Baal je dat je niet uitgenodigd was?quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:45 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat gezellig zeg, zo'n kringverjaardag.
In blokjes of van het 'oude normaal'?quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:45 schreef Da_Sandman het volgende:
Om in corona-stijl en ontopic te blijven: blokjesverjaardagquote:Op maandag 19 oktober 2020 23:45 schreef Da_Sandman het volgende:
Ja het probleem is mij duidelijk, ontken ik ook niet. Maar de huidige problematiek (thuiswerken, deel economie gesloten, uitgestelde zorg, opbouw schulden, onderwijs kan niet goed functioneren) vind ik gewoon zwaarder tellen dan het koesteren van de zwakkeren tot in de lengte van maanden.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
@:php
Om die praktische bezwaren uiteraard
Dat snap je zelf ook wel mag ik hopen.
Zorgpersoneel, mantelzorgers, artsen, deeltaxirijders, familie etc.
Pffftttt, die mogen helemaal niet meer, johquote:Op maandag 19 oktober 2020 23:45 schreef Da_Sandman het volgende:
Omdat het om een enorm grote groep gaat. Er zijn niet "een paar" oudjes in Nederland, je hebt het over een groot gedeelte van de maatschappij.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het kent allemaal praktische bezwaren ja. Maar de situatie waar we nu in zitten kent nog veel meer praktische bezwaren in mijn ogen. Ik begrijp gewoon niet dat wij niet in staat zijn om te definiëren wie extra beschermt moeten worden.
De SC wordt inderdaad in een ander topic voortgezet.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:46 schreef miss_sly het volgende:
Nou, dat was even gezellig, maar zullen we weer inderdaad overgaan op dat waar het over ging?
En dan hopen dat we snel een meet kunnen organiseren, zonder 1,5 meter en mondkapjes en andere ongein.
Gewoon politie bellen voor geluidsoverlast, dat zal ze leren.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:45 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar hoe zie je dat dan?quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja het probleem is mij duidelijk, ontken ik ook niet. Maar de huidige problematiek (thuiswerken, deel economie gesloten, uitgestelde zorg, opbouw schulden, onderwijs kan niet goed functioneren) vind ik gewoon zwaarder tellen dan het koesteren van de zwakkeren tot in de lengte van maanden.
Ik definieer iemand van 53 niet als zwak voor zover normale gezondheid. Het grootste deel van Nederland is gelukkig niet ziek of bejaard. Bedenk wel dat de risico's vanaf bij 70 echt toenemen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat het om een enorm grote groep gaat. Er zijn niet "een paar" oudjes in Nederland, je hebt het over een groot gedeelte van de maatschappij.
De helft van de Nederlanders is boven de 50, bijvoorbeeld.
Het treft niet alleen ouderen en andere kwetsbaren.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja het probleem is mij duidelijk, ontken ik ook niet. Maar de huidige problematiek (thuiswerken, deel economie gesloten, uitgestelde zorg, opbouw schulden, onderwijs kan niet goed functioneren) vind ik gewoon zwaarder tellen dan het koesteren van de zwakkeren tot in de lengte van maanden.
Net geprobeerd maar de agent ziet er het probleem niet zo van in.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:48 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Gewoon politie bellen voor geluidsoverlast, dat zal ze leren.
Concreet?quote:
De IC-cijfers beginnen vanaf een jaar of 45 rap omhoog te schieten. Met alleen het isoleren van 70-plussers ontstaan er alsnog capaciteitsproblemen in de ziekenhuizen. Dat lost niks op.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik definieer iemand van 53 niet als zwak voor zover normale gezondheid. Het grootste deel van Nederland is gelukkig niet ziek of bejaard. Bedenk wel dat de risico's vanaf bij 70 echt toenemen.
Typisch NL handhaving weer.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Net geprobeerd maar de agent ziet er het probleem niet zo van in.
Ik ben 56 en ik val in een risico groep. Dus zou ik verplicht binnen moeten blijven. Mijn vrouw is 43 en valt niet in een risico groep, moet zij ook verplicht binnen blijven?quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik definieer iemand van 53 niet als zwak voor zover normale gezondheid. Het grootste deel van Nederland is gelukkig niet ziek of bejaard. Bedenk wel dat de risico's vanaf bij 70 echt toenemen.
Eh?quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En gewoon keihard de IC-grens (maximale capaciteit) handhaven.
Het systeem kraakt nu al overal, er zijn niet genoeg mensen voor. Materiaal is niet het probleem...quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh?Jij denkt dat de capaciteit voorbij het maximum kan worden opgerekt?
De IC-grens voor coronapatienten? Of uberhaupt voor iedereen?quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Concreet?
Transparant zijn als overheid en duidelijk maken dat er een re-open komt. Dit zal inhouden dat wanneer je oud bent, en een zwakke gezondheid hebt je er verstandig aan doet om contact met mensen met een lage of middelbare leeftijd te vermijden. Zoek het contact niet op.
En gewoon keihard de IC-grens (maximale capaciteit) handhaven. Als het écht overloopt dan heeft dat een afschrikwekkende werking.
Hier een staatje met sterfte per 100.000, procentueel valt dit erg mee;quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
De IC-cijfers beginnen vanaf een jaar of 45 rap omhoog te schieten. Met alleen het isoleren van 70-plussers ontstaan er alsnog capaciteitsproblemen in de ziekenhuizen. Dat lost niks op.
[ afbeelding ]
Bron: stichting-nice.nl
De sterftecijfers zijn niet relevant, he. Dat weet je zelf ook wel. Het gaat om de capaciteit in de zorg. Als je alleen 70-plussers isoleert, loopt de IC alsnog vol.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hier een staatje met sterfte per 100.000, procentueel valt dit erg mee;
Bron: link
Precies.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Het systeem kraakt nu al overal, er zijn niet genoeg mensen voor. Materiaal is niet het probleem...
Het gaat niet om de sterftequote:Op maandag 19 oktober 2020 23:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hier een staatje met sterfte per 100.000, procentueel valt dit erg mee;
Bron: link
Nee niks is verplicht. Maar je riskeert het risico dan dat er geen ic ruimte is.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben 56 en ik val in een risico groep. Dus zou ik verplicht binnen moeten blijven. Mijn vrouw is 43 en valt niet in een risico groep, moet zij ook verplicht binnen blijven?
Dat soort praktische issues dus.
Nee.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh?Jij denkt dat de capaciteit voorbij het maximum kan worden opgerekt?
Mag je vrouw niet alleen naar buiten?quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben 56 en ik val in een risico groep. Dus zou ik verplicht binnen moeten blijven. Mijn vrouw is 43 en valt niet in een risico groep, moet zij ook verplicht binnen blijven?
Dat soort praktische issues dus.
Dat risico is sowieso aanwezig in een pandemie, he? Ik hou mij aan de regels die er nu gelden en de adviezen en dat werkt schijnbaar redelijk goed.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee niks is verplicht. Maar je riskeert het risico dan dat er geen ic ruimte is.
[..]
Nee.
De zorg wordt afgeschaald omdat de IC capaciteit is opgeschroefd (ook de mediumcare). Als we zouden beginnen met de IC capaciteit terug te brengen naar 1100 bedden hoeft andere zorg niet afgeschaald te worden.
En dat ^^quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De IC-grens voor coronapatienten? Of uberhaupt voor iedereen?
Wat ik zo bijzonder vind, is dat mensen die voor dit systeem zijn, zelf heel graag weer alles bij het oude willen en sociale contacten willen, maar tegelijkertijd het wel acceptabel vinden om een grote groep mensen precies dat op te leggen waar ze zelf niet mee kunnen leven.
Hihi, maar als zijn vrouw het oploopt is hij eigenlijk ook besmet of je moet een relatie hebben die heel koud is.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:59 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Mag je vrouw niet alleen naar buiten?
Snap je het niet of wil je het niet snappen?quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:59 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ze zetten nu alles op alles en krijgen de IC-capaciteit niet eens op 1000 bedden, omdat het personeel simpelweg ontbreekt voor zulke aantallen. Daar heeft het afschalen verder niks mee te maken.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee.
De zorg wordt afgeschaald omdat de IC capaciteit is opgeschroefd (ook de mediumcare). Als we zouden beginnen met de IC capaciteit terug te brengen naar 1100 bedden hoeft andere zorg niet afgeschaald te worden.
Uiteraard niet maar dat terzijdequote:Op maandag 19 oktober 2020 23:59 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Slaap lekker meisquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik ga er geen moeite meer in steken.
En ik moet morgen vroeg op.
Truste dawel een fijne voortzetting!
Vraag mij altijd af bij dit soort reacties hoe je zou reageren als 1 van de ouders zo ziek wordt (of een grootouders/oom/tante etc.). en dat er een geen plek is op de IC. Zou je dan ook zeggen jammer dan?quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee niks is verplicht. Maar je riskeert het risico dan dat er geen ic ruimte is.
Slaap zequote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik ga er geen moeite meer in steken.
En ik moet morgen vroeg op.
Truste danwel een fijne voortzetting!
Of als hij zelf tegen een boompje aanrijdt inderdaad.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Vraag mij altijd af bij dit soort reacties hoe je zou reageren als 1 van de ouders zo ziek wordt (of een grootouders/oom/tante etc.). en dat er een geen plek is op de IC. Zou je dan ook zeggen jammer dan?
Bovendien wil je ook niet naar de IC moeten met andere klachten deze weken.
Alsof het ook goed voor de economie is als het breed in de media wordt uitgemeten dat er geen plek voor je op de IC isquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Vraag mij altijd af bij dit soort reacties hoe je zou reageren als 1 van de ouders zo ziek wordt (of een grootouders/oom/tante etc.). en dat er een geen plek is op de IC. Zou je dan ook zeggen jammer dan?
Tjah, je moet bij het maken van dat beleid er geen gezicht bij hebben/bedenken. Maar aan de andere kant wordt ook geen rekening gehouden met de gigantische economische krimp, uitgestelde zorg, minder kansen door afgeschaald onderwijs. Maar he, dat heeft geen gezicht.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Buiten is het risico erg klein, de straat oversteken is gevaarlijker.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:00 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Snap je het niet of wil je het niet snappen?
Dat is niet iets van corona, helaas.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:06 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Jammer dat de agressie tegen hulpverleners ook zo is toegenomen sinds Corona...
En dat was al bar en boos. Kan je nagaan...quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:06 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Die uitgestelde zorg en gigantische economische krimp komt ook gedeeltelijk doordat het weer zo op is kunnen lopen. Mensen en de overheid hebben het zelf verpest.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, je moet bij het maken van dat beleid er geen gezicht bij hebben/bedenken. Maar aan de andere kant wordt ook geen rekening gehouden met de gigantische economische krimp, uitgestelde zorg, minder kansen door afgeschaald onderwijs. Maar he, dat heeft geen gezicht.
Juridisch is er veel mogelijk, dat hebben we de afgelopen maanden wel gezien.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:06 schreef Tijger_m het volgende:
Het komt er gewoon op neer dat dit soort voorstellen kansloos zijn in Nederland, de overheid wil het sowieso niet vanwege de praktische onwerkbaarheid en de juridische onhaalbaarheid van dit soort maatregelen.
Of het zou werken kan ik niet zeggen, mischien wel maar ik betwijfel het ten sterkste omdat de economie meer omvat dan alleen degenen die niet in een risico groep vallen.
Natuurlijk wordt daar wel rekening mee gehouden. Sterker nog, dat is waar al die maatregelen überhaupt voor zijn ingesteld. Want als je het virus maar op z'n beloop laat, is de schade aan de dingen die je noemt al helemaal niet te overzien.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant wordt ook geen rekening gehouden met de gigantische economische krimp, uitgestelde zorg, minder kansen door afgeschaald onderwijs. Maar he, dat heeft geen gezicht.
Als je die mensen zo hoort is het wel veel erger geworden hierdoor.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is niet iets van corona, helaas.
Helaas niet, nee. En ik snap best de emoties die mensen hebben maar het is altijd zo kansloos om dat op hulpverleners bot te vierenquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is niet iets van corona, helaas.
Daar ging het niet over. Het is voor niemand een probleem om buiten te staan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:07 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Buiten is het risico erg klein, de straat oversteken is gevaarlijker.
Meer emotie is meer afreageren. En mensen zijn tegenwoordig niet erg...respectvol meer tegenover hulpverleners.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je die mensen zo hoort is het wel veel erger geworden hierdoor.
En die mensen niet snappen dat die hulpverleners gewoon hun werk doen. Hoezo iemand belagen als hij vraagt om je mondkapje op te zetten. Dat is zijn taak. Primaten..quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meer emotie is meer afreageren. En mensen zijn tegenwoordig niet erg...respectvol meer tegenover hulpverleners.
Ik zit het te luisteren. En ik snap het zo dat veel mensen uberhaupt zich afvragen of ze hun werk nog wel willen doen. Maar hoe erg is dat?!quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien is dit wel aardig om te lezen: Via peilingen laten leraren, aannemers en andere beroepsgroepen van zich horen. Hoe stevig zijn die cijfers?. Een passage:quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:06 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Asocialen hebben de wereld....quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik zit het te luisteren. En ik snap het zo dat veel mensen uberhaupt zich afvragen of ze hun werk nog wel willen doen. Maar hoe erg is dat?!
Ah ja. Dat is helemaal sneu.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Duidelijk ja. En vraag me af hoe lang het nog duurt voordat hier eens grof op ingegrepen kan worden. Het is van den gekke dat men geen gezag meer heeft. Geef de politie maar rubber kogels ofzo. Los het op want we raken zo steeds verder van huis.quote:
Sowieso een goede aanleiding om hier goed onderzoek naar te doen. Ik hoor het ook van een buschauffeur. Van die mensen die in de bus komen zonder mondkapje en boos worden als je ze aanspreekt of ze negeren. Hoeveel buschauffeurs zouden het maar gewoon laten gaan dan? Je hebt toch geen zin om klappen te krijgen van dat soort parels.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien is dit wel aardig om te lezen: Via peilingen laten leraren, aannemers en andere beroepsgroepen van zich horen. Hoe stevig zijn die cijfers?. Een passage:
Neem de zorgpersoneelsenquête die het tv-programma Op1 haalde over agressie op het werk, van beroepsvereniging NU’91. De website vermeldt allerlei zorgwekkende percentages in een persbericht, maar een onderzoeksrapport ontbreekt. Op onze herhaaldelijke verzoeken er een toe te sturen, blijft het stil.
Zo blijft onduidelijk wie er op de peiling afkwam, en of bijvoorbeeld de vragen neutraal genoeg geformuleerd waren. Uit een negatieve vragenlijst zal eerder een negatief beeld rollen.
@phpmystyle, ik wacht nog op een antwoord. Ga je op de IC dan coronapatienten weigeren met die keiharde grens aan de capaciteit?!Of een vol=vol handhaven, ongeacht waarom je er arriveert?quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De IC-grens voor coronapatienten? Of uberhaupt voor iedereen?
Wat ik zo bijzonder vind, is dat mensen die voor dit systeem zijn, zelf heel graag weer alles bij het oude willen en sociale contacten willen, maar tegelijkertijd het wel acceptabel vinden om een grote groep mensen precies dat op te leggen waar ze zelf niet mee kunnen leven.
Ik heb er ook nog een paar openstaanquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
@:phpmystyle, ik wacht nog op een antwoord
In Frankrijk is een aantal maanden geleden een buschauffeur doodgeslagen om die reden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Sowieso een goede aanleiding om hier goed onderzoek naar te doen. Ik hoor het ook van een buschauffeur. Van die mensen die in de bus komen zonder mondkapje en boos worden als je ze aanspreekt of ze negeren. Hoeveel buschauffeurs zouden het maar gewoon laten gaan dan? Je hebt toch geen zin om klappen te krijgen van dat soort parels.
Jakkie, 2 stomme dingen achter elkaar!quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:22 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga ook slapen. 7 uur de wekker en om 8 uur hardlopen.
Tot morgen!
Kind moet naar school. Basisschool nog, dus tja...quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:24 schreef Tijn het volgende:
Ik was al nooit zo van de wekker, maar sinds thuiswerken de norm is maakt het me ook geen bal meer uit hoe laat ik eruit kom
We kunnen niet allemaal zoveel geluk hebben als ikquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kind moet naar school. Basisschool nog, dus tja...
Veel te veel tijd en moeite om op meerdere tegelijk te reageren, en eens worden we het nietquote:
Slecht nieuws... middelbare begint nog vroeger. Hoef je niet eens het huis uit om hard te lopen!quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kind moet naar school. Basisschool nog, dus tja...
Het is niet alleen een kwestie van het eens worden. Over feiten valt niet te twisten.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Veel te veel tijd en moeite om op meerdere tegelijk te reageren, en eens worden we het niet
Dan kan ze zelf. Moet ze toch lerenquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Slecht nieuws... middelbare begint nog vroeger. Hoef je niet eens het huis uit om hard te lopen!
Jammer.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Veel te veel tijd en moeite om op meerdere tegelijk te reageren, en eens worden we het niet
Hup, jij ging naar bed!quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De ic is nu ook verdeeld in Covid en non covid, non covid heeft normaliter geen capaciteitsproblemen dus voor die doelgroep verandert er niks.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
@:phpmystyle, ik wacht nog op een antwoord. Ga je op de IC dan coronapatienten weigeren met die keiharde grens aan de capaciteit?!Of een vol=vol handhaven, ongeacht waarom je er arriveert?
Wat liefquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:27 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hup, jij ging naar bed!![]()
Of moet ik je komen instoppen soms?!
Of je trekt de stekker eruit bij degene die er het langste ligt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De ic is nu ook verdeeld in Covid en non covid, non covid heeft normaliter geen capaciteitsproblemen dus voor die doelgroep verandert er niks.
Om eerlijk te zijn zul je een grens moeten trekken, houdt dus inderdaad in dat er een patient komt die dan geweigerd moet worden. Maar daarmee creëer je wel bewustzijn bij die groep mensen waardoor die risicomijdend worden.
Ja, of je doet dat bij degene die dit beleid aanhangt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:30 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Of je trekt de stekker eruit bij degene die er het langste ligt.
Welk beleid? Als het vol ligt zullen er keuzes gemaakt moeten wordenquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, of je doet dat bij degene die dit beleid aanhangt.
De enige stekker die je er bij mij uit kunt trekken is die van de Iphone Charger.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, of je doet dat bij degene die dit beleid aanhangt.
Nou, dat beleid dus.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:33 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Welk beleid? Als het vol ligt zullen er keuzes gemaakt moeten worden
Ben je nu nog niet in de standby-modus?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De enige stekker die je er bij mij uit kunt trekken is die van de Iphone Charger.
Nee, en ik moet nog nieuwsuur terugkijken en gtstquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:36 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ben je nu nog niet in de standby-modus?![]()
Het kabinet nog wel.... Ik denk nooit. Het RIVM wel en die staat er niet achter. In 2008 na onderzoek nog wel overigens.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:36 schreef leolinedance het volgende:
Is het al bekend wanneer het kabinet nu eindelijk mondkapjes gaat laten testen?
gtst... jaaaa hoor!quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, en ik moet nog nieuwsuur terugkijken en gtst
Aanvulling. Hoogleraar/geriater Rudi Westendorp, lid van het Deense OMT, werd in de Volkskrant geïnterviewd over de voortvarende aanpak van Denemarken (mild getroffen in de eerste golf en nu weer op tijd om de curve om te buigen): https://www.volkskrant.nl/a-b39b0742equote:Op maandag 19 oktober 2020 20:30 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het programma OVT (NPO Radio 1, VPRO) heeft in hun laatste podcast een leerzaam item over de vermeende Nederlandse volkaard die hier in deze topicreeks regelmatig ter sprake komt. Joep Leersen, cultuurhistoricus, nationalisme-expert en hoogleraar Europese Studies aan de UvA heeft er een interessant betoog over:
[..]
[..]
Luister terug via Spotify/Apple Podcast of de VPRO 1-website:
[ twitter ]
Dat is niet nodig, het gaat om de signaalwerking.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:36 schreef leolinedance het volgende:
Is het al bekend wanneer het kabinet nu eindelijk mondkapjes gaat laten testen?
Weer die discussie...nee natuurlijk gaat het kabinet dit niet zelf doen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:38 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het kabinet nog wel.... Ik denk nooit. Het RIVM wel en die staat er niet achter. In 2008 na onderzoek nog wel overigens.
Japie in ieder geval niet. Maar zoveel onderzoeken, zoveel meningen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Weer die discussie...nee natuurlijk gaat het kabinet dit niet zelf doen.
Maar het RIVM staat dus niet achter mondkapjes? Waarom wordt het verplicht dan? Ik zag Marijnissen bij Kassa, en die gaf aan dat het goed zou zijn als er onderzoek gedaan zou worden.
Zoals hiv het denken over vrije seks compleet heeft veranderd, zo zal corona het vrije sociale verkeer voor altijd aan banden leggen, denkt Westendorp. Corona is ook een soa, zegt hij, maar dan geen seksueel maar een sociaal overdraagbare aandoening. 'Van de aidsepidemie hebben we geleerd dat we het aantal seksuele partners moeten beperken en geen onbeschermde seks moeten hebben. Nu leren we dat we niet in steeds wisselende groepen moeten samenzijn en dat we ons tegen elkaar moeten beschermen, met mondkapjes, door geen handen te schudden. De seks zoals we die in de jaren zeventig hadden, is nooit teruggekomen. Ik denk dat hetzelfde gaat gelden voor onze sociale relaties.'quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:40 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Aanvulling. Hoogleraar/geriater Rudi Westendorp, lid van het Deense OMT, werd in de Volkskrant geïnterviewd over de voortvarende aanpak van Denemarken (mild getroffen in de eerste golf en nu weer op tijd om de curve om te buigen): https://www.volkskrant.nl/a-b39b0742e
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |