Au... deze domheid doet gewoon pijn....quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:11 schreef mir1986 het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk eens naar deze afbeelding..
Ik vind de spoedwet kwalijk, ik snap de noodzaak maar we moeten dit nooit normaal gaan vinden. Nooit.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar welke onderdelen van de spoedwet vind jij kwalijk?
Hij is toch aangepast na commentaren? Gewoon op een democratische manier zodat hij nu door de eerste kamer kan. Is er een specifiek onderdeel waar jij op tegen bent?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik vind de spoedwet kwalijk, ik snap de noodzaak maar we moeten dit nooit normaal gaan vinden. Nooit.
Het verlengen, om iets specifieks te noemen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij is toch aangepast na commentaren? Gewoon op een democratische manier zodat hij nu door de eerste kamer kan. Is er een specifiek onderdeel waar jij op tegen bent?
Tja.. de balans zoeken tot besmetting minimaliseren en de effecten van een afsluiting op een patiënt. Boze mensen dat ze hun moeder niet mogen bezoeken, maar ook boos zijn als er corona is in het bejaardentehuis.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Uit het dashboard overigens opvallend dat meer dan 1 op de 5 verpleeghuislocaties inmiddels besmettingen heeft of heeft gehad in de afgelopen 4 weken. In de afgelopen week is het aantal locaties met minimaal 1 besmetting gestegen van 428 naar 533. Lijkt me reden genoeg om daar toch ook eens in te grijpen door bezoek te minimaliseren tot 1 persoon.
Ik ben er niet direct bang voor maar ik denk wel dat het rare vormen gaat aannemen, heel anders dan andere economische slechte periodes, omdat de oorzaak hier zo anders is.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:29 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Yes, ik besteed inderdaad meer geld uit aan het spelen van online spelletjes, online quizzen, etc. Maar daarmee help je de mensen nog niet volledig. En zoals ik al eerder zei, ik hou me gewoon netjes aan de maatregelen. Echter ben ik ook bang voor de gevolgen van een volledige lockdown.
dan eet je wel heel weinig of jouw chinees is heel goedkoopquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:31 schreef CherryLips het volgende:
Ik bestel nooit eten en haal ook niks af. In m'n eentje is het niet te doen met de bestelkosten vanaf 15 euro bijvoorbeeld, en dan komen er nog bezorgkosten bij. Bij de Chinees kun je nu ook online bestellen, is vanaf 15 euro. Daar kan ik een week van eten, als het lang genoeg houdbaar zou zijn. En ik ben wel zo'n angsthaas dat ik de zaak niet binnen durf te stappen.
Van huurovereenkomsten?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:35 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het verlengen, om iets specifieks te noemen.
Ik neem meestal zo'n combinatiemenu van 9 euro, kan ik bijna twee dagen van eten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan eet je wel heel weinig of jouw chinees is heel goedkoop
In de koelkast bewaren en als je dan maandag besteld, zou je er zelfs nog op vrijdag van kunnen eten. Ik ben er nooit ziek van geworden / dat het vreemd rook tegen die tijd.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:31 schreef CherryLips het volgende:
Ik bestel nooit eten en haal ook niks af. In m'n eentje is het niet te doen met de bestelkosten vanaf 15 euro bijvoorbeeld, en dan komen er nog bezorgkosten bij. Bij de Chinees kun je nu ook online bestellen, is vanaf 15 euro. Daar kan ik een week van eten, als het lang genoeg houdbaar zou zijn. En ik ben wel zo'n angsthaas dat ik de zaak niet binnen durf te stappen.
Serieus, ik eet er hooguit twee dagen achter elkaar vanquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:37 schreef Cue_ het volgende:
[..]
In de koelkast bewaren en als je dan maandag besteld, zou je er zelfs nog op vrijdag van kunnen eten. Ik ben er nooit ziek van geworden / dat het vreemd rook tegen die tijd.
Dat het op een democatische manier gebeurt wil niet zeggen dat je het met de inhoud eens moet zijn, hè? Ik ben er zelf ook op tegen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij is toch aangepast na commentaren? Gewoon op een democratische manier zodat hij nu door de eerste kamer kan. Is er een specifiek onderdeel waar jij op tegen bent?
Tijdens je opleiding nooit geleerd dat een Godwin een drogreden is? Ga aub weg met je verwijzing naar 1933. Dit is totaal niet vergelijkbaar. Heb je de wet zelf gelezen of ga je alleen af op paniekartikelen van diezelfde site waar je die belachelijke grafiek vandaan hebt?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:30 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wie heeft het over pedofielen netwerk? Heb je me dat ooit horen zeggen?
Ik leg alleen uit dat er in 1933 ook een wet aangenomen is, waarmee er veel rechten tijdelijk afgepakt werden. Dat is op dit moment weer het geval. Echter hoop ik natuurlijk wel dat ik het volledig mis heb en de overheid wel datgene doet wat goed is voor ons als samenleving.
tijd niet geweest, de paar dingen die ik van hun lekker vind maak ik wel zelf al blijft het wel value for money in vergelijking met andere restaurants.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik neem meestal zo'n combinatiemenu van 9 euro, kan ik bijna twee dagen van eten.
Nee, de spoedwet zelf natuurlijk.quote:
Dan is er toch geen probleem? Net wat meer bestellen en dan 4 dagen ervan etenquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Serieus, ik eet er hooguit twee dagen achter elkaar van
Een de ene kant eventueel ook kwalijk, je weet niet wie er aan de macht komt in maart, maar ook onpraktisch als de pandemie nog steeds bezig zou zijn en dit circus weer opnieuw moet beginnen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nee, de spoedwet zelf natuurlijk.
Tja, ik snap dat die vergelijkingen weerstand oproepen maar tegelijk zou het compleet achterlijk zijn om simpelweg te weigeren om te leren van het verleden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:38 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Tijdens je opleiding nooit geleerd dat een Godwin een drogreden is? Ga aub weg met je verwijzing naar 1933. Dit is totaal niet vergelijkbaar. Heb je de wet zelf gelezen of ga je alleen af op paniekartikelen van diezelfde site waar je die belachelijke grafiek vandaan hebt?
Begrijp je wel dat de IFR van Covid 19 geen vast staand gegeven is? Dit lage percentage geldt slechts wanneer iedere coronapatient toegang heeft tot de noodzakelijke (ziekenhuis)zorg. Als ziekenhuizen overspoeld zijn is voor vele geen plek. Nu overleeft 90% hun ziekenhuis en/of IC opname. Zonder medische zorg overleven de meesten dat waarschijnlijk niet en als ze het al wel doen dan zijn ze voor het leven chronische ziek door opgelopen orgaanschade. Laten we juist nu maatregelen heb om dit code zwart scenario te voorkomen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:15 schreef mir1986 het volgende:
Op 7 oktober 2020 werd dit onderzoek gepubliceerd: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/eci.13423 Samengevat: het sterftecijfer, IFR, van het coronavirus is 0,23 procent. En onder de 70 jaar is het nog lager; 0,05%. Tot die conclusie komt John Ioannides, een zeer gerenommeerd wetenschapper. Begin dit jaar ging men nog uit van een IFR van 3,4%. Dat rechtvaardigt ingrijpende maatregelen. Maar een IFR die meer dan 10x lager ligt absoluut niet. Het narratief was en is ‘Dit is een heel gevaarlijk virus. Dankzij de maatregelen zijn de ziekenhuizen niet overspoeld. Dankzij de maatregelen zijn er niet tienduizenden doden te betreuren. We moeten de maatregelen volhouden tot er een vaccin is.’
Dat doet de mensheid nooit. De geschiedenis herhaalt zich altijd.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:45 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Tja, ik snap dat die vergelijkingen weerstand oproepen maar tegelijk zou het compleet achterlijk zijn om simpelweg te weigeren om te leren van het verleden.
Je doet het echt hè? Een globale pandemie vergelijken met nazistisch tuig...quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:30 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wie heeft het over pedofielen netwerk? Heb je me dat ooit horen zeggen?
Ik leg alleen uit dat er in 1933 ook een wet aangenomen is, waarmee er veel rechten tijdelijk afgepakt werden. Dat is op dit moment weer het geval. Echter hoop ik natuurlijk wel dat ik het volledig mis heb en de overheid wel datgene doet wat goed is voor ons als samenleving.
https://www.eerstekamer.n(...)ijke_wet_maatregelenquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:47 schreef Claudia_x het volgende:
Mocht iemand trouwens een toegankelijke tekst weten over 'Tijdelijke bepalingen in verband met maatregelen ter bestrijding van de epidemie van covid-19 voor de langere termijn', dan houd ik me aanbevolen. Dit is wat ik over de spoedwet wist en ik was met name ontstemd over de macht die de minister krijgt en de brede formuleringen. Maar ik begrijp dat de wet inmiddels weer is aangepast en ik weet niet wat de definitieve versie is.
Een toegankelijke tekst.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
https://www.eerstekamer.n(...)ijke_wet_maatregelen
En daarmee blijkbaar ook het verbod om vergelijkingen te maken om herhaling te voorkomen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:47 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat doet de mensheid nooit. De geschiedenis herhaalt zich altijd.
Er zijn natuurlijk wel meer dingen die zonder instemming van een andere partij kunnen worden ingeregeld.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:49 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, maar de Tweede Kamer kan allerlei maatregelen invoeren zonder toestemming van de Eerste Kamer..
Maar in absolute aantallen de 4-11 jarigen weer heel weinig.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Toch maar even posten hier, wat een opvallend hoge percentages positief getesten bij kinderen tussen 4 en 17 jaar.
Nope, ik weet niet eens in welke van de 81 documenten ik moet zijn. Ik had die link zelf natuurlijk ook gevonden, want ik kan ook op de eerste hit in Google klikken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij begrijpt die tekst vast wel hoor.
Vind je?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Toch maar even posten hier, wat een opvallend hoge percentages positief getesten bij kinderen tussen 4 en 17 jaar.
Bij het gewijzigde voorstel: https://www.eerstekamer.n(...)t5v9xj_opgemaakt.pdfquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nope, ik weet niet eens in welke van de 81 documenten ik moet zijn. Ik had die link zelf natuurlijk ook gevonden, want ik kan ook op de eerste hit in Google klikken.
Dat is natuurlijk gissen. Absolute aantallen zijn inderdaad laag te noemen (minder dan 10% van totaal).quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vind je?
Denk dat kinderen zich relatief gezien minder snel laten testen dan 'n volwassene. Relatief vaker wanneer er concrete symptomen zijn.
Belachelijk laag testaantal n.a.v. BCO overigens.
Maar wel erg nuttig als je ziet hoe hoog het percentage positief getesten is uit die tests.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vind je?
Denk dat kinderen zich relatief gezien minder snel laten testen dan 'n volwassene. Relatief vaker wanneer er concrete symptomen zijn.
Belachelijk laag testaantal n.a.v. BCO overigens.
Omdat ze bijna niet getest worden ja...quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:52 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Maar in absolute aantallen de 4-11 jarigen weer heel weinig.
Da's vertekenend, want kinderen worden alleen getest als ze relatief ernstige symptomen hebben. In dat licht zou je zelfs kunnen stellen dat het percentage in de categorie 0-11 jaar laag is.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat ze wellicht minder klachten hebben? Jaquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Omdat ze bijna niet getest worden ja...
quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Omdat ze bijna niet getest worden ja...
Vreemde conclusie.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar echt een hoog percentage ja. Conclusie: scholen dicht.
Da's heel aardig van je. En nu zou ik graag nog een toegankelijke tekst appreciëren.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij het gewijzigde voorstel: https://www.eerstekamer.n(...)t5v9xj_opgemaakt.pdf
Ja, daarom zijn er ook veel te weinig van dit soort testen gedaan. Dat zijn mensen die in contact zijn geweest met iemand die besmet is, dus best een redelijke kans dat ze het ook onder de leden hebben.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:54 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Maar wel erg nuttig als je ziet hoe hoog het percentage positief getesten is uit die tests.
Ik vind het laag gezien het enorme aantal besmettingen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gissen. Absolute aantallen zijn inderdaad laag te noemen (minder dan 10% van totaal).
quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Da's heel aardig van je. En nu zou ik graag nog een toegankelijke tekst appreciëren.
Het door de regering ingestelde OMT en haar RIVM verteld wat er moet worden gedaan om het virus uit te trappen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Da's heel aardig van je. En nu zou ik graag nog een toegankelijke tekst appreciëren.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
'Wij Willem-Alexander, bij de gratie Gods, Koning der Nederlanden,
Prins van Oranje-Nassau, enz. enz. enz.
Allen, die deze zullen zien of horen lezen, saluut!'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |