Ditquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:58 schreef Dven het volgende:
Op zich, zo'n lekkere herfstlockdown. Beetje vuur stoken, wat films kijken, lange wandelingen met de honten, 's avonds wat sterks achterover tikken samen met wat maten tijdens een kaartspel. Genot
Er is nooit het idee geweest dat er maar 6000 besmettingen zijn, sowieso moet je voor alles een inschatting maken welke fractie van de besmettingen je wél ziet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:36 schreef Confetti het volgende:
De overheid heeft natuurlijk de beschikking over veel meer data dan wij zien op het dashboard. Aangezien ze zo hard ingrijpen vrees ik dat het onder de oppervlakte meer borrelt dan die 6 duizend besmettingen.
Jullie worden vast niet persoonlijk geraakt door de lockdown. Zullen niet jullie baan kwijt raken. Anders zou je er niet zo gemakkelijk over denken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:42 schreef satecl het volgende:
[..]
DitLekker in het achtertuintje een vuurtje stoken met wat herfstbock en spotify lijstje aan. Niks mis mee.
De plaatselijke horeca vraag zijn TOZO, TVL en NOW aan. Iedereen happy
Voor iets dat een half jaar maximaal gaat duren? Ik krijg flashbacks naar de economische crisis van 2008 toen we bouwvakkers massaal hebben hebben omgeschoold en ander werk laten zoeken omdat er toch geen werk was.quote:
Lekker in je eentje, gezellig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:42 schreef satecl het volgende:
[..]
DitLekker in het achtertuintje een vuurtje stoken met wat herfstbock en spotify lijstje aan. Niks mis mee.
De plaatselijke horeca vraag zijn TOZO, TVL en NOW aan. Iedereen happy
Tijdens de eerste golf is mijn omzet met 50% gedaald en hetzelfde verwacht ik nu weer. In tegenstelling tot jij heb ik geen recht op honderden potjes en uitkeringen. Spreek in het vervolg dus maar gewoon voor jezelf.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:43 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Jullie worden vast niet persoonlijk geraakt door de lockdown. Zullen niet jullie baan kwijt raken. Anders zou je er niet zo gemakkelijk over denken.
Volgens mij mag je gewoon 2 of 3 vrienden uitnodigen?quote:
Ik geloof niet dat je niemand in de buurt mag hebben.quote:
We maken er een gezellig feestje vanquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:43 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Jullie worden vast niet persoonlijk geraakt door de lockdown. Zullen niet jullie baan kwijt raken. Anders zou je er niet zo gemakkelijk over denken.
Kies je zelf voor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:45 schreef Dven het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jij heb ik geen recht op honderden potjes en uitkeringen.
Als je mijn buurman geeft dan geef ik je dan aan zodra ik zie dat jullie ook maar 1x 1.5 meter bij elkaar in de buurt komen. Haal hele politiekorps erbij.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:45 schreef satecl het volgende:
[..]
Volgens mij mag je gewoon 2 of 3 vrienden uitnodigen?
Uhh, ik heb gewoon een baan in het onderwijs.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Tijdens de eerste golf is mijn omzet met 50% gedaald en hetzelfde verwacht ik nu weer. In tegenstelling tot jij heb ik geen recht op honderden potjes en uitkeringen. Spreek in het vervolg dus maar gewoon voor jezelf.
Drie keer gelezen, nog steeds geen idee.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:46 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Als je mijn buurman geeft dan geef ik je dan aan zodra ik zie dat jullie ook maar 1x 1.5 meter bij elkaar in de buurt komen. Haal hele politiekorps erbij.
Lekker knuffelen onder de mistletoe straks in december.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:45 schreef Elan het volgende:
[..]
We maken er een gezellig feestje van. Zulke mensen zijn extreem vermoeiend.
Wtf staat hier.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:46 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Als je mijn buurman geeft dan geef ik je dan aan zodra ik zie dat jullie ook maar 1x 1.5 meter bij elkaar in de buurt komen. Haal hele politiekorps erbij.
Je doet maar.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:46 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Schuimbekkend.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:46 schreef Draak31 het volgende:
[..]
En omdat die mensen hard geraakt worden, wat ontzettend kut is, moet iedereen maar gaan zitten kniezen. Hoe durf je te relativeren en een positieve instelling te hebben.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:46 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Uhh, ik heb gewoon een baan in het onderwijs.
Dus ik heb het niet over mezelf, maar wel over alle mensen die keihard geraakt worden door deze maatregelen.
Gewoon met je elleboog beuken onder die tak want de romantiek is er wel uit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lekker knuffelen onder de mistletoe straks in december.
Ja joh, lekker elkaar verraden. Veel plezier met je buren controleren de komende periode.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:46 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ik denk dat het inderdaad een utopie is om te denken dat dat niet gaat gebeuren. Welke maatregelen dan ook.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lekker knuffelen onder de mistletoe straks in december.
Of rood hoor. Ik ga hem niet nog een keer opzoeken, maar in het Corona-vakantietopic stond het pareltje over de rood verklaarde gebieden in Frankrijk: "Dat het rood is betekent niet dat je niet kunt gaan. Ik ga lekker naar de tour!" o.i.d.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:35 schreef Simmertje het volgende:
[..]
We konden er wel gewoon naar toe en dat deden we ook massaal, ondanks code oranje.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:10 schreef _serial_ het volgende:
Hier mocht het ook lange tijd niet benoemd worden hoor.
Maar na een podcast van een IC baas Armand Girbes van Amsterdamse UMC komt er toch meer in de media
[..]
Veel coronapatiënten met migratieachtergrond op ic’s: ‘Taalproblemen kunnen rol spelen’
Het mag wel benoemd worden hoor. Sterker nog, dit is toch exact het artikel waar we het afgelopen zondagmiddag al over hebben gehad (of zaterdag zelfs)? Het is al uitvoerig aan bod gekomen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:27 schreef _serial_ het volgende:
Daarnaast is dit momenteel actualiteit wat speelt op de IC, dus waarom zou ik dit nu niet mogen delen?
Ze is 89 jaar en had kanker. Helaas kan je dan inderdaad overlijden aan complicaties van de chemo en is een griep ook al dodelijk. Of een wond dat niet geneest.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:48 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)oronavirus~a8b4288a/
We hebben weer een primeur.
Pas in de tweede alinea erbij vermelden dat ze een zeldzame vorm van kanker heeft die haar erg heeft verzwakt. Kwaliteitskrant AD.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:48 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)oronavirus~a8b4288a/
We hebben weer een primeur.
Gewoon vol op de bek pakken, corona krijgen we vroeg of laat toch allemaal wel een keer.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:48 schreef Noek het volgende:
[..]
Gewoon met je elleboog beuken onder die tak want de romantiek is er wel uit.
Die user hier zonder mondkapje in een duidelijk veel te drukke kroeg in Parijsquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Of rood hoor. Ik ga hem niet nog een keer opzoeken, maar in het Corona-vakantietopic stond het pareltje over de rood verklaarde gebieden in Frankrijk: "Dat het rood is betekent niet dat je niet kunt gaan. Ik ga lekker naar de tour!" o.i.d.
Je zult je verbazen wat mensen bezig houdt joh.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:48 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja joh, lekker elkaar verraden. Veel plezier met je buren controleren de komende periode.
Ja. Spreek dus voor jezelf maar absoluut niet meer voor mij. Mijn inkomstendaling is er namelijk wel degelijk bij een lockdown. Dat ik er dan alsnog met alle liefde het beste én leukste van maak en van probeer in te zien is aan mij.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:46 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Uhh, ik heb gewoon een baan in het onderwijs.
Dus ik heb het niet over mezelf, maar wel over alle mensen die keihard geraakt worden door deze maatregelen.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:50 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Je zult je verbazen wat mensen bezig houdt joh.
Ik werk al jaren thuis. Woon in een mooi huis, heb een mooie auto op de oprit staan, maar die staat er dus elke dag.
Toen het huis net klaar was, en we erin trokken had ik na 2 maandjes politie aan de deur omdat iemand in de buurt het verdacht vond dat er wel dure spullen waren maar niemand werkte
![]()
Controleer alles. Neem ook beelden op als bewijs voor de politie. 1x 1.5 meter afstand negeren en ik heb het op beeld.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:48 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja joh, lekker elkaar verraden. Veel plezier met je buren controleren de komende periode.
Kree?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:46 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Klopt allemaal, maar ze is kennelijk wel degelijk overleden aan de gevolgen van Corona en niet aan de griep of de chemo of een wond.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:49 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ze is 89 jaar en had kanker. Helaas kan je dan inderdaad overlijden aan complicaties van de chemo en is een griep ook al dodelijk. Of een wond dat niet geneest.
Hoe kan je dan blij worden van een vuurtje stoken?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ben hier dan ook niet over aan het janken. Goed blijven lezen voor je denkt te moeten reageren. Mevrouw stelt namelijk dat ikzelf vast niet word geraakt door een lockdown. Terwijl mijn inkomstenderving dus wel degelijk groot is en ze dus niet zo vooringenomen moet reageren.
Scrummie, niet zo hard je best doen want dan ga je Elan zijn kant op en daar is écht nog nooit iemand beter van geworden.
quote:
Ik ben het ergens wel eens met deze post, maar dat voelt toch een beetje fout ofzo.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:50 schreef capricia het volgende:
Ik weet niet of het maatschappelijk wel slim is om alle horeca maar eindeloos te blijven subsidiëren.
We hebben best veel horeca. Hele centra bestaan voor 80% uit horeca.
Een beetje minder kan geen kwaad.
Klopt, er is teveel horeca. Maar hoe ga je bepalen wat wel en wat niet? Prachtige familiebedrijven die al jaren net het hoofd boven water kunnen houden sluiten en de mega concerns die het kunnen lijden open houden?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:50 schreef capricia het volgende:
Ik weet niet of het maatschappelijk wel slim is om alle horeca maar eindeloos te blijven subsidiëren.
Maar als we geen winkels over houden omdat die massaal op de fles gaan, de horeca minder mag... Wat blijft er dan nog over van de gezelligheid van een stadshart?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:50 schreef capricia het volgende:
Ik weet het niet zeker, maar denk het welquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]. Dit is iets typisch Nederlands toch?
Zeer matige troll.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:51 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Controleer alles. Neem ook beelden op als bewijs voor de politie. 1x 1.5 meter afstand negeren en ik heb het op beeld.
En de chemo die haar immuunsysteem reset. Geen t/b cell memory dus.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Pas in de tweede alinea erbij vermelden dat ze een zeldzame vorm van kanker heeft die haar erg heeft verzwakt. Kwaliteitskrant AD.
Nederland heeft zichzelf met de reisadviezen compleet in eigen voet geschoten door met de meest bizarre adviezen te komen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Of rood hoor. Ik ga hem niet nog een keer opzoeken, maar in het Corona-vakantietopic stond het pareltje over de rood verklaarde gebieden in Frankrijk: "Dat het rood is betekent niet dat je niet kunt gaan. Ik ga lekker naar de tour!" o.i.d.
Het nieuwswaardige is de herbesmetting.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:49 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ze is 89 jaar en had kanker. Helaas kan je dan inderdaad overlijden aan complicaties van de chemo en is een griep ook al dodelijk. Of een wond dat niet geneest.
Huh? Volgens mij is het centrum toch echt merendeel detailhandel, deeltje service en horeca.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:50 schreef capricia het volgende:
Deels wel eens hoor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:50 schreef capricia het volgende:
Ligt echt aan de plaats.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:55 schreef Benny het volgende:
[..]
Huh? Volgens mij is het centrum toch echt merendeel detailhandel, deeltje service en horeca.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Het nieuwswaardige is de herbesmetting.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
En de chemo die haar immuunsysteem reset. Geen t/b cell memory dus.
Maar dat sensatiebeluste krantje (zelfde niveau als de telegraaf inmiddels) impliceert weer dat iedereen opnieuw besmet kan raken met hun clickbaittitel.
Amsterdam niet hoor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:55 schreef Benny het volgende:
[..]
Huh? Volgens mij is het centrum toch echt merendeel detailhandel, deeltje service en horeca.
Niet geraakt is wel makkelijk. Dit jaar heeft me minimaal 40k gekost tot nu toe, maar dat overleven we wel. Gezondheid is op dit moment belangrijker.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:43 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik heel goed voor mijzelf kan en mag bepalen waar ik wel of niet blij van word en of ik mij wel of niet als slachtoffer ga zien omdat het financieel een tijd minder zal lopen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:52 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hoe kan je dan blij worden van een vuurtje stoken?
Mensen gaan ook gewoon naar Amsterdam. Daar zijn meer besmettingen als toen in code rood gebieden in Frankrijk . Dus wat is je punt?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Welke sector zit je bedrijf?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik denk dat ik heel goed voor mijzelf kan en mag bepalen waar ik wel of niet blij van word en of ik mij wel of niet als slachtoffer ga zien omdat het financieel een tijd minder zal lopen.
Het is toch ook een simpele kwestie van vraag en aanbod?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar als we geen winkels over houden omdat die massaal op de fles gaan, de horeca minder mag... Wat blijft er dan nog over van de gezelligheid van een stadshart?
Ik heb gisteren het originele artikel erbij gepakt toen volgens mij Jor_Dii het postte. De vrouw zat 2 dagen in haar nieuwe chemo, dus had ook immuunonderdrukkers.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Pas in de tweede alinea erbij vermelden dat ze een zeldzame vorm van kanker heeft die haar erg heeft verzwakt. Kwaliteitskrant AD.
Tja dat geldt ook voor mensen die vroegtijdig overlijden nu.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:55 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Deels wel eens hoor.
Maar dat zou liever de marktwerking moeten uitmaken dan een virus.
Maakt het alsnog niet meer of minder nieuwswaardig.quote:
Dit is zo bekend, haha. Ik had paar jaar terug een leaseauto die bijna aan 't eind van zn termijn zat, en die moest al ingeleverd worden. Toen kreeg ik tijdelijk een leenauto, daarna een pooleauto en had mn nieuwe auto besteld, dus in 3 maanden tijd stonden er 4 verschillende auto's voor de deur.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:50 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Je zult je verbazen wat mensen bezig houdt joh.
Ik werk al jaren thuis. Woon in een mooi huis, heb een mooie auto op de oprit staan, maar die staat er dus elke dag.
Toen het huis net klaar was, en we erin trokken had ik na 2 maandjes politie aan de deur omdat iemand in de buurt het verdacht vond dat er wel dure spullen waren maar niemand werkte
![]()
Deze epidemie gaat gewoon maatschappelijke veranderingen met zich mee brengen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:56 schreef Noek het volgende:
En het zijn de magnaten die het wel redden, hoor. Daarmee haal je de ziel er wel uit maar goed, als mensen er geen boterham minder om vreten dan vinden ze dat we daar wel even over na moeten denken. Als jij maar niet geraakt wordt.
Toont wel aan dat daar in elk geval een vorm van sociale controle is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is zo bekend, haha. Ik had paar jaar terug een leaseauto die bijna aan 't eind van zn termijn zat, en die moest al ingeleverd worden. Toen kreeg ik tijdelijk een leenauto, daarna een pooleauto en had mn nieuwe auto besteld, dus in 3 maanden tijd stonden er 4 verschillende auto's voor de deur.
Is er iemand in de buurt bij de buren gaan 'onderzoeken' wat voor werk ik deed, en heeft de politie gebeld want 'ze wilde geen drugscriminelen in de straat'
Echt, was goud.
Hoe lang wil je het volhouden dan? De horeca eindeloos schadeloosstellen omdat er een virus is?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is toch ook een simpele kwestie van vraag en aanbod?
Als er echt teveel horeca is gaan er wel zaken failliet.
Als er te weinig is openen er vanzelf nieuwe zaken.
Het kunstmatig ingrijpen in de markt werkt hiervoor nergens.
En gevoelsmatig worden dit soort uitspraken altijd gedaan uit een oogpunt waarvan persoon X iets vindt over een ander en hij/zij dit maar niks vindt.
Waarom is minder horeca een goed idee? @:capricia
In veel steden en dorpen is al jaren sprake van leegstand in het centrum dat ziet er echt niet uit. Maar misschien heeft het klassieke stadshart zijn beste tijd ook wel gewoon gehad en moeten we er woningen neerzetten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En gevoelsmatig worden dit soort uitspraken altijd gedaan uit een oogpunt waarvan persoon X iets vindt over een ander en hij/zij dit maar niks vindt.
er wordt niet echt geld in die bedrijven gepompt, meer dan een salarisondersteuning is het niet, gaan ze failliet zou het de samenleving net zoveel kosten aan ww etc.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:02 schreef capricia het volgende:
Maar wel omdat je je af kunt vragen of je eindeloos maatschappelijk geld in dit soort bedrijven moet blijven pompen.
Er zijn mensen die de helft verdienen van wat jij verdient. Logisch dat het jou minder raakt als je al 100k per jaar verdient. Met 60k per jaar kan je ook nog goed rondkomen. Ik heb het over de mensen in de horeca die meestal een laag salaris hebben, etc. Die kunnen de klappen niet zo gemakkelijk opvangen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet geraakt is wel makkelijk. Dit jaar heeft me minimaal 40k gekost tot nu toe, maar dat overleven we wel. Gezondheid is op dit moment belangrijker.
Ik denk ook niet dat iemand er makkelijk over denkt. Als iemand persoonlijk geraakt wordt is het logisch dat diegene zijn of haar eigen 'bubbel' gaat beschermen. Als mijn vrouw of dochter onevenredig veel last gaan krijgen van de maatregelen ga ik er ook tegen ageren. Als iemand een paar straten verderop het heeft vind ik het vervelend en roep ik niet: "Meh, lekker boeiend", maar hou ik er wel afstand van. Dat is mens eigen.
Ik vind het voor iedereen vervelend, maar zal niet zo hard knokken voor iemand die ik niet ken. Ik denk dat iedereen dat heeft.
Haha nee niet de politie, wel de halve buurt om te checken of toch niemand z'n bestelbus kwijt was.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Toont wel aan dat daar in elk geval een vorm van sociale controle is.
Iets anders dan de wijk in Oosterhout waar ze een lok bestelbus vol drugsafval geparkeerd hadden, handschoenen en gasmasker op de voorbank, anijsgeur tot en met, maar niemand heeft de politie gebeld, wekenlang heeft de bestelbus daar gestaan.
Veel meer dan een miljoen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Maakt het alsnog niet meer of minder nieuwswaardig.
Overigens is het 'resetten' een aanname van een FOK!-user en geen vaststaand gegeven en in dezen dus bijvoorbeeld een probleem voor alle mensen met een auto-immuunziekte. Dat zijn er in Nederland al een klein miljoen.
die zijn er ook nog niet klaar mee hoor, kan zo weer terug komenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:03 schreef Scrummie het volgende:
Ondertussen in Nieuw Zeeland:
[ afbeelding ]
Juichen en zingen in een vol stadion, in Nieuw-Zeeland mag het weer
Ik ben jaloers
Het voordeel van leven op een eiland. Zelfs hier zijn de Waddeneilanden er relatief makkelijk vanaf gekomen tot nu toe.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:03 schreef Scrummie het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben jaloers
Uiteraard, maar het is alleen al tof om te zien dat het daar nu momenteel weer kan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
die zijn er ook nog niet klaar mee hoor, kan zo weer terug komen
'quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik denk dat ik heel goed voor mijzelf kan en mag bepalen waar ik wel of niet blij van word en of ik mij wel of niet als slachtoffer ga zien omdat het financieel een tijd minder zal lopen.
Tenzij je een nieuw haardje meteen uitstampt. Helaas gaf de GGD het bij ons in Amsterdam na een week alweer op.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze daar zo rigoureus te werk dat het binnen drie weken weer onder controle is. Al is dat ook net wat makkelijker te organiseren als je op een eiland woont dat eigenlijk alleen per vliegtuig te bereiken is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja, dat het een eiland is zal helpen inderdaad. En ook niet heel groot natuurlijk, lage bevolkingsdichtheid etc.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:06 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het voordeel van leven op een eiland. Zelfs hier zijn de Waddeneilanden er relatief makkelijk vanaf gekomen tot nu toe.
Nou nee, je kan nu nog met belastinggeld 2 jaar alle horeca betalen. Of je laat ze failliet gaan en 80% heeft binnen een paar maanden een baan. Waarvan de meeste in een andere sector waar we als samenleving meer behoefte aan hebben dan horeca. Je moet die pleister er alleen wel af durven trekken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
er wordt niet echt geld in die bedrijven gepompt, meer dan een salarisondersteuning is het niet, gaan ze failliet zou het de samenleving net zoveel kosten aan ww etc.
Wel lekker als je grenzen hebt die je kunt sluiten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:03 schreef Scrummie het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben jaloers
Hebben ze het ooit wel serieus genoeg geprobeerd, dat zullen we voorlopig niet weten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tenzij je een nieuw haardje meteen uitstampt. Helaas gaf de GGD het bij ons in Amsterdam na een week alweer op.
Zuid-Korea, Thailand, Vietnam, China zijn geen eilanden. Te kort door de bocht om de succesvolle aanpak van eilandstaten te versimpelen tot ‘is ze alleen gelukt omdat het eilanden zijn’quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:06 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het voordeel van leven op een eiland. Zelfs hier zijn de Waddeneilanden er relatief makkelijk vanaf gekomen tot nu toe.
denk eerder dat ze het reizen pas hadden moeten toestaan op het moment dat ze het testen en BCO op orde hadden, maar de druk van de KLM cs was te grootquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tenzij je een nieuw haardje meteen uitstampt. Helaas gaf de GGD het bij ons in Amsterdam na een week alweer op.
Veel van die mensen hebben geen 100k uitgegeven aan studies, opleidingen, trainingen en ga zo maar door, maar ik heb niet zo'n zin om de discussie te hebben om te verantwoorden waarom ik een bepaalde hoeveelheid geld verdien.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:04 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Er zijn mensen die de helft verdienen van wat jij verdient. Logisch dat het jou minder raakt als je al 100k per jaar verdient. Met 60k per jaar kan je ook nog goed rondkomen. Ik heb het over de mensen in de horeca die meestal een laag salaris hebben, etc. Die kunnen de klappen niet zo gemakkelijk opvangen.
Dit mag je toelichten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou nee, je kan nu nog met belastinggeld 2 jaar alle horeca betalen. Of je laat ze failliet gaan en 80% heeft binnen een paar maanden een baan. Waarvan de meeste in een andere sector waar we als samenleving meer behoefte aan hebben dan horeca. Je moet die pleister er alleen wel af durven trekken.
We zouden eens moeten kijken welke sectoren er straks belangrijk zijn om ons uit de financiële ellende (die er komen gaat) te trekken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou nee, je kan nu nog met belastinggeld 2 jaar alle horeca betalen. Of je laat ze failliet gaan en 80% heeft binnen een paar maanden een baan. Waarvan de meeste in een andere sector waar we als samenleving meer behoefte aan hebben dan horeca. Je moet die pleister er alleen wel af durven trekken.
en het is ook nog steeds niet back to normal, je kan er nog niet naar toequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze daar zo rigoureus te werk dat het binnen drie weken weer onder controle is. Al is dat ook net wat makkelijker te organiseren als je op een eiland woont dat eigenlijk alleen per vliegtuig te bereiken is.
Thailand en Vietnam is puur omdat ze de grenzen potdicht hebben gehouden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:09 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zuid-Korea, Thailand, Vietnam, China zijn geen eilanden. Te kort door de bocht om de succesvolle aanpak van eilandstaten te versimpelen tot ‘is ze alleen gelukt omdat het eilanden zijn’
Zuid-Korea is geen eiland maar het scheelt natuurlijk heel weinig als je enige buurland de grens dichter dan dicht heeft en er misschien 2 man per dag over mogen steken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:09 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zuid-Korea, Thailand, Vietnam, China zijn geen eilanden. Te kort door de bocht om de succesvolle aanpak van eilandstaten te versimpelen tot ‘is ze alleen gelukt omdat het eilanden zijn’
wie heeft het over 2 jaar?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Welke sectoren zullen dat zijn? En post-corona komt de horeca en de evenementensector hopelijk wel weer terug.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:10 schreef capricia het volgende:
[..]
We zouden eens moeten kijken welke sectoren er straks belangrijk zijn om ons uit de financiële ellende (die er komen gaat) te trekken.
Ipv alles maar te eindeloos te steunen wat er pre-corona aan activiteiten waren.
"Kunstmatig ingrijpen" als label wordt dan ook erg selectief toegepast in deze discussie. Wat vindt je van de IT sector, waar men nog steeds schreeuwt dat er een tekort is, maar het gemiddelde loon amper is gestegen sinds de 2008 crisis? Ook kunstmatig? (Oprechte vraag, FYI).quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat als een bedrijf verplicht op order vanuit de overheid dicht moet (of grotendeels dicht) je als overheid moet compenseren. Ongeacht in welke sector je zit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:04 schreef capricia het volgende:
oe lang wil je het volhouden dan? De horeca eindeloos schadeloosstellen omdat er een virus is?
Iedere baan zo'n beetje naast horeca is meer gewenst op dit moment in onze samenleving. De enige stelling die je zou kunnen betwisten is of 80% binnen een paar maanden weer werk heeft. Maar er staan nog altijd evenveel vacatures open als anders waaronder een hoop laaggeschoolde vacatures.quote:
#PCRGATE is natuurlijk debielquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:12 schreef Elan het volgende:
[ twitter ]
Klopt dit verhaal op Twitter? Het is uit de koker van de FvD, waarschijnlijk dus vooringenomen en een sterke politieke agenda, maar wel een kamerlid en geen random gekkie die iets post.
Ja, vast.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nou nee, je kan nu nog met belastinggeld 2 jaar alle horeca betalen. Of je laat ze failliet gaan en 80% heeft binnen een paar maanden een baan.
met China komen, ja hoor en sowieso zijn Aziaten onbetrouwbaar wat data betreft, die vegen alles onder de mat wat niet uitkomtquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:09 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Weet je dat de garages in maart niks te doen hadden, omdat mensen niet meer met de auto reisden? Er werden nauwelijks reparaties, etc. uitgevoerd. En dat geldt dus ook voor alle nieuwe auto's die dus niet meer verkocht worden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat als een bedrijf verplicht op order vanuit de overheid dicht moet (of grotendeels dicht) je als overheid moet compenseren. Ongeacht in welke sector je zit.
Als ze gewoon volledig openzijn dan niet.
Dit werkt ook voor alle sectoren, ik vind het ook vreemd dat nu bijvoorbeeld een auto bedrijf een NOW regeling krijgt terwijl er geen enkele beperking ligt.
Het aanpassen van die richtlijn zal vast gebeurt zijn, anders zal hij er geen vragen over stellen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:12 schreef Elan het volgende:
[ twitter ]
Klopt dit verhaal op Twitter? Het is uit de koker van de FvD, waarschijnlijk dus vooringenomen en een sterke politieke agenda, maar wel een kamerlid en geen random gekkie die iets post.
Begin in elk geval met een half jaartje, als je ze net als in de VK compenseert op tweederde van de omzet in het vorige kalenderjaar filter je de toko's die toch al amper bestaansrecht hebben er ook zo uit.quote:
Precies. We kunnen beginnen met veel werk dat arbeidsmigranten normaal doen. Een groot deel zien we voorlopig niet terug en voor werk in de bouw kunnen we prima eigen mensen gebruiken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:10 schreef capricia het volgende:
[..]
We zouden eens moeten kijken welke sectoren er straks belangrijk zijn om ons uit de financiële ellende (die er komen gaat) te trekken.
Ipv alles maar te eindeloos te steunen wat er pre-corona aan activiteiten waren.
Daar ben ik ook ontzettend bang voor ja, dat er dan nog meer bedrijven om gaan vallen. Dat is nu al het geval.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:13 schreef OProg het volgende:
[..]
Ja, vast.
Hou er maar gewoon rekening mee dat je dan gewoon een miljoen werkelozen hebt omdat hele ketens als dominostenen om gaan vallen. Volgend jaar komen er pas echt klappen bij in hele andere branches. Ik weet dat veel bedrijven die hangen in de industrie echt verwachten volgend jaar zomer harde keuzes te moeten maken. Daar ken ik persoonlijk al iemand van die denkt het bedrijf uit te moeten kleden wat dus het halve personeelsbestand te moeten schrappen. Die komen volgend jaar ook allemaal 'op de markt'.
En de branches die mensen zoeken kan je niet zomaar binnen een paar maanden deze mensen naar toe omscholen. Dat is echt grenzeloos naïef.
@KingRoland XiGodquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:13 schreef Gretzl het volgende:
Over voortvarend handelen gesproken
[ afbeelding ]
Dat is geen toelichting. Waarom is zo'n beetje iedere baan naast de horeca meer gewenst?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Iedere baan zo'n beetje naast horeca is meer gewenst op dit moment in onze samenleving. De enige stelling die je zou kunnen betwisten is of 80% binnen een paar maanden weer werk heeft. Maar er staan nog altijd evenveel vacatures open als anders waaronder een hoop laaggeschoolde vacatures.
Ook als er een vaccin is zullen mensen echt nog wel voorzichtig blijven met dit virus. Ga er maar vanuit dat de horeca die we een jaar geleden hadden de komende 2 jaar niet meer gaan zien.quote:
Dat aanpassen wel maar vroeg me meer af of het enige relevantie heeft in de oplopende besmettingen of gewoon weer puur de boel opnaaien is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het aanpassen van die richtlijn zal vast gebeurt zijn, anders zal hij er geen vragen over stellen.
Maar verder is het afwachten wat de antwoorden op die vragen dan zijn.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Precies. We kunnen beginnen met veel werk dat arbeidsmigranten normaal doen. Een groot deel zien we voorlopig niet terug en voor werk in de bouw kunnen we prima eigen mensen gebruiken.
Interessante vragen wel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:12 schreef Elan het volgende:
[ twitter ]
Yes, het is waar. Staat beschreven op de website van het RIVM.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Interessante vragen wel.
Vooral de verhoging van de Ct waar discussie over is.
(als het waar is)
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:16 schreef Tarado het volgende:
[..]altijd zo makkelijk lullen over wat anderen moeten doen, het is niet voor niets dat arbeidsmigranten dat werk doen
Ik ga uit van het laatste.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat aanpassen wel maar vroeg me meer af of het enige relevantie heeft in de oplopende besmettingen of gewoon weer puur de boel opnaaien is.
dan vallen ze gewoon om maar als je als regering alle zaken sluit vanwege een virus dan moet je gewoon compenserenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ook als er een vaccin is zullen mensen echt nog wel voorzichtig blijven met dit virus. Ga er maar vanuit dat de horeca die we een jaar geleden hadden de komende 2 jaar niet meer gaan zien.
Wat ik eerder begreep was dat veel landen 'm juist omlaag gedaan had om vals-positieven te voorkomen. Wat ik ervan begrijp is hoe meer iteraties er zijn, hoe groter de kans is dat er een true-positive met 'dood' RNA optreedt. Dus niet persé een false positive, maar virus dat van een tijd geleden is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat aanpassen wel maar vroeg me meer af of het enige relevantie heeft in de oplopende besmettingen of gewoon weer puur de boel opnaaien is.
Wij kunnen er als Nederlanders anders ook wat van. "Nederlandse OV bijna nooit te laat". Definitie te laat: 8 minuten na vertrektijd. Vervolgens in Japan is 1 minuut te laat, te laat. Er wordt echt veel te makkelijk op Aziaten afgezeken, alsof Europeanen zulke heilige boontjes zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
met China komen, ja hoor en sowieso zijn Aziaten onbetrouwbaar wat data betreft, die vegen alles onder de mat wat niet uitkomt
Er zijn ongetwijfeld enorm veel Nederlanders die met 15 man in een eengezinswoning willen wonen en, met alle inhoudingen op het salaris, minder willen verdienen dan het minimumloon.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:16 schreef Tarado het volgende:
[..]altijd zo makkelijk lullen over wat anderen moeten doen, het is niet voor niets dat arbeidsmigranten dat werk doen
Hij stelt de vragen tenminste, ondertoontje of niet (gezien de inhoud van de vragen, zijn er wel mensen die hem ingefluisterd hebben)quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ga uit van het laatste.
Het complotachtige ondertoontje bevalt me ook totaal niet, maar ach, het zijn wel terechte vragen. En daar zullen wel prima antwoorden op komen, waarna Haga vervolgens weer in zijn normale rol schiet en urenlang loopt te emmeren over die PCR testen, ondanks dat hij prima antwoord krijgt.
dat beweer ik ook niet alleen is de cultuur daar wel veel meer fouten verbergen naar bovenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:18 schreef EksDeeDeeDee het volgende:
[..]
Wij kunnen er als Nederlanders anders ook wat van. "Nederlandse OV bijna nooit te laat". Definitie te laat: 8 minuten na vertrektijd. Vervolgens in Japan is 1 minuut te laat, te laat. Er wordt echt veel te makkelijk op Aziaten afgezeken, alsof Europeanen zulke heilige boontjes zijn.
Dat is wel een toelichting. We maken nu nauwelijks gebruik van de horeca en dat blijft voorlopig wel zo. In de horeca werken veel studenten en jongeren en die kunnen prima een ander bijbaantje doen. Genoeg vacatures.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is geen toelichting. Waarom is zo'n beetje iedere baan naast de horeca meer gewenst?
En waarom toch steeds die misvatting dat horecamedewerkers wel even laaggeschoolde vacatures gaan opvullen. Alsof iedereen in de horeca laaggeschoold lees dom is.
Ja daar twijfel ik niet aan. De Shell zal nu ook wel liters minder brandstof en koffie verkopen. maar die hoeven we wat mij betreft ook niet te compenseren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:13 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Weet je dat de garages in maart niks te doen hadden, omdat mensen niet meer met de auto reisden? Er werden nauwelijks reparaties, etc. uitgevoerd. En dat geldt dus ook voor alle nieuwe auto's die dus niet meer verkocht worden.
En noem dan eens concrete baantjes die ze volgens jou kunnen gaan doen met vele tienduizenden tegelijk?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is wel een toelichting. We maken nu nauwelijks gebruik van de horeca en dat blijft voorlopig wel zo. In de horeca werken veel studenten en jongeren en die kunnen prima een ander bijbaantje doen. Genoeg vacatures.
De regering gaat helemaal niet eigenhandig zaken sluiten. Het gaat om de vraag of je jaren looncompensatie moet blijven betalen met belastinggeld.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan vallen ze gewoon om maar als je als regering alle zaken sluit vanwege een virus dan moet je gewoon compenseren
Laten we het hebben over honderdduizenden.. Benieuwd naar de antwoorden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:22 schreef OProg het volgende:
[..]
En noem dan eens concrete baantjes die ze volgens jou kunnen gaan doen met vele tienduizenden tegelijk?
Bezorgdiensten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:22 schreef OProg het volgende:
En noem dan eens concrete baantjes die ze volgens jou kunnen gaan doen met vele tienduizenden tegelijk?
Het is natuurlijk een glijdende schaal alle kanten op. Grote bedrijven die 't moeilijk hebben nemen minder orders af van kleinere bedrijven, die het daardoor ook moeilijk krijgen. Zelfde met de horeca, als die 't allemaal slecht hebben, krijgen de verhuurders het ook slecht, of krijgen de banken een grotere hoeveelheid 'wanbetaling' in de hypotheken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja daar twijfel ik niet aan. De Shell zal nu ook wel liters minder brandstof en koffie verkopen. maar die hoeven we wat mij betreft ook niet te compenseren.
Dat er bij een hoop bedrijven een deel van de vraag wegvalt (of juist enorm toeneemt bij andere takken) is oprecht klote, maar daar hoeft de overheid niet bij te springen. / compenseren naar mijn mening.
Als je als bedrijf dicht moet door de overheid dan moet je er iets mee.
Ik heb al voorbeelden genoemd. Als je er nog meer wilt kijk dan de vacaturesites maar af.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:22 schreef OProg het volgende:
[..]
jij hebt het maar over jaren en de regering sluit die zaken nu toch weer?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De regering gaat helemaal niet eigenhandig zaken sluiten. Het gaat om de vraag of je jaren looncompensatie moet blijven betalen met belastinggeld.
En daar kunnen honderdduizenden mensen mee aan het werk? Of alleen voor het minimumloon? Terwijl ze normaal gesproken misschien wel 1,5 keer zoveel verdienden. Maar nee, dat maakt niet uit, ze hoeven hun huur/hypotheek of boodschappen toch niet te betalen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb al voorbeelden genoemd. Als je er nog meer wilt kijk dan de vacaturesites maar af.
Link?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Yes, het is waar. Staat beschreven op de website van het RIVM.
Tuurlijk. En hier kijken we weg, interpreteren we de statistieken wat anders of hebben we een "holier than thou" instelling omdat onze onbewezen methodiek anders berekent. Het resultaat is hetzelfde, beide kanten zijn niet 100% transparant, en de exacte percentages zijn voor beide onbekend.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat beweer ik ook niet alleen is de cultuur daar wel veel meer fouten verbergen naar boven
Nee, hoe kom je er bij. Ik heb het de hele tijd al over de steun die met belastinggeld betaalt word aan horeca die de komende tijd hun broek niet op kan houden. En vele van die horecabedrijven zullen omvallen als we die niet jaren van dergelijke steun voorzien.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
jij hebt het maar over jaren en de regering sluit die zaken nu toch weer?
Het idee is natuurlijk dat mensen geen negatieve test krijgen die stiekem toch positief zijn, dus in tegenstelling tot wat die loser Van Haga er van maakt met zn PCRGATE-geschreeuw, is het juist om het aantal besmettingen beter in kaart te brengen en om besmettingen tegen te gaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Het lukt je dus gewoon niet om een concreet antwoord te geven omdat je lekker met je onderbuik aan het posten ben.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb al voorbeelden genoemd. Als je er nog meer wilt kijk dan de vacaturesites maar af.
Weet je ook dat na April de garages record verkopen hadden? En dat de automarkt voordat het corona virus in ons land was al helemaal op zijn reet lag?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:13 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Weet je dat de garages in maart niks te doen hadden, omdat mensen niet meer met de auto reisden? Er werden nauwelijks reparaties, etc. uitgevoerd. En dat geldt dus ook voor alle nieuwe auto's die dus niet meer verkocht worden.
ik heb lang genoeg in Azië gewoond en gewerkt om ze meer te wantrouwen dan hier als het daarom gaatquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:26 schreef EksDeeDeeDee het volgende:
[..]
Tuurlijk. En hier kijken we weg, interpreteren we de statistieken wat anders of hebben we een "holier than thou" instelling omdat onze onbewezen methodiek anders berekent. Het resultaat is hetzelfde, beide kanten zijn niet 100% transparant, en de exacte percentages zijn voor beide onbekend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |