Is een extreem voorbeeld van de algemene houding dat het allemaal wel weer kon, geen uitzondering.quote:
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Is een extreem voorbeeld van de algemene houding dat het allemaal wel weer kon, geen uitzondering.
Wel op z'n plaats als men blind focust op geregistreerde besmettingen. De ziekenhuiscijfers - die er daadwerkelijk toe doen - bieden dan even wat context.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het stoort me ook dat de huidige cijfers door sommigen constant worden vergeleken met de eerste golf in maart. "Er liggen nu maar ~300 mensen op de IC, terwijl het er toen meer dan 1000 waren, dus het gaat prima zo". Alsof alleen de allerextreemste crisis erg genoeg is. Het idee is juist om het niet meer zo erg als eerder dit jaar te laten worden natuurlijk
Ja precies. "Prima" lijkt een beetje verschoven.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het stoort me ook dat de huidige cijfers door sommigen constant worden vergeleken met de eerste golf in maart. "Er liggen nu maar ~300 mensen op de IC, terwijl het er toen meer dan 1000 waren, dus het gaat prima zo". Alsof alleen de allerextreemste crisis erg genoeg is. Het idee is juist om het niet meer zo erg als eerder dit jaar te laten worden natuurlijk
Je snapt het niet... maar dat geeft niet...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:44 schreef Dven het volgende:
Je zou maar een aso genoemd worden omdat je enkel en alleen iets waar je zelf om geeft dat afgelast wordt jammer vindt
De ziekenhuiscijfers doen er zeker toe, maar in maart is alle reguliere zorg tot een minimum beperkt. De cijfers van nu daarmee vergelijken gaat daarom mank, want we willen zoiets niet nog een keer lijkt me.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:45 schreef galantis het volgende:
[..]
Wel op z'n plaats als men blind focust op geregistreerde besmettingen. De ziekenhuiscijfers - die er daadwerkelijk toe doen - bieden dan even wat context.
Als ze al moeite hebben de testen per dag allemaal in de database te proppen en er 10 dagen over doen om de achterstand van 10 dagen geleden in te voeren, heb ik zeker geen hoop dat die gegevens bijgehouden worden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ben ook wel heel benieuwd naar hoeveel mensen die met een verkoudheid komen testen, ook echt corona hebben.
Dus stel, van alle mensen die als symptoom alleen een neusverkoudheid hebben, test 2% positief.
Van iedereen die geur- of smaakverlies meldt als symptoom, test 20% positief.
Dan kun je inderdaad veel gerichter mensen gaan testen.
Maar ik geloof niet dat die cijfers bekend zijn / bijgehouden worden door de GGD's ?
Ah, is mij ook al overkomen!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:44 schreef Dven het volgende:
Je zou maar een aso genoemd worden omdat je enkel en alleen iets waar je zelf om geeft dat afgelast wordt jammer vindt
Drank is het nieuwe WC papier.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:37 schreef AToontje87 het volgende:
Wordt langzamerhand al weer tijd om massaal WC papier te gaan hamsteren.
Iedereen over de zeik en geïrriteerd. En dat wordt komende tijd nog veel erger.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:44 schreef Dven het volgende:
Dat wordt gedaan door mensen die niet met de ernst van de realiteit kunnen omgaan en alles aangrijpen om maar te kunnen bagatelliseren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja fijn, eerst roepen dat mensen aso's zijn omdat ze het jammer vinden dat een sport niet doorgaat en als je daar wat van zegt moet je ontopicquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Je snapt het niet... maar dat geeft niet...
ga maar weer on topic
Dan ben ik een super-asoquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:44 schreef Dven het volgende:
Prima! Continue het wiel opnieuw uitvinden is sowieso arrogant en fout.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:48 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-pas-beleid-a4015635
Goede brief waarin gesteld wordt door wetenschappers dat het Nederlandse beleid steeds achter de feiten aanloopt omdat buitenlandse wetenschappelijke bevindingen niet tijdig worden meegenomen. Daarnaast pleiten ze voor het inzichtelijk/openbaar maken van de wetenschappelijk die de basis vormt van het gekozen beleid/adviezen van het OMT en om het OMT uit te breiden met experts uit andere sectoren. Nu zijn het nog steeds alleen maar medici.
Waarom toch? De supermarkten blijven gewoon open, daar is zelfs helemaal geen discussie over.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Lege schappen van wc-papier heb ik nog niet gezien, maar de eerste mensen die het nogal massaal leken in te slaan wel. Als winkel zou ik zo onderhand de regel van een maximaal aantal pakken per klant nu wel weer in werking hebben gesteld.
Morele chantage was nog nooit zó makkelijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:47 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ah, is mij ook al overkomen!
"ik zou het jammer vinden als de sportscholen dicht gaan" => Aso, de ic's overstromen!
"Vervelend dat ik niet naar mijn werk kan" => Mijn opa heeft corona!
"Balen mijn bedrijf failliet gaat"=> Er sterven honderden mensen!
Erg vermoeiend.
Ik heb ook nooit begrepen hoe een tijdelijke stopzetting van kerkdiensten waarbij mensen fysiek aanwezig zijn in een gebedshuis precies tornt aan de vrijheid van godsdienst. Dat is wel een hele ruime interpretatie van de vrijheid van godsdienst namelijk. Je kan het ook uitleggen dat je in Nederland - vanwege die vrijheid van godsdienst - vrij bent om welk geloof dan ook aan te hangen zonder dat de overheid je hiervoor zal vervolgen (zoals in Saudi Arabie bijvoorbeeld). Deze vrijheid bestaat nog steeds, ook als je even niet meer naar je gebedshuis kan. Daarnaast kunnen diensten gevolgd worden via internet, tv en radio. Dat zal God / Allah / Zeus heus wel begrijpen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:41 schreef 297534 het volgende:
Als studenten bij elkaar komen als vereniging mogen ze - net als kerken - met meer dan 30 personen bij elkaar komen, als ik de uitzonderingen goed begrijp. Ik ben benieuwd of ze al die uitzonderingen (geloof, vereniging, sport etc.) gaan afschaffen. Het argument was telkens de Grondwet en die is niet opeens afgeschaft. Ik heb trouwens zo mijn twijfels of zulke beperkingen op basis van de grondwet inderdaad niet zouden mogen, maar goed, we gaan het horen vanavond.
Nu komt de Corona wel erg dichtbij.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Corona in de Giro, Kruijswijk naar huis en complete Mitchelton Scott ploeg ook.
https://www.wielerflits.n(...)ositieve-coronatest/
Precies. Ik merk wel dat de slots voor het bezorgen van boodschappen direct vol zaten hier in de buurt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom toch? De supermarkten blijven gewoon open, daar is zelfs helemaal geen discussie over.
Ach, sommige mensen zijn hartstikke blij met een lockdown, beetje social anxiety. Maar het is voor iedereen wel behoorlijk klote aan het worden. Het thuiswerken eist echt wel zijn tol, de familiecontacten zijn minimaal, en sommige vrienden/kennissen heb je al een jaar niet gezien. Dat is best pittig. Daarnaast mis je ook de beloning voor je harde werken, niet uitgaan, geen festivals of echte vakanties. Het goed ontspannen na hard werken is gewoon ook afwezig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dan ben ik een super-aso
Behalve naar voetbal kan ik niet meer naar mijn sportvereniging en mijn andere hobby, spelen in bandjes, ligt al helemaal op zijn gat. Concerten bezoeken wordt m ook niet. Ik kan gelukkig bijna volledig thuiswerken maar het nadeel daaraan is dat ik mijn collega's nooit zie. Ik mis ze, net als mijn familie en vrienden waar ik geen eten meer in kan proppen.
Dus hee, noem mij maar ma Tokkie
Klopt, daar was 2 weken geleden ook ineens weer een run op toen dat dringende mondkapjesadvies kwam.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies. Ik merk wel dat de slots voor het bezorgen van boodschappen direct vol zaten hier in de buurt.
Niet voor het eerst dan dat ik FOK!'s helderste lichtje Fannvanhetlaatsteuur niet snap. Maar ik zie dat ik niet de enige ben.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Je snapt het niet... maar dat geeft niet...
ga maar weer on topic
het ook jammer ls de sportscholen dicht gaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:47 schreef 297534 het volgende:
[..]
"ik zou het jammer vinden als de sportscholen dicht gaan" => Aso, de ic's overstromen!
Erg vermoeiend.
Ja, en als ze dan de drank niet bezorgen ben je alsnog nergens.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies. Ik merk wel dat de slots voor het bezorgen van boodschappen direct vol zaten hier in de buurt.
hmmm het helderste lichtje?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet voor het eerst dan dat ik FOK!'s helderste lichtje Fannvanhetlaatsteuur niet snap. Maar ik zie dat ik niet de enige ben.
Ja jij en ik en veel meer mensen begrijpen dat. Helaas zijn er ook hele volksstammen die menen dat het groepsgebeuren een religieuze verplichting is en dat dat boven de feiten en regels gaat.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit begrepen hoe een tijdelijke stopzetting van kerkdiensten waarbij mensen fysiek aanwezig zijn in een gebedshuis precies tornt aan de vrijheid van godsdienst. Dat is wel een hele ruime interpretatie van de vrijheid van godsdienst namelijk. Je kan het ook uitleggen dat je in Nederland - vanwege die vrijheid van godsdienst - vrij bent om welk geloof dan ook aan te hangen zonder dat de overheid je hiervoor zal vervolgen (zoals in Saudi Arabie bijvoorbeeld). Deze vrijheid bestaat nog steeds, ook als je even niet meer naar je gebedshuis kan. Daarnaast kunnen diensten gevolgd worden via internet, tv en radio. Dat zal God / Allah / Zeus heus wel begrijpen.
En dan valt dit in Nederland relatief gezien nog wel mee.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja jij en ik en veel meer mensen begrijpen dat. Helaas zijn er ook hele volksstammen die menen dat het groepsgebeuren een religieuze verplichting is en dat dat boven de feiten en regels gaat.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, en als ze dan de drank niet bezorgen ben je alsnog nergens.
Inderdaad, dan kan zo'n briefschrijver in de krant die de 2de WO heeft meegemaakt wel zaniken dat jongeren niet zo moeten zeuren dat ze even geen verzetje meer hebben, maar tis veel breder natuurlijk. Mijn hele leven is anders; ik ga niet meer met groepen vrienden op vriendenweekend, bezoek geen technofestivals meer, kan niet meer met mijn vriendin een mooie buitenlandse reis maken om hele dagen te gaan hiken, kan niet meer sporten (naja dat kon de afgelopen 2 maanden wel maar straks ook niet meer)... en ja ik ben nog gezond en het is nog best wel gezellig in huis met de kinderen soms met vrienden maar dat neemt niet weg dat ik er af en toe ook flink de pest in heb.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:56 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ach, sommige mensen zijn hartstikke blij met een lockdown, beetje social anxiety. Maar het is voor iedereen wel behoorlijk klote aan het worden. Het thuiswerken eist echt wel zijn tol, de familiecontacten zijn minimaal, en sommige vrienden/kennissen heb je al een jaar niet gezien. Dat is best pittig. Daarnaast mis je ook de beloning voor je harde werken, niet uitgaan, geen festivals of echte vakanties. Het goed ontspannen na hard werken is gewoon ook afwezig.
Daar mag je je best wel eens k*t over voelen
Klopt. In Israël zijn ze de orthodoxen spuugzat hierom. Vanaf het begin waren die gemeenschappen brandhaarden. In Antwerpen ook trouwens, maar daar mag dat niet gezegd worden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:00 schreef Dven het volgende:
[..]
En dan valt dit in Nederland relatief gezien nog wel mee.
Bizarre is dat ze in Ierland gewoon zeggen; kerkdiensten moeten online. Terwijl daar de vrijheid van godsdient ook een enorm belangrijk goed is, zeker nadat hun overgrote katholieke meerderheid honderden jaren onderdrukt is door Engelse protestanten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja jij en ik en veel meer mensen begrijpen dat. Helaas zijn er ook hele volksstammen die menen dat het groepsgebeuren een religieuze verplichting is en dat dat boven de feiten en regels gaat.
Denk overal wel?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klopt. In Israël zijn ze de orthodoxen spuugzat hierom. Vanaf het begin waren die gemeenschappen brandhaarden. In Antwerpen ook trouwens, maar daar mag dat niet gezegd worden.
De oorlog, je vergeet de oorlog.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:47 schreef 297534 het volgende:
[..]
Erg vermoeiend.
Dat is natuurlijk niet helemaal hoe het is voor veel mensen. In de eerste golf waren het meer dan 1000 mensen op de IC en meer dan 3000 op de verpleegafdelingen. Nu wordt bij een 30% gebruik van verpleegbedden en 25% gebruik van IC bedden geroepen dat ze het niet meer aan kunnen, en veel mensen begrijpen dat niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar dat er nóg meer geld bij moet is iets anders dan dat er bezuinigd wordt. Bezuinigd is er de afgelopen jaren regelmatig op departementen zoals cultuur, onderwijs, defensie, maar bij de zorg komt er toch echt stelselmatig geld bij.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Mensen worden ouder en we zijn steeds beter in ziektes bestrijden. Als we dat nastreven, dan hebben we meer verpleegkundigen en meer geld nodig.
Ja joh? Wist niet dat het onder Romani ook zo'n ellende was.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Denk overal wel?
Hier in Bulgarije heeft het altijd flink verspreid onder zigeuners en de zwaar religieuzen die tijdens communes met honderden van dezelfde lepel eten
Maar goed, veel macht, dus alhoewel de overheid aanraadt dit soort dingen niet door te laten gaan zal dit nevernooitniet verplicht worden.
300 met corona. Er liggen ook nog andere patiënten op de IC.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze vragen het wel uit bij online aanmelden voor een test of bij een telefoongesprek. Zou dus op te vragen moeten zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ben ook wel heel benieuwd naar hoeveel mensen die met een verkoudheid komen testen, ook echt corona hebben.
Dus stel, van alle mensen die als symptoom alleen een neusverkoudheid hebben, test 2% positief.
Van iedereen die geur- of smaakverlies meldt als symptoom, test 20% positief.
Dan kun je inderdaad veel gerichter mensen gaan testen.
Maar ik geloof niet dat die cijfers bekend zijn / bijgehouden worden door de GGD's ?
Zonder te willen discrimineren viel dat natuurlijk wel te verwachten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja joh? Wist niet dat het onder Romani ook zo'n ellende was.
En als Hij het niet begrijpt moet Hij in z'n almachtigheid het nietige virus maar stoppen zodat zijn gelovigen weer bijeen kunnen komen om Hem te eren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat zal God / Allah / Zeus heus wel begrijpen.
Dat vind ik ook, hoor. Er zou beter gecommuniceerd moeten worden vanuit de overheid, niet alleen om uit te leggen wat ze doen, maar vooral ook waarom. Er wordt vaak gesproken over draagvlak dat zou ontbreken, maar ik denk dat als er helder uiteengezet wordt wat de strategie is en welke factoren daarin een grote rol spelen, er ook meer draagvlak gecreëerd kan worden voor de maatregelen die daaruit volgen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
De maatregelen die nu gelekt zijn, zijn best flinke maatregelen. Dan wil je in elk geval begrijpen wat er mis gaat en waarom het mis gaat. Roepen: "Het is nou eenmaal zo" is dan niet genoeg, de bevolking wil aan de hand genomen worden.
De capaciteit is helemaal niet enorm laag, want er zijn vrijwel nooit problemen met IC-bedden. Ook nu ligt de IC totaal niet vol. Wat extra capaciteit maakt voor de maatregelen zelf overigens ook niet uit - in Duitsland hebben ze meer IC-capaciteit dan hier, maar daardoor zijn ze niet lakser met corona. Idem voor België, en voor Frankrijk, en voor Spanje. Voor elk land eigenlijk - nergens denken ze: laat maar lopen dat corona, bedden zat.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt dit wel blijven roepen, maar het is duidelijk dat de capaciteit in Nederland gewoon enorm laag is. Misschien is het een geldkwestie, misschien moeten dingen anders georganiseerd gaan worden, ik ben totaal geen insider dus ik weet het niet. Maar simpelweg roepen "er gaat een hoop geld heen, dus het is goed zo" is wat mij betreft te makkelijk.
Veel coronapatiënten met migratieachtergrond op ic’s: ‘Taalproblemen kunnen rol spelen’quote:Girbes zegt enige schroom te bemerken bij anderen om te benoemen dat er veel migranten met corona in de ziekenhuizen liggen. ,,Er rust een taboe op, het ligt heel gevoelig. Daarom heb ik ook vooraf met anderen overlegd of ik dit naar buiten zou brengen.”
Doet me denken aan een scene uit Kingdom of Heaven. Balian of Ibelin: God will understand, my lord. And if he doesn’t, then he is not God and we need not worry.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En als Hij het niet begrijpt moet Hij in z'n almachtigheid het nietige virus maar stoppen zodat zijn gelovigen weer bijeen kunnen komen om Hem te eren.
Nu ja, Aboutaleb riep dit in juli/augustus ook al. Niet qua ziekenhuizen toen, maar qua brandhaarden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:10 schreef _serial_ het volgende:
Hier mocht het ook lange tijd niet benoemd worden hoor.
Maar na een podcast van een IC baas Armand Girbes van Amsterdamse UMC komt er toch meer in de media
[..]
Veel coronapatiënten met migratieachtergrond op ic’s: ‘Taalproblemen kunnen rol spelen’
Fijn dat jij dit al tienmaal herkauwde Henk-en-Ingrid-nieuws ook nog even 'benoemt' (quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:10 schreef _serial_ het volgende:
Maar na een podcast van een IC baas Armand Girbes van Amsterdamse UMC komt er toch meer in de media
[..]
Veel coronapatiënten met migratieachtergrond op ic’s: ‘Taalproblemen kunnen rol spelen’
Maart/april al.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nu ja, Aboutaleb riep dit in juli/augustus ook al. Niet qua ziekenhuizen toen, maar qua brandhaarden.
In Antwerpen, Brussel etc zelfde beeld.
Volgens mij mag dat prima benoemd worden, maar begon iedereen gewoon met 'maar dat zal wel niet benoemd mogen worden'.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is een artikel van vandaag, het is actueel, het is feitelijk juist allemaal. Wat de fuck is je probleem.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Fijn dat jij dit al tienmaal herkauwde Henk-en-Ingrid-nieuws ook nog even 'benoemt' () .
Kerken en moskeeën gaan ook gedwongen terug naar 30 mensen ?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 07:12 schreef Noek het volgende:
Scholen, kerken en moskeeën.
This is just fine...![]()
Een goede vriend van mij heeft 2 horecazaken, een restaurant en een lunchroom en dat is zo zwaar. Monsterlijk veel geld verloren en zijn vader in de eerste golf en die kan nu weer dicht. Dan zijn er natuurlijk mensen die vinden dat je dan maar creatief moet zijn maar de rek gaat er vanzelf wel uit, uit zo'n hoofd. Word daar echt heel treurig van en woest wanneer mensen daar maar even over oordelen dat men niet moet janken want in de oorlog was het pas kut. Donderstraal toch op met je loonstrook elke maand.
quote:" In binnenruimtes mogen nog maximaal 30 mensen zijn. Tot nu toe golden er uitzonderingen, maar die komen te vervallen. Het is nog onduidelijk wat er gaat gelden voor wat het kabinet 'doorstroomlocaties' noemt, denk aan musea en grote winkels. Buiten mogen nog groepjes van vier samenkomen.
Ook denkt het kabinet eraan reizen met het openbaar vervoer alleen nog toe te staan als het strikt noodzakelijk is. De bedoeling is het sociale verkeer drastisch te beperken om de forse stijging van het aantal coronabesmettingen terug te dringen.
"
Ja de klassieke 'je mag ook niks meer zeggen'-schwalbe waar Wierd Duk ook groot mee is geworden. Vermoeiend.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Volgens mij mag dat prima benoemd worden, maar begon iedereen gewoon met 'maar dat zal wel niet benoemd mogen worden'.
A. Soortgelijke artikelen al dagenlang de media beheersen. We weten het inmiddels wel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het is een artikel van vandaag, het is actueel, het is feitelijk juist allemaal. Wat de fuck is je probleem.
En ook een Subweb renner.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Corona in de Giro, Kruijswijk naar huis en complete Mitchelton Scott ploeg ook.
https://www.wielerflits.n(...)ositieve-coronatest/
A. Oke, nou en? Klik het niet aan, reageer er niet op.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:20 schreef Dven het volgende:
[..]
A. Soortgelijke artikelen al dagenlang de media beheersen. We weten het inmiddels wel.
B. Het gebruik van het woord 'benoemen' waar ik echt een schurfthekel aan heb
C. Dat desbetreffende user doet alsof daar hier niet over gesproken wordt terwijl dat nota bene maanden geleden al wél het geval is.
Misschien wil je zelf anders ook even nog een duit in het zakje doen? Ik kan nog wel een dozijn soortgelijke actuele artikelen vinden hoor. Mag je gerust ook posten. Met je "wat de fuck is je probleem"
Het is vooral vermoeiend dat (met name aanhangers van de PVV en het FvD) nog steeds keer op keer roepen dat "dingen niet gezegd mogen worden" terwijl we in Nederland al zo'n 20 jaar alles wat we denken over migranten, moslims en Marokkanen ook gewoon aan het zeggen zijn zonder dat iemand dan zegt: "dat mag je niet zeggen hoor!"quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
A. Oke, nou en? Klik het niet aan, reageer er niet op.
B. Oke, nou en? Klik het niet aan, reageer er niet op.
C. Oke, nou en?
Het is gewoon weer het migrantendeeltje wat bij jou een soort van allergische reactie oproept. Want ojee, daar mag het niet over gaan!
Je kunt ook gewoon normaal reageren als ik een recent artikel deel waar meer recente gedetailleerde informatie instaat vanuit de bevindingen IC Baas Armand Girbes, aangevuld met gedachtes over hoe de situatie kan en heeft kunnen ontstaan. Lijkt mij verder weinig mis mee.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:20 schreef Dven het volgende:
[..]
A. Soortgelijke artikelen al dagenlang de media beheersen. We weten het inmiddels wel.
B. Het gebruik van het woord 'benoemen' waar ik echt een schurfthekel aan heb
C. Dat desbetreffende user doet alsof daar hier niet over gesproken wordt terwijl dat nota bene maanden geleden al wél het geval is.
Misschien wil je zelf anders ook even nog een duit in het zakje doen? Ik kan nog wel een dozijn soortgelijke actuele artikelen vinden hoor. Mag je gerust ook posten. Met je "wat de fuck is je probleem"
Corona overdracht via de tennisbal?😂quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 00:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je zou denken dat bij tennis afstand houden geen probleem is
Nouja, gezien de overspannen reacties op zo'n beetje elk bericht wat daar ook maar over lijkt te gaan snap ik wel dat iemand denkt dat 'je het niet mag zeggen' van iemand.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is vooral vermoeiend dat (met name aanhangers van de PVV en het FvD) nog steeds keer op keer roepen dat "dingen niet gezegd mogen worden" terwijl we in Nederland al zo'n 20 jaar alles wat we denken over migranten, moslims en Marokkanen ook gewoon aan het zeggen zijn zonder dat iemand dan zegt: "dat mag je niet zeggen hoor!"
Als Corona 24 uur kan leven op bepaalde voorwerpen, waarom niet op een tennisbal.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:28 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Corona overdracht via de tennisbal?😂
tsja dat domme lui denken dat ze iets niet mogen zeggen terwijl dat niet zo is, is natuurlijk wat anders. en als mensen besluiten om niet te reageren op een ongetwijfeld domme tweet van greet wilders is dat natuurlijk hun goed recht. snap niet echt wat dat met "het mag niet gezegd worden..." te maken heeft.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nouja, gezien de overspannen reacties op zo'n beetje elk bericht wat daar ook maar over lijkt te gaan snap ik wel dat iemand denkt dat 'je het niet mag zeggen' van iemand.
Het is bovendien allemaal nogal selectief.
Ik plaats bijv. zondag de tweet die Wilders gebruikte in zijn ietwat polariserende tweetje, en krijg 0 reacties erop. 3 posts later plaatst iemand de Wilders tweet en het gaat 3 en een halve topics lang over die kwestie. Tja.
Op dinsdag 13 oktober 2020 10:28 schreef _serial_ het volgende:
Toch wel polariserend? 2 dagen terug was het nog onzin.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nouja, gezien de overspannen reacties op zo'n beetje elk bericht wat daar ook maar over lijkt te gaan snap ik wel dat iemand denkt dat 'je het niet mag zeggen' van iemand.
Ik plaats bijv. zondag de tweet die Wilders gebruikte in zijn ietwat polariserende tweetje, en krijg 0 reacties erop. 3 posts later plaatst iemand de Wilders tweet en het gaat 3 en een halve topics lang over die kwestie. Tja.
Tja.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
tsja dat domme lui denken dat ze iets niet mogen zeggen terwijl dat niet zo is, is natuurlijk wat anders. en als mensen besluiten om niet te reageren op een ongetwijfeld domme tweet van greet wilders is dat natuurlijk hun goed recht. snap niet echt wat dat met "het mag niet gezegd worden..." te maken heeft.
Zolang je niet discrimineert lijkt me dat je alles gewoon kunt zeggen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nog steeds. Maar laten we het hier over actuele zaken hebben, migranten op de IC's bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Toch wel polariserend? 2 dagen terug was het nog onzin.
Alsnog. Die verplichte quarantaine die zij wel hebben en wij niet. Dat maakt het verschil.quote:
hoeveel zijn dat er? of mag je dat niet zeggen van de grote boze linkse machthebbers?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nog steeds. Maar laten we het hier over actuele zaken hebben, migranten op de IC's bijvoorbeeld.
Maar wat gebeurt er dan als Gunther en Werner niet in quarantaine gaan? Worden dan de herdershonden losgelaten?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsnog. Die verplichte quarantaine die zij wel hebben en wij niet. Dat maakt het verschil.
Meer dan de helft van het aantal patiënten op de IC in Amsterdams UMC.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
hoeveel zijn dat er? of mag je dat niet zeggen van de grote boze linkse machthebbers?
Het plaatje is ook maar deels correct, Spanje was lange tijd toegankelijk. Daarnaast is het makkelijk scoren. Er is niet 1 oorzaak... De horeca roept zelf ook dat soort dingen "aantal besmettingen is 2.9% in de horeca, als je dat doortrekt zijn dat er maar 500 in de week" Maar gaan er even vanuit dat de situaties die bekend zijn dan ook wel representatief zijn voor de onbekende oorzaken.quote:
Sommige hebben geluk gehadquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:35 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Die kruisjes kloppen niet of ik heb mijn vakantie gedroomd
Nog meer lockdowns.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:36 schreef mir1986 het volgende:
Waar ik wel benieuwd naar ben is de oplossing voor alle werkloze mensen die Nederland straks telt. 450.000 duizend mensen werkloos in de horeca, 500.000 mensen in de evenementensector, 10.000den in de toerisme. Wat wordt de oplossing voor dit probleem?
Werd tijdens de 'eerste golf' in Nederland ook gewoon al benoemd dat oversterfte onder allochtonen hoger is en dat ze relatief gezien vaker opgenomen worden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Volgens mij mag dat prima benoemd worden, maar begon iedereen gewoon met 'maar dat zal wel niet benoemd mogen worden'.
Tot zover het 'niet mogen benoemen'.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Blijkt hieruit toch wel mee te vallen.
Corona
[ afbeelding ]
Migranten in Frankrijk
[ afbeelding ]
Waarvan niet uit de EU
[ afbeelding ]
Maar zoals gezegd, er spelen nog wel meer zaken mee. En wie weet hoe het er uit had gezien wanneer er dus geen BCG-vaccin in Frankrijk was.
In de aangedane regio is de bevolkingsdichtheid trouwens hoog en zijn het overigens meest Turken qua buitenlanders. Waren in België ook al veel berichten dat het met name de Turkse gemeenschap was die hard geraakt is.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
hoeveel zijn dat er? of mag je dat niet zeggen van de grote boze linkse machthebbers?
Was volgens mij vooral een eigen keuze. Ik had ook Lissabon staan voor begin september en hebben met de vriendengroep besloten het toen zelf te annuleren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sommige hebben geluk gehadMijn vakantie is 2x geannuleerd in elk geval.
Komt het zo'n beetje wel op neer je kunt boetes krijgen tot 25.000 euro.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar wat gebeurt er dan als Gunther en Werner niet in quarantaine gaan? Worden dan de herdershonden losgelaten?
Ander werk zoeken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:36 schreef mir1986 het volgende:
Waar ik wel benieuwd naar ben is de oplossing voor alle werkloze mensen die Nederland straks telt. 450.000 duizend mensen werkloos in de horeca, 500.000 mensen in de evenementensector, 10.000den in de toerisme. Wat wordt de oplossing voor dit probleem?
Niet dat een boete tot 25.000 euro veel prettiger dan de herdershond is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar wat gebeurt er dan als Gunther en Werner niet in quarantaine gaan? Worden dan de herdershonden losgelaten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |