abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195606030
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die constante discussie over cijfers achterhouden over overlijdens of ze met of door Covid overleden zijn worden wel vermoeiend. Het lijkt mij dat er op dit moment in de ziekenhuizen geen tijd is om dat goed uit te zoeken, en dat dat later wel gecorrigeerd wordt. Ik weet niet of die patiënten bij een patholoog komen te liggen of niet, dat zou een mooi moment zijn.

Maar lekker boeiend of ze met of door Covid overleden zijn in die statistieken. De oversterftecijfers van het CBS leg je daar overheen, en je hebt een goed beeld. Het is op dit moment echt niet zo'n big deal als 't gemaakt wordt.
En voor de duizendste keer, sterfgevallen zijn niet de reden voor de maatregelen en zijn dat ook nooit geweest.
pi_195606036
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:39 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bij deze de volledige routekaart inclusief waar Nederland momenteel staat.

Hierbij ook de PDF in goede kwaliteit.
https://www.volkskrant.nl(...)maatregelen_1310.pdf
Niks over thuiswerken. Right.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:44:34 #203
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195606044
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het scenario waar we voor mitigatie gaan en nooit meer een lockdown krijgen ongeacht de hoeveelheid besmettingen.
Maar wat is het voordeel van 'een lockdown' en waar staat dat 'we' gaan voor 'mitigatie'?
Antifa
pi_195606052
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En voor de duizendste keer, sterfgevallen zijn niet de reden voor de maatregelen en zijn dat ook nooit geweest.
Dat zeg ik toch ook helemaal nergens? Lees eens terug. Ik reageer op een post van mir met een tweet over: "Jamaar gaan mensen met of door Covid dood"
pi_195606054
Ze moeten nog even iemand inhuren om het schema meer visueel te maken.
pi_195606066
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik word niet vrolijk van dat schema en dat zit 'm dan met name in de onduidelijkheid er van. Werk gewoon met eenvoudige visuele omschrijvingen, kort en bondige tekstjes etc.
Die wordt nog wel 6x aangepast tot het overzichtelijker is. Belangrijkste is dat we het eindelijk hebben.
pi_195606070
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Eindelijk, de Ierland routekaart! Positief nieuws. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
Vind dit mijlenver van de Ierland routekaart afstaan als ik eerlijk ben.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195606075
Wel fijn dat de Eredivisie door lijkt te kunnen gaan *O* in elk geval gewoon voetbal kijken op zondag
blablablabla
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:46:13 #209
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195606083
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die constante discussie over cijfers achterhouden over overlijdens of ze met of door Covid overleden zijn worden wel vermoeiend. Het lijkt mij dat er op dit moment in de ziekenhuizen geen tijd is om dat goed uit te zoeken, en dat dat later wel gecorrigeerd wordt. Ik weet niet of die patiënten bij een patholoog komen te liggen of niet, dat zou een mooi moment zijn.

Maar lekker boeiend of ze met of door Covid overleden zijn in die statistieken. De oversterftecijfers van het CBS leg je daar overheen, en je hebt een goed beeld. Het is op dit moment echt niet zo'n big deal als 't gemaakt wordt.
neuh joh een virus wat over de hele wereld verspreid is dat makkelijk overdraagbaar is die pathogeen is in mensen en een totaal onbekend ziektebeeld oplevert met sowieso al symptomen in longen, bloed en hersens waarvan een aantal wellicht blijvend die ook nog eens lethaal zijn in een aantal gevallen, is inderdaad no big deal... Gebeurt elke jaar wel een keer ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_195606087
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:44 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar wat is het voordeel van 'een lockdown' en waar staat dat 'we' gaan voor 'mitigatie'?
Ik reageerde op de tweet van van der Linden. En het voordeel van een lockdown is dat je op die manier relatief snel het aantal besmettingen naar beneden kan halen ipv dat je het maar op laat bouwen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195606091
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:37 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Nogmaals een grafiek over Zweden.. En de verschillen met de andere landen. Kom niet aanzetten met de bevolkingsdichtheid. Frankrijk/Spanje is ook niet volledig dichtbevolkt. Ook namelijk alleen maar in de grote steden.
Wat wil je hiermee zeggen? Zweden heeft veel harder ingegrepen dan de meeste landen op een veel eerder stadium. Het was pas toen die landen bergafwaarts gingen, dat ze nog harder ingrepen. Daar kan je meerdere conclusies uit halen, maar iedereen leest het liefst "zware maatregels zijn niet nodig" dan "zware maatregels zijn niet nodig wanneer het volk al afstand houdt", of welk ander narratief er ook speelt.

De ironie van het hele verhaal is juist dat Nederland bijna hetzelfde deed als Zweden, maar globaal gezien onder de radar bleef eind lente / begin zomer, terwijl Zweden door iedereen werd aangekeken.
pi_195606093
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:44 schreef wpor het volgende:

[..]

Jawel hoor.
pi_195606095
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De richtlijn is 25-9 aangepast zo te zien.
Hm, interessant. Zou wel willen weten wat de vals-positief ratio is daarmee, dan kunnen we beter corrigeren daarop. Als de vals-positief ratio 0,1% was en die gaat nu omhoog is dat natuurlijk wel belangrijk.

Niet direct relevant voor de te nemen maatregelen, maar laat beter zien wat we wel en niet kunnen.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:47:01 #214
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195606102
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:44 schreef wpor het volgende:

[..]

Omdat de wens tot thuiswerken de standaard is ongeact welk niveau.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195606121
quote:
88s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

neuh joh een virus wat over de hele wereld verspreid is dat makkelijk overdraagbaar is die pathogeen is in mensen en een totaal onbekend ziektebeeld oplevert met sowieso al symptomen in longen, bloed en hersens waarvan een aantal wellicht blijvend die ook nog eens lethaal zijn in een aantal gevallen, is inderdaad no big deal... Gebeurt elke jaar wel een keer ;)
Ik reageerde op een post van mir1986 met daarin een Tweet dat er een complot gezien wordt in de overlijdens met of door Covid. Ik zeg helemaal niet dat het no big deal is, ik zeg dat of iemand met of door Covid overleden is in de statistieken no big deal is. Liever op dit moment een hoger cijfer in de sterftes, dan een te laag cijfer.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2020 11:49:33 ]
pi_195606136
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:47 schreef Dven het volgende:

[..]

Omdat de wens tot thuiswerken de standaard is ongeact welk niveau.
Er staat gewoon "Thuiswerken, tenzij het niet anders kan. Afspraken met werkgevers en vakbonden over striktere naleving van bestaande protocollen."
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:49:14 #217
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195606147
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:57 schreef RipCity het volgende:

[..]

Mensen gaan ook gewoon naar Amsterdam. Daar zijn meer besmettingen als toen in code rood gebieden in Frankrijk . Dus wat is je punt?
Mijn punt is dat je het niet begrepen hebt als je voor recreatie een rood gebied inreist, of het nu is voor de tour in Frankrijk of een terrasje in Amsterdam.
pi_195606148
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Er staat gewoon "Thuiswerken, tenzij het niet anders kan. Afspraken met werkgevers en vakbonden over striktere naleving van bestaande protocollen."
Wassen neus zoals we inmiddels weten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195606151
Echt vervelend dat we straks blijkbaar niet eens meer normaal kunnen trainen.
Met 1,5 meter afstand zwemmen nu iedereen weer in conditie is, is echt niet te doen met 4 teams tegelijk.

Wedstrijden begrijp ik echt oprecht, maar de training ook verbieden in de normale vorm terwijl het voornamelijk om de verplaatsingen gaat, is echt vervelend.

I know, first world problems, en misschien beetje egoïstisch, maar sporten is voor mij een belangrijke uitlaatklep.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:49:26 #220
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195606152
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik reageerde op een post van mir1986 met daarin een Tweet dat er een complot gezien wordt in de overlijdens met of door Covid. Ik zeg helemaal niet dat het no big deal is, ik zeg dat of iemand met of door Covid overleden is in de statistieken no big deal is.
Ah zo mee eens
pi_195606161
Geldt de routekaart voor de regio of landelijk?
pi_195606164
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wassen neus zoals we inmiddels weten.
Klopt. Valt me sowieso wat tegen hoor, het komt nog steeds erg vrijblijvend over allemaal.
pi_195606174
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:49 schreef _serial_ het volgende:
Echt vervelend dat we straks blijkbaar niet eens meer normaal kunnen trainen.
Met 1,5 meter afstand zwemmen nu iedereen weer in conditie is, is echt niet te doen met 4 teams tegelijk.

Wedstrijden begrijp ik echt oprecht, maar de training ook verbieden in de normale vorm terwijl het voornamelijk om de verplaatsingen gaat, is echt vervelend.

I know, first world problems, en misschien beetje egoïstisch, maar sporten is voor mij een belangrijke uitlaatklep.
Dan alles weer dichtgooien dan maar
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:50:27 #224
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195606175
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar dan zitten we nu dus in zeer ernstig... alleen de maatregelen zijn daar nog niet.

Wie heeft dit schematje gemaakt?
pi_195606176
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik mis nog niveautje 'Zorgeloos' met geen noemenswaardige dreiging meer (door vaccin bijv). Met maatregel: Fuck de 1,5 meter!
Is nog verre toekomstmuziek maar wie bepaalt wanneer dit prachtschema niet meer van toepassing is? Lager dan waakzaam schijnt het nu niet te kunnen.
I'll give you something to do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')