Is een extreem voorbeeld van de algemene houding dat het allemaal wel weer kon, geen uitzondering.quote:
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Is een extreem voorbeeld van de algemene houding dat het allemaal wel weer kon, geen uitzondering.
Wel op z'n plaats als men blind focust op geregistreerde besmettingen. De ziekenhuiscijfers - die er daadwerkelijk toe doen - bieden dan even wat context.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het stoort me ook dat de huidige cijfers door sommigen constant worden vergeleken met de eerste golf in maart. "Er liggen nu maar ~300 mensen op de IC, terwijl het er toen meer dan 1000 waren, dus het gaat prima zo". Alsof alleen de allerextreemste crisis erg genoeg is. Het idee is juist om het niet meer zo erg als eerder dit jaar te laten worden natuurlijk
Ja precies. "Prima" lijkt een beetje verschoven.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het stoort me ook dat de huidige cijfers door sommigen constant worden vergeleken met de eerste golf in maart. "Er liggen nu maar ~300 mensen op de IC, terwijl het er toen meer dan 1000 waren, dus het gaat prima zo". Alsof alleen de allerextreemste crisis erg genoeg is. Het idee is juist om het niet meer zo erg als eerder dit jaar te laten worden natuurlijk
Je snapt het niet... maar dat geeft niet...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:44 schreef Dven het volgende:
Je zou maar een aso genoemd worden omdat je enkel en alleen iets waar je zelf om geeft dat afgelast wordt jammer vindt
De ziekenhuiscijfers doen er zeker toe, maar in maart is alle reguliere zorg tot een minimum beperkt. De cijfers van nu daarmee vergelijken gaat daarom mank, want we willen zoiets niet nog een keer lijkt me.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:45 schreef galantis het volgende:
[..]
Wel op z'n plaats als men blind focust op geregistreerde besmettingen. De ziekenhuiscijfers - die er daadwerkelijk toe doen - bieden dan even wat context.
Als ze al moeite hebben de testen per dag allemaal in de database te proppen en er 10 dagen over doen om de achterstand van 10 dagen geleden in te voeren, heb ik zeker geen hoop dat die gegevens bijgehouden worden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ben ook wel heel benieuwd naar hoeveel mensen die met een verkoudheid komen testen, ook echt corona hebben.
Dus stel, van alle mensen die als symptoom alleen een neusverkoudheid hebben, test 2% positief.
Van iedereen die geur- of smaakverlies meldt als symptoom, test 20% positief.
Dan kun je inderdaad veel gerichter mensen gaan testen.
Maar ik geloof niet dat die cijfers bekend zijn / bijgehouden worden door de GGD's ?
Ah, is mij ook al overkomen!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:44 schreef Dven het volgende:
Je zou maar een aso genoemd worden omdat je enkel en alleen iets waar je zelf om geeft dat afgelast wordt jammer vindt
Drank is het nieuwe WC papier.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:37 schreef AToontje87 het volgende:
Wordt langzamerhand al weer tijd om massaal WC papier te gaan hamsteren.
Iedereen over de zeik en geïrriteerd. En dat wordt komende tijd nog veel erger.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:44 schreef Dven het volgende:
Dat wordt gedaan door mensen die niet met de ernst van de realiteit kunnen omgaan en alles aangrijpen om maar te kunnen bagatelliseren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja fijn, eerst roepen dat mensen aso's zijn omdat ze het jammer vinden dat een sport niet doorgaat en als je daar wat van zegt moet je ontopicquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Je snapt het niet... maar dat geeft niet...
ga maar weer on topic
Dan ben ik een super-asoquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:44 schreef Dven het volgende:
Prima! Continue het wiel opnieuw uitvinden is sowieso arrogant en fout.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:48 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-pas-beleid-a4015635
Goede brief waarin gesteld wordt door wetenschappers dat het Nederlandse beleid steeds achter de feiten aanloopt omdat buitenlandse wetenschappelijke bevindingen niet tijdig worden meegenomen. Daarnaast pleiten ze voor het inzichtelijk/openbaar maken van de wetenschappelijk die de basis vormt van het gekozen beleid/adviezen van het OMT en om het OMT uit te breiden met experts uit andere sectoren. Nu zijn het nog steeds alleen maar medici.
Waarom toch? De supermarkten blijven gewoon open, daar is zelfs helemaal geen discussie over.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Lege schappen van wc-papier heb ik nog niet gezien, maar de eerste mensen die het nogal massaal leken in te slaan wel. Als winkel zou ik zo onderhand de regel van een maximaal aantal pakken per klant nu wel weer in werking hebben gesteld.
Morele chantage was nog nooit zó makkelijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:47 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ah, is mij ook al overkomen!
"ik zou het jammer vinden als de sportscholen dicht gaan" => Aso, de ic's overstromen!
"Vervelend dat ik niet naar mijn werk kan" => Mijn opa heeft corona!
"Balen mijn bedrijf failliet gaat"=> Er sterven honderden mensen!
Erg vermoeiend.
Ik heb ook nooit begrepen hoe een tijdelijke stopzetting van kerkdiensten waarbij mensen fysiek aanwezig zijn in een gebedshuis precies tornt aan de vrijheid van godsdienst. Dat is wel een hele ruime interpretatie van de vrijheid van godsdienst namelijk. Je kan het ook uitleggen dat je in Nederland - vanwege die vrijheid van godsdienst - vrij bent om welk geloof dan ook aan te hangen zonder dat de overheid je hiervoor zal vervolgen (zoals in Saudi Arabie bijvoorbeeld). Deze vrijheid bestaat nog steeds, ook als je even niet meer naar je gebedshuis kan. Daarnaast kunnen diensten gevolgd worden via internet, tv en radio. Dat zal God / Allah / Zeus heus wel begrijpen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:41 schreef 297534 het volgende:
Als studenten bij elkaar komen als vereniging mogen ze - net als kerken - met meer dan 30 personen bij elkaar komen, als ik de uitzonderingen goed begrijp. Ik ben benieuwd of ze al die uitzonderingen (geloof, vereniging, sport etc.) gaan afschaffen. Het argument was telkens de Grondwet en die is niet opeens afgeschaft. Ik heb trouwens zo mijn twijfels of zulke beperkingen op basis van de grondwet inderdaad niet zouden mogen, maar goed, we gaan het horen vanavond.
Nu komt de Corona wel erg dichtbij.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Corona in de Giro, Kruijswijk naar huis en complete Mitchelton Scott ploeg ook.
https://www.wielerflits.n(...)ositieve-coronatest/
Precies. Ik merk wel dat de slots voor het bezorgen van boodschappen direct vol zaten hier in de buurt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom toch? De supermarkten blijven gewoon open, daar is zelfs helemaal geen discussie over.
Ach, sommige mensen zijn hartstikke blij met een lockdown, beetje social anxiety. Maar het is voor iedereen wel behoorlijk klote aan het worden. Het thuiswerken eist echt wel zijn tol, de familiecontacten zijn minimaal, en sommige vrienden/kennissen heb je al een jaar niet gezien. Dat is best pittig. Daarnaast mis je ook de beloning voor je harde werken, niet uitgaan, geen festivals of echte vakanties. Het goed ontspannen na hard werken is gewoon ook afwezig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dan ben ik een super-aso
Behalve naar voetbal kan ik niet meer naar mijn sportvereniging en mijn andere hobby, spelen in bandjes, ligt al helemaal op zijn gat. Concerten bezoeken wordt m ook niet. Ik kan gelukkig bijna volledig thuiswerken maar het nadeel daaraan is dat ik mijn collega's nooit zie. Ik mis ze, net als mijn familie en vrienden waar ik geen eten meer in kan proppen.
Dus hee, noem mij maar ma Tokkie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |