Dit zeiden ze in ultiem testland Zuid korea erover vorige maand:quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Of dezelfde besmetting: Na een paar maanden wéér corona. Hoe kan dat?
Zo kent het RIVM inmiddels ‘enkele tientallen vermoedelijke gevallen’ van herinfectie, zegt RIVM-viroloog Chantal Reusken. Bij zo’n kwart van de gevallen gaat het om terugkerende ziekte binnen acht weken. Drie heeft men in detail bestudeerd: ‘zeer waarschijnlijk’ gaat het om herinfectie, zegt Reusken. ‘We zien dan dat de virussen van de eerste en de tweede infectie een iets andere genetische signatuur hebben.’ Bij twee van de patiënten was het virus zelfs na vijf weken alweer terug.
‘Herinfectie’, gebruik dat woord niet te snel, waarschuwen experts. ‘Waar we bij dit soort gevallen tegenaan lopen, is dat we niet meteen weten of het een ander virus is, of gewoon een langdurig dragerschap van hetzelfde virus’, zegt Murk. ‘Sommige mensen lijken heel langdurig met het virus rond te lopen. Af en toe voelen ze zich beter, af en toe worden ze weer ziek.’
quote:According to international scientific journal Science on Aug. 24, Hong Kong scientists found that a man in his 30s, who had tested positive for COVID-19 in Mach., became reinfected with the virus on Aug. 15. This is different from the so-called re-expression or reactivation of the virus, where a small amount of virus remaining in the body is reactivated, since the man is reinfected with a different strain the second time. An analysis of the virus detected in the man’s body showed that the man had a different strain of the coronavirus than the one he had infected with in March.
There has been no reported case of a reinfection caused by a new strain in Korea. There are 628 patients who caught the virus again after recovery as of Tuesday. They all tested positive for COVID-19 again after being treated and testing negative for the virus. Coronavirus patients should test negative for the virus twice in a row, with tests conducted at least 24 hours apart, before being discharged from hospital. Among the 628 cases, there was one case who tested positive again 144 days after a full recovery.
The South Korean health authorities here believe that the 628 cases that the coronavirus was re-detected are not likely to be the cases of reinfection. “Our 7-day observation showed that a person, who tested positive again for COVID-19 after recovery, had no symptoms and there were no infections among close contacts,” said Kwak Jin, a Korea Centers for Disease Control and Prevention (KCDC) official in charge of patient management. “Considering this, it is unlikely a case of reinfection but a detection of biological residue in the body.”
The KCDC has not officially concluded that there is no case of reinfection in the country since their assumption is not based on an analysis of genetic sequence of the virus from those who caught COVID-19 the second time. “We’ll continue our research on the patients who tested positive again for the coronavirus,” said Kwak.
Ik houd zelf sowieso niet van mensenmassa's, maar ik denk dat er iets verloren gaat als we geen massale demonstraties en concerten meer hebben, juist het gevoel om deel te maken van een groter geheel.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik vond zulke mensenmassa's altijd al vervelend, en probeerde ze te vermijden. Maar soms ontkom je er niet aan en in sommige opzichten zou ik het zelfs vooruitgang vinden als er wat meer ingezet zou worden op meer spreiding en minder massa.
Groot verschil tussen HIV en Covid is dat HIV niet echt gradaties had in consequenties. Als je ziek werd, werd je vreselijk ziek en ging je dood. Bij Covid is er voor een groot deel van de mensen maar een kleine kans om dusdanig ziek te worden dat ze uberhaupt echt ziek zijn, laat staan naar het ziekenhuis moeten of eraan sterven. Ik denk dat de angst ervoor nu al niet groot genoeg is, en ook niet heel groot zal worden.
Dan begrijp ik wel waarom er zoveel mensen besmet raken..quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:26 schreef Gretzl het volgende:
Exemplarisch voor de Nederlandse catastrofe...
[ afbeelding ]
Ik denk dat door inzetten op iets minder massale demonstraties en concerten en festivals er niet per se iets verloren hoeft te gaan. Het was wel vaak heel erg massaal, en dat is om meerdere redenen niet echt een goed idee. Zo zou het ook helemaal niet erg zijn als massatoerisme minder 'massa' zou worden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik houd zelf sowieso niet van mensenmassa's, maar ik denk dat er iets verloren gaat als we geen massale demonstraties en concerten meer hebben, juist het gevoel om deel te maken van een groter geheel.
En ik denk ook dat de vergelijking met HIV mank gaat, met name omdat de veronderstelling is dat deze pandemie ooit voorbij zal gaan (net als andere).
Bij de GGD werken momenteel denk ik ook veel mensen die anders bij een energiemaatschappij op de klantenservice zouden werken; niet allemaal mensen met echte kennis, maar vooral snel ingewerkt om aan de slag te kunnen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:28 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dan begrijp ik wel waarom er zoveel mensen besmet raken..
Ze snappen het bij de GGD ook niet helemaal.
Ja, een tweet van een verhaal zoals dat is overgebracht door een ander is vast exemplarisch en 100% accuraat.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:26 schreef Gretzl het volgende:
[ afbeelding ]
En waarom zou een medewerker van de teststraat die niet hebben kunnen gezegd?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, een tweet van een verhaal zoals dat is overgebracht door een ander is vast exemplarisch en 100% accuraat.
Al is het zo, er worden overal waar gewerkt wordt fouten gemaakt. Dat is bij een GGD tijdens een pandemie niet anders. Heel flauw om zo'n individueel geval nu zo uit te lichten.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
En waarom zou een medewerker van de teststraat die niet hebben kunnen gezegd?
Uit onderzoek bleek dat 20% van de mensen die positief getest zijn alsnog hun quarantaine ontwijken. Dat moet toch ergens vandaan komen?
Welnee, dat is helemaal niet exemplarisch. Als je wordt getest krijg je een keurig bericht waarin wordt uitgelegd wat je wel en niet moet doen. Dat is ook allemaal te vinden op rijksoverheid.nl, dat iedereen inmiddels zou moeten kunnen vinden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:26 schreef Gretzl het volgende:
[ afbeelding ]
Oke, net was het nog exemplarisch, nu 'zou het gezegd kunnen zijn'.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
En daar schuilt gevaar in. Mensen die bij de teststraat komen en advies vragen, die gaan er vanuit dat het advies dat ze krijgen klopt met de huidige adviezen. We kunnen idd helaas niet zien wat de achtergrond is van de persoon aan wie we de vraag stellen. Voor ons is die persoon 'de GGD'. En die 'Weten het wel'.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij de GGD werken momenteel denk ik ook veel mensen die anders bij een energiemaatschappij op de klantenservice zouden werken; niet allemaal mensen met echte kennis, maar vooral snel ingewerkt om aan de slag te kunnen.
Je krijgt bij de teststraat een informatiefolder mee waarin de quarantaineplicht en isolatieplicht staat. Die tweet klinkt als fakenews.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Uit onderzoek bleek dat 20% van de mensen die positief getest zijn alsnog hun quarantaine ontwijken. Dat moet toch ergens vandaan komen?
Mogelijk niet, maar het gaat erom wat de persoon die 't heeft gehoord onthouden heeft. En als dat blijkt te zijn 'je mag naar buiten', dan is dat niet de boodschap die je wilt dat blijft hangen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, een tweet van een verhaal zoals dat is overgebracht door een ander is vast exemplarisch en 100% accuraat.
Dat is deze folder.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je krijgt bij de teststraat een informatiefolder mee waarin de quarantaineplicht en isolatieplicht staat. Die tweet klinkt als fakenews.
Gelukkig strookt die info intussen met de info die de GGD en het RIVM geven. Da's ook wel eens anders geweest.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welnee, dat is helemaal niet exemplarisch. Als je wordt getest krijg je een keurig bericht waarin wordt uitgelegd wat je wel en niet moet doen. Dat is ook allemaal te vinden op rijksoverheid.nl, dat iedereen inmiddels zou moeten kunnen vinden.
Of Out of Context Romy zit gewoon een verhaaltje te verzinnen, 'altijd moe en vervelend' volgens haar bio. Het blijft wel Twitter he.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:39 schreef Natalie het volgende:
[..]
Mogelijk niet, maar het gaat erom wat de persoon die 't heeft gehoord onthouden heeft. En als dat blijkt te zijn 'je mag naar buiten', dan is dat niet de boodschap die je wilt dat blijft hangen.
Er is een reden dat ik geen social media hebquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Of Out of Context Romy zit gewoon een verhaaltje te verzinnen, 'altijd moe en vervelend' volgens haar bio. Het blijft wel Twitter he.
Nou.. dat.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij de GGD werken momenteel denk ik ook veel mensen die anders bij een energiemaatschappij op de klantenservice zouden werken; niet allemaal mensen met echte kennis, maar vooral snel ingewerkt om aan de slag te kunnen.
Zeker.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:37 schreef Natalie het volgende:
[..]
En daar schuilt gevaar in. Mensen die bij de teststraat komen en advies vragen, die gaan er vanuit dat het advies dat ze krijgen klopt met de huidige adviezen. We kunnen idd helaas niet zien wat de achtergrond is van de persoon aan wie we de vraag stellen. Voor ons is die persoon 'de GGD'. En die 'Weten het wel'.
Ja, het kan best hoor, dat het zo gegaan is, maar om het gelijk hier neer te zetten als 'exemplarisch' lijkt me overdreven.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:39 schreef Natalie het volgende:
[..]
Mogelijk niet, maar het gaat erom wat de persoon die 't heeft gehoord onthouden heeft. En als dat blijkt te zijn 'je mag naar buiten', dan is dat niet de boodschap die je wilt dat blijft hangen.
Je moet echt heel erg je best doen om de reguliere informatie te negeren. Ik kreeg bij de bevestiging van mijn testafspraak een keurig overzicht van de regels én in de teststraat zelf een papieren folder.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Winkelen naar de comfortabele waarheidquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker.
Van de andere kant is het ook zoals Claudia_x zegt: je krijgt ook een folder mee en er is informatie te vinden op de site van de rijksoverheid. Voldoende manieren om even te checken of wat er tegen je is gezegd ook daadwerkelijk klopt. Of simpelweg even op je gemak te lezen wat er nu van je verwacht wordt. Ik denk dat een groter probleem is dat veel mensen van de eerste van wie ze iets horen en dat in hun straatje past, aannemen dat het wel zal kloppen. Tenzij het hen niet zo goed uitkomt, dan gaan ze op zoek naar andere informatie die hen beter past.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |