Hmmmmm bij mijn weten is ziekte thuis geen ontslaggrond.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Een collega van mijn vader z'n pensioenbaantje is ontslagen voor hetzelfde.
Z'n vrouw was positief getest, en hij was gewoon komen werken.
Niet heel gek natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:17 schreef Tijn het volgende:
Kunnen we dan voorzichtig concluderen dat de maatregelen die zijn ingegaan sinds de vorige persco weinig hebben uitgehaald?
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:17 schreef miss_sly het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 7393
Totaal: 188876 (+7378 ivm -15 corr.)
Opgenomen: 111
Totaal: 13470
Opgenomen op IC*: 38
Huidig: 297
Totaal: 3630
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)
Overleden: 35
Totaal: 6631
Dit lijkt inderdaad in een soort stroomversnelling te komen nu..quote:
Want?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:18 schreef Dejannn het volgende:
Die volledige lockdown gaat er dus komen.
Pas over 2 dagen volgens Mauricequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:17 schreef Tijn het volgende:
Kunnen we dan voorzichtig concluderen dat de maatregelen die zijn ingegaan sinds de vorige persco weinig hebben uitgehaald?
Wat je eigenlijk bij voorbaat al wel wist.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:17 schreef Tijn het volgende:
Was ook wel te verwachten toch?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit lijkt inderdaad in een soort stroomversnelling te komen nu..
Wel twee weekenden dichte sportkantines al.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:18 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Niet heel gek natuurlijk.
Mondkapjes zie je hier nihil, en ik kan me niet voorstellen dat de horeca sluiting om 22u erg effectief kan zijn.
Damn, dat is nog het meest alarmerende. Boven de 5% is er sprake van ongecontroleerde en dus onzichtbare verspreiding.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:18 schreef Jazeg het volgende:
Besmettingspercentage 18% dus. Landelijk. 😕
Dit zijn allemaal gepensioeneerden voor een paar uur per week, dus allemaal vette risico groep, dus ik kan mij voorstellen dat ze dan zeggen, het was leuk je gekend te hebben, maar we zoeken wel iemand anders.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmmmm bij mijn weten is ziekte thuis geen ontslaggrond.
Formeel is thuisblijven een advies... zodat er ook geen beroep kan worden gedaan op o.a. uitkering o.i.d.
Wel grappig, ik ken situaties dat mensen zijn ontslagen omdat ze thuisbleven vanwege verzorging ziek(t)e. De wereld nu op zijn kop. Wel een goede manier om op grond van onterecht ontslag en daardoor natuurlijk verstoorde werkrelatie; nog wat geld te peuren.
Omdat je toch hoopt dat het een keer afvlakt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:20 schreef Noppie2000 het volgende:
Waarom nog steeds geschrokt reageren op de cijfers?
Ook dat hielp weinig blijkbaarquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel twee weekenden dichte sportkantines al.
Dat mondkapjes niet significant bijdragen wisten we al.
Tuurlijk, maar dat vandaag verwachten is op zijn zachtst naïef. Zou dat de komende weken ook nog niet verwachten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat je toch hoopt dat het een keer afvlakt.
En vooral omdat het vorige week nog iets van 11-12 procent was.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:20 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Damn, dat is nog het meest alarmerende. Boven de 5% is er sprake van ongecontroleerde en dus onzichtbare verspreiding.
Ook wel genaamd: exponentiële groei.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Krankzinnig, ik wil helemaal geen routekaart ik wil 2 weken lockdown.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:18 schreef Jazeg het volgende:
Besmettingspercentage 18% dus. Landelijk. 😕
Ditquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:40 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het druipt natuurlijk wel heel ver door he.
1 miljoen mensen zijn werkzaam in de horeca sector.
Maar de leverancier krijgt geen/minder bestellingen, daardoor minder personeel nodig, ze rijden niet meer zo veel, minder vrachtwagens nodig, etc...
Dan heb je nog een gros van die 1 miljoen die minder/geen koopkracht meer hebben waar veel andere sectoren weer last van hebben.
Tja, dat is het geval bij exponentiële groei. In 1 verdubbelingscyclus (momenteel ongeveer 11 dagen) gaat een ziekenhuis van halfvol naar vol.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Krankzinnig, ik wil helemaal geen routekaart ik wil 2 weken lockdown.
Amsterdam is natuurlijk niet wezenlijk anders dan de rest van het land, lijkt gewoon een voorbode op wat je staat te wachten als je onvoldoende/niet ingrijpt.quote:
Verdubbeling iedere 10,3 dagen momenteel inderdaad..quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:21 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Tja, dat is het geval bij exponentiële groei. In 1 verdubbelingscyclus (momenteel ongeveer 11 dagen) gaat een ziekenhuis van halfvol naar vol.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Amsterdam is natuurlijk niet wezenlijk anders dan de rest van het land
Duurt langquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Pas over 2 dagen volgens Maurice
bohquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:21 schreef Justin_Case het volgende:
Ik zie nog steeds een lichtpuntje. De dag dat het af gaat vlakken komt ook steeds dichterbij.
Want?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:21 schreef Justin_Case het volgende:
Ik zie nog steeds een lichtpuntje. De dag dat het af gaat vlakken komt ook steeds dichterbij.
Ooit is de zon zo groot dat de aarde in de zon zit. Op die dag is er geen corona, en die dag is ook vandaag weer een stapje dichterbij gekomen.quote:
https://pletdecurve.nlquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:23 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben wel nieuwsgierig naar dat staartje wat iemand hier gisteren ook postte, 7300 positieve gevallen zijn er natuurlijk veel te veel, maar als je ze kunt terugvoeren naar de dag van besmetting geeft dit wel een beter beeld
Nou ja, ooit gaat het wel weer een keer afvlakken en elke dag is er eentjequote:
Hadden we maar... geen hindsight bias?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:24 schreef Scrummie het volgende:
Hadden we maar... tja. Ik zal er niet weer opnieuw over beginnen
It's the most wonderful time of the yearquote:
Neu, allemaal dingen die 'we' voor de zomer al riepen. Heeft niets met hindsight te maken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:24 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Hadden we maar... geen hindsight bias?
Wat een pipoquote:
- 2128 besmettingen van daadwerkelijk de afgelopen 24 uurquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:17 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 7393
Totaal: 188876 (+7378 ivm -15 corr.)
Opgenomen: 111
Totaal: 13470
Opgenomen op IC*: 38
Huidig: 297
Totaal: 3630
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
| Forum Opties | |
|---|---|