Ik denk dat je inderdaad gaat zien dat er ook zakelijk veel minder gevlogen gaat worden, het bedrijf van mijn vrouw bespaarde wereldwijd bijna 80 miljoen dollar in het tweede kwartaal omdat er niemand meer mocht vliegen en reizen, dat zal voor congressen ook gaan gelden. Online vergaderen en online seminars zullen meer opgang gaan krijgen, denk ik.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 01:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zeg ik net: het stuk over het individu in relatie tot het collectief klinkt als een gedegen analyse, alleen gaat hij voorbij aan de nadelen van collectivistischere culturen. En van zijn beeld dat we in de toekomst geen sterk wisselende sociale contacten zullen hebben geloof ik niks. Bovendien vind ik het een schrikbeeld.
Over dat van het vliegen naar congressen heeft hij wel gelijk, maar dat heeft denk ik ook (en misschien zelfs vooral) te maken met klimaatoverwegingen.
Jij hebt het stuk niet gelezen he?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 01:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind dat hij gelijk heeft. We volgen gewoon de massa uit eigenbelang.
Gewoon lekker alles blijven doen, desnoods met een mondmasker op om de deugneus uit te hangen. Maar stiekum weten we allemaal wel waar het echte probleem zit. Maar als iedereen het doet, waarom ik dan niet?
Het individu denkt niet meer na. We zijn gewoon een stel robots met kopieergedrag.
Ik ben er blij mee want ik heb vliegangst.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 01:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat je inderdaad gaat zien dat er ook zakelijk veel minder gevlogen gaat worden, het bedrijf van mijn vrouw bespaarde wereldwijd bijna 80 miljoen dollar in het tweede kwartaal omdat er niemand meer mocht vliegen en reizen, dat zal voor congressen ook gaan gelden. Online vergaderen en online seminars zullen meer opgang gaan krijgen, denk ik.
Bizar. Sommige gewoonten zitten ook zo ingesleten dat we ons niet eens meer afvragen waarom we het eigenlijk zo doen! Tot nu dan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 01:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat je inderdaad gaat zien dat er ook zakelijk veel minder gevlogen gaat worden, het bedrijf van mijn vrouw bespaarde wereldwijd bijna 80 miljoen dollar in het tweede kwartaal omdat er niemand meer mocht vliegen en reizen, dat zal voor congressen ook gaan gelden. Online vergaderen en online seminars zullen meer opgang gaan krijgen, denk ik.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 01:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben er blij mee want ik heb vliegangst.
Omdat we het altijd zo gedaan hebben is meestal het antwoordquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 01:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Bizar. Sommige gewoonten zitten ook zo ingesleten dat we ons niet eens meer afvragen waarom we het eigenlijk zo doen! Tot nu dan.
En - laten we eerlijk zijn - om gewoon toffe ervaringen op te doen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 01:14 schreef Tijger_m het volgende:
Voor dingen als congressen is het wel rot natuurlijk, dat was altijd de plek om te networken en je contacten op te bouwen.
Ja, ookquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 01:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En - laten we eerlijk zijn - om gewoon toffe ervaringen op te doen.
50% van de zaken kun je ook best online afhandelen, maar alle casual talk mis je gewoon. En dat is, zeker in commerciële functies, erg belangrijk. Nieuwe leads vind je juist tijdens diners, door vrij met mensen te kunnen spreken. Maar ook tijdens de lunch, rondleidingen of referentiebezoeken maak je vanalles mee. Dat is echt wel een groot gemis.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 01:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En - laten we eerlijk zijn - om gewoon toffe ervaringen op te doen.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 01:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat betekent dat je in de praktijk mensen die Covid krijgen en op de IC zouden kunnen komen, gaat weigeren? Hoe wil je dat verwerken in een wet? In Nederland heb je recht op zorg, behalve als je Covid hebt, dan kijken we eerst of er een plekje voor je is? En wat als het non-Covid deel een keer erg vol is, bijvoorbeeld door een griep-uitbraak? Geldt dan ook vol=vol?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De ic is nu ook verdeeld in Covid en non covid, non covid heeft normaliter geen capaciteitsproblemen dus voor die doelgroep verandert er niks.
Om eerlijk te zijn zul je een grens moeten trekken, houdt dus inderdaad in dat er een patient komt die dan geweigerd moet worden. Maar daarmee creëer je wel bewustzijn bij die groep mensen waardoor die risicomijdend worden.
"Nee, sorry, u blijkt toch Covid te hebben. Geef die zuurstoffles terug en u moet weg. U kunt niet lopen? Ik regel even iemand die u buiten zet."quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 07:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat betekent dat je in de praktijk mensen die Covid krijgen en op de IC zouden kunnen komen, gaat weigeren? Hoe wil je dat verwerken in een wet? In Nederland heb je recht op zorg, behalve als je Covid hebt, dan kijken we eerst of er een plekje voor je is? En wat als het non-Covid deel een keer erg vol is, bijvoorbeeld door een griep-uitbraak? Geldt dan ook vol=vol?
Definieer 'mensenmassa'.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:55 schreef Viv het volgende:
[..]
Het zal nooit dezelfde lading krijgen als wisselende onbeschermde seksuele contacten lijkt me, daar is COVID-19 niet gevaarlijk genoeg voor. Maar ik kan me wel voorstellen dat het onbezorgde er voortaan een beetje af is, als je bijvoorbeeld in een mensenmassa staat bij een festival.
Ja, het was hoog tijd voor de herfstvakantie.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:09 schreef asco het volgende:
Gaan ze eindelijk de scholen sluiten.
Beter laat dan nooit.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)t-scholen-per-directquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, het was hoog tijd voor de herfstvakantie.
Of bedoel je dat niet?
En terecht.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:14 schreef Scrummie het volgende:
Mijn wekker radio maakte mij dus wakker met het nieuws dat het Red Team de scholen voor twee weken dicht wil gooien.
Ik heb geen idee of dat terecht is.quote:
Ow? Maar ja, die adviseert het kabinet helaas niet he?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:14 schreef Scrummie het volgende:
Mijn wekker radio maakte mij dus wakker met het nieuws dat het Red Team de scholen voor twee weken dicht wil gooien.
Niet officieel volgens mij, maar schuiven wel af en toe aan dacht ik. Maar het is geen OMT.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:17 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ow? Maar ja, die adviseert het kabinet helaas niet he?
Zeker.quote:
Hoe kom je hierbij?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 08:09 schreef asco het volgende:
Gaan ze eindelijk de scholen sluiten.
Beter laat dan nooit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |