Baal je dat je niet uitgenodigd was?quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:45 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat gezellig zeg, zo'n kringverjaardag.
In blokjes of van het 'oude normaal'?quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:45 schreef Da_Sandman het volgende:
Om in corona-stijl en ontopic te blijven: blokjesverjaardagquote:Op maandag 19 oktober 2020 23:45 schreef Da_Sandman het volgende:
Ja het probleem is mij duidelijk, ontken ik ook niet. Maar de huidige problematiek (thuiswerken, deel economie gesloten, uitgestelde zorg, opbouw schulden, onderwijs kan niet goed functioneren) vind ik gewoon zwaarder tellen dan het koesteren van de zwakkeren tot in de lengte van maanden.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
@:php
Om die praktische bezwaren uiteraard
Dat snap je zelf ook wel mag ik hopen.
Zorgpersoneel, mantelzorgers, artsen, deeltaxirijders, familie etc.
Pffftttt, die mogen helemaal niet meer, johquote:Op maandag 19 oktober 2020 23:45 schreef Da_Sandman het volgende:
Omdat het om een enorm grote groep gaat. Er zijn niet "een paar" oudjes in Nederland, je hebt het over een groot gedeelte van de maatschappij.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het kent allemaal praktische bezwaren ja. Maar de situatie waar we nu in zitten kent nog veel meer praktische bezwaren in mijn ogen. Ik begrijp gewoon niet dat wij niet in staat zijn om te definiren wie extra beschermt moeten worden.
De SC wordt inderdaad in een ander topic voortgezet.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:46 schreef miss_sly het volgende:
Nou, dat was even gezellig, maar zullen we weer inderdaad overgaan op dat waar het over ging?
En dan hopen dat we snel een meet kunnen organiseren, zonder 1,5 meter en mondkapjes en andere ongein.
Gewoon politie bellen voor geluidsoverlast, dat zal ze leren.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:45 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar hoe zie je dat dan?quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja het probleem is mij duidelijk, ontken ik ook niet. Maar de huidige problematiek (thuiswerken, deel economie gesloten, uitgestelde zorg, opbouw schulden, onderwijs kan niet goed functioneren) vind ik gewoon zwaarder tellen dan het koesteren van de zwakkeren tot in de lengte van maanden.
Ik definieer iemand van 53 niet als zwak voor zover normale gezondheid. Het grootste deel van Nederland is gelukkig niet ziek of bejaard. Bedenk wel dat de risico's vanaf bij 70 echt toenemen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat het om een enorm grote groep gaat. Er zijn niet "een paar" oudjes in Nederland, je hebt het over een groot gedeelte van de maatschappij.
De helft van de Nederlanders is boven de 50, bijvoorbeeld.
Het treft niet alleen ouderen en andere kwetsbaren.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja het probleem is mij duidelijk, ontken ik ook niet. Maar de huidige problematiek (thuiswerken, deel economie gesloten, uitgestelde zorg, opbouw schulden, onderwijs kan niet goed functioneren) vind ik gewoon zwaarder tellen dan het koesteren van de zwakkeren tot in de lengte van maanden.
Net geprobeerd maar de agent ziet er het probleem niet zo van in.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:48 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Gewoon politie bellen voor geluidsoverlast, dat zal ze leren.
Concreet?quote:
De IC-cijfers beginnen vanaf een jaar of 45 rap omhoog te schieten. Met alleen het isoleren van 70-plussers ontstaan er alsnog capaciteitsproblemen in de ziekenhuizen. Dat lost niks op.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik definieer iemand van 53 niet als zwak voor zover normale gezondheid. Het grootste deel van Nederland is gelukkig niet ziek of bejaard. Bedenk wel dat de risico's vanaf bij 70 echt toenemen.
Typisch NL handhaving weer.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Net geprobeerd maar de agent ziet er het probleem niet zo van in.
Ik ben 56 en ik val in een risico groep. Dus zou ik verplicht binnen moeten blijven. Mijn vrouw is 43 en valt niet in een risico groep, moet zij ook verplicht binnen blijven?quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik definieer iemand van 53 niet als zwak voor zover normale gezondheid. Het grootste deel van Nederland is gelukkig niet ziek of bejaard. Bedenk wel dat de risico's vanaf bij 70 echt toenemen.
Eh?quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En gewoon keihard de IC-grens (maximale capaciteit) handhaven.
Het systeem kraakt nu al overal, er zijn niet genoeg mensen voor. Materiaal is niet het probleem...quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh?Jij denkt dat de capaciteit voorbij het maximum kan worden opgerekt?
De IC-grens voor coronapatienten? Of uberhaupt voor iedereen?quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Concreet?
Transparant zijn als overheid en duidelijk maken dat er een re-open komt. Dit zal inhouden dat wanneer je oud bent, en een zwakke gezondheid hebt je er verstandig aan doet om contact met mensen met een lage of middelbare leeftijd te vermijden. Zoek het contact niet op.
En gewoon keihard de IC-grens (maximale capaciteit) handhaven. Als het cht overloopt dan heeft dat een afschrikwekkende werking.
Hier een staatje met sterfte per 100.000, procentueel valt dit erg mee;quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
De IC-cijfers beginnen vanaf een jaar of 45 rap omhoog te schieten. Met alleen het isoleren van 70-plussers ontstaan er alsnog capaciteitsproblemen in de ziekenhuizen. Dat lost niks op.
[ afbeelding ]
Bron: stichting-nice.nl
De sterftecijfers zijn niet relevant, he. Dat weet je zelf ook wel. Het gaat om de capaciteit in de zorg. Als je alleen 70-plussers isoleert, loopt de IC alsnog vol.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hier een staatje met sterfte per 100.000, procentueel valt dit erg mee;
Bron: link
Precies.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Het systeem kraakt nu al overal, er zijn niet genoeg mensen voor. Materiaal is niet het probleem...
Het gaat niet om de sterftequote:Op maandag 19 oktober 2020 23:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hier een staatje met sterfte per 100.000, procentueel valt dit erg mee;
Bron: link
Nee niks is verplicht. Maar je riskeert het risico dan dat er geen ic ruimte is.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben 56 en ik val in een risico groep. Dus zou ik verplicht binnen moeten blijven. Mijn vrouw is 43 en valt niet in een risico groep, moet zij ook verplicht binnen blijven?
Dat soort praktische issues dus.
Nee.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh?Jij denkt dat de capaciteit voorbij het maximum kan worden opgerekt?
Mag je vrouw niet alleen naar buiten?quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben 56 en ik val in een risico groep. Dus zou ik verplicht binnen moeten blijven. Mijn vrouw is 43 en valt niet in een risico groep, moet zij ook verplicht binnen blijven?
Dat soort praktische issues dus.
Dat risico is sowieso aanwezig in een pandemie, he? Ik hou mij aan de regels die er nu gelden en de adviezen en dat werkt schijnbaar redelijk goed.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee niks is verplicht. Maar je riskeert het risico dan dat er geen ic ruimte is.
[..]
Nee.
De zorg wordt afgeschaald omdat de IC capaciteit is opgeschroefd (ook de mediumcare). Als we zouden beginnen met de IC capaciteit terug te brengen naar 1100 bedden hoeft andere zorg niet afgeschaald te worden.
En dat ^^quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De IC-grens voor coronapatienten? Of uberhaupt voor iedereen?
Wat ik zo bijzonder vind, is dat mensen die voor dit systeem zijn, zelf heel graag weer alles bij het oude willen en sociale contacten willen, maar tegelijkertijd het wel acceptabel vinden om een grote groep mensen precies dat op te leggen waar ze zelf niet mee kunnen leven.
Hihi, maar als zijn vrouw het oploopt is hij eigenlijk ook besmet of je moet een relatie hebben die heel koud is.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:59 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Mag je vrouw niet alleen naar buiten?
Snap je het niet of wil je het niet snappen?quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:59 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ze zetten nu alles op alles en krijgen de IC-capaciteit niet eens op 1000 bedden, omdat het personeel simpelweg ontbreekt voor zulke aantallen. Daar heeft het afschalen verder niks mee te maken.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee.
De zorg wordt afgeschaald omdat de IC capaciteit is opgeschroefd (ook de mediumcare). Als we zouden beginnen met de IC capaciteit terug te brengen naar 1100 bedden hoeft andere zorg niet afgeschaald te worden.
Uiteraard niet maar dat terzijdequote:Op maandag 19 oktober 2020 23:59 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Slaap lekker meisquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik ga er geen moeite meer in steken.
En ik moet morgen vroeg op.
Truste dawel een fijne voortzetting!
Vraag mij altijd af bij dit soort reacties hoe je zou reageren als 1 van de ouders zo ziek wordt (of een grootouders/oom/tante etc.). en dat er een geen plek is op de IC. Zou je dan ook zeggen jammer dan?quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee niks is verplicht. Maar je riskeert het risico dan dat er geen ic ruimte is.
Slaap zequote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik ga er geen moeite meer in steken.
En ik moet morgen vroeg op.
Truste danwel een fijne voortzetting!
Of als hij zelf tegen een boompje aanrijdt inderdaad.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Vraag mij altijd af bij dit soort reacties hoe je zou reageren als 1 van de ouders zo ziek wordt (of een grootouders/oom/tante etc.). en dat er een geen plek is op de IC. Zou je dan ook zeggen jammer dan?
Bovendien wil je ook niet naar de IC moeten met andere klachten deze weken.
Alsof het ook goed voor de economie is als het breed in de media wordt uitgemeten dat er geen plek voor je op de IC isquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Vraag mij altijd af bij dit soort reacties hoe je zou reageren als 1 van de ouders zo ziek wordt (of een grootouders/oom/tante etc.). en dat er een geen plek is op de IC. Zou je dan ook zeggen jammer dan?
Tjah, je moet bij het maken van dat beleid er geen gezicht bij hebben/bedenken. Maar aan de andere kant wordt ook geen rekening gehouden met de gigantische economische krimp, uitgestelde zorg, minder kansen door afgeschaald onderwijs. Maar he, dat heeft geen gezicht.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Buiten is het risico erg klein, de straat oversteken is gevaarlijker.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:00 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Snap je het niet of wil je het niet snappen?
Dat is niet iets van corona, helaas.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:06 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Jammer dat de agressie tegen hulpverleners ook zo is toegenomen sinds Corona...
En dat was al bar en boos. Kan je nagaan...quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:06 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Die uitgestelde zorg en gigantische economische krimp komt ook gedeeltelijk doordat het weer zo op is kunnen lopen. Mensen en de overheid hebben het zelf verpest.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, je moet bij het maken van dat beleid er geen gezicht bij hebben/bedenken. Maar aan de andere kant wordt ook geen rekening gehouden met de gigantische economische krimp, uitgestelde zorg, minder kansen door afgeschaald onderwijs. Maar he, dat heeft geen gezicht.
Juridisch is er veel mogelijk, dat hebben we de afgelopen maanden wel gezien.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:06 schreef Tijger_m het volgende:
Het komt er gewoon op neer dat dit soort voorstellen kansloos zijn in Nederland, de overheid wil het sowieso niet vanwege de praktische onwerkbaarheid en de juridische onhaalbaarheid van dit soort maatregelen.
Of het zou werken kan ik niet zeggen, mischien wel maar ik betwijfel het ten sterkste omdat de economie meer omvat dan alleen degenen die niet in een risico groep vallen.
Natuurlijk wordt daar wel rekening mee gehouden. Sterker nog, dat is waar al die maatregelen berhaupt voor zijn ingesteld. Want als je het virus maar op z'n beloop laat, is de schade aan de dingen die je noemt al helemaal niet te overzien.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant wordt ook geen rekening gehouden met de gigantische economische krimp, uitgestelde zorg, minder kansen door afgeschaald onderwijs. Maar he, dat heeft geen gezicht.
Als je die mensen zo hoort is het wel veel erger geworden hierdoor.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is niet iets van corona, helaas.
Helaas niet, nee. En ik snap best de emoties die mensen hebben maar het is altijd zo kansloos om dat op hulpverleners bot te vierenquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is niet iets van corona, helaas.
Daar ging het niet over. Het is voor niemand een probleem om buiten te staan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:07 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Buiten is het risico erg klein, de straat oversteken is gevaarlijker.
Meer emotie is meer afreageren. En mensen zijn tegenwoordig niet erg...respectvol meer tegenover hulpverleners.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je die mensen zo hoort is het wel veel erger geworden hierdoor.
En die mensen niet snappen dat die hulpverleners gewoon hun werk doen. Hoezo iemand belagen als hij vraagt om je mondkapje op te zetten. Dat is zijn taak. Primaten..quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meer emotie is meer afreageren. En mensen zijn tegenwoordig niet erg...respectvol meer tegenover hulpverleners.
Ik zit het te luisteren. En ik snap het zo dat veel mensen uberhaupt zich afvragen of ze hun werk nog wel willen doen. Maar hoe erg is dat?!quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien is dit wel aardig om te lezen: Via peilingen laten leraren, aannemers en andere beroepsgroepen van zich horen. Hoe stevig zijn die cijfers?. Een passage:quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:06 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Asocialen hebben de wereld....quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik zit het te luisteren. En ik snap het zo dat veel mensen uberhaupt zich afvragen of ze hun werk nog wel willen doen. Maar hoe erg is dat?!
Ah ja. Dat is helemaal sneu.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Duidelijk ja. En vraag me af hoe lang het nog duurt voordat hier eens grof op ingegrepen kan worden. Het is van den gekke dat men geen gezag meer heeft. Geef de politie maar rubber kogels ofzo. Los het op want we raken zo steeds verder van huis.quote:
Sowieso een goede aanleiding om hier goed onderzoek naar te doen. Ik hoor het ook van een buschauffeur. Van die mensen die in de bus komen zonder mondkapje en boos worden als je ze aanspreekt of ze negeren. Hoeveel buschauffeurs zouden het maar gewoon laten gaan dan? Je hebt toch geen zin om klappen te krijgen van dat soort parels.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien is dit wel aardig om te lezen: Via peilingen laten leraren, aannemers en andere beroepsgroepen van zich horen. Hoe stevig zijn die cijfers?. Een passage:
Neem de zorgpersoneelsenqute die het tv-programma Op1 haalde over agressie op het werk, van beroepsvereniging NU’91. De website vermeldt allerlei zorgwekkende percentages in een persbericht, maar een onderzoeksrapport ontbreekt. Op onze herhaaldelijke verzoeken er een toe te sturen, blijft het stil.
Zo blijft onduidelijk wie er op de peiling afkwam, en of bijvoorbeeld de vragen neutraal genoeg geformuleerd waren. Uit een negatieve vragenlijst zal eerder een negatief beeld rollen.
@phpmystyle, ik wacht nog op een antwoord. Ga je op de IC dan coronapatienten weigeren met die keiharde grens aan de capaciteit?!Of een vol=vol handhaven, ongeacht waarom je er arriveert?quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De IC-grens voor coronapatienten? Of uberhaupt voor iedereen?
Wat ik zo bijzonder vind, is dat mensen die voor dit systeem zijn, zelf heel graag weer alles bij het oude willen en sociale contacten willen, maar tegelijkertijd het wel acceptabel vinden om een grote groep mensen precies dat op te leggen waar ze zelf niet mee kunnen leven.
Ik heb er ook nog een paar openstaanquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
@:phpmystyle, ik wacht nog op een antwoord
In Frankrijk is een aantal maanden geleden een buschauffeur doodgeslagen om die reden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Sowieso een goede aanleiding om hier goed onderzoek naar te doen. Ik hoor het ook van een buschauffeur. Van die mensen die in de bus komen zonder mondkapje en boos worden als je ze aanspreekt of ze negeren. Hoeveel buschauffeurs zouden het maar gewoon laten gaan dan? Je hebt toch geen zin om klappen te krijgen van dat soort parels.
Jakkie, 2 stomme dingen achter elkaar!quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:22 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga ook slapen. 7 uur de wekker en om 8 uur hardlopen.
Tot morgen!
Kind moet naar school. Basisschool nog, dus tja...quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:24 schreef Tijn het volgende:
Ik was al nooit zo van de wekker, maar sinds thuiswerken de norm is maakt het me ook geen bal meer uit hoe laat ik eruit kom
We kunnen niet allemaal zoveel geluk hebben als ikquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kind moet naar school. Basisschool nog, dus tja...
Veel te veel tijd en moeite om op meerdere tegelijk te reageren, en eens worden we het nietquote:
Slecht nieuws... middelbare begint nog vroeger. Hoef je niet eens het huis uit om hard te lopen!quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kind moet naar school. Basisschool nog, dus tja...
Het is niet alleen een kwestie van het eens worden. Over feiten valt niet te twisten.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Veel te veel tijd en moeite om op meerdere tegelijk te reageren, en eens worden we het niet
Dan kan ze zelf. Moet ze toch lerenquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Slecht nieuws... middelbare begint nog vroeger. Hoef je niet eens het huis uit om hard te lopen!
Jammer.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Veel te veel tijd en moeite om op meerdere tegelijk te reageren, en eens worden we het niet
Hup, jij ging naar bed!quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De ic is nu ook verdeeld in Covid en non covid, non covid heeft normaliter geen capaciteitsproblemen dus voor die doelgroep verandert er niks.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
@:phpmystyle, ik wacht nog op een antwoord. Ga je op de IC dan coronapatienten weigeren met die keiharde grens aan de capaciteit?!Of een vol=vol handhaven, ongeacht waarom je er arriveert?
Wat liefquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:27 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hup, jij ging naar bed!![]()
Of moet ik je komen instoppen soms?!
Of je trekt de stekker eruit bij degene die er het langste ligt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De ic is nu ook verdeeld in Covid en non covid, non covid heeft normaliter geen capaciteitsproblemen dus voor die doelgroep verandert er niks.
Om eerlijk te zijn zul je een grens moeten trekken, houdt dus inderdaad in dat er een patient komt die dan geweigerd moet worden. Maar daarmee creer je wel bewustzijn bij die groep mensen waardoor die risicomijdend worden.
Ja, of je doet dat bij degene die dit beleid aanhangt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:30 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Of je trekt de stekker eruit bij degene die er het langste ligt.
Welk beleid? Als het vol ligt zullen er keuzes gemaakt moeten wordenquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, of je doet dat bij degene die dit beleid aanhangt.
De enige stekker die je er bij mij uit kunt trekken is die van de Iphone Charger.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, of je doet dat bij degene die dit beleid aanhangt.
Nou, dat beleid dus.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:33 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Welk beleid? Als het vol ligt zullen er keuzes gemaakt moeten worden
Ben je nu nog niet in de standby-modus?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De enige stekker die je er bij mij uit kunt trekken is die van de Iphone Charger.
Nee, en ik moet nog nieuwsuur terugkijken en gtstquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:36 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ben je nu nog niet in de standby-modus?![]()
Het kabinet nog wel.... Ik denk nooit. Het RIVM wel en die staat er niet achter. In 2008 na onderzoek nog wel overigens.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:36 schreef leolinedance het volgende:
Is het al bekend wanneer het kabinet nu eindelijk mondkapjes gaat laten testen?
gtst... jaaaa hoor!quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, en ik moet nog nieuwsuur terugkijken en gtst
Aanvulling. Hoogleraar/geriater Rudi Westendorp, lid van het Deense OMT, werd in de Volkskrant genterviewd over de voortvarende aanpak van Denemarken (mild getroffen in de eerste golf en nu weer op tijd om de curve om te buigen): https://www.volkskrant.nl/a-b39b0742equote:Op maandag 19 oktober 2020 20:30 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het programma OVT (NPO Radio 1, VPRO) heeft in hun laatste podcast een leerzaam item over de vermeende Nederlandse volkaard die hier in deze topicreeks regelmatig ter sprake komt. Joep Leersen, cultuurhistoricus, nationalisme-expert en hoogleraar Europese Studies aan de UvA heeft er een interessant betoog over:
[..]
[..]
Luister terug via Spotify/Apple Podcast of de VPRO 1-website:
[ twitter ]
Dat is niet nodig, het gaat om de signaalwerking.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:36 schreef leolinedance het volgende:
Is het al bekend wanneer het kabinet nu eindelijk mondkapjes gaat laten testen?
Weer die discussie...nee natuurlijk gaat het kabinet dit niet zelf doen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:38 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het kabinet nog wel.... Ik denk nooit. Het RIVM wel en die staat er niet achter. In 2008 na onderzoek nog wel overigens.
Japie in ieder geval niet. Maar zoveel onderzoeken, zoveel meningen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Weer die discussie...nee natuurlijk gaat het kabinet dit niet zelf doen.
Maar het RIVM staat dus niet achter mondkapjes? Waarom wordt het verplicht dan? Ik zag Marijnissen bij Kassa, en die gaf aan dat het goed zou zijn als er onderzoek gedaan zou worden.
Zoals hiv het denken over vrije seks compleet heeft veranderd, zo zal corona het vrije sociale verkeer voor altijd aan banden leggen, denkt Westendorp. Corona is ook een soa, zegt hij, maar dan geen seksueel maar een sociaal overdraagbare aandoening. 'Van de aidsepidemie hebben we geleerd dat we het aantal seksuele partners moeten beperken en geen onbeschermde seks moeten hebben. Nu leren we dat we niet in steeds wisselende groepen moeten samenzijn en dat we ons tegen elkaar moeten beschermen, met mondkapjes, door geen handen te schudden. De seks zoals we die in de jaren zeventig hadden, is nooit teruggekomen. Ik denk dat hetzelfde gaat gelden voor onze sociale relaties.'quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:40 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Aanvulling. Hoogleraar/geriater Rudi Westendorp, lid van het Deense OMT, werd in de Volkskrant genterviewd over de voortvarende aanpak van Denemarken (mild getroffen in de eerste golf en nu weer op tijd om de curve om te buigen): https://www.volkskrant.nl/a-b39b0742e
Ja, dat viel mij ook op in dat interview zaterdag toen ik het las.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zoals hiv het denken over vrije seks compleet heeft veranderd, zo zal corona het vrije sociale verkeer voor altijd aan banden leggen, denkt Westendorp. Corona is ook een soa, zegt hij, maar dan geen seksueel maar een sociaal overdraagbare aandoening. 'Van de aidsepidemie hebben we geleerd dat we het aantal seksuele partners moeten beperken en geen onbeschermde seks moeten hebben. Nu leren we dat we niet in steeds wisselende groepen moeten samenzijn en dat we ons tegen elkaar moeten beschermen, met mondkapjes, door geen handen te schudden. De seks zoals we die in de jaren zeventig hadden, is nooit teruggekomen. Ik denk dat hetzelfde gaat gelden voor onze sociale relaties.'
Wat onwijs creepy.
Yep. Maar hij had goeie punten vond ik.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zoals hiv het denken over vrije seks compleet heeft veranderd, zo zal corona het vrije sociale verkeer voor altijd aan banden leggen, denkt Westendorp. Corona is ook een soa, zegt hij, maar dan geen seksueel maar een sociaal overdraagbare aandoening. 'Van de aidsepidemie hebben we geleerd dat we het aantal seksuele partners moeten beperken en geen onbeschermde seks moeten hebben. Nu leren we dat we niet in steeds wisselende groepen moeten samenzijn en dat we ons tegen elkaar moeten beschermen, met mondkapjes, door geen handen te schudden. De seks zoals we die in de jaren zeventig hadden, is nooit teruggekomen. Ik denk dat hetzelfde gaat gelden voor onze sociale relaties.'
Wat onwijs creepy.
Wat een zieke vent.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat onwijs creepy.
Tja.... mannen het meest actief tijdens hun 18e, vrouwen rond hun 40e he?!quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:49 schreef Tijger_m het volgende:
Ik heb overigens meer sex gehad na de jaren 70 dan gedurende maar goed, dat kan de leeftijd geweest zijn
Eh...dank je voor dat hulpvaardige adviesquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Tja.... mannen het meest actief tijdens hun 18e, vrouwen rond hun 40e he?!
Dus het ligt aan jou en niet aan je vrouw!![]()
Dat stuk over de plek van het individu in het collectief - daar kan ik me wat bij voorstellen. Al gaat hij eraan voorbij dat het individualistische in andere opzichten voordelen kan hebben. Denk aan de meer op het collectief ingestelde culturen van Turken en Marokkanen bijvoorbeeld, daarin hebben individuen minder vrijheid doordat hun levens worden ingeperkt door sociale normen. (Zo had ikzelf studentes die niet naar avondcolleges kwamen uit angst wat de buren ervan zouden vinden.)quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Yep. Maar hij had goeie punten vond ik.
Dan heb ik de beste jaren nog voor mequote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Tja.... mannen het meest actief tijdens hun 18e, vrouwen rond hun 40e he?!
Dus het ligt aan jou en niet aan je vrouw!![]()
quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh...dank je voor dat hulpvaardige advies
Nee, ik zie dat ook niet als een serieus toekomstbeeld, mischien dat covid een aantal jaren een effect heeft maar ik geloof er niks van dat veel verder zal gaan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat stuk over de plek van het individu in het collectief - daar kan ik me wat bij voorstellen. Al gaat hij eraan voorbij dat het individualistische in andere opzichten voordelen kan hebben. Denk aan de meer op het collectief ingestelde culturen van Turken en Marokkanen bijvoorbeeld, daarin hebben individuen minder vrijheid doordat hun levens worden ingeperkt door sociale normen. (Zo had ikzelf studentes die niet naar avondcolleges kwamen uit angst wat de buren ervan zouden vinden.)
Maar dat we wisselende sociale contacten als onhyginisch zullen gaan beschouwen of zouden moeten gaan beschouwen? Daar geloof ik niks van.
Het zal nooit dezelfde lading krijgen als wisselende onbeschermde seksuele contacten lijkt me, daar is COVID-19 niet gevaarlijk genoeg voor. Maar ik kan me wel voorstellen dat het onbezorgde er voortaan een beetje af is, als je bijvoorbeeld in een mensenmassa staat bij een festival.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:51 schreef Claudia_x het volgende:
Maar dat we wisselende sociale contacten als onhyginisch zullen gaan beschouwen of zouden moeten gaan beschouwen? Daar geloof ik niks van.
Je zou bijna geneigd zijn all-in te gaan op de aandelenmarkt. Over 2 jaar weer all-time highquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, ik zie dat ook niet als een serieus toekomstbeeld, mischien dat covid een aantal jaren een effect heeft maar ik geloof er niks van dat veel verder zal gaan.
Ik heb hier al een heel lang betoog over geschreven een aantal topics geleden. (Echt, ik leek Vallon wel!) Hij hangt er geen goed/kwaad aan, gewoon een constatering dat we zeer individualistisch zijn. En dat zijn we ook. Maar het is wel bijzonder dat we dat liever niet willen horen, alsof we ons er toch wat voor schamen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat stuk over de plek van het individu in het collectief - daar kan ik me wat bij voorstellen. Al gaat hij eraan voorbij dat het individualistische in andere opzichten voordelen kan hebben. Denk aan de meer op het collectief ingestelde culturen van Turken en Marokkanen bijvoorbeeld, daarin hebben individuen minder vrijheid doordat hun levens worden ingeperkt door sociale normen. (Zo had ikzelf studentes die niet naar avondcolleges kwamen uit angst wat de buren ervan zouden vinden.)
Een rubbertje gebruiken bij 'vreemde' contacten staat natuurlijk ook in het niet met alle maatregelen die levenslang tegen corona getroffen zouden moeten worden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:55 schreef Viv het volgende:
[..]
Het zal nooit dezelfde lading krijgen als wisselende onbeschermde seksuele contacten lijkt me, daar is COVID-19 niet gevaarlijk genoeg voor. Maar ik kan me wel voorstellen dat het onbezorgde er voortaan een beetje af is, als je bijvoorbeeld in een mensenmassa staat bij een festival.
Als het dan nog lukt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan heb ik de beste jaren nog voor me
Hij hangt er wel goed en kwaad aan:quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:56 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik heb hier al een heel lang betoog over geschreven een aantal topics geleden. (Echt, ik leek Vallon wel!) Hij hangt er geen goed/kwaad aan, gewoon een constatering dat we zeer individualistisch zijn. En dat zijn we ook. Maar het is wel bijzonder dat we dat liever niet willen horen, alsof we ons er toch wat voor schamen.
Als je de moeite wil nemen om een linkje te sturen, graagquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:56 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik heb hier al een heel lang betoog over geschreven een aantal topics geleden. (Echt, ik leek Vallon wel!) Hij hangt er geen goed/kwaad aan, gewoon een constatering dat we zeer individualistisch zijn. En dat zijn we ook. Maar het is wel bijzonder dat we dat liever niet willen horen, alsof we ons er toch wat voor schamen.
En heeft hij ongelijk vind je?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij hangt er wel goed en kwaad aan:
In Nederland slaat de balans veel meer door naar het individu, naar het eigenbelang. (...) de coronacrisis bewijst het failliet van het liberale gedachtengoed. Ik vind het verdrietig om te zien dat we in Nederland zo slecht in staat zijn om onszelf bij de lurven te pakken om het probleem op te lossen
Oh vertelquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als het dan nog lukt.
Schijnt dat covid op dat gebied nare bijverschijnselen geeft.
Oef.... zal ff kijken....quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 01:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je de moeite wil nemen om een linkje te sturen, graag
Dat zeg ik net: het stuk over het individu in relatie tot het collectief klinkt als een gedegen analyse, alleen gaat hij voorbij aan de nadelen van collectivistischere culturen. En van zijn beeld dat we in de toekomst geen sterk wisselende sociale contacten zullen hebben geloof ik niks. Bovendien vind ik het een schrikbeeld.quote:
Moet zo even terugkijken, had wat vooruit gekeken op videoland.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
gtst... jaaaa hoor!
Kjiken of Ludo al gevonden is zeker?
Ik vind dat hij gelijk heeft. We volgen gewoon de massa uit eigenbelang.quote:
Eens, is voor mij ook een schrikbeeld. Maar het is wel duidelijk dat onze 'samen'leving ons wel aardig tegenwerkt op het moment. Hoewel ik het ook niet anders zou willen met de meeste andere onderwerpen. Maar met covid is het niet handig en komen we nu hard tegen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 01:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zeg ik net: het stuk over het individu in relatie tot het collectief klinkt als een gedegen analyse, alleen gaat hij voorbij aan de nadelen van collectivistischere culturen. En van zijn beeld dat we in de toekomst geen sterk wisselende sociale contacten zullen hebben geloof ik niks. Bovendien vind ik het een schrikbeeld.
Over dat van het vliegen naar congressen heeft hij wel gelijk, maar dat heeft denk ik ook (en misschien zelfs vooral) te maken met klimaatoverwegingen.
Ik denk dat je inderdaad gaat zien dat er ook zakelijk veel minder gevlogen gaat worden, het bedrijf van mijn vrouw bespaarde wereldwijd bijna 80 miljoen dollar in het tweede kwartaal omdat er niemand meer mocht vliegen en reizen, dat zal voor congressen ook gaan gelden. Online vergaderen en online seminars zullen meer opgang gaan krijgen, denk ik.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 01:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zeg ik net: het stuk over het individu in relatie tot het collectief klinkt als een gedegen analyse, alleen gaat hij voorbij aan de nadelen van collectivistischere culturen. En van zijn beeld dat we in de toekomst geen sterk wisselende sociale contacten zullen hebben geloof ik niks. Bovendien vind ik het een schrikbeeld.
Over dat van het vliegen naar congressen heeft hij wel gelijk, maar dat heeft denk ik ook (en misschien zelfs vooral) te maken met klimaatoverwegingen.
Jij hebt het stuk niet gelezen he?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 01:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind dat hij gelijk heeft. We volgen gewoon de massa uit eigenbelang.
Gewoon lekker alles blijven doen, desnoods met een mondmasker op om de deugneus uit te hangen. Maar stiekum weten we allemaal wel waar het echte probleem zit. Maar als iedereen het doet, waarom ik dan niet?
Het individu denkt niet meer na. We zijn gewoon een stel robots met kopieergedrag.
Ik ben er blij mee want ik heb vliegangst.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 01:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat je inderdaad gaat zien dat er ook zakelijk veel minder gevlogen gaat worden, het bedrijf van mijn vrouw bespaarde wereldwijd bijna 80 miljoen dollar in het tweede kwartaal omdat er niemand meer mocht vliegen en reizen, dat zal voor congressen ook gaan gelden. Online vergaderen en online seminars zullen meer opgang gaan krijgen, denk ik.
Bizar. Sommige gewoonten zitten ook zo ingesleten dat we ons niet eens meer afvragen waarom we het eigenlijk zo doen! Tot nu dan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 01:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat je inderdaad gaat zien dat er ook zakelijk veel minder gevlogen gaat worden, het bedrijf van mijn vrouw bespaarde wereldwijd bijna 80 miljoen dollar in het tweede kwartaal omdat er niemand meer mocht vliegen en reizen, dat zal voor congressen ook gaan gelden. Online vergaderen en online seminars zullen meer opgang gaan krijgen, denk ik.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 01:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben er blij mee want ik heb vliegangst.
Omdat we het altijd zo gedaan hebben is meestal het antwoordquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 01:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Bizar. Sommige gewoonten zitten ook zo ingesleten dat we ons niet eens meer afvragen waarom we het eigenlijk zo doen! Tot nu dan.
En - laten we eerlijk zijn - om gewoon toffe ervaringen op te doen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 01:14 schreef Tijger_m het volgende:
Voor dingen als congressen is het wel rot natuurlijk, dat was altijd de plek om te networken en je contacten op te bouwen.
Ja, ookquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 01:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En - laten we eerlijk zijn - om gewoon toffe ervaringen op te doen.
50% van de zaken kun je ook best online afhandelen, maar alle casual talk mis je gewoon. En dat is, zeker in commercile functies, erg belangrijk. Nieuwe leads vind je juist tijdens diners, door vrij met mensen te kunnen spreken. Maar ook tijdens de lunch, rondleidingen of referentiebezoeken maak je vanalles mee. Dat is echt wel een groot gemis.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 01:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En - laten we eerlijk zijn - om gewoon toffe ervaringen op te doen.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 01:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat betekent dat je in de praktijk mensen die Covid krijgen en op de IC zouden kunnen komen, gaat weigeren? Hoe wil je dat verwerken in een wet? In Nederland heb je recht op zorg, behalve als je Covid hebt, dan kijken we eerst of er een plekje voor je is? En wat als het non-Covid deel een keer erg vol is, bijvoorbeeld door een griep-uitbraak? Geldt dan ook vol=vol?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De ic is nu ook verdeeld in Covid en non covid, non covid heeft normaliter geen capaciteitsproblemen dus voor die doelgroep verandert er niks.
Om eerlijk te zijn zul je een grens moeten trekken, houdt dus inderdaad in dat er een patient komt die dan geweigerd moet worden. Maar daarmee creer je wel bewustzijn bij die groep mensen waardoor die risicomijdend worden.
"Nee, sorry, u blijkt toch Covid te hebben. Geef die zuurstoffles terug en u moet weg. U kunt niet lopen? Ik regel even iemand die u buiten zet."quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 07:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat betekent dat je in de praktijk mensen die Covid krijgen en op de IC zouden kunnen komen, gaat weigeren? Hoe wil je dat verwerken in een wet? In Nederland heb je recht op zorg, behalve als je Covid hebt, dan kijken we eerst of er een plekje voor je is? En wat als het non-Covid deel een keer erg vol is, bijvoorbeeld door een griep-uitbraak? Geldt dan ook vol=vol?
Definieer 'mensenmassa'.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:55 schreef Viv het volgende:
[..]
Het zal nooit dezelfde lading krijgen als wisselende onbeschermde seksuele contacten lijkt me, daar is COVID-19 niet gevaarlijk genoeg voor. Maar ik kan me wel voorstellen dat het onbezorgde er voortaan een beetje af is, als je bijvoorbeeld in een mensenmassa staat bij een festival.
Ja, het was hoog tijd voor de herfstvakantie.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:09 schreef asco het volgende:
Gaan ze eindelijk de scholen sluiten.
Beter laat dan nooit.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)t-scholen-per-directquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, het was hoog tijd voor de herfstvakantie.
Of bedoel je dat niet?
En terecht.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:14 schreef Scrummie het volgende:
Mijn wekker radio maakte mij dus wakker met het nieuws dat het Red Team de scholen voor twee weken dicht wil gooien.
Ik heb geen idee of dat terecht is.quote:
Ow? Maar ja, die adviseert het kabinet helaas niet he?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:14 schreef Scrummie het volgende:
Mijn wekker radio maakte mij dus wakker met het nieuws dat het Red Team de scholen voor twee weken dicht wil gooien.
Niet officieel volgens mij, maar schuiven wel af en toe aan dacht ik. Maar het is geen OMT.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:17 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ow? Maar ja, die adviseert het kabinet helaas niet he?
Zeker.quote:
Hoe kom je hierbij?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:09 schreef asco het volgende:
Gaan ze eindelijk de scholen sluiten.
Beter laat dan nooit.
Die halen ze nu ook 3 keer in de week op, dus dat maakt voor Opa en Oma geen verschil!quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:30 schreef DonDruiper het volgende:
Als de scholen dichtgaan, gaan alle kinderen met hun snotneus 3x per week naar opa en oma.
Dat moeten we niet willen toch?
Je begrijpt wel wat ik bedoelquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die halen ze nu ook 3 keer in de week op, dus dat maakt voor Opa en Oma geen verschil!
Hoop het niet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Yep.
Maar zie het ook nog niet gebeuren totdat het echt de spuigaten uitloopt.
Laten we het hopen. School is enorm belangrijk voor kinderen. En kinderen hebben nog heel wat meer jaren te gaan dan de mensen die door corona op de ic belanden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Yep.
Die geldingsdrang van een gesjeesde antropologe en een zelfverklaard wiskundige zonder afgeronde betastudie, maar mt MSc-titel op LinkedIn, begint wel een beetje vervelende vormen aan te nemen ja.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:26 schreef DonDruiper het volgende:
Het RedTeam.. dat is toch wel een beetje een extremistische beweging onderhand.
Och, hadden ze weer even aandacht nodig?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:15 schreef asco het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)t-scholen-per-direct
Er zitten wel meer mensen in dat Redteam hoor, waaronder wat veldepidemiologen en arts-microbiologen, economen e.d.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Die geldingsdrang van een gesjeesde antropologe en een zelfverklaard wiskundige zonder afgeronde betastudie, maar mt MSc-titel op LinkedIn, begint wel een beetje vervelende vormen aan te nemen ja.
Het Red Team is een club idioten aan het worden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:14 schreef Scrummie het volgende:
In principe gaan we nu alweer de juiste kant op. Nog een dag of 10 voordat de 12 oktobermaatregelen door gaan werken, dan moet dat wel zichtbaar zijn. Laten we nou eerst eens een keer wat afwachten voor we nieuwe maatregelen nemen; vreemde actie van het Red Team.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Yep.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Och, hadden ze weer even aandacht nodig?
Hoe zie je dat digitaal voor je? De leraar staat namelijk fysiek in de klas te doceren, die kan toch moeilijk het digitale er maar even ''naast'' doen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Basisschool door laten gaan. Als er een probleem zit bij kinderen is dat van 12-17. Dan kunnen de ouders ook doorwerken.
Middelbare scholen moet je halve klassen doen, andere helft digitaal kunnen prima alleen thuis zijn ook.
Misschien de bovenbouw meer thuis dan de jongere kinderen.
Plus ventileren! Zoals de Duitsers nu vol op inzetten.
Maarja dan moet er wel eerst erkend worden dat aerosolen en dus ook de school setting een grotere rol spelen dan nu toegeschreven wordt. Die cijfers van dat bco kloppen voor geen meter en zonder klachten word je niet getest. Welk percentage mensen die positief testen hebben schoolgaande kinderen in de klas?
Je zou zoiets kunnen proberen. Daalt het dan enorm dan ligt daar het probleem eerder dan bij bv amateursport of restaurants.
Dan kan dat open en kunnen we maatregelen treffen zodat kinderen gewoon goed onderwijs krijgen en ouders blijven werken.
Er is een reden waarom de regering koste wat kost de scholen open wil houden, maar dat bevalt het Redteam kennelijk niet, die zullen niet rusten voordat alles wat dicht kan ook dicht is. Het wordt eens tijd om te kijken naar de veilige heropening van het mbo. Het is best vreemd dat 18-jarige vwo'ers naar school mogen, maar 16-jarige mbo'ers niet of veel minder.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
In principe gaan we nu alweer de juiste kant op. Nog een dag of 10 voordat de 12 oktobermaatregelen door gaan werken, dan moet dat wel zichtbaar zijn. Laten we nou eerst eens een keer wat afwachten voor we nieuwe maatregelen nemen; vreemde actie van het Red Team.
Wij hebben daar voor de zomervakantie drie weken proef mee gedraaid. Het is niet te doen voor de docent, het rendement voor de thuiszittende leerlingen is bijzonder laag en de leerlingen die wel in de klas zitten worden er ook niet gelukkiger van. Het klinkt vooral heel leuk als iemand anders het moet doen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:01 schreef phpmystyle het volgende:
Hoe zie je dat digitaal voor je? De leraar staat namelijk fysiek in de klas te doceren, die kan toch moeilijk het digitale er maar even ''naast'' doen?
Dat klopt, maar het is vooral Mooy die weer kans ziet om haar mediamomentje te pakken, dus die haal ik dan maar naar voren. Deze hele manier van aanpak heeft natuurlijk bijzonder weinig meer te maken met het "challengen" of "scherp houden" van het kabinet, het is gewoon recalcitrant en aandachtsbelust je eigen meninkje pushen. Heeft niemand wat aan: de bevolking niet, het OMT niet, het kabinet niet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:49 schreef StateOfMind het volgende:
Er zitten wel meer mensen in dat Redteam hoor, waaronder wat veldepidemiologen en arts-microbiologen e.d.
Oudere kwetsbare docenten inzetten voor digitale lessen. Meer opdrachten voor thuis.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe zie je dat digitaal voor je? De leraar staat namelijk fysiek in de klas te doceren, die kan toch moeilijk het digitale er maar even ''naast'' doen?
Ja lijkt mij ook onwerkbaar, digitaal-onderwijs is al een verschraalde vorm an onderwijs. En dan zou je dan ook nog eens je aandacht moeten verdelen tussen 10-15 hoofden in de klas, en een scherm met 10-15 vakjes. Oja, en het liefst het onderwijs afgestemd op de ''persoonlijke'' behoefte.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wij hebben daar voor de zomervakantie drie weken proef mee gedraaid. Het is niet te doen voor de docent, het rendement voor de thuiszittende leerlingen is bijzonder laag en de leerlingen die wel in de klas zitten worden er ook niet gelukkiger van. Het klinkt vooral heel leuk als iemand anders het moet doen.
OMT zoekt ook elke keer de media op als het kabinet hun advies niet 100% overneemt. Daar zouden ze ook eens mee moeten stoppen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:08 schreef Drekkoning het volgende:
Flikker gewoon eens op met dat hele RedTeam.
Gewoon een clubje dat net als andere extremistische belangenclubjes steeds harder gaat roepen om nog in het nieuws te komen.
Het is wat dat betreft gewoon de tegenhanger van VirusWaarheid. Beiden niet serieus te nemen.
Dat is inderdaad een creatieve oplossingquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Oudere kwetsbare docenten inzetten voor digitale lessen. Meer opdrachten voor thuis.
Jongere docenten voor de klas.
Hier doen ze om de week. Dus een week online en een week in de klas. Dezelfde leraar. In de praktijk komt dat er op neer dat je wat huiswerk moet maken met je kinderen. Meestal krijg je dat ergens eind van de middag.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goed idee.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
OMT zoekt ook elke keer de media op als het kabinet hun advies niet 100% overneemt. Daar zouden ze ook eens mee moeten stoppen.
De reactie van Kroly Illy op BNR na dat gesprek met Red Team vond ik heel sterk. Illy: Het Red Team baseert zich erop dat iets meer dan 14% van de jongeren op middelbare scholen besmet zijn, maar gaat eraan voorbij dat er totaal ~240 kinderen in die periode getest zijn, en dat aantal totaal niet representatief is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het Red Team is een club idioten aan het worden.
Dit snap ik ook echt niet. Hoe lastig kan het zijn.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:11 schreef Nielsch het volgende:
Bij mijn dochters op de basisschool trouwens twee leerlingen positief. Ouders hadden hun kroost in afwachting van de uitslag nog wel gewoon naar school gestuurd. Echt wtf.
Er is ondertussen zo vaak in dit topic uitgelegd dat op basis van de cijfers aerosolen geen noemenswaardige impact hebben. Waarom blijf je hier zo op hameren? Als aerosolen echt zo'n grote impact hebben zou ook (bijvoorbeeld) de supermarkt een gigantische besmettingsbron zijn. Koud, laag, weinig verse lucht, veel mensen bij elkaar, ga zo maar door.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Maarja dan moet er wel eerst erkend worden dat aerosolen en dus ook de school setting een grotere rol spelen dan nu toegeschreven wordt. Die cijfers van dat bco kloppen voor geen meter en zonder klachten word je niet getest. Welk percentage mensen die positief testen hebben schoolgaande kinderen in de klas?
Je moet er toch een mouw aan passen en oplossing voor vinden wanneer het een probleem is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een creatieve oplossingGok zo dat het gelijk wordt afgeschoten: Schulen mssen schlieen
Vreselijk artikel overigens.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat onwijs creepy.
Dat is betrekkelijk. De beroepsgroep 'leraren' is altijd al hopeloos verdeeld en dat is nu niet anders. Ik weet dat er gisteren met grote letters in de media stond dat tachtig procent van alle docenten de huidige situatie maar niks vindt (volgens een peiling van de activistische vakbond LIA), maar als je je afvraagt hoe veel waarde je daaraan moet hechten dan raad ik je dit interessante artikel uit de Volkskrant van gisteren aan:quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:08 schreef phpmystyle het volgende:
Anyway, het is wel jouw beroepsgroep die het hardste roept dat zij zich onveilig noemen..
Ja, blijft bizar dat het kabinet daar een keer besluitvorming op heeft gebaseerd.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:26 schreef DonDruiper het volgende:
Het RedTeam.. dat is toch wel een beetje een extremistische beweging onderhand.
Ik had het hier pas toevallig met mn schoonmoeder over, die is lerares op een basisschool. Voor haar, en nagenoeg alle andere docenten bij haar op school geldt hetzelfde. Haar prioriteit ligt echt bij de kinderen en die een goede opleiding geven. Er zijn een paar leraren die aangeven zich niet veilig te voelen, en die zijn effectief in de ziektewet nu en anderen nemen het over.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is betrekkelijk. De beroepsgroep 'leraren' is altijd al hopeloos verdeeld en dat is nu niet anders. Ik weet dat er gisteren met grote letters in de media stond dat tachtig procent van alle docenten de huidige situatie maar niks vindt (volgens een peiling van de activistische vakbond LIA), maar als je je afvraagt hoe veel waarde je daaraan moet hechten dan raad ik je dit interessante artikel uit de Volkskrant van gisteren aan:
https://www.volkskrant.nl(...)ie-cijfers~bc6026fa/
Ik wil niets afdoen aan het onveiligheidsgevoel wat er bij een aantal docenten heerst, zeker als je zelf een zwakke gezondheid hebt of je partner ofzo. Maar ik kan me niet herinneren dat we het supermarktpersoneel ooit gehoord hebben over de onveilige werkomstandigheden. Of de obers. Vooralsnog tonen de cijfers niet aan dat scholen onevenredig onveilig zijn, terwijl de schade van het geheel of gedeeltelijk stilleggen van het onderwijs toch vrij onomstreden is.
Ik zal in elk geval de laatste zijn die ze het lokaal uit moeten trekken - tenzij ik noodgedwongen thuis moet blijven vanwege klachten of een positieve test uiteraard.
Nu anderhalve meter de norm is, lijkt een drukbezocht bos al een heuse mensenmassa inderdaad.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Definieer 'mensenmassa'.
Sinds de uitbraak zijn er toch zeker momenten geweest waar je van mensenmassa kon spreken: op stranden bij mooi weer, in de bossen, in pretparken, in winkelstraten, in kroegen. Zelfs nu, in het heetst van de strijd, wordt dat gedaan. En er staan heel veel mensen te trappelen om weer naar festivals te gaan.
Genomic evidence for reinfection with SARS-CoV-2: a case studyquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:19 schreef Da_Sandman het volgende:
En positieve test op de rustdag in de Giro d'Italia onder de renners, en wel bij Fernando Gaviria. Die lag in maart al twee weken in het ziekenhuis. Morgen zal 'ie wel weer negatief testen, maar uiteraard wel uit de Giro.
Opmerkelijk dat zowat de eerste 'bekende' persoon die besmet raakte ook de eerste herbesmetting te pakken zou hebben. Of hij zoekt gewoon een excuus waarom hij achteruit aan het sprinten was.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:19 schreef Da_Sandman het volgende:
En positieve test op de rustdag in de Giro d'Italia onder de renners, en wel bij Fernando Gaviria. Die lag in maart al twee weken in het ziekenhuis. Morgen zal 'ie wel weer negatief testen, maar uiteraard wel uit de Giro.
Goed artikel inderdaad, had al wel een beetje het gevoel dat die enqutes nogal suggestief zijn ingestoken om het resultaat naar een uiterste te trekken. Ik kan ook maar moeilijk geloven dat 60% van de zorgmedewerkers met geweld te maken heeft. Dat gaat mijn voorstellingsvermogen voorbij.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is betrekkelijk. De beroepsgroep 'leraren' is altijd al hopeloos verdeeld en dat is nu niet anders. Ik weet dat er gisteren met grote letters in de media stond dat tachtig procent van alle docenten de huidige situatie maar niks vindt (volgens een peiling van de activistische vakbond LIA), maar als je je afvraagt hoe veel waarde je daaraan moet hechten dan raad ik je dit interessante artikel uit de Volkskrant van gisteren aan:
https://www.volkskrant.nl(...)ie-cijfers~bc6026fa/
Ik wil niets afdoen aan het onveiligheidsgevoel wat er bij een aantal docenten heerst, zeker als je zelf een zwakke gezondheid hebt of je partner ofzo. Maar ik kan me niet herinneren dat we het supermarktpersoneel ooit gehoord hebben over de onveilige werkomstandigheden. Of de obers. Vooralsnog tonen de cijfers niet aan dat scholen onevenredig onveilig zijn, terwijl de schade van het geheel of gedeeltelijk stilleggen van het onderwijs toch vrij onomstreden is.
Ik zal in elk geval de laatste zijn die ze het lokaal uit moeten trekken - tenzij ik noodgedwongen thuis moet blijven vanwege klachten of een positieve test uiteraard.
Ik denk dat we het snel wel weer vergeten zijn. Verwacht wel dat de eerste periode minder massaal zou zijn inderdaad, maar ik denk dat er meer focus komt op vooraf screenen. Dat ze bij de ingang al zeggen: "Je hebt een serieuze loopneus vriend, misschien moet je gewoon weer naar huis ipv hier gaan hossen"quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:22 schreef Viv het volgende:
[..]
Nu anderhalve meter de norm is, lijkt een drukbezocht bos al een heuse mensenmassa inderdaad.![]()
Nee, ik bedoelde zoals vroeger: een festivalweide met tienduizenden bezoekers. Als sardientjes op elkaar gepakt staan in het eerste vak bij het podium. Dat je z klem staat dat je niet eens kan omvallen al zou je dat willen.
Vaak genoeg gedaan vroeger, voortaan zou COVID-19 (of wat we nog gaan krijgen in de toekomst) wel in mijn achterhoofd zitten. Eigenlijk net zoals ik sinds de aanslag op de concertzaal Bataclan altijd aan het begin van een concert kijk waar de nooduitgangen zijn.
Zoals ik al zei: ik verwacht niet per se dat we voor altijd ons gedrag aanpassen, wel dat het onbezorgde eraf is.
Wie is die Mooy eigenlijk? Ik erger me niet gauw aan iemand, maar de bezetenheid en onredelijkheid waarmee zij het Twittervolk wil overtuigen van haar gelijk ten aanzien van scholen vind ik abject en infaam, om een bekend voormalig strafpleiter te citeren.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het is vooral Mooy die weer kans ziet om haar mediamomentje te pakken, dus die haal ik dan maar naar voren. Deze hele manier van aanpak heeft natuurlijk bijzonder weinig meer te maken met het "challengen" of "scherp houden" van het kabinet, het is gewoon recalcitrant en aandachtsbelust je eigen meninkje pushen. Heeft niemand wat aan: de bevolking niet, het OMT niet, het kabinet niet.
Ginny Mooy is een antropoloog. Ze lijkt zich met het gedrag van mensen bezig gehouden te hebben rond Ebola in Sierra Leone:quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wie is die Mooy eigenlijk? Ik erger me niet gauw aan iemand, maar de bezetenheid en onredelijkheid waarmee zij het Twittervolk wil overtuigen van haar gelijk ten aanzien van scholen vind ik abject en infaam, om een bekend voormalig strafpleiter te citeren.
Ik snap het ook niet. Ze heeft prima kwalificaties, maar geen kwalificaties in epidemiologie of virologie. Of spreekt zij namens de rest van het Red Team? Dit lijken de leden van het Red Team: https://www.c19redteam.nl/over-red-team-c19-nl/quote:Omdat daar ter plaatse weinig kennis en hulpverlening aanwezig was, heb ik me ingezet in de ebola emergency response, deed ik onderzoek naar het effect van gedrag op de epidemie (en vice versa) en hield ik me postebola bezig met het verzamelen van succes- en traumaverhalen onder de bevolking.
Ze heeft haar eigen website over zichzelf geschreven.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:26 schreef Claudia_x het volgende:
Wie is die Mooy eigenlijk? Ik erger me niet gauw aan iemand, maar de bezetenheid en onredelijkheid waarmee zij het Twittervolk wil overtuigen van haar gelijk ten aanzien van scholen vind ik abject en infaam, om een bekend voormalig strafpleiter te citeren.
Oh, dat is best interessant.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ginny Mooy is een antropoloog. Ze lijkt zich met het gedrag van mensen bezig gehouden te hebben rond Ebola in Sierra Leone:
Durven niet, of hebben daar gewoon geen behoefte aan, of worden niet gevraagd. Mensen die gewoon hun werk doen zijn nu eenmaal niet zo interessant.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:26 schreef phpmystyle het volgende:
Blijkbaar durven docenten die vinden dat scholen best verantwoord open kunnen en het risico relativeren zich niet te laten interviewen.
Dat isnatuurlijk de versie van het verhaal van n viroloog. Als hier Wim Schellekens genterviewd wordt door een Franse journalist zal die ook zeggen dat het beleid kut is, en de uitwerking fout.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:39 schreef DustPuppy het volgende:
Swedish virologist says her country's COVID-19 strategy has failed, but nobody will admit it
Voor de fans van de Zweedse strategie.
Tjah, zou wel goed zijn als ook de andere kant van het verhaal zich meer gingen organiseren. Beeld is nu wel erg eenzijdig.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Durven niet, of hebben daar gewoon geen behoefte aan, of worden niet gevraagd. Mensen die gewoon hun werk doen zijn nu eenmaal niet zo interessant.
We zijn gelukkig niet de enigen waar iedereen over elkaar heen buitelt om zijn eigen mening voor het voetlicht te brengen. Tevens geleerd dat Andorra en San Marino minuscule eilandjes zijn, zo krijg je ook nog eens wat anders mee.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:39 schreef DustPuppy het volgende:
Swedish virologist says her country's COVID-19 strategy has failed, but nobody will admit it
Hier nog een artikel dan:quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat isnatuurlijk de versie van het verhaal van n viroloog. Als hier Wim Schellekens genterviewd wordt door een Franse journalist zal die ook zeggen dat het beleid kut is, en de uitwerking fout.
Die roept dit overigens al sinds het begin, dus echt nieuwswaardig is het niet. Een meer genuanceerd verhaal over dit alles staat in dat Zweden topic.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:39 schreef DustPuppy het volgende:
Heftig verhaal. Hopelijk komt ze er snel definitief overheen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:42 schreef DustPuppy het volgende:
Mijn vriendin is nu voor de 2e keer positief getest (1e keer was in maart) en de GGD weet niet goed wat ze er mee moeten doen, omdat ze eigenlijk nooit helemaal klachtenvrij is geweest in de tussentijd (ze is in augustus negatief getest).
Ze raden nu aan via de huisarts nog een test over 2-3 weken te laten doen om te kijken of ze dan weer negatief test en vervolgens wordt ze doorverwezen naar een internist die gespecialiseerd is in Corona, omdat ze nu ook wel een interessant studie-object is.
Sja herbesmetting of de nukken van een PCR test?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Sterkte voor je vriendin, lijkt mij vervelend om hier zo lang mee te lopen!quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:42 schreef DustPuppy het volgende:
Mijn vriendin is nu voor de 2e keer positief getest (1e keer was in maart) en de GGD weet niet goed wat ze er mee moeten doen, omdat ze eigenlijk nooit helemaal klachtenvrij is geweest in de tussentijd (ze is in augustus negatief getest).
Ze raden nu aan via de huisarts nog een test over 2-3 weken te laten doen om te kijken of ze dan weer negatief test en vervolgens wordt ze doorverwezen naar een internist die gespecialiseerd is in Corona, omdat ze nu ook wel een interessant studie-object is.
Gaviria reed deze giro echt rond als een natte krant, terwijl hij eerder meerdere ritten won, vraag mij ook af hoe dat dan bij hem zit.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:47 schreef alpeko het volgende:
[..]
Sja herbesmetting of de nukken van een PCR test?
Mijn ervaring is ook dat er veel zorgen leven onder docenten, hoor. Ik wil best mijn anekdotische bewijs tegenover dat van anderen stellen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:26 schreef phpmystyle het volgende:
Punt is dat als je het journaal kijkt zie je vaak docenten genterviewd worden die aangeven zich onveilig te voelen en continu opletten waar ze zijn en wat ze doen, zodanig dat ze ''helemaal'' op zijn. Blijkbaar durven docenten die vinden dat scholen best verantwoord open kunnen en het risico relativeren zich niet te laten interviewen.
Bij veel van die enquetes die ten aanzien van corona en bij andere grote onderwerpen gehouden worden kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het einddoel eerder een pakkend en stemmingmakend artikel moest zijn dan dat men werkelijk iets te weten wilde komen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goed artikel inderdaad, had al wel een beetje het gevoel dat die enqutes nogal suggestief zijn ingestoken om het resultaat naar een uiterste te trekken. Ik kan ook maar moeilijk geloven dat 60% van de zorgmedewerkers met geweld te maken heeft. Dat gaat mijn voorstellingsvermogen voorbij.
Punt is dat als je het journaal kijkt zie je vaak docenten genterviewd worden die aangeven zich onveilig te voelen en continu opletten waar ze zijn en wat ze doen, zodanig dat ze ''helemaal'' op zijn. Blijkbaar durven docenten die vinden dat scholen best verantwoord open kunnen en het risico relativeren zich niet te laten interviewen.
Ook vorig seizoen was hij al niet meer zo goed als de jaren er voor. Vuelta 2019 was ook flut.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:50 schreef Momo het volgende:
Gaviria reed deze giro echt rond als een natte krant, terwijl hij eerder meerdere ritten won, vraag mij ook af hoe dat dan bij hem zit.
Of dezelfde besmetting: Na een paar maanden wr corona. Hoe kan dat?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:47 schreef alpeko het volgende:
[..]
Sja herbesmetting of de nukken van een PCR test?
Ik vind het absurd dat we in oktober zitten en wereldwijd geroepen wordt dat het virus "airborne" is. Cdc erkent dat het zo verspreid. RKI in Duitsland ook.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is ondertussen zo vaak in dit topic uitgelegd dat op basis van de cijfers aerosolen geen noemenswaardige impact hebben. Waarom blijf je hier zo op hameren? Als aerosolen echt zo'n grote impact hebben zou ook (bijvoorbeeld) de supermarkt een gigantische besmettingsbron zijn. Koud, laag, veel mensen bij elkaar, ga zo maar door.
In het artikel wordt dat volgens mij prima toegelicht: het doel van zo'n enqute is de stemming onder de eigen achterban peilen en niet het uitvoeren van wetenschappelijk onderzoek. Wat ikzelf overigens een erg gemakkelijk antwoord vind, maar ik vind dan ook dat journalisten en politici terughoudender zouden moeten zijn in het geven van aandacht aan enqutes.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Bij veel van die enquetes die ten aanzien van corona en bij andere grote onderwerpen gehouden worden kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het einddoel eerder een pakkend en stemmingmakend artikel moest zijn dan dat men werkelijk iets te weten wilde komen.
Dat laatste kun je niet zonder meer zeggen. Ik denk dat ik weet over welke enqute je hebt hebt. Die ik heb gecontroleerd op methodiek en zag er best ok uit.quote:Dat onderzoek waaruit rolde dat Nederlanders massaal veel strengere maatregelen wilden hebben was daar ook een goed voorbeeld van. Men wilde strenger, maar noch de afnemers noch de deelnemers definieerden wat "strenger" dan precies moest inhouden...
Maar wordt een gedeelte van de angst niet gevoed door het gedram in de (social) media?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn ervaring is ook dat er veel zorgen leven onder docenten, hoor. Ik wil best mijn anekdotische bewijs tegenover dat van anderen stellen.
Fijn dat je snel terecht kon! Hopen maar op een negatieve uitslag, tenzij je van de groepsimmuniteitsclan bent.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:48 schreef Scrummie het volgende:
Morgen testje. Zojuist gemaakt dus op zich redelijk qua termijn vind ik. Al zou het in een ideale situatie gewoon vandaag nog kunnen.
Verwacht zelf geen corona maar na verkoudheidje gister nu toch wel meer belabberd gevoel, dus ziek gemeld van werk en dus een test.
Uiteraard.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar wordt een gedeelte van de angst niet gevoed door het gedram in de (social) media?
De meeste leraren die ik ken (en dat zijn er best aardig wat via de sportvereniging) willen juist heel graag voor de klas staan en blijven staan, wel zijn enkele extra voorzichtig omdat ze bijvoorbeeld astmatisch zijn, of een partner hebben met mindere gezondheid. Sommige leraren in hun omgeving hebben tijdelijk een andere taak op school vanwege gezondheid, maar blijven wel ondersteunend aanwezig.
Ik ben het er wel mee eens, laatst was er ook een artikel op 1 vandaag waarbij leraren aangaven dat ze fysiek les wilden blijven geven maar wel bezorgd waren over de veiligheid.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar wordt een gedeelte van de angst niet gevoed door het gedram in de (social) media?
De meeste leraren die ik ken (en dat zijn er best aardig wat via de sportvereniging) willen juist heel graag voor de klas staan en blijven staan, wel zijn enkele extra voorzichtig omdat ze bijvoorbeeld astmatisch zijn, of een partner hebben met mindere gezondheid. Sommige leraren in hun omgeving hebben tijdelijk een andere taak op school vanwege gezondheid, maar blijven wel ondersteunend aanwezig.
Het wordt mijns inziens vooral gevoed door het kabinet, dat gaat van 'scholen dicht!' naar 'kinderen dragen niet bij aan de verspreiding van het virus' naar 'het ligt wat genuanceerder maar we vinden het onderwijs te belangrijk'. Wat meer validatie van de huidige zorgen zou al enorm helpen. Maar h, vraag het aan een willekeurige leerkracht en je krijgt ongetwijfeld een ander antwoord. Het is net alsof het allemaal individuen zijn in plaats van n collectief.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Natuurlijk! Die mensen zijn het onderwijs niet ingegaan vanwege het geld of de fantastische arbeidsomstandigheden. De meeste leerkrachten vinden onderwijs cht belangrijk. Maar de eigen gezondheid en die van geliefden is ook belangrijk. Reken maar dat een flinke groep zich verscheurd voelt.quote:De meeste leraren die ik ken (en dat zijn er best aardig wat via de sportvereniging) willen juist heel graag voor de klas staan en blijven staan, wel zijn enkele extra voorzichtig omdat ze bijvoorbeeld astmatisch zijn, of een partner hebben met mindere gezondheid. Sommige leraren in hun omgeving hebben tijdelijk een andere taak op school vanwege gezondheid, maar blijven wel ondersteunend aanwezig.
Ik weet het niet. Ik vond zulke mensenmassa's altijd al vervelend, en probeerde ze te vermijden. Maar soms ontkom je er niet aan en in sommige opzichten zou ik het zelfs vooruitgang vinden als er wat meer ingezet zou worden op meer spreiding en minder massa.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:22 schreef Viv het volgende:
[..]
Nu anderhalve meter de norm is, lijkt een drukbezocht bos al een heuse mensenmassa inderdaad.![]()
Nee, ik bedoelde zoals vroeger: een festivalweide met tienduizenden bezoekers. Als sardientjes op elkaar gepakt staan in het eerste vak bij het podium. Dat je z klem staat dat je niet eens kan omvallen al zou je dat willen.
Vaak genoeg gedaan vroeger, voortaan zou COVID-19 (of wat we nog gaan krijgen in de toekomst) wel in mijn achterhoofd zitten. Eigenlijk net zoals ik sinds de aanslag op de concertzaal Bataclan altijd aan het begin van een concert kijk waar de nooduitgangen zijn.
Zoals ik al zei: ik verwacht niet per se dat we voor altijd ons gedrag aanpassen, wel dat het onbezorgde eraf is.
Ik denk ook dat het verschilt per krant. Als je hetzelfde artikel in het Parool zet krijg je een andere kop dan de Telegraaf. Sommige media heeft de neiging om koppen aan te zetten voor clicks, en dat is in deze tijd iets om je zorgen over te maken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In het artikel wordt dat volgens mij prima toegelicht: het doel van zo'n enqute is de stemming onder de eigen achterban peilen en niet het uitvoeren van wetenschappelijk onderzoek. Wat ikzelf overigens een erg gemakkelijk antwoord vind, maar ik vind dan ook dat journalisten en politici terughoudender zouden moeten zijn in het geven van aandacht aan enqutes.
[..]
Dat laatste kun je niet zonder meer zeggen. Ik denk dat ik weet over welke enqute je hebt hebt. Die ik heb gecontroleerd op methodiek en zag er best ok uit.
Er zijn nog maar enkele tientallen gevallen als de hare bij het RIVM bekend, heb ik begrepen. Zie de link die ik net deelde: Na een paar maanden wr corona. Hoe kan dat? Misschien kan bij haar ook worden onderzocht of het om twee genetisch van elkaar verschillende virusstammen gaat.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:42 schreef DustPuppy het volgende:
RKI in Duitsland en CDC geven net als Nederland aan dat het een rol kan spelen, maar niet de primaire besmettingsroute is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik vind het absurd dat we in oktober zitten en wereldwijd geroepen wordt dat het virus "airborne" is. Cdc erkent dat het zo verspreid. RKI in Duitsland ook.
Echt...en geen enkele consequentie voor dat achterlijke gedrag?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:11 schreef Nielsch het volgende:
Bij mijn dochters op de basisschool trouwens twee leerlingen positief. Ouders hadden hun kroost in afwachting van de uitslag nog wel gewoon naar school gestuurd. Echt wtf.
Ja maar dat kan niet want het genoom is nog niet in kaart gebracht!quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er zijn nog maar enkele tientallen gevallen als de hare bij het RIVM bekend, heb ik begrepen. Zie de link die ik net deelde: Na een paar maanden wr corona. Hoe kan dat? Misschien kan bij haar ook worden onderzocht of het om twee genetisch van elkaar verschillende virusstammen gaat.
Dit zeiden ze in ultiem testland Zuid korea erover vorige maand:quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Of dezelfde besmetting: Na een paar maanden wr corona. Hoe kan dat?
Zo kent het RIVM inmiddels ‘enkele tientallen vermoedelijke gevallen’ van herinfectie, zegt RIVM-viroloog Chantal Reusken. Bij zo’n kwart van de gevallen gaat het om terugkerende ziekte binnen acht weken. Drie heeft men in detail bestudeerd: ‘zeer waarschijnlijk’ gaat het om herinfectie, zegt Reusken. ‘We zien dan dat de virussen van de eerste en de tweede infectie een iets andere genetische signatuur hebben.’ Bij twee van de patinten was het virus zelfs na vijf weken alweer terug.
‘Herinfectie’, gebruik dat woord niet te snel, waarschuwen experts. ‘Waar we bij dit soort gevallen tegenaan lopen, is dat we niet meteen weten of het een ander virus is, of gewoon een langdurig dragerschap van hetzelfde virus’, zegt Murk. ‘Sommige mensen lijken heel langdurig met het virus rond te lopen. Af en toe voelen ze zich beter, af en toe worden ze weer ziek.’
quote:According to international scientific journal Science on Aug. 24, Hong Kong scientists found that a man in his 30s, who had tested positive for COVID-19 in Mach., became reinfected with the virus on Aug. 15. This is different from the so-called re-expression or reactivation of the virus, where a small amount of virus remaining in the body is reactivated, since the man is reinfected with a different strain the second time. An analysis of the virus detected in the man’s body showed that the man had a different strain of the coronavirus than the one he had infected with in March.
There has been no reported case of a reinfection caused by a new strain in Korea. There are 628 patients who caught the virus again after recovery as of Tuesday. They all tested positive for COVID-19 again after being treated and testing negative for the virus. Coronavirus patients should test negative for the virus twice in a row, with tests conducted at least 24 hours apart, before being discharged from hospital. Among the 628 cases, there was one case who tested positive again 144 days after a full recovery.
The South Korean health authorities here believe that the 628 cases that the coronavirus was re-detected are not likely to be the cases of reinfection. “Our 7-day observation showed that a person, who tested positive again for COVID-19 after recovery, had no symptoms and there were no infections among close contacts,” said Kwak Jin, a Korea Centers for Disease Control and Prevention (KCDC) official in charge of patient management. “Considering this, it is unlikely a case of reinfection but a detection of biological residue in the body.”
The KCDC has not officially concluded that there is no case of reinfection in the country since their assumption is not based on an analysis of genetic sequence of the virus from those who caught COVID-19 the second time. “We’ll continue our research on the patients who tested positive again for the coronavirus,” said Kwak.
Ik houd zelf sowieso niet van mensenmassa's, maar ik denk dat er iets verloren gaat als we geen massale demonstraties en concerten meer hebben, juist het gevoel om deel te maken van een groter geheel.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik vond zulke mensenmassa's altijd al vervelend, en probeerde ze te vermijden. Maar soms ontkom je er niet aan en in sommige opzichten zou ik het zelfs vooruitgang vinden als er wat meer ingezet zou worden op meer spreiding en minder massa.
Groot verschil tussen HIV en Covid is dat HIV niet echt gradaties had in consequenties. Als je ziek werd, werd je vreselijk ziek en ging je dood. Bij Covid is er voor een groot deel van de mensen maar een kleine kans om dusdanig ziek te worden dat ze uberhaupt echt ziek zijn, laat staan naar het ziekenhuis moeten of eraan sterven. Ik denk dat de angst ervoor nu al niet groot genoeg is, en ook niet heel groot zal worden.
Dan begrijp ik wel waarom er zoveel mensen besmet raken..quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:26 schreef Gretzl het volgende:
Exemplarisch voor de Nederlandse catastrofe...
[ afbeelding ]
Ik denk dat door inzetten op iets minder massale demonstraties en concerten en festivals er niet per se iets verloren hoeft te gaan. Het was wel vaak heel erg massaal, en dat is om meerdere redenen niet echt een goed idee. Zo zou het ook helemaal niet erg zijn als massatoerisme minder 'massa' zou worden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik houd zelf sowieso niet van mensenmassa's, maar ik denk dat er iets verloren gaat als we geen massale demonstraties en concerten meer hebben, juist het gevoel om deel te maken van een groter geheel.
En ik denk ook dat de vergelijking met HIV mank gaat, met name omdat de veronderstelling is dat deze pandemie ooit voorbij zal gaan (net als andere).
Bij de GGD werken momenteel denk ik ook veel mensen die anders bij een energiemaatschappij op de klantenservice zouden werken; niet allemaal mensen met echte kennis, maar vooral snel ingewerkt om aan de slag te kunnen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:28 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dan begrijp ik wel waarom er zoveel mensen besmet raken..
Ze snappen het bij de GGD ook niet helemaal.
Ja, een tweet van een verhaal zoals dat is overgebracht door een ander is vast exemplarisch en 100% accuraat.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:26 schreef Gretzl het volgende:
[ afbeelding ]
En waarom zou een medewerker van de teststraat die niet hebben kunnen gezegd?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, een tweet van een verhaal zoals dat is overgebracht door een ander is vast exemplarisch en 100% accuraat.
Al is het zo, er worden overal waar gewerkt wordt fouten gemaakt. Dat is bij een GGD tijdens een pandemie niet anders. Heel flauw om zo'n individueel geval nu zo uit te lichten.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
En waarom zou een medewerker van de teststraat die niet hebben kunnen gezegd?
Uit onderzoek bleek dat 20% van de mensen die positief getest zijn alsnog hun quarantaine ontwijken. Dat moet toch ergens vandaan komen?
Welnee, dat is helemaal niet exemplarisch. Als je wordt getest krijg je een keurig bericht waarin wordt uitgelegd wat je wel en niet moet doen. Dat is ook allemaal te vinden op rijksoverheid.nl, dat iedereen inmiddels zou moeten kunnen vinden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:26 schreef Gretzl het volgende:
[ afbeelding ]
Oke, net was het nog exemplarisch, nu 'zou het gezegd kunnen zijn'.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
En daar schuilt gevaar in. Mensen die bij de teststraat komen en advies vragen, die gaan er vanuit dat het advies dat ze krijgen klopt met de huidige adviezen. We kunnen idd helaas niet zien wat de achtergrond is van de persoon aan wie we de vraag stellen. Voor ons is die persoon 'de GGD'. En die 'Weten het wel'.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij de GGD werken momenteel denk ik ook veel mensen die anders bij een energiemaatschappij op de klantenservice zouden werken; niet allemaal mensen met echte kennis, maar vooral snel ingewerkt om aan de slag te kunnen.
Je krijgt bij de teststraat een informatiefolder mee waarin de quarantaineplicht en isolatieplicht staat. Die tweet klinkt als fakenews.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Uit onderzoek bleek dat 20% van de mensen die positief getest zijn alsnog hun quarantaine ontwijken. Dat moet toch ergens vandaan komen?
Mogelijk niet, maar het gaat erom wat de persoon die 't heeft gehoord onthouden heeft. En als dat blijkt te zijn 'je mag naar buiten', dan is dat niet de boodschap die je wilt dat blijft hangen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, een tweet van een verhaal zoals dat is overgebracht door een ander is vast exemplarisch en 100% accuraat.
Dat is deze folder.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je krijgt bij de teststraat een informatiefolder mee waarin de quarantaineplicht en isolatieplicht staat. Die tweet klinkt als fakenews.
Gelukkig strookt die info intussen met de info die de GGD en het RIVM geven. Da's ook wel eens anders geweest.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welnee, dat is helemaal niet exemplarisch. Als je wordt getest krijg je een keurig bericht waarin wordt uitgelegd wat je wel en niet moet doen. Dat is ook allemaal te vinden op rijksoverheid.nl, dat iedereen inmiddels zou moeten kunnen vinden.
Of Out of Context Romy zit gewoon een verhaaltje te verzinnen, 'altijd moe en vervelend' volgens haar bio. Het blijft wel Twitter he.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:39 schreef Natalie het volgende:
[..]
Mogelijk niet, maar het gaat erom wat de persoon die 't heeft gehoord onthouden heeft. En als dat blijkt te zijn 'je mag naar buiten', dan is dat niet de boodschap die je wilt dat blijft hangen.
Er is een reden dat ik geen social media hebquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Of Out of Context Romy zit gewoon een verhaaltje te verzinnen, 'altijd moe en vervelend' volgens haar bio. Het blijft wel Twitter he.
Nou.. dat.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij de GGD werken momenteel denk ik ook veel mensen die anders bij een energiemaatschappij op de klantenservice zouden werken; niet allemaal mensen met echte kennis, maar vooral snel ingewerkt om aan de slag te kunnen.
Zeker.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:37 schreef Natalie het volgende:
[..]
En daar schuilt gevaar in. Mensen die bij de teststraat komen en advies vragen, die gaan er vanuit dat het advies dat ze krijgen klopt met de huidige adviezen. We kunnen idd helaas niet zien wat de achtergrond is van de persoon aan wie we de vraag stellen. Voor ons is die persoon 'de GGD'. En die 'Weten het wel'.
Ja, het kan best hoor, dat het zo gegaan is, maar om het gelijk hier neer te zetten als 'exemplarisch' lijkt me overdreven.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:39 schreef Natalie het volgende:
[..]
Mogelijk niet, maar het gaat erom wat de persoon die 't heeft gehoord onthouden heeft. En als dat blijkt te zijn 'je mag naar buiten', dan is dat niet de boodschap die je wilt dat blijft hangen.
Je moet echt heel erg je best doen om de reguliere informatie te negeren. Ik kreeg bij de bevestiging van mijn testafspraak een keurig overzicht van de regels n in de teststraat zelf een papieren folder.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Winkelen naar de comfortabele waarheidquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker.
Van de andere kant is het ook zoals Claudia_x zegt: je krijgt ook een folder mee en er is informatie te vinden op de site van de rijksoverheid. Voldoende manieren om even te checken of wat er tegen je is gezegd ook daadwerkelijk klopt. Of simpelweg even op je gemak te lezen wat er nu van je verwacht wordt. Ik denk dat een groter probleem is dat veel mensen van de eerste van wie ze iets horen en dat in hun straatje past, aannemen dat het wel zal kloppen. Tenzij het hen niet zo goed uitkomt, dan gaan ze op zoek naar andere informatie die hen beter past.
Menselijke eigenschap, vrees ik.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:43 schreef zalkc het volgende:
[..]
Winkelen naar de comfortabele waarheid
Er zal wel een verschil zitten in de kanalen die men als betrouwbaar (of het betrouwbaarst) acht, en dat klopt niet altijd met de werkelijkheid. Zo is mijn ervaring dat ouderen het liever van iemand horen, dan dat ze een boekje door moeten bladeren. Maar ook dat is geen vast gegeven, hoor, da's eigen observatie.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker.
Van de andere kant is het ook zoals Claudia_x zegt: je krijgt ook een folder mee en er is informatie te vinden op de site van de rijksoverheid. Voldoende manieren om even te checken of wat er tegen je is gezegd ook daadwerkelijk klopt. Of simpelweg even op je gemak te lezen wat er nu van je verwacht wordt. Ik denk dat een groter probleem is dat veel mensen van de eerste van wie ze iets horen en dat in hun straatje past, aannemen dat het wel zal kloppen. Tenzij het hen niet zo goed uitkomt, dan gaan ze op zoek naar andere informatie die hen beter past.
'Exemplarisch' was niet iets wat de lading dekte. Al denk ik dat we het daar intussen wel over eens zijn.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, het kan best hoor, dat het zo gegaan is, maar om het gelijk hier neer te zetten als 'exemplarisch' lijkt me overdreven.
En de reactie erop is net zo exemplarisch.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:46 schreef Claudia_x het volgende:
Als er iets exemplarisch is, dan is het wel die tweet: meteen verongelijkt doen over iets wat nu eens wl goed is geregeld.
Bij een teststraat advies vragen? Waar ik was mocht je je raam heel even openmaken om te vertellen wie je was. Daarna werd gesommeerd je raam weer meteen dicht te doen. Tijdens het testen even raampje open en hup wegwezen. Geen ruimte voor vragen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:37 schreef Natalie het volgende:
[..]
En daar schuilt gevaar in. Mensen die bij de teststraat komen en advies vragen, die gaan er vanuit dat het advies dat ze krijgen klopt met de huidige adviezen. We kunnen idd helaas niet zien wat de achtergrond is van de persoon aan wie we de vraag stellen. Voor ons is die persoon 'de GGD'. En die 'Weten het wel'.
Er wordt sowieso veel gezeurd op Twitter.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:46 schreef Claudia_x het volgende:
Als er iets exemplarisch is, dan is het wel die tweet: meteen verongelijkt doen over iets wat nu eens wl goed is geregeld.
Ik denk dat de bereidheid om in quarantaine te gaan onder andere samenhangt met de efficintie van de teststraten. En laten we wel wezen: die was (en is?) veel beter in Duitsland.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:48 schreef Gretzl het volgende:
Prima hoor dat jullie gezonde twijfel/argwaan hebben of de anekdote van Romy volledig kloptMaar we zien toch allemaal wel de enorme verschillen in positief geteste mensen met Duitsland? En we zien het toch ook allemaal ernstig misgaan op scholen, waar leerlingen en docenten als ze in aanraking zijn geweest met positieve klasgenoten ook niet eens in quarantaine hoeven te gaan? Mag ik dan kritisch zijn op het Nederlandse testbeleid?
Misschien heeft-ie even gebabbeld met de verkeersregelaar.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Bij een teststraat advies vragen? Waar ik was mocht je je raam heel even openmaken om te vertellen wie je was. Daarna werd gesommeerd je raam weer meteen dicht te doen. Tijdens het testen even raampje open en hup wegwezen. Geen ruimte voor vragen.
Je krijgt een folder mee waarin staat wat te doen bij een positieve uitslag. Die tweet lijkt me fake news.
Je zit heel erg in een tunnel, en je zou kunnen proberen om iets breder te kijken en te denken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:48 schreef Gretzl het volgende:
Prima hoor dat jullie gezonde twijfel/argwaan hebben of de anekdote van Romy volledig kloptMaar we zien toch allemaal wel de enorme verschillen in positief geteste mensen met Duitsland? En we zien het toch ook allemaal ernstig misgaan op scholen, waar leerlingen en docenten als ze in aanraking zijn geweest met positieve klasgenoten ook niet eens in quarantaine hoeven te gaan? Mag ik dan kritisch zijn op het Nederlandse testbeleid?
als....quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:49 schreef Gretzl het volgende:
Over die scholen gesproken, interessante data-analyse:
[ twitter ]
Laat ik deze even quoten. Aardig actueel.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waar haal je precies vandaan dat de efficintie van de Nederlandse teststraten beter is/was dan in Duitsland?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk dat de bereidheid om in quarantaine te gaan onder andere samenhangt met de efficintie van de teststraten. En laten we wel wezen: die was (en is?) veel beter in Duitsland.
Lol, het gaat juist wel massaal mis op de Nederlandse scholen. Het is ook nog een ernstige onderschatting van de situatie omdat kinderen onder de 12 nauwelijks getest worden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je zit heel erg in een tunnel, en je zou kunnen proberen om iets breder te kijken en te denken.
We zien niet allemaal hetzelfde in het door jou vaak aangehaalde Duitsland. We zien het ook niet allemaal massaal misgaan op scholen, aangezien de besmettingsgraad onder leerkrachten onder het gemiddelde ligt van de positief geteste mensen. Dus wellicht zien mensen het anders?
Toont gewoon aan dat die beroepsgroep onevenredig hard geraakt wordt.quote:
quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Bij een teststraat advies vragen? Waar ik was mocht je je raam heel even openmaken om te vertellen wie je was. Daarna werd gesommeerd je raam weer meteen dicht te doen. Tijdens het testen even raampje open en hup wegwezen. Geen ruimte voor vragen.
Je krijgt een folder mee waarin staat wat te doen bij een positieve uitslag. Die tweet lijkt me fake news.
Met de verkeersleider babbelen was waar ik heenging ook onmogelijk. Schaap was met me mee, en hij reed, dus ik zat op de passagiersstoel. Toen schaap het raampje opendeed, gaf de man aan dat ik op de achterbank achter de chauffeur moest gaan zitten en de mail die ik had gehad tegen het dichte raampje moest houden, zodat hij het kon lezen. En de dame die de test deed, was ook kort van stof en zeer efficient.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien heeft-ie even gebabbeld met de verkeersregelaar.
Ja meer mensen in mijn omgeving hebben geschifte adviezen gekregen. Iedereen mag zijn eigen mening maar beroepsmatig verkondigen, ook al ben je een ingehuurde chimpansee die nog net getraind kan worden om dat wattenstaafje bij iemand zijn neus naar binnen te fietsen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:26 schreef Gretzl het volgende:
[ afbeelding ]
In je twitter-link zijn de eerste drie scholen die genoemd worden middelbare scholen. Daar zitten vrijwel geen kinderen onder de 12 jaar.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:55 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Lol, het gaat juist wel massaal mis op de Nederlandse scholen. Het is ook nog een ernstige onderschatting van de situatie omdat kinderen onder de 12 nauwelijks getest worden.
[ twitter ]
Als je dit doet dan ben je wel af hoor.quote:Als de mensen in het onderwijs, allemaal in n gemeente zouden wonen, zou het een absolute brandhaard 🔥 zijn.
Vergis je niet in het verschil wat mensen (willen) opslaan en daadwerkelijk gehoord hebben.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja meer mensen in mijn omgeving hebben geschifte adviezen gekregen. Iedereen mag zijn eigen mening maar beroepsmatig verkondigen, ook al ben je een ingehuurde chimpansee die nog net getraind kan worden om dat wattenstaafje bij iemand zijn neus naar binnen te fietsen.
"Die quarantaine is achterhaald hoor mevrouw"
"Ja hoor, gaat u vooral wandelen als u daartoe in staat bent want tegen die tijd bent u niet meer besmettelijk"
"Uw gezin hoeft echt niet allemaal in in quarantaine, stuur de kinderen gerust naar school"
En mensen horen precies wat ze willen horen, dus die ene debiel die dit adviseert wint het van de 20 andere zorgverleners plus diverse websites van de overheid.
Is al duidelijk in welke fase we zitten?
Zou dat misschien komen omdat basisscholieren nauwelijks getest worden?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In je twitter-link zijn de eerste drie scholen die genoemd worden middelbare scholen. Daar zitten vrijwel geen kinderen onder de 12 jaar.
Ik heb heel weinig gehoord over basisscholen waar het fout gaat, met zieke kinderen en/of leerkrachten.
Vraag me af of ze toch hun beleid hebben aangepast omdat ze merken dat de meeste mensen 10 dagen quarantaine niet aankunnen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja meer mensen in mijn omgeving hebben geschifte adviezen gekregen. Iedereen mag zijn eigen mening maar beroepsmatig verkondigen, ook al ben je een ingehuurde chimpansee die nog net getraind kan worden om dat wattenstaafje bij iemand zijn neus naar binnen te fietsen.
"Die quarantaine is achterhaald hoor mevrouw"
"Ja hoor, gaat u vooral wandelen als u daartoe in staat bent want tegen die tijd bent u niet meer besmettelijk"
"Uw gezin hoeft echt niet allemaal in in quarantaine, stuur de kinderen gerust naar school"
En mensen horen precies wat ze willen horen, dus die ene debiel die dit adviseert wint het van de 20 andere zorgverleners plus diverse websites van de overheid.
Is al duidelijk in welke fase we zitten?
Natuurlijk niet, maar Red Team wil dat natuurlijkquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:59 schreef capricia het volgende:
Ligt er serieus ergens een advies om de scholen weer te sluiten? Nee toch
En als alle positief besmette personen in Nederland in Vaticaanstad zouden wonen, zou het inwoneraantal met 1000% stijgen en meer dan 90% van de inwoners besmet zijn! Zet het in de kranten! Dat dit kan in Vaticaanstad Nederland!quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:49 schreef Gretzl het volgende:
Over die scholen gesproken, interessante data-analyse:
[ twitter ]
Oke, laten we deze cijfers eens pakken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:55 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Lol, het gaat juist wel massaal mis op de Nederlandse scholen. Het is ook nog een ernstige onderschatting van de situatie omdat kinderen onder de 12 nauwelijks getest worden.
[ twitter ]
Van het Redteam. Dus dan weet je wel genoeg.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:59 schreef capricia het volgende:
Ivm corona, of ivm kuchklachten waardoor ze niet naar school mochten?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:01 schreef VacaLoca het volgende:
Middelbare school waar m'n vriendin les geeft heeft zo'n beetje kwart van de leerlingen al thuis gezeten ivm corona.
Of ivm een leraar die positief getest was (of klachten had) en daardoor de hele klas thuis zat?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ivm corona, of ivm kuchklachten waardoor ze niet naar school mochten?
Het Red Team wil volgens mij alles sluiten.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:59 schreef capricia het volgende:
Nee, in de laatste (1) twee (2) adviezen van C19 Red Team wordt niet voorgesteld om alle scholen linea recta te sluiten.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:59 schreef capricia het volgende:
Zal straks nog eens vragen maar ze heeft steeds minder leerlingen in de les en steeds meer online. Aardig wat positief getest. 1 klas aardig deel positief van getest en anderen klachten of in aanraking geweest met.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ivm corona, of ivm kuchklachten waardoor ze niet naar school mochten?
Volgens mij tonen de bekende besmettingscijfers bij de Nederlandse scholen vooral aan hoe wijdverspreid de huidige community spread nu is. Een ruime meerderheid van de middelbare scholen heeft nu te maken gehad met minstens een besmetting. Zie ook item van Nieuwsuur:quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oke, laten we deze cijfers eens pakken.
Spinoza Lyceum: 1281 leerlingen, 72 besmet. Oftewel: 5,6%
Pius X college: 2200 leerlingen, 61 besmet. Oftewel: 3%
Griftlandcollege: 1410 leerlingen, 60 besmet. Oftewel: iets meer dan 4%
Allemaal flink onder het landelijk gemiddelde. En ik weet het, ik weet het, kinderen worden weinig getest.
Dus het OMT doet het goed en de scholen hoeven niet dicht? Of begrijp ik het nu weer verkeerd?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee, in de laatste (1) twee (2) adviezen van C19 Red Team wordt niet voorgesteld om alle scholen linea recta te sluiten.
Maar het valt toch zeker niet uit te sluiten dat het kabinet - wanneer de cijfers niet snel verbeteren en de ziekenhuizen ernstig(er) in de problemen komen - de situatie rondom de scholen alsnog gaat heroverwegen. Bij het OMT hebben ze maar al te goed doorberekend hoeveel invloed de scholen ongeveer hebben op het reproductiegetal.
Er is ook nog zoiets als privacy.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:07 schreef VacaLoca het volgende:
Wat me verbaasde is dat als medewerkers posituef getest zijn ze heel geheimzinnig doen over wie het zijn.. Dat moet je toch gewoon met naam en al delen zou ik zeggen.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:01 schreef chratnox het volgende:
Maar, als je als Red Team gaat roepen dat de scholen dicht moeten omdat er 15% positieve tests onder kinderen tussen 12 en 19 zijn en er niet op in gaat dat die cijfers niet representatief zijn, verlies je het recht om als je mening niet overeen komt met die cijfers hetzelfde te zeggen.
Waar lezen jullie het advies van C19 Red Team dat de scholen per direct weer allemaal dicht zouden moeten?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van het Redteam. Dus dan weet je wel genoeg.
Waarom is dat een priv kwestie?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is ook nog zoiets als privacy.
De onafhankelijke corona-experts van RedTeam slaan alarm en pleiten voor een onmiddellijke sluiting van de scholen. Scholieren vormen een groeiende groep die het virus oploopt. Sinds de zomer neemt het aandeel middelbare scholieren onder de mensen die besmet zijn met het coronavirus toe.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:07 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
Waar lezen jullie het advies van C19 Red Team dat de scholen per direct weer allemaal dicht zouden moeten?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)t-scholen-per-directquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:07 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
Waar lezen jullie het advies van C19 Red Team dat de scholen per direct weer allemaal dicht zouden moeten?
Ja maar niet omdat ze Corona hebben maar omdat ze andere klachten hebben, of een gezinslid, en ze thuis moeten wachten op de uitslag. Dat is hier in elk geval aan de orde.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:01 schreef VacaLoca het volgende:
Middelbare school waar m'n vriendin les geeft heeft zo'n beetje kwart van de leerlingen al thuis gezeten ivm corona.
Dat is toch niet zo gek of alarmerend?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:07 schreef Gretzl het volgende:
Een ruime meerderheid van de middelbare scholen heeft nu te maken gehad met minstens een besmetting.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:08 schreef RipCity het volgende:
[..]
De onafhankelijke corona-experts van RedTeam slaan alarm en pleiten voor een onmiddellijke sluiting van de scholen. Scholieren vormen een groeiende groep die het virus oploopt. Sinds de zomer neemt het aandeel middelbare scholieren onder de mensen die besmet zijn met het coronavirus toe.
Bijna een op de tien van alle in de tweede week van oktober positief geteste personen, heeft de middelbare schoolleeftijd, blijkt uit een analyse van de RIVM-cijfers. In de week van 5 tot 11 oktober viel 8 procent van de positieve tests in de leeftijdsgroep 12 tot en met 17 jaar. Met de 18-jarigen erbij komt het besmettingspercentage op ruim 10.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-van-start~aba0f09a/
Nee, @Tijger_m en andere users die nu stellen dat C19 Red Team schriftelijk geadviseerd zou hebben dat de scholen weer dicht zouden moeten. Lees even dit draadje alsjeblieftquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus het OMT doet het goed en de scholen hoeven niet dicht? Of begrijp ik het nu weer verkeerd?
Ik zeg het tegenovergestelde: die was en is waarschijnlijk nog steeds beter in Duitse teststraten.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:53 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waar haal je precies vandaan dat de efficintie van de Nederlandse teststraten beter is/was dan in Duitsland?
De vrienden van het Red-team slaan weer eens alarm:quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:59 schreef capricia het volgende:
Volgens mij is de redenatie dat die generatie juist enkel milde klachten heeft en vrijwel nooit in het ziekenhuis komt. Natuurlijk zit daar dan wel het risico in dat ze het meenemen naar huis en daar ouders besmetten, maar om nu alles weer helemaal dicht te gooienquote:De onafhankelijke corona-experts van RedTeam slaan alarm en pleiten voor een onmiddellijke sluiting van de scholen. Scholieren vormen een groeiende groep die het virus oploopt. Sinds de zomer neemt het aandeel middelbare scholieren onder de mensen die besmet zijn met het coronavirus toe.
Bijna een op de tien van alle in de tweede week van oktober positief geteste personen, heeft de middelbare schoolleeftijd, blijkt uit een analyse van de RIVM-cijfers. In de week van 5 tot 11 oktober viel 8 procent van de positieve tests in de leeftijdsgroep 12 tot en met 17 jaar. Met de 18-jarigen erbij komt het besmettingspercentage op ruim 10.
Waarom ook niet? Kinderen spelen geen of een zeer beperkte rol in de verspreiding.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:57 schreef Gretzl het volgende:
Ook over de situatie rondom de scholen en de nieuwste instructies van de GGD![]()
En dan roepen hier users dat het op zich best wel prima is geregeld met de Nederlandse onderwijsinstellingen...
![]()
Zelf bij intensief contact met besmette medeleerlingen hoeft de leerling in kwestie niet eens in thuisquarantaine. Ga dat maar eens uitleggen...
[ twitter ]
Waar heb ik dat gezegd? Mijn quote spreekt hele-maal nergens over Red Team oid.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:09 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
Nee, @:Tijger_m en andere users die nu stellen dat C19 Red Team schriftelijk geadviseerd zou hebben dat de scholen weer dicht zouden moeten. Lees even dit draadje alsjeblieft![]()
Het AD-artikel klopt inhoudelijk niet
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |