:
Sommige op straat kleden zich al alsof het hartje winter is, was toch prachtig vandaag!
Mooiquote:Op donderdag 5 november 2020 19:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Prima en ideaal weer om buiten te werken. komend weekend 14-16 graden, droog en voldoende zon. Echt dikke prima. Vanochtend nog fotootje kunnen maken
https://www.instagram.com/p/CHM1vEAA_eO/
direct link doet het weer eens niet
Het is nu heel verschillend. Ik zag laatst iemand in een korte sportbroek en daarnaast iemand dik ingepakt inclusief handschoenen. Vond het wel een grappig contrast.quote:Op vrijdag 6 november 2020 18:23 schreef Adrie072 het volgende:
Sommige op straat kleden zich al alsof het hartje winter is, was toch prachtig vandaag!
Maar gelukkig schijnt de zon!!quote:Op zaterdag 7 november 2020 10:42 schreef aloa het volgende:
Frisse nacht en ochtend idd. Bijna het hele land zit nu nog onder de 10 graden.
[ afbeelding ]
Hoe dan? Schitterend weer, zon, strakblauwe lucht.quote:
Precies!quote:Op zondag 8 november 2020 19:01 schreef Pisces29 het volgende:
Fijne dag vandaag. Zoveel mogelijk buiten geweest.
De Bilt gisteren één van de somberste plekken van het land, nu de zonnigstequote:Op maandag 9 november 2020 11:09 schreef dick_laurent het volgende:
Lekker zacht buiten met zon nu. Super nice
En rond de 5 zonuren. Nog minder dan 10 uur te gaan en top 5 zonnigste jaren ooit gemeten is bereikt. Daarmee staan zowel 2018, 2019 en 2020 in de top 5. Bizar gegeven wel eigenlijk maar ik kan me voorstellen dat jij er niets op tegen hebt ;-)quote:Op maandag 9 november 2020 13:26 schreef dick_laurent het volgende:
16.7 graden @ de BiltLandelijk tmax dagrecord voor 9 november is gesneuveld
Tis alweer voorbijquote:
Ik vind het eerder bizar dat ie vroegah dus bijzonder weinig scheen.quote:Op maandag 9 november 2020 15:25 schreef Dven het volgende:
[..]
En rond de 5 zonuren. Nog minder dan 10 uur te gaan en top 5 zonnigste jaren ooit gemeten is bereikt. Daarmee staan zowel 2018, 2019 en 2020 in de top 5. Bizar gegeven wel eigenlijk maar ik kan me voorstellen dat jij er niets op tegen hebt ;-)
Weinig is een waardeoordeel ofwel beoordeeld op basis van persoonlijke wensen ofwel van statistiek. Ik durf te gokken welke van de twee jij in jouw oordeel gebruiktquote:Op maandag 9 november 2020 19:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik vind het eerder bizar dat ie vroegah dus bijzonder weinig scheen.
Ik kan er vrij goed mee leven dat de temperatuur de komende weken 10-15 graden blijft met droog en relatief zonnig weer. ideaal als je buiten werkt
Warmtekanon staat voorlopig wel aan.quote:Op maandag 9 november 2020 20:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lekker warmterecords breken toch.
Ik denk beidequote:Op maandag 9 november 2020 20:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Weinig is een waardeoordeel ofwel beoordeeld op basis van persoonlijke wensen ofwel van statistiek. Ik durf te gokken welke van de twee jij in jouw oordeel gebruikt
Waarschijnlijk donderdag en zondag wat regen, maar dat zal niet veel zijn. Schampschotten van storingen die zwakker worden door de hogedruk. Verder overwegend droog tot zeker halverwege volgende week. Uiteraard wel kans op mistquote:Op maandag 9 november 2020 20:49 schreef Pisces29 het volgende:
Hoeveel dagen houden we dit droge prettige weer?
Nice.quote:Op maandag 9 november 2020 20:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waarschijnlijk donderdag en zondag wat regen, maar dat zal niet veel zijn. Schampschotten van storingen die zwakker worden door de hogedruk. Verder overwegend droog tot zeker halverwege volgende week. Uiteraard wel kans op mist
Voor het potentieel aantal uren kan je best naar de VS of de binnenlanden van Oost-Aziė kijken. De meest duistere gebieden zijn daar al zonniger dan de zonnigste regio's van Europa. Wat dat betreft zijn we gewoon niet goed bedeeld.quote:Op maandag 9 november 2020 20:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik denk beide. Hoeveel uur kan de zon schijnen in Nederland? Is dat ergens te vinden? Ik vind 1500 uur of minder op jaarbasis niet bijster veel namelijk. Maar zelfs niet zo gek lang geleden, wat ik me herinner, had je veel meer dagen in november, december en januari die compleet bewolkt (en donker) waren dan nu. Of gewoon mistig. Nu is dat al veel minder. Dat heeft meerdere oorzaken, volgens mij. Statistiek van vroeger zegt mij niet altijd heel veel. Stel dat ie vroeger meer scheen, dan was dit redelijk normaal.
Niet goed bedeeld? Spreek voor jezelf. Gewoon 30 centimeter hier hoor.quote:Op maandag 9 november 2020 21:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Voor het potentieel aantal uren kan je best naar de VS of de binnenlanden van Oost-Aziė kijken. De meest duistere gebieden zijn daar al zonniger dan de zonnigste regio's van Europa. Wat dat betreft zijn we gewoon niet goed bedeeld.
Een belangrijke oorzaak van de grotere hoeveelheid zon is overigens de verminderde luchtvervuiling. Die gooit letterlijk en figuurlijk namelijk dikwijls roet in het etenIk denk dat je inmiddels uit mag gaan van een 1800 uren per jaar.
Valt goed mee te leven en te werkenquote:Op maandag 9 november 2020 22:24 schreef cherrycoke het volgende:
Het is echt niet goed dat het zolang nog warm is.
Wel hoorquote:Op maandag 9 november 2020 22:24 schreef cherrycoke het volgende:
Het is echt niet goed dat het zolang nog warm is.
Het zicht is nu nog minder.....dan 3u geledenquote:
Hier 15 C en .....bewolkt ondertussen(na de hele dag zon te hebben gehad.quote:Op dinsdag 10 november 2020 15:47 schreef Zipportal het volgende:
De verschillen zijn weer groot in NL. Hier lekker koud en mistig.
Gewoon.
Alsjeblieft niet. Ik heb al dagen geen zon gezien. Gelukkig heb ik sinds deze week heerlijk warme, hoge herenlaarzen. Wat een uitkomst!quote:
Leuk voor je. Waar is @bloodymary1 trouwens?quote:Op woensdag 11 november 2020 11:31 schreef lily het volgende:
Vanochtend mist maar nu blauwe lucht, nauwelijks wolken en zon. 14 graden.
Helemaal goed.
Mazzelpik, hier in Assen al drie dagen dikke mist. Wel een tof idee voor een horrorfilm, 'De Mist'quote:Op woensdag 11 november 2020 12:46 schreef dick_laurent het volgende:
Vooral Limburg in de zon momenteel, zoals vaker ja. Verwacht niet dat de mist hier nog gaat oplossen. Achja gister en eergister was het tenminste zonnig.
Dat soort dagenquote:Op woensdag 11 november 2020 12:46 schreef dick_laurent het volgende:
Vooral Limburg in de zon momenteel, zoals vaker ja. Verwacht niet dat de mist hier nog gaat oplossen. Achja gister en eergister was het tenminste zonnig.
Joehoe hiero! Was even met mijn paard het bos in, zo'n lekker weer. En verder inderdaad ook weinig hier, beetje druk met werk en andere dingen. Fijn dat je mij gemist hebt! Met jou ook alles goed. Toch wel lekker nat van de regen hč?quote:Op woensdag 11 november 2020 12:18 schreef Djeez het volgende:
[..]
Leuk voor je. Waar is @:bloodymary1 trouwens?
Gelukkig vanaf morgen de hele week regen. Zelfs dat is nog beter dan die eindeloze mist
Het is koud, maar gelukkig wel droog. Scheelt dat ik verplicht thuis moet werken hierquote:Op woensdag 11 november 2020 14:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Joehoe hiero! Was even met mijn paard het bos in, zo'n lekker weer. En verder inderdaad ook weinig hier, beetje druk met werk en andere dingen. Fijn dat je mij gemist hebt! Met jou ook alles goed. Toch wel lekker nat van de regen hč?
Klopt ! hep op feesboek gestaanquote:Op woensdag 11 november 2020 19:36 schreef Schwein het volgende:
Hou maar op jongens, het is klaar. De winter is afgeschreven (volgens Weerwoord;))
gewoon weer 5/6 maanden herfstquote:Op woensdag 11 november 2020 19:36 schreef Schwein het volgende:
Hou maar op jongens, het is klaar. De winter is afgeschreven (volgens Weerwoord;))
We worden kapot gelaserdquote:Op woensdag 11 november 2020 20:43 schreef INViCTuS het volgende:
Misschien later volgende week verandering
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Als het maar warm is.quote:Op donderdag 12 november 2020 12:47 schreef INViCTuS het volgende:
Dit dynamische weer is zoveel beter dan grijs. Vanochtend even wat regen, maar daarna ruimschoots zon.temperatuur is ook prima
Als het zonnetje maar schijnt tochquote:Op donderdag 12 november 2020 15:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Jammer van dat frisse windje ineens vandaag, anders was het weer een best oké. Maar door die wind krijgt het toch maar een 6.
Nog 1 uurtje zonneschijn en 2020 staat in de top 5 zonnigste jaren ooitquote:Op donderdag 12 november 2020 15:06 schreef dick_laurent het volgende:
True, vandaag zeker beter dan de allevreugdeuitjelichaamzuigende mist van gisteren
Nou inmiddels weer honderd tinten grijs, maar de zon heeft vanmorgen toch een heuse 1,3 uur geschenen. Dus als het goed is staan we nu met 0,3 uur voorsprong op de 5e plaats!quote:Op donderdag 12 november 2020 15:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Nog 1 uurtje zonneschijn en 2020 staat in de top 5 zonnigste jaren ooit
Nu is het gewoon donker en grijs, ipv overal wit om je heen jaquote:Op donderdag 12 november 2020 15:06 schreef dick_laurent het volgende:
True, vandaag zeker beter dan de allevreugdeuitjelichaamzuigende mist van gisteren
quote:Op vrijdag 13 november 2020 11:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou inmiddels weer honderd tinten grijs, maar de zon heeft vanmorgen toch een heuse 1,3 uur geschenen. Dus als het goed is staan we nu met 0,3 uur voorsprong op de 5e plaats!
[ afbeelding ]
Dit is echt bijna het ergste. Met mist erbij is nog erger. Typisch Nederlands herfst/winterweer.Over 5/6 weken is de kortste dag, dus daarna weer vooruitquote:Op vrijdag 13 november 2020 11:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu is het gewoon donker en grijs, ipv overal wit om je heen ja
quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit is echt bijna het ergste. Met mist erbij is nog erger. Typisch Nederlands herfst/winterweer.Over 5/6 weken is de kortste dag, dus daarna weer vooruit
Kan jij dat nu al zien voor maandag? Ik vind dat soort dingen altijd maar vaagquote:Op vrijdag 13 november 2020 16:34 schreef Pisces29 het volgende:
Maandag (hier) pas weer zon. Wel 75 minuten
[..]
Idd ja. Kans op stormachtig weer neemt toe.quote:Op vrijdag 13 november 2020 17:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kan jij dat nu al zien voor maandag? Ik vind dat soort dingen altijd maar vaag
Morgen wordt niet zo slecht, hoor. De zon zal wel tevoorschijn komen en met 14-16 graden is het ook vrij zacht. Zondag is een stuk grijzer en natter.
het ziet er ook naar uit dat de WC volgende week een tandje bij gaat schakelen.
WeatherPro geeft het in tijdblokken van 3 uur.quote:Op vrijdag 13 november 2020 17:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kan jij dat nu al zien voor maandag? Ik vind dat soort dingen altijd maar vaag
Morgen wordt niet zo slecht, hoor. De zon zal wel tevoorschijn komen en met 14-16 graden is het ook vrij zacht. Zondag is een stuk grijzer en natter.
het ziet er ook naar uit dat de WC volgende week een tandje bij gaat schakelen.
Niet hier....quote:Op zaterdag 14 november 2020 10:00 schreef lily het volgende:
Het wordt weer mooi vandaag![]()
16 graden vanmiddag en de zon schijnt nu al
Ja, daar in Duitsland misschien, maar hier in Assen regent het al de hele dagquote:Op zaterdag 14 november 2020 10:00 schreef lily het volgende:
Het wordt weer mooi vandaag![]()
16 graden vanmiddag en de zon schijnt nu al
Wow, een weerbericht van een uur en een kwartier.....quote:Op zondag 15 november 2020 10:44 schreef WeerServies het volgende:
Voor de mensen die het nog niet kennen, interessante livestreams met het oog op de weerkaarten
Wie gaat dat nou zitten kijken?quote:Op zondag 15 november 2020 10:44 schreef WeerServies het volgende:
Voor de mensen die het nog niet kennen, interessante livestreams met het oog op de weerkaarten
Ik kijk het ook altijdquote:Op zondag 15 november 2020 10:44 schreef WeerServies het volgende:
Dan hadden we over een paar uur echt een mega pak. Zou wel een keer leuk zijn.quote:Op zondag 15 november 2020 14:59 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Dat is?
Als die regen toch eens sneeuw was........
Een kanaalrat is een benaming voor een kleine maar zeer venijnige storing waar veel wind op zit. Omdat het een kleine storing betreft werden deze vroeger niet opgepikt door de weermodellen en kon je compleet verrast worden door het noodweer. Ik herinner mij nog een dramatische Hemelvaartsdag in 1983 die (vrijwel) niemand zag aankomen.quote:Op zondag 15 november 2020 14:59 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Dat is?
Als die regen toch eens sneeuw was........
Ik zag op twitter enkele kaartjes voorbij komen met een klein laagje met sterk windveld.quote:Op zondag 15 november 2020 16:15 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik zie nergens een kanaalrat. De kern trekt meer over Schotland heen vanavond.
Ik ben het niet tegen gekomen. Gaat wel hard waaien in dat gebied.quote:Op zondag 15 november 2020 16:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik zag op twitter enkele kaartjes voorbij komen met een klein laagje met sterk windveld.
Klopt, op dit moment geen Kanaalrat in wording, aangezien zo'n systeem letterlijk tussen het zuidoosten van UK en NW Frankrijk tot ontplooiing moet komen. Het scheelt wel allemaal niet erg veel. Dynamisch weertjequote:Op zondag 15 november 2020 16:30 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik ben het niet tegen gekomen. Gaat wel hard waaien in dat gebied.
Ik zou er weinig hoop op hebben weerquote:
Haha, ik zeg niks.quote:Op maandag 16 november 2020 13:10 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, een uur smiddags, en het is alweer donker. Of ja, tis niet eens echt licht geweest vandaag.
ZO GEZELLIG!!!!!!![]()
Lekker kaarsjes aan, warme thee en een dekentje erbij.quote:Op maandag 16 november 2020 13:10 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, een uur smiddags, en het is alweer donker. Of ja, tis niet eens echt licht geweest vandaag.
ZO GEZELLIG!!!!!!![]()
Whatever, bij jou is het ook niet de hele dag zonnig geweest, dat verzin je om stoer te doen.quote:
Niet de hele dag maar wel veel! En zeker niet om 13.00 uur al half donker. Haha, stoer doen.quote:Op maandag 16 november 2020 16:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Whatever, bij jou is het ook niet de hele dag zonnig geweest, dat verzin je om stoer te doen.
https://www.buienradar.nl/nederland/zon-en-wolken/zonneschijnuren
Naja op de zonurenkaart is gewoon te zien dat omgeving midden limburg vandaag niet meer zonuren heeft gehad dan de rest van het land. Dus idd stoer doen, whatever.quote:Op maandag 16 november 2020 17:25 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Niet de hele dag maar wel veel! En zeker niet om 13.00 uur al half donker. Haha, stoer doen.
geen reden om te klagenquote:Op maandag 16 november 2020 17:51 schreef lily het volgende:
Woensdag weer de hele dag zon en 16 graden. Half november.
Goei najaarsweer.quote:Op maandag 16 november 2020 17:51 schreef lily het volgende:
Woensdag weer de hele dag zon en 16 graden. Half november.
Ojee, ik weet wie er nu alvast gaat klagenquote:Op maandag 16 november 2020 23:48 schreef KaterPoes het volgende:
GFS gaat voor sneeuw eind november.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
quote:Op dinsdag 17 november 2020 00:36 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Ojee, ik weet wie er nu alvast gaat klagen
Voorlopig valt er weinig neerslag. Na een klein dipje in temperatuur op vrijdag en zaterdag lijkt het komende week weer rond 12 te worden. Nog wat zon erbij en de vooruitzichten zijn best primaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Waar ben je? Australiė?quote:
Nee, Brabant. Dit is toch geen weer voor midden november manquote:Op woensdag 18 november 2020 14:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waar ben je? Australiė?
Nederland is ook wel lekker zacht. 14/15 graden. Geen hitte of warmte, maar gewoon lekker zacht met zon. Mag best zo blijven tot kerst.
Normaal novemberweer is grauw grijs en koud (boven 0), doe normaal.quote:Op woensdag 18 november 2020 14:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, Brabant. Dit is toch geen weer voor midden november manIk wil kou en sneeuw en ijs. GVD.
Kou en sneeuw zou ook niet normaal zijn. Normaal zou het 8/9 moeten zijn. Vaak is het dan toch grijs, dus doe me dan maar ditquote:Op woensdag 18 november 2020 14:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, Brabant. Dit is toch geen weer voor midden november manIk wil kou en sneeuw en ijs. GVD.
Olifantenhuidquote:Op woensdag 18 november 2020 15:08 schreef dick_laurent het volgende:
Ik denk altijd dat mensen die kou willen een beetje van pijn houden? Want als het echt heel hard vriest en koud is dan voelt dat alsof er allemaal kleine naalden in je huid gaan, van die bijtende stekende kou zeg maar. Doet gewoon pijn.
Dus ja, misschien vinden deze mensen pijn gewoon fijn. Kan ook he....
Hier was er maar een heeeeel klein beetje blauwe lucht, grootste deel van de dag was het gewoon grijs met af en toe een fikse bui. Ik kon niet eens wandelen in de lunchpauze. Gebeurt trouwens bizar weinig, dat we niet kunnen wandelen vanwege de regenquote:Op donderdag 19 november 2020 17:00 schreef Pisces29 het volgende:
Wolken met een beetje blauwe lucht. Geen volle bak grijs. Prima dag vandaag, geen lampen overdag aan hoeven doen.
Toch wel bijzonder dat de winters zo mild zijn geworden. In Scandinaviė hebben ze nog steeds een winter maar begint het gewoon later.quote:Op vrijdag 20 november 2020 06:35 schreef Dven het volgende:
Nipt wat nachtvorst in het land iedereen naar buiten om wolkjes te blazen! Winterpret anno 2020
Ook daar is het niet meer wat het geweest is, zelfde geldt voor Oost-Europa. Enige verschil is dat een paar graden warmer daar nog steeds koud is terwijl Nederland 'vroeger' ook al op de grens balanceerde natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 november 2020 08:34 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Toch wel bijzonder dat de winters zo mild zijn geworden. In Scandinaviė hebben ze nog steeds een winter maar begint het gewoon later.
Standaard elk jaar diep winters is hier nooit geweest. Een enkel jaar springt eruit en die worden steeds schaarser. Het was ook altijd max. 2-4 weken echt koud.quote:Op vrijdag 20 november 2020 09:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Ook daar is het niet meer wat het geweest is, zelfde geldt voor Oost-Europa. Enige verschil is dat een paar graden warmer daar nog steeds koud is terwijl Nederland 'vroeger' ook al op de grens balanceerde natuurlijk.
Da's wat ik zegquote:Op vrijdag 20 november 2020 09:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Standaard elk jaar diep winters is hier nooit geweest. Een enkel jaar springt eruit en die worden steeds schaarser. Het was ook altijd max. 2-4 weken echt koud.
Dus de mensen die naar echte winters verlangen zitten in Nederland sowieso verkeerdquote:
Vertel dat de guys op weerwoord haha, daar zitten ze ondertussen weer in de wanhoop-modus omdat het maar geen winter wil worden in novemberquote:Op vrijdag 20 november 2020 09:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dus de mensen die naar echte winters verlangen zitten in Nederland sowieso verkeerd.
Winter in november is sowieso zeldzaam.quote:Op vrijdag 20 november 2020 09:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vertel dat de guys op weerwoord haha, daar zitten ze ondertussen weer in de wanhoop-modus omdat het maar geen winter wil worden in november
Is maar net wat je onder echte winter verstaat natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 november 2020 09:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dus de mensen die naar echte winters verlangen zitten in Nederland sowieso verkeerd.
Dat.quote:
Temperaturen onder nul. Mag ook wel sneeuw bij, maar dat gaat in Nederland nooit goed. 9 van de 10 keer als hier sneeuw valt, dan valt dat met een warmtefront, dus heb je er even plezier van en daarna last door al die drap en stijgende temperaturen.quote:Op vrijdag 20 november 2020 09:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Is maar net wat je onder echte winter verstaat natuurlijk.
Ja, het begint bijna komisch te worden. Ik vraag mij echt af of sommigen niet helemaal depressief worden, op de wijze dat ze communiceren.quote:Op vrijdag 20 november 2020 09:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vertel dat de guys op weerwoord haha, daar zitten ze ondertussen weer in de wanhoop-modus omdat het maar geen winter wil worden in november
Oh. Mijn schoonfamilie in Finland beleeft het toch anders. Juist korter maar wel extremer.quote:Op vrijdag 20 november 2020 09:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Ook daar is het niet meer wat het geweest is, zelfde geldt voor Oost-Europa. Enige verschil is dat een paar graden warmer daar nog steeds koud is terwijl Nederland 'vroeger' ook al op de grens balanceerde natuurlijk.
Geen idee in welke context je extreem in dezen bedoelt.quote:Op vrijdag 20 november 2020 12:22 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Oh. Mijn schoonfamilie in Finland beleeft het toch anders. Juist korter maar wel extremer.
Koudste februari maand in jaren. Ook maart is uitzonderlijk koud volgens mij.quote:Op vrijdag 20 november 2020 12:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Geen idee in welke context je extreem in dezen bedoelt.
Het spijt me kerel maar dan ben je écht van verkeerde informatie voorzien.quote:Op vrijdag 20 november 2020 12:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Koudste februari maand in jaren. Ook maart is uitzonderlijk koud volgens mij.
Oke kut schoonfamiliequote:Op vrijdag 20 november 2020 12:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Het spijt me kerel maar dan ben je écht van verkeerde informatie voorzien.
[ afbeelding ]
[oimg]http://www.karstenhaustei(...)3_monthly_europe.png[/img]
Januari 2020 was overigens wel de warmste ooit gemeten in Europa. Waarbij het zwaartepunt vooral in het noordoosten van het continent lag met in Finland een gemiddelde temperatuur die 10 graden boven de norm lag.
Het is ook geen geheim dat het noorden van Europa het hardst opwarmt. Dat het incidenteel nog steeds (extreem) koud kan worden is natuurlijk ook niet gek.
Niet veel lees ik, wordt weer gewoon kwakkelen en een keer een paar koude dagen ertussen... Winterbanden doe ik niet meer aan, is weggegooid geld met de winters van tegenwoordig.quote:
Bahquote:Op vrijdag 20 november 2020 22:36 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Toch een redelijke kans kans op koud weer begin december
Als het daarbij niet zo grijs is als vandaag en de zon zo nu en dan komt kijken, is daar niks mis mee. Veel neerslag wordt er de komende periode niet verwacht. Zoals ik las en zie niet continu grijs, dus dat scheelt.quote:
Wind draait naar het oosten. Kans op zon neemt dan toe.quote:Op zaterdag 21 november 2020 11:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Als het daarbij niet zo grijs is als vandaag en de zon zo nu en dan komt kijken, is daar niks mis mee. Veel neerslag wordt er de komende periode niet verwacht. Zoals ik las en zie niet continu grijs, dus dat scheelt.
Assen, he...;)quote:Op zaterdag 21 november 2020 13:03 schreef Frutsel het volgende:
Checkt radar: amper regen boven Nederland.
Check: gebruikelijke gehuil om nix
quote:Op zaterdag 21 november 2020 13:11 schreef Dven het volgende:
Wat djeez ziet
[ afbeelding ]
How djeez het doet overkomen
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 22 november 2020 10:22 schreef aloa het volgende:
De kans op vorstdagen neemt toe.
[ afbeelding ]
Zomer op Spitsbergen doorbrengen misschien wat voor jou dan?quote:Op zondag 22 november 2020 11:22 schreef Starhopper het volgende:
Ik hoop op een lekkere zomer met veel zon en maximum temperaturen rond 0 graden overdag![]()
Euhh.... winter bedoel ik. Sorryquote:Op zondag 22 november 2020 12:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zomer op Spitsbergen doorbrengen misschien wat voor jou dan?
Inderdaad lekker donker herfstweer buiten. Heerlijk om binnen op de bank te zitten met Netflix en een bak chips ofzo.quote:Op zondag 22 november 2020 13:20 schreef lily het volgende:
Hier is het zwaar bewolkt en dus grijs en best donker.
Ik ga echt juichen als er in december of januari een goed pak sneeuw ligt dat langer dan een halve dag blijft liggen. Langlaufen op de Veluwequote:Op zondag 22 november 2020 20:05 schreef clownadriaan het volgende:
En mogelijk ook een beetje sneeuw. Al zal dat alleen op de Veluwe en Zuid-Limburg evt even kunnen blijven liggen met een graad of 2/3
De media komt al met koppen over winter. man man man....Het wordt gewoon wat frisser, maar om dit gelijk winter te gaan noemen gaat mij te ver. Zoals vandaag met de vele zonuren is echt prima. Of het nou 8, 10 of 12 graden is maakt niet uit.quote:Op maandag 23 november 2020 17:34 schreef aloa het volgende:
EC is een stuk kouder dan GFS. EC gaat voor lichte vorst in de nachten volgende week.
[ afbeelding ]
Tsja, is te verwachten, bij rtl4 zeiden ze net: "Het gaat vriezen"quote:Op maandag 23 november 2020 19:41 schreef INViCTuS het volgende:
De media komt al met koppen over winter. man man man....
tm donderdag is het stabiel, daarna minder en na zaterdag helemaal...we zien welquote:
Met wat nachtvorst mag je al blij zijn tegenwoordig.quote:Op maandag 23 november 2020 22:21 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
tm donderdag is het stabiel, daarna minder en na zaterdag helemaal...we zien wel
SPOILER: Niet al te serieus nemen, maar toch :pOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.brrr...![]()
![]()
[ Bericht 15% gewijzigd door Houtenbeen op 24-11-2020 02:58:58 ]
Hier niet.quote:Op dinsdag 24 november 2020 15:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Mooi! Vandaag ook trouwens. Wat een zonnige dag.
Zei ik tochquote:Op dinsdag 24 november 2020 14:36 schreef aloa het volgende:
De nieuwe pluim is weer een stuk minder koud.
[ afbeelding ]
Jammer, er lijkt nog geen winter aan te komen.quote:Op dinsdag 24 november 2020 14:36 schreef aloa het volgende:
De nieuwe pluim is weer een stuk minder koud.
[ afbeelding ]
Zou ik ook niet verwachtenquote:Op dinsdag 24 november 2020 21:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer, er lijkt nog geen winter aan te komen.
Pluim wederom frisserquote:Op dinsdag 24 november 2020 21:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer, er lijkt nog geen winter aan te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |