Vraag me af of ze toch hun beleid hebben aangepast omdat ze merken dat de meeste mensen 10 dagen quarantaine niet aankunnen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja meer mensen in mijn omgeving hebben geschifte adviezen gekregen. Iedereen mag zijn eigen mening maar beroepsmatig verkondigen, ook al ben je een ingehuurde chimpansee die nog net getraind kan worden om dat wattenstaafje bij iemand zijn neus naar binnen te fietsen.
"Die quarantaine is achterhaald hoor mevrouw"
"Ja hoor, gaat u vooral wandelen als u daartoe in staat bent want tegen die tijd bent u niet meer besmettelijk"
"Uw gezin hoeft echt niet allemaal in in quarantaine, stuur de kinderen gerust naar school"
En mensen horen precies wat ze willen horen, dus die ene debiel die dit adviseert wint het van de 20 andere zorgverleners plus diverse websites van de overheid.
Is al duidelijk in welke fase we zitten?
Natuurlijk niet, maar Red Team wil dat natuurlijkquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:59 schreef capricia het volgende:
Ligt er serieus ergens een advies om de scholen weer te sluiten? Nee toch
En als alle positief besmette personen in Nederland in Vaticaanstad zouden wonen, zou het inwoneraantal met 1000% stijgen en meer dan 90% van de inwoners besmet zijn! Zet het in de kranten! Dat dit kan in Vaticaanstad Nederland!quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:49 schreef Gretzl het volgende:
Over die scholen gesproken, interessante data-analyse:
[ twitter ]
Oke, laten we deze cijfers eens pakken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:55 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Lol, het gaat juist wel massaal mis op de Nederlandse scholen. Het is ook nog een ernstige onderschatting van de situatie omdat kinderen onder de 12 nauwelijks getest worden.
[ twitter ]
Van het Redteam. Dus dan weet je wel genoeg.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:59 schreef capricia het volgende:
Ivm corona, of ivm kuchklachten waardoor ze niet naar school mochten?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:01 schreef VacaLoca het volgende:
Middelbare school waar m'n vriendin les geeft heeft zo'n beetje kwart van de leerlingen al thuis gezeten ivm corona.
Of ivm een leraar die positief getest was (of klachten had) en daardoor de hele klas thuis zat?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ivm corona, of ivm kuchklachten waardoor ze niet naar school mochten?
Het Red Team wil volgens mij alles sluiten.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:59 schreef capricia het volgende:
Nee, in de laatste (1) twee (2) adviezen van C19 Red Team wordt niet voorgesteld om alle scholen linea recta te sluiten.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:59 schreef capricia het volgende:
Zal straks nog eens vragen maar ze heeft steeds minder leerlingen in de les en steeds meer online. Aardig wat positief getest. 1 klas aardig deel positief van getest en anderen klachten of in aanraking geweest met.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ivm corona, of ivm kuchklachten waardoor ze niet naar school mochten?
Volgens mij tonen de bekende besmettingscijfers bij de Nederlandse scholen vooral aan hoe wijdverspreid de huidige community spread nu is. Een ruime meerderheid van de middelbare scholen heeft nu te maken gehad met minstens een besmetting. Zie ook item van Nieuwsuur:quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oke, laten we deze cijfers eens pakken.
Spinoza Lyceum: 1281 leerlingen, 72 besmet. Oftewel: 5,6%
Pius X college: 2200 leerlingen, 61 besmet. Oftewel: 3%
Griftlandcollege: 1410 leerlingen, 60 besmet. Oftewel: iets meer dan 4%
Allemaal flink onder het landelijk gemiddelde. En ik weet het, ik weet het, kinderen worden weinig getest.
Dus het OMT doet het goed en de scholen hoeven niet dicht? Of begrijp ik het nu weer verkeerd?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee, in de laatste (1) twee (2) adviezen van C19 Red Team wordt niet voorgesteld om alle scholen linea recta te sluiten.
Maar het valt toch zeker niet uit te sluiten dat het kabinet - wanneer de cijfers niet snel verbeteren en de ziekenhuizen ernstig(er) in de problemen komen - de situatie rondom de scholen alsnog gaat heroverwegen. Bij het OMT hebben ze maar al te goed doorberekend hoeveel invloed de scholen ongeveer hebben op het reproductiegetal.
Er is ook nog zoiets als privacy.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:07 schreef VacaLoca het volgende:
Wat me verbaasde is dat als medewerkers posituef getest zijn ze heel geheimzinnig doen over wie het zijn.. Dat moet je toch gewoon met naam en al delen zou ik zeggen.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:01 schreef chratnox het volgende:
Maar, als je als Red Team gaat roepen dat de scholen dicht moeten omdat er 15% positieve tests onder kinderen tussen 12 en 19 zijn en er niet op in gaat dat die cijfers niet representatief zijn, verlies je het recht om als je mening niet overeen komt met die cijfers hetzelfde te zeggen.
Waar lezen jullie het advies van C19 Red Team dat de scholen per direct weer allemaal dicht zouden moeten?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van het Redteam. Dus dan weet je wel genoeg.
Waarom is dat een priv kwestie?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is ook nog zoiets als privacy.
De onafhankelijke corona-experts van RedTeam slaan alarm en pleiten voor een onmiddellijke sluiting van de scholen. Scholieren vormen een groeiende groep die het virus oploopt. Sinds de zomer neemt het aandeel middelbare scholieren onder de mensen die besmet zijn met het coronavirus toe.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:07 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
Waar lezen jullie het advies van C19 Red Team dat de scholen per direct weer allemaal dicht zouden moeten?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)t-scholen-per-directquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:07 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
Waar lezen jullie het advies van C19 Red Team dat de scholen per direct weer allemaal dicht zouden moeten?
Ja maar niet omdat ze Corona hebben maar omdat ze andere klachten hebben, of een gezinslid, en ze thuis moeten wachten op de uitslag. Dat is hier in elk geval aan de orde.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:01 schreef VacaLoca het volgende:
Middelbare school waar m'n vriendin les geeft heeft zo'n beetje kwart van de leerlingen al thuis gezeten ivm corona.
Dat is toch niet zo gek of alarmerend?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:07 schreef Gretzl het volgende:
Een ruime meerderheid van de middelbare scholen heeft nu te maken gehad met minstens een besmetting.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:08 schreef RipCity het volgende:
[..]
De onafhankelijke corona-experts van RedTeam slaan alarm en pleiten voor een onmiddellijke sluiting van de scholen. Scholieren vormen een groeiende groep die het virus oploopt. Sinds de zomer neemt het aandeel middelbare scholieren onder de mensen die besmet zijn met het coronavirus toe.
Bijna een op de tien van alle in de tweede week van oktober positief geteste personen, heeft de middelbare schoolleeftijd, blijkt uit een analyse van de RIVM-cijfers. In de week van 5 tot 11 oktober viel 8 procent van de positieve tests in de leeftijdsgroep 12 tot en met 17 jaar. Met de 18-jarigen erbij komt het besmettingspercentage op ruim 10.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-van-start~aba0f09a/
Nee, @Tijger_m en andere users die nu stellen dat C19 Red Team schriftelijk geadviseerd zou hebben dat de scholen weer dicht zouden moeten. Lees even dit draadje alsjeblieftquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus het OMT doet het goed en de scholen hoeven niet dicht? Of begrijp ik het nu weer verkeerd?
Ik zeg het tegenovergestelde: die was en is waarschijnlijk nog steeds beter in Duitse teststraten.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:53 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waar haal je precies vandaan dat de efficintie van de Nederlandse teststraten beter is/was dan in Duitsland?
De vrienden van het Red-team slaan weer eens alarm:quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:59 schreef capricia het volgende:
Volgens mij is de redenatie dat die generatie juist enkel milde klachten heeft en vrijwel nooit in het ziekenhuis komt. Natuurlijk zit daar dan wel het risico in dat ze het meenemen naar huis en daar ouders besmetten, maar om nu alles weer helemaal dicht te gooienquote:De onafhankelijke corona-experts van RedTeam slaan alarm en pleiten voor een onmiddellijke sluiting van de scholen. Scholieren vormen een groeiende groep die het virus oploopt. Sinds de zomer neemt het aandeel middelbare scholieren onder de mensen die besmet zijn met het coronavirus toe.
Bijna een op de tien van alle in de tweede week van oktober positief geteste personen, heeft de middelbare schoolleeftijd, blijkt uit een analyse van de RIVM-cijfers. In de week van 5 tot 11 oktober viel 8 procent van de positieve tests in de leeftijdsgroep 12 tot en met 17 jaar. Met de 18-jarigen erbij komt het besmettingspercentage op ruim 10.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |