De regering betaalt linksom of rechtsom sowieso hun inkomen als ze daar niet zelf voor kunnen zorgen. En we kunnen niet jarenlang alles openhouden met steun.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:25 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En daar kunnen honderdduizenden mensen mee aan het werk? Of alleen voor het minimumloon? Terwijl ze normaal gesproken misschien wel 1,5 keer zoveel verdienden. Maar nee, dat maakt niet uit, ze hoeven hun huur/hypotheek of boodschappen toch niet te betalen.
wat is het dan, ze mogen openblijven maar geen klanten ontvangen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Geen idee waar jij het over hebt en de regering sluit geen enkel bedrijf.
Nee, dat is geen toelichting dat is je stelling gewoon opnieuw droppen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is wel een toelichting. We maken nu nauwelijks gebruik van de horeca en dat blijft voorlopig wel zo. In de horeca werken veel studenten en jongeren en die kunnen prima een ander bijbaantje doen. Genoeg vacatures.
Precies, daar was ik al bang voor. Maar de vraag op zich is natuurlijk interessant en legitiem.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het idee is natuurlijk dat mensen geen negatieve test krijgen die stiekem toch positief zijn, dus in tegenstelling tot wat die loser Van Haga er van maakt met zn PCRGATE-geschreeuw, is het juist om het aantal besmettingen beter in kaart te brengen en om besmettingen tegen te gaan.
Nee, jij leest selectief en negeert mijn voorbeelden en die van een andere user. Ik ga niet voor jou opzoeken welke laaggeschoolde vacatures nu openstaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:27 schreef OProg het volgende:
[..]
Het lukt je dus gewoon niet om een concreet antwoord te geven omdat je lekker met je onderbuik aan het posten ben.
Naja, ik ga ook maar weer eens verder met mijn werk.
Nee, maar hoe denk je dat de regering hen betaalt? Dat doen ze door de ontvangen belastinginkomsten en dat zal wel weer inhouden dat er na de verkiezingen volop bezuinigd zal gaan worden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De regering betaalt linksom of rechtsom sowieso hun inkomen als ze daar niet zelf voor kunnen zorgen. En we kunnen niet jarenlang alles openhouden met steun.
Nogmaals: geen idee waar jij het over hebt, maar dit heb ik nooit beweerd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat is het dan, ze mogen openblijven maar geen klanten ontvangen?
Nee, dat betekent het helemaal niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:31 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, maar hoe denk je dat de regering hen betaalt? Dat doen ze door de ontvangen belastinginkomsten en dat zal wel weer inhouden dat er na de verkiezingen volop bezuinigd zal gaan worden.
Alsof alle mensen in de horeca laaggeschoold zijn. Bizar hoe makkelijk je er over denkt en hoeveel mensen er reageren op die vacatures.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, jij leest selectief en negeert mijn voorbeelden en die van een andere user. Ik ga niet voor jou opzoeken welke laaggeschoolde vacatures nu openstaan.
Ehm, nee. Wat een onzin.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:31 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, maar hoe denk je dat de regering hen betaalt? Dat doen ze door de ontvangen belastinginkomsten en dat zal wel weer inhouden dat er na de verkiezingen volop bezuinigd zal gaan worden.
Ik zou jou over 2 jaar nog wel weer willen spreken. Ik durf te wedden dat er dan volop bezuinigd is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat betekent het helemaal niet.
Nee, dat heb ik nooit beweerd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:32 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Alsof alle mensen in de horeca laaggeschoold zijn. Bizar hoe makkelijk je er over denkt en hoeveel mensen er reageren op die vacatures.
Dat is zeker zo, maar het moet wel duidelijk zijn, ook in de cijfers. Op het moment dat je de testmethode aanpast en mogelijkerwijs meer vals-positieven krijgt moet je terughoudender zijn met maatregelen dan wanneer je die testmethode niet aanpast.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het idee is natuurlijk dat mensen geen negatieve test krijgen die stiekem toch positief zijn, dus in tegenstelling tot wat die loser Van Haga er van maakt met zn PCRGATE-geschreeuw, is het juist om het aantal besmettingen beter in kaart te brengen en om besmettingen tegen te gaan.
je doet niet andersquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nogmaals: geen idee waar jij het over hebt, maar dit heb ik nooit beweerd.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dit werkt niet mensen. Ik ben voor een constructieve dialoog, maar dit werkt natuurlijk niet.
Zou zomaar kunnen, zo'n systeem is goud. Maar is dit landelijk of lokaal, de verschillen in aantallen besmettingen zijn regionaal en zelfs lokaal bizar groot.quote:
Als heel land zitten we nu in Ernstig (niveau 3) maar lokaal ook in Zeer Ernstig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Haha. Zitten we nou op niveau lichtroze, roze of donkerroze?
Amsterdam valt in niveau 'afdrijven', dat is niveau 6. Staat niet op de kaart omdat je na 4 al af bent.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen, zo'n systeem is goud. Maar is dit landelijk of lokaal, de verschillen in aantallen besmettingen zijn regionaal en zelfs lokaal bizar groot.
Leeuwarden valt in zorgelijk en Amsterdam eigenlijk in de schaal die niet bestaat maar na zeer ernstig zou komen qua signaalwaardes.
Geen koopavonden vind ik nog steeds onzinnig, maar misschien willen ze lege straten na 20:00 uur zodat de handhaving makkelijker is. Hopelijk zijn er leuke programma's en films op tv en Netflix dit najaar.quote:
Lijkt me stug. Inconsistent, onlogisch en diverse schrijffouten.quote:
Ja het zorgt er wel voor dat het aantal gerapporteerde besmettingen hoog ligt tov het aantal ziekenhuisgevallen. Maar dat blijkt ook wel uit de ziekenhuisopnames, die blijven relatief achterlopen. Als die echter toch óók blijven toenemen dan moet er ook nog steeds ingegrepen worden, daar verandert zo'n test verder niets aan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies, daar was ik al bang voor. Maar de vraag op zich is natuurlijk interessant en legitiem.
Er is geen noodzaak toe, nee. De overheid had in 2019 gewoon een overschot op het budget van de overheid, dat zal wel wegvallen ja maar dat noodzaakt geen bezuinigingen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:33 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, de overheid zal niet gaan bezuinigen?
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Amsterdam valt in niveau 'afdrijven'.
Zweden is economisch zwaarder getroffen dan buurlanden Noorwegen, Denemarken en Finland.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:37 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Nogmaals een grafiek over Zweden.. En de verschillen met de andere landen. Kom niet aanzetten met de bevolkingsdichtheid. Frankrijk/Spanje is ook niet volledig dichtbevolkt. Ook namelijk alleen maar in de grote steden.
Die 60% is nog steeds ver weg in het meest optimistische scenario helaas.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:29 schreef TheVulture het volgende:
Als je toch de verhalen leest van mensen die voor hun gevoel asymptomatisch zijn en toch besmet blijken vraag ik me echt af hoeveel mensen dit virus al niet gewoon onbewust gehad hebben. Hopelijk zitten we stukken dichter bij een soort van groepsimmuniteit dan we denken....
Ik heb het niet over de buurlanden. Ik heb het over Spanje, Frankrijk, Italië. Wij vergelijken ons ook met deze landen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zweden is economisch zwaarder getroffen dan buurlanden Noorwegen, Denemarken en Finland.
Land is gewoon weer in volle gang gezet. Lekker hoor zo'n lockdownquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
die zijn er ook nog niet klaar mee hoor, kan zo weer terug komen
Ik ben echt geen fan van dit soort schemaatjes. Nu zeg je gewoon bij x-aantal besmetting doen wij x en z. Terwijl a en b misschien voor problemen zorgen, maar daar wordt nog niet op geacteerd want zo staat het niet in het schema. Probeer zo snel mogelijk te traceren waar de pijn zit en blijft weg bij dergelijke generieke schema's.quote:
Dit voorspeld een hoop ellende. Onbegrijpelijk.quote:
zolang de grenzen dicht zijn is het nog niet normaal natuurlijk, neemt niet weg dat ik wel respect voor hun aanpakquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Land is gewoon weer in volle gang gezet. Lekker hoor zo'n lockdown
Die constante discussie over cijfers achterhouden over overlijdens of ze met of door Covid overleden zijn worden wel vermoeiend. Het lijkt mij dat er op dit moment in de ziekenhuizen geen tijd is om dat goed uit te zoeken, en dat dat later wel gecorrigeerd wordt. Ik weet niet of die patiënten bij een patholoog komen te liggen of niet, dat zou een mooi moment zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:37 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Nogmaals een grafiek over Zweden.. En de verschillen met de andere landen. Kom niet aanzetten met de bevolkingsdichtheid. Frankrijk/Spanje is ook niet volledig dichtbevolkt. Ook namelijk alleen maar in de grote steden.
Wat dan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit voorspeld een hoop ellende. Onbegrijpelijk.
De richtlijn is 25-9 aangepast zo te zien.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is zeker zo, maar het moet wel duidelijk zijn, ook in de cijfers. Op het moment dat je de testmethode aanpast en mogelijkerwijs meer vals-positieven krijgt moet je terughoudender zijn met maatregelen dan wanneer je die testmethode niet aanpast.
Als ze bijvoorbeeld op 1 oktober die methodiek aangepast hebben en er komen (noem maar even iets) 10% vals-positieven bij, dan verklaart dat een groot deel van die sprong. Als die methodiek in juli al aangepast is, is 't op dit moment irrelevant.
Ben 't wel volledig met je eens dat een vals-negatief hierin veel slechter nieuws is dan een vals-positief.
Behoorlijke maatregelenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:39 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij deze de volledige routekaart inclusief waar Nederland momenteel staat.
Het scenario waar we voor mitigatie gaan en nooit meer een lockdown krijgen ongeacht de hoeveelheid besmettingen.quote:
Ik vermoed dat het is gedaan om aan te sluiten bij internationale criteria (waar veelal met een CT waarde van 35 of 37 wordt gewerkt als afkapwaarde voor een positieve uitslag, tussen de 35 en 45 is "zwak positief" en wordt vaak dan voor een tweede keer getest), maar we zullen het antwoord van de minister afwachten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |