SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S100.000 katjes
Fuck the EBU!
Typisch dat het na zonsondergang is.quote:Op maandag 2 november 2020 18:11 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Nee hoor, dat stond al in de kaarten; Eerst een buienlijn en daarna opklaringen vanuit het westen. Het wordt morgen ook maar 12 C....dat je het vast weeten zonnig
Niks daarvan! Ik wil sneeuwstormen en vrieskou.quote:Op maandag 2 november 2020 20:40 schreef DemonRage het volgende:
De hele winter zo lekker zacht als vandaag (todat het koufront over trok)
Waarom?quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:00 schreef V. het volgende:
[..]
Niks daarvan! Ik wil sneeuwstormen en vrieskou.
Omdat we dat al jaren niet hebben gehad en dat hoort bij winter. We zijn verdorie geen Middellandsezeeklimaat...quote:
quote:Op dinsdag 3 november 2020 12:34 schreef V. het volgende:
[..]
Omdat we dat al jaren niet hebben gehad en dat hoort bij winter. We zijn verdorie geen Middellandsezeeklimaat...
Daar heb je nog wel iets extra's voor nodigquote:Op dinsdag 3 november 2020 12:34 schreef V. het volgende:
[..]
Omdat we dat al jaren niet hebben gehad en dat hoort bij winter. We zijn verdorie geen Middellandsezeeklimaat...
Met dank aan die 4.5 uur nu toch alweer het op 6 na zonnigste jaar ooit gemetenquote:Op dinsdag 3 november 2020 12:39 schreef Leonos het volgende:
Vanochtend blauwe lucht, nu weer bewolkt en woei
Waait snel over.quote:
quote:
Lees net dat we nog geduld moeten hebbenquote:Op woensdag 4 november 2020 12:23 schreef MissHobje het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hopelijk vanmiddag nog wat zon...kan ik nog even wandelen.
Vanmiddag 3 uur buiten in een t-shirt gewerktquote:Op woensdag 4 november 2020 10:46 schreef aloa het volgende:
Ik ga even in de tuin staan. Beetje frisse lucht.
Wat een nerds zitten daar. Wees blij dat het gvd eindelijk eens een week droog blijft. Sinds 22 september was het extreem triest en depressief weer.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:16 schreef Schwein het volgende:
Zat voor de gein even op Weerwoord te lezen. Wat een zuurpruimen, zeg. De winter is nu al afgeschreven en omdat het vandaag en de komende tijd niet gaat regenen klagen ze al weer over de droogte..
GRUWELIJK NAT @Zipportalquote:Op donderdag 5 november 2020 00:10 schreef Dagoduck het volgende:
Gaan echt de natste plaats van het land worden dit jaar.
[ afbeelding ]
Echt he, vreselijke kutsite ook.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:16 schreef Schwein het volgende:
Zat voor de gein even op Weerwoord te lezen. Wat een zuurpruimen, zeg. De winter is nu al afgeschreven en omdat het vandaag en de komende tijd niet gaat regenen klagen ze al weer over de droogte..
Is leedvermaak om een stel autisten helemaal depressief en sjagerijnig te zien worden als het in de winter maar niet koud wordt en het niet gaat sneeuwen. En als er dan iemand een opmerking maakt over een weerkaartje buiten de betrouwbare termijn wat de anderen niet bevalt dan vliegen ze elkaar in de haren.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:16 schreef Schwein het volgende:
Ach die heb je hier ook hoor; te droog, te nat, te koud, veeeelste warm, te veel wind, te bewolkt, te mistig, etcquote:Op woensdag 4 november 2020 16:16 schreef Schwein het volgende:
Ja die week of 7 regen was niet voldoende zekerquote:Op woensdag 4 november 2020 16:16 schreef Schwein het volgende:
Bij het radio journaal hebben ze het nogsteeds over droog tot iig zondag.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:33 schreef Djeez het volgende:
Zo, er komt even een beste bak water aan voor het Noorden. Was toch helemaal niet voorspeld voor vandaag
Je hoeft niet uit te leggen waar je fietst beroemdheidquote:Op donderdag 5 november 2020 14:32 schreef ddx het volgende:
[..]
Bij het radio journaal hebben ze het nogsteeds over droog tot iig zondag.
Nou volgens mij ga ik straks weer nat worden als ik naar huis ga fietsen... (rond Amsterdam)
quote:Op donderdag 5 november 2020 14:37 schreef Leonos het volgende:
[..]
Je hoeft niet uit te leggen waar je fietst beroemdheid
Ik heb dat vanmorgen wel gehoord; Droog met wellicht een enkel buitje maar alleen in het Noorden....quote:Op donderdag 5 november 2020 13:33 schreef Djeez het volgende:
Zo, er komt even een beste bak water aan voor het Noorden. Was toch helemaal niet voorspeld voor vandaag
Stelt weinig voor.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:33 schreef Djeez het volgende:
Prima en ideaal weer om buiten te werkenquote:Op donderdag 5 november 2020 13:33 schreef tabletje het volgende:
Nou, en dan is het zonnig met 10 graden
Saaaaaiiii
Hadden we deze oost/zuidstroming maar eens zo lang in de winter of zomer. Je kan alweer uittekenen dat vanaf eind november de zuidwestmachine aan gaat.quote:Op donderdag 5 november 2020 19:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Prima en ideaal weer om buiten te werken. komend weekend 14-16 graden, droog en voldoende zon. Echt dikke prima. Vanochtend nog fotootje kunnen maken
https://www.instagram.com/p/CHM1vEAA_eO/
direct link doet het weer eens niet
Voorjaar of herfst. Wel typisch. Zomer overigens ook wel eens, maar in de winter als het al goed valt, dan nooit zo lang. Komt toch door de straalstroom die dan sterker is en vaker zwabbert, dus heel lang stabiel hogedruk weer komt dan minder vaak voor.quote:Op vrijdag 6 november 2020 01:03 schreef tabletje het volgende:
[..]
Hadden we deze oost/zuidstroming maar eens zo lang in de winter of zomer. Je kan alweer uittekenen dat vanaf eind november de zuidwestmachine aan gaat.
Mee eens.quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Begin/half november dit weer is gewoon perfect. Mooie zonsopkomsten en ondergangen.
Zou juist perfect voor januari zijn. Die grafmaand kan wel wat zonlicht gebruiken.quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Voorjaar of herfst. Wel typisch. Zomer overigens ook wel eens, maar in de winter als het al goed valt, dan nooit zo lang. Komt toch door de straalstroom die dan sterker is en vaker zwabbert, dus heel lang stabiel hogedruk weer komt dan minder vaak voor.
Begin/half november dit weer is gewoon perfect. Mooie zonsopkomsten en ondergangen. het is misschien wat saai, maar zo ongeveer elk ander weertype is slechter dan dit. Van mij mag het nog wel even blijven. Ik werk ook buiten, dus heb niks te klagen
Prachtig maakt het nog niet warm. En dat zonnetje komt en gaat ook nog eens.quote:Op vrijdag 6 november 2020 18:23 schreef Adrie072 het volgende:
Sommige op straat kleden zich al alsof het hartje winter is, was toch prachtig vandaag!
Mooiquote:Op donderdag 5 november 2020 19:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Prima en ideaal weer om buiten te werken. komend weekend 14-16 graden, droog en voldoende zon. Echt dikke prima. Vanochtend nog fotootje kunnen maken
https://www.instagram.com/p/CHM1vEAA_eO/
direct link doet het weer eens niet
Het is nu heel verschillend. Ik zag laatst iemand in een korte sportbroek en daarnaast iemand dik ingepakt inclusief handschoenen. Vond het wel een grappig contrast.quote:Op vrijdag 6 november 2020 18:23 schreef Adrie072 het volgende:
Sommige op straat kleden zich al alsof het hartje winter is, was toch prachtig vandaag!
Maar gelukkig schijnt de zon!!quote:Op zaterdag 7 november 2020 10:42 schreef aloa het volgende:
Frisse nacht en ochtend idd. Bijna het hele land zit nu nog onder de 10 graden.
[ afbeelding ]
Hoe dan? Schitterend weer, zon, strakblauwe lucht.quote:
Precies!quote:Op zondag 8 november 2020 19:01 schreef Pisces29 het volgende:
Fijne dag vandaag. Zoveel mogelijk buiten geweest.
De Bilt gisteren één van de somberste plekken van het land, nu de zonnigstequote:Op maandag 9 november 2020 11:09 schreef dick_laurent het volgende:
Lekker zacht buiten met zon nu. Super nice
En rond de 5 zonuren. Nog minder dan 10 uur te gaan en top 5 zonnigste jaren ooit gemeten is bereikt. Daarmee staan zowel 2018, 2019 en 2020 in de top 5. Bizar gegeven wel eigenlijk maar ik kan me voorstellen dat jij er niets op tegen hebt ;-)quote:Op maandag 9 november 2020 13:26 schreef dick_laurent het volgende:
16.7 graden @ de BiltLandelijk tmax dagrecord voor 9 november is gesneuveld
Tis alweer voorbijquote:
Ik vind het eerder bizar dat ie vroegah dus bijzonder weinig scheen.quote:Op maandag 9 november 2020 15:25 schreef Dven het volgende:
[..]
En rond de 5 zonuren. Nog minder dan 10 uur te gaan en top 5 zonnigste jaren ooit gemeten is bereikt. Daarmee staan zowel 2018, 2019 en 2020 in de top 5. Bizar gegeven wel eigenlijk maar ik kan me voorstellen dat jij er niets op tegen hebt ;-)
Weinig is een waardeoordeel ofwel beoordeeld op basis van persoonlijke wensen ofwel van statistiek. Ik durf te gokken welke van de twee jij in jouw oordeel gebruiktquote:Op maandag 9 november 2020 19:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik vind het eerder bizar dat ie vroegah dus bijzonder weinig scheen.
Ik kan er vrij goed mee leven dat de temperatuur de komende weken 10-15 graden blijft met droog en relatief zonnig weer. ideaal als je buiten werkt
Warmtekanon staat voorlopig wel aan.quote:Op maandag 9 november 2020 20:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lekker warmterecords breken toch.
Ik denk beidequote:Op maandag 9 november 2020 20:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Weinig is een waardeoordeel ofwel beoordeeld op basis van persoonlijke wensen ofwel van statistiek. Ik durf te gokken welke van de twee jij in jouw oordeel gebruikt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |