quote:Man in middeleeuwse kledij met sabel slaat toe in Quebec: twee doden, vijf gewonden
Twee mensen zijn om het leven gekomen door steekpartijen in de binnenstad van Quebec in het oosten Canada. Minstens vijf personen raakten gewond en er is een verdachte aangehouden, melden Canadese media.
Volgens de Franstalige krant Le Soleil “slachtte” de man zijn eerste slachtoffer omstreeks 22 uur plaatselijke tijd af in het gebied van Grand hotel Château Frontenac. Dat deed hij met een sabel. Getuigen die het alarmnummer 911 belden, meldden dat de dader “middeleeuwse” kleding droeg. In de buurt van het parlement van de regio Quebec maakte hij nog zes slachtoffers, van wie eentje overleed. Over de toestand van de gewonden is nog niets bekendgemaakt.
De politie hield een verdachte aan bij de oude haven. Het is volgens de krant nog niet duidelijk of het gaat om een bekende van de politie. De auto van de verdachte werd naar verluidt gevonden in de buurt van het Grand Hotel. In de wagen lagen de de koker van het zwaard en enkele jerrycans met benzine.
https://www.destentor.nl/(...)f-gewonden~a75c52e0/
Of een allah akbar in halloweenkostuumquote:Op zondag 1 november 2020 08:22 schreef Pizzakoppo het volgende:
Middeleeuwse kleding doet mij meteen denken aan die Templar debieltjes. Verwacht dit keer dus een rechtse aanslag ter verandering.
Dat zou een verrassende wending zijn!quote:Op zondag 1 november 2020 08:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Of een allah akbar in halloweenkostuum
Hij had een sabel bij zich. tempeliers hadden zwaarden.quote:Op zondag 1 november 2020 08:22 schreef Pizzakoppo het volgende:
Middeleeuwse kleding doet mij meteen denken aan die Templar debieltjes. Verwacht dit keer dus een rechtse aanslag ter verandering.
Ze spreken volgens mij wel frans in dat gedeelte van Canada volgens mijquote:Op zondag 1 november 2020 08:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik gok op een incel.quote:Op zondag 1 november 2020 08:58 schreef Aurelius het volgende:
Het was een samurai zwaard, dus waarschijnlijk een weeb.
Dit inderdaad, dacht precies hetzelfde.quote:Op zondag 1 november 2020 08:22 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dat zou wat zijn verkleed als goddeloze westerlingquote:Op zondag 1 november 2020 08:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
In combinatie met die katana denk ik meer aan een soort Halloweenkostuum in de stijl van "Assassin's Creed", met "middeleeuwse" kap. (Niet dat ze er in de middeleeuwen zo bij liepen, maar goed.)quote:Op zondag 1 november 2020 10:04 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat weet je niet, moslims lopen er nogal vaak een beetje middeleeuws gekleed bij. Al zal dat op dit moment in Quebec een beetje fris zijn aan je ballen.
https://www.cbc.ca/news/c(...)-stabbings-1.5785401quote:"According to our initial information, there is no indication that the suspect may have acted on motives other than personal ones," the tweet reads.
The Quebec City police counter-terrorism unit is also taking part in the investigation, reported Radio-Canada.
A news conference will be held at 9:30 a.m. ET by Quebec City Mayor Régis Labeaume, Police Chief Robert Pigeon, and the province's Public Security Minister Geneviève Guilbault.
https://www.journaldemont(...)e-de-tuer-des-gens-1quote:L’homme qui serait à l’origine des attaques à l’épée qui ont fait deux morts dans le Vieux-Québec, samedi soir, avait déjà menacé de tuer des gens en 2014, a appris le Bureau d’enquête.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |