Ligt echt aan de plaats.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:55 schreef Benny het volgende:
[..]
Huh? Volgens mij is het centrum toch echt merendeel detailhandel, deeltje service en horeca.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Het nieuwswaardige is de herbesmetting.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
En de chemo die haar immuunsysteem reset. Geen t/b cell memory dus.
Maar dat sensatiebeluste krantje (zelfde niveau als de telegraaf inmiddels) impliceert weer dat iedereen opnieuw besmet kan raken met hun clickbaittitel.
Amsterdam niet hoor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:55 schreef Benny het volgende:
[..]
Huh? Volgens mij is het centrum toch echt merendeel detailhandel, deeltje service en horeca.
Niet geraakt is wel makkelijk. Dit jaar heeft me minimaal 40k gekost tot nu toe, maar dat overleven we wel. Gezondheid is op dit moment belangrijker.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:43 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Jullie worden vast niet persoonlijk geraakt door de lockdown. Zullen niet jullie baan kwijt raken. Anders zou je er niet zo gemakkelijk over denken.
Ik denk dat ik heel goed voor mijzelf kan en mag bepalen waar ik wel of niet blij van word en of ik mij wel of niet als slachtoffer ga zien omdat het financieel een tijd minder zal lopen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:52 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hoe kan je dan blij worden van een vuurtje stoken?
Mensen gaan ook gewoon naar Amsterdam. Daar zijn meer besmettingen als toen in code rood gebieden in Frankrijk . Dus wat is je punt?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Of rood hoor. Ik ga hem niet nog een keer opzoeken, maar in het Corona-vakantietopic stond het pareltje over de rood verklaarde gebieden in Frankrijk: "Dat het rood is betekent niet dat je niet kunt gaan. Ik ga lekker naar de tour!" o.i.d.
Welke sector zit je bedrijf?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik denk dat ik heel goed voor mijzelf kan en mag bepalen waar ik wel of niet blij van word en of ik mij wel of niet als slachtoffer ga zien omdat het financieel een tijd minder zal lopen.
Het is toch ook een simpele kwestie van vraag en aanbod?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar als we geen winkels over houden omdat die massaal op de fles gaan, de horeca minder mag... Wat blijft er dan nog over van de gezelligheid van een stadshart?
Ik heb gisteren het originele artikel erbij gepakt toen volgens mij Jor_Dii het postte. De vrouw zat 2 dagen in haar nieuwe chemo, dus had ook immuunonderdrukkers.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Pas in de tweede alinea erbij vermelden dat ze een zeldzame vorm van kanker heeft die haar erg heeft verzwakt. Kwaliteitskrant AD.
Tja dat geldt ook voor mensen die vroegtijdig overlijden nu.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:55 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Deels wel eens hoor.
Maar dat zou liever de marktwerking moeten uitmaken dan een virus.
Maakt het alsnog niet meer of minder nieuwswaardig.quote:
Dit is zo bekend, haha. Ik had paar jaar terug een leaseauto die bijna aan 't eind van zn termijn zat, en die moest al ingeleverd worden. Toen kreeg ik tijdelijk een leenauto, daarna een pooleauto en had mn nieuwe auto besteld, dus in 3 maanden tijd stonden er 4 verschillende auto's voor de deur.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:50 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Je zult je verbazen wat mensen bezig houdt joh.
Ik werk al jaren thuis. Woon in een mooi huis, heb een mooie auto op de oprit staan, maar die staat er dus elke dag.
Toen het huis net klaar was, en we erin trokken had ik na 2 maandjes politie aan de deur omdat iemand in de buurt het verdacht vond dat er wel dure spullen waren maar niemand werkte
![]()
Deze epidemie gaat gewoon maatschappelijke veranderingen met zich mee brengen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:56 schreef Noek het volgende:
En het zijn de magnaten die het wel redden, hoor. Daarmee haal je de ziel er wel uit maar goed, als mensen er geen boterham minder om vreten dan vinden ze dat we daar wel even over na moeten denken. Als jij maar niet geraakt wordt.
Toont wel aan dat daar in elk geval een vorm van sociale controle is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is zo bekend, haha. Ik had paar jaar terug een leaseauto die bijna aan 't eind van zn termijn zat, en die moest al ingeleverd worden. Toen kreeg ik tijdelijk een leenauto, daarna een pooleauto en had mn nieuwe auto besteld, dus in 3 maanden tijd stonden er 4 verschillende auto's voor de deur.
Is er iemand in de buurt bij de buren gaan 'onderzoeken' wat voor werk ik deed, en heeft de politie gebeld want 'ze wilde geen drugscriminelen in de straat'
Echt, was goud.
Hoe lang wil je het volhouden dan? De horeca eindeloos schadeloosstellen omdat er een virus is?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is toch ook een simpele kwestie van vraag en aanbod?
Als er echt teveel horeca is gaan er wel zaken failliet.
Als er te weinig is openen er vanzelf nieuwe zaken.
Het kunstmatig ingrijpen in de markt werkt hiervoor nergens.
En gevoelsmatig worden dit soort uitspraken altijd gedaan uit een oogpunt waarvan persoon X iets vindt over een ander en hij/zij dit maar niks vindt.
Waarom is minder horeca een goed idee? @:capricia
In veel steden en dorpen is al jaren sprake van leegstand in het centrum dat ziet er echt niet uit. Maar misschien heeft het klassieke stadshart zijn beste tijd ook wel gewoon gehad en moeten we er woningen neerzetten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is toch ook een simpele kwestie van vraag en aanbod?
Als er echt teveel horeca is gaan er wel zaken failliet.
Als er te weinig is openen er vanzelf nieuwe zaken.
Het kunstmatig ingrijpen in de markt werkt hiervoor nergens.
En gevoelsmatig worden dit soort uitspraken altijd gedaan uit een oogpunt waarvan persoon X iets vindt over een ander en hij/zij dit maar niks vindt.
Waarom is minder horeca een goed idee? @:capricia
er wordt niet echt geld in die bedrijven gepompt, meer dan een salarisondersteuning is het niet, gaan ze failliet zou het de samenleving net zoveel kosten aan ww etc.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:02 schreef capricia het volgende:
Maar wel omdat je je af kunt vragen of je eindeloos maatschappelijk geld in dit soort bedrijven moet blijven pompen.
Er zijn mensen die de helft verdienen van wat jij verdient. Logisch dat het jou minder raakt als je al 100k per jaar verdient. Met 60k per jaar kan je ook nog goed rondkomen. Ik heb het over de mensen in de horeca die meestal een laag salaris hebben, etc. Die kunnen de klappen niet zo gemakkelijk opvangen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet geraakt is wel makkelijk. Dit jaar heeft me minimaal 40k gekost tot nu toe, maar dat overleven we wel. Gezondheid is op dit moment belangrijker.
Ik denk ook niet dat iemand er makkelijk over denkt. Als iemand persoonlijk geraakt wordt is het logisch dat diegene zijn of haar eigen 'bubbel' gaat beschermen. Als mijn vrouw of dochter onevenredig veel last gaan krijgen van de maatregelen ga ik er ook tegen ageren. Als iemand een paar straten verderop het heeft vind ik het vervelend en roep ik niet: "Meh, lekker boeiend", maar hou ik er wel afstand van. Dat is mens eigen.
Ik vind het voor iedereen vervelend, maar zal niet zo hard knokken voor iemand die ik niet ken. Ik denk dat iedereen dat heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |