abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195933971
twitter


Google translate:

quote:
Volgens onze informatie heeft een man donderdagochtend verschillende mensen met een mes aangevallen in de basiliek Notre-Dame in Nice.
Donderdagmorgen, rond 9 uur 's ochtends, viel een man verschillende mensen aan in de basiliek Notre-Dame in Nice. Volgens het eerste rapport stierf een vrouw, onthoofd, en twee gewonden, een van hen in ernstige toestand. De aanvaller werd 10 minuten later gearresteerd door de politie, die het vuur moest openen om hem onder controle te krijgen.
https://www.europe1.fr/fa(...)r&Echobox=1603960308



twitter



twitter



quote:
‘Terreuraanslag’ door messentrekker in kerk Nice: zeker drie doden, meerdere gewonden
VIDEOMinstens drie personen zijn vanmorgen om het leven gekomen door een mesaanval in of voor de deur van een kerk in de Franse stad Nice. Meerdere mensen raakten gewond, berichten Franse media.

Buitenlandredactie 29 okt. 2020 Laatste update: 10:53
32
1
De dader is opgepakt en raakte daarbij gewond. Dit als gevolg van politiekogels, meldt persagentschap AFP. Dat spreekt van drie doden van wie bij zeker n de keel werd doorgesneden en baseert zich op regeringsbronnen. Een man en vrouw werden in de kerk gedood, een andere vrouw bezweek aan haar verwondingen in ene nabijgelegen caf waar ze zwaargewond naartoe was gevlucht. De slachtoffers werden omstreeks 9 uur aangevallen in de kerk.

Volgens de burgemeester van Nice wijst alles op een terreuraanslag die plaatsvond in de Onze Lieve Vrouw basiliek. De anti-terreuraanklager in Parijs heeft een onderzoek geopend wegens “moord en poging tot moord in relatie met een terroristische onderneming’ en “criminele terroristische samenzwering".

Crisisvergadering
De Franse minister van Binnenlandse Zaken Gerald Darmanin kondigde op Twitter aan dat er een interministerile “crisisbijeenkomst” zal worden gehouden in Parijs. President Emmanuel Macron en premier Jean Castex zijn daarbij aanwezig. De Franse president vertrekt daarna naar Nice.

In 2016 was Nice ook al het decor van een terreuraanslag. Daarbij kwamen op 4 juli, de nationale feestdag, maar liefst 86 mensen om het leven toen een man met een vrachtwagen inreed op de feestende menigte op de promenade. De dader bleek een geradicaliseerde jihadist te zijn.
https://www.ad.nl/buitenl(...)e-gewonden~a04f2314/
pi_195933986
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:11 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Dat ligt zeker in Frankrijk heel erg voor de hand ja. Maar meer wat meer over zijn leven en of die weleens op de radar van de autoriteiten is geweest.
Maand geleden via Italie naar Frankrijk gegaan. Hij is Itali uitgezet, men heeft geen idee hoe hij in Frankrijk is beland.
pi_195934000
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:06 schreef Aloulu het volgende:
Al meer bekend over de dader? Wie is het? Bekend bij de Franse autoriteiten al geradicaliseerd?
Volgens persbureau AFP op twitter ging het om iemand die in september op Lampedusa was aangekomen.
quote:
Cet homme, selon une "source locale proche du dossier", se nomme Brahim Aoussaoui. Non demandeur d'asile en France, il tait arriv par Lampedusa fin septembre
Welkom in mijn land zongen ze nog voor hem......
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  donderdag 29 oktober 2020 @ 21:23:14 #4
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_195934120
quote:
15s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 20:56 schreef van_Lamehuizen het volgende: [..] Maar wat als die mensen die het smakeloos vinden dan heisa maken/het aan de grote klok hangen, iets waarmee in principe ook nog niets mis is, ware het niet dat bekend is dat er lieden zijn die in reactie erop over gaan tot grof geweld of fatwa's uitroepen.
Dat ligt aan de manier waarop dat gebeurt. Wat mij betreft zou iedereen zo vrij mogen/moeten zijn hier om aan te geven dat ze zoiets smakeloos vinden (als ze dat nodig vinden). Maar dat is het dan ook. Geen oproep tot verbieden, geen beeld schetsen dat je onderdrukt wordt, niet zeggen dat dit niet onder VvmU zou vallen, niet spreken namens alle gelovigen, niet de makers/opiniemakers als de vijand afschilderen, niet oproepen tot tegenreacties, etc. Mocht er toch een idioot zijn die het in zijn hoofd haalt om hierdoor geweld te (willen) gebruiken, dat vooral proberen te voorkomen. En als het helaas toch gebeurt, en je bent een van de personen die voorafgaand publiekelijk zijn afkeur heeft uitgesproken over (bijvoorbeeld) spotprenten, dit zwaar veroordelen. En mensen die Fatwa's uitroepen en hier wonen, verliezen wat mij betreft per direct hun volledige bestaansrecht hier. Wat ze in het buitenland doen heb je geen invloed op, en dat moet je ook niet willen.
quote:
Hoe verenig je een vrije/seculiere samenleving met dit soort geloofsovertuigingen waarbinnen martelaarschap je van een plaatsje in het paradijs verzekert en waarbinnen er ook een verloop bestaat tussen vrijzinnigere en juist zeer strenge stromingen?
Dat is moeilijk. Het Christendom is het ook gelukt. Het begint mijns inziens bij gedwongen assimileren. Dat is altijd een vies woord geweest, maar lijkt me bittere noodzaak.
pi_195934249
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:23 schreef Repentless het volgende:

[..]

Dat ligt aan de manier waarop dat gebeurt. Wat mij betreft zou iedereen zo vrij mogen/moeten zijn hier om aan te geven dat ze zoiets smakeloos vinden (als ze dat nodig vinden). Maar dat is het dan ook. Geen oproep tot verbieden, geen beeld schetsen dat je onderdrukt wordt, niet zeggen dat dit niet onder VvmU zou vallen, niet spreken namens alle gelovigen, niet de makers/opiniemakers als de vijand afschilderen, niet oproepen tot tegenreacties, etc. Mocht er toch een idioot zijn die het in zijn hoofd haalt om hierdoor geweld te (willen) gebruiken, dat vooral proberen te voorkomen. En als het helaas toch gebeurt, en je bent een van de personen die voorafgaand publiekelijk zijn afkeur heeft uitgesproken over (bijvoorbeeld) spotprenten, dit zwaar veroordelen. En mensen die Fatwa's uitroepen en hier wonen, verliezen wat mij betreft per direct hun volledige bestaansrecht hier. Wat ze in het buitenland doen heb je geen invloed op, en dat moet je ook niet willen.
[..]

Dat is moeilijk. Het Christendom is het ook gelukt. Het begint mijns inziens bij gedwongen assimileren. Dat is altijd een vies woord geweest, maar lijkt me bittere noodzaak.
Dat assimileren kun je vergeten en loopt sws enige vertraging op als iedereen die mensen nog steeds als vieze allochtoon zien.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 21:30:35 #6
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_195934301
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:28 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Dat assimileren kun je vergeten en loopt sws enige vertraging op als iedereen die mensen nog steeds als vieze allochtoon zien.
Er zijn veel allochtonen die hier zeer goed assimileren en gerespecteerd worden. Aziatische mensen bijvoorbeeld.
pi_195934349
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:30 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Er zijn veel allochtonen die hier zeer goed assimileren en gerespecteerd worden. Aziatische mensen bijvoorbeeld.
Wacht even, jij denkt dat Aziaten geassimileerd zijn? Hihi.


Verduidelijk eerst even wat jij onder assimilatie verstaat.
pi_195934433
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:11 schreef Aloulu het volgende:

[..]
of die weleens op de radar van de autoriteiten is geweest.
Vanwege het lek in de eurodac regelgeving en het feit dat het europees hof heeft geoordeeld dat illegaal verblijf geen strafbaar feit is kan men illegaal vrij door de EU reizen. De EU is mijnsinziens ondertussen medeplichtig aan het feit dat het voor terroristen die willen infiltreren wel erg gemakkelijk wordt gemaakt aanslagen te plegen omdat ze hierdoor onder de radar kunnen opereren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 29 oktober 2020 @ 21:35:48 #9
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_195934453
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:32 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Wacht even, jij denkt dat Aziaten geassimileerd zijn? Hihi.

Troll dus.
pi_195934574
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 20:49 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ben het wel met je eens. Je hebt altijd idioten die zoiets toejuichen. Bij aanslagen zoals Utoya of Christchurch werd er ook gejuicht door een aantal halve zolen. Dan valt 426 inderdaad mee. Verwachten dat dat niet gebeurt is onrealistisch, ondanks dat het smakeloos blijft.
[..]

Zoals het merendeel, gelukkig. Het is ook prima als het veel mensen wel boeit en het smakeloos vinden. En daar moet het dan bij blijven.
Sorry, ik heb de honderden smalende reacties n.a.v.Christchurch op facebook even gemist.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_195934604
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:06 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Je mist wel vaker iets merk ik.
Ach, afgaand op de rest van je posts met strekkingen als "maar autochtonen vermoorden hun gezinnen en dan is er amper aandacht voor" had ik inderdaad niet verwacht dat jij 1. geen soeniet, en 2 naar eigen zeggen geen moslim zou zijn.
pi_195934673
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:30 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Er zijn veel allochtonen die hier zeer goed assimileren en gerespecteerd worden. Aziatische mensen bijvoorbeeld.
https://www.at5.nl/artike(...)ook-hier-gebeurt-het

nieuws van vandaag nog :')
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_195934689
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:28 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Dat assimileren kun je vergeten en loopt sws enige vertraging op als iedereen die mensen nog steeds als vieze allochtoon zien.
Iedereen hier die de sharia/Cairo verklaring hoger zet dan onze normen en waarden/UVRM is geen "vieze allochtoon" maar maakt moedwillig een deel uit van een kwaadaardig tumor die zich hier in de vrije en moderne samenleving nestelt.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 29 oktober 2020 @ 21:49:32 #14
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_195934710
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:28 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Dat assimileren kun je vergeten en loopt sws enige vertraging op als iedereen die mensen nog steeds als vieze allochtoon zien.
Dit is het bekende kip-ei-verhaal. Integreren/assimileren bepaalde allochtonen niet omdat ze als "vieze allochtoon" worden gezien, of worden bepaalde allochtonen als "vieze allochtoon" gezien omdat ze niet/weigeren te integreren/assimileren?

Ik neig zelf veel meer naar het laatste. Ik kom zelf uit de Randstad, en zie en ken genoeg allochtonen die gewoon prima gentegreerd/geassimileerd zijn. Logisch ook, want ik ben 38 en mijn leeftijdgenoten zijn voor het grootste deel natuurlijk gewoon hier geboren.

Uiteraard nog wel met een eigen culturele achtergrond, maar men is hier opgegroeid, spreekt de taal vloeiend, heeft een baan en respecteert de Nederlandse wet.

Dat is dus ook iets waar je nieuwkomers simpelweg toe moet verplichten: spreek je de taal binnen twee tot drie jaar niet op acceptabel niveau? Doe je geen enkele moeite om werk te vinden? Eis je "respect" voor jouw normen en waarden en levensopvattingen, wat erin resulteert dat anderen die tot de oorspronkelijke bewoners van dit land behoren verworven vrijheden moeten inleveren? Dan hoor je niet in dit land thuis en moet je gedwongen vertrekken.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 21:50:58 #15
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195934727
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:23 schreef Repentless het volgende:

[..]

Dat is moeilijk. Het Christendom is het ook gelukt. Het begint mijns inziens bij gedwongen assimileren. Dat is altijd een vies woord geweest, maar lijkt me bittere noodzaak.
Dat kan, maar assimilatie neemt meestal meerdere generaties in beslag. Bovendien zijn de instrumenten daarvoor beperkt. De min of meer automatische verlening van het staatsburgerschap met volledige politieke rechten aan grote groepen niet-geaccultureerde nieuwkomers is wat dat betreft een historische fout geweest. Het maakt het voor de migrant minder noodzakelijk om naar aanpassing te streven en het maakt het voor overheden veel moeilijker om achteraf nog bij te sturen zonder zichzelf in allerlei morele en juridische bochten te moeten wringen.
pi_195934769
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:35 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Vanwege het lek in de eurodac regelgeving en het feit dat het europees hof heeft geoordeeld dat illegaal verblijf geen strafbaar feit is kan men illegaal vrij door de EU reizen. De EU is mijnsinziens ondertussen medeplichtig aan het feit dat het voor terroristen die willen infiltreren wel erg gemakkelijk wordt gemaakt aanslagen te plegen omdat ze hierdoor onder de radar kunnen opereren.
Bovendien worden al die vluchtelingenverdragen misbruikt voor een doel waar ze helemaal niet voor gesloten zijn. Ze zijn in de jaren '50 gesloten om een handjevol vluchtelingen (tegenstanders van de communistische dictaturen en na WO II verdreven Duitsers) uit het toenmalige Oostblok een nieuw thuis te bieden, niet om hele hordes uit een cultuur die volstrekt onverenigbaar is met de onze en bovendien met een hekel aan ons en onze samenleving van gratis kost en inwoning te voorzien.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195934818
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:49 schreef Repentless het volgende:

[..]

Dit is het bekende kip-ei-verhaal. Integreren/assimileren bepaalde allochtonen niet omdat ze als "vieze allochtoon" worden gezien, of worden bepaalde allochtonen als "vieze allochtoon" gezien omdat ze niet/weigeren te integreren/assimileren?

Ik neig zelf veel meer naar het laatste. Ik kom zelf uit de Randstad, en zie en ken genoeg allochtonen die gewoon prima gentegreerd/geassimileerd zijn. Logisch ook, want ik ben 38 en mijn leeftijdgenoten zijn voor het grootste deel natuurlijk gewoon hier geboren.

Uiteraard nog wel met een eigen culturele achtergrond, maar men is hier opgegroeid, spreekt de taal vloeiend, heeft een baan en respecteert de Nederlandse wet.

Dat is dus ook iets waar je nieuwkomers simpelweg toe moet verplichten: spreek je de taal binnen twee tot drie jaar niet op acceptabel niveau? Doe je geen enkele moeite om werk te vinden? Eis je "respect" voor jouw normen en waarden en levensopvattingen, wat erin resulteert dat anderen die tot de oorspronkelijke bewoners van dit land behoren verworven vrijheden moeten inleveren? Dan hoor je niet in dit land thuis en moet je gedwongen vertrekken.
Dan pas je de wetten maar aan.
pi_195934850
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:57 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Dan pas je de wetten maar aan.
Die wil zal er wel zijn onder een deel van de bevolking. Een ander deel van de bevolking, met name het slag dat VVD, D66, GroenLinks stemt bedrijft nog altijd liever appeasementpolitiek jegens de religie der moezels.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_195934857
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:49 schreef Repentless het volgende:
Eis je "respect" voor jouw normen en waarden en levensopvattingen, wat erin resulteert dat anderen die tot de oorspronkelijke bewoners van dit land behoren verworven vrijheden moeten inleveren? Dan hoor je niet in dit land thuis en moet je gedwongen vertrekken.
En wat als er onder die hier geboren nieuwe Nederlanders nou veel meer draagvlak bestaat voor andere normen, waarden en daaruit voortvloeiende wetten? Een verbod op het beschimpen van religieuze figuren als de profeet Mohammed bijvoorbeeld. Moeten zij dat dan via de democratische weg wel in kunnen voeren of moet er tot een zoveelste generatie een soort van tweederangsburgerschap bestaan? :?
pi_195934905
quote:
5s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

En wat als er onder die hier geboren nieuwe Nederlanders nou veel meer draagvlak bestaat voor andere normen, waarden en daaruit voortvloeiende wetten? Een verbod op het beschimpen van religieuze figuren als de profeet Mohammed bijvoorbeeld. Moeten zij dat dan via de democratische weg wel in kunnen voeren of moet er tot een zoveelste generatie een soort van tweederangsburgerschap bestaan? :?
Maak het niet zo moeilijk, gewoon weg met spul.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_195934930
Waarom moeten Moslims zich assimileren? Volgens mij hoeft dat helemaal niet, zolang ze zich aan basis normen en waarden houden. Nederland/Frankrijk is ook niet uniform, nooit geweest.

Kan iemand me nog uitleggen of de Koran perfect is? Al weet ik wel dat de meerderheid van de Moslims daarin gelooft.

En als het perfect is, hoe komt het dat het vaak zo slecht geinterpreteerd wordt? Is dat omdat het dusdanig complex is, dat het niet eenvoudig te begrjipen is? Zo ja, is het dan nog wel een perfect boek? Zou een perfect boek niet makkelijk te begrijpen moeten zijn? Of is het toch makkelijk te begrijpen? De Koran zegt zelf dit:

quote:
Hence, We made it easy to understand this Qur'an and to remember it. Who, then, is willing to keep it in mind? (54:17)
Het is dus makkelijk om te begrijpen?

Hoe komt het dan dat wetenschappers zich in allerlei bochten moeten wringen om fragmenten zoals onderstaande in de juiste context te plaatsen zodat het niet meer seksistisch is. Dit kan wel, maar is niet gemakkelijk omdat ze er van uit moeten gaan dat de Koran perfect is. Je kan de Koran dus best wel op een niet extremistische manier interpreteren, maar het wordt je niet gemakkelijk gemaakt. Dit geld trouwens ook voor gekkies zoals de evangelischen in de VS die ook vaak geloven dat de bijbel perfect is. Maar goed, die stemmen dus ook massaal voor gekkies zoals Trump.

quote:
Men are the managers of women, because of the advantage Allah has granted some of them over others, and by virtue of their spending out of their wealth. So righteous women are obedient, care-taking in the absence [of their husbands] of what Allah has enjoined [them] to guard. As for those [wives] whose misconduct you fear, [first] advise them, and [if ineffective] keep away from them in the bed, and [as the last resort] beat them. Then if they obey you, do not seek any course [of action] against them. Indeed, Allah is all-exalted, all-great (4:3)
Of is het dan toch bedoeld zoals het geschreven is? Is de makkelijkste interpretatie (de meest letterlijke) dan niet de juiste? Is het dan ook niet logisch dat zo'n boek extremisme nogal makkelijk maakt? Het boek is perfect en de gemakkelijkste interpretatie is vaak gruwelijk op vele punten.

Is dit dan geen probleem met de Islam? Waarom kunnen we niet gewoon zeggen dat de Koran NIET perfect is en dat de Islam WEL hervormd moet worden?
  donderdag 29 oktober 2020 @ 22:08:46 #22
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_195934980
quote:
4s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:41 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Sorry, ik heb de honderden smalende reacties n.a.v.Christchurch op facebook even gemist.
Ik houd ook niet alle reacties bij op de diverse sociale media. Het gaat erom dat je nu eenmaal altijd provocerende idioten hebt die zoiets aangrijpen om extra olie op het vuur te gooien. Hoeveel het er zijn vanuit beide kanten heb ik geen zicht op, en het kan best zijn dat het aantal vanuit de ene kant veel hoger is dan vanuit de andere kant.

Het punt was echter dat zulke reacties altijd te verwachten zijn, hoe triest het ook is.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 22:09:02 #23
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_195934983
Dit keer toch maar eens lekker rechts stemmen. Dan maar een dwaas aan de macht.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 22:09:47 #24
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_195934994
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 22:04 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Internet held
Je bent het oneens?
Van jou mogen deze parels rustig binnentreden?
pi_195935011
quote:
4s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:41 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Sorry, ik heb de honderden smalende reacties n.a.v.Christchurch op facebook even gemist.
Dat zal dan vooral op plekken als 4chan geweest zijn maar of er ook honderden verschillende posters geweest zullen zijn... geen idee.
pi_195935024
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 22:09 schreef Draak31 het volgende:
Dit keer toch maar eens lekker rechts stemmen. Dan maar een dwaas aan de macht.
Je kunt ook gewoon politiek midden stemmen op Wilders. Zijn ook nogal wat mensen die hem een dwaas vinden. Dat vond ik zelfs na Charlie Hebdo ook.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_195935078
quote:
14s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 22:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat zal dan vooral op plekken als 4chan geweest zijn maar of er ook honderden verschillende posters geweest zullen zijn... geen idee.
Ja, geluid van dat soort naar tuig zit dan ook vooral op dat soort schimmige uithoeken van het internet.

Niet op zoiets mainstream zoals Facebook, wat je nu wel ziet na de zoveelste terreur daad uit naam van one and only islamitische god.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_195935099
Geen terroristisch motief bij man die in Avignon mensen bedreigde met wapen

De man die donderdagochtend in de Zuid-Franse stad Avignon omstanders bedreigde met een wapen, was in behandeling bij een psychiater, meldt de Franse justitie aan lokale media. Volgens de politie had hij geen terroristisch motief. Wel zou hij volgens getuigen een nazigroet hebben gebracht.

Eerder meldden Franse media dat hij "Allahoe akbar" (God is de grootste) zou hebben geroepen, maar de officier van justitie benadrukt dat dit niet klopt. De politie gaat er nu van uit dat er geen terroristische motieven in het spel waren, schrijft persbureau AFP.

https://www.nu.nl/buitenl(...)eigde-met-wapen.html
pi_195935133
quote:
5s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

En wat als er onder die hier geboren nieuwe Nederlanders nou veel meer draagvlak bestaat voor andere normen, waarden en daaruit voortvloeiende wetten? Een verbod op het beschimpen van religieuze figuren als de profeet Mohammed bijvoorbeeld. Moeten zij dat dan via de democratische weg wel in kunnen voeren of moet er tot een zoveelste generatie een soort van tweederangsburgerschap bestaan? :?
De enigen, die (mocht het uiteindelijk zo ver komen) schuld zullen zijn aan de invoering van de sharia in Europa, zijn de hebzucht van het Europese bedrijfsleven en hun politieke trawanten vanaf de jaren '60. Die waren van mening dat Europa gerust opgeofferd mocht worden voor korte termijnwinsten van het bedrijfsleven door massaal makkelijk uit te buiten werknemers uit een volstrekt niet met de onze verenigbare cultuur naar Europa te halen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 22:17:55 #30
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_195935143
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:50 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat kan, maar assimilatie neemt meestal meerdere generaties in beslag. Bovendien zijn de instrumenten daarvoor beperkt. De min of meer automatische verlening van het staatsburgerschap met volledige politieke rechten aan grote groepen niet-geaccultureerde nieuwkomers is wat dat betreft een historische fout geweest. Het maakt het voor de migrant minder noodzakelijk om naar aanpassing te streven en het maakt het voor overheden veel moeilijker om achteraf nog bij te sturen zonder zichzelf in allerlei morele en juridische bochten te moeten wringen.
Volledig eens. Maar wetten zijn er wat mij betreft om aangepast te worden naar wat er gezien de huidige situatie noodzakelijk is om een land zoveel mogelijk in goede banen te leiden.

Ik vind het dan ook belachelijk dat nieuwkomers zich beroepen op hier geldende wetten die ooit in het leven zijn geroepen om vrijheden van mensen te waarborgen, met als doel anderen hun vrijheden te ontnemen. Nota bene wetten die tot stand zijn gekomen in een maatschappij die zij afwijzen.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 22:18:28 #31
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_195935154
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:57 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Dan pas je de wetten maar aan.
Eens, dat zou ook moeten gebeuren.
pi_195935195
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 22:09 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Je bent het oneens?
Van jou mogen deze parels rustig binnentreden?
Waar zeg ik dat?
pi_195935371
Het asielbeleid in heel Europa moet op de schop, zoveel is wel duidelijk nu. Dit varken was amper 3 maanden in Europa, meegekomen met vluchtelingen en in Lampedusa aan land gekomen, afkomstig uit Tunesie waar er geen enkele reden is om te vluchten. Meest aannemelijk is dat hij op een missie was, en dus kun je rustig zeggen missie geslaagd. Rest nog de vraag hoeveel meer van dit soort kankergezwellen door de mazen van het net zijn geglipt, en ik vrees dat het er veel zijn. De deur moet gewoon op slot voor alles en iedereen uit islamitische landen, zelfs voor echte vluchtelingen, zoek je heil maar in de regio waar je vandaan komt. Dit kan zo gewoon niet blijven doorgaan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_195935680
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 22:28 schreef Hathor het volgende:
Het asielbeleid in heel Europa moet op de schop, zoveel is wel duidelijk nu. Dit varken was amper 3 maanden in Europa, meegekomen met vluchtelingen en in Lampedusa aan land gekomen, afkomstig uit Tunesie waar er geen enkele reden is om te vluchten. Meest aannemelijk is dat hij op een missie was, en dus kun je rustig zeggen missie geslaagd. Rest nog de vraag hoeveel meer van dit soort kankergezwellen door de mazen van het net zijn geglipt, en ik vrees dat het er veel zijn. De deur moet gewoon op slot voor alles en iedereen uit islamitische landen, zelfs voor echte vluchtelingen, zoek je heil maar in de regio waar je vandaan komt. Dit kan zo gewoon niet blijven doorgaan.
Wat zijn eigenlijk nog "echte vluchtelingen" anno 2020?

Degenen waar al die verdragen indertijd voor opgesteld zijn vluchtten maar mondjesmaat uit de communistische dictaturen waar ze in leefden, liever bestreden ze de regimes met gevaar voor eigen leven van binnenuit, in het thuisland. Degenen die naar west-Europa vluchtten bleven daar de publieke opinie over de communistische dictaturen benvloeden, vaak zelfs nog altijd met gevaar voor eigen leven. (de Stasi vermoordde gevluchte ddr-burgers ook zonder problemen in west-Europa)

Toen Nederland (en andere west-Europese landen) tijdens WO II bezet waren vluchtte ook maar een handjevol mensen richting Engeland, maar wel met als doel om mee te strijden tegen nazi-Duitsland en het thuisland te bevrijden.

Bij de huidige "vluchtelingen" lijkt het doel in veel gevallen toch echt een heel stuk minder ideologisch of nobel...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195935737
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 22:42 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Wat zijn eigenlijk nog "echte vluchtelingen" anno 2020?

Degenen waar al die verdragen indertijd voor opgesteld zijn vluchtten maar mondjesmaat uit de communistische dictaturen waar ze in leefden, liever bestreden ze de regimes met gevaar voor eigen leven van binnenuit, in het thuisland. Degenen die naar west-Europa vluchtten bleven daar de publieke opinie over de communistische dictaturen benvloeden, vaak zelfs nog altijd met gevaar voor eigen leven. (de Stasi vermoordde gevluchte ddr-burgers ook zonder problemen in west-Europa)

Toen Nederland (en andere west-Europese landen) tijdens WO II bezet waren vluchtte ook maar een handjevol mensen richting Engeland, maar wel met als doel om mee te strijden tegen nazi-Duitsland en het thuisland te bevrijden.

Bij de huidige "vluchtelingen" lijkt het doel in veel gevallen toch echt een heel stuk minder ideologisch of nobel...
Ken t verschil tussen politieke en economische vluchtelingen.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 22:47:28 #36
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_195935786
quote:
5s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

En wat als er onder die hier geboren nieuwe Nederlanders nou veel meer draagvlak bestaat voor andere normen, waarden en daaruit voortvloeiende wetten? Een verbod op het beschimpen van religieuze figuren als de profeet Mohammed bijvoorbeeld. Moeten zij dat dan via de democratische weg wel in kunnen voeren of moet er tot een zoveelste generatie een soort van tweederangsburgerschap bestaan? :?
Mocht daar uiteindelijk na een aantal generaties een meerderheid voorstander van zijn onder de bevolking, houd je dat niet tegen.

Voorlopig is dat nog niet het geval, vandaar dat je nu nog de kans hebt om dat tegen te gaan en je eigen cultuur te 'verdedigen'.

Nieuwkomers die de huidige normen, waarden en daaruit voortvloeiende wetten in dit land (of in het gehele Westen) aantoonbaar niet onderschrijven en willen veranderen naar hun eigen maatstaven, simpelweg gedwongen laten vertrekken. Daarnaast "nieuwe Nederlanders" met een dubbel paspoort die hier geboren zijn en dezelfde intenties hebben, ook gedwongen laten vertrekken.

Ik snap echt wel dat dit allemaal behoorlijk onrealistisch is nu, maar ik zie weinig andere mogelijkheden om de huidige vrijheid in dit land te behouden voor de generaties hierna.

Wat bedoel je precies met een tweederangsburgerschap?
pi_195935843
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 22:45 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Ken t verschil tussen politieke en economische vluchtelingen.
Ik denk dat de overweldigende meerderheid toch echt uit economische vluchtelingen bestaat en het nog niet eens om een handjevol politieke vluchtelingen gaat.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 23:03:37 #38
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_195936146
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 22:28 schreef Hathor het volgende:
Het asielbeleid in heel Europa moet op de schop, zoveel is wel duidelijk nu. Dit varken was amper 3 maanden in Europa, meegekomen met vluchtelingen en in Lampedusa aan land gekomen, afkomstig uit Tunesie waar er geen enkele reden is om te vluchten. Meest aannemelijk is dat hij op een missie was, en dus kun je rustig zeggen missie geslaagd. Rest nog de vraag hoeveel meer van dit soort kankergezwellen door de mazen van het net zijn geglipt, en ik vrees dat het er veel zijn. De deur moet gewoon op slot voor alles en iedereen uit islamitische landen, zelfs voor echte vluchtelingen, zoek je heil maar in de regio waar je vandaan komt. Dit kan zo gewoon niet blijven doorgaan.
Kan me van circa 10 jaar geleden toen Wilders met zijn Fitna filmpje kwam dat er door veiligheidsdiensten gewaarschuwd werd voor tientallen/honderden terrorist cellen binnen Europa.

Nu de deur op slot gooien gaat weinig doen om het gevaar te verminderen.

Het is aftellen naar een Europese burger oorlog tussen moslims en de rest.
pi_195936438
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 23:03 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Kan me van circa 10 jaar geleden toen Wilders met zijn Fitna filmpje kwam dat er door veiligheidsdiensten gewaarschuwd werd voor tientallen/honderden terrorist cellen binnen Europa.

Nu de deur op slot gooien gaat weinig doen om het gevaar te verminderen.

Het is aftellen naar een Europese burger oorlog tussen moslims en de rest.
Zo zwart wit zie ik het nou ook weer niet. Om te beginnen moet Europa eens ophouden met het binnenlaten van Noordafrikanen, er is geen enkele reden on mensen uit Marokko, Algerije of Tunesie een vluchtelingenstatus te geven, er is geen oorlog daar, ophouden met die waanzin. Willen die landen niet meewerken aan terugkeer? ecomische sancties, gewoon schijt hebben, wij hoeven niet opgezadeld te worden met hun probleemgevallen. Mensen uit dat soort landen die hier al zijn en sympathie koesteren voor jihadistische organisaties moet je oppakken en de Nederlandse nationaliteit ontnemen, geen geduld meer voor dit soort staatsondermijnende figuren. Moskeeen waar men jihad propageert voorgoed sluiten en imams uitzetten/vastzetten. Als ze daar nou eens de focus op gaan leggen zijn we al goed op weg.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_195936483
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 22:47 schreef Repentless het volgende:
Wat bedoel je precies met een tweederangsburgerschap?
Geen actief en/of passief kiesrecht of zelfs een conditioneel ingezetenschap/verblijfsrecht.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 22:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik denk dat de overweldigende meerderheid toch echt uit economische vluchtelingen bestaat en het nog niet eens om een handjevol politieke vluchtelingen gaat.
Alsof het zijn van een politiek of humanitair vluchteling je aanwezigheid hier maar zo wenselijk zou maken. Een soenitische jihadist uit syrie kan daar vervolgd worden voor zijn betrokkenheid bij een "strijdgroep" en het gevaar lopen op een naar onze normen oneerlijk proces en een straf die zijn mensenrechten wel eens zou kunnen schenden, is het dan wenselijk dat hij met zijn familie - en zijn ideen waarvoor hij getoond heeft oorlog te willen voeren - zich hier komt vestigen en door onze samenleving voorzien wordt van al waar zo'n vluchteling al dan niet met voorrang recht op heeft?
pi_195936508
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 23:23 schreef Hathor het volgende:
uit Marokko, Algerije of Tunesie e
Is er de mankracht om hen tijdig te onderscheiden van libiers, syriers, irakezen en uberhaupt enige mogelijkheid te bepalen dat zij niet homo- maar heteroseksueel zouden zijn en dus ook op grond van geaardheid geen gevaar zouden lopen? :')
pi_195936576
quote:
10s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 23:28 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Is er de mankracht om hen tijdig te onderscheiden van libiers, syriers, irakezen en uberhaupt enige mogelijkheid te bepalen dat zij niet homo- maar heteroseksueel zouden zijn en dus ook op grond van geaardheid geen gevaar zouden lopen? :')
Syriers, Libiers of Irakezen idem, niet compatible met Europa, gewoon niet binnenlaten, vlucht maar naar een land in je regio. Oh ben je homo? Sneu voor je, niet ons probleem, doei.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 23:49:38 #43
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_195936717
quote:
5s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 23:26 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Geen actief en/of passief kiesrecht of zelfs een conditioneel ingezetenschap/verblijfsrecht.

Tja, dat lijkt me niet wenselijk. Het maakt het ook lastig en redelijk paradoxaal. Want dat zou betekenen dat je rechten/vrijheden van bepaalde mensen inperkt met het doel om juist vrijheden te waarborgen. Dat spreekt elkaae dus tegen.

Gevolg zou ook kunnen zijn dat de mensen die dit zou betreffen zich geen volwaardig onderdeel van deze maatschappij voelen en zich ervan afkeren. Dus ja, lastig.

Wat mijns inziens wel als een paal boven water staat, is dat het nooit mogelijk zou mogen zijn dat 'nieuwkomers' zich op onze wetten en tolerantie beroepen om hun eigen agenda van intolerantie door te drukken, omdat ze de huidige maatschappij principieel afwijzen. Ook dat is paradoxaal, en maakt het lastige materie.
pi_195936804
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 23:49 schreef Repentless het volgende:

[..]

Tja, dat lijkt me niet wenselijk. Het maakt het ook lastig en redelijk paradoxaal. Want dat zou betekenen dat je rechten/vrijheden van bepaalde mensen inperkt met het doel om juist vrijheden te waarborgen. Dat spreekt elkaae dus tegen.

Gevolg zou ook kunnen zijn dat de mensen die dit zou betreffen zich geen volwaardig onderdeel van deze maatschappij voelen en zich ervan afkeren. Dus ja, lastig.

Wat mijns inziens wel als een paal boven water staat, is dat het nooit mogelijk zou mogen zijn dat 'nieuwkomers' zich op onze wetten en tolerantie beroepen om hun eigen agenda van intolerantie door te drukken, omdat ze de huidige maatschappij principieel afwijzen. Ook dat is paradoxaal, en maakt het lastige materie.
Dit.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 00:58:47 #45
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_195937177
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 22:20 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?
Dan zou je ook inhoudelijk kunnen reageren in plaats van de dooddoener 'internetheld'.

Dus wat vind je?
pi_195937234
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 22:08 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ik houd ook niet alle reacties bij op de diverse sociale media. Het gaat erom dat je nu eenmaal altijd provocerende idioten hebt die zoiets aangrijpen om extra olie op het vuur te gooien. Hoeveel het er zijn vanuit beide kanten heb ik geen zicht op, en het kan best zijn dat het aantal vanuit de ene kant veel hoger is dan vanuit de andere kant.

Het punt was echter dat zulke reacties altijd te verwachten zijn, hoe triest het ook is.
Ik stroll vandaag dwars door deze topics van dit drama heen en leest alleen de post van oud users.
Sorry, troll of niet, geen bagage dus ik don’t have interest.

Edit:
Ik post dit nu maar das wel het gevoel wat West-Europa nu heeft.
Nieuwkomer ok, heb je nog wat te bieden of kom je idioot doen en geld halen...

Fok is best een goede spiegel zo, vind ik.
pi_195937241
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 23:33 schreef Hathor het volgende:
Syriers, Libiers of Irakezen idem, niet compatible met Europa, gewoon niet binnenlaten, vlucht maar naar een land in je regio. Oh ben je homo? Sneu voor je, niet ons probleem, doei.
Nederland heeft als enige EU-land vluchtelingen die via de Turkije deal NL worden toegewezen eerst in Turkije gescreend op hun morele opvattingen en daarna geselecteerd op mensen waarvan die opvattingen niet totaal haaks staan op de Nederlandse normen en waarden. Dat is op zich al zeer uitzonderlijk natuurlijk. Zeker als je er rekening mee houdt dat de primaire taak waar NL zich op toelegt is vluchtelingen asiel verlenen, conform internationale verdragen waar we ons aan gecommitteerd hebben.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_195937259
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 01:08 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Nederland heeft als enige EU-land vluchtelingen die via de Turkije deal NL worden toegewezen eerst in Turkije gescreend op hun morele opvattingen en daarna geselecteerd op mensen waarvan die opvattingen niet totaal haaks staan op de Nederlandse normen en waarden. Dat is op zich al zeer uitzonderlijk natuurlijk. Zeker als je er rekening mee houdt dat de primaire taak waar NL zich op toelegt is vluchtelingen asiel verlenen, conform internationale verdragen waar we ons aan gecommitteerd hebben.
Ja ja en klaar net die shit. In maart weer verkiezingen, we gaan het zien. Mijn stem gaat naar Joost Eerdmans. Heeft Rotterdam nooit windeieren gelegd.
pi_195937294
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 00:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit.
Ik vond die beelden van die vrouw, afgeslacht in een kerk, werkelijk walgelijk
Heb veel islamitische vrienden, veroordelen deze daad ook, maar houden hun mond dicht vanwege het”thuisland”

De wereld is knettergek, echt.

Ootje zit hier prima op haar eiland, de enige asielzoekersfamilie’s kroonprins, hier deed steekbewegingen met een schaar naar mijn zoon. Hup jeugdzorg erop en de school.

Opdonderen met die shit en nee mijn kind komt niet spelen.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 01:25:08 #50
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195937304
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 01:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik vond die beelden van die vrouw, afgeslacht in een kerk, werkelijk walgelijk
Heb veel islamitische vrienden, veroordelen deze daad ook, maar houden hun mond dicht vanwege het”thuisland”

De wereld is knettergek, echt.

Ootje zit hier prima op haar eiland, de enige asielzoekersfamilie’s kroonprins, hier deed steekbewegingen met een schaar naar mijn zoon. Hup jeugdzorg erop en de school.

Opdonderen met die shit en nee mijn kind komt niet spelen.
"Vrienden" Really? Kies een kant
pi_195937367
quote:
13s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 01:25 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

"Vrienden" Really? Kies een kant
kies een kant? Vreemde vogel ben je, maar dat wisten we al.

Die spotprent onnodig
Die onthoofding van een leraar daarom bizar
De 231 uitzettingen een dag later, ok maar waarom pas na dit.

Een van onze beste vrienden is Afghaan, als kind gevlucht naar Rusland.

Hun en mijn conclusie, er komt hier geen gezonde gezellige asielzoeker aan.die jongens hebben een dikke error in de kop. En hun overtocht is een dank je wel naar Allah. Tja
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 01:40:37 #52
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195937375
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 01:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

kies een kant? Vreemde vogel ben je, maar dat wisten we al.

Die spotprent onnodig
Die onthoofding van een leraar daarom bizar
De 231 uitzettingen een dag later, ok maar waarom pas na dit.

Een van onze beste vrienden is Afghaan, als kind gevlucht naar Rusland.

Hun en mijn conclusie, er komt hier geen gezonde gezellige asielzoeker aan.die jongens hebben een dikke error in de kop. En hun overtocht is een dank je wel naar Allah. Tja
We? Wie zijn we ;) En elke prent is ok. :D
pi_195937421
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 23:49 schreef Repentless het volgende:
Tja, dat lijkt me niet wenselijk. Het maakt het ook lastig en redelijk paradoxaal. Want dat zou betekenen dat je rechten/vrijheden van bepaalde mensen inperkt met het doel om juist vrijheden te waarborgen. Dat spreekt elkaae dus tegen.
Er moet intolerant worden opgetreden tegen intolerantie. Zo kunnen we de tolerantie beschermen. De moeilijke vraag is waar leg je de grens. Wat is een onwenselijke mening doch toegestaan, en wat is een mening die moet opbokken en in de kiem moet worden gesmoord middels wetgeving.

Tot geweld oproepen zijn we het over eens. Sommige landen hebben na paar aanslagen daaraan toegevoegd; verheerlijken van terrorisme. Zo kunnen de sympathisanten niet makkelijk meer online in hun bubbel zaken verheerlijken. En Frankrijk zet ook personen uit (die veelal verblijfsvergunning hebben en nog geen nationaliteit) die zijn veroordeeld voor zaken die “fundamenteel haaks staan op de kernwaarden van de republiek”. Zie onlangs uitzetten van Bosnisch gezin omdat ze hun tiener dochter hadden kaalgeschoren vanwege vermeende relatie. Maar eerder ook imams. Mbt imams hebben ze dat beleid al paar jaar dacht ik.

quote:
Gevolg zou ook kunnen zijn dat de mensen die dit zou betreffen zich geen volwaardig onderdeel van deze maatschappij voelen en zich ervan afkeren. Dus ja, lastig.
Als je zo ver qua normen van de mainstream samenleving afstaat zie je dat men zich bijna altijd in hun eigen bubbel/zuil terugtrekt.

Wanneer je op school onderwijst dat in je ideale staat op afvalligheid de doodstraf staat, homos de doodstraf verdienen dan mag je nooit en te nimmer een vergunning hebben gekregen om deze ideeen zo aan de man te brengen. Dus giet in een wet mbt onderwijs dat opvattingen onderwijzen die strijdig zijn met de universele mensenrechten betekent dag vergunning. Ook als ze dat doen met een disclaimer; “afvalligheid wordt bestraft met de doodstraf in een Islamitische staat, maar hier leven we in NL dus gaat dat niet op”.

En ja hetzelfde geldt voor moskeen of religieuze instellingen. Verbind de voorwaarden voor vergunningen van stichtingen aan het niet ondermijnen van de universele rechten van de mens. Doe je dat wel is het bye vergunning. Een gewone burger mag nog wel de mening zijn toegedaan maar in een maatschappelijk kader ontneem je hem de mogelijkheid die mening te verspreiden via organisaties, instellingen of educatie. Zo doet men het ook in moslimlanden, onwenselijke opvattingen van moslimgroepen naar de zijkant van de maatschappij duwen. Alleen daar heb je ministerie van religieuze zaken die imams en moskeeen beheert en zo geluid X of stroming X in de gebedshuizen geen platform geeft en daarmee isoleert.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_195937504
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 23:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zo zwart wit zie ik het nou ook weer niet. Om te beginnen moet Europa eens ophouden met het binnenlaten van Noordafrikanen, er is geen enkele reden on mensen uit Marokko, Algerije of Tunesie een vluchtelingenstatus te geven, er is geen oorlog daar, ophouden met die waanzin. Willen die landen niet meewerken aan terugkeer? ecomische sancties, gewoon schijt hebben, wij hoeven niet opgezadeld te worden met hun probleemgevallen. Mensen uit dat soort landen die hier al zijn en sympathie koesteren voor jihadistische organisaties moet je oppakken en de Nederlandse nationaliteit ontnemen, geen geduld meer voor dit soort staatsondermijnende figuren. Moskeeen waar men jihad propageert voorgoed sluiten en imams uitzetten/vastzetten. Als ze daar nou eens de focus op gaan leggen zijn we al goed op weg.
Ja maar de minderheid deelt jouw mening.

Die dobberafrikanen blijven gewoon komen.
pi_195938266
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 00:58 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Dan zou je ook inhoudelijk kunnen reageren in plaats van de dooddoener 'internetheld'.

Dus wat vind je?
Dat dat soort mensen beter thuis horen in een diep gat met stront.
pi_195939244
Als je alles wat binnenkomt van die gastjes, of het een Tjetsjeen is of een Tunesier, eerst eens twee weken in quarantaine stopt en kijkt wat je in huis haalt?
Ze jutten zichzelf op in een ander land en gaan dan naar Frankrijk of Amsterdam station om te moorden, en dat gaat extra makkelijk omdat ze helemaal niets met het land van aankomst hebben opgebouwd en nog geen politieagent hebben gezien waar ze eventueel bang van kunnen worden.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mondkapje op 30-10-2020 09:05:20 ]
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:42:35 #57
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195939974
quote:
5s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:
En wat als er onder die hier geboren nieuwe Nederlanders nou veel meer draagvlak bestaat voor andere normen, waarden en daaruit voortvloeiende wetten? Een verbod op het beschimpen van religieuze figuren als de profeet Mohammed bijvoorbeeld. Moeten zij dat dan via de democratische weg wel in kunnen voeren of moet er tot een zoveelste generatie een soort van tweederangsburgerschap bestaan? :?
Dan moeten ze naar een locatie op deze aardbol verkassen waar ze die wetten/ verboden wel hebben want dan ben je het duidelijk niet eens met de normen, waarden en wetten van het land waar je woont.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:44:30 #58
8781 crew  Frutsel
pi_195940010
quote:
'Man opgepakt voor contact met aanslagpleger Nice'

In Frankrijk is een 47-jarige man aangehouden vanwege de aanslag gisteren in Nice. Hij zou contact hebben gehad met de man die drie mensen doodde in een kerk, melden Franse media op basis van anonieme bronnen.

De man is aangehouden zodat hij verder verhoord kan worden.

In Nice viel een 21-jarige Tunesir gisterochtend met een mes mensen aan bij een kerk. De man had volgens de autoriteiten een koran bij zich en schreeuwde 'Allahu Akbar' (God is de grootste). De politie schoot hem later neer. De dader zou eerder dit jaar via het Italiaanse eiland Lampedusa naar Europa zijn gekomen.

Minister van Binnenlandse Zaken Grald Darmanin zei op de radio dat Frankrijk verwikkeld is in een strijd tegen de ideologie van radicale moslims. Er moet volgens de minister rekening worden gehouden met "andere gebeurtenissen zoals deze verschrikkelijke aanval".

Onthoofding leraar
Frankrijk is de afgelopen jaren meerdere keren opgeschrikt door aanslagen van moslimextremisten. Eerder deze maand zorgde de onthoofding van leraar Samuel Paty al voor geschokte reacties. Hij had spotprenten van de profeet Mohammed laten zien in een les. Ook inwoners van Nice waren al eerder het doelwit. Daar vielen vier jaar geleden 86 doden toen een man op de Franse nationale feestdag met een vrachtwagen inreed op voetgangers.
pi_195940053
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:44 schreef Frutsel het volgende:

[..]

De lokale imam toevallig?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:56:26 #60
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195940225
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

De lokale imam toevallig?
Ik denk meer een soort spotter waar hij misschien ook het mes en wellicht een routebeschrijving met een doelwit van gekregen heeft. Deze vluchteling was immers nog nooit in Frankrijk geweest. Daarnaast lijkt het erop dat het toch ook wel belangrijk was om een christelijke kerk aan te vallen (nu de kerst weer een beetje aanbreekt?); een onderwerp wat ik nog nauwelijks ergens terug heb gezien in de commentaren. Deze mensen hebben toch ook duidelijk een issue met het christendom en de rol die Jezus daar in vervult. Daar hebben ze zelf een hele andere versie van de gebeurtenissen daaromtrent waarbij Jezus dan als een soort onderprofeet wordt voorgesteld.

Bij kerstmarkten worden dit soort mensen ook regelmatig actief en ambiren ze ook graag om daar op hun manier aan deel te nemen.
pi_195940577
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 01:53 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Er moet intolerant worden opgetreden tegen intolerantie. Zo kunnen we de tolerantie beschermen. De moeilijke vraag is waar leg je de grens. Wat is een onwenselijke mening doch toegestaan, en wat is een mening die moet opbokken en in de kiem moet worden gesmoord middels wetgeving.

De paradox of tolerance

  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:21:41 #62
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195940752
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:14 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

De paradox of tolerance

[ afbeelding ]
Ja, natuurlijk. Net zoals er dwang nodig is om vrijheid mogelijk te maken. Mensen zijn te snel geneigd in extremen te vervallen als het gaat om de toepassing van abstracte idealen in de echte wereld.
pi_195940783
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:56 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik denk meer een soort spotter waar hij misschien ook het mes en wellicht een routebeschrijving met een doelwit van gekregen heeft. Deze vluchteling was immers nog nooit in Frankrijk geweest. Daarnaast lijkt het erop dat het toch ook wel belangrijk was om een christelijke kerk aan te vallen (nu de kerst weer een beetje aanbreekt?); een onderwerp wat ik nog nauwelijks ergens terug heb gezien in de commentaren. Deze mensen hebben toch ook duidelijk een issue met het christendom en de rol die Jezus daar in vervult. Daar hebben ze zelf een hele andere versie van de gebeurtenissen daaromtrent waarbij Jezus dan als een soort onderprofeet wordt voorgesteld.

Bij kerstmarkten worden dit soort mensen ook regelmatig actief en ambiren ze ook graag om daar op hun manier aan deel te nemen.
Ik zei gisteren al dat ik het er nog wel van zie komen dat er gewapende beveiligers nodig gaan zijn tijdens kerkdiensten, en nog dezelfde dag zag ik op NPO tekst dat Frankrijk 9000 militairen gaat inzetten om kerken te bewaken, zo diep zijn we dus al gezonken dankzij die fantastische islam. :r
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_195940928
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 22:15 schreef xaban06 het volgende:
Geen terroristisch motief bij man die in Avignon mensen bedreigde met wapen

De man die donderdagochtend in de Zuid-Franse stad Avignon omstanders bedreigde met een wapen, was in behandeling bij een psychiater, meldt de Franse justitie aan lokale media. Volgens de politie had hij geen terroristisch motief. Wel zou hij volgens getuigen een nazigroet hebben gebracht.

Eerder meldden Franse media dat hij "Allahoe akbar" (God is de grootste) zou hebben geroepen, maar de officier van justitie benadrukt dat dit niet klopt. De politie gaat er nu van uit dat er geen terroristische motieven in het spel waren, schrijft persbureau AFP.

https://www.nu.nl/buitenl(...)eigde-met-wapen.html
Dus als iemand "Allahoe Akbar" roept is er een terreurmotief. Zegt het voort! Internationale media erbij!
En als iemand een nazi-groet brengt is het een verward persoon.
Niks aan de hand mensen. Doorlopen....
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:34:47 #65
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195941021
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dus als iemand "Allahoe Akbar" roept is er een terreurmotief. Zegt het voort! Internationale media erbij!
En als iemand een nazi-groet brengt is het een verward persoon.
Niks aan de hand mensen. Doorlopen....
Nou wat je wel vaak ziet is als die mensen insteken op hun medeburgers of ze onthoofden dat ze dan graag allah akbar roepen. Daar lijkt toch wel een soort verband of associatie mee te bestaan. Als iemand dat dus zomaar in het openbaar roept is het dan wel handig om bijvoorbeeld even je telefoon weg te leggen en een beetje op te letten.
pi_195941093
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:34 schreef Tengano het volgende:

[..]

Nou wat je wel vaak ziet is als die mensen insteken op hun medeburgers of ze onthoofden dat ze dan graag allah akbar roepen. Daar lijkt toch wel een soort verband of associatie mee te bestaan. Als iemand dat dus zomaar in het openbaar roept is het dan wel handig om bijvoorbeeld even je telefoon weg te leggen en een beetje op te letten.
Wellicht dat dat net zo vaak voorkomt in combinatie met een nazi-groet.
Maar dat dat gewoon niet zo snel en graag door internationale media wordt opgepikt.
Het is een beetje cherrypicking.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195941119
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik zei gisteren al dat ik het er nog wel van zie komen dat er gewapende beveiligers nodig gaan zijn tijdens kerkdiensten, en nog dezelfde dag zag ik op NPO tekst dat Frankrijk 9000 militairen gaat inzetten om kerken te bewaken, zo diep zijn we dus al gezonken dankzij die fantastische islam. :r
Als kerken te zwaar beveiligd zijn dan zoeken ze wel weer wat anders... Drukke winkelstraat of Mall...
Vannacht was op de radio een stelling: "Is er een oplossing voor Islamterrorisme in Europa (Wereld)"?
Nee, dat was er dus niet want de laatste tijd zijn het de lone wolves die aanslagen plegen...

Volgens mij is de enige oplossing, de China manier zoals zij omgaan met de Oeigoeren... Gevangen zetten en 'omscholen' zogezegd! Wat is vreselijk natuurlijk!

Zie je het al voor je? Alle Islam-aanhangers (ja ook de goeden moeten er onder lijden) uit de samenleving trekken en... Dat kan ook niet.....

Maar de Islam aanhangers die aanslagen plegen 'Don't give a fuck!'.
Dan moeten wij (Europa, Wereld) er ook maar zo in staan... "Oog om oog, tand om tand!"
Misschien een speciale doodstraf voor islamterroristen? Dood door ophanging?

Of ben ik nu aan het bazelen? :') :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Bocaj op 30-10-2020 10:48:14 ]
pi_195941143
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dus als iemand "Allahoe Akbar" roept is er een terreurmotief. Zegt het voort! Internationale media erbij!
En als iemand een nazi-groet brengt is het een verward persoon.
Niks aan de hand mensen. Doorlopen....
In Holland is die eerste ook al een verward persoon.... Weil wir es nicht wahrhaben wollen!
pi_195941180
Stotteren is een belemmering van de vrijheid van meningsuiting.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:03:53 #70
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195941460
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wellicht dat dat net zo vaak voorkomt in combinatie met een nazi-groet.
Maar dat dat gewoon niet zo snel en graag door internationale media wordt opgepikt.
Het is een beetje cherrypicking.
Wellicht een grote duim waar iemand van alles uit zuigt.

Als je wat harde cijfers hebt, dan hoor ik het graag, maar dit is vooralsnog puur speculeren en hypothetisch.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195941511
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 23:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

Syriers, Libiers of Irakezen idem, niet compatible met Europa, gewoon niet binnenlaten, vlucht maar naar een land in je regio. Oh ben je homo? Sneu voor je, niet ons probleem, doei.
Was het maar zo'n feest. Ik zou er ook nog Eritrea en Somali aan toe willen voegen.
pi_195941519
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:03 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Wellicht een grote duim waar iemand van alles uit zuigt.

Als je wat harde cijfers hebt, dan hoor ik het graag, maar dit is vooralsnog puur speculeren en hypothetisch.
En tevens een walgelijke poging om die slachtpartij te downplayen. Maar hunnie doen het ook.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_195941523
Er is geen ruimte voor de islam in West-Europa!

Stop met het importeren van islamieten, en stop met het faciliteren van de islam in Nederland.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:10:34 #74
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195941578
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

En tevens een walgelijke poging om die slachtpartij te downplayen. Maar hunnie doen het ook.
Dergelijke "argumentatie" begint onderhand vermoeiend te worden. Echt vechten tegen de bierkaai.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:11:43 #75
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195941600
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Dus als iemand "Allahoe Akbar" roept is er een terreurmotief. Zegt het voort! Internationale media erbij!
En als iemand een nazi-groet brengt is het een verward persoon.
Niks aan de hand mensen. Doorlopen....
Wat is je punt?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:11:50 #76
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195941604
Liefst ban je alle religie uit, maar goed we hebben wel wat culturele bagage t.o.v. het christendom.

Alhoewel ons dat in principe natuurlijk ook gewoon opgelegd is vanuit Rome in eerste instantie.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_195941607
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wellicht dat dat net zo vaak voorkomt in combinatie met een nazi-groet.
Maar dat dat gewoon niet zo snel en graag door internationale media wordt opgepikt.
Het is een beetje cherrypicking.
De tering zeg. Jouw kop zit zo ver in het zand dat jij onderhand China moet zien.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:14:14 #78
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195941714
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:08 schreef AToontje87 het volgende:
stop met het faciliteren van de islam in Nederland.
Het staat bij ons in de wet, vrijheid van godsdienst... Daar wordt door sommigen misbruik van gemaakt om haat te prediken! Maar ik denk dat Holland daar wel redelijk goed bovenop zit. (weten wat er speelt)
Maar dat Islam gebeuren is een vermoeiende business... Je kunt ze niet loslaten... Je moet altijd maar weer controleren... Ik zou er zat van worden!
pi_195941729
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik zei gisteren al dat ik het er nog wel van zie komen dat er gewapende beveiligers nodig gaan zijn tijdens kerkdiensten, en nog dezelfde dag zag ik op NPO tekst dat Frankrijk 9000 militairen gaat inzetten om kerken te bewaken, zo diep zijn we dus al gezonken dankzij die fantastische islam. :r
Er is al veel meer gaande dankzij die fantastische islam;
twitter
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_195941737
quote:
Wat heeft dit met de situatie hier in Europa te maken? Het begint een beetje sneu te worden hoe je overal vandaan dingen er bij probeert te betrekken om de olifant in de kamer maar niet te hoeven benoemen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195941746
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een bijzondere grafiek. In 2001 een miniscuul stukje "religious"... :')
Ja dat vond ik ook opmerkelijk. Zo te zien is er in Amerika in 2001 vrij weinig gebeurt als het gaat om terreur met religieus motief. Okee.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_195941750
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:17 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Het staat bij ons in de wet, vrijheid van godsdienst... Daar wordt door sommigen misbruik van gemaakt om haat te prediken! Maar ik denk dat Holland daar wel redelijk goed bovenop zit. (weten wat er speelt)
Maar dat Islam gebeuren is een vermoeiende business... Je kunt ze niet loslaten... Je moet altijd maar weer controleren... Ik zou er zat van worden!
Vrijheid van Godsdienst is niet hetzelfde als faciliteren van Godsdienst. Stop met de bouw van moskeen (en kerken). Stop met de discussie of islamitische feesten algemene feestdagen moeten worden. Verbied onverdoofd slachten. Etc.
pi_195941760
quote:
4s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:18 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Er is al veel meer gaande dankzij die fantastische islam;
[ twitter ]
Dat is gewoon in en in triest, en ondertussen blijven we ze maar met bakken tegelijk naar binnen halen, Europa is echt de gekke henkie van de klas geworden, tegen het suicidale aan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_195941828
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:21 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat is gewoon in en in triest, en ondertussen blijven we ze maar met bakken tegelijk naar binnen halen, Europa is echt de gekke henkie van de klas geworden, tegen het suicidale aan.
Dit boekje al gelezen?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:25:51 #86
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195941855
quote:
4s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:19 schreef SpaceOddity het volgende:

Ja dat vond ik ook opmerkelijk. Zo te zien is er in Amerika in 2001 vrij weinig gebeurt als het gaat om terreur met religieus motief. Okee.
Buiten dat, er zal ook wel van alles en nog wat meegenomen worden wat onder een "attack" of "plot" oid valt, bv het gooien van een baksteen naar een politieauto of er alleen maar aan denken ofzo?

Als je naar de hoeveelheid slachtoffers kijkt liggen de kaarten plotseling een stuk anders:

Deaths in Terrorist Attacks by the Ideology of the Attacker Excluding 9/11 and Oklahoma City, 1992-2017


Injuries in Terrorist Attacks by the Ideology of the Attacker Excluding 9/11 and Oklahoma City,1992-2017
pi_195941859
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:21 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat is gewoon in en in triest, en ondertussen blijven we ze maar met bakken tegelijk naar binnen halen, Europa is echt de gekke henkie van de klas geworden, tegen het suicidale aan.
Komt gewoon door links democraten. Politiek correct.
Ook gisteren weer, iedereen (incluis EU parlement) huilie huilie huilie doen... ze hebben allemaal boter op hun hoofd!
pi_195941928
quote:
4s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:24 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dit boekje al gelezen?
quote:
...en het gecultiveerde zelfwantrouwen en zelfhaat hebben er samen voor gezorgd dat Europeanen niet meer voor zichzelf opkomen. Ze zijn niet meer in staat om de eigen omvattende maatschappelijke veranderingen te weerstaan.
Hoe komt dat?
pi_195942019
quote:
4s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:24 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dit boekje al gelezen?
Staat al een tijdje op mijn lijst

pi_195942080
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:35 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Staat al een tijdje op mijn lijst

[ afbeelding ]
Het lijkt mij geen fijn boek om te lezen... Je eigen destructie lezen... Wetende dat je als individu er nix aan kan doen... ;(
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:46:14 #91
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195942215
quote:
4s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:24 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dit boekje al gelezen?
Wel van gehoord, niet gelezen, maar dat is ook niet echt nodig om te concluderen dat Europa zichzelf minimaal in een lastig parket heeft gewerkt en dat de Europese beschaving in haar huidige vorm wellicht zelfvernietigend is.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:48:19 #92
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_195942256
Bekend verhaal wel dat het allemaal georganiseerde protesten zijn.

twitter
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_195942344
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:39 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Het lijkt mij geen fijn boek om te lezen... Je eigen destructie lezen... Wetende dat je als individu er nix aan kan doen... ;(
Het is geen feelgood maar goede boeken zijn wel vaker confronterend
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:08:53 #94
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_195942565
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:35 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Staat al een tijdje op mijn lijst

[ afbeelding ]
Is dit door een Amerikaan geschreven?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_195942579
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Is dit door een Amerikaan geschreven?
Brit.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195942609
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Is dit door een Amerikaan geschreven?
Een Brit en hij is nog homo ook
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:12:21 #97
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195942621
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het is geen feelgood maar goede boeken zijn wel vaker confronterend
Ik kan mezelf niet zo goed voorstellen dat je zo'n boek nodig hebt om er achter te komen dat we niet helemaal de goeie kant op gaan. Zelf ben ik ook meer genteresseerd in hoe je de huidige situatie kunt verbeteren of oplossen. Prio 1 lijkt mij daarom te focussen op hoe je nog een beetje bij kunt sturen. En dan is iets doen nog beter dan niets doen en de huidige koers te blijven volgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195942667
ben dat Alluha ook wel zat. hier wat andere akbar's

• burj 'iifil 'akbar
• qum biziadat almasafat baynak wabayn hulanda

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 15% gewijzigd door spectrumanalyser op 30-10-2020 12:20:06 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195942678
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:12 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik kan mezelf niet zo goed voorstellen dat je zo'n boek nodig hebt om er achter te komen dat we niet helemaal de goeie kant op gaan. Zelf ben ik ook meer genteresseerd in hoe je de huidige situatie kunt verbeteren of oplossen. Prio 1 lijkt mij daarom te focussen op hoe je nog een beetje bij kunt sturen. En dan is iets doen nog beter dan niets doen en de huidige koers te blijven volgen.

Misschien is het boek meer gericht op de wegkijk-wappies, maar die keuren de inhoud sowieso af en zetten het weg als xenofobie. Dat het niet de goede kant opgaat is wel duidelijk en daar heb ik zo'n boek niet voor nodig, maar ik ben wel benieuwd hoe het zo gekomen is en of wij inderdaad verdoemd zijn in Europa
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:17:40 #100
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_195942718
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:11 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Een Brit en hij is nog homo ook
Wat doet z’n geaardheid ertoe?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_195942749
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195942760
Mja. Er hebben zeker een aantal moslims de aanslag veroordeeld.
Wat schrijven ze over de moslims die over straten lopen te schreeuwen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:21:48 #103
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_195942787
quote:
Jezus ja, ik weet het weer... 86 doden.

Frankrijk heeft echt een enorm probleem.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:22:29 #104
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_195942800
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
Mja. Er hebben zeker een aantal moslims de aanslag veroordeeld.
Wat schrijven ze over de moslims die over straten lopen te schreeuwen.
Het is ook nooit goed he.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_195942852
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:22 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Het is ook nooit goed he.
Het komt net zo geloofwaardig over als Akwasi z'n spijtbetuiging in Jinek.
Meegekregen dat er nota bene namens een Moskee een video is geplaatst op internet over Paty?
over 6 maanden gaat deze haathut weer open.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195942853
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:21 schreef MissButterflyy het volgende:
Frankrijk heeft echt een enorm probleem.
Voornamelijk al die Fransen die er wonen. Mooi land hoor, maar wat een arrogant kutvolk daar zeg :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:26:46 #107
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195942877
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:15 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Misschien is het boek meer gericht op de wegkijk-wappies, maar die keuren de inhoud sowieso af en zetten het weg als xenofobie. Dat het niet de goede kant opgaat is wel duidelijk en daar heb ik zo'n boek niet voor nodig, maar ik ben wel benieuwd hoe het zo gekomen is en of wij inderdaad verdoemd zijn in Europa
Ik kan nog niet in de toekomst kijken maar je kunt wel de huidige situatie goed bekijken, de problemen inventariseren, de oorzaken achterhalen en maatregelen bedenken en uitvoeren. Dat doe ik liever dan me afvragen of we verdoemd zijn.

Je hebt in principe altijd ruimte om dingen te bepalen, te handelen, andere keuzes te maken, dingen te veranderen, te leren en jezelf te bedenken en een andere aanpak te kiezen.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:28:39 #108
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:28:59 #109
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195942910
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Wat doet z’n geaardheid ertoe?
Gokje; is nogal respectloos naar respecteisers.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:30:13 #110
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195942938
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:22 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Het is ook nooit goed he.
Ik heb zelf geleerd dat je mensen beter kunt geloven op wat ze werkelijk doen dan wat ze je beloven.
pi_195943229
twitter
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:46:08 #112
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195943257
quote:
Jaja, de voorzitter van die club heeft vast teveel kritiek om de oren gekregen na zijn eerdere uitspraken:

quote:
Terwijl Roder praat, toont de tv van het etablissement beelden van Mohammed Moussaoui, de voorzitter van de moslimkoepel CFCM. Moussaoui heeft net verklaard dat het ideaal van broederschap van de Franse republiek niet is gediend met het tonen van karikaturen van de profeet.

“Deze man, de spreekbuis van de respectabele, gewone islam, gooit olie op het vuur. Want hij zegt dat wij ons moeten aanpassen aan zijn religieuze normen als we prettig willen samenleven. Maar de Franse republiek heeft niets te maken met de overtuigingen en gevoeligheden van deze of gene. Iedereen is gelijk voor de wet en iedereen heeft zich te houden aan de wetten die wij samen maken. Er is geen uitzondering mogelijk voor de islam. Dat is ook wat ik mijn leerlingen altijd uitleg.”
Er moeten dus even wat krokodillentranen geplengd worden.
pi_195943272
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Wat doet z’n geaardheid ertoe?
Niks :D
pi_195943285
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dan kan iig de "xenofobe witte CIS hetero man" kaart niet direct getrokken worden...
Dit ja
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:47:54 #115
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195943292
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:25 schreef vosss het volgende:

[..]

Voornamelijk al die Fransen die er wonen. Mooi land hoor, maar wat een arrogant kutvolk daar zeg :r
Het zou zomaar Limburg kunnen heten
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195943338
Zijn moslims woonachtig in Frankrijk al massaal dat land aan het verlaten?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:00:46 #117
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_195943491
twitter
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:03:07 #118
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195943532
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:39 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Het lijkt mij geen fijn boek om te lezen... Je eigen destructie lezen... Wetende dat je als individu er nix aan kan doen... ;(
Je kunt hem ook beluisteren als lezen niet fijn is... :P
pi_195943583
quote:
3s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:00 schreef aloa het volgende:
[ twitter ]
We zullen nu snel horen van terreurclub BLM en dom deuggansje Verbaan en co.
pi_195943681
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:06 schreef Straadthont het volgende:

[..]

We zullen nu snel horen van terreurclub BLM en dom deuggansje Verbaan en co.
_O-
pi_195943714
quote:
Wat ik mis zijn de echte tekenen van afkeur en solidariteit. Dat ze de straat op gaan om eens een duidelijk teken te geven dat dit niks met hun religie te maken heeft. Je weet wel, zoals de Christenen en andere niet-moslims deden in Christchurch bijv hier:


Nu zijn er nog niet eens genoeg moslims op straat voor de media om dit truukje te kunnen uithalen

Alpha kenny one
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:30:05 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195943963
Weer anti-Franse protesten in Dhaka: 'Macron is een terrorist'

Tienduizenden mensen hebben een dag na de moorden in Nice deelgenomen aan anti-Franse protesten in Bangladesh. Demonstranten trokken door de straten van hoofdstad Dhaka en scandeerden leuzen als "boycot Franse producten". Ook droegen ze spandoeken waarop de Franse president Emmanuel Macron "de grootste terrorist ter wereld" wordt genoemd.

In de islamitische wereld wordt al langer gedemonstreerd tegen Frankrijk. Boze moslims verwijten Macron islamofoob te zijn. De Franse leider heeft zich na de recente moord op leraar Samuel Paty fel uitgesproken tegen islamitisch extremisme. Ook verdedigde hij het publiceren van spotprenten van de profeet Mohammed, iets wat onder moslims erg gevoelig ligt. "Macron kent de macht van de islam niet", zei een demonstrant in Dhaka.

Frankrijk is de afgelopen jaren herhaaldelijk opgeschrikt door jihadistisch geweld. In Nice vielen donderdagochtend drie doden toen een jonge Tunesir mensen aanviel in een kerk. Hij was gewapend met een mes en zou "Allahu akbar" (God is de grootste) hebben geroepen. Docent Paty was eerder in de maand onthoofd bij Parijs nadat hij spotprenten van Mohammed had getoond voor de klas.

LC
  Forum Admin vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:30:57 #123
232445 crew  Specularium
pi_195943974
In Bangladesh schijten ze nog op straat.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:31:08 #124
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:34:54 #125
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195944035
quote:
Boze moslims verwijten Macron islamofoob te zijn.
Precies! Hij moet er gewoon maar aan wennen dat onthoofdingen er nou eenmaal een beetje bijhoren :(
pi_195945024
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:30 schreef AchJa het volgende:
Boze moslims verwijten Macron islamofoob te zijn.
En daar is helemaal niks mis mee.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:27:57 #128
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_195945113
Vroeg of laat gaan ze nog vogelvrij verklaard worden als ze het zo ver blijven drijven. Als alles in hun ogen slecht en racisme is gaan ze nog raar op kijken als iedereen (politiek en burgers) er compleet genoeg van hebben en hun echt slecht gaan behandelen.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:32:08 #129
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195945336
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:11 schreef DustPuppy het volgende:
Liefst ban je alle religie uit, maar goed we hebben wel wat culturele bagage t.o.v. het christendom.

Alhoewel ons dat in principe natuurlijk ook gewoon opgelegd is vanuit Rome in eerste instantie.
De religieuze leiders hebben heel snel een aantal volgelingen om daarmee minderjarigen monddood te maken, uitbannen van religies is dus niet meer mogelijk. De meeste mensen zien het pas als het te laat is.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:39:25 #131
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195945385
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:22 schreef Houtenbeen het volgende:
Protest bij de Franse ambassade in Londen
Uiteraard allemaal protesteren over hoe onheus ze wel niet bejegend worden. Weer geen woord van afkeuring omtrent de moorden.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:47:07 #132
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:58:25 #133
249559 crew  Lavenderr
pi_195945804
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:47 schreef AchJa het volgende:
En ja hoor, weer allemaal zooi in de fik en alluh ahkbar geneuzel... :')
Je verwacht het niet wel he?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:58:41 #134
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195945811
Respect voor die agenten; doen ze goed ^O^

En tering wat is die neger agent groot! :D
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:59:08 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:00:16 #136
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:01:01 #137
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195945872
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Allemaal booslims aan het reclameren... :')
Is iig wel gaaf dit live te kunnen volgen ^O^
pi_195945983
Islam en het vrije westerse Europa gaat niet samen oprotten met al die haat lui
I will do what i must !!
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:11:33 #139
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195946082
Ben toch wel benieuwd hoe dit afloopt. Ze zijn elkaar iig behoorlijk aan het ophitsen. Goed dat die agenten zo relaxed blijven en het een beetje uit laten fikken.
pi_195946099
Wat willen ze met die protesten bereiken? Wat een dom primitief volk
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:14:19 #141
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195946126
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:12 schreef BeriBeri het volgende:
Wat willen ze met die protesten bereiken? Wat een dom primitief volk
Zoiets denk ik:

twitter
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:15:00 #142
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195946138
quote:
Kleur bekennen noemen we dit. Het wordt ons “islamofoben” niet echt moeilijk gemaakt om moslims over n kam te scheren.
Benieuwd hoe lang dit nog geaccepteerd wordt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:16:22 #143
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:17:37 #144
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_195946179
Ach, een miezerig groepje mensen voor een miljoenenstad als Londen.
pi_195946182
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:14 schreef Tengano het volgende:

[..]

Zoiets denk ik:

[ twitter ]
Ja, dat gaat hem dus niet worden
pi_195946199
Ga d'r niet eens een nieuw topic voor openen;
twitter
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:21:09 #147
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:21:36 #148
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195946252
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:16 schreef AchJa het volgende:
"Insult is not freedom of speech" is ook een van de borden daar...
Maar dat wij continu door hun debiele gedrag en regeltjes geschoffeerd worden, interesseert ze geen reet.

Nemen, nemen, nemen, niks geven.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:22:00 #149
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195946264
Nu gaat het fout denk ik.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:22:55 #150
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195946283
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Tengano op 30-10-2020 15:33:19 ]
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:24:00 #151
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_195946302
Waar gaat dit heen? Rutte mag ook wel uit gaan kijken op zijn fietsje :{

twitter
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:25:45 #152
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195946338
quote:
3s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:24 schreef aloa het volgende:
Waar gaat dit heen? Rutte mag ook wel uit gaan kijken op zijn fietsje :{

[ twitter ]
Weer zo'n dwingelant.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:28:32 #153
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195946383
quote:
3s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:24 schreef aloa het volgende:
Waar gaat dit heen? Rutte mag ook wel uit gaan kijken op zijn fietsje :{

[ twitter ]
Ook dit sujet bekent kleur. Dit zijn gewoon kolonisten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:29:03 #154
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:31:50 #155
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195946448
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Staan ze voor de Louis Vuitton te schreeuwen... :')
Alles wat Frans is is nu fout :|W
pi_195946496
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:31 schreef Tengano het volgende:

[..]

Alles wat Frans is is nu fout :|W
in dat geval is de vrouw van Erdogan fout.
met haar Hermes-tas van 49 duizend euro.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195946518
gooi dat islam-geloof maar weg, het is al oud.
bedenk eens een nieuw geloof.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:36:07 #158
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_195946531
quote:
3s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:24 schreef aloa het volgende:
Waar gaat dit heen? Rutte mag ook wel uit gaan kijken op zijn fietsje :{

[ twitter ]
Dat vieze agressieve toontje op het eind. Gast, donderstraal op met je droefsnor.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:36:48 #159
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:37:00 #160
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_195946552
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:22 schreef Tengano het volgende:
Nu gaat het fout denk ik.
Sprak hij handenwrijvend....
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_195946555
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
gooi dat islam-geloof maar weg, het is al oud.
bedenk eens een nieuw geloof.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegend_Spaghettimonster O-)
pi_195946575
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195946589
https://www.volkskrant.nl(...)-erover-op~bc7808b9/

Tja.

Ik heb niet de indruk dat dit nog goed gaat komen.
pi_195946594
Nou roepen ze iets over Zwarte Piet lijkt het wel
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:39:42 #165
3542 Gia
User under construction
pi_195946602
quote:
3s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:24 schreef aloa het volgende:
Waar gaat dit heen? Rutte mag ook wel uit gaan kijken op zijn fietsje :{

[ twitter ]
Dat die gast zelf zijn bek houdt. Dit kan als bedreiging opgevat worden.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:39:49 #166
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:43:48 #167
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195946678
Het lijkt wel alsof er 1 fanatiek groepje overblijft.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:46:01 #168
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195946734
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:43 schreef Tengano het volgende:
Het lijkt wel alsof er 1 fanatiek groepje overblijft.
Die ene met dat kruis op zijn rug zou ik in de gaten houden als ik daar als agent liep. Die vertrouw ik voor geen meter.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:47:46 #169
3542 Gia
User under construction
pi_195946771
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:46 schreef AchJa het volgende:

Die ene met dat kruis op zijn rug zou ik in de gaten houden als ik daar als agent liep. Die vertrouw ik voor geen meter.
Wat zijn ze eigenlijk aan 't doen? Beetje rondjes lopen en leuzen schreeuwen?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:51:00 #170
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195946833
Nogmaals even mijn respect voor deze agenten _O_
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:51:18 #171
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:53:45 #172
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:54:48 #173
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195946917
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Tengano op 30-10-2020 15:56:20 ]
pi_195947257
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:39 schreef Scrummie het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-erover-op~bc7808b9/

Tja.

Ik heb niet de indruk dat dit nog goed gaat komen.
Veelzeggend;
"We moeten de grenzen van de vrijheid van meningsuiting bespreekbaar maken".
Nee, we moeten het over een hele andere grens hebben, die van (dreigen met) geweld. Maar dat is volgens haar absoluut niet aan de orde, immers; "De islam keurt geweld en terrorisme af".

En zo kunnen blijven keuvelen tot in het oneindige, en alle spanningen verder laten oplopen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_195947339
quote:
4s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:14 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Veelzeggend;
"We moeten de grenzen van de vrijheid van meningsuiting bespreekbaar maken".
Nee, we moeten het over een hele andere grens hebben, die van (dreigen met) geweld. Maar dat is volgens haar absoluut niet aan de orde, immers; "De islam keurt geweld en terrorisme af".

En zo kunnen blijven keuvelen tot in het oneindige, en alle spanningen verder laten oplopen.
Precies, daarom ook mijn vrij pessimistische 'dit gaat niet meer goed komen'. VVMU is toch wel zo'n beetje 1 van de grootste kernwaarden in mijn ogen die wij als westerse maatschappij hebben (en dan mag hij nog wel wat absoluter hier in NL). Als je daar niet in mee wil gaan, zie ik geen plek voor je in onze samenleving.
pi_195947340
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:39 schreef Scrummie het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-erover-op~bc7808b9/

Tja.

Ik heb niet de indruk dat dit nog goed gaat komen.
Kom, we peilen even de stemming onder "de moslims".
Echt hoe ongenuanceerd wil je het hebben zeg…….
Da moete nie willen
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:28:06 #177
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195947504
quote:
4s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:14 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Veelzeggend;
"We moeten de grenzen van de vrijheid van meningsuiting bespreekbaar maken".
Nee, we moeten het over een hele andere grens hebben, die van (dreigen met) geweld. Maar dat is volgens haar absoluut niet aan de orde, immers; "De islam keurt geweld en terrorisme af".

En zo kunnen blijven keuvelen tot in het oneindige, en alle spanningen verder laten oplopen.
Elke keer dezelfde plaat; "Hunnie moeten zich aan onze religie aanpassen." :O :O :O

Hl vermoeiend.

quote:
Dat de maatschappelijke discussie over spotprenten zich alleen richt op moslims, is onderdeel van een groter probleem.
Ja, waarom is er geen discussie over andere spotprenten? Omdat anderen normaal (of helemaal niet) reageren!
Dat het een groter probleem is, dt heeft hij in ieder geval wel door.

quote:
De betreffende spotprenten gaan bewust over grenzen, ook over de grenzen van satire. Ze zijn een symptoom van moslimhaat.
Jouw grenzen zijn niet de grenzen in dit land.

Moslimhaat... Waarom is er geen haat tegen lieve, witte konijntjes? Omdat die geen aanleiding daartoe geven.

quote:
Zij willen gelijk burgerschap en gelijke waardering.
Gelijke waardering? Iedereen wordt vroeg of laat bespot, waarom weer de uitzondering willen zijn?

quote:
‘Als vrijheid misbruikt wordt om onze geliefde Profeet (vrede zij met hem) te bespotten, laat de wereld dan weten dat die vrijheid geen andere plek verdient dan de onderkant van onze schoenzool!’
Duidelijk en niet op een andere wijze interpreteerbaar.

quote:
De Franse heksenjacht op moslims voedt de ongelijkheid en het extremisme.’
En daar is de slachtofferrol weer.

quote:
‘De meeste Europese leiders zien moslims nog niet echt als onderdeel van hun samenleving. Het zijn eerder gasten die zijn blijven hangen en nu getolereerd moeten worden. Dat zorgt voor vervreemding bij mij en mijn generatiegenoten.
Oh, het is de schuld van de Europese leiders?

quote:
Wat we nodig hebben, is wederzijds begrip. Dat is onze achilleshiel. Daar moeten we aan werken
Goed punt, maar ik denk dat ze bedoelt dat het vooral weer van n kant moet komen.

Samenvattend; kansloos stelletje droeftoeters.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:28:56 #178
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_195947516
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat die gast zelf zijn bek houdt. Dit kan als bedreiging opgevat worden.
Komt niet heel erg vriendelijk over idd.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_195947533
Wel opmerkelijk h. Iedereen heeft kritiek op hun regering en (de)centrale wetgeving. En opeeeeeens wordt er weer aan de islam-kraantje gedraaid. Tsja, het volk heeft afleiding nodig h.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:31:58 #180
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195947620
twitter
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:47:09 #182
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:47:51 #183
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_195947843
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:34 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Hoppa en door.. Hoop dat ze hem goed te pakken hebben genomen.
pi_195947865
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:47 schreef slashdotter3 het volgende:
Boy, 16, screaming 'Allahu Akbar' is shot dead by cops after knife attack on police officer in Muslim-majority Russian region
https://www.reddit.com/r/(...)bar_is_shot_dead_by/
16, holy fuck.
pi_195947911
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:39 schreef Scrummie het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-erover-op~bc7808b9/

Tja.

Ik heb niet de indruk dat dit nog goed gaat komen.
Waarom niet? Ze spreken allen uit dat ze hier niet achter staan. Dat willen jullie fokkers toch zo graag? Doen ze het is nog niet goed.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:52:54 #186
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_195947924
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:52 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Waarom niet? Ze spreken allen uit dat ze hier niet achter staan. Dat willen jullie fokkers toch zo graag? Doen ze het is nog niet goed.
"jullie fokkers"
pi_195947944
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:52 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Waarom niet? Ze spreken allen uit dat ze hier niet achter staan. Dat willen jullie fokkers toch zo graag? Doen ze het is nog niet goed.
:?

Waar heb je het over?
pi_195947960
Als dat zo blijft escaleren dan wordt het nog een grote puinzooi. Straks slaat het over naar andere landen en dan heeft Europa weinig andere keuze dan de islam met zijn fanatieke aanhangers flink in te perken en de toegang tot Europa te ontzeggen.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:54:49 #189
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_195947967
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:54 schreef Bloemkool het volgende:
Als dat zo blijft escaleren dan wordt het nog een grote puinzooi. Straks slaat het over naar andere landen en dan heeft Europa weinig andere keuze dan de islam met zijn fanatieke aanhangers flink in te perken en de toegang tot Europa te ontzeggen.
Ik zou er niet rouwig om zijn.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:55:44 #190
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_195947987
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:52 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Waarom niet? Ze spreken allen uit dat ze hier niet achter staan. Dat willen jullie fokkers toch zo graag? Doen ze het is nog niet goed.
Je bent zelf ook een fokker :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_195948108
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:47 schreef slashdotter3 het volgende:
Boy, 16, screaming 'Allahu Akbar' is shot dead by cops after knife attack on police officer in Muslim-majority Russian region
https://www.reddit.com/r/(...)bar_is_shot_dead_by/
Opgeruimd staat netjes.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:07:25 #192
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195948258
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:52 schreef Rupibma het volgende:

Waarom niet? Ze spreken allen uit dat ze hier niet achter staan. Dat willen jullie fokkers toch zo graag? Doen ze het is nog niet goed.
Waar heb je het over?
pi_195948338
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Je bent zelf ook een fokker :D
Ik doel op die zeikerds van gisteren
pi_195948393
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Opgeruimd staat netjes.
Scheelt weer een IC-bed.
pi_195948434
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:12 schreef damsco het volgende:

[..]

En wij zullen nooit capituleren voor de islam
Dat hoeft ook niet. Wel mooi dat IS hun simpele doel bereikt bij simpele zielen als jij. :) Angst, zorgen, polarisatie.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:17:10 #196
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_195948460
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:16 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet. Wel mooi dat IS hun simpele doel bereikt bij simpele zielen als jij. :) Angst, zorgen, polarisatie.
Gek he dat mensen het zat zijn.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:22:16 #197
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_195948590
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:49 schreef Rupibma het volgende:

[..]

16, holy fuck.
Vanaf welke leeftijd is (poging tot) moorden in naam van het geloof wel acceptabel eigenlijk?

[ Bericht 0% gewijzigd door Twiitch op 30-10-2020 17:46:09 ]
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:02:13 #198
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_195949373
https://www.nrc.nl/nieuws(...)te-verlaten-a4018082

Itali zag hem als gelukszoeker. Maar in Nice bleek hij een terrorist
Hoe kon de 21-jarige Tunesir Brahim Aouissaoui amper een maand na zijn aankomst in Itali een aanslag plegen in de Zuid-Franse stad Nice? Een reconstructie op basis van de Italiaanse media
=============
Er zijn moslim netwerken die elkaar helpen. Als ze 50 jaar de macht grijpen in heel Europa (enerzijds democratisch, anderzijds via geweld) versterkt dat elkaar. Moslims in Italie die die in NL, Denemarken, Finland etc steunen door politieke druk, boycots maar ook wapens en mankracht te sturen.

[ Bericht 23% gewijzigd door slashdotter3 op 30-10-2020 18:23:57 ]
pi_195949935
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:58 schreef Tengano het volgende:

[..]

Als ik even naar deze voorman luister wordt het steeds duidelijker dat de islam de overheid, haar burgers alsmede de hele wereld aan banden wil leggen. En ik vermoed dat ze aan 1 vinger niet genoeg hebben. Straks mag rokjesdag oid, homo's hand in hand, nudistenstranden, topless op het strand, of dames met mooie losse haren ook niet meer. Overal waarin men zich gekwetst voelt moeten wij ons geroepen voelen om daar rekening mee te houden en ons gedrag cq onze vrijheid in te perken. Ik ben daar niet zo blij mee en het komt bij mij alles behalve vredig over }:|

Waar is in deze religie eigenlijk de naastenliefde en verdraagzaamheid terug te vinden? en is daar eigenlijk wel sprake van?

Ik gun iedereen zijn vrijheid en stel ook prijs op die van mij.
En dan zijn wij de nazi's :N
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:49:41 #200
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195950259
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:58 schreef Tengano het volgende:

[..]

Als ik even naar deze voorman luister wordt het steeds duidelijker dat de islam de overheid, haar burgers alsmede de hele wereld aan banden wil leggen. En ik vermoed dat ze aan 1 vinger niet genoeg hebben. Straks mag rokjesdag oid, homo's hand in hand, nudistenstranden, sauna's, topless op het strand, alcohol, of dames met mooie losse haren ook niet meer. Overal waarin men zich gekwetst voelt moeten wij ons geroepen voelen om daar rekening mee te houden en ons gedrag cq onze vrijheid in te perken. Ik ben daar niet zo blij mee en het komt bij mij alles behalve vredig over }:|

Waar is in deze religie eigenlijk de naastenliefde en verdraagzaamheid terug te vinden? en is daar eigenlijk wel sprake van?

Ik gun iedereen zijn vrijheid en stel ook prijs op die van mij.
Halalnoudje van Doorn wilde al een halal strand... :')

quote:
Islamitisch raadslid wil halalstrand: ‘Moslims voelen zich onprettig bij schaars geklede, lelijke mensen’

Een naaktstrand? Dan ook een ‘halalstrand’ in Den Haag. Tenminste, als het aan Partij van de Eenheid-raadslid Arnoud van Doorn ligt. Volgens de omstreden politicus voelen moslims zich namelijk onprettig bij schaars geklede, lelijke mensen.
AD
pi_195950291
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:52 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Waarom niet? Ze spreken allen uit dat ze hier niet achter staan. Dat willen jullie fokkers toch zo graag? Doen ze het is nog niet goed.
echt he
pi_195950338
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Halalnoudje van Doorn wilde al een halal strand... :')
[..]

AD
Dus tegen schaarsgeklede mooie mensen heeft hij geen bezwaar?
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:05:06 #203
249559 crew  Lavenderr
pi_195950478
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Halalnoudje van Doorn wilde al een halal strand... :')
[..]

AD
En lelijk mogen ze ook niet zijn _O- 8)7
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:05:10 #204
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_195950481
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Halalnoudje van Doorn wilde al een halal strand... :')
[..]

AD
Maar oom Arnoud is dan ook compleet de weg kwijt. Helemaal koekoek die man. Klap van de molen gehad ergens.. 8)7
pi_195950503
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En lelijk mogen ze ook niet zijn _O- 8)7
Lelijke mensen verbieden *O*
No amount of money ever bought a second of time.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:10:46 #206
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195950561
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:05 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Maar oom Arnoud is dan ook compleet de weg kwijt. Helemaal koekoek die man. Klap van de molen gehad ergens.. 8)7
Hier heb je nog een filmpje van hem.

I am not Nelson Mandela or Ghandi; I am only Arnoud

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 30-10-2020 19:32:52 ]
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:18:03 #207
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195950671
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:10 schreef Tengano het volgende:

Hier heb je nog een Jiskefet filmpje van hem.

I am not Nelson Mandela or Ghandi; I am only Arnoud

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:18:58 #208
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195951152
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:16 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet. Wel mooi dat IS hun simpele doel bereikt bij simpele zielen als jij. :) Angst, zorgen, polarisatie.
Ow?

Dus (bijvoorbeeld) dat er op scholen taboes heersen als het gaat om onderwerpen zoals vrije seksualiteit en de holocaust, dat homo's niet echt meer hand in hand over straat durven, dat joodse scholen/instellingen extra beveiligd worden, dat afvalligen van de islam in assielcentra niet zichzelf kunnen zijn.... Dat is het gevolg van angst wat islamitische staat ons inboezemt, maar dat heeft dan weer helemaal niets met de islam te maken?

Of ben ik nu te simpel, en ben ik nu aan het "moslimbashen"?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_195951307
quote:
4s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:42 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ow?

Dus (bijvoorbeeld) dat er op scholen taboes heersen als het gaat om onderwerpen zoals vrije seksualiteit en de holocaust, dat homo's niet echt meer hand in hand over straat durven, dat joodse scholen/instellingen extra beveiligd worden, dat afvalligen van de islam in assielcentra niet zichzelf kunnen zijn.... Dat is het gevolg van angst wat islamitische staat ons inboezemt, maar dat heeft dan weer helemaal niets met de islam te maken?

Of ben ik nu te simpel, en ben ik nu aan het "moslimbashen"?
Dat is het gevolg van een zwak asielbeleid, niet islam.

Je scheert iedereen over 1 kam. Als mijn kind homoseksueel zou zijn zou dat mij geen moer interesseren eigenlijk. Als ik een jood voorbij zie lopen interesseert mij dat evenmin, al heb ik een hekel aan de Isralische overheid.

Wederom: je scheert iedereen over een kam en benoemt excessen.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:14:47 #211
455560 Logic91
Always stay rational
pi_195953115
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:14 schreef Tengano het volgende:

[..]

Zoiets denk ik:

[ twitter ]
Wat een belachelijk slecht idee zeg. Sommige moslims hebben nog heel wat te leren wanneer het aankomt op fundamentele kernwaarden zoals in dit geval vrijheid van meningsuiting.

Een blasfemiewet invoeren wil deze man... :') Terug naar de zevende eeuw.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:49:33 #212
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195953941
quote:
4s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:42 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ow?

Dus (bijvoorbeeld) dat er op scholen taboes heersen als het gaat om onderwerpen zoals vrije seksualiteit en de holocaust, dat homo's niet echt meer hand in hand over straat durven, dat joodse scholen/instellingen extra beveiligd worden, dat afvalligen van de islam in assielcentra niet zichzelf kunnen zijn.... Dat is het gevolg van angst wat islamitische staat ons inboezemt, maar dat heeft dan weer helemaal niets met de islam te maken?

Of ben ik nu te simpel, en ben ik nu aan het "moslimbashen"?
Dat is wel tamelijk simpel, ja. De islam is allesbehalve een homogene entiteit of groep, maar dat basht natuurlijk niet zo lekker dus doen we net alsof elke moslim hetzelfde is.
pi_195954360
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 21:49 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat is wel tamelijk simpel, ja. De islam is allesbehalve een homogene entiteit of groep, maar dat basht natuurlijk niet zo lekker dus doen we net alsof elke moslim hetzelfde is.
Hoe controversieel zijn de soena en betrouwbaar geachte hadith binnen de soenitische islam dan? En hoeveel moslims hebben er moeite mee als kinderen wordt bijgebracht dat in de ideale islamitische staatsvorm: het kalifaat, van veroordeelde dieven de handen dienen te worden afgehakt en dat veroordeelde homo's van het hoogste punt moeten worden gegooid? Hoeveel moslims vinden dat het afbeelden of zelfs bespotten van de profeet gewoon moet kunnen?
pi_195954380
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 21:49 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat is wel tamelijk simpel, ja. De islam is allesbehalve een homogene entiteit of groep, maar dat basht natuurlijk niet zo lekker dus doen we net alsof elke moslim hetzelfde is.
Alle moslims die zichzelf zien als deel van de oemma en de sharia + Cairo verklaring verkiezen boven onze grondwet/UVRM, en dus verantwoordelijk zijn voor deze problemen, veroorzaakt door mensen die de islam aanhangen, "bash" ik als 1 groep.

Mag je niet leuk vinden.

Ik vind andere dingen weer niet zo leuk.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:12:17 #215
22565 asco
Los in deze tent
pi_195954400
Alles komt uit, ALLES. _O_
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:13:07 #216
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195954422
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Hoe controversieel zijn de soena en betrouwbaar geachte hadith binnen de soenitische islam dan? En hoeveel moslims hebben er moeite mee als kinderen wordt bijgebracht dat in de ideale islamitische staatsvorm: het kalifaat, van veroordeelde dieven de handen dienen te worden afgehakt en dat veroordeelde homo's van het hoogste punt moeten worden gegooid? Hoeveel moslims vinden dat het afbeelden of zelfs bespotten van de profeet gewoon moet kunnen?
Veel succes met het vinden van moslims in Europa die vinden dat dieven de hand afgehakt dient te worden.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:13:57 #217
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195954439
quote:
4s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:11 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Alle moslims die zichzelf zien als deel van de oemma en de sharia + Cairo verklaring verkiezen boven onze grondwet/UVRM, en dus verantwoordelijk zijn voor deze problemen, veroorzaakt door mensen die de islam aanhangen, "bash" ik als 1 groep.

Mag je niet leuk vinden.

Ik vind andere dingen weer niet zo leuk.
Mensen die iets vinden zijn verantwoordelijk voor terrorisme of aanslagen? Bijzonder.
pi_195954581
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:13 schreef Poem_ het volgende:
Veel succes met het vinden van moslims in Europa die vinden dat dieven de hand afgehakt dient te worden.
Vrij gemakkelijk hoor, de inlichingendiensten hebben ze in het vizier en een aantal ervan geniet faam als uitreiziger/terugkeerder, en/of jihad-mamma die we op humanitaire gronden toch echt terug moeten halen.

Dergelijke amputaties werden in full hd getoond als wervingsmateriaal, laaiend enthousiast werd men ervan! :W

En dat dit in de ideale staatsvorm het kalifaat (ja, dat van die lokroep! zoals belicht in de actualiteitenprogramma's en aan praattafels :') ) dient te gebeuren wordt in talloze Nederlandse weekendschooltjes ook gewoon onderwezen. :W
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:23:11 #219
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195954625
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:21 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Vrij gemakkelijk hoor, de geheime diensten hebben ze in het vizier en een aantal ervan geniet faam als uitreiziger/terugkeerder, en/of jihad-mamma die we op humanitaire gronden toch echt terug moeten halen.

De amputaties werden in full hd getoond als wervingsmateriaal, laaiend enthousiast werd men ervan! :W

En dat dit in de ideale staatsvorm het kalifaat (ja, dat van die lokroep! :') dient te gebeuren wordt in talloze Nederlandse weekendschooltjes ook gewoon onderwezen. :W
Precies, dat is een vrij select groepje, namelijk een aantal categorien salafisten.
pi_195954638
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:23 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Precies, dat is een vrij select groepje, namelijk een aantal categorien salafisten.
Hoeveel moslims vinden dan dat als in Europa het kalifaat uitgeroepen zou worden, het hier anders zou moeten gaan? :W Dat dieven een taakstraf en op vlinderreis moeten bijvoorbeeld?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:25:17 #221
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195954668
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:24 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Hoeveel moslims vinden dan dat als in Europa het kalifaat uitgeroepen zou worden, het hier anders zou moeten gaan? :W
Als in Europa het kalifaat uitgeroepen zou worden? Ik heb geen idee, over onmogelijke scenario's maak ik me doorgaans niet zo druk.
pi_195954682
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:13 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Veel succes met het vinden van moslims in Europa die vinden dat dieven de hand afgehakt dient te worden.
Die zullen er inderdaad niet veel zijn, gezien de misdaad statistieken.
Beetje in je eigen vlees snijden....
pi_195954687
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:25 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Als in Europa het kalifaat uitgeroepen zou worden? Ik heb geen idee, over onmogelijke scenario's maak ik me doorgaans niet zo druk.
Laf zwaktebod dit. Hoeveel moslims zouden een europees kalifaat onwenselijk vinden, zich ertegen verzetten of ook maar uitspreken?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:27:55 #224
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195954723
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:26 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Laf zwaktebod dit.
Neuh, die vijfde colonne-praatjes vallen onder de categorie paranoia. Als het echt allemaal zulke militante en orthodoxe josti's waren had alleen de samenstelling van de Tweede Kamer er al heel anders uit gezien.
pi_195954795
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:27 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Neuh, die vijfde colonne-praatjes vallen onder de categorie paranoia. Als het echt allemaal zulke militante en orthodoxe josti's waren had alleen de samenstelling van de Tweede Kamer er al heel anders uit gezien.
Laf dat je mijn vraag negeert, uit je citaat verwijdert en in plaats van een simpel antwoord te geven deze wanhopige tirade afsteekt die er helemaal niets - maar juist daarom toch ook weer alles - mee te maken heeft. :W
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:37:26 #226
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195954906
quote:
13s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:32 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Laf dat je mijn vraag negeert, uit je citaat verwijdert en in plaats van een simpel antwoord te geven deze wanhopige tirade afsteekt die er helemaal niets - maar juist daarom toch ook weer alles - mee te maken heeft. :W
Je stelt een vraag over een gebeurtenis waarvan allerminst zeker en duidelijk is of dat berhaupt ooit tot de werkelijkheid gaat behoren en als dat dan zo zou zijn hebben we het over - op zijn minst - een aantal honderden jaren. :D
pi_195954985
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:37 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Je stelt een vraag over een gebeurtenis waarvan allerminst zeker en duidelijk is of dat berhaupt ooit tot de werkelijkheid gaat behoren en als dat dan zo zou zijn hebben we het over - op zijn minst - een aantal honderden jaren. :D
Jou lijkt het dus wel realistisch dat een moslim bezwaar zal/kan maken tegen vestiging van een Europees/Europa overspannend kalifaat?

En je zou ook niet weten wat christenen zouden vinden van/hoe Christenen zouden reageren op de terugkeer van Jezus? :')
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:42:10 #228
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195955012
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:40 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Jou lijkt het dus wel realistisch dat een moslim bezwaar zal/kan maken tegen vestiging van een Europees/Europa overspannend kalifaat?
Dat scenario van een kalifaat op zichzelf lijkt me al tamelijk onrealistisch.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:45:48 #229
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195955095
Wel een beetje op blijven letten mensen }:|

quote:
Tweede mogelijke handlanger van aanslagpleger Nice aangehouden

https://www.nu.nl/buitenl(...)ice-aangehouden.html
Verder errug weinig info }:|
pi_195955158
quote:
9s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:42 schreef Poem_ het volgende:
Dat scenario van een kalifaat op zichzelf lijkt me al tamelijk onrealistisch.
Ik vraag je niet of je dat scenario realistisch vindt, ik vraaf je dit:

quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:26 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Hoeveel moslims zouden een europees kalifaat onwenselijk vinden, zich ertegen verzetten of ook maar uitspreken?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:53:37 #231
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195955270
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:48 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ik vraag je niet of je dat scenario realistisch vindt, ik vraaf je dit:
[..]

Nogmaals: ik hou me niet zo bezig met onmogelijke scenario's.
pi_195955359
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:53 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nogmaals: ik hou me niet zo bezig met onmogelijke scenario's.
Dus een kalifaat kan wel uitgeroepen worden in syrie en irak maar niet in europa?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:03:14 #233
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195955461
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 21:49 schreef Poem_ het volgende:
Dat is wel tamelijk simpel, ja. De islam is allesbehalve een homogene entiteit of groep, maar dat basht natuurlijk niet zo lekker dus doen we net alsof elke moslim hetzelfde is.
Geen we vwb de Islam nu ook al op de BLM/ Antifa toer? :') _!
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:04:41 #234
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195955489
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:13 schreef Poem_ het volgende:
Veel succes met het vinden van moslims in Europa die vinden dat dieven de hand afgehakt dient te worden.
De recente ervaring leert dat ze bijzonder weinig moeite hebben om mensen om te brengen en/ of te onthoofden...
pi_195955561
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:13 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Mensen die iets vinden zijn verantwoordelijk voor terrorisme of aanslagen? Bijzonder.
Je probeert het te simpel weg te zetten.

Maar; wanneer jij jezelf ziet als iemand die deel uitmaakt van een ideologie waarin in de kern word bewogen naar rechtvaardiging van initierend geweld (zowel door de heilige geschriften als jouw profeet) als reactie, en jij daar geen probleem in ziet, dan ben je mijn inziens onderdeel van dat probleem ja.

Het is ook jouw eigen keus. Dus dan draag je ook een verantwoordelijk voor die keus die je zelf hebt gemaakt. En dat is ook de verantwoordelijkheid die je draagt namens en voor die ideolgie.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:59:52 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195959828
en weer open
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195959843
twitter
pi_195960415
De Pakistaanse kinders leren alvast hoe je iemand, zoals een president van een ander land bijvoorbeeld, moet onthoofden. ^O^

twitter
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:56:47 #239
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_195960525
Ik snap z'n punt ergens wel maar iemand onthoofden voor een school of iemand onthoofden in een kerk vertalen als "maf doen in Europa" komt nogal vreemd over eigenlijk.

twitter
pi_195960849
"maf doen" die vent heeft echt een enorme klap van de molen gehad.
pi_195960857
quote:
4s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:45 schreef SpaceOddity het volgende:
De Pakistaanse kinders leren alvast hoe je iemand, zoals een president van een ander land bijvoorbeeld, moet onthoofden. ^O^

[ twitter ]
Wat een landen zeg. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_195960872
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:56 schreef Twiitch het volgende:
Ik snap z'n punt ergens wel maar iemand onthoofden voor een school of iemand onthoofden in een kerk vertalen als "maf doen in Europa" komt nogal vreemd over eigenlijk.

[ twitter ]
quote:
Blijft bizar. Als dit soort figuren in Syrie zitten en vechten tegen Assad, Rusland &Iran, noemt Westen hen "gematigde rebellen" en geeft oa NL tientallen miljoenen euro's hulp.
Dit. :B
pi_195960910
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:19 schreef Murdera het volgende:
"maf doen" die vent heeft echt een enorme klap van de molen gehad.
Het is Harald Doornbos, oorlogsverslaggever die zich al tijden uitspreekt tegen de samenwerking tussen westerse overheden en jihadisten in syrie en irak. Dat hij het maf doen noemt is niet vergoeilijkend maar spottend/cynisch.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:27:33 #244
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_195960980
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:49 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Wederom: je scheert iedereen over een kam en benoemt excessen.
Op een gegeven moment zijn het geen excessen meer. Gaat hard die kant op. Geef het nog 5-10 jaar.
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:32:32 #245
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_195961045
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:13 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Veel succes met het vinden van moslims in Europa die vinden dat dieven de hand afgehakt dient te worden.
Die zijn er heus wel 😀

In Nederland bleek 70 procent van de bevraagde moslims de koranregels belangrijker dan de wet te vinden. Dat was trouwens evenveel als in Belgi, en iets minder dan in Frankrijk en Oostenrijk.


Onderzoekje:
http://www.npdata.be/BuG/255-Fundamentalisme/Article-Koopman.pdf

Ze houden iig niet zo van homo's en joden.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_195962263
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:43 schreef Hathor het volgende:
Eerst jezelf wezenloos zuipen en snuiven en dan ineens tot god komen,
Tja wanneer bloeden/sterven, strevend voor islam een gegarandeerde toegang tot het paradijs biedt dan kan het na een aantal zondige jaren op een toch al niet te stabiel, van jongs af aan met die ellende en angstbeelden van de hel geindoctrineerd figuur, zo maar eens heel verleidelijk overkomen om wat vijanden van de islam te grazen te nemen. ^O^ Handig dus, als politiek/religieus leiders of zogenaamd gematigden die luid en duidelijk aanwijzen. *O*

quote:
Tunisian terrorist, 21, had turned to Muslim prayer from drink and drugs before murdering three people in Nice, his family claim - as France is warned to prepare for more 'terrible attacks'

Speaking from Sfax, Tunisia, the mother of Brahim al-Aouissaoui said he had left school and worked as a motorcycle mechanic, at first spending his wages on alcohol and drugs.

https://www.dailymail.co.(...)le-family-claim.html
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:19:48 #247
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195962730
quote:
Auto rijdt grote moskee in Mekka binnen

Een auto is vrijdagavond op de grote moskee in de Saudische stad Mekka ingereden. Niemand raakte gewond. Het is onduidelijk of de Saudische bestuurder met opzet het gebedshuis is ingereden.

https://www.nu.nl/284065/(...)nnen.html?redirect=1
Zit een filmpje bij met extra toelichting. Lijkt mij niet echt per ongeluk als je precies op de deur aanstuurt.

Vreemd :?

[ Bericht 25% gewijzigd door Tengano op 31-10-2020 14:31:12 ]
pi_195963714

Turken en Azerbeidzjaanse razzia's naar Armenirs in de straten van Frankrijk.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_195963807
quote:
15s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:14 schreef epicbeardman het volgende:

Turken en Azerbeidzjaanse razzia's naar Armenirs in de straten van Frankrijk.
Correctie Fransen zoeken Fransen...
pi_195963817
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Correctie Fransen zoeken Fransen...
Ja die heren voelen zich echt frans met die turkse flaggen om de nek. :z
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:25:08 #251
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_195963829
quote:
15s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:14 schreef epicbeardman het volgende:

Turken en Azerbeidzjaanse razzia's naar Armenirs in de straten van Frankrijk.
Man man.. Je zou maar moeten werken. Dan had je hier niet bij kunnen zijn.. O wacht...
pi_195963870
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:24 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Ja die heren voelen zich echt frans met die turkse flaggen om de nek. :z
En das een mooi moment om het hele zooitje op te pakken en het land uit te flikkeren.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:29:21 #253
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195963885
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En das een mooi moment om het hele zooitje op te pakken en het land uit te flikkeren.
Die politieauto ging er anders gewoon vandoor.
pi_195963914
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:29 schreef Tengano het volgende:

[..]

Die politieauto ging er anders gewoon vandoor.
Ik vind dit ook meer een taak voor het leger.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:32:30 #255
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195963938
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik vind dit ook meer een taak voor het leger.
Daar heb je wel een punt. Volgens mij is die daar trouwens ook paraat. Maar een soort ME zou ook prima kunnen lijkt mij. Ben wel blij dat ik daar niet woon en gewoon hier mijn croissantje kan scoren :Y) Je suis Hollandais w/
pi_195964344
quote:
15s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:14 schreef epicbeardman het volgende:

Turken en Azerbeidzjaanse razzia's naar Armenirs in de straten van Frankrijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 12:11 schreef Bilge het volgende:
Dat de Armenen in Frankrijk eerst de snelweg A7 blokkeerden en langsrijdende Turken met messen, bijlen en stenen aanvielen wordt voor het gemak uit het nieuws gelaten.

[ afbeelding ]
Door onwelgevallige feiten eruit te filteren, kun je zelfs van Gandhi een Hitler maken.
pi_195964699
...politie gewaarschuwd door de moeder van deze sprookjesliefhebber

twitter
pi_195964903
En hoppa, net binnen;

Iemand neergeschoten bij kerk Lyon

twitter



twitter
pi_195965020
Inmiddels overleden, gaat ws om een orthodoxe priester v.e. Griekse kerk

twitter
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:05:22 #260
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195965034
Wat een ellende en een haat om zo vreemden te vermoorden.
pi_195965106
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:05 schreef Momo het volgende:
Wat een ellende en een haat om zo vreemden te vermoorden.
Het keert snel om, dat moslims worden gexecuteerd.
Vakman pur sang
pi_195965126
twitter

quote:
Een orthodoxe priester met de Griekse nationaliteit werd rond 16.00 uur neergeschoten met een afgezaagd jachtgeweer in Lyon en de vermeende dader is op de vlucht, vertelde een politiebron aan #AF
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:19:47 #263
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195965280
Lekker uitnodigend om daar straks een kerstviering bij te wonen.

Ik blijf me verbazen over deze mensen.
pi_195965316
twitter

quote:
De priester "was bezig zijn kerk te sluiten", zei de bron, eraan toevoegend dat hij in een ernstige toestand verkeert. Het ministerie van Binnenlandse Zaken vraagt ​​om het gebied rond Jean-Mac Arrow naar rechts te vermijden en bukte zich vervolgens
pi_195965355
RAIDGoden present. @Starhopper
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:32:50 #266
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_195965506
Toch opmerkelijk dat het continu in Frankrijk gebeurt.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:35:00 #267
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_195965535
twitter
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_195965542
quote:
Hij is ontkomen op een fiets, en omdat in het centrum van Lyon veel bewakingscamera’s hangen is zijn ontsnappingsroute grotendeels in beeld. In de buurt van de plek van de aanslag zijn de metrostations gesloten.
https://www.ad.nl/buitenl(...)r-gevlucht~ac932659/
pi_195965560
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:32 schreef Nederturk het volgende:
Toch opmerkelijk dat het continu in Frankrijk gebeurt.
Ik heb begrepen (bron NPO radio1) dat dat komt omdat daar de grootste populatie (extreme) moslims in Europa wonen.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:41:58 #270
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195965613
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:32 schreef Nederturk het volgende:
Toch opmerkelijk dat het continu in Frankrijk gebeurt.
Vanwege de uitspraken en ideeen van Macron.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:42:06 #271
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_195965617
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:37 schreef praadje het volgende:

[..]

Ik heb begrepen (bron NPO radio1) dat dat komt omdat daar de grootste populatie (extreme) moslims in Europa wonen.
BasOne kwam met iets wat denk ik ook wel een rol speelt. Vele moslims in Frankrijk zijn ook afkomstig uit Noord Afrika waar Frankrijk een nare geschiedenis mee heeft.

Niet handig om dan als Frankrijk zijnde het land vol te gooien met moslims, met name uit die landen waar je in het verleden flink hebt huisgehouden.

Hopen dat die man het overleeft en er i.i.g. in Frankrijk wat tegengeluid van gerespecteerde moslimleiders komt om deze trend te stoppen. Echter zullen die ook zomaar in het vizier van zulk tuig kunnen komen als ze dat doen. Lastig.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:43:44 #272
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_195965641
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:41 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Vanwege de uitspraken en ideeen van Macron.
Ligt wel wat dieper denk ik, Wilders zit zijn dagen te vullen met mo cartoons spammen op twitter en moslims bashen/discrimineren. In Nederland hebben we bijna nooit te maken met moslim terrorisme (dan heb ik het dus niet over de integratie).
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:43:51 #273
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_195965643
Percentage moslims is in Frankrijk volgens mij ook het hoogst van geheel Europa met om en nabij de 9%.
Volgens deze site 8,8% in Frankrijk in 2016.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:44:47 #274
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195965657
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:43 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Ligt wel wat dieper denk ik, Wilders zit zijn dagen te vullen met mo cartoons spammen op twitter en moslims bashen/discrimineren. In Nederland hebben we bijna nooit te maken met moslim terrorisme (dan heb ik het dus niet over de integratie).
Verschil is wel dat Wilders niet in de regering zit en Macron wel en Macron moskeeen gesloten heeft.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195965666
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:42 schreef Nederturk het volgende:

[..]

BasOne kwam met iets wat denk ik ook wel een rol speelt. Vele moslims in Frankrijk zijn ook afkomstig uit Noord Afrika waar Frankrijk een nare geschiedenis mee heeft.

Niet handig om dan als Frankrijk zijnde het land vol te gooien met moslims, met name uit die landen waar je in het verleden flink hebt huisgehouden.

Hopen dat die man het overleeft en er i.i.g. in Frankrijk wat tegengeluid van gerespecteerde moslimleiders komt om deze trend te stoppen. Echter zullen die ook zomaar in het vizier van zulk tuig kunnen komen als ze dat doen. Lastig.
Oh ja, dat werd er inderdaad ook bij verteld. Die nare geschiedenis met Noord-Afrika.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:49:52 #276
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195965733
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:36 schreef Zipportal het volgende:
Hij is ontkomen op een fiets, en omdat in het centrum van Lyon veel bewakingscamera's hangen is zijn ontsnappingsroute grotendeels in beeld. In de buurt van de plek van de aanslag zijn de metrostations gesloten.
[..]

https://www.ad.nl/buitenl(...)r-gevlucht~ac932659/
Alarmfase 1, 7000 extra man aan politie en leger op de been en meneer verdwijnt op de fiets :+

Die kerken werden toch beveiligd :@

quote:
France deploys 7,000 security personnel to schools, religious sites

French authorities are to deploy 7,000 police officers and soldiers to patrol schools and religious sites in the wake of the attack inFrench authorities are to deploy 7,000 police officers and soldiers to patrol schools and religious sites in the wake of the attack in Nice in which three people were knifed to death. Nice in which three people were knifed to death.


[ Bericht 11% gewijzigd door Tengano op 31-10-2020 18:00:38 ]
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:33:31 #277
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_195966371
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Het keert snel om, dat moslims worden gexecuteerd.
Kan je op wachten, Fransen zullen d'r toch ook wel een keer klaar mee zijn om als makke lammetjes te worden afgeslacht in ruil voor thoughts and prayers?
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:34:54 #278
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_195966397
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:32 schreef Nederturk het volgende:
Toch opmerkelijk dat het continu in Frankrijk gebeurt.
France has the largest number of Muslims in the Western world primarily due to migration from Maghrebi, West African, and Middle Eastern countries. A 2017 Pew Research report estimates the Muslim population of France to be 5,760,999 or 8.8% of the total population
Haters everywhere but I don't really care.
pi_195966425
quote:
99s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:49 schreef Tengano het volgende:

[..]

Alarmfase 1, 7000 extra man aan politie en leger op de been en meneer verdwijnt op de fiets :+

Die kerken werden toch beveiligd :@
[..]

Gevlucht op de fiets, _O- Wie mis zijn fiets in Lyon?
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:39:01 #280
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_195966452
twitter
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_195966475
'Mediterraans type' Het zijn ook altijd weer die vieze Italianen
pi_195966582
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 18:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Gevlucht op de fiets, _O- Wie mis zijn fiets in Lyon?
Gers Pardoel?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195966715
quote:
11s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 18:47 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Gers Pardoel?
Die heeft toch ook een pechjaar...
pi_195966845
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:42 schreef Nederturk het volgende:

[..]

BasOne kwam met iets wat denk ik ook wel een rol speelt. Vele moslims in Frankrijk zijn ook afkomstig uit Noord Afrika waar Frankrijk een nare geschiedenis mee heeft.

Niet handig om dan als Frankrijk zijnde het land vol te gooien met moslims, met name uit die landen waar je in het verleden flink hebt huisgehouden.

Hopen dat die man het overleeft en er i.i.g. in Frankrijk wat tegengeluid van gerespecteerde moslimleiders komt om deze trend te stoppen. Echter zullen die ook zomaar in het vizier van zulk tuig kunnen komen als ze dat doen. Lastig.
Dat is natuurlijk een drogreden. Dit heeft nog steeds met die cartoons te maken.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:09:16 #285
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_195966936
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 19:03 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een drogreden. Dit heeft nog steeds met die cartoons te maken.
Uiteraard, maar als dat het enige was, zouden we hier in Nederland ook aanslagen moeten hebben als je kijkt naar Wilders zijn cartoonspams. Om die reden is het logisch om te denken aan meerdere parameters die de herhaaldelijke islamitische moorden moeten verklaren.
pi_195967048
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 19:09 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Uiteraard, maar als dat het enige was, zouden we hier in Nederland ook aanslagen moeten hebben als je kijkt naar Wilders zijn cartoonspams. Om die reden is het logisch om te denken aan meerdere parameters die de herhaaldelijke islamitische moorden moeten verklaren.
Die aanslagen, althans poging daartoe, waren er ook na aanleiding van Greets cartoonwedstrijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2020 19:15:18 ]
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:41:51 #287
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:32:09 #288
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:41:14 #289
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195972987
Interview van Macron met een reporter van Al Jazeera.

quote:
Le prsident franais accorde un entretien de prs d'une heure la chaine qatari Al-Jazira. Objectif : tenter d'apaiser les esprits au sujet des caricatures alors que les manifestations anti-franaises se sont multiplies dans le monde arabo-musulman. Rien ne justifie la violence, a redit Emmanuel Macron.
Macron begrijpt de gevoeligheid wat betreft het tonen van de cartoons maar niets rechtvaardigd het geweld bevestigd hij opnieuw. Of het hem lukt de gemoederen snel te bedaren met dit interview?
Frankrijk ligt nu onder vuur vanwege de vrijheid van meningsuiting en het toestaan van godsdienstlaster maar eerder had Denemarken hier al mee te maken en die hebben nogal drastische maatregelen genomen om radicaal islamisme aan te pakken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 01-11-2020 00:51:24 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 1 november 2020 @ 13:53:31 #291
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195979980
quote:
Nog twee arrestaties in onderzoek naar aanslag Nice

De Franse politie heeft zaterdag nog twee mensen aangehouden in het onderzoek naar de aanslag in Nice, meldt een politiebron zondag aan persbureau Reuters. Het gaat om de vijfde en de zesde aanhoudingen na de aanslag van donderdagochtend. De personen zijn 25 en 63 jaar.

Beide verdachten zouden uit de plaats Grasse komen, dat dichtbij Nice ligt. Wat hun mogelijk rol bij de aanslag zou zijn, is nog onbekend.

De andere aangehouden verdachten zijn onder meer een vermeende handlanger van de dader en een familielid van een andere verdachte. De dader zelf, een 21-jarige Tunesir, ligt in het ziekenhuis.

https://www.nu.nl/buitenl(...)ar-aanslag-nice.html
Mss was het toch niet echt een lone wolf. Toen ik 21 was kende ik helemaal niemand daar in Nice. Nu nog niet trouwens :@

[ Bericht 6% gewijzigd door Tengano op 01-11-2020 13:59:34 ]
pi_195981383
twitter


Trudeau says 'freedom of expression has limits' after French terror attacks

https://thepostmillennial(...)ys-freedom-of-speech

Ah.. het voorbeeld van Jette en Klaver.. weten wij ook weer wat voor richting wij opgaan.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  zondag 1 november 2020 @ 14:46:34 #293
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195981882
quote:
13s.gif Op zondag 1 november 2020 14:33 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]

Trudeau says 'freedom of expression has limits' after French terror attacks

https://thepostmillennial(...)ys-freedom-of-speech

Ah.. het voorbeeld van Jette en Klaver.. weten wij ook weer wat voor richting wij opgaan.
Trudeau diskwalificeert zichzelf, zijn ambt en zijn land.

En da’s jammer. (Leuk land!)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195983115
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 14:46 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Trudeau diskwalificeert zichzelf, zijn ambt en zijn land.

En da’s jammer. (Leuk land!)
Hij is nu druk met het messentrekkersgilde in eigen land.
NWS / Aanval in Quebec, meerdere doden en gewonden

Dan kun je moeilijk een politiek correct antwoord verzinnen over een steek-incident duizenden kilometers verderop.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 1 november 2020 @ 16:33:40 #295
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195984360
twitter

Als Rutte zijn afgrijzen uitspreekt of zijn medeleven toont is dat toch ook niet onderdanig.

[ Bericht 16% gewijzigd door Tengano op 01-11-2020 16:49:30 ]
pi_195985026
Toch nog on the run blijkbaar, die gast van Lyon

twitter
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 20:41:42 #297
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196008323
twitter
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 20:43:52 #298
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196008368
twitter
pi_196124383
quote:
French PM Jean Castex presides over tribute to victims of church attack in Nice

Nine days after a terrorist wielding a knife killed three people at the Notre-Dame Basilica in Nice, French Prime Minister Jean Castex presided over a national tribute to the victims of the attack.

The October 29 murders were a blow to a nation already on edge after the murder of teacher Samuel Paty in retaliation for showing his students caricatures of the Prophet Muhammed during a class on free speech just a week earlier. French President Emmanuel Macron deemed Paty’s killing an attack on the French republic itself.

Castex began the tribute with a minute of silence, as he and uniformed soldiers stood erect in the southern sun, the Mediterranean Sea glittering through pines behind them. He spoke of the lives of the three victims, Nadine Devillers, 60, Vincent Loqus, 55, and Simone Barreto Silva, 44, and concluded by pinning the National Medal of Recognition of Victims of Terrorism to the red velvet cushions that stood in front of large photos of each of the deceased.

The three were killed when a young Tunisian man carrying a copy of the Quran attacked worshippers in the church. The assailant had shouted, "Allahu Akbar", or God is greatest, even after he had been detained. He was wounded by police and taken to the hospital in life-threatening condition after his arrest.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_196125209
twitter
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')