Ligt er aan hoe lang het gaat duren. Als we allemaal ons best doen kunnen de restaurants wellicht over enkele weken weer langzaam/klein openenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit is ook het einde van restaurants. De 22.00 sluiting was al belachelijk.
En wie gaat deze maand hun vaste lasten betalen dan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe lang het gaat duren. Als we allemaal ons best doen kunnen de restaurants wellicht over enkele weken weer langzaam/klein openen
Ik zie het somber in, met de koude winter die voor de deur staat.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe lang het gaat duren. Als we allemaal ons best doen kunnen de restaurants wellicht over enkele weken weer langzaam/klein openen
quote:Scientists Confirm Nevada Man Was Infected Twice With Coronavirus
A 25-year-old was infected twice with the coronavirus earlier this year, scientists in Nevada have confirmed. It is the first confirmed case of so-called reinfection with the virus in the U.S. and the fifth confirmed reinfection case worldwide.
The cases underscore the importance of social distancing and wearing masks even if you were previously infected with the virus, and they raise questions about how the human immune system reacts to the virus.
The two infections in the Nevada patient occurred about six weeks apart, according to a case study published Monday in the medical journal The Lancet. The patient originally tested positive for the virus in April and had symptoms including a cough and nausea. He recovered and tested negative for the virus in May.
https://www.npr.org/secti(...)ice-with-coronavirus
Ik lees dat gemeentelijke steun her en der wordt opgeworpen en horeca heeft hopelijk (niet allemaal overigens) wel reserves om korte periodes op te vangen. Het is nijpend. Ik hoop dat de overheid dan ook coulant is en afhaal wel toestaat bijvoorbeeld of toch (snel) gaat differentiren tussen de vele types horeca.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En wie gaat deze maand hun vaste lasten betalen dan?
Zelfs als het bij een paar weken blijft is de ergste schade natuurlijk al geweest. Helemaal als ze nadien enkel in kleine mate weer open mogen. Zal me verbazen als de meerderheid van de restaurants een tweede lockdown ook nog steeds gaan overleven. Wij hebben meerdere restaurants in Delft die we graag bezoeken; ze hebben allemaal aangegeven failliet te gaan als ze nu dicht moeten. Afgelopen weken hebben ook niet mee geholpen. Zou ze bij de overheid sieren als ze eens onderscheid gaan maken tussen bv kroegen (veel meer contacten) en restaurants waar je normaal gesproken gewoon stil zit aan een tafeltje.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dergelijk maatwerk vinden mensen onduidelijk en levert je hier bakken kritiek op omdat het een halfslachtig, laf, onredelijk, nutteloos compromis zou zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfs als het bij een paar weken blijft is de ergste schade natuurlijk al geweest. Helemaal als ze nadien enkel in kleine mate weer open mogen. Zal me verbazen als de meerderheid van de restaurants een tweede lockdown ook nog steeds gaan overleven. Wij hebben meerdere restaurants in Delft die we graag bezoeken; ze hebben allemaal aangegeven failliet te gaan als ze nu dicht moeten. Afgelopen weken hebben ook niet mee geholpen. Zou ze bij de overheid sieren als ze eens onderscheid gaan maken tussen kroegen en restaurants waar je normaal gesproken gewoon stil zit aan een tafeltje.
Die reserves zijn wel op ondertussen hoor. Na de eerste sluiting is het overleven geweest voor de meesten met omzet die zwaar achterblijft dankzij alle horeca-gerichte maatregelen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik lees dat gemeentelijke steun her en der wordt opgeworpen en horeca heeft hopelijk (niet allemaal overigens) wel reserves om korte periodes op te vangen. Het is nijpend. Ik hoop dat de overheid dan ook coulant is en afhaal wel toestaat bijvoorbeeld of toch (snel) gaat differentiren tussen de vele types horeca.
De overheid en onderscheid.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfs als het bij een paar weken blijft is de ergste schade natuurlijk al geweest. Helemaal als ze nadien enkel in kleine mate weer open mogen. Zal me verbazen als de meerderheid van de restaurants een tweede lockdown ook nog steeds gaan overleven. Wij hebben meerdere restaurants in Delft die we graag bezoeken; ze hebben allemaal aangegeven failliet te gaan als ze nu dicht moeten. Afgelopen weken hebben ook niet mee geholpen. Zou ze bij de overheid sieren als ze eens onderscheid gaan maken tussen bv kroegen (veel meer contacten) en restaurants waar je normaal gesproken gewoon stil zit aan een tafeltje.
Nutteloos zou ik het niet noemen. Nu raak je onnodig veel meer mensen dan strikt noodzakelijk zou hoeven te zijn. Als ik om me heen kijk en verhalen op het internet lees willen mensen juist meer maatwerk. Niet alles op n hoop gooien.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dergelijk maatwerk vinden mensen onduidelijk en levert je hier bakken kritiek op omdat het een halfslachtig, laf, onredelijk, nutteloos compromis zou zijn.
Makkelijk roepen totdat het jezelf raakt natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:35 schreef gniffie het volgende:
Waarom is het zo'n probleem dat restaurants failliet gaan dan? Laat lekker alle spullen binnen staan en maak een doorstart na de winter. Ok, mensen gaan sowieso veel geld verliezen maar qua verloren kennis en verlies van werkgelegenheid zien we daar over een paar maanden niets van terug.
Kortzichtig, sorry, maar een ander woord kan ik er niet voor gebruiken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:35 schreef gniffie het volgende:
Waarom is het zo'n probleem dat restaurants failliet gaan dan? Laat lekker alle spullen binnen staan en maak een doorstart na de winter. Ok, mensen gaan sowieso veel geld verliezen maar qua verloren kennis en verlies van werkgelegenheid zien we daar over een paar maanden niets van terug.
Ik vermoed dat ze dat laten zoals het is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:37 schreef Elan het volgende:
OV staat trouwens nergens expliciet als onderdeel vermeldt bij de risicowaardes wellicht komt daar een eigen plan van aanpak voor? Of zouden ze dat gewoon laten zoals het is?
Ja, ik ben het met je eens, maar dat standpunt doet het dus verrassend slecht.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nutteloos zou ik het niet noemen. Nu raak je onnodig veel meer mensen dan strikt noodzakelijk zou hoeven te zijn. Als ik om me heen kijk en verhalen op het internet lees willen mensen juist meer maatwerk. Niet alles op n hoop gooien.
Het blijft niet bij de restaurants maar gaat doorwerken in de hele keten. Dus groothandels, voedselverwerkende industrie en landbouw gaan het ook weer voelen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:35 schreef gniffie het volgende:
ik werd volgens mij getest door een ziek lekker wijfquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Mietje.
Stelt toch niks voor man, zelfs mijn neefje van 10 moest niet huilen.
Ik vermoed sterk dat de hoofdeconoom van de ABN AMRO een andere insteek heeft dan de 3 ministers van verantwoordelijk voor de economiequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:38 schreef Jojoke het volgende:
Uit het verhaal van de journalisten bij Jinek gisteravond begreep ik dat het trio Hoekstra, Wiebes en Koolmees de oorzaak zijn van de halfslachtige maatregelen die we tot dusver steeds hadden. Dat terwijl de hoofdeconoom van de ABN AMRO gisteren in Nieuwsuur zat te verkondigen dat hard en tijdig ingrijpen uiteindelijk beter voor de economie is dan pappen en nathouden.
Alleen ov enigszins. Prima vergelijkbaar dus. Vooral met de grote verschillen in aantallen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:24 schreef Da_Sandman het volgende: [..] En op andere gebieden weer totaal niet dus in zijn geheel niet te vergelijken.
Het druipt natuurlijk wel heel ver door he.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:35 schreef gniffie het volgende:
Laten we dan wel zo eerlijk zijn: als iemand vorig jaar z'n baan was verloren, werd er niet om gekeken en was je op jezelf. Velen doen alleen sympatiek omdat de schaal groter is en omdat het hip is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Makkelijk roepen totdat het jezelf raakt natuurlijk.
En het personeel, en de gezinnen, de GGZ, etc etcquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:38 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het blijft niet bij de restaurants maar gaat doorwerken in de hele keten. Dus groothandels, voedselverwerkende industrie en landbouw gaan het ook weer voelen.
Iets met vaste lasten, investeringen en verplichtingen die ondernermers aan -en over de rand van de afgrond drukt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:35 schreef gniffie het volgende:
Lekker maat gelijk mooi kijkje in decollet. Elk nadeel heb z'n voordeel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:39 schreef Tjacka het volgende:
[..]
ik werd volgens mij getest door een ziek lekker wijf
Verschil was dat het toen ging om een enkele (horeca) onderneming, en niet de hele sector. Subtiel verschilquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:40 schreef EksDeeDeeDee het volgende:
[..]
Laten we dan wel zo eerlijk zijn: als iemand vorig jaar z'n baan was verloren, werd er niet om gekeken en was je op jezelf. Velen doen alleen sympatiek omdat de schaal groter is en omdat het hip is.
Was het een andere niet-essentiele sector, dan kreeg je van de horeca ondernemers hooguit "ja het is klote", en dat was het. Iedereen lijdt aan normaliteitsbias
In een maanlandingspak blijft er tenminste nog iets over om te dromen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:39 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Tja voor de economie (die het goed uitkomt om af te schrijven) kan het wel beter zijn maar geldt dat ook voor de onderliggende mens ?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:38 schreef Jojoke het volgende:
Uit het verhaal van de journalisten bij Jinek gisteravond begreep ik dat het trio Hoekstra, Wiebes en Koolmees de oorzaak zijn van de halfslachtige maatregelen die we tot dusver steeds hadden. Dat terwijl de hoofdeconoom van de ABN AMRO gisteren in Nieuwsuur zat te verkondigen dat hard en tijdig ingrijpen uiteindelijk beter voor de economie is dan pappen en nathouden.
Maar, was dat wij 'ziek lekker' of was dat lekker wijf ziek?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:39 schreef Tjacka het volgende:
[..]
quote:De prijs staat dit jaar in het teken van het coronavirus en hoe goed de burgemeesters hun stad dienen met zekerheid en bescherming. Criteria zijn verder: moed, ijver en integriteit. De lijst wordt nog aangevuld. Op dit moment staan er zestig burgemeesters op uit dertig landen
En de eigenaar van het pand hoeft dan geen huur te ontvangen, want zijn hypotheekverstrekker zet ook alles even stil... wil je de financile wereld ook nog op zijn reet hebben?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:35 schreef gniffie het volgende:
Het is altijd kut als iemand failliet gaat, of zijn/haar baan verliest. Dat is een gegeven. Net als dat het ook altijd kut is als er iemand overlijd. Maar daar huilen we ook niet met z'n allen om in normale omstandigheden. Dat is niet te doen voor alle individuele gevallen wereldwijd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:40 schreef EksDeeDeeDee het volgende:
[..]
Laten we dan wel zo eerlijk zijn: als iemand vorig jaar z'n baan was verloren, werd er niet om gekeken en was je op jezelf. Velen doen alleen sympatiek omdat de schaal groter is en omdat het hip is.
Was het een andere niet-essentiele sector, dan kreeg je van de horeca ondernemers hooguit "ja het is klote", en dat was het. Iedereen lijdt aan normaliteitsbias
Telt natuurlijk nogal mee.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Verschil was dat het toen ging om een enkele (horeca) onderneming, en niet de hele sector. Subtiel verschil
Als ze deze prijs wint gaat wat mij betreft 2020 de boeken in als legendarisch, vol van tegenstellingen. Volkomen terecht dat Halsema wint!quote:
True maar dat gaat sowieso gebeuren of je nu restaurants gaat supporten terwijl ze dicht zijn of niet. Al het geld wat je nu in restaurants gaat stoppen gaat grotendeels naar de torenhoge onrealistische huren van de panden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:40 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het druipt natuurlijk wel heel ver door he.
1 miljoen mensen zijn werkzaam in de horeca sector.
Maar de leverancier krijgt geen/minder bestellingen, daardoor minder personeel nodig, ze rijden niet meer zo veel, minder vrachtwagens nodig, etc...
Dan heb je nog een gros van die 1 miljoen die minder/geen koopkracht meer hebben waar veel andere sectoren weer last van hebben.
Ik vond het wel een logisch verhaal. De economische schade komt door stijgende besmettingen. Daardoor passen mensen hun gedrag aan en nemen bestedingen af. Dan kan je vervolgens beter een forse maatregel nemen die de besmettingen echt terug dringen, want na een korte dip nemen de bestedingen vervolgens weer toe doordat de besmettingen zijn gedaald. Bij pappen en nathouden is er sprake van continue economische schade, zonder zicht op echte verbetering.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vermoed sterk dat de hoofdeconoom van de ABN AMRO een andere insteek heeft dan de 3 ministers van verantwoordelijk voor de economie
is toch gewoon volslagen krankzinnig, Amsterdam is al een maand top 5 in de meeste besmettingen Europees gezien.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ze deze prijs wint gaat wat mij betreft 2020 de boeken in als legendarisch, vol van tegenstellingen. Volkomen terecht dat Halsema wint!
Ofzo...
Ja, maar #woke, #freedepiepol, #blm, #nvanonsquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:45 schreef Elan het volgende:
[..]
is toch gewoon volslagen krankzinnig, Amsterdam is al een maand top 5 in de meeste besmettingen Europees gezien.
Welnee die gaan even eten halen bij de Macquote:
Dat staat dus letterlijk in m'n post.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Verschil was dat het toen ging om een enkele (horeca) onderneming, en niet de hele sector. Subtiel verschil
Ja, laten we dat doen!quote:
Jij weetquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Lekker maat gelijk mooi kijkje in decollet. Elk nadeel heb z'n voordeel.
het is me te omslachtig allemaal die stemming anders zou ik het wel op haar doen alleen al om haar die prijs schaamteloos in ontvangst zien te nemenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:45 schreef Elan het volgende:
[..]
is toch gewoon volslagen krankzinnig, Amsterdam is al een maand top 5 in de meeste besmettingen Europees gezien.
Leugens.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:48 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Jij weet
had als enige geen mondkapje op
Zeg, het is hier geen SC, hou eens op.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:48 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Jij weet
had als enige geen mondkapje op
Pak hem aan!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Zeg, het is hier geen SC, hou eens op.
Alle economische modellen zijn het met hem eens.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vermoed sterk dat de hoofdeconoom van de ABN AMRO een andere insteek heeft dan de 3 ministers van verantwoordelijk voor de economie
Opzich aardig dat er nog wat overlegd wordt en niet alle maatregelen zomaar worden geaccepteerd.quote:
Nog een sprankje hoop dat je zaken mogen open blijven.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Opzich aardig dat er nog wat overlegd wordt en niet alle maatregelen zomaar worden geaccepteerd.
Want daar ging je wel vanuit?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Opzich aardig dat er nog wat overlegd wordt en niet alle maatregelen zomaar worden geaccepteerd.
Dat lijkt me nu de vijand massaal aan de poorten staat niet gewenst. Er moet juist doorgepakt en autoritair gehandeld worden nu, als iemand niet mee wil.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je mag me best even langer dan 20 seconde geven en zet de volgende keer even een TR ipv dit, scheelt vegen. Bedankt.quote:
...in de wereld van (kr)omdenken waar Halsema wordt genomineerd voor haar prestaties dat bij de trend dat veel zich omgekeerd en genverteerd heeft.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ze deze prijs wint gaat wat mij betreft 2020 de boeken in als legendarisch, vol van tegenstellingen. Volkomen terecht dat Halsema wint!
Ofzo...
quote:Volgens het nieuwe Europese kleurensysteem van ECDC is Nederland al code rood terwijl wij nog in niveau 1 ('waakzaam') van onze routekaart zitten.
"Een gebied wordt rood als er meer dan 50 positieve testen [per 100.000/14 dagen] zijn en het percentage boven de 4 procent ligt."
quote:Kleurcodes om besmetting aan te geven voortaan in hele Europese Unie gelijk
Vandaag, 12:41
De 27 landen van de Europese Unie gaan allemaal dezelfde kleuren gebruiken om aan te geven in welke mate het coronavirus heerst in een regio. Al sinds de zomer probeert de Europese Commissie om landen dezelfde criteria te laten gebruiken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://nos.nl/l/2352130
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Maatwerk is niet te handhaven, net als de situatie die we nu hebben.. zijn gewoon geen mensen voor. En alles en iedereen gaat straks weer op zoek naar mazen, gaten en holen om alsnog hun dingetje te kunnen doen.. ik zie al bijna de auto's vol randstedelijke feestneuzen die op vrijdagavond aan een 'tour de kroeg' in Twente gaan omdat het daar allemaal nog wel open is, of omdat iemand ergens een illegaal schuurfeestje weet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nutteloos zou ik het niet noemen. Nu raak je onnodig veel meer mensen dan strikt noodzakelijk zou hoeven te zijn. Als ik om me heen kijk en verhalen op het internet lees willen mensen juist meer maatwerk. Niet alles op n hoop gooien.
[..]
Makkelijk roepen totdat het jezelf raakt natuurlijk.
Die kwam onverachtquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
bepaalde figuren denken dat de APK-plicht ook uitstel krijgt, omdat je met een verlopen rijbewijs ook langer mag blijven rijden. 'wegens corona'
Nee, de APK is verplicht, zelfs als je auto niet vanaf de openbare weg zichtbaar is. pas als het kenteken is geschorst, ben je tijdens de schorsing niet verplicht om de APK te laten uitvoeren. er volgt twee maanden na het verlopen van de APK automatisch een boete van 149 euro.
Een rijbewijs wat 1 februari 2020 is verlopen dien je tot en met uiterlijk 30 november 2020 te verlengen.
Ja, vooral vergeten dat dit een democratie is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:54 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat lijkt me nu de vijand massaal aan de poorten staat niet gewenst. Er moet juist doorgepakt en autoritair gehandeld worden nu, als iemand niet mee wil.
Het was niet omdat ik het lang vond duren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je mag me best even langer dan 20 seconde geven en zet de volgende keer even een TR ipv dit, scheelt vegen. Bedankt.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Eurhmm..... Als er geen uitwedstrijden meer zijn, tegen wie moet je dan spelen. Tegen een ander elftal van dezelfde voetbalclub?
Democratie is en blijft een groot goed, daar mag wat mij betreft in geen enkele omstandigheid aan voorbij gegaan worden, wat de reden ook is. Je kunt de beslismomenten inkorten, maar de Jonge, Rutte of Grapperhaus beslissen niet in hun ntje.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:54 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat lijkt me nu de vijand massaal aan de poorten staat niet gewenst. Er moet juist doorgepakt en autoritair gehandeld worden nu, als iemand niet mee wil.
Sarcasme vriend....quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Eurhmm..... Als er geen uitwedstrijden meer zijn, tegen wie moet je dan spelen. Tegen een ander elftal van dezelfde voetbalclub?
Kasja, als je nu je kop niet houdt doe je volgende verkiezingen niet mee, oke!?@!quote:
Sinds wanneer heeft het volk hier wat te vertellen? Ga toch weg manquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, vooral vergeten dat dit een democratie is.
Dus toen 2 ministers weg waren, was het in 15 minuten geregeld?quote:
Sinds 1917?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sinds wanneer heeft het volk hier wat te vertellen? Ga toch weg man![]()
Ja, alsof ik daar op doel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
haha wtf...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:00 schreef Randier het volgende:
Ze bestaan echt hoor: collega van me is positief getest, maar kwam met die wetenschap toch naar de werkvloer en had contact met verschillende mensen. Hij is nu naar huis gestuurd.
Tja...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:00 schreef Randier het volgende:
Ze bestaan echt hoor: collega van me is positief getest, maar kwam met die wetenschap toch naar de werkvloer en had contact met verschillende mensen. Hij is nu naar huis gestuurd.
Op staande voet wmb.. krijg je gezeik mee als werkgever, maar ik betwijfel of een rechter je als werkgever in het ongelijk stelt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:00 schreef Randier het volgende:
Ze bestaan echt hoor: collega van me is positief getest, maar kwam toch naar de werkvloer en had contact met verschillende mensen. Hij is nu naar huis gestuurd.
Jullie hebben hem wel een paar rotkletsen gegeven neem ik aan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:00 schreef Randier het volgende:
Een collega van mijn vader z'n pensioenbaantje is ontslagen voor hetzelfde.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:00 schreef Randier het volgende:
Ja, en twee mensen die de dag ervoor nog met 'm in een busje hebben gezeten vinden het niet zo nodig zichzelf te laten testen. Ondanks dat n van de twee hoofdpijn en druk op de borst heeft (en een BMI van ik schat 50).quote:
Zou zo iemand dus per direct ontslaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:00 schreef Randier het volgende:
Iedere 4 jaar weer.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Met een stok van anderhalve meter.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:02 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Jullie hebben hem wel een paar rotkletsen gegeven neem ik aan?
Wat bezielt die idioot? Zou bijna grond mogen zijn voor ontslag op staande voet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:00 schreef Randier het volgende:
En dat is de reden waarom wij op dit forum (waar het gemiddelde IQ wel hoger ligt dan 50) nu ook in deze shit zitten. We hebben het er al meer dan 100.000 posts over, maar met dit soort domheid kun je elke maatregel die je wil verzinnen, het gaat geen verschil maken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:03 schreef Randier het volgende:
[..]
Ja, en twee mensen die de dag ervoor nog met 'm in een busje hebben gezeten vinden het niet zo nodig zichzelf te laten testen. Ondanks dat n van de twee hoofdpijn en druk op de borst heeft (en een BMI van ik schat 50).
Dit kan echt niet meer, wat een uilskuiken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:00 schreef Randier het volgende:
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:03 schreef Randier het volgende:
[..]
Ja, en twee mensen die de dag ervoor nog met 'm in een busje hebben gezeten vinden het niet zo nodig zichzelf te laten testen. Ondanks dat n van de twee hoofdpijn en druk op de borst heeft (en een BMI van ik schat 50).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraag me af of die storing van gister impact heeft. Of dat het toch minimaal 48 uur duurt voor die uitslagen bekend zouden zijn.quote:
Gewoon remote, allemaal aan FiFa21 ..... publiek is toch niet meer nodig, zijn uitgeschakeld van deelname en die het wil kan de juyckband aanzetten. De meeste sporten kun je thuis virtueel beleven.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zo zijn er veel hoor die moedwillig de boel verpesten.quote:
Een delta van 6850 ten opzichte van gisteren. Aantal positieve tests van vandaag 300, de rest van eerdere dagen. 1 oktober groeit niet meer, 2 oktober nog met 280.quote:
Waar haal je dat vandaan? Ze zeggen duidelikk dat ze zo snel mogelijk de regels willen opheffen als vaccins breed zijn uitgerold.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ook als er een vaccin is zullen mensen echt nog wel voorzichtig blijven met dit virus. Ga er maar vanuit dat de horeca die we een jaar geleden hadden de komende 2 jaar niet meer gaan zien.
Dat is gewoon afschaffen spoedwet en een persconferentie natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:50 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik mis nog niveautje 'Zorgeloos' met geen noemenswaardige dreiging meer (door vaccin bijv). Met maatregel: Fuck de 1,5 meter!
Is nog verre toekomstmuziek maar wie bepaalt wanneer dit prachtschema niet meer van toepassing is? Lager dan waakzaam schijnt het nu niet te kunnen.
Die 5 miljoen mensen die tot een risicogroep behoren zijn tegen die tijd wel murw geslagen en blijven wel langer thuis. Denk dat we 2021 wel kunnen vergeten en langzaam weer opbouwen in 2022.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:07 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Ze zeggen duidelikk dat ze zo snel mogelijk de regels willen opheffen als vaccins breed zijn uitgerold.
Heel veel mensen kunnen niet wachten om weer naar een festival etc te mogen gaan, dus dat komt echt heel snel terug, zelfde voor clubs enzovoort, en horeca zat al stampvol de afgelopen maanden, zag letterlijk nergens iemand een fuck geven om die 1.5m of wat dan ook, het leek nu al drie maanden op vorig jaar!
Waarom zou dat dat in godsnaam anders zijn als de regels straks zelfs zijn afgeschaft en alles weer mag??
En een post later zeg je dat je verwacht dat stadions over aantal jaar wel weer volzitten?? Of bedoel je daarmee dan pas over die twee jaar?
Maar goed, het zal tot eind volgend jaar duren ongeveer voor we weer alles kunnen zonder 1.5m en die andere kutregels verwachten vrijwrl alle experts (fauci, Osterhaus, who, ga zo maar door), en ik vraag me idd ook af of je nog een half naar horeca enzo wilt steunen straks na 1 juli.
Want ook ik denk dat na de crisis/pandemie als alles weer kan zonder 1.5m horeca, events etc dus snel weer gewoon terugkomen vanzelf.
Dus waarom bergen belastinggeld nu? Het repareert zichzrlf na de pandemie toch wel, vraag en aanbod.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:06 schreef 3rr0r het volgende:
[..]Laatstgenoemde meneer denkt dat 'ie hoofdpijn en druk op de borst heeft vanwege de stress die dit nieuws veroorzaakt. Ondertussen blijkt hl de besmette werknemers familie besmet he. Van z'n vrouw tot de kleinkids. Ja, het is vast stressSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ga maar bij de MacDonalds solliciteren denk ik. Wat een armoede.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:56 schreef Gretzl het volgende:
Zou er een regering in Europa zijn die nog eigenwijzer is dan de Nederlandse?
[..]
[..]Nu maar hopen dat de bevolkingsdichtheid en demografie ons niet de nek omdoet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://nos.nl/l/2352130
[ afbeelding ]
Per 100.000 in zeg Frankrijk of IJsland is toch wat anders dan in Nederland."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Als het nu niet daalt deze dagen dan wel ja met deze halve maatregelen weer.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:10 schreef gniffie het volgende:
Gaan we over 2 weken de 10k nog aantikken?
Na 7 weken vlak het af volgens de FOK virologen. Maar of dat zo isquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:10 schreef gniffie het volgende:
Gaan we over 2 weken de 10k nog aantikken?
Hihihi, iedereen naar kantoor roepen zodat de betreffende medewerker zijn success percentage persoonlijk aan iedereen kan melden en de gelukwensen in ontvangst kan nemen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:00 schreef Randier het volgende:
Ik vind het gewoon een klein beetje spannend.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Na 7 weken vlak het af volgens de FOK virologen. Maar of dat zo is
Aangezien heel de werkvloer nu 2 weken in quarantaine moet had hij best kunnen blijven.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:00 schreef Randier het volgende:
Als sinds het internet nog niet duidelijk was hoeveel domme mensen er bestaan, dan is het nu wel duidelijk aan het worden...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dat is de reden waarom wij op dit forum (waar het gemiddelde IQ wel hoger ligt dan 50) nu ook in deze shit zitten. We hebben het er al meer dan 100.000 posts over, maar met dit soort domheid kun je elke maatregel die je wil verzinnen, het gaat geen verschil maken.
Wat was ik heerlijk naef.
Ja, hij alleen. Iedereen naar huis en in quarantaine, en via same day delivery een campingbedje bezorgen met de melding: Hou jij 't fort even veilig? Groetjes!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:13 schreef gniffie het volgende:
[..]
Aangezien heel de werkvloer nu 2 weken in quarantaine moet had hij best kunnen blijven.
dom, maar ook egostische. Die laatste groep blijkt ook enorm groot helaas.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als sinds het internet nog niet duidelijk was hoeveel domme mensen er bestaan, dan is het nu wel duidelijk aan het worden...
Right. Komt de GGD dat afdwingen dan? Gaat niet gebeuren, want ze doen geen BCO, dus ze komen hier niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:13 schreef gniffie het volgende:
[..]
Aangezien heel de werkvloer nu 2 weken in quarantaine moet had hij best kunnen blijven.
Vooral erg vocaal, ik denk niet zo groot.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:14 schreef Ebinas het volgende:
[..]
dom, maar ook egostische. Die laatste groep blijkt ook enorm groot helaas.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:15 schreef Kidjuh het volgende:
In het ziekenhuis liggen nu 1410 coronapatinten, van wie 277 op de IC, meldt het Landelijk Cordinatiecentrum Patinten Spreiding (LCPS). Gisteren lagen nog 1298 covid-patinten in het ziekenhuis. Dat is een toename van 112 patinten, van wie 25 op de intensive care.
Bruhquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
7378 nieuwe positieve testen
233 nieuwe ziekenhuisopnames
35 nieuwe IC-opnames
35 nieuwe overlijdens
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
35 nieuwe IC-opnames
35 nieuwe overlijdens
De Nederlander in een notendop.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:14 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Ja klopt, de mensen die "bewuste keuzes" maken. Vertaling: die regels en gezond verstand aan hun laars lappen omdat ik, ik, ik.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:14 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Meer dan 100 ernaast vind ik niet tellen heurquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn 13 gemeentes met 0 besmettingen
Er zijn 14 gemeentes met 1 besmetting
Er zijn 77 gemeentes met 2-5 besmettingen
Er zijn 74 gemeentes met 6-9 besmettingenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Echte mannen delen daar een abo voor uit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Meer dan 100 ernaast vind ik niet tellen heur
Dat is de huidige maatschappij ook wel, meer egocentrisch.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:14 schreef Ebinas het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
35 nieuwe IC-opnames
35 nieuwe overlijdens
Hmmmmm bij mijn weten is ziekte thuis geen ontslaggrond.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Een collega van mijn vader z'n pensioenbaantje is ontslagen voor hetzelfde.
Z'n vrouw was positief getest, en hij was gewoon komen werken.
Niet heel gek natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:17 schreef Tijn het volgende:
Kunnen we dan voorzichtig concluderen dat de maatregelen die zijn ingegaan sinds de vorige persco weinig hebben uitgehaald?
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:17 schreef miss_sly het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 7393
Totaal: 188876 (+7378 ivm -15 corr.)
Opgenomen: 111
Totaal: 13470
Opgenomen op IC*: 38
Huidig: 297
Totaal: 3630
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)
Overleden: 35
Totaal: 6631
Dit lijkt inderdaad in een soort stroomversnelling te komen nu..quote:
Want?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:18 schreef Dejannn het volgende:
Die volledige lockdown gaat er dus komen.
Pas over 2 dagen volgens Mauricequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:17 schreef Tijn het volgende:
Kunnen we dan voorzichtig concluderen dat de maatregelen die zijn ingegaan sinds de vorige persco weinig hebben uitgehaald?
Wat je eigenlijk bij voorbaat al wel wist.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:17 schreef Tijn het volgende:
Was ook wel te verwachten toch?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit lijkt inderdaad in een soort stroomversnelling te komen nu..
Wel twee weekenden dichte sportkantines al.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:18 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Niet heel gek natuurlijk.
Mondkapjes zie je hier nihil, en ik kan me niet voorstellen dat de horeca sluiting om 22u erg effectief kan zijn.
Damn, dat is nog het meest alarmerende. Boven de 5% is er sprake van ongecontroleerde en dus onzichtbare verspreiding.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:18 schreef Jazeg het volgende:
Besmettingspercentage 18% dus. Landelijk. 😕
Dit zijn allemaal gepensioeneerden voor een paar uur per week, dus allemaal vette risico groep, dus ik kan mij voorstellen dat ze dan zeggen, het was leuk je gekend te hebben, maar we zoeken wel iemand anders.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmmmm bij mijn weten is ziekte thuis geen ontslaggrond.
Formeel is thuisblijven een advies... zodat er ook geen beroep kan worden gedaan op o.a. uitkering o.i.d.
Wel grappig, ik ken situaties dat mensen zijn ontslagen omdat ze thuisbleven vanwege verzorging ziek(t)e. De wereld nu op zijn kop. Wel een goede manier om op grond van onterecht ontslag en daardoor natuurlijk verstoorde werkrelatie; nog wat geld te peuren.
Omdat je toch hoopt dat het een keer afvlakt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:20 schreef Noppie2000 het volgende:
Waarom nog steeds geschrokt reageren op de cijfers?
Ook dat hielp weinig blijkbaarquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel twee weekenden dichte sportkantines al.
Dat mondkapjes niet significant bijdragen wisten we al.
Tuurlijk, maar dat vandaag verwachten is op zijn zachtst naef. Zou dat de komende weken ook nog niet verwachten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat je toch hoopt dat het een keer afvlakt.
En vooral omdat het vorige week nog iets van 11-12 procent was.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:20 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Damn, dat is nog het meest alarmerende. Boven de 5% is er sprake van ongecontroleerde en dus onzichtbare verspreiding.
Ook wel genaamd: exponentile groei.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Krankzinnig, ik wil helemaal geen routekaart ik wil 2 weken lockdown.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:18 schreef Jazeg het volgende:
Ditquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:40 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het druipt natuurlijk wel heel ver door he.
1 miljoen mensen zijn werkzaam in de horeca sector.
Maar de leverancier krijgt geen/minder bestellingen, daardoor minder personeel nodig, ze rijden niet meer zo veel, minder vrachtwagens nodig, etc...
Dan heb je nog een gros van die 1 miljoen die minder/geen koopkracht meer hebben waar veel andere sectoren weer last van hebben.
Tja, dat is het geval bij exponentile groei. In 1 verdubbelingscyclus (momenteel ongeveer 11 dagen) gaat een ziekenhuis van halfvol naar vol.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Krankzinnig, ik wil helemaal geen routekaart ik wil 2 weken lockdown.
Amsterdam is natuurlijk niet wezenlijk anders dan de rest van het land, lijkt gewoon een voorbode op wat je staat te wachten als je onvoldoende/niet ingrijpt.quote:
Verdubbeling iedere 10,3 dagen momenteel inderdaad..quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:21 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Tja, dat is het geval bij exponentile groei. In 1 verdubbelingscyclus (momenteel ongeveer 11 dagen) gaat een ziekenhuis van halfvol naar vol.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Amsterdam is natuurlijk niet wezenlijk anders dan de rest van het land
Duurt langquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Pas over 2 dagen volgens Maurice
bohquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:21 schreef Justin_Case het volgende:
Ik zie nog steeds een lichtpuntje. De dag dat het af gaat vlakken komt ook steeds dichterbij.
Want?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:21 schreef Justin_Case het volgende:
Ik zie nog steeds een lichtpuntje. De dag dat het af gaat vlakken komt ook steeds dichterbij.
Ooit is de zon zo groot dat de aarde in de zon zit. Op die dag is er geen corona, en die dag is ook vandaag weer een stapje dichterbij gekomen.quote:
https://pletdecurve.nlquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:23 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben wel nieuwsgierig naar dat staartje wat iemand hier gisteren ook postte, 7300 positieve gevallen zijn er natuurlijk veel te veel, maar als je ze kunt terugvoeren naar de dag van besmetting geeft dit wel een beter beeld
Nou ja, ooit gaat het wel weer een keer afvlakken en elke dag is er eentjequote:
Hadden we maar... geen hindsight bias?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:24 schreef Scrummie het volgende:
Hadden we maar... tja. Ik zal er niet weer opnieuw over beginnen
It's the most wonderful time of the yearquote:
Neu, allemaal dingen die 'we' voor de zomer al riepen. Heeft niets met hindsight te maken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:24 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Hadden we maar... geen hindsight bias?
Wat een pipoquote:
- 2128 besmettingen van daadwerkelijk de afgelopen 24 uurquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:17 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 7393
Totaal: 188876 (+7378 ivm -15 corr.)
Opgenomen: 111
Totaal: 13470
Opgenomen op IC*: 38
Huidig: 297
Totaal: 3630
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
Ik heb iets gemist, waar gaat dit over?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:24 schreef Confetti het volgende:
Gelijk naar een echte want nu Duitsland ook de deur heeft dichtgezet staan we er alleen voor.
Je weet hoe ze het buitenste deel van de atmosfeer van de zon noemen, toch?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ooit is de zon zo groot dat de aarde in de zon zit. Op die dag is er geen corona, en die dag is ook vandaag weer een stapje dichterbij gekomen.
Mwa. Zie het tot januari niet meer goed komen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nou ja, ooit gaat het wel weer een keer afvlakken en elke dag is er eentje
Het nadeel dat ik zie je dat de dag dat je dood gaat ook steeds dichterbij komt. Hmm.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:21 schreef Justin_Case het volgende:
Gebieden die inmiddels rood kleuren waren een week geleden of zo nog amper besmet. Als je het dus lang genoeg laat dooretteren krijg je vanzelf zulke hoge waardes elders. Lijkt mij dan h, ben ook maar viroloogje van FOK!quote:
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je weet hoe ze het buitenste deel van de atmosfeer van de zon noemen, toch?
Net zoals je bij de eerste golf ook alles al van mijlenver aan zag komenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Neu, allemaal dingen die 'we' voor de zomer al riepen. Heeft niets met hindsight te maken.
Last christmas I gave you coronaquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:25 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
It's the most wonderful time of the year![]()
It's the happiest season of all.
Groot verschil dan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
- 2128 besmettingen van daadwerkelijk de afgelopen 24 uur
Loopt een topic hier ergens over. Duitsland kan geen patienten overnemen omdat de druk daar ook hoger wordt en ze bedden gereserveerd moeten houden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:25 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Ik heb iets gemist, waar gaat dit over?
[..]
Last christmas I gave you corona
And the very next day you gave it away
Als het dan maar een beetje een winter wordt. Met zo'n vieze kwakkelwinter was iedereen al down en dat zal nu alleen maar erger worden.quote:
Als er inderdaad 11 dagen vertraging in de cijfers zit is het op zich logisch dat de dag 11 dagen geleden tot nu toe de hoogste score krijgt. Die wordt niet meer aangevuld.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
- 2128 besmettingen van daadwerkelijk de afgelopen 24 uur
- Geen overlijdens van de afgelopen 48 uur, 2 overlijdens van 10 oktober
- 1 oktober staat op 4541, dus die lijkt inderdaad op een plateau beland te zijn.
- 2 oktober staat op 4944, de nieuwe negatieve topper
God, wat is deze data een bende. Als ik toegang tot mn BI-systemen heb ga ik wel ff vergelijken met gisteren.
Echt hoor, maar ook alle jaren hierna.quote:
Ja moest er ook net nog aan denken LOLquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Thanks, vooralsnog nog steeds het allerhoogste aantal cases op 02-10, al kruipt 05-10 er wel heel kort tegenaanquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:24 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
https://pletdecurve.nl
Al was er volgens mij nog onduidelijkheid wat die datum precies representeert (testdatum, uitslagdatum?)
Inkoppertje: Wat let je, daar dan mee te beginnen ?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Krankzinnig, ik wil helemaal geen routekaart ik wil 2 weken lockdown.
Nouja, eigenlijk klopt dat wel jaquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Net zoals je bij de eerste golf ook alles al van mijlenver aan zag komen
[..]
Mwa. Onze economie had dit sowieso wel nodig. Door corona komt dit alleen maar in een stroomversnelling.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:27 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Echt hoor, maar ook alle jaren hierna.
Wat zal de totale ravage (schade) zijn, die kan ook immens worden.
En reken maar dat de ziekenhuisopnamen nog gaan verdubbelen in 2 weken tijd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Gebieden die inmiddels rood kleuren waren een week geleden of zo nog amper besmet. Als je het dus lang genoeg laat dooretteren krijg je vanzelf zulke hoge waardes elders. Lijkt mij dan h, ben ook maar viroloogje van FOK!
Die zijn al weer beter dan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er komen in de volgende weken nog een hoop registraties op 13 oktober bij, hoor.
Onze WC is in ieder geval gevuld met WC papier.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:29 schreef F.Sinatra het volgende:
Volgens mij verwachten veel mensen een lockdown.
Ik reed vanochtend langs de bouwmarkt en daar stond me toch een rij
Ik ben sinds maart m'n huis nauwelijks uit geweest, maar toch stijgt het aantal besmettingen. Ergo: het werkt alleen als iedereen het doet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Inkoppertje: Wat let je, daar dan mee te beginnen ?
Moet kunnen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:27 schreef appeleibanaan het volgende:
Ik zit vandaag meer op fok dan te werkenIk mis kantoor heel erg
Dat lijkt me niet zo goed voor de doorstroming.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Onze WC is in ieder geval gevuld met WC papier.
Alle jaren nog wel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:27 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Echt hoor, maar ook alle jaren hierna.
Wat zal de totale ravage (schade) zijn, die kan ook immens worden.
Universum draait niet om mij al schijnen sommigen te denken wel voor hun. Pa is risicogroep en die moet ook gewoon boodschappen kunnen blijven doen en af en toe wat doen zonder een rele kans op Corona.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Inkoppertje: Wat let je, daar dan mee te beginnen ?
Om te weten hoe dat gaat in een totally locked down: zet je electra uit, hoofdkraan dicht en blijf binnen.
Tot over twee weken.
Omdat je op kantoor tenminste een goede stoel hebt om in te FOK!en bedoel je?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:27 schreef appeleibanaan het volgende:
Ah, dat verklaart het!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:29 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet zo goed voor de doorstroming.
Ook niet om te wandelen of fietsen? Is toch niet goed manquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben sinds maart m'n huis nauwelijks uit geweest, maar toch stijgt het aantal besmettingen. Ergo: het werkt alleen als iedereen het doet.
Alle hangsloten uitverkochtquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:29 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Last christmas I gave you corona
And the very next day you gave it away
Ambtenaar gespot!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:27 schreef appeleibanaan het volgende:
Hoe kwamen jullie daar achter?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:00 schreef Randier het volgende:
Het zal wel lastig worden om de reguliere zorg door te laten gaan danquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:29 schreef capricia het volgende:
[..]
En reken maar dat de ziekenhuisopnamen nog gaan verdubbelen in 2 weken tijd.
Die was bedoeld als bevestiging dat het inderdaad 11 dagen lijkt te zijn, die aanname zaten we gisteren nog op. Er vanuit gaande dat ziekenhuisopnames eenzelfde curve volgen, kunnen we daarmee inschatten op hoeveel besmettingen we daadwerkelijk zaten in de dagen erna.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:27 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Als er inderdaad 11 dagen vertraging in de cijfers zit is het op zich logisch dat de dag 11 dagen geleden tot nu toe de hoogste score krijgt. Die wordt niet meer aangevuld.
Heb je btw een link naar deze grafiekjes, bvd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:18 schreef miss_sly het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Grafiekjes van LCPS bij de getallen.
Iedereen gaat een thuisbar bouwen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:29 schreef F.Sinatra het volgende:
Natuurlijk wel. Bijna elke dag een ommetje.quote:
Hoe bedoel je dit?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:28 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Mwa. Onze economie had dit sowieso wel nodig. Door corona komt dit alleen maar in een stroomversnelling.
Dat ook nog ja de druk op de zorg neemt weer absurde vormen aan. Moet gewoon even klaar zijn, terug naar acceptabele aantallen, weer een werkbaar dashboard krijgen en een functionerend BCO.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:29 schreef capricia het volgende:
[..]
En reken maar dat de ziekenhuisopnamen nog gaan verdubbelen in 2 weken tijd.
Is gewoon zo.quote:
Alleen die zijn Made in Chinaquote:
Ik denk alleen dat 2 weken niet echt zoden aan de dijk zet als ik heel eerlijk ben.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat ook nog ja de druk op de zorg neemt weer absurde vormen aan. Moet gewoon even klaar zijn, terug naar acceptabele aantallen, weer een werkbaar dashboard krijgen en een functionerend BCO.
Ik zie trouwens in dit staatje dat er ook nog resultaten bij worden geteld van augustus en half september, dat is ook wel een aardig achterlopende administratie danquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:24 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
https://pletdecurve.nl
Al was er volgens mij nog onduidelijkheid wat die datum precies representeert (testdatum, uitslagdatum?)
Ah zo, ja duidelijk. Is het nog een idee om de cijfers die wel van de afgelopen 24u (of 48u misschien) dagelijks in een aparte grafiek te zetten? Als die dan afbuigt is dat een redelijke indicatie van een stabilisatie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die was bedoeld als bevestiging dat het inderdaad 11 dagen lijkt te zijn, die aanname zaten we gisteren nog op. Er vanuit gaande dat ziekenhuisopnames eenzelfde curve volgen, kunnen we daarmee inschatten op hoeveel besmettingen we daadwerkelijk zaten in de dagen erna.
Zinvol? Geen idee. Maar laat wel zien dat sturen op besmettingscijfers die zo ver achterlopen niet zinvol zijn. Idealiter hadden ze 7 tot 14 dagen geleden al ingegrepen, maar volgens de data ging het toen nog 'prima' (tussen hele grote aanhalingstekens).
Indien ze dit niet fixen blijven we van niveau 3 naar niveau 4 en weer terug heen en weer gaan de komende maanden.
kwartje gevallen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:33 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ongezonde aandelenmarkt en het bijdrukken van de euro.
Gaat dat niet verstoppen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Onze WC is in ieder geval gevuld met WC papier.
Ik ga vanavond of morgen wel 's proberen om te kijken of ik een overlay kan maken van de afgelopen 14 dagen gemeld op de dag, tegen de meest recente dag oid.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:34 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Ah zo, ja duidelijk. Is het nog een idee om de cijfers die wel van de afgelopen 24u (of 48u misschien) dagelijks in een aparte grafiek te zetten? Als die dan afbuigt is dat een redelijke indicatie van een stabilisatie.
AEX had gisteren zijn beste dag sinds de zomer, die zijn allang weer met hele andere dingen bezig dan Corona. Dat geld bijprinten is alleen maar toegenomen door de historisch lage rente. Wat ook weer funest is voor de toch al behoorlijk stagnerende woningmarkt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:33 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ongezonde aandelenmarkt en het bijdrukken van de euro.
Precies dit ja, en dit is ook niet te handhaven.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:33 schreef Luke83 het volgende:
Ondertussen in de app groep:
-"OV wordt waarschijnlijk alleen voor noodzakelijke reizen, maar ik ga vrijdag nog gewoon lekker even een dagje Amsterdam doen"
-"we mogen eigenlijk maar drie mensen uitnodigen, maar komend weekend hebben wij een familiefeestje, iedereen al zo lang niet gezien"
Je kunt als overheid zoveel beperkingen opleggen en maatregelen nemen, maar als mensen dit gedrag blijven vertonen wordt het nooit wat. Lijkt alsof de urgentie volledig ontbreekt bij bepaalde mensen.
Uit de RIVM-file:quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:18 schreef Jazeg het volgende:
Het komt ze opvallend goed uit. Wat dat betreft.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Groot fan van User Wotte
Ik ga ook met de trein om te vliegen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:33 schreef Luke83 het volgende:
Ondertussen in de app groep:
-"OV wordt waarschijnlijk alleen voor noodzakelijke reizen, maar ik ga vrijdag nog gewoon lekker even een dagje Amsterdam doen"
-"we mogen eigenlijk maar drie mensen uitnodigen, maar komend weekend hebben wij een familiefeestje, iedereen al zo lang niet gezien"
Je kunt als overheid zoveel beperkingen opleggen en maatregelen nemen, maar als mensen dit gedrag blijven vertonen wordt het nooit wat. Lijkt alsof de urgentie volledig ontbreekt bij bepaalde mensen.
83% niet bekend waar de besmetting vandaan komt. Dan ben je inderdaad het zicht op de verspreiding wel een beetje kwijt.quote:
R 1.3quote:
Valt best mee toch.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Echt al vaak gepost ruim 1,5 uur geleden
Ja maar die was toen nog niet de definitieve versie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens de bron in de hoogste...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:37 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
In welke zitten we nu? En Naar welke gaan we
Pijnlijk. Zoals ze aangaven hebben we per direct minimaal 3 weken een R0 van 0,9 nodig om zeker te zijn dat de zorg niet overbelast raakt. Maar aangezien het er nog ver boven zit zijn we nog heel ver verwijderd van het punt waarop we echt uit de gevarenzone zijn. Gok dat de R0 pas onder de 1 komt over 2 weken (als de maatregelen van vandaag volledig effect hebben.quote:
Met daarbij wel dat week 39 en 40 die rekenmethode ook veranderd is. Zal geen wereld van verschil maken, maar wel verschil.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Uit de RIVM-file:
40 223274 23264 10.4
41 239639 33038 13.8
Week 41 nog onvolledig, totaal aantal testen lag geloof ik tegen de 280.000 aan.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:38 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Je mist de bovenste helft.
De Volkskrant poste eerder al de volledige versie.
Gemist...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat ongezond is. We zaten voor de coronacrisis al op het punt van 2008. Alle economische tegenspoed kan nu uit worden gelegd door corona. Terwijl we het al jaren afleggen een opkomende wereldmacht als China en onze banken ook al weer jaren ongezonde leningen afgeven.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:35 schreef Elan het volgende:
[..]
AEX had gisteren zijn beste dag sinds de zomer, die zijn allang weer met hele andere dingen bezig dan Corona. Dat geld bijprinten is alleen maar toegenomen door de historisch lage rente. Wat ook weer funest is voor de toch al behoorlijk stagnerende woningmarkt.
Mijn god wat een draak van een kaart.quote:
quote:Setting van besmetting onbekend: 83%
Fase WC papier hamsteren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:37 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
In welke zitten we nu? En Naar welke gaan we
Dus dan sluiten de sportscholenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:38 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Volgens de bron in de hoogste...
Zaken die ter overwegen zijn he.quote:
Hier de PDF:quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:34 schreef F.Sinatra het volgende:
]https://www.ad.nl/politie(...)~af79529d/177535734/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |