abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195740690
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zoals hiv het denken over vrije seks compleet heeft veranderd, zo zal corona het vrije sociale verkeer voor altijd aan banden leggen, denkt Westendorp. Corona is ook een soa, zegt hij, maar dan geen seksueel maar een sociaal overdraagbare aandoening. 'Van de aidsepidemie hebben we geleerd dat we het aantal seksuele partners moeten beperken en geen onbeschermde seks moeten hebben. Nu leren we dat we niet in steeds wisselende groepen moeten samenzijn en dat we ons tegen elkaar moeten beschermen, met mondkapjes, door geen handen te schudden. De seks zoals we die in de jaren zeventig hadden, is nooit teruggekomen. Ik denk dat hetzelfde gaat gelden voor onze sociale relaties.'

Wat onwijs creepy.
Ja, dat viel mij ook op in dat interview zaterdag toen ik het las.
pi_195740693
quote:

[..]

Zoals hiv het denken over vrije seks compleet heeft veranderd, zo zal corona het vrije sociale verkeer voor altijd aan banden leggen, denkt Westendorp. Corona is ook een soa, zegt hij, maar dan geen seksueel maar een sociaal overdraagbare aandoening. 'Van de aidsepidemie hebben we geleerd dat we het aantal seksuele partners moeten beperken en geen onbeschermde seks moeten hebben. Nu leren we dat we niet in steeds wisselende groepen moeten samenzijn en dat we ons tegen elkaar moeten beschermen, met mondkapjes, door geen handen te schudden. De seks zoals we die in de jaren zeventig hadden, is nooit teruggekomen. Ik denk dat hetzelfde gaat gelden voor onze sociale relaties.'

Wat onwijs creepy.
Yep. Maar hij had goeie punten vond ik.
pi_195740706
Ik heb overigens meer sex gehad na de jaren 70 dan gedurende maar goed, dat kan de leeftijd geweest zijn :D
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 00:49:53 #104
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195740712
quote:

[..]

Wat onwijs creepy.
Wat een zieke vent.
pi_195740719
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:49 schreef Tijger_m het volgende:
Ik heb overigens meer sex gehad na de jaren 70 dan gedurende maar goed, dat kan de leeftijd geweest zijn :D
Tja.... mannen het meest actief tijdens hun 18e, vrouwen rond hun 40e he?!
Dus het ligt aan jou en niet aan je vrouw! :D :P
pi_195740720
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:50 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Eh...dank je voor dat hulpvaardige advies :P
pi_195740723
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:46 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Yep. Maar hij had goeie punten vond ik.
Dat stuk over de plek van het individu in het collectief - daar kan ik me wat bij voorstellen. Al gaat hij eraan voorbij dat het individualistische in andere opzichten voordelen kan hebben. Denk aan de meer op het collectief ingestelde culturen van Turken en Marokkanen bijvoorbeeld, daarin hebben individuen minder vrijheid doordat hun levens worden ingeperkt door sociale normen. (Zo had ikzelf studentes die niet naar avondcolleges kwamen uit angst wat de buren ervan zouden vinden.)

Maar dat we wisselende sociale contacten als onhygiënisch zullen gaan beschouwen of zouden moeten gaan beschouwen? Daar geloof ik niks van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 00:52:21 #108
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195740729
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:50 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dan heb ik de beste jaren nog voor me :P
pi_195740733
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh...dank je voor dat hulpvaardige advies :P
:D
pi_195740737
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat stuk over de plek van het individu in het collectief - daar kan ik me wat bij voorstellen. Al gaat hij eraan voorbij dat het individualistische in andere opzichten voordelen kan hebben. Denk aan de meer op het collectief ingestelde culturen van Turken en Marokkanen bijvoorbeeld, daarin hebben individuen minder vrijheid doordat hun levens worden ingeperkt door sociale normen. (Zo had ikzelf studentes die niet naar avondcolleges kwamen uit angst wat de buren ervan zouden vinden.)

Maar dat we wisselende sociale contacten als onhygiënisch zullen gaan beschouwen of zouden moeten gaan beschouwen? Daar geloof ik niks van.
Nee, ik zie dat ook niet als een serieus toekomstbeeld, mischien dat covid een aantal jaren een effect heeft maar ik geloof er niks van dat veel verder zal gaan.
  Manager PR/Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 00:55:12 #111
269689 crew  Viv
pi_195740745
quote:
Het zal nooit dezelfde lading krijgen als wisselende onbeschermde seksuele contacten lijkt me, daar is COVID-19 niet gevaarlijk genoeg voor. Maar ik kan me wel voorstellen dat het onbezorgde er voortaan een beetje af is, als je bijvoorbeeld in een mensenmassa staat bij een festival.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 00:55:12 #112
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195740746
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, ik zie dat ook niet als een serieus toekomstbeeld, mischien dat covid een aantal jaren een effect heeft maar ik geloof er niks van dat veel verder zal gaan.
Je zou bijna geneigd zijn all-in te gaan op de aandelenmarkt. Over 2 jaar weer all-time high _O_
pi_195740752
quote:

[..]

Ik heb hier al een heel lang betoog over geschreven een aantal topics geleden. (Echt, ik leek Vallon wel!) Hij hangt er geen goed/kwaad aan, gewoon een constatering dat we zeer individualistisch zijn. En dat zijn we ook. Maar het is wel bijzonder dat we dat liever niet willen horen, alsof we ons er toch wat voor schamen. ;)
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 00:58:37 #114
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195740765
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:55 schreef Viv het volgende:

[..]

Het zal nooit dezelfde lading krijgen als wisselende onbeschermde seksuele contacten lijkt me, daar is COVID-19 niet gevaarlijk genoeg voor. Maar ik kan me wel voorstellen dat het onbezorgde er voortaan een beetje af is, als je bijvoorbeeld in een mensenmassa staat bij een festival.
Een rubbertje gebruiken bij 'vreemde' contacten staat natuurlijk ook in het niet met alle maatregelen die levenslang tegen corona getroffen zouden moeten worden.
pi_195740767
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dan heb ik de beste jaren nog voor me :P
Als het dan nog lukt.
Schijnt dat covid op dat gebied nare bijverschijnselen geeft. :P
pi_195740770
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:56 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik heb hier al een heel lang betoog over geschreven een aantal topics geleden. (Echt, ik leek Vallon wel!) Hij hangt er geen goed/kwaad aan, gewoon een constatering dat we zeer individualistisch zijn. En dat zijn we ook. Maar het is wel bijzonder dat we dat liever niet willen horen, alsof we ons er toch wat voor schamen. ;)
Hij hangt er wel goed en kwaad aan:

In Nederland slaat de balans veel meer door naar het individu, naar het eigenbelang. (...) de coronacrisis bewijst het failliet van het liberale gedachtengoed. Ik vind het verdrietig om te zien dat we in Nederland zo slecht in staat zijn om onszelf bij de lurven te pakken om het probleem op te lossen
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 01:00:03 #117
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195740775
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:56 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als je de moeite wil nemen om een linkje te sturen, graag :)
pi_195740781
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hij hangt er wel goed en kwaad aan:

In Nederland slaat de balans veel meer door naar het individu, naar het eigenbelang. (...) de coronacrisis bewijst het failliet van het liberale gedachtengoed. Ik vind het verdrietig om te zien dat we in Nederland zo slecht in staat zijn om onszelf bij de lurven te pakken om het probleem op te lossen
En heeft hij ongelijk vind je?
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 01:01:17 #119
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195740784
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:58 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als het dan nog lukt.
Schijnt dat covid op dat gebied nare bijverschijnselen geeft. :P
Oh vertel :o
pi_195740787
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 01:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Als je de moeite wil nemen om een linkje te sturen, graag :)
Oef.... zal ff kijken....
pi_195740795
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 01:00 schreef Mammietje het volgende:

[..]

De zoveelste zogenaamde expert die zichzelf erg belangrijk vindt.
pi_195740797
quote:

[..]

Dat zeg ik net: het stuk over het individu in relatie tot het collectief klinkt als een gedegen analyse, alleen gaat hij voorbij aan de nadelen van collectivistischere culturen. En van zijn beeld dat we in de toekomst geen sterk wisselende sociale contacten zullen hebben geloof ik niks. Bovendien vind ik het een schrikbeeld.

Over dat van het vliegen naar congressen heeft hij wel gelijk, maar dat heeft denk ik ook (en misschien zelfs vooral) te maken met klimaatoverwegingen.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 01:05:20 #123
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195740801
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:39 schreef Mammietje het volgende:

[..]

gtst... jaaaa hoor!
Kjiken of Ludo al gevonden is zeker? _O-
Moet zo even terugkijken, had wat vooruit gekeken op videoland.
Maar Ludo komt ongetwijfeld terug, die is al zo vaak vermoord en verdwenen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 01:07:20 #124
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195740809
quote:

[..]

Ik vind dat hij gelijk heeft. We volgen gewoon de massa uit eigenbelang.
Gewoon lekker alles blijven doen, desnoods met een mondmasker op om de deugneus uit te hangen. Maar stiekum weten we allemaal wel waar het echte probleem zit. Maar als iedereen het doet, waarom ik dan niet?

Het individu denkt niet meer na. We zijn gewoon een stel robots met kopieergedrag.
pi_195740810
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 01:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat zeg ik net: het stuk over het individu in relatie tot het collectief klinkt als een gedegen analyse, alleen gaat hij voorbij aan de nadelen van collectivistischere culturen. En van zijn beeld dat we in de toekomst geen sterk wisselende sociale contacten zullen hebben geloof ik niks. Bovendien vind ik het een schrikbeeld.

Over dat van het vliegen naar congressen heeft hij wel gelijk, maar dat heeft denk ik ook (en misschien zelfs vooral) te maken met klimaatoverwegingen.
Eens, is voor mij ook een schrikbeeld. Maar het is wel duidelijk dat onze 'samen'leving ons wel aardig tegenwerkt op het moment. Hoewel ik het ook niet anders zou willen met de meeste andere onderwerpen. Maar met covid is het niet handig en komen we nu hard tegen.
pi_195740813
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 01:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik denk dat je inderdaad gaat zien dat er ook zakelijk veel minder gevlogen gaat worden, het bedrijf van mijn vrouw bespaarde wereldwijd bijna 80 miljoen dollar in het tweede kwartaal omdat er niemand meer mocht vliegen en reizen, dat zal voor congressen ook gaan gelden. Online vergaderen en online seminars zullen meer opgang gaan krijgen, denk ik.
pi_195740815
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 01:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik vind dat hij gelijk heeft. We volgen gewoon de massa uit eigenbelang.
Gewoon lekker alles blijven doen, desnoods met een mondmasker op om de deugneus uit te hangen. Maar stiekum weten we allemaal wel waar het echte probleem zit. Maar als iedereen het doet, waarom ik dan niet?

Het individu denkt niet meer na. We zijn gewoon een stel robots met kopieergedrag.
Jij hebt het stuk niet gelezen he?
pi_195740819
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 01:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat je inderdaad gaat zien dat er ook zakelijk veel minder gevlogen gaat worden, het bedrijf van mijn vrouw bespaarde wereldwijd bijna 80 miljoen dollar in het tweede kwartaal omdat er niemand meer mocht vliegen en reizen, dat zal voor congressen ook gaan gelden. Online vergaderen en online seminars zullen meer opgang gaan krijgen, denk ik.
Ik ben er blij mee want ik heb vliegangst. :+
pi_195740826
quote:

[..]

Bizar. Sommige gewoonten zitten ook zo ingesleten dat we ons niet eens meer afvragen waarom we het eigenlijk zo doen! Tot nu dan.
pi_195740827
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 01:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben er blij mee want ik heb vliegangst. :+
_O-
pi_195740836
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 01:11 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Bizar. Sommige gewoonten zitten ook zo ingesleten dat we ons niet eens meer afvragen waarom we het eigenlijk zo doen! Tot nu dan.
Omdat we het altijd zo gedaan hebben is meestal het antwoord :)

En nu komt covid en blijkt het ook allemaal gewoon te werken (ok, niet alles) zonder de wereld rond te vliegen en ja, als de financieele aspecten daarvan bekeken worden denkt men wel "Hm, dus het kan ook anders en veel goedkoper"
Voor dingen als congressen is het wel rot natuurlijk, dat was altijd de plek om te networken en je contacten op te bouwen.
pi_195740840
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 01:14 schreef Tijger_m het volgende:

Voor dingen als congressen is het wel rot natuurlijk, dat was altijd de plek om te networken en je contacten op te bouwen.
En - laten we eerlijk zijn - om gewoon toffe ervaringen op te doen.
pi_195740845
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 01:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, ook :)

Da's wel een dingetje, op eigen kosten naar Japan vliegen trekt toch net wat minder :D
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 01:25:58 #134
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195740868
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 01:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

50% van de zaken kun je ook best online afhandelen, maar alle casual talk mis je gewoon. En dat is, zeker in commerciële functies, erg belangrijk. Nieuwe leads vind je juist tijdens diners, door vrij met mensen te kunnen spreken. Maar ook tijdens de lunch, rondleidingen of referentiebezoeken maak je vanalles mee. Dat is echt wel een groot gemis.
pi_195742020
quote:

[..]

:Y

Je hebt nu de ultieme lakmoesproef voor al die congressen. Bedrijven gaan zien of er wat omvalt als ze niet 'n heel blik medewerkers naar 'n congres of beurs sturen. Vliegtickets, verblijf in het hotel, kosten verblijf e.d. Voor veel bedrijven toch wel 'n kostenpost die telt.

Als dan blijkt dat dat bijna even goed online kan, dan kan het zomaar zijn dat veel bedrijven vinden dat het wel wat minder kan met congressen en beurzen. Ook als dat straks in 2021 of 2022 allemaal weer mag.

Op hele korte termijn is zo'n beurs of congres sowieso amper te organiseren. Het is binnen en dus zijn er overal nog wel restricties. Daarnaast komen er mensen van over de hele wereld en zitten mensen vaak nog met beperkingen bij binnenkomst van 'n land.
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 07:49:18 #136
5428 crew  miss_sly
pi_195742198
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De ic is nu ook verdeeld in Covid en non covid, non covid heeft normaliter geen capaciteitsproblemen dus voor die doelgroep verandert er niks.

Om eerlijk te zijn zul je een grens moeten trekken, houdt dus inderdaad in dat er een patient komt die dan geweigerd moet worden. Maar daarmee creëer je wel bewustzijn bij die groep mensen waardoor die risicomijdend worden.
Dat betekent dat je in de praktijk mensen die Covid krijgen en op de IC zouden kunnen komen, gaat weigeren? Hoe wil je dat verwerken in een wet? In Nederland heb je recht op zorg, behalve als je Covid hebt, dan kijken we eerst of er een plekje voor je is? En wat als het non-Covid deel een keer erg vol is, bijvoorbeeld door een griep-uitbraak? Geldt dan ook vol=vol?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195742288
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 07:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat betekent dat je in de praktijk mensen die Covid krijgen en op de IC zouden kunnen komen, gaat weigeren? Hoe wil je dat verwerken in een wet? In Nederland heb je recht op zorg, behalve als je Covid hebt, dan kijken we eerst of er een plekje voor je is? En wat als het non-Covid deel een keer erg vol is, bijvoorbeeld door een griep-uitbraak? Geldt dan ook vol=vol?
"Nee, sorry, u blijkt toch Covid te hebben. Geef die zuurstoffles terug en u moet weg. U kunt niet lopen? Ik regel even iemand die u buiten zet."
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:09:45 #138
22565 asco
Los in deze tent
pi_195742299
Gaan ze eindelijk de scholen sluiten.
Beter laat dan nooit.
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:10:20 #139
5428 crew  miss_sly
pi_195742303
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:55 schreef Viv het volgende:

[..]

Definieer 'mensenmassa'.
Sinds de uitbraak zijn er toch zeker momenten geweest waar je van mensenmassa kon spreken: op stranden bij mooi weer, in de bossen, in pretparken, in winkelstraten, in kroegen. Zelfs nu, in het heetst van de strijd, wordt dat gedaan. En er staan heel veel mensen te trappelen om weer naar festivals te gaan.

Ik denk ook dat de ommekeer van veel onbeschermde seksuele contacten naar een beschermde variant met minder verschillende personen veel minder ingrijpend is dan een verandering in de sociale contacten. Ik kan me wel voorstellen dat zaken als handen geven niet snel terug zal keren.
pi_195742319
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:09 schreef asco het volgende:
Beter laat dan nooit.
Ja, het was hoog tijd voor de herfstvakantie.
Of bedoel je dat niet? :+
pi_195742332
Mijn wekker radio maakte mij dus wakker met het nieuws dat het Red Team de scholen voor twee weken dicht wil gooien.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:15:27 #142
22565 asco
Los in deze tent
pi_195742340
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:12 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, het was hoog tijd voor de herfstvakantie.
Of bedoel je dat niet? :+
https://www.bnr.nl/nieuws(...)t-scholen-per-direct
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:16:15 #143
22565 asco
Los in deze tent
pi_195742347
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:14 schreef Scrummie het volgende:
Mijn wekker radio maakte mij dus wakker met het nieuws dat het Red Team de scholen voor twee weken dicht wil gooien.
En terecht.
pi_195742358
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:16 schreef asco het volgende:

[..]

En terecht.
Ik heb geen idee of dat terecht is.

Zou het pas als allerlaatste doen, en als je dat dan doet gooi dan het hele land in volledige lockdown.
pi_195742359
quote:
Ow? Maar ja, die adviseert het kabinet helaas niet he? -O-
pi_195742369
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:17 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ow? Maar ja, die adviseert het kabinet helaas niet he? -O-
Niet officieel volgens mij, maar schuiven wel af en toe aan dacht ik. Maar het is geen OMT.
pi_195742384
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:16 schreef asco het volgende:

[..]

En terecht.
Zeker.
Wel rare timing. De herfstvakantie is hier net voorbij en midden/zuid net begonnen.
Ik zou liever zien dat ze voorlopig (tot het voorjaar ofzo) de klassen halveren en ze afstand laten houden op de middelbare scholen.
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:20:35 #148
5428 crew  miss_sly
pi_195742392
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:09 schreef asco het volgende:
Beter laat dan nooit.
Hoe kom je hierbij?
pi_195742430
Lekker rigoureus de scholen dichtgooien :')
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:26:15 #150
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195742431
Het RedTeam.. dat is toch wel een beetje een extremistische beweging onderhand.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195742439
De scholen gaan pas dicht als Rutte dat zegt.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:30:13 #152
445514 DonDruiper
pi_195742461
Als de scholen dichtgaan, gaan alle kinderen met hun snotneus 3x per week naar opa en oma.

Dat moeten we niet willen toch?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195742475
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:30 schreef DonDruiper het volgende:
Als de scholen dichtgaan, gaan alle kinderen met hun snotneus 3x per week naar opa en oma.

Dat moeten we niet willen toch?
Die halen ze nu ook 3 keer in de week op, dus dat maakt voor Opa en Oma geen verschil! ;)
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:34:19 #154
445514 DonDruiper
pi_195742494
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:31 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Die halen ze nu ook 3 keer in de week op, dus dat maakt voor Opa en Oma geen verschil! ;)
Je begrijpt wel wat ik bedoel
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195742498
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:34 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Je begrijpt wel wat ik bedoel
Yep.
Maar zie het ook nog niet gebeuren totdat het echt de spuigaten uitloopt.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:39:22 #156
445514 DonDruiper
pi_195742523
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:35 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Yep.
Hoop het niet.

School is zóó belangrijk voor kinderen.

Ik zou dan eerst kiezen om voortgezet onderwijs te sluiten.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195742533
quote:

[..]

Yep.
Laten we het hopen. School is enorm belangrijk voor kinderen. En kinderen hebben nog heel wat meer jaren te gaan dan de mensen die door corona op de ic belanden.
pi_195742577
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:26 schreef DonDruiper het volgende:
Die geldingsdrang van een gesjeesde antropologe en een zelfverklaard wiskundige zonder afgeronde betastudie, maar mét MSc-titel op LinkedIn, begint wel een beetje vervelende vormen aan te nemen ja.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:46:24 #159
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195742589
quote:
Och, hadden ze weer even aandacht nodig?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195742597
Basisschool door laten gaan. Als er een probleem zit bij kinderen is dat van 12-17. Dan kunnen de ouders ook doorwerken.

Middelbare scholen moet je halve klassen doen, andere helft digitaal kunnen prima alleen thuis zijn ook.

Misschien de bovenbouw meer thuis dan de jongere kinderen.

Plus ventileren! Zoals de Duitsers nu vol op inzetten.

Maarja dan moet er wel eerst erkend worden dat aerosolen en dus ook de school setting een grotere rol spelen dan nu toegeschreven wordt. Die cijfers van dat bco kloppen voor geen meter en zonder klachten word je niet getest. Welk percentage mensen die positief testen hebben schoolgaande kinderen in de klas?

Je zou zoiets kunnen proberen. Daalt het dan enorm dan ligt daar het probleem eerder dan bij bv amateursport of restaurants.
Dan kan dat open en kunnen we maatregelen treffen zodat kinderen gewoon goed onderwijs krijgen en ouders blijven werken.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:49:46 #161
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195742613
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:44 schreef nostra het volgende:

[..]

Die geldingsdrang van een gesjeesde antropologe en een zelfverklaard wiskundige zonder afgeronde betastudie, maar mét MSc-titel op LinkedIn, begint wel een beetje vervelende vormen aan te nemen ja.
Er zitten wel meer mensen in dat Redteam hoor, waaronder wat veldepidemiologen en arts-microbiologen, economen e.d.

[ Bericht 0% gewijzigd door StateOfMind op 20-10-2020 09:17:09 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:55:05 #162
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195742664
quote:
Het Red Team is een club idioten aan het worden.
Antifa
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:57:16 #163
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195742679
quote:

[..]

Yep.
In principe gaan we nu alweer de juiste kant op. Nog een dag of 10 voordat de 12 oktobermaatregelen door gaan werken, dan moet dat wel zichtbaar zijn. Laten we nou eerst eens een keer wat afwachten voor we nieuwe maatregelen nemen; vreemde actie van het Red Team.
Antifa
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:01:14 #164
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195742724
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Och, hadden ze weer even aandacht nodig?

Jouw idool :*
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:01:59 #165
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195742733
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Basisschool door laten gaan. Als er een probleem zit bij kinderen is dat van 12-17. Dan kunnen de ouders ook doorwerken.

Middelbare scholen moet je halve klassen doen, andere helft digitaal kunnen prima alleen thuis zijn ook.

Misschien de bovenbouw meer thuis dan de jongere kinderen.

Plus ventileren! Zoals de Duitsers nu vol op inzetten.

Maarja dan moet er wel eerst erkend worden dat aerosolen en dus ook de school setting een grotere rol spelen dan nu toegeschreven wordt. Die cijfers van dat bco kloppen voor geen meter en zonder klachten word je niet getest. Welk percentage mensen die positief testen hebben schoolgaande kinderen in de klas?

Je zou zoiets kunnen proberen. Daalt het dan enorm dan ligt daar het probleem eerder dan bij bv amateursport of restaurants.
Dan kan dat open en kunnen we maatregelen treffen zodat kinderen gewoon goed onderwijs krijgen en ouders blijven werken.
Hoe zie je dat digitaal voor je? De leraar staat namelijk fysiek in de klas te doceren, die kan toch moeilijk het digitale er maar even ''naast'' doen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:02:22 #166
346939 Janneke141
pi_195742737
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

In principe gaan we nu alweer de juiste kant op. Nog een dag of 10 voordat de 12 oktobermaatregelen door gaan werken, dan moet dat wel zichtbaar zijn. Laten we nou eerst eens een keer wat afwachten voor we nieuwe maatregelen nemen; vreemde actie van het Red Team.
Er is een reden waarom de regering koste wat kost de scholen open wil houden, maar dat bevalt het Redteam kennelijk niet, die zullen niet rusten voordat alles wat dicht kan ook dicht is. Het wordt eens tijd om te kijken naar de veilige heropening van het mbo. Het is best vreemd dat 18-jarige vwo'ers naar school mogen, maar 16-jarige mbo'ers niet of veel minder.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:03:56 #167
346939 Janneke141
pi_195742756
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 09:01 schreef phpmystyle het volgende:
Hoe zie je dat digitaal voor je? De leraar staat namelijk fysiek in de klas te doceren, die kan toch moeilijk het digitale er maar even ''naast'' doen?
Wij hebben daar voor de zomervakantie drie weken proef mee gedraaid. Het is niet te doen voor de docent, het rendement voor de thuiszittende leerlingen is bijzonder laag en de leerlingen die wel in de klas zitten worden er ook niet gelukkiger van. Het klinkt vooral heel leuk als iemand anders het moet doen.
pi_195742767
Laten we de scholen gewoon een week dicht doen. Eerst die in het noorden, dan in het zuiden en in het midden van het land ^O^.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195742778
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:49 schreef StateOfMind het volgende:
Er zitten wel meer mensen in dat Redteam hoor, waaronder wat veldepidemiologen en arts-microbiologen e.d.
Dat klopt, maar het is vooral Mooy die weer kans ziet om haar mediamomentje te pakken, dus die haal ik dan maar naar voren. Deze hele manier van aanpak heeft natuurlijk bijzonder weinig meer te maken met het "challengen" of "scherp houden" van het kabinet, het is gewoon recalcitrant en aandachtsbelust je eigen meninkje pushen. Heeft niemand wat aan: de bevolking niet, het OMT niet, het kabinet niet.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_195742785
quote:

[..]

Oudere kwetsbare docenten inzetten voor digitale lessen. Meer opdrachten voor thuis.
Jongere docenten voor de klas.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:08:14 #171
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195742791
Flikker gewoon eens op met dat hele RedTeam.

Gewoon een clubje dat net als andere extremistische belangenclubjes steeds harder gaat roepen om nog in het nieuws te komen.

Het is wat dat betreft gewoon de tegenhanger van VirusWaarheid. Beiden niet serieus te nemen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195742792
Op zich was het denk ik niet gek geweest als de herfstvakantie dit schooljaar in elke regio gelijk was geweest en 2 ipv 1 weken had geduurd. Maar goed, daarvoor is het nu te laat. Nog eens 2 weken thuis is nu een stuk lastiger te regelen.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:08:24 #173
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195742793
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 09:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wij hebben daar voor de zomervakantie drie weken proef mee gedraaid. Het is niet te doen voor de docent, het rendement voor de thuiszittende leerlingen is bijzonder laag en de leerlingen die wel in de klas zitten worden er ook niet gelukkiger van. Het klinkt vooral heel leuk als iemand anders het moet doen.
Ja lijkt mij ook onwerkbaar, digitaal-onderwijs is al een verschraalde vorm an onderwijs. En dan zou je dan ook nog eens je aandacht moeten verdelen tussen 10-15 hoofden in de klas, en een scherm met 10-15 vakjes. Oja, en het liefst het onderwijs afgestemd op de ''persoonlijke'' behoefte.

Anyway, het is wel jouw beroepsgroep die het hardste roept dat zij zich onveilig noemen..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195742808
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 09:08 schreef Drekkoning het volgende:
Flikker gewoon eens op met dat hele RedTeam.

Gewoon een clubje dat net als andere extremistische belangenclubjes steeds harder gaat roepen om nog in het nieuws te komen.

Het is wat dat betreft gewoon de tegenhanger van VirusWaarheid. Beiden niet serieus te nemen.
OMT zoekt ook elke keer de media op als het kabinet hun advies niet 100% overneemt. Daar zouden ze ook eens mee moeten stoppen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2020 09:10:00 ]
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:09:58 #175
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195742818
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 09:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Oudere kwetsbare docenten inzetten voor digitale lessen. Meer opdrachten voor thuis.
Jongere docenten voor de klas.
Dat is inderdaad een creatieve oplossing :) Gok zo dat het gelijk wordt afgeschoten: Schulen müssen schließen
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195742828
quote:

[..]

Hier doen ze om de week. Dus een week online en een week in de klas. Dezelfde leraar. In de praktijk komt dat er op neer dat je wat huiswerk moet maken met je kinderen. Meestal krijg je dat ergens eind van de middag.

Alles behalve ideaal dus. Zeker voor kleine kinderen. Denk dat het voor 18-jarigen simpeler en geschikter is om online lessen te volgen dan voor 'n 8-jarige.

Ondertussen kloten we hier al langer met dat online leren aan dan dat de gemiddelde IC-patiënt nog te leven zou hebben gehad zonder corona.

[ Bericht 16% gewijzigd door Halcon op 20-10-2020 09:16:30 ]
pi_195742835
Bij mijn dochters op de basisschool trouwens twee leerlingen positief. Ouders hadden hun kroost in afwachting van de uitslag nog wel gewoon naar school gestuurd. Echt wtf.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:11:23 #178
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195742837
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 09:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

OMT zoekt ook elke keer de media op als het kabinet hun advies niet 100% overneemt. Daar zouden ze ook eens mee moeten stoppen.
Goed idee.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_195742840
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:55 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het Red Team is een club idioten aan het worden.
De reactie van Károly Illy op BNR na dat gesprek met Red Team vond ik heel sterk. Illy: Het Red Team baseert zich erop dat iets meer dan 14% van de jongeren op middelbare scholen besmet zijn, maar gaat eraan voorbij dat er totaal ~240 kinderen in die periode getest zijn, en dat aantal totaal niet representatief is.

Oproepen om sluiting van scholen bij dit soort cijfers is gewoon paniekzaaien door het Red Team wat mij betreft. Ik begin me steeds meer te irriteren aan dat clubje extremisten. Sluit je scholen vinden ze cijfers waardoor ze open moesten blijven. Hou je scholen open vinden ze cijfers waardoor ze dicht moeten.

Was trouwens net op BNR ook iemand van ParkMobile. De maatregelen van eind september hebben qua parkeerbewegingen weinig verschil gemaakt, maar de sluiting horeca heeft het aantal parkeerbewegingen overdag met zo'n 15% en 's avonds met 51% omlaag gebracht. Dat lijkt me een noemenswaardig verschil.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:13:46 #180
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195742857
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 09:11 schreef Nielsch het volgende:
Bij mijn dochters op de basisschool trouwens twee leerlingen positief. Ouders hadden hun kroost in afwachting van de uitslag nog wel gewoon naar school gestuurd. Echt wtf.
Dit snap ik ook echt niet. Hoe lastig kan het zijn.
Ik heb ook vanmiddag een test, zondag aangevraagd. Ben sindsdien ook gewoon in quarantaine.

Ja het is super onhandig, en zal nog wel twee dagen duren tot de uitslag er is, maar suck it up in plaats van jouw probleem iedereens probleem te maken :(
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_195742860
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Er is ondertussen zo vaak in dit topic uitgelegd dat op basis van de cijfers aerosolen geen noemenswaardige impact hebben. Waarom blijf je hier zo op hameren? Als aerosolen echt zo'n grote impact hebben zou ook (bijvoorbeeld) de supermarkt een gigantische besmettingsbron zijn. Koud, laag, weinig verse lucht, veel mensen bij elkaar, ga zo maar door.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2020 09:22:14 ]
pi_195742861
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 09:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een creatieve oplossing :) Gok zo dat het gelijk wordt afgeschoten: Schulen müssen schließen
Je moet er toch een mouw aan passen en oplossing voor vinden wanneer het een probleem is.

Basisscholen is veel lastiger. In dat opzicht hebben we nog mazzel dat het voor de kleintjes en hun rol erin mee lijkt te vallen.
pi_195742886
quote:

[..]

Wat onwijs creepy.
Vreselijk artikel overigens.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:16:02 #184
346939 Janneke141
pi_195742890
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 09:08 schreef phpmystyle het volgende:
Anyway, het is wel jouw beroepsgroep die het hardste roept dat zij zich onveilig noemen..
Dat is betrekkelijk. De beroepsgroep 'leraren' is altijd al hopeloos verdeeld en dat is nu niet anders. Ik weet dat er gisteren met grote letters in de media stond dat tachtig procent van alle docenten de huidige situatie maar niks vindt (volgens een peiling van de activistische vakbond LIA), maar als je je afvraagt hoe veel waarde je daaraan moet hechten dan raad ik je dit interessante artikel uit de Volkskrant van gisteren aan:

https://www.volkskrant.nl(...)ie-cijfers~bc6026fa/

Ik wil niets afdoen aan het onveiligheidsgevoel wat er bij een aantal docenten heerst, zeker als je zelf een zwakke gezondheid hebt of je partner ofzo. Maar ik kan me niet herinneren dat we het supermarktpersoneel ooit gehoord hebben over de onveilige werkomstandigheden. Of de obers. Vooralsnog tonen de cijfers niet aan dat scholen onevenredig onveilig zijn, terwijl de schade van het geheel of gedeeltelijk stilleggen van het onderwijs toch vrij onomstreden is.

Ik zal in elk geval de laatste zijn die ze het lokaal uit moeten trekken - tenzij ik noodgedwongen thuis moet blijven vanwege klachten of een positieve test uiteraard.
pi_195742932
Eén positieve test op de rustdag in de Giro d'Italia onder de renners, en wel bij Fernando Gaviria. Die lag in maart al twee weken in het ziekenhuis. Morgen zal 'ie wel weer negatief testen, maar uiteraard wel uit de Giro.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195742941
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:26 schreef DonDruiper het volgende:
Ja, blijft bizar dat het kabinet daar een keer besluitvorming op heeft gebaseerd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195742949
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 09:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is betrekkelijk. De beroepsgroep 'leraren' is altijd al hopeloos verdeeld en dat is nu niet anders. Ik weet dat er gisteren met grote letters in de media stond dat tachtig procent van alle docenten de huidige situatie maar niks vindt (volgens een peiling van de activistische vakbond LIA), maar als je je afvraagt hoe veel waarde je daaraan moet hechten dan raad ik je dit interessante artikel uit de Volkskrant van gisteren aan:

Ik wil niets afdoen aan het onveiligheidsgevoel wat er bij een aantal docenten heerst, zeker als je zelf een zwakke gezondheid hebt of je partner ofzo. Maar ik kan me niet herinneren dat we het supermarktpersoneel ooit gehoord hebben over de onveilige werkomstandigheden. Of de obers. Vooralsnog tonen de cijfers niet aan dat scholen onevenredig onveilig zijn, terwijl de schade van het geheel of gedeeltelijk stilleggen van het onderwijs toch vrij onomstreden is.

Ik zal in elk geval de laatste zijn die ze het lokaal uit moeten trekken - tenzij ik noodgedwongen thuis moet blijven vanwege klachten of een positieve test uiteraard.
Ik had het hier pas toevallig met mn schoonmoeder over, die is lerares op een basisschool. Voor haar, en nagenoeg alle andere docenten bij haar op school geldt hetzelfde. Haar prioriteit ligt echt bij de kinderen en die een goede opleiding geven. Er zijn een paar leraren die aangeven zich niet veilig te voelen, en die zijn effectief in de ziektewet nu en anderen nemen het over.

Die 80% van de leraren is een 'onderzoek' van dezelfde kwaliteit als het onderzoek van Longfonds tijdje terug, dat 90% van de mensen een half jaar na Corona nog klachten heeft.
  Manager PR/Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:22:08 #188
269689 crew  Viv
pi_195742955
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Definieer 'mensenmassa'.
Sinds de uitbraak zijn er toch zeker momenten geweest waar je van mensenmassa kon spreken: op stranden bij mooi weer, in de bossen, in pretparken, in winkelstraten, in kroegen. Zelfs nu, in het heetst van de strijd, wordt dat gedaan. En er staan heel veel mensen te trappelen om weer naar festivals te gaan.
Nu anderhalve meter de norm is, lijkt een drukbezocht bos al een heuse mensenmassa inderdaad. ;)

Nee, ik bedoelde zoals vroeger: een festivalweide met tienduizenden bezoekers. Als sardientjes op elkaar gepakt staan in het eerste vak bij het podium. Dat je zó klem staat dat je niet eens kan omvallen al zou je dat willen. :D

Vaak genoeg gedaan vroeger, voortaan zou COVID-19 (of wat we nog gaan krijgen in de toekomst :X ) wel in mijn achterhoofd zitten. Eigenlijk net zoals ik sinds de aanslag op de concertzaal Bataclan altijd aan het begin van een concert kijk waar de nooduitgangen zijn.

Zoals ik al zei: ik verwacht niet per se dat we voor altijd ons gedrag aanpassen, wel dat het onbezorgde eraf is.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:23:41 #189
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195742964
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 09:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Eén positieve test op de rustdag in de Giro d'Italia onder de renners, en wel bij Fernando Gaviria. Die lag in maart al twee weken in het ziekenhuis. Morgen zal 'ie wel weer negatief testen, maar uiteraard wel uit de Giro.
Genomic evidence for reinfection with SARS-CoV-2: a case study

Kan ook een herinfectie zijn of gewoon een false positive. Wel jammer voor hem dat hij wel minder lijkt te worden na zijn infectie van het voorjaar. In de Giro bakt hij er weinig van, terwijl hij eerder meerdere etappes won daar. Weinig topsporters die zo ziek worden.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:23:56 #190
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195742968
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 09:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Opmerkelijk dat zowat de eerste 'bekende' persoon die besmet raakte ook de eerste herbesmetting te pakken zou hebben. Of hij zoekt gewoon een excuus waarom hij achteruit aan het sprinten was.
Antifa
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:26:09 #191
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195742984
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 09:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Goed artikel inderdaad, had al wel een beetje het gevoel dat die enquêtes nogal suggestief zijn ingestoken om het resultaat naar een uiterste te trekken. Ik kan ook maar moeilijk geloven dat 60% van de zorgmedewerkers met geweld te maken heeft. Dat gaat mijn voorstellingsvermogen voorbij.

Punt is dat als je het journaal kijkt zie je vaak docenten geïnterviewd worden die aangeven zich onveilig te voelen en continu opletten waar ze zijn en wat ze doen, zodanig dat ze ''helemaal'' op zijn. Blijkbaar durven docenten die vinden dat scholen best verantwoord open kunnen en het risico relativeren zich niet te laten interviewen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195742989
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 09:22 schreef Viv het volgende:

[..]

Nu anderhalve meter de norm is, lijkt een drukbezocht bos al een heuse mensenmassa inderdaad. ;)

Nee, ik bedoelde zoals vroeger: een festivalweide met tienduizenden bezoekers. Als sardientjes op elkaar gepakt staan in het eerste vak bij het podium. Dat je zó klem staat dat je niet eens kan omvallen al zou je dat willen. :D

Vaak genoeg gedaan vroeger, voortaan zou COVID-19 (of wat we nog gaan krijgen in de toekomst :X ) wel in mijn achterhoofd zitten. Eigenlijk net zoals ik sinds de aanslag op de concertzaal Bataclan altijd aan het begin van een concert kijk waar de nooduitgangen zijn.

Zoals ik al zei: ik verwacht niet per se dat we voor altijd ons gedrag aanpassen, wel dat het onbezorgde eraf is.
Ik denk dat we het snel wel weer vergeten zijn. Verwacht wel dat de eerste periode minder massaal zou zijn inderdaad, maar ik denk dat er meer focus komt op vooraf screenen. Dat ze bij de ingang al zeggen: "Je hebt een serieuze loopneus vriend, misschien moet je gewoon weer naar huis ipv hier gaan hossen"

Nooduitgangen, brandslangen, blusdekens etc 'in kaart' hebben is iets wat ik ook doe idd.
pi_195742991
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 09:07 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat klopt, maar het is vooral Mooy die weer kans ziet om haar mediamomentje te pakken, dus die haal ik dan maar naar voren. Deze hele manier van aanpak heeft natuurlijk bijzonder weinig meer te maken met het "challengen" of "scherp houden" van het kabinet, het is gewoon recalcitrant en aandachtsbelust je eigen meninkje pushen. Heeft niemand wat aan: de bevolking niet, het OMT niet, het kabinet niet.
Wie is die Mooy eigenlijk? Ik erger me niet gauw aan iemand, maar de bezetenheid en onredelijkheid waarmee zij het Twittervolk wil overtuigen van haar gelijk ten aanzien van scholen vind ik abject en infaam, om een bekend voormalig strafpleiter te citeren.
pi_195743026
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 09:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wie is die Mooy eigenlijk? Ik erger me niet gauw aan iemand, maar de bezetenheid en onredelijkheid waarmee zij het Twittervolk wil overtuigen van haar gelijk ten aanzien van scholen vind ik abject en infaam, om een bekend voormalig strafpleiter te citeren.
Ginny Mooy is een antropoloog. Ze lijkt zich met het gedrag van mensen bezig gehouden te hebben rond Ebola in Sierra Leone:
quote:
Omdat daar ter plaatse weinig kennis en hulpverlening aanwezig was, heb ik me ingezet in de ebola emergency response, deed ik onderzoek naar het effect van gedrag op de epidemie (en vice versa) en hield ik me postebola bezig met het verzamelen van succes- en traumaverhalen onder de bevolking.
Ik snap het ook niet. Ze heeft prima kwalificaties, maar geen kwalificaties in epidemiologie of virologie. Of spreekt zij namens de rest van het Red Team? Dit lijken de leden van het Red Team: https://www.c19redteam.nl/over-red-team-c19-nl/
pi_195743044
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 09:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ze heeft haar eigen website over zichzelf geschreven.

Hier licht ze het een en ander nog mondeling toe. Laten we het er op houden dat ze niet echt een radiostem heeft, maar daar kan ze dan ook weer niet veel aan doen.
pi_195743070
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 09:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ginny Mooy is een antropoloog. Ze lijkt zich met het gedrag van mensen bezig gehouden te hebben rond Ebola in Sierra Leone:
Oh, dat is best interessant.

Ik ben zelf geloof ik vooral allergisch voor de verongelijkte, activistische toon.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:38:43 #197
346939 Janneke141
pi_195743076
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 09:26 schreef phpmystyle het volgende:
Blijkbaar durven docenten die vinden dat scholen best verantwoord open kunnen en het risico relativeren zich niet te laten interviewen.
Durven niet, of hebben daar gewoon geen behoefte aan, of worden niet gevraagd. Mensen die gewoon hun werk doen zijn nu eenmaal niet zo interessant.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:39:33 #198
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195743086
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:42:41 #199
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195743103
quote:
Dat isnatuurlijk de versie van het verhaal van één viroloog. Als hier Wim Schellekens geïnterviewd wordt door een Franse journalist zal die ook zeggen dat het beleid kut is, en de uitwerking fout.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:42:44 #200
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195743105
Mijn vriendin is nu voor de 2e keer positief getest (1e keer was in maart) en de GGD weet niet goed wat ze er mee moeten doen, omdat ze eigenlijk nooit helemaal klachtenvrij is geweest in de tussentijd (ze is in augustus negatief getest).

Ze raden nu aan via de huisarts nog een test over 2-3 weken te laten doen om te kijken of ze dan weer negatief test en vervolgens wordt ze doorverwezen naar een internist die gespecialiseerd is in Corona, omdat ze nu ook wel een interessant studie-object is.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')