abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195740813
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 01:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat zeg ik net: het stuk over het individu in relatie tot het collectief klinkt als een gedegen analyse, alleen gaat hij voorbij aan de nadelen van collectivistischere culturen. En van zijn beeld dat we in de toekomst geen sterk wisselende sociale contacten zullen hebben geloof ik niks. Bovendien vind ik het een schrikbeeld.

Over dat van het vliegen naar congressen heeft hij wel gelijk, maar dat heeft denk ik ook (en misschien zelfs vooral) te maken met klimaatoverwegingen.
Ik denk dat je inderdaad gaat zien dat er ook zakelijk veel minder gevlogen gaat worden, het bedrijf van mijn vrouw bespaarde wereldwijd bijna 80 miljoen dollar in het tweede kwartaal omdat er niemand meer mocht vliegen en reizen, dat zal voor congressen ook gaan gelden. Online vergaderen en online seminars zullen meer opgang gaan krijgen, denk ik.
pi_195740815
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 01:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik vind dat hij gelijk heeft. We volgen gewoon de massa uit eigenbelang.
Gewoon lekker alles blijven doen, desnoods met een mondmasker op om de deugneus uit te hangen. Maar stiekum weten we allemaal wel waar het echte probleem zit. Maar als iedereen het doet, waarom ik dan niet?

Het individu denkt niet meer na. We zijn gewoon een stel robots met kopieergedrag.
Jij hebt het stuk niet gelezen he?
pi_195740819
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 01:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat je inderdaad gaat zien dat er ook zakelijk veel minder gevlogen gaat worden, het bedrijf van mijn vrouw bespaarde wereldwijd bijna 80 miljoen dollar in het tweede kwartaal omdat er niemand meer mocht vliegen en reizen, dat zal voor congressen ook gaan gelden. Online vergaderen en online seminars zullen meer opgang gaan krijgen, denk ik.
Ik ben er blij mee want ik heb vliegangst. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195740826
quote:

[..]

Bizar. Sommige gewoonten zitten ook zo ingesleten dat we ons niet eens meer afvragen waarom we het eigenlijk zo doen! Tot nu dan.
pi_195740827
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 01:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben er blij mee want ik heb vliegangst. :+
_O-
pi_195740836
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 01:11 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Bizar. Sommige gewoonten zitten ook zo ingesleten dat we ons niet eens meer afvragen waarom we het eigenlijk zo doen! Tot nu dan.
Omdat we het altijd zo gedaan hebben is meestal het antwoord :)

En nu komt covid en blijkt het ook allemaal gewoon te werken (ok, niet alles) zonder de wereld rond te vliegen en ja, als de financieele aspecten daarvan bekeken worden denkt men wel "Hm, dus het kan ook anders en veel goedkoper"
Voor dingen als congressen is het wel rot natuurlijk, dat was altijd de plek om te networken en je contacten op te bouwen.
pi_195740840
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 01:14 schreef Tijger_m het volgende:

Voor dingen als congressen is het wel rot natuurlijk, dat was altijd de plek om te networken en je contacten op te bouwen.
En - laten we eerlijk zijn - om gewoon toffe ervaringen op te doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195740845
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 01:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, ook :)

Da's wel een dingetje, op eigen kosten naar Japan vliegen trekt toch net wat minder :D
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 01:25:58 #134
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195740868
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 01:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

50% van de zaken kun je ook best online afhandelen, maar alle casual talk mis je gewoon. En dat is, zeker in commerciële functies, erg belangrijk. Nieuwe leads vind je juist tijdens diners, door vrij met mensen te kunnen spreken. Maar ook tijdens de lunch, rondleidingen of referentiebezoeken maak je vanalles mee. Dat is echt wel een groot gemis.
pi_195742020
quote:

[..]

:Y

Je hebt nu de ultieme lakmoesproef voor al die congressen. Bedrijven gaan zien of er wat omvalt als ze niet 'n heel blik medewerkers naar 'n congres of beurs sturen. Vliegtickets, verblijf in het hotel, kosten verblijf e.d. Voor veel bedrijven toch wel 'n kostenpost die telt.

Als dan blijkt dat dat bijna even goed online kan, dan kan het zomaar zijn dat veel bedrijven vinden dat het wel wat minder kan met congressen en beurzen. Ook als dat straks in 2021 of 2022 allemaal weer mag.

Op hele korte termijn is zo'n beurs of congres sowieso amper te organiseren. Het is binnen en dus zijn er overal nog wel restricties. Daarnaast komen er mensen van over de hele wereld en zitten mensen vaak nog met beperkingen bij binnenkomst van 'n land.
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 07:49:18 #136
5428 crew  miss_sly
pi_195742198
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De ic is nu ook verdeeld in Covid en non covid, non covid heeft normaliter geen capaciteitsproblemen dus voor die doelgroep verandert er niks.

Om eerlijk te zijn zul je een grens moeten trekken, houdt dus inderdaad in dat er een patient komt die dan geweigerd moet worden. Maar daarmee creëer je wel bewustzijn bij die groep mensen waardoor die risicomijdend worden.
Dat betekent dat je in de praktijk mensen die Covid krijgen en op de IC zouden kunnen komen, gaat weigeren? Hoe wil je dat verwerken in een wet? In Nederland heb je recht op zorg, behalve als je Covid hebt, dan kijken we eerst of er een plekje voor je is? En wat als het non-Covid deel een keer erg vol is, bijvoorbeeld door een griep-uitbraak? Geldt dan ook vol=vol?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195742288
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 07:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat betekent dat je in de praktijk mensen die Covid krijgen en op de IC zouden kunnen komen, gaat weigeren? Hoe wil je dat verwerken in een wet? In Nederland heb je recht op zorg, behalve als je Covid hebt, dan kijken we eerst of er een plekje voor je is? En wat als het non-Covid deel een keer erg vol is, bijvoorbeeld door een griep-uitbraak? Geldt dan ook vol=vol?
"Nee, sorry, u blijkt toch Covid te hebben. Geef die zuurstoffles terug en u moet weg. U kunt niet lopen? Ik regel even iemand die u buiten zet."
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:09:45 #138
22565 asco
Los in deze tent
pi_195742299
Gaan ze eindelijk de scholen sluiten.
Beter laat dan nooit.
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:10:20 #139
5428 crew  miss_sly
pi_195742303
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:55 schreef Viv het volgende:

[..]

Het zal nooit dezelfde lading krijgen als wisselende onbeschermde seksuele contacten lijkt me, daar is COVID-19 niet gevaarlijk genoeg voor. Maar ik kan me wel voorstellen dat het onbezorgde er voortaan een beetje af is, als je bijvoorbeeld in een mensenmassa staat bij een festival.
Definieer 'mensenmassa'.
Sinds de uitbraak zijn er toch zeker momenten geweest waar je van mensenmassa kon spreken: op stranden bij mooi weer, in de bossen, in pretparken, in winkelstraten, in kroegen. Zelfs nu, in het heetst van de strijd, wordt dat gedaan. En er staan heel veel mensen te trappelen om weer naar festivals te gaan.

Ik denk ook dat de ommekeer van veel onbeschermde seksuele contacten naar een beschermde variant met minder verschillende personen veel minder ingrijpend is dan een verandering in de sociale contacten. Ik kan me wel voorstellen dat zaken als handen geven niet snel terug zal keren.
pi_195742319
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:09 schreef asco het volgende:
Beter laat dan nooit.
Ja, het was hoog tijd voor de herfstvakantie.
Of bedoel je dat niet? :+
pi_195742332
Mijn wekker radio maakte mij dus wakker met het nieuws dat het Red Team de scholen voor twee weken dicht wil gooien.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:15:27 #142
22565 asco
Los in deze tent
pi_195742340
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:12 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, het was hoog tijd voor de herfstvakantie.
Of bedoel je dat niet? :+
https://www.bnr.nl/nieuws(...)t-scholen-per-direct
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:16:15 #143
22565 asco
Los in deze tent
pi_195742347
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:14 schreef Scrummie het volgende:
Mijn wekker radio maakte mij dus wakker met het nieuws dat het Red Team de scholen voor twee weken dicht wil gooien.
En terecht.
pi_195742358
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:16 schreef asco het volgende:

[..]

En terecht.
Ik heb geen idee of dat terecht is.

Zou het pas als allerlaatste doen, en als je dat dan doet gooi dan het hele land in volledige lockdown.
pi_195742359
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:14 schreef Scrummie het volgende:
Ow? Maar ja, die adviseert het kabinet helaas niet he? -O-
pi_195742369
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:17 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ow? Maar ja, die adviseert het kabinet helaas niet he? -O-
Niet officieel volgens mij, maar schuiven wel af en toe aan dacht ik. Maar het is geen OMT.
pi_195742384
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:16 schreef asco het volgende:

[..]

En terecht.
Zeker.
Wel rare timing. De herfstvakantie is hier net voorbij en midden/zuid net begonnen.
Ik zou liever zien dat ze voorlopig (tot het voorjaar ofzo) de klassen halveren en ze afstand laten houden op de middelbare scholen.
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:20:35 #148
5428 crew  miss_sly
pi_195742392
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:09 schreef asco het volgende:
Beter laat dan nooit.
Hoe kom je hierbij?
pi_195742430
Lekker rigoureus de scholen dichtgooien :')
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:26:15 #150
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195742431
Het RedTeam.. dat is toch wel een beetje een extremistische beweging onderhand.
Zuiger van het FOK!-OMT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')