Ligt er aan hoe lang het gaat duren. Als we allemaal ons best doen kunnen de restaurants wellicht over enkele weken weer langzaam/klein openenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit is ook het einde van restaurants. De 22.00 sluiting was al belachelijk.
En wie gaat deze maand hun vaste lasten betalen dan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe lang het gaat duren. Als we allemaal ons best doen kunnen de restaurants wellicht over enkele weken weer langzaam/klein openen
Ik zie het somber in, met de koude winter die voor de deur staat.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe lang het gaat duren. Als we allemaal ons best doen kunnen de restaurants wellicht over enkele weken weer langzaam/klein openen
quote:Scientists Confirm Nevada Man Was Infected Twice With Coronavirus
A 25-year-old was infected twice with the coronavirus earlier this year, scientists in Nevada have confirmed. It is the first confirmed case of so-called reinfection with the virus in the U.S. and the fifth confirmed reinfection case worldwide.
The cases underscore the importance of social distancing and wearing masks even if you were previously infected with the virus, and they raise questions about how the human immune system reacts to the virus.
The two infections in the Nevada patient occurred about six weeks apart, according to a case study published Monday in the medical journal The Lancet. The patient originally tested positive for the virus in April and had symptoms including a cough and nausea. He recovered and tested negative for the virus in May.
https://www.npr.org/secti(...)ice-with-coronavirus
Ik lees dat gemeentelijke steun her en der wordt opgeworpen en horeca heeft hopelijk (niet allemaal overigens) wel reserves om korte periodes op te vangen. Het is nijpend. Ik hoop dat de overheid dan ook coulant is en afhaal wel toestaat bijvoorbeeld of toch (snel) gaat differentiëren tussen de vele types horeca.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En wie gaat deze maand hun vaste lasten betalen dan?
Zelfs als het bij een paar weken blijft is de ergste schade natuurlijk al geweest. Helemaal als ze nadien enkel in kleine mate weer open mogen. Zal me verbazen als de meerderheid van de restaurants een tweede lockdown ook nog steeds gaan overleven. Wij hebben meerdere restaurants in Delft die we graag bezoeken; ze hebben allemaal aangegeven failliet te gaan als ze nu dicht moeten. Afgelopen weken hebben ook niet mee geholpen. Zou ze bij de overheid sieren als ze eens onderscheid gaan maken tussen bv kroegen (veel meer contacten) en restaurants waar je normaal gesproken gewoon stil zit aan een tafeltje.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dergelijk maatwerk vinden mensen onduidelijk en levert je hier bakken kritiek op omdat het een halfslachtig, laf, onredelijk, nutteloos compromis zou zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfs als het bij een paar weken blijft is de ergste schade natuurlijk al geweest. Helemaal als ze nadien enkel in kleine mate weer open mogen. Zal me verbazen als de meerderheid van de restaurants een tweede lockdown ook nog steeds gaan overleven. Wij hebben meerdere restaurants in Delft die we graag bezoeken; ze hebben allemaal aangegeven failliet te gaan als ze nu dicht moeten. Afgelopen weken hebben ook niet mee geholpen. Zou ze bij de overheid sieren als ze eens onderscheid gaan maken tussen kroegen en restaurants waar je normaal gesproken gewoon stil zit aan een tafeltje.
Die reserves zijn wel op ondertussen hoor. Na de eerste sluiting is het overleven geweest voor de meesten met omzet die zwaar achterblijft dankzij alle horeca-gerichte maatregelen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik lees dat gemeentelijke steun her en der wordt opgeworpen en horeca heeft hopelijk (niet allemaal overigens) wel reserves om korte periodes op te vangen. Het is nijpend. Ik hoop dat de overheid dan ook coulant is en afhaal wel toestaat bijvoorbeeld of toch (snel) gaat differentiëren tussen de vele types horeca.
De overheid en onderscheid.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfs als het bij een paar weken blijft is de ergste schade natuurlijk al geweest. Helemaal als ze nadien enkel in kleine mate weer open mogen. Zal me verbazen als de meerderheid van de restaurants een tweede lockdown ook nog steeds gaan overleven. Wij hebben meerdere restaurants in Delft die we graag bezoeken; ze hebben allemaal aangegeven failliet te gaan als ze nu dicht moeten. Afgelopen weken hebben ook niet mee geholpen. Zou ze bij de overheid sieren als ze eens onderscheid gaan maken tussen bv kroegen (veel meer contacten) en restaurants waar je normaal gesproken gewoon stil zit aan een tafeltje.
Nutteloos zou ik het niet noemen. Nu raak je onnodig veel meer mensen dan strikt noodzakelijk zou hoeven te zijn. Als ik om me heen kijk en verhalen op het internet lees willen mensen juist meer maatwerk. Niet alles op één hoop gooien.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dergelijk maatwerk vinden mensen onduidelijk en levert je hier bakken kritiek op omdat het een halfslachtig, laf, onredelijk, nutteloos compromis zou zijn.
Makkelijk roepen totdat het jezelf raakt natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:35 schreef gniffie het volgende:
Waarom is het zo'n probleem dat restaurants failliet gaan dan? Laat lekker alle spullen binnen staan en maak een doorstart na de winter. Ok, mensen gaan sowieso veel geld verliezen maar qua verloren kennis en verlies van werkgelegenheid zien we daar over een paar maanden niets van terug.
Kortzichtig, sorry, maar een ander woord kan ik er niet voor gebruiken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:35 schreef gniffie het volgende:
Waarom is het zo'n probleem dat restaurants failliet gaan dan? Laat lekker alle spullen binnen staan en maak een doorstart na de winter. Ok, mensen gaan sowieso veel geld verliezen maar qua verloren kennis en verlies van werkgelegenheid zien we daar over een paar maanden niets van terug.
Ik vermoed dat ze dat laten zoals het is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:37 schreef Elan het volgende:
OV staat trouwens nergens expliciet als onderdeel vermeldt bij de risicowaardes wellicht komt daar een eigen plan van aanpak voor? Of zouden ze dat gewoon laten zoals het is?
Ja, ik ben het met je eens, maar dat standpunt doet het dus verrassend slecht.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nutteloos zou ik het niet noemen. Nu raak je onnodig veel meer mensen dan strikt noodzakelijk zou hoeven te zijn. Als ik om me heen kijk en verhalen op het internet lees willen mensen juist meer maatwerk. Niet alles op één hoop gooien.
Het blijft niet bij de restaurants maar gaat doorwerken in de hele keten. Dus groothandels, voedselverwerkende industrie en landbouw gaan het ook weer voelen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:35 schreef gniffie het volgende:
ik werd volgens mij getest door een ziek lekker wijfquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Mietje.
Stelt toch niks voor man, zelfs mijn neefje van 10 moest niet huilen.
Ik vermoed sterk dat de hoofdeconoom van de ABN AMRO een andere insteek heeft dan de 3 ministers van verantwoordelijk voor de economiequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:38 schreef Jojoke het volgende:
Uit het verhaal van de journalisten bij Jinek gisteravond begreep ik dat het trio Hoekstra, Wiebes en Koolmees de oorzaak zijn van de halfslachtige maatregelen die we tot dusver steeds hadden. Dat terwijl de hoofdeconoom van de ABN AMRO gisteren in Nieuwsuur zat te verkondigen dat hard en tijdig ingrijpen uiteindelijk beter voor de economie is dan pappen en nathouden.
Alleen ov enigszins. Prima vergelijkbaar dus. Vooral met de grote verschillen in aantallen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:24 schreef Da_Sandman het volgende: [..] En op andere gebieden weer totaal niet dus in zijn geheel niet te vergelijken.
Het druipt natuurlijk wel heel ver door he.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:35 schreef gniffie het volgende:
Laten we dan wel zo eerlijk zijn: als iemand vorig jaar z'n baan was verloren, werd er niet om gekeken en was je op jezelf. Velen doen alleen sympatiek omdat de schaal groter is en omdat het hip is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Makkelijk roepen totdat het jezelf raakt natuurlijk.
En het personeel, en de gezinnen, de GGZ, etc etcquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:38 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het blijft niet bij de restaurants maar gaat doorwerken in de hele keten. Dus groothandels, voedselverwerkende industrie en landbouw gaan het ook weer voelen.
Iets met vaste lasten, investeringen en verplichtingen die ondernermers aan -en over de rand van de afgrond drukt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:35 schreef gniffie het volgende:
Lekker maat gelijk mooi kijkje in decolleté. Elk nadeel heb z'n voordeel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:39 schreef Tjacka het volgende:
[..]
ik werd volgens mij getest door een ziek lekker wijf
Verschil was dat het toen ging om een enkele (horeca) onderneming, en niet de hele sector. Subtiel verschilquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:40 schreef EksDeeDeeDee het volgende:
[..]
Laten we dan wel zo eerlijk zijn: als iemand vorig jaar z'n baan was verloren, werd er niet om gekeken en was je op jezelf. Velen doen alleen sympatiek omdat de schaal groter is en omdat het hip is.
Was het een andere niet-essentiele sector, dan kreeg je van de horeca ondernemers hooguit "ja het is klote", en dat was het. Iedereen lijdt aan normaliteitsbias
In een maanlandingspak blijft er tenminste nog iets over om te dromen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:39 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Tja voor de economie (die het goed uitkomt om af te schrijven) kan het wel beter zijn maar geldt dat ook voor de onderliggende mens ?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:38 schreef Jojoke het volgende:
Uit het verhaal van de journalisten bij Jinek gisteravond begreep ik dat het trio Hoekstra, Wiebes en Koolmees de oorzaak zijn van de halfslachtige maatregelen die we tot dusver steeds hadden. Dat terwijl de hoofdeconoom van de ABN AMRO gisteren in Nieuwsuur zat te verkondigen dat hard en tijdig ingrijpen uiteindelijk beter voor de economie is dan pappen en nathouden.
Maar, was dat wij 'ziek lekker' of was dat lekker wijf ziek?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:39 schreef Tjacka het volgende:
[..]
quote:De prijs staat dit jaar in het teken van het coronavirus en hoe goed de burgemeesters hun stad dienen met zekerheid en bescherming. Criteria zijn verder: moed, ijver en integriteit. De lijst wordt nog aangevuld. Op dit moment staan er zestig burgemeesters op uit dertig landen
En de eigenaar van het pand hoeft dan geen huur te ontvangen, want zijn hypotheekverstrekker zet ook alles even stil... wil je de financiële wereld ook nog op zijn reet hebben?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:35 schreef gniffie het volgende:
Het is altijd kut als iemand failliet gaat, of zijn/haar baan verliest. Dat is een gegeven. Net als dat het ook altijd kut is als er iemand overlijd. Maar daar huilen we ook niet met z'n allen om in normale omstandigheden. Dat is niet te doen voor alle individuele gevallen wereldwijd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:40 schreef EksDeeDeeDee het volgende:
[..]
Laten we dan wel zo eerlijk zijn: als iemand vorig jaar z'n baan was verloren, werd er niet om gekeken en was je op jezelf. Velen doen alleen sympatiek omdat de schaal groter is en omdat het hip is.
Was het een andere niet-essentiele sector, dan kreeg je van de horeca ondernemers hooguit "ja het is klote", en dat was het. Iedereen lijdt aan normaliteitsbias
Telt natuurlijk nogal mee.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Verschil was dat het toen ging om een enkele (horeca) onderneming, en niet de hele sector. Subtiel verschil
Als ze deze prijs wint gaat wat mij betreft 2020 de boeken in als legendarisch, vol van tegenstellingen. Volkomen terecht dat Halsema wint!quote:
True maar dat gaat sowieso gebeuren of je nu restaurants gaat supporten terwijl ze dicht zijn of niet. Al het geld wat je nu in restaurants gaat stoppen gaat grotendeels naar de torenhoge onrealistische huren van de panden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:40 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het druipt natuurlijk wel heel ver door he.
1 miljoen mensen zijn werkzaam in de horeca sector.
Maar de leverancier krijgt geen/minder bestellingen, daardoor minder personeel nodig, ze rijden niet meer zo veel, minder vrachtwagens nodig, etc...
Dan heb je nog een gros van die 1 miljoen die minder/geen koopkracht meer hebben waar veel andere sectoren weer last van hebben.
Ik vond het wel een logisch verhaal. De economische schade komt door stijgende besmettingen. Daardoor passen mensen hun gedrag aan en nemen bestedingen af. Dan kan je vervolgens beter een forse maatregel nemen die de besmettingen echt terug dringen, want na een korte dip nemen de bestedingen vervolgens weer toe doordat de besmettingen zijn gedaald. Bij pappen en nathouden is er sprake van continue economische schade, zonder zicht op echte verbetering.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vermoed sterk dat de hoofdeconoom van de ABN AMRO een andere insteek heeft dan de 3 ministers van verantwoordelijk voor de economie
is toch gewoon volslagen krankzinnig, Amsterdam is al een maand top 5 in de meeste besmettingen Europees gezien.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ze deze prijs wint gaat wat mij betreft 2020 de boeken in als legendarisch, vol van tegenstellingen. Volkomen terecht dat Halsema wint!
Ofzo...
Ja, maar #woke, #freedepiepol, #blm, #éénvanonsquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:45 schreef Elan het volgende:
[..]
is toch gewoon volslagen krankzinnig, Amsterdam is al een maand top 5 in de meeste besmettingen Europees gezien.
Welnee die gaan even eten halen bij de Macquote:
Dat staat dus letterlijk in m'n post.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Verschil was dat het toen ging om een enkele (horeca) onderneming, en niet de hele sector. Subtiel verschil
Ja, laten we dat doen!quote:
Jij weetquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Lekker maat gelijk mooi kijkje in decolleté. Elk nadeel heb z'n voordeel.
het is me te omslachtig allemaal die stemming anders zou ik het wel op haar doen alleen al om haar die prijs schaamteloos in ontvangst zien te nemenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:45 schreef Elan het volgende:
[..]
is toch gewoon volslagen krankzinnig, Amsterdam is al een maand top 5 in de meeste besmettingen Europees gezien.
Leugens.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:48 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Jij weet
had als enige geen mondkapje op
Zeg, het is hier geen SC, hou eens op.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:48 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Jij weet
had als enige geen mondkapje op
Pak hem aan!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Zeg, het is hier geen SC, hou eens op.
Alle economische modellen zijn het met hem eens.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vermoed sterk dat de hoofdeconoom van de ABN AMRO een andere insteek heeft dan de 3 ministers van verantwoordelijk voor de economie
Opzich aardig dat er nog wat overlegd wordt en niet alle maatregelen zomaar worden geaccepteerd.quote:
Nog een sprankje hoop dat je zaken mogen open blijven.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Opzich aardig dat er nog wat overlegd wordt en niet alle maatregelen zomaar worden geaccepteerd.
Want daar ging je wel vanuit?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Opzich aardig dat er nog wat overlegd wordt en niet alle maatregelen zomaar worden geaccepteerd.
Dat lijkt me nu de vijand massaal aan de poorten staat niet gewenst. Er moet juist doorgepakt en autoritair gehandeld worden nu, als iemand niet mee wil.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je mag me best even langer dan 20 seconde geven en zet de volgende keer even een TR ipv dit, scheelt vegen. Bedankt.quote:
...in de wereld van (kr)omdenken waar Halsema wordt genomineerd voor haar prestaties dat bij de trend dat veel zich omgekeerd en geïnverteerd heeft.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ze deze prijs wint gaat wat mij betreft 2020 de boeken in als legendarisch, vol van tegenstellingen. Volkomen terecht dat Halsema wint!
Ofzo...
quote:Volgens het nieuwe Europese kleurensysteem van ECDC is Nederland al code rood terwijl wij nog in niveau 1 ('waakzaam') van onze routekaart zitten.
"Een gebied wordt rood als er meer dan 50 positieve testen [per 100.000/14 dagen] zijn en het percentage boven de 4 procent ligt."
quote:Kleurcodes om besmetting aan te geven voortaan in hele Europese Unie gelijk
Vandaag, 12:41
De 27 landen van de Europese Unie gaan allemaal dezelfde kleuren gebruiken om aan te geven in welke mate het coronavirus heerst in een regio. Al sinds de zomer probeert de Europese Commissie om landen dezelfde criteria te laten gebruiken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://nos.nl/l/2352130
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Maatwerk is niet te handhaven, net als de situatie die we nu hebben.. zijn gewoon geen mensen voor. En alles en iedereen gaat straks weer op zoek naar mazen, gaten en holen om alsnog hun dingetje te kunnen doen.. ik zie al bijna de auto's vol randstedelijke feestneuzen die op vrijdagavond aan een 'tour de kroeg' in Twente gaan omdat het daar allemaal nog wel open is, of omdat iemand ergens een illegaal schuurfeestje weet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nutteloos zou ik het niet noemen. Nu raak je onnodig veel meer mensen dan strikt noodzakelijk zou hoeven te zijn. Als ik om me heen kijk en verhalen op het internet lees willen mensen juist meer maatwerk. Niet alles op één hoop gooien.
[..]
Makkelijk roepen totdat het jezelf raakt natuurlijk.
Die kwam onverachtquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
bepaalde figuren denken dat de APK-plicht ook uitstel krijgt, omdat je met een verlopen rijbewijs ook langer mag blijven rijden. 'wegens corona'
Nee, de APK is verplicht, zelfs als je auto niet vanaf de openbare weg zichtbaar is. pas als het kenteken is geschorst, ben je tijdens de schorsing niet verplicht om de APK te laten uitvoeren. er volgt twee maanden na het verlopen van de APK automatisch een boete van 149 euro.
Een rijbewijs wat 1 februari 2020 is verlopen dien je tot en met uiterlijk 30 november 2020 te verlengen.
Ja, vooral vergeten dat dit een democratie is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:54 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat lijkt me nu de vijand massaal aan de poorten staat niet gewenst. Er moet juist doorgepakt en autoritair gehandeld worden nu, als iemand niet mee wil.
Het was niet omdat ik het lang vond duren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je mag me best even langer dan 20 seconde geven en zet de volgende keer even een TR ipv dit, scheelt vegen. Bedankt.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Eurhmm..... Als er geen uitwedstrijden meer zijn, tegen wie moet je dan spelen. Tegen een ander elftal van dezelfde voetbalclub?
Democratie is en blijft een groot goed, daar mag wat mij betreft in geen enkele omstandigheid aan voorbij gegaan worden, wat de reden ook is. Je kunt de beslismomenten inkorten, maar de Jonge, Rutte of Grapperhaus beslissen niet in hun ééntje.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:54 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat lijkt me nu de vijand massaal aan de poorten staat niet gewenst. Er moet juist doorgepakt en autoritair gehandeld worden nu, als iemand niet mee wil.
Sarcasme vriend....quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Eurhmm..... Als er geen uitwedstrijden meer zijn, tegen wie moet je dan spelen. Tegen een ander elftal van dezelfde voetbalclub?
Kasja, als je nu je kop niet houdt doe je volgende verkiezingen niet mee, oke!?@!quote:
Sinds wanneer heeft het volk hier wat te vertellen? Ga toch weg manquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, vooral vergeten dat dit een democratie is.
Dus toen 2 ministers weg waren, was het in 15 minuten geregeld?quote:
Sinds 1917?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sinds wanneer heeft het volk hier wat te vertellen? Ga toch weg man![]()
Ja, alsof ik daar op doel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sinds wanneer heeft het volk hier wat te vertellen? Ga toch weg man![]()
haha wtf...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:00 schreef Randier het volgende:
Ze bestaan echt hoor: collega van me is positief getest, maar kwam met die wetenschap toch naar de werkvloer en had contact met verschillende mensen. Hij is nu naar huis gestuurd.
Tja...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:00 schreef Randier het volgende:
Ze bestaan echt hoor: collega van me is positief getest, maar kwam met die wetenschap toch naar de werkvloer en had contact met verschillende mensen. Hij is nu naar huis gestuurd.
Op staande voet wmb.. krijg je gezeik mee als werkgever, maar ik betwijfel of een rechter je als werkgever in het ongelijk stelt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:00 schreef Randier het volgende:
Ze bestaan echt hoor: collega van me is positief getest, maar kwam toch naar de werkvloer en had contact met verschillende mensen. Hij is nu naar huis gestuurd.
Jullie hebben hem wel een paar rotkletsen gegeven neem ik aan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:00 schreef Randier het volgende:
Een collega van mijn vader z'n pensioenbaantje is ontslagen voor hetzelfde.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:00 schreef Randier het volgende:
Ja, en twee mensen die de dag ervoor nog met 'm in een busje hebben gezeten vinden het niet zo nodig zichzelf te laten testen. Ondanks dat één van de twee hoofdpijn en druk op de borst heeft (en een BMI van ik schat 50).quote:
Zou zo iemand dus per direct ontslaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:00 schreef Randier het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |