Nou zit ik zelf op waterpolo, dus daar is het nog wat ingewikkelder, maar hier is dat echt uitstekend geregeld, idem bij de uitwedstrijden die ik gehad heb. Je mag ook echt niet komen als je snotterig bent, daar ben ik zelf nog slachtoffer van geweest.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar dan weet je toch zelf ook dat juist het sportveld een afspiegeling van de maatschappij is, en dat het met die maatregelen niet altijd even nauw wordt genomen.
Binnenkort is de eerste plek dus voor Nederlandquote:Op maandag 12 oktober 2020 23:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ] In Tsjechië gaan ze de scholen wel weer sluiten. (Tsjechië is het land met de meeste gevallen per 100.000 inwoners van Europa)
Dat wordt niet maar één shot.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ] In Tsjechië gaan ze de scholen wel weer sluiten. (Tsjechië is het land met de meeste gevallen per 100.000 inwoners van Europa)
Dit is vooral roeptoeteren zonder programma, achter [--> mijn holle tegenspraak].quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:24 schreef ManianMan het volgende:
[..]
De wetenschap werkt gewoon idd. [--> en veroorzaakt juist veel ellende.]
Het enige wat niet werkt is de massa samenleving. --> [daarom zijn we met zo veel]
Daar bedoel ik mee de populatie.
De voedselproductie alles dicht op elkaar bijvoorbeeld varkens en koeien die naast elkaar verscheept worden en virussen laten muteren. --> [die ons voert met wat anders er niet voor iedereen is.]
Vrachtwagens vol dieren. --> [die immers vervoerd moeten worden.]
Voedselmarkten overladen met vlees en vis in de buitenlucht naast elkaar[--> wat totaal verschillende virus populaties zijn.]
Die moslims en joden zijn nog niet zo gek met hun halal en koosjer vlees. [--> net zoals hun segregatie overtuigingen aan anderen op te leggen]
Het moet gestroomlijnd worden. Het proces moet herzien worden. [--> het moet anders zonder te zeggen hoe & wat dan ?]
Wat op de georgia guide Stones staat begin ik langzamerhand wel te snappen.[ --> gestoord om dan bv 6.500.000.000 mensen te willen saneren]
Nederland is al gepasseerd door België. Wordt nog een harde dobber.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Binnenkort is de eerste plek dus voor Nederland
Sorry dat ik deze reeks gestart hebquote:Op maandag 12 oktober 2020 23:59 schreef TLC het volgende:
Al 949 delen ! Ik ben benieuwd wanneer t laatste topic zal zijn en dat we dit definitief kunnen afsluiten
Hmm, Ik vind er nog altijd haken en ogen aan zitten. Het helpt ons in sommige gevallen, maar vergeet niet dat het sterk afhankelijk is vanuit welk oogpunt je iets bekijkt en dat het nogsteeds een concept is over de realiteit. Dus niet dé realiteit. Wat je nu vooral ziet is dat mensen vanuit verschillende perspectieven op zoek gaan naar informatie uit de wetenschap die hun deel bevestigd. Dus vanuit die kant denk ik wel degelijk dat het ook veel verdeeldheid kan opleveren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:25 schreef EksDeeDeeDee het volgende:
[..]
We begrijpen meer dan genoeg van dit virus, en we begrijpen ook meer dan genoeg dat sociale situaties lastig te isoleren zijn, laat staan te handhaven. Dit virus is geen super hoge wiskunde. Gegeven oneindige tijd kunnen we alles wat de natuur heeft uitvinden. Echter hebben we hier het tegenovergestelde van oneindige tijd: bijna niks.
Het is juist testament dat we vrij veel kunnen onderzoeken in korte tijd, en dat onze progressie nog vrij traag gaat. En dat mensen in het algemeen, sociaal gezien, nog dommer zijn dan koeien.
Je zal maar net een reis hebben geboekt naar Peru in februariquote:Toerist mag nu als enige ter wereld Machu Picchu zien na zeven maanden wachten
Een Japanner die vanwege de coronamaatregelen al bijna zeven maanden vastzit in Peru is bij hoge uitzondering toegelaten tot Machu Picchu. De populaire attractie is gesloten voor toeristen maar werd speciaal opengesteld voor Jesse Takayam
,,Hij was naar Peru gekomen met de droom om naar binnen te kunnen", zei cultuurminister Alejandro Neyra. Takayama mocht onder begeleiding van het hoofd van het park de ruïnes van de Incastad bewonderen.
Toegangskaartje
Takayama had in maart een toegangskaartje bemachtigd. Hij had maar een paar dagen in Peru willen blijven, maar toen sloot het land zijn grenzen. ,,Dit is zo fantastisch. Bedankt", zegt hij in een video die op de top van de Machu Picchu-berg werd opgenomen.
De attractie gaat volgende maand weer open voor toeristen uit binnen- en buitenland, zei de minister zonder een datum te noemen. Dan wordt 30 procent van het normale maximum van 675 mensen per dag toegelaten tot het UNESCO-erfgoed.
,,We zitten nog midden in een pandemie" aldus Neyra. ,,Het zal met alle noodzakelijke voorzorgsmaatregelen gebeuren."
Ik vond de eerste paar het leukst.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:59 schreef TLC het volgende:
Al 949 delen ! Ik ben benieuwd wanneer t laatste topic zal zijn en dat we dit definitief kunnen afsluiten
Mag ik je een Kordaat biertje aanbieden?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 00:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Sorry dat ik deze reeks gestart heb![]()
![]()
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 00:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mag ik je een Kordaat biertje aanbieden?
BEN JIJ HET... MAG IK JE HANDTEKENINGquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 00:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
![]()
Als het virus is uitgedoofd. Met de nadruk op als, want wij kunnen ons ook blindstaren op een vaccin dat nooit komt. Dan komt daarna ook nog een parlementaire enquête en politieke raderen draaien langzaam.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:59 schreef TLC het volgende:
Held!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 00:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
![]()
En dan natuurlijk nog een grote post-vaccin-Fok-meet!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 00:02 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als het virus is uitgedoofd. Met de nadruk op als, want wij kunnen ons ook blindstaren op een vaccin dat nooit komt. Dan komt daarna ook nog een parlementaire enquête en politieke raderen draaien langzaam.
Belgiëquote:Op maandag 12 oktober 2020 23:59 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nederland is al gepasseerd door België. Wordt nog een harde dobber.
Jaa.. toen was het nog spannend.. wanneer zou de eerste besmetting in NL komen.. zonder vetes.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 00:01 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vond de eerste paar het leukst.
Alweerquote:Op maandag 12 oktober 2020 23:59 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nederland is al gepasseerd door België. Wordt nog een harde dobber.
Puur dit virus dat zal nog wel vele jaren duren. Maar als je naar de geschiedenis kijkt heb je vaak 2 tot 3 jaar grote golfbewegingen daarna wordt het virus endemisch omdat er meer immuniteit is in de samenleving. De Spaanse griep bijvoorbeeld is ook pas echt verdwenen in de jaren 50.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 00:02 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als het virus is uitgedoofd. Met de nadruk op als, want wij kunnen ons ook blindstaren op een vaccin dat nooit komt. Dan komt daarna ook nog een parlementaire enquête en politieke raderen draaien langzaam.
Ik speel zelf ook waterpolo en als er ergens iets goed geregeld is met protocollen dan is het daar wel. Sinds 2 weken zijn er zelfs ook Corona coördinatoren aanwezig, maar die waren eigenlijk weer overbodig nadat er geen publiek meer mocht komen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou zit ik zelf op waterpolo, dus daar is het nog wat ingewikkelder, maar hier is dat echt uitstekend geregeld, idem bij de uitwedstrijden die ik gehad heb. Je mag ook echt niet komen als je snotterig bent, daar ben ik zelf nog slachtoffer van geweest.
Denk dat ik in een supermarkt nog meer risico loop.
Ik moet het nog maar eens zien of we nog kunnen trainen. De competitie gaat eruit, zo veel is wel duidelijk, maar verder kan het in principe nog alle kanten op.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 00:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik speel zelf ook waterpolo en als er ergens iets goed geregeld is met protocollen dan is het daar wel. Sinds 2 weken zijn er zelfs ook Corona coördinatoren aanwezig, maar die waren eigenlijk weer overbodig nadat er geen publiek meer mocht komen.
Ik baal dan ook als een stekker dat we zeer waarschijnlijk niet meer mogen spelen en normaal trainen (en ik ga het fluiten van wedstrijden ook wel missen)
Is dat de nieuwe bijbaan voor verkeersregelaars?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 00:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik speel zelf ook waterpolo en als er ergens iets goed geregeld is met protocollen dan is het daar wel. Sinds 2 weken zijn er zelfs ook Corona coördinatoren aanwezig, maar die waren eigenlijk weer overbodig nadat er geen publiek meer mocht komen.
Ik baal dan ook als een stekker dat we zeer waarschijnlijk niet meer mogen spelen en normaal trainen (en ik ga het fluiten van wedstrijden ook wel missen)
Mensen moet aan het werk blijven, he?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 00:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is dat de nieuwe bijbaan voor verkeersregelaars?
Trainen op 1,5 meter is natuurljk ronduit kut als iedereen eindelijk na paar maanden weer op conditie is. We trainen nu weer met 4 teams tegelijk, en dat inderdaad kan straks echt niet meer als je 1,5 meter moet houden dan moet je continue gaan inhouden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 00:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik moet het nog maar eens zien of we nog kunnen trainen. De competitie gaat eruit, zo veel is wel duidelijk, maar verder kan het in principe nog alle kanten op.
1,5m zwemmen werkte in mei omdat iedereen een kutconditie had, nu zie ik dat toch een stuk minder goed werken...
Ongeveer ja. Zorgen dat op oa tribunes etc de 1,5 meter gehandhaafd werd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 00:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is dat de nieuwe bijbaan voor verkeersregelaars?
Je zou denken dat bij tennis afstand houden geen probleem isquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 00:38 schreef maan_man het volgende:
De afgelopen 3 weken ging het niet zo lekker met onze tenniscompetitie door respectievelijk besmettingen bij de tegenstander, besmetting bij ons en toen weer besmetting bij de tegenstander. Had goede hoop voor het komende weekend, maar die hoop is ook vervlogen.
Die zijn dus per morgen ook weer werkloos; staan ze straks weer bij de supermarkt; mondkapjescontrolequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 00:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ongeveer ja. Zorgen dat op oa tribunes etc de 1,5 meter gehandhaafd werd.
Klopt, maar ja vanuit je quarantaine is de afstand wel erg groot. Komend weekend zou prima gaan, maar als alle competities eruit worden gegooid om reizen te beperken, dan houdt het op.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 00:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je zou denken dat bij tennis afstand houden geen probleem is
Het waren leden van onze clubquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 00:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die zijn dus per morgen ook weer werkloos; staan ze straks weer bij de supermarkt; mondkapjescontrole
Ja, briljant hequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 00:46 schreef TLC het volgende:
6 januari 2020 :
https://nos.nl/artikel/23(...)ziekte-in-china.html
quote uit bovenstaand artikel
''Het lijkt er vooralsnog niet op dat de ziekte van mens op mens wordt overgedragen.''
---
Wat waren we toen nog onwetend allemaal![]()
quote:
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 00:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mensen moet aan het werk blijven, he?
Niks mis met hippe mondkapjesquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 01:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, briljant he![]()
Look where we are, met onze hippe mondkapjes
Ik heb een supertoffe RedBull met 33 drop jongeh!quote:
Kijk, dan ben je goed bezigquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 01:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb een supertoffe RedBull met 33 drop jongeh!![]()
En nog een zwikkie vanalles en nogwat onderweg van mijn sjinese vrindjes, die hebben verstand van virussen en mondkapjes
Nee, ze waren sjaggo dat ik in een Benz reedquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 01:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kijk, dan ben je goed bezig![]()
Kreeg je er ook de auto van Max bij?
Ja, je had ook in Red Bull moeten rij....oh...wachtquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 01:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, ze waren sjaggo dat ik in een Benz reed
Vantage was ook wel ok geweest hoor.. die spoilers doen het toch niet als je bumperkleeft.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 01:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, je had ook in Red Bull moeten rij....oh...wacht
Eh, niemandquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 01:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vantage was ook wel ok geweest hoor.. die spoilers doen het toch niet als je bumperkleeft.![]()
Wie gaat deze bagger trouwens opruimen morgenochtend?![]()
Niet in de nacht joh.. ik lees ze best vaak mee, en er zijn zat gekkies die ze doorspitten bij de koffie volgens mijquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 01:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, niemandDeze topics lopen zo hard dat er morgenochtend alweer 2 nieuwe delen zijn
Sowieso blijf ik het een enge gedachte vinden dat het allemaal zo snel is gegaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 00:46 schreef TLC het volgende:
6 januari 2020 :
''Het lijkt er vooralsnog niet op dat de ziekte van mens op mens wordt overgedragen.''
---
Ja.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 01:39 schreef leolinedance het volgende:
Zouden al die complotdenkers het dan allemaal mis hebben?
Zouden al die anderen het mis hebben?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 01:39 schreef leolinedance het volgende:
Zouden al die complotdenkers het dan allemaal mis hebben?
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 01:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet in de nacht joh.. ik lees ze best vaak mee, en er zijn zat gekkies die ze doorspitten bij de koffie volgens mij
Hai gekkiequote:
Hmm, wmb even door naar 2022, want ik ben bang dat het nog wel even doorsuddert.. Deze golf gaat ws de kerst en O&N verklooien, lawe zeggen eind Januari weer een beetje onder controle..quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 02:36 schreef Vliegbaard het volgende:
Tot zover 2020. Kunnen we niet ff fast forward naar mei 2021? Deze serie begint toch wel wat voorspelbaar te worden.
Was dat niet dan precies een rondje Covid jaar? 2 golfjes perfect geperst in 52 weekjes.. op naar de carnaval!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 01:39 schreef FalloutVATS het volgende:
[..]
Sowieso blijf ik het een enge gedachte vinden dat het allemaal zo snel is gegaan.
Weet nog wel paar dagen voor carnaval gewerkt en mensen hadden nog geen benul, en 2 weken later moesten we al dicht (mensen voelde het al aankomen die laatste week want toen was het echt al stil in veel horecazaken). Man dat het zo snel kan gaan met zo'n virus. Het is ergens begonnen en in no time heel de wereld heeft die in zijn macht.
Kan er ook nog wel bij.quote:Het Amerikaanse bedrijf Johnson & Johnson heeft de ontwikkeling van een vaccin tegen Covid-19 tijdelijk stilgelegd. Het bedrijf is op een tegenslag gestuit. Wat er precies aan de hand is, is nog onduidelijk. Johnson & Johnson wil het besluit nog niet toelichten.
Het farmaciebedrijf, waartoe ook het Nederlandse Janssen behoort, maakte bekend dat een proefpersoon onverwacht ziek is geworden, zo blijkt uit documenten die in bezit zijn van nieuwsmedium Stat News. In totaal doen er 60.000 mensen mee aan de klinische testen
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 05:34 schreef quirina het volgende:
Gelukkig blijft de fitness wel open, kunnen we daar in de bar na het sporten gezellig smoothies drinken en socializen wel zo gezond.
Oh en school blijft ook open want ja draagt niet bij aan de besmettingen he. Kinderopvang ook niet want besmettingen daar komen alleen door volwassenen zoals ouders en docenten die niet opgelet hebben.
Was je handjes juf!
En dat ze snotneuzen hebben die kinderen is alleen maar seizoensverkoudheid en goed voor de weerstand en als het wel Corona is is dat niet erg hoor.
Maar ja de kroeg en restaurant dicht is wel heel erg.
De vrijmibo is echt hoge noodzaak om te overleggen en creatief te blijven “on game” te blijven weet je wel. En vergeet niet het belang van netwerken en “lijntjes te leggen” snap je wel.
Het OV alleen voor vitale beroepen? Ach gelukkig is er nog Über als de Tesla “op stal” moet blijven. En parkeerkosten verrekenen we anders wel bij de belasting creatief.
Zo nu een lekkere latte drinken en weer aan de gang.
Ze zeggen dat het een pauze is, minder ernstig dan een formele "clinical hold".quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 04:46 schreef Elan het volgende:
Uit de AD live blog.
[..]
Kan er ook nog wel bij.
Je hoop gooien op een vaccin was vanaf het begin af aan eigenlijk al een verschrikkelijk slecht idee. Tuurlijk moet dat vaccin er komen maar niet in 2020.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 04:46 schreef Elan het volgende:
Uit de AD live blog.
[..]
Kan er ook nog wel bij.
Gooi 2021 ook maar alvast in de prullenbak.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 04:46 schreef Elan het volgende:
Uit de AD live blog.
[..]
Kan er ook nog wel bij.
Naja in 2021 gaan we idd de financiële klappen voelen, gecombineerd met t aflopen van de proeftijd van de Brexit. Dat gaat pijn doen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 06:40 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Gooi 2021 ook maar alvast in de prullenbak.
Maar ja misschien komt er wat geld los van al die boomers die doodgaan en kan het daarmee een beetje gecompenseerd worden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 06:44 schreef DW457 het volgende:
[..]
Naja in 2021 gaan we idd de financiële klappen voelen, gecombineerd met t aflopen van de proeftijd van de Brexit. Dat gaat pijn doen.
Ik denk t niet...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 06:47 schreef quirina het volgende:
[..]
Maar ja misschien komt er wat geld los van al die boomers die doodgaan en kan het daarmee een beetje gecompenseerd worden.
Die bar is dus niet open en de richtlijnen (bij de meesten en bij mij) zijn heel duidelijk. Je komt om te sporten en verlaat dan het pand weer. Beter maak je je druk om wat er thuis gebeurt want daar schijnt men nog wel bijeen te zitten. Sommige mensen hebben zelfs nog sex maar dat moet je aan Ven vragen, die houdt dat meer bij.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 05:34 schreef quirina het volgende:
Gelukkig blijft de fitness wel open, kunnen we daar in de bar na het sporten gezellig smoothies drinken en socializen wel zo gezond.
Oh no.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 04:46 schreef Elan het volgende:
Uit de AD live blog.
[..]
Kan er ook nog wel bij.
Nee, sprookjes mogen nog steeds nageleefd worden. Bizar eigenlijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 06:49 schreef asco het volgende:
Oke, de horeca gaat dicht. En de kerk en de moskee?
Doen ze daar niets mee zie ik het nog wel eens volledig uit de klauwen lopen.
De overheid is de regie volledig kwijt.
Succes allen. 👍
Heul nietquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 01:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, niemandDeze topics lopen zo hard dat er morgenochtend alweer 2 nieuwe delen zijn
Ik zou maar vast wat kaarsjes kopen voor thuis.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 07:14 schreef Nielsch het volgende:
Ook al enig idee wanneer de nieuwe maatregelen ingaan? Ik heb woensdagavond nog een korte kroegavond gepland.
Ik zou die naar vanavond verplaatsen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 07:14 schreef Nielsch het volgende:
Ook al enig idee wanneer de nieuwe maatregelen ingaan? Ik heb woensdagavond nog een korte kroegavond gepland.
Zorg voor zwangeren is niet in gevaar geweest en zal dat ook niet komen, zoals ik begrijp.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 06:58 schreef roos94 het volgende:
Ik was nooit bang voor de hele pandemie maar ik word dat nu wel. Gaan we echt naar een wereld waarin mensen zullen sterven omdat de reguliere zorg versnipperd wordt. Want covid patienten zijn blijkbaar belangrijker dan mensen met kanker, hartoperaties, zwangere vrouwen die minder controle krijgen, nierpatiënten, die kunnen allemaal wel wachten natuurlijk. Een rammelend hart/borstgezwel/baby wacht ook wel even. Alles wijkt voor covid.
Vanaf morgen is alles weer verboden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 07:14 schreef Nielsch het volgende:
Dus het feit dat op mijn praktijk diverse controles zijn geschrapt (die niet voor de lol ooit verplicht zijn ingevoerd) valt daar niet onder okéquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 07:17 schreef wpor het volgende:
[..]
Zorg voor zwangeren is niet in gevaar geweest en zal dat ook niet komen, zoals ik begrijp.
Ja dat staat daar los van.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 07:24 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus het feit dat op mijn praktijk diverse controles zijn geschrapt (die niet voor de lol ooit verplicht zijn ingevoerd) valt daar niet onder oké
Want op die controles worden nooit afwijkende dingen gedetecteerd waarvoor je wordt doorverwezen. Prima.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stel je had, vorig jaar, hier een short story over geschreven, met het scenario zoals dat zich nu voltrokken heeft. Je zou als fantast zijn weggezet en 'dat zal nooit gebeuren!'quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 00:46 schreef TLC het volgende:
6 januari 2020 :
---
Ik weer nog goed dat de eerste lichting mensen die terug kwamen uit Wuhan/China zelfs werden opgewacht door GGD medewerkers zonder enige vorm van bescherming.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 07:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Stel je had, vorig jaar, hier een short story over geschreven, met het scenario zoals dat zich nu voltrokken heeft. Je zou als fantast zijn weggezet en 'dat zal nooit gebeuren!'
"Gelukkig gebruiken onze medewerkers hun gezond verstand".quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 07:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik weer nog goed dat de eerste lichting mensen die terug kwamen uit Wuhan/China zelfs werden opgewacht door GGD medewerkers zonder enige vorm van bescherming.
Toen dacht de GGD zelf ook nog ' dat het allemaal wel mee zou vallen' met dat 'griepje'.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 07:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik weer nog goed dat de eerste lichting mensen die terug kwamen uit Wuhan/China zelfs werden opgewacht door GGD medewerkers zonder enige vorm van bescherming.
Haha al die reacties toen hier: "Is er eigenlijk een wit persoon aan overleden? Het lijkt erop dat alleen aziaten eraan dood gaan". Elke dag kwam er wel iemand met die 'sceptische' vraag.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 00:46 schreef TLC het volgende:
6 januari 2020 :
---
Terwijl de diensten in Frankrijk en België mensen uit diezelfde vliegtuigen haalden in vol ornaat qua PBM's.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 07:55 schreef Natalie het volgende:
[..]
Toen dacht de GGD zelf ook nog ' dat het allemaal wel mee zou vallen' met dat 'griepje'.
Terwijl er toen al veel signalen waren, ook uit andere inmiddels besmette landen, dat dit iets heel erg serieus was.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 07:55 schreef Natalie het volgende:
[..]
Toen dacht de GGD zelf ook nog ' dat het allemaal wel mee zou vallen' met dat 'griepje'.
Mijn vriendin is in november uitgerekend dus ik weet wat de situatie isquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 07:24 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus het feit dat op mijn praktijk diverse controles zijn geschrapt (die niet voor de lol ooit verplicht zijn ingevoerd) valt daar niet onder oké
Meestal diezelfde avond of de dag erna. Vrees voor je dat je uitje mogelijk geen doorgang kan vinden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 07:14 schreef Nielsch het volgende:
Dat mensen niet meer naar de afhaalchinees durfden en ook geen bami uit de supermarkt durfde te etenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 07:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Haha al die reacties toen hier: "Is er eigenlijk een wit persoon aan overleden? Het lijkt erop dat alleen aziaten eraan dood gaan". Elke dag kwam er wel iemand met die 'sceptische' vraag.
Enige wat ik me kan voorstellen is dat je niet bij de chinees durft te eten uit angst dat een van de medewerkers misschien net uit China was teruggekeerd oid. Maarja de grap was natuurlijk dat je met die redenatie toen bij de Italiaan meer risico liep.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat mensen niet meer naar de afhaalchinees durfden en ook geen bami uit de supermarkt durfde te eten![]()
![]()
Dat vond ik echt heel raar evenals dat hamster gedrag.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat mensen niet meer naar de afhaalchinees durfden en ook geen bami uit de supermarkt durfde te eten![]()
![]()
Kun je ook wc papier aan Fok doneren?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:03 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Dat vond ik echt heel raar evenals dat hamster gedrag.
Denk dat de realisatie dat we ooit in een pandemie terecht zouden kunnen komen, gewoon niet bij ze op is gekomen. Dat de mensheid, met al zijn mogelijkheden en ontwikkeling, lamgelegd kon worden door een virus.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 07:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Terwijl de diensten in Frankrijk en België mensen uit diezelfde vliegtuigen haalden in vol ornaat qua PBM's.
De GGD had daar toen al beter moeten weten.
Het is ook wel moeilijk voor te stellen. Ik was zelf begin februari nog in Portugal en reed via Spanje en Frankrijk terug naar Nederland. Terwijl er toen al wat nieuws binnendruppelde over besmettingen van Italië naar Frankrijk, hield ik het totaal niet voor mogelijk dat we er hier in Nederland ook last van zouden krijgen, laat staan dat er in m'n woonplaats mensen met corona zouden rondlopen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:06 schreef Natalie het volgende:
[..]
Denk dat de realisatie dat we ooit in een pandemie terecht zouden kunnen komen, gewoon niet bij ze op is gekomen. Dat de mensheid, met al zijn mogelijkheden en ontwikkeling, lamgelegd kon worden door een virus.
Ik denk dat dat vooral door het RIVM destijds kwam (kans dat het naar Nederland komt is nihil. Het is niet zo besmettelijk).quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:06 schreef Natalie het volgende:
Denk dat de realisatie dat we ooit in een pandemie terecht zouden kunnen komen, gewoon niet bij ze op is gekomen. Dat de mensheid, met al zijn mogelijkheden en ontwikkeling, lamgelegd kon worden door een virus.
We zouden eigenlijk een soort tracker moeten ontwerpen voor die steeds nagebauwde kreten, grollen en pseudowetenschappelijke "kritische" oneliner-vragen van al de mondige stuurlui aan virtuele wal die populair zijn een paar weken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 07:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Haha al die reacties toen hier: "Is er eigenlijk een wit persoon aan overleden? Het lijkt erop dat alleen aziaten eraan dood gaan". Elke dag kwam er wel iemand met die 'sceptische' vraag.
Nee daar is geen enkele aanwijzing voor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 07:54 schreef vosss het volgende:
[..]
"Gelukkig gebruiken onze medewerkers hun gezond verstand".
Echt daar was ik zo fucking pissig over toen
100% dat daar heel veel besmettingen en verspreidingen plaats gevonden hebben door die lakse houding van de GGD toen![]()
Zou ook beter zijn om de supermarkten te sluitenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:12 schreef Benny het volgende:
Horeca dicht. Ondertussen lekker lopen klooien voor de ingang van de supermarkt, over koppen lopen in de Action en meeneurien in de kerk
Wordt wel een feest als ze de supermarkten ook verplichten maximaal 30 mensen binnen te hebben. In een beetje supermarkt loopt al makkelijk 10-15 man personeel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:12 schreef Benny het volgende:
Horeca dicht. Ondertussen lekker lopen klooien voor de ingang van de supermarkt, over koppen lopen in de Action en meeneurien in de kerk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
Zoals mensen die nu na al die maanden nog steeds niet begrijpen dat het niet om het aantal doden gaat.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
We zouden eigenlijk een soort tracker moeten ontwerpen voor die steeds nagebauwde kreten, grollen en pseudowetenschappelijke "kritische" oneliner-vragen van al de mondige stuurlui aan virtuele wal die populair zijn een paar weken.
Eerst was het "Zweden begrijpt het tenminste" "gewoon een soort griepje" (net zo hardnekkig als influenza zelf) en momenteel "Iers model".
Of dat je zodra iemand ze uitkotst via een toetsenbord een virtuele duim tegen het voorhoofd moet zetten anders krijgt de laatste een klap, net als bij boeren. Hebben we toch wat lol van dat eindeloze napraten.
Denken die mensen serieus dat we het geheugen van een goudvis hebben en het niet net al op Facebook, Twitter etc. twaalf keer voorbij hebben zien komen?
Ja idd. Je denk toch snel 'och, er duikt zo vaak een nieuwe variant ergens van op. Meestal stelt het niet veel voor.'quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook wel moeilijk voor te stellen. Ik was zelf begin februari nog in Portugal en reed via Spanje en Frankrijk terug naar Nederland. Terwijl er toen al wat nieuws binnendruppelde over besmettingen van Italië naar Frankrijk, hield ik het totaal niet voor mogelijk dat we er hier in Nederland ook last van zouden krijgen, laat staan dat er in m'n woonplaats mensen met corona zouden rondlopen.
Hoe was het ook alweer om iemands hand te schudden of naast iemand in de supermarkt te staan..?quote:Een paar weken later heb ik m'n computer van m'n werk naar huis gehaald omdat ik toch niet meer van plan was op kantoor te werken.
Ik hoorde het net op de radio ... niet zo best nieuws .....quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 04:46 schreef Elan het volgende:
Uit de AD live blog.
Het Amerikaanse bedrijf Johnson & Johnson heeft de ontwikkeling van een vaccin tegen Covid-19 tijdelijk stilgelegd. Het bedrijf is op een tegenslag gestuit. Wat er precies aan de hand is, is nog onduidelijk. Johnson & Johnson wil het besluit nog niet toelichten.
Het farmaciebedrijf, waartoe ook het Nederlandse Janssen behoort, maakte bekend dat een proefpersoon onverwacht ziek is geworden, zo blijkt uit documenten die in bezit zijn van nieuwsmedium Stat News. In totaal doen er 60.000 mensen mee aan de klinische testen
Kan er ook nog wel bij.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:15 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Wordt wel een feest als ze de supermarkten ook verplichten maximaal 30 mensen binnen te hebben. In een beetje supermarkt loopt al makkelijk 10-15 man personeel.
Sovjetpraktijen incoming, om 8 uur in de rij gaan staan zodat je om 16 uur 's middags naar huis kan met je halfje brood.
Met een CCCP t-shirt aan hoef je niet in de rij aan te sluitenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
We testen ze niet dus is er geen bewijs voorquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee daar is geen enkele aanwijzing voor.
Covid-patiënten zijn niet belangrijker. Sommigen worden zo ziek dat ze acute zorg nodig hebben. En in Nederland krijg je dat dan. Alleen is Covid zo besmettelijk, dat het om grote aantallen gaat, en dus veel patiënten tegelijk die acute zorg nodig hebben. En daardoor komt de zorg in zijn algemeenheid in de knel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 06:58 schreef roos94 het volgende:
Ik was nooit bang voor de hele pandemie maar ik word dat nu wel. Gaan we echt naar een wereld waarin mensen zullen sterven omdat de reguliere zorg versnipperd wordt. Want covid patienten zijn blijkbaar belangrijker dan mensen met kanker, hartoperaties, zwangere vrouwen die minder controle krijgen, nierpatiënten, die kunnen allemaal wel wachten natuurlijk. Een rammelend hart/borstgezwel/baby wacht ook wel even. Alles wijkt voor covid.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
We testen ze niet dus is er geen bewijs voorvolgens dezelfde logica spelen jongeren ook geen rol in het grote geheel.
Ik moet dan denken aan dat plaatje van die buschauffeur zonder bescherming in een bus vol covid patienten en dokters in hazmat pakken. Ook al was dat in de uk was die afbeelding en vooral de chaffeur typerend voor de regering eb het rivm in de begin fase.
Kalm kalm, bij het Oxford vaccin ook gebeurd, en dat gaat weer gewoon verderquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik hoorde het net op de radio ... niet zo best nieuws .....
Het zou me niets verbazen als het virus er ook al langer was. Er komen kwamen zoveel vliegtuigen aan uit China iedere dag. Niemand kijkt er vreemd van op als je snotterig uit het vliegtuig stapt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vooral door het RIVM destijds kwam (kans dat het naar Nederland komt is nihil. Het is niet zo besmettelijk).
Had men wat meer opgelet en naar het buitenland gekeken, dan had men kunnen zien dat het wel degelijk besmettelijk was en dat het een kwestie van tijd was voordat het ook hier zou komen.
Nul inhoud, enkel je favoriete stokpaardjes herhalen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
We testen ze niet dus is er geen bewijs voorvolgens dezelfde logica spelen jongeren ook geen rol in het grote geheel.
Ik moet dan denken aan dat plaatje van die buschauffeur zonder bescherming in een bus vol covid patienten en dokters in hazmat pakken. Ook al was dat in de uk was die afbeelding en vooral de chaffeur typerend voor de regering eb het rivm in de begin fase.
Die blik ook van de chauffeur, priceless.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:27 schreef Noek het volgende:
[..]De onschuld
Kinderen in parken in Milaan, niks aan de hand
Het is niet uitzonderlijk dat er iemand ziek wordt. Dan wordt het onderzoek stilgelegd om uit te zoeken of het van de vaccinatie komt. Is gewoon als per protocol.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 04:46 schreef Elan het volgende:
Uit de AD live blog.
[..]
Kan er ook nog wel bij.
Lijkt mij vanavond al, denk niet dat ze er nog een week mee gaan wachtenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 07:14 schreef Nielsch het volgende:
De vorige keer dat de horeca gesloten werd ging dat een uur na de persconferentie al in.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:32 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Lijkt mij vanavond al, denk niet dat ze er nog een week mee gaan wachten
Ik denk gewoon per 22u vanavond. Anders krijg je rare praktijken morgen met allerlei "happy hour" ideeën om maar van voorraad af te zijn ofzo.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De vorige keer dat de horeca gesloten werd ging dat een uur na de persconferentie al in.
Dat was heel erg abrupt en lang niet elke kroeg en restaurant wist dat toen.
Ik denk dat ze dit keer de horeca iets meer tijd geven en het per woensdag in laten gaan.
Dat vaccin gaat denk ik serieus pas over dik 12 maanden een keer de testfase verlaten en dan moet het nog over de hele wereld verspreid worden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik hoorde het net op de radio ... niet zo best nieuws .....
Dan gaat iedereen naar de kroeg vanavond dat lijkt me niet echt de bedoelingquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De vorige keer dat de horeca gesloten werd ging dat een uur na de persconferentie al in.
Ik denk dat ze dit keer de horeca iets meer tijd geven en het per woensdag in laten gaan.
Dat is precies ook de reden dat je echt een plan b moet hebben.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat vaccin gaat denk ik serieus pas over dik 12 maanden een keer de testfase verlaten en dan moet het nog over de hele wereld verspreid worden.
Niet zo boos johquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nul inhoud, enkel je favoriete stokpaardjes herhalen.
Goeie... "Maar het aantal IC-opnames is nog heel weinig". Ja, weinig van weinig is weinig. Een klein percentage van heul veul betekent te veel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zoals mensen die nu na al die maanden nog steeds niet begrijpen dat het niet om het aantal doden gaat.
Elk topicdeel komen er wel weer een paar van die pipo's langs. Niet zelden vaak dezelfde personen, die ondanks herhaaldelijke uitleggen het niet willen of kunnen snappen.
Ik hoop het van harte voor ze...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:47 schreef zalkc het volgende:
Gaat de horeca fatsoenlijk gecompenseerd worden dit keerr?
Als er veel andere opties waren, dan was er waarschijnlijk wel ergens een land op de wereld waar ze het probeerden, toch? Volgens mij is iedereen min of meer met hetzelfde bezig: aantal besmettingen onder controle houden, ingrijpen als het moet, versoepelen als het gaat. Ik weet niet of er een andere manier is om ermee om te gaan eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is precies ook de reden dat je echt een plan b moet hebben.
(en dan niet de variant waar je om de haverklap alles dichtgooit en beperkt)
De vorige keer was natuurlijk ook een aanfluiting. Zeggen dat de horeca dicht moest binnen 45 minuten, maar pas dagen laten de noodverordening op orde hebben. Dus feitelijk had de horeca nog een paar dagen langer open kunnen blijven zonder dat handhaving mogelijk is. Maar ik kan mij ook voorstellen dat men Belgische taferelen wil voorkomen. Sluiting dagen van tevoren aankondigen wat resulteerde in lockdown feestjes.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Plan b als in behandelmethode als silver bullet cure wat virus reduceert tot verkoudheid en ziekenhuisopname voorkomt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als er veel andere opties waren, dan was er waarschijnlijk wel ergens een land op de wereld waar ze het probeerden, toch? Volgens mij is iedereen min of meer met hetzelfde bezig: aantal besmettingen onder controle houden, ingrijpen als het moet, versoepelen als het gaat. Ik weet niet of er een andere manier is om ermee om te gaan eerlijk gezegd.
De kroeg een dorp verderop heeft onlangs een slijterij vergunning gekregen en hun kleine zaal (met eigen aparte ingang) is onlangs verbouwd tot slijterij.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
De vorige keer was natuurlijk ook een aanfluiting. Zeggen dat de horeca dicht moest binnen 45 minuten, maar pas dagen laten de noodverordening op orde hebben. Dus feitelijk had de horeca nog een paar dagen langer open kunnen blijven zonder dat handhaving mogelijk is. Maar ik kan mij ook voorstellen dat men Belgische taferelen wil voorkomen. Sluiting dagen van tevoren aankondigen wat resulteerde in lockdown feestjes.
Kan mij ook voorstellen dat veel horeca, in ieder geval de restaurants dicht blijven. Die zullen niet nog een keer al het eten dat ze hebben voorbereid willen weggooien.
Van die mensen denken dat er een miljoen ziekenhuisbedden beschikbaar zijnquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Goeie... "Maar het aantal IC-opnames is nog heel weinig". Ja, weinig van weinig is weinig. Een klein percentage van heul veul betekent te veel.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 01:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
*lezend met koffie bij de hand*quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 01:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet in de nacht joh.. ik lees ze best vaak mee, en er zijn zat gekkies die ze doorspitten bij de koffie volgens mij
Was jij er al bij vanaf het begin? Kan me echt niet meer herinneren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 00:01 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vond de eerste paar het leukst.
Zijn er al landen waar dit is opgenomen in het beleid?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Of accurate sneltesten die je thuis kan gebruiken.
Dan zijn we er ook al.
neemt niet weg dat de capaciteit in NL gewoon heel laag isquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van die mensen denken dat er een miljoen ziekenhuisbedden beschikbaar zijn"Het kan toch niet dat er op 17 miljoen mensen al problemen ontstaan als er een paar honderd man extra op de IC ligt???" Tja, wel dus.
Dat is-ie ook. En natuurlijk zou het fijn zijn geweest als dat niet zo was. Maar je kunt er op dit moment weinig meer aan veranderen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
neemt niet weg dat de capaciteit in NL gewoon heel laag is
kuchschermenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het had zo een scene van Monty Python kunnen zijn.
En zich niet beseffen dat er dus ook niet een miljoen man geschoold medisch personeel is en al helemaal niet gespecialiseerd in werken op de IC. Sterker nog, ondanks de inspanningen de afgelopen maanden om personeel bij te scholen vooruitlopend op deze golf, zijn er over de streep meer mensen uitgevallen of vertrokken door de omstandigheden in de zorg dan erbij zijn gekomen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van die mensen denken dat er een miljoen ziekenhuisbedden beschikbaar zijn"Het kan toch niet dat er op 17 miljoen mensen al problemen ontstaan als er een paar honderd man extra op de IC ligt???" Tja, wel dus.
Is in het begin nog wel eens een post over geweest. Op hoeveel zou deze reeks gaan komen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:52 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
*lezend met koffie bij de hand*
Was gezellig vannacht?
[..]
Was jij er al bij vanaf het begin? Kan me echt niet meer herinneren.
Wanneer gaan we de 1000 halen? Met dit tempo...minimaal 4 per dag? Als het net zo hard gaat als gisteren (was wel een extreme dag). Nog 50 te gaan. Over een dag of 12-13? Vandaag komen er ook vast wel weer een stuk of 6-7. Als er verders niets te doen is, zal het hier ook wel weer drukker gaan worden. Misschien over 10 dagen dan al. Of nog eerder. Spannend!
Mja, wat anders? Sport? Maar dat wordt ook stilgelegd, toch?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:00 schreef 297534 het volgende:
Belangwekkende vraag voor mijzelf: valt een indoor minigolf- en bowlingcentrum onder de horeca?
England.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zijn er al landen waar dit is opgenomen in het beleid?
Is gemeenteafhankelijk. Heb er tijdens de vorige maatregelen een stuk over gelezen dat het in Arnhem niet als horeca gold, maar in Nijmegen wel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:00 schreef 297534 het volgende:
Belangwekkende vraag voor mijzelf: valt een indoor minigolf- en bowlingcentrum onder de horeca?
Ja denk het inderdaad wel. Sport zou ik het niet willen noemen, zeker niet als kinderen het doen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja, wat anders? Sport? Maar dat wordt ook stilgelegd, toch?
ja weet ik...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat vaccin gaat denk ik serieus pas over dik 12 maanden een keer de testfase verlaten en dan moet het nog over de hele wereld verspreid worden.
Mijn zus werkt op de IC, er is veel tekort aan personeel dat mensen die nog niet helemaal klaar zijn metquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En zich niet beseffen dat er dus ook niet een miljoen man geschoold medisch personeel is en al helemaal niet gespecialiseerd in werken op de IC. Sterker nog, ondanks de inspanningen de afgelopen maanden om personeel bij te scholen vooruitlopend op deze golf, zijn er over de streep meer mensen uitgevallen of vertrokken door de omstandigheden in de zorg dan erbij zijn gekomen.
Vooralsnog lijkt het alleen te gaan om contactsport voor 18+, en dan hoop ik (eigen belang) alleen de wedstrijden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja, wat anders? Sport? Maar dat wordt ook stilgelegd, toch?
Met een verbod op gezelschappen boven de 4 voor buiten draai je effectief gezien de meeste andere sporten ook de nek om.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vooralsnog lijkt het alleen te gaan om contactsport voor 18+, en dan hoop ik (eigen belang) alleen de wedstrijden.
Maar uit praktische overwegingen zullen de bonden de hele competities dan wel stilleggen.
Hilarisch hoe je nog steeds over aerosolen wil beginnen. Moet het verschil in druppelgrootte en significantie je nog eens een keer worden uitgelegd? Ik weet niet of je de vorige 985x hebt opgelet, maar de ene druppel is dus de andere nietquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Niet zo boos joh![]()
Aangezien je het verschrikkelijk irritant vindt. Klopt het dat jij denkt dat oudere kinderen noch aerogene verspreiding geen rol spelen bij de verspreiding van het virus?
Of op zijn minst dusdanig verwaarloosbaar dat er niks mee gedaan hoeft te worden aangezien het een zeer beperkte rol heeft.
Ah ok, dank je. Lekker duidelijk weer...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:05 schreef AlohA het volgende:
[..]
Is gemeenteafhankelijk. Heb er tijdens de vorige maatregelen een stuk over gelezen dat het in Arnhem niet als horeca gold, maar in Nijmegen wel.
Edit https://www.gelderlander.(...)oe-kan-dat~a24be57c/
Hangt er sterk vanaf hoe de gemeente meedenkt denk ik. Sommige zullen het accepteren als de bar/restaurant om 18:00 sluit, sommige weer niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:00 schreef 297534 het volgende:
Eigenlijk hadden ze in alle regio's de herfstvakantie 2 weken moeten laten duren, en dat dan tegelijk met even echt strenge maatregelen. Maarja, daar heb je zeg maar visie voor nodig en dat ontbreekt helaas.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:15 schreef Tijn het volgende:
Horeca dicht, maar vanwege de herfstvakantie de facto ook de scholen dicht. Hopelijk is het genoeg om het aantal besmettingen te doen dalen *fingers crossed*
Dit is slechts één van de vaccins in fase III. Het Oxford-vaccin loopt inmiddels weer door in Brazilië en de UK (alleen de VS houdt het tegen, maar dat lijkt me politiek). Eind oktober komen daar resultaten voor. De WHO is ook nog optimistisch dat eind 2020 een eerste vaccin er is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Goede zaak. Gelukkig komt november ook steeds dichterbij.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
England.
https://www.nhs.uk/condit(...)ou-have-coronavirus/
én vergeet de mensen niet die eigenlijk al met pensioen of vervroegd pensioen waren dus zoals mijn zus,quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:57 schreef Qarrad het volgende:
Sterker nog, ondanks de inspanningen de afgelopen maanden om personeel bij te scholen vooruitlopend op deze golf, zijn er over de streep meer mensen uitgevallen of vertrokken door de omstandigheden in de zorg dan erbij zijn gekomen.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En zich niet beseffen dat er dus ook niet een miljoen man geschoold medisch personeel is en al helemaal niet gespecialiseerd in werken op de IC. Sterker nog, ondanks de inspanningen de afgelopen maanden om personeel bij te scholen vooruitlopend op deze golf, zijn er over de streep meer mensen uitgevallen of vertrokken door de omstandigheden in de zorg dan erbij zijn gekomen.
Toch valt me onderstaand op:quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Goede zaak. Gelukkig komt november ook steeds dichterbij.
Er gaat elk jaar meer geld naar zorg en er werken elk jaar meer mensen in de zorg.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maar het ligt ook wel aan ons systeem vind ik.
Zorg kapot bezuinigen. Numerus fixus op verpleegkunde (gelukkig niet meer). En dan nu jaloers naar Duitsland kijken. Ja, wat willen we nou?
Je kunt dit wel blijven roepen, maar het is duidelijk dat de capaciteit in Nederland gewoon enorm laag is. Misschien is het een geldkwestie, misschien moeten dingen anders georganiseerd gaan worden, ik ben totaal geen insider dus ik weet het niet. Maar simpelweg roepen "er gaat een hoop geld heen, dus het is goed zo" is wat mij betreft te makkelijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er gaat elk jaar meer geld naar zorg en er werken elk jaar meer mensen in de zorg.
Tennis zou een uitzondering zijn, want geen contactsport. Ik hoop echter wel dat ze bij tennis ook de competitie stilleggen vanwege de onnodige reisbewegingen. En er is toch al geen bal meer aan, het is op komen draven, spelen en meteen weer naar huis.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vooralsnog lijkt het alleen te gaan om contactsport voor 18+, en dan hoop ik (eigen belang) alleen de wedstrijden.
Maar uit praktische overwegingen zullen de bonden de hele competities dan wel stilleggen.
Mensen worden ouder en we zijn steeds beter in ziektes bestrijden. Als we dat nastreven, dan hebben we meer verpleegkundigen en meer geld nodig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er gaat elk jaar meer geld naar zorg en er werken elk jaar meer mensen in de zorg.
Goeiequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:17 schreef Arizona het volgende:
[..]
Tennis
...
er is toch al geen bal meer aan
Goh ja wat ontzéttend erg dat ieder er zo zijn eigen sores uit pikt. Ronduit asociaal.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
En dan gaan mensen janken als een voetbalwedstrijd niet kan doorgaan![]()
Stelletje aso's
Echt niet. Het is tennissen en vervolgens bij iemand thuis gaan zuipen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:17 schreef Arizona het volgende:
[..]
Tennis zou een uitzondering zijn, want geen contactsport. Ik hoop echter wel dat ze bij tennis ook de competitie stilleggen vanwege de onnodige reisbewegingen. En er is toch al geen bal meer aan, het is op komen draven, spelen en meteen weer naar huis.
Utrecht ook. Net als elke andere studentenstad waarschijnlijk. Aan de ene kant fucking irritant, aan de andere kant begrijp ik het ook wel van ze. Deed het vroeger als student ook en zou me niet laten tegen houden omdat oudere mensen die totaal geen ruk om de jeugd geven (zie pensioendiscussie) bang zijn voor een virus.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:02 schreef Knipoogje het volgende:
Vannacht weer net als gisternacht studenten aan het feesten tot 2-3 uur 's nachts. Dan gaat er een deur open en hoor je harde muziek en vooral hard gepraat van een hele grote groep mensen. Ondertussen galmt het schreeuw en gelal op straat je slaapkamer in
Als men zich afvraagt waarom het weer zo hard gaat...Studentencoronafeestjes dragen daar toch netjes hun steentje aan bij. Delft natuurlijk.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
En dan gaan mensen janken als een voetbalwedstrijd niet kan doorgaan![]()
Stelletje aso's
Bij ons niet, wij gaan braaf naar huis. Zal bij andere teams misschien anders zijnquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Echt niet. Het is tennissen en vervolgens bij iemand thuis gaan zuipen.
Gaat alleen om georganiseerde sport toch?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:21 schreef xFriendx het volgende:
Zal rustig worden met de groepen wielrenners dan. Die zijn veelal ook met meer dan 4.
ik gaf maar een voorbeeld... voetbal liefhebber zeker? Je weet vast wel wat ik bedoel...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Goh ja wat ontzéttend erg dat ieder er zo zijn eigen sores uit pikt. Ronduit asociaal.
Bij ons wel, maar dat mag ook volgens de regels (4 personen in een team; dus 3 gasten bij iemand thuis).quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:22 schreef Arizona het volgende:
[..]
Bij ons niet, wij gaan braaf naar huis. Zal bij andere teams misschien anders zijn
Tja, kruideniersmentaliteitquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zorg kapot bezuinigen. Numerus fixus op verpleegkunde (gelukkig niet meer). En dan nu jaloers naar Duitsland kijken. Ja, wat willen we nou?
Absoluut! Net zoals de handhaving kapot is bezuinigd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ben ook wel heel benieuwd naar hoeveel mensen die met een verkoudheid komen testen, ook echt corona hebben.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:14 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Toch valt me onderstaand op:
Je mag alleen testen met symptomen:
you have any symptoms of coronavirus (a high temperature, a new, continuous cough or a loss or change to your sense of smell or taste)
De symptomen:
- Koort
- Opvallend hoesten
- Verlies van reuk of geur
Ook in België hanteren ze deze symptomen. Bij ons in Nederland moet je bij wijze van spreken met een snotneus en keelpijn al gaan. Nu zullen er ook mensen met deze klachten corona kunnen hebben, maar nu de testcapaciteit overvraagd is zou je toch (tijdelijk) strengere eisen kunnen stellen aan de symptomen om de druk af te nemen. Kans dat mensen die écht corona hebben dan wel komen en mensen met een verkoudheidje gewoon thuis blijven.
Als je door een rivm bril naar alles kijkt dan zie je het idd niet. Aerogene verspreiding speelt gewoon een rol, zie gidsland Deutschland.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hilarisch hoe je nog steeds over aerosolen wil beginnen. Moet het verschil in druppelgrootte en significantie je nog eens een keer worden uitgelegd? Ik weet niet of je de vorige 985x hebt opgelet, maar de ene druppel is dus de andere niet
Er is verder geen enkele aanwijzing dat kinderen een bijzonder grootte rol in de verspreiding spelen. Bij clusteronderzoek bleek ook vooral dat ze bijna nooit de eerste patient waren, en de wereldwijde verspreidingspatronen vertonen ook geen tekenen dat er veel invloed is van de kids.
Die was er dan ook niet uit luxe.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Numerus fixus op verpleegkunde (gelukkig niet meer).
Netjes op 1,5 meter de hele avond?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Bij ons wel, maar dat mag ook volgens de regels (4 personen in een team; dus 3 gasten bij iemand thuis).
Het mooie is,quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Absoluut! Net zoals de handhaving kapot is bezuinigd.
Wat we de afgelopen decennia hebben gezien als een crisis heeft een vals gevoel van de ondergrens gegeven waardoor de beslissingen zijn genomen om de zorg uit te kleden en de handhaving op een peil te brengen dat geen rekening houdt met massale en langdurige inzet.
We zijn kortom even vergeten dat we maar een klein landje in een enorm geheel zijn en dat onze controle daarop een stuk minder blijkt te zijn dan we gewend waren.
Nou wat je bedoelt is dat je iemand een aso noemt omdat hij het jammer vindt dat zijn voetbalwedstrijd niet doorgaat. Ieder zijn eigen sores in deze kuttijd, waarom daar zo hard over oordelen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ik gaf maar een voorbeeld... voetbal liefhebber zeker? Je weet vast wel wat ik bedoel...
Als je de Miljardennota's van de afgelopen 20 jaar erbij pakt zul je juist zien dat er elk jaar weer meer miljarden naar de zorg gaan. En in Duitsland ligt het percentage burnouts op de IC normaal erg hoog omdat die mensen vele jaren hebben geïnvesteerd en vervolgens geen patiënten krijgen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Mede onder de VVD is het allemaal zo efficiënt mogelijk ingericht. Dat is prima begrotingstechnisch maar in een geval als deze breekt het redelijk snel op.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt dit wel blijven roepen, maar het is duidelijk dat de capaciteit in Nederland gewoon enorm laag is. Misschien is het een geldkwestie, misschien moeten dingen anders georganiseerd gaan worden, ik ben totaal geen insider dus ik weet het niet. Maar simpelweg roepen "er gaat een hoop geld heen, dus het is goed zo" is wat mij betreft te makkelijk.
misschien omdat ik iedere dag me zorgen maak over mijn zus?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou wat je bedoelt is dat je iemand een aso noemt omdat hij het jammer vindt dat zijn voetbalwedstrijd niet doorgaat. Ieder zijn eigen sores in deze kuttijd, waarom daar zo hard over oordelen?
en dan zie ik dit..quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
misschien omdat ik iedere dag me zorgen maak over mijn zus?
Maar dat zijn uitzonderingenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
en dan zie ik dit..
https://www.nu.nl/binnenl(...)fans.html?redirect=1
[ afbeelding ]
En dus is iemand die het jammer vindt dat zijn voetbalwedstrijd niet doorgaat meteen een aso. Begrijpelijk dat je je zorgen maakt, maar doe dat niet over de rug van een ander.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
en dan zie ik dit..
https://www.nu.nl/binnenl(...)fans.html?redirect=1
[ afbeelding ]
Nou liever dat het zoals nu is (testen al bij minimale symptomen) en niet zoals in het begin. In maart ben ik goed ziek geweest (koorts, kortademig, hoesten) maar mocht ik niet getest worden want dat kon alleen als je in het ziekenhuis werd opgenomen, ondanks dat ik die periode met het OV naar hotspot Tilburg ging.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ben ook wel heel benieuwd naar hoeveel mensen die met een verkoudheid komen testen, ook echt corona hebben.
Dus stel, van alle mensen die als symptoom alleen een neusverkoudheid hebben, test 2% positief.
Van iedereen die geur- of smaakverlies meldt als symptoom, test 20% positief.
Dan kun je inderdaad veel gerichter mensen gaan testen.
Maar ik geloof niet dat die cijfers bekend zijn / bijgehouden worden door de GGD's ?
En expliciet legaal gemaakt in de nieuwe spoedwet want "achter de voordeur" 😄😍quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Utrecht ook. Net als elke andere studentenstad waarschijnlijk. Aan de ene kant fucking irritant, aan de andere kant begrijp ik het ook wel van ze. Deed het vroeger als student ook en zou me niet laten tegen houden omdat oudere mensen die totaal geen ruk om de jeugd geven (zie pensioendiscussie) bang zijn voor een virus.
Yup, één van de weinige landen die de crisis goed aanpaktquote:
Daar ooit mee gestopt zijnquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:37 schreef AToontje87 het volgende:
Wordt langzamerhand al weer tijd om massaal WC papier te gaan hamsteren.
Is nu ook gebeurd toch na de eerste golf? Niet specifiek op de zorg maar wel qua houding van wat er allemaal gewoon weer moest kunnen dusquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:26 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het mooie is,
Als dit straks achter de rug is zijn er zat mensen die zeggen, "zie je wel, we hebben ook met de huidige bezetting een crisis doorstaan. Hoeft niks aan te veranderen, misschien wat minder nu de crisis over is"
Je bent al te laat, hier zijn de schappen al weer leeg.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:37 schreef AToontje87 het volgende:
Het stoort me ook dat de huidige cijfers door sommigen constant worden vergeleken met de eerste golf in maart. "Er liggen nu maar ~300 mensen op de IC, terwijl het er toen meer dan 1000 waren, dus het gaat prima zo". Alsof alleen de allerextreemste crisis erg genoeg is. Het idee is juist om het niet meer zo erg als eerder dit jaar te laten worden natuurlijkquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Is nu ook gebeurd toch na de eerste golf? Niet specifiek op de zorg maar wel qua houding van wat er allemaal gewoon weer moest kunnen dus
Serieus of een grapje?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:41 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Je bent al te laat, hier zijn de schappen al weer leeg.
Is een extreem voorbeeld van de algemene houding dat het allemaal wel weer kon, geen uitzondering.quote:
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Is een extreem voorbeeld van de algemene houding dat het allemaal wel weer kon, geen uitzondering.
Wel op z'n plaats als men blind focust op geregistreerde besmettingen. De ziekenhuiscijfers - die er daadwerkelijk toe doen - bieden dan even wat context.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het stoort me ook dat de huidige cijfers door sommigen constant worden vergeleken met de eerste golf in maart. "Er liggen nu maar ~300 mensen op de IC, terwijl het er toen meer dan 1000 waren, dus het gaat prima zo". Alsof alleen de allerextreemste crisis erg genoeg is. Het idee is juist om het niet meer zo erg als eerder dit jaar te laten worden natuurlijk
Ja precies. "Prima" lijkt een beetje verschoven.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het stoort me ook dat de huidige cijfers door sommigen constant worden vergeleken met de eerste golf in maart. "Er liggen nu maar ~300 mensen op de IC, terwijl het er toen meer dan 1000 waren, dus het gaat prima zo". Alsof alleen de allerextreemste crisis erg genoeg is. Het idee is juist om het niet meer zo erg als eerder dit jaar te laten worden natuurlijk
Je snapt het niet... maar dat geeft niet...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:44 schreef Dven het volgende:
Je zou maar een aso genoemd worden omdat je enkel en alleen iets waar je zelf om geeft dat afgelast wordt jammer vindt
De ziekenhuiscijfers doen er zeker toe, maar in maart is alle reguliere zorg tot een minimum beperkt. De cijfers van nu daarmee vergelijken gaat daarom mank, want we willen zoiets niet nog een keer lijkt me.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:45 schreef galantis het volgende:
[..]
Wel op z'n plaats als men blind focust op geregistreerde besmettingen. De ziekenhuiscijfers - die er daadwerkelijk toe doen - bieden dan even wat context.
Als ze al moeite hebben de testen per dag allemaal in de database te proppen en er 10 dagen over doen om de achterstand van 10 dagen geleden in te voeren, heb ik zeker geen hoop dat die gegevens bijgehouden worden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ben ook wel heel benieuwd naar hoeveel mensen die met een verkoudheid komen testen, ook echt corona hebben.
Dus stel, van alle mensen die als symptoom alleen een neusverkoudheid hebben, test 2% positief.
Maar ik geloof niet dat die cijfers bekend zijn / bijgehouden worden door de GGD's ?
Ah, is mij ook al overkomen!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:44 schreef Dven het volgende:
Je zou maar een aso genoemd worden omdat je enkel en alleen iets waar je zelf om geeft dat afgelast wordt jammer vindt
Drank is het nieuwe WC papier.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:37 schreef AToontje87 het volgende:
Iedereen over de zeik en geïrriteerd. En dat wordt komende tijd nog veel erger.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:44 schreef Dven het volgende:
Dat wordt gedaan door mensen die niet met de ernst van de realiteit kunnen omgaan en alles aangrijpen om maar te kunnen bagatelliseren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja fijn, eerst roepen dat mensen aso's zijn omdat ze het jammer vinden dat een sport niet doorgaat en als je daar wat van zegt moet je ontopicquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Je snapt het niet... maar dat geeft niet...
ga maar weer on topic
Dan ben ik een super-asoquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:44 schreef Dven het volgende:
Prima! Continue het wiel opnieuw uitvinden is sowieso arrogant en fout.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:48 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-pas-beleid-a4015635
Goede brief waarin gesteld wordt door wetenschappers dat het Nederlandse beleid steeds achter de feiten aanloopt omdat buitenlandse wetenschappelijke bevindingen niet tijdig worden meegenomen. Daarnaast pleiten ze voor het inzichtelijk/openbaar maken van de wetenschappelijk die de basis vormt van het gekozen beleid/adviezen van het OMT en om het OMT uit te breiden met experts uit andere sectoren. Nu zijn het nog steeds alleen maar medici.
Waarom toch? De supermarkten blijven gewoon open, daar is zelfs helemaal geen discussie over.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Lege schappen van wc-papier heb ik nog niet gezien, maar de eerste mensen die het nogal massaal leken in te slaan wel. Als winkel zou ik zo onderhand de regel van een maximaal aantal pakken per klant nu wel weer in werking hebben gesteld.
Morele chantage was nog nooit zó makkelijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:47 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ah, is mij ook al overkomen!
"ik zou het jammer vinden als de sportscholen dicht gaan" => Aso, de ic's overstromen!
"Vervelend dat ik niet naar mijn werk kan" => Mijn opa heeft corona!
"Balen mijn bedrijf failliet gaat"=> Er sterven honderden mensen!
Erg vermoeiend.
Ik heb ook nooit begrepen hoe een tijdelijke stopzetting van kerkdiensten waarbij mensen fysiek aanwezig zijn in een gebedshuis precies tornt aan de vrijheid van godsdienst. Dat is wel een hele ruime interpretatie van de vrijheid van godsdienst namelijk. Je kan het ook uitleggen dat je in Nederland - vanwege die vrijheid van godsdienst - vrij bent om welk geloof dan ook aan te hangen zonder dat de overheid je hiervoor zal vervolgen (zoals in Saudi Arabie bijvoorbeeld). Deze vrijheid bestaat nog steeds, ook als je even niet meer naar je gebedshuis kan. Daarnaast kunnen diensten gevolgd worden via internet, tv en radio. Dat zal God / Allah / Zeus heus wel begrijpen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:41 schreef 297534 het volgende:
Als studenten bij elkaar komen als vereniging mogen ze - net als kerken - met meer dan 30 personen bij elkaar komen, als ik de uitzonderingen goed begrijp. Ik ben benieuwd of ze al die uitzonderingen (geloof, vereniging, sport etc.) gaan afschaffen. Het argument was telkens de Grondwet en die is niet opeens afgeschaft. Ik heb trouwens zo mijn twijfels of zulke beperkingen op basis van de grondwet inderdaad niet zouden mogen, maar goed, we gaan het horen vanavond.
Nu komt de Corona wel erg dichtbij.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Corona in de Giro, Kruijswijk naar huis en complete Mitchelton Scott ploeg ook.
https://www.wielerflits.n(...)ositieve-coronatest/
Precies. Ik merk wel dat de slots voor het bezorgen van boodschappen direct vol zaten hier in de buurt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom toch? De supermarkten blijven gewoon open, daar is zelfs helemaal geen discussie over.
Ach, sommige mensen zijn hartstikke blij met een lockdown, beetje social anxiety. Maar het is voor iedereen wel behoorlijk klote aan het worden. Het thuiswerken eist echt wel zijn tol, de familiecontacten zijn minimaal, en sommige vrienden/kennissen heb je al een jaar niet gezien. Dat is best pittig. Daarnaast mis je ook de beloning voor je harde werken, niet uitgaan, geen festivals of echte vakanties. Het goed ontspannen na hard werken is gewoon ook afwezig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dan ben ik een super-aso
Behalve naar voetbal kan ik niet meer naar mijn sportvereniging en mijn andere hobby, spelen in bandjes, ligt al helemaal op zijn gat. Concerten bezoeken wordt m ook niet. Ik kan gelukkig bijna volledig thuiswerken maar het nadeel daaraan is dat ik mijn collega's nooit zie. Ik mis ze, net als mijn familie en vrienden waar ik geen eten meer in kan proppen.
Dus hee, noem mij maar ma Tokkie
Klopt, daar was 2 weken geleden ook ineens weer een run op toen dat dringende mondkapjesadvies kwam.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies. Ik merk wel dat de slots voor het bezorgen van boodschappen direct vol zaten hier in de buurt.
Niet voor het eerst dan dat ik FOK!'s helderste lichtje Fannvanhetlaatsteuur niet snap. Maar ik zie dat ik niet de enige ben.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Je snapt het niet... maar dat geeft niet...
ga maar weer on topic
het ook jammer ls de sportscholen dicht gaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:47 schreef 297534 het volgende:
[..]
"ik zou het jammer vinden als de sportscholen dicht gaan" => Aso, de ic's overstromen!
Erg vermoeiend.
Ja, en als ze dan de drank niet bezorgen ben je alsnog nergens.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies. Ik merk wel dat de slots voor het bezorgen van boodschappen direct vol zaten hier in de buurt.
hmmm het helderste lichtje?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet voor het eerst dan dat ik FOK!'s helderste lichtje Fannvanhetlaatsteuur niet snap. Maar ik zie dat ik niet de enige ben.
Ja jij en ik en veel meer mensen begrijpen dat. Helaas zijn er ook hele volksstammen die menen dat het groepsgebeuren een religieuze verplichting is en dat dat boven de feiten en regels gaat.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit begrepen hoe een tijdelijke stopzetting van kerkdiensten waarbij mensen fysiek aanwezig zijn in een gebedshuis precies tornt aan de vrijheid van godsdienst. Dat is wel een hele ruime interpretatie van de vrijheid van godsdienst namelijk. Je kan het ook uitleggen dat je in Nederland - vanwege die vrijheid van godsdienst - vrij bent om welk geloof dan ook aan te hangen zonder dat de overheid je hiervoor zal vervolgen (zoals in Saudi Arabie bijvoorbeeld). Deze vrijheid bestaat nog steeds, ook als je even niet meer naar je gebedshuis kan. Daarnaast kunnen diensten gevolgd worden via internet, tv en radio. Dat zal God / Allah / Zeus heus wel begrijpen.
En dan valt dit in Nederland relatief gezien nog wel mee.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja jij en ik en veel meer mensen begrijpen dat. Helaas zijn er ook hele volksstammen die menen dat het groepsgebeuren een religieuze verplichting is en dat dat boven de feiten en regels gaat.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, en als ze dan de drank niet bezorgen ben je alsnog nergens.
Inderdaad, dan kan zo'n briefschrijver in de krant die de 2de WO heeft meegemaakt wel zaniken dat jongeren niet zo moeten zeuren dat ze even geen verzetje meer hebben, maar tis veel breder natuurlijk. Mijn hele leven is anders; ik ga niet meer met groepen vrienden op vriendenweekend, bezoek geen technofestivals meer, kan niet meer met mijn vriendin een mooie buitenlandse reis maken om hele dagen te gaan hiken, kan niet meer sporten (naja dat kon de afgelopen 2 maanden wel maar straks ook niet meer)... en ja ik ben nog gezond en het is nog best wel gezellig in huis met de kinderen soms met vrienden maar dat neemt niet weg dat ik er af en toe ook flink de pest in heb.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:56 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ach, sommige mensen zijn hartstikke blij met een lockdown, beetje social anxiety. Maar het is voor iedereen wel behoorlijk klote aan het worden. Het thuiswerken eist echt wel zijn tol, de familiecontacten zijn minimaal, en sommige vrienden/kennissen heb je al een jaar niet gezien. Dat is best pittig. Daarnaast mis je ook de beloning voor je harde werken, niet uitgaan, geen festivals of echte vakanties. Het goed ontspannen na hard werken is gewoon ook afwezig.
Daar mag je je best wel eens k*t over voelen
Klopt. In Israël zijn ze de orthodoxen spuugzat hierom. Vanaf het begin waren die gemeenschappen brandhaarden. In Antwerpen ook trouwens, maar daar mag dat niet gezegd worden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:00 schreef Dven het volgende:
[..]
En dan valt dit in Nederland relatief gezien nog wel mee.
Bizarre is dat ze in Ierland gewoon zeggen; kerkdiensten moeten online. Terwijl daar de vrijheid van godsdient ook een enorm belangrijk goed is, zeker nadat hun overgrote katholieke meerderheid honderden jaren onderdrukt is door Engelse protestanten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja jij en ik en veel meer mensen begrijpen dat. Helaas zijn er ook hele volksstammen die menen dat het groepsgebeuren een religieuze verplichting is en dat dat boven de feiten en regels gaat.
Denk overal wel?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klopt. In Israël zijn ze de orthodoxen spuugzat hierom. Vanaf het begin waren die gemeenschappen brandhaarden. In Antwerpen ook trouwens, maar daar mag dat niet gezegd worden.
De oorlog, je vergeet de oorlog.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:47 schreef 297534 het volgende:
[..]
Erg vermoeiend.
Dat is natuurlijk niet helemaal hoe het is voor veel mensen. In de eerste golf waren het meer dan 1000 mensen op de IC en meer dan 3000 op de verpleegafdelingen. Nu wordt bij een 30% gebruik van verpleegbedden en 25% gebruik van IC bedden geroepen dat ze het niet meer aan kunnen, en veel mensen begrijpen dat niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar dat er nóg meer geld bij moet is iets anders dan dat er bezuinigd wordt. Bezuinigd is er de afgelopen jaren regelmatig op departementen zoals cultuur, onderwijs, defensie, maar bij de zorg komt er toch echt stelselmatig geld bij.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Mensen worden ouder en we zijn steeds beter in ziektes bestrijden. Als we dat nastreven, dan hebben we meer verpleegkundigen en meer geld nodig.
Ja joh? Wist niet dat het onder Romani ook zo'n ellende was.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Denk overal wel?
Hier in Bulgarije heeft het altijd flink verspreid onder zigeuners en de zwaar religieuzen die tijdens communes met honderden van dezelfde lepel eten
Maar goed, veel macht, dus alhoewel de overheid aanraadt dit soort dingen niet door te laten gaan zal dit nevernooitniet verplicht worden.
300 met corona. Er liggen ook nog andere patiënten op de IC.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze vragen het wel uit bij online aanmelden voor een test of bij een telefoongesprek. Zou dus op te vragen moeten zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zonder te willen discrimineren viel dat natuurlijk wel te verwachten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja joh? Wist niet dat het onder Romani ook zo'n ellende was.
En als Hij het niet begrijpt moet Hij in z'n almachtigheid het nietige virus maar stoppen zodat zijn gelovigen weer bijeen kunnen komen om Hem te eren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat zal God / Allah / Zeus heus wel begrijpen.
Dat vind ik ook, hoor. Er zou beter gecommuniceerd moeten worden vanuit de overheid, niet alleen om uit te leggen wat ze doen, maar vooral ook waarom. Er wordt vaak gesproken over draagvlak dat zou ontbreken, maar ik denk dat als er helder uiteengezet wordt wat de strategie is en welke factoren daarin een grote rol spelen, er ook meer draagvlak gecreëerd kan worden voor de maatregelen die daaruit volgen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
De maatregelen die nu gelekt zijn, zijn best flinke maatregelen. Dan wil je in elk geval begrijpen wat er mis gaat en waarom het mis gaat. Roepen: "Het is nou eenmaal zo" is dan niet genoeg, de bevolking wil aan de hand genomen worden.
De capaciteit is helemaal niet enorm laag, want er zijn vrijwel nooit problemen met IC-bedden. Ook nu ligt de IC totaal niet vol. Wat extra capaciteit maakt voor de maatregelen zelf overigens ook niet uit - in Duitsland hebben ze meer IC-capaciteit dan hier, maar daardoor zijn ze niet lakser met corona. Idem voor België, en voor Frankrijk, en voor Spanje. Voor elk land eigenlijk - nergens denken ze: laat maar lopen dat corona, bedden zat.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt dit wel blijven roepen, maar het is duidelijk dat de capaciteit in Nederland gewoon enorm laag is. Misschien is het een geldkwestie, misschien moeten dingen anders georganiseerd gaan worden, ik ben totaal geen insider dus ik weet het niet. Maar simpelweg roepen "er gaat een hoop geld heen, dus het is goed zo" is wat mij betreft te makkelijk.
Veel coronapatiënten met migratieachtergrond op ic’s: ‘Taalproblemen kunnen rol spelen’quote:Girbes zegt enige schroom te bemerken bij anderen om te benoemen dat er veel migranten met corona in de ziekenhuizen liggen. ,,Er rust een taboe op, het ligt heel gevoelig. Daarom heb ik ook vooraf met anderen overlegd of ik dit naar buiten zou brengen.”
Doet me denken aan een scene uit Kingdom of Heaven. Balian of Ibelin: God will understand, my lord. And if he doesn’t, then he is not God and we need not worry.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En als Hij het niet begrijpt moet Hij in z'n almachtigheid het nietige virus maar stoppen zodat zijn gelovigen weer bijeen kunnen komen om Hem te eren.
Nu ja, Aboutaleb riep dit in juli/augustus ook al. Niet qua ziekenhuizen toen, maar qua brandhaarden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:10 schreef _serial_ het volgende:
Hier mocht het ook lange tijd niet benoemd worden hoor.
Maar na een podcast van een IC baas Armand Girbes van Amsterdamse UMC komt er toch meer in de media
[..]
Veel coronapatiënten met migratieachtergrond op ic’s: ‘Taalproblemen kunnen rol spelen’
Fijn dat jij dit al tienmaal herkauwde Henk-en-Ingrid-nieuws ook nog even 'benoemt' (quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:10 schreef _serial_ het volgende:
Maar na een podcast van een IC baas Armand Girbes van Amsterdamse UMC komt er toch meer in de media
[..]
Veel coronapatiënten met migratieachtergrond op ic’s: ‘Taalproblemen kunnen rol spelen’
Maart/april al.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nu ja, Aboutaleb riep dit in juli/augustus ook al. Niet qua ziekenhuizen toen, maar qua brandhaarden.
In Antwerpen, Brussel etc zelfde beeld.
Volgens mij mag dat prima benoemd worden, maar begon iedereen gewoon met 'maar dat zal wel niet benoemd mogen worden'.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is een artikel van vandaag, het is actueel, het is feitelijk juist allemaal. Wat de fuck is je probleem.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Fijn dat jij dit al tienmaal herkauwde Henk-en-Ingrid-nieuws ook nog even 'benoemt' () .
Kerken en moskeeën gaan ook gedwongen terug naar 30 mensen ?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 07:12 schreef Noek het volgende:
Scholen, kerken en moskeeën.
This is just fine...![]()
Een goede vriend van mij heeft 2 horecazaken, een restaurant en een lunchroom en dat is zo zwaar. Monsterlijk veel geld verloren en zijn vader in de eerste golf en die kan nu weer dicht. Dan zijn er natuurlijk mensen die vinden dat je dan maar creatief moet zijn maar de rek gaat er vanzelf wel uit, uit zo'n hoofd. Word daar echt heel treurig van en woest wanneer mensen daar maar even over oordelen dat men niet moet janken want in de oorlog was het pas kut. Donderstraal toch op met je loonstrook elke maand.
quote:" In binnenruimtes mogen nog maximaal 30 mensen zijn. Tot nu toe golden er uitzonderingen, maar die komen te vervallen. Het is nog onduidelijk wat er gaat gelden voor wat het kabinet 'doorstroomlocaties' noemt, denk aan musea en grote winkels. Buiten mogen nog groepjes van vier samenkomen.
Ook denkt het kabinet eraan reizen met het openbaar vervoer alleen nog toe te staan als het strikt noodzakelijk is. De bedoeling is het sociale verkeer drastisch te beperken om de forse stijging van het aantal coronabesmettingen terug te dringen.
"
Ja de klassieke 'je mag ook niks meer zeggen'-schwalbe waar Wierd Duk ook groot mee is geworden. Vermoeiend.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Volgens mij mag dat prima benoemd worden, maar begon iedereen gewoon met 'maar dat zal wel niet benoemd mogen worden'.
A. Soortgelijke artikelen al dagenlang de media beheersen. We weten het inmiddels wel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het is een artikel van vandaag, het is actueel, het is feitelijk juist allemaal. Wat de fuck is je probleem.
En ook een Subweb renner.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Corona in de Giro, Kruijswijk naar huis en complete Mitchelton Scott ploeg ook.
https://www.wielerflits.n(...)ositieve-coronatest/
A. Oke, nou en? Klik het niet aan, reageer er niet op.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:20 schreef Dven het volgende:
[..]
A. Soortgelijke artikelen al dagenlang de media beheersen. We weten het inmiddels wel.
B. Het gebruik van het woord 'benoemen' waar ik echt een schurfthekel aan heb
C. Dat desbetreffende user doet alsof daar hier niet over gesproken wordt terwijl dat nota bene maanden geleden al wél het geval is.
Misschien wil je zelf anders ook even nog een duit in het zakje doen? Ik kan nog wel een dozijn soortgelijke actuele artikelen vinden hoor. Mag je gerust ook posten. Met je "wat de fuck is je probleem"
Het is vooral vermoeiend dat (met name aanhangers van de PVV en het FvD) nog steeds keer op keer roepen dat "dingen niet gezegd mogen worden" terwijl we in Nederland al zo'n 20 jaar alles wat we denken over migranten, moslims en Marokkanen ook gewoon aan het zeggen zijn zonder dat iemand dan zegt: "dat mag je niet zeggen hoor!"quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
A. Oke, nou en? Klik het niet aan, reageer er niet op.
B. Oke, nou en? Klik het niet aan, reageer er niet op.
C. Oke, nou en?
Het is gewoon weer het migrantendeeltje wat bij jou een soort van allergische reactie oproept. Want ojee, daar mag het niet over gaan!
Je kunt ook gewoon normaal reageren als ik een recent artikel deel waar meer recente gedetailleerde informatie instaat vanuit de bevindingen IC Baas Armand Girbes, aangevuld met gedachtes over hoe de situatie kan en heeft kunnen ontstaan. Lijkt mij verder weinig mis mee.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:20 schreef Dven het volgende:
[..]
A. Soortgelijke artikelen al dagenlang de media beheersen. We weten het inmiddels wel.
B. Het gebruik van het woord 'benoemen' waar ik echt een schurfthekel aan heb
C. Dat desbetreffende user doet alsof daar hier niet over gesproken wordt terwijl dat nota bene maanden geleden al wél het geval is.
Misschien wil je zelf anders ook even nog een duit in het zakje doen? Ik kan nog wel een dozijn soortgelijke actuele artikelen vinden hoor. Mag je gerust ook posten. Met je "wat de fuck is je probleem"
Corona overdracht via de tennisbal?😂quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 00:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je zou denken dat bij tennis afstand houden geen probleem is
Nouja, gezien de overspannen reacties op zo'n beetje elk bericht wat daar ook maar over lijkt te gaan snap ik wel dat iemand denkt dat 'je het niet mag zeggen' van iemand.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is vooral vermoeiend dat (met name aanhangers van de PVV en het FvD) nog steeds keer op keer roepen dat "dingen niet gezegd mogen worden" terwijl we in Nederland al zo'n 20 jaar alles wat we denken over migranten, moslims en Marokkanen ook gewoon aan het zeggen zijn zonder dat iemand dan zegt: "dat mag je niet zeggen hoor!"
Als Corona 24 uur kan leven op bepaalde voorwerpen, waarom niet op een tennisbal.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:28 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Corona overdracht via de tennisbal?😂
tsja dat domme lui denken dat ze iets niet mogen zeggen terwijl dat niet zo is, is natuurlijk wat anders. en als mensen besluiten om niet te reageren op een ongetwijfeld domme tweet van greet wilders is dat natuurlijk hun goed recht. snap niet echt wat dat met "het mag niet gezegd worden..." te maken heeft.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nouja, gezien de overspannen reacties op zo'n beetje elk bericht wat daar ook maar over lijkt te gaan snap ik wel dat iemand denkt dat 'je het niet mag zeggen' van iemand.
Het is bovendien allemaal nogal selectief.
Ik plaats bijv. zondag de tweet die Wilders gebruikte in zijn ietwat polariserende tweetje, en krijg 0 reacties erop. 3 posts later plaatst iemand de Wilders tweet en het gaat 3 en een halve topics lang over die kwestie. Tja.
Toch wel polariserend? 2 dagen terug was het nog onzin.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nouja, gezien de overspannen reacties op zo'n beetje elk bericht wat daar ook maar over lijkt te gaan snap ik wel dat iemand denkt dat 'je het niet mag zeggen' van iemand.
Ik plaats bijv. zondag de tweet die Wilders gebruikte in zijn ietwat polariserende tweetje, en krijg 0 reacties erop. 3 posts later plaatst iemand de Wilders tweet en het gaat 3 en een halve topics lang over die kwestie. Tja.
Tja.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
tsja dat domme lui denken dat ze iets niet mogen zeggen terwijl dat niet zo is, is natuurlijk wat anders. en als mensen besluiten om niet te reageren op een ongetwijfeld domme tweet van greet wilders is dat natuurlijk hun goed recht. snap niet echt wat dat met "het mag niet gezegd worden..." te maken heeft.
Zolang je niet discrimineert lijkt me dat je alles gewoon kunt zeggen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nog steeds. Maar laten we het hier over actuele zaken hebben, migranten op de IC's bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Toch wel polariserend? 2 dagen terug was het nog onzin.
Alsnog. Die verplichte quarantaine die zij wel hebben en wij niet. Dat maakt het verschil.quote:
hoeveel zijn dat er? of mag je dat niet zeggen van de grote boze linkse machthebbers?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nog steeds. Maar laten we het hier over actuele zaken hebben, migranten op de IC's bijvoorbeeld.
Maar wat gebeurt er dan als Gunther en Werner niet in quarantaine gaan? Worden dan de herdershonden losgelaten?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsnog. Die verplichte quarantaine die zij wel hebben en wij niet. Dat maakt het verschil.
Meer dan de helft van het aantal patiënten op de IC in Amsterdams UMC.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
hoeveel zijn dat er? of mag je dat niet zeggen van de grote boze linkse machthebbers?
Het plaatje is ook maar deels correct, Spanje was lange tijd toegankelijk. Daarnaast is het makkelijk scoren. Er is niet 1 oorzaak... De horeca roept zelf ook dat soort dingen "aantal besmettingen is 2.9% in de horeca, als je dat doortrekt zijn dat er maar 500 in de week" Maar gaan er even vanuit dat de situaties die bekend zijn dan ook wel representatief zijn voor de onbekende oorzaken.quote:
Sommige hebben geluk gehadquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:35 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Die kruisjes kloppen niet of ik heb mijn vakantie gedroomd
Nog meer lockdowns.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:36 schreef mir1986 het volgende:
Waar ik wel benieuwd naar ben is de oplossing voor alle werkloze mensen die Nederland straks telt. 450.000 duizend mensen werkloos in de horeca, 500.000 mensen in de evenementensector, 10.000den in de toerisme. Wat wordt de oplossing voor dit probleem?
Werd tijdens de 'eerste golf' in Nederland ook gewoon al benoemd dat oversterfte onder allochtonen hoger is en dat ze relatief gezien vaker opgenomen worden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Volgens mij mag dat prima benoemd worden, maar begon iedereen gewoon met 'maar dat zal wel niet benoemd mogen worden'.
Tot zover het 'niet mogen benoemen'.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Blijkt hieruit toch wel mee te vallen.
Corona
[ afbeelding ]
Migranten in Frankrijk
[ afbeelding ]
Waarvan niet uit de EU
[ afbeelding ]
Maar zoals gezegd, er spelen nog wel meer zaken mee. En wie weet hoe het er uit had gezien wanneer er dus geen BCG-vaccin in Frankrijk was.
In de aangedane regio is de bevolkingsdichtheid trouwens hoog en zijn het overigens meest Turken qua buitenlanders. Waren in België ook al veel berichten dat het met name de Turkse gemeenschap was die hard geraakt is.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
hoeveel zijn dat er? of mag je dat niet zeggen van de grote boze linkse machthebbers?
Was volgens mij vooral een eigen keuze. Ik had ook Lissabon staan voor begin september en hebben met de vriendengroep besloten het toen zelf te annuleren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sommige hebben geluk gehadMijn vakantie is 2x geannuleerd in elk geval.
Komt het zo'n beetje wel op neer je kunt boetes krijgen tot 25.000 euro.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar wat gebeurt er dan als Gunther en Werner niet in quarantaine gaan? Worden dan de herdershonden losgelaten?
Ander werk zoeken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:36 schreef mir1986 het volgende:
Waar ik wel benieuwd naar ben is de oplossing voor alle werkloze mensen die Nederland straks telt. 450.000 duizend mensen werkloos in de horeca, 500.000 mensen in de evenementensector, 10.000den in de toerisme. Wat wordt de oplossing voor dit probleem?
Niet dat een boete tot 25.000 euro veel prettiger dan de herdershond is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar wat gebeurt er dan als Gunther en Werner niet in quarantaine gaan? Worden dan de herdershonden losgelaten?
Voor de corona crisis waren er al 200.000 mensen werkloos, straks zijn het er een miljoen. En al die mensen laten omscholen en laten betalen door de overheid? Ja dat is goed.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:39 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Alsof dat werk er dan is. Welk werk? Wat denk je er ontzettend gemakkelijk over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |