abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 oktober 2020 @ 23:15:16 #226
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_195599905
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 22:59 schreef FalloutVATS het volgende:

[..]

Ik ben helaas nog bezig met iets vinden en aan het kijken voor wellicht omscholing. Maar ik ben toen in april dit jaar gestopt (naja ze hadden uiteraard geen werk meer en dus is mijn 0 uren contract per direct stop gezet en heb ik een uitkering aan moeten vragen) ook mede door corona en eigenlijk wilde ik ook meteen de knoop doorhakken want ik zat er al een paar jaar mee in mijn hoofd. Ik ben met de jaren zelf ook helemaal geen horecatype meer wat ik vroeger wel was (het werk en de druk leuk vinden, veel uitgaan, na werktijd zuipen en met collega's weg etc).
Als je te lang in de horeca hebt gehangen is omscholing enige optie. Of een goed netwerk voor een kruiwagen ;).
Maar ergens moet je er een keer uit ja. Je staat vaak gewoon stil in je persoonlijke ontwikkeling (afhankelijk van het bedrijf). Zo voelde ik het en tis fijner nu kantoor-uren te hebben en de weekenden lekker vrij (en zelf een keer gebruik maken van de horeca :))

Succes er mee!
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_195599918
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Met dit soort achterlijke koeien kun je als overheid alles bedenken en desnoods met het leger handhaven, zonder resultaat.
In de supermarkt voelt het af en toe ook als de zombie-apocalypse, dat je 2 paden achter je iemand rochelend hoort hoesten en denkt: Waar komt dat vandaan? Wie is dat? Die moet ik even vermijden.
  maandag 12 oktober 2020 @ 23:16:44 #228
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195599933
Zijn er nog recente updates over dat rioolwater? Die cijfers zouden toch wat voorspellende waarde bezitten dacht ik?
pi_195599951
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

In de supermarkt voelt het af en toe ook als de zombie-apocalypse, dat je 2 paden achter je iemand rochelend hoort hoesten en denkt: Waar komt dat vandaan? Wie is dat? Die moet ik even vermijden.
Zo waar _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195599963
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:14 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Ik bedenk me net trouwens. Uiteindelijk geeft deze crisis maar weer wat het einde van de 'wetenschap' is. Het virus is niet onder controle, en bijna ongrijpbaar. Het idee dat alles maakbaar, te controleren en te beredeneren is. Blijkbaar niet. Denk dat we als mensen nog maar heeeeeel weinig weten van hoe dingen werken. En dat we dit misschien nooit gaan weten.
Nee, dat doet het helemaal niet, er zijn inmiddels 9 vaccins in diverse stadia van testen, er zijn enorme stappen gemaakt in het terugbregen van de mortaliteit en allemaal door wetenschap. Als het iets bewijst is het wel dat de wetenschap gewoon werkt.
pi_195599974
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:15 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Als je te lang in de horeca hebt gehangen is omscholing enige optie. Of een goed netwerk voor een kruiwagen ;).
Maar ergens moet je er een keer uit ja. Je staat vaak gewoon stil in je persoonlijke ontwikkeling (afhankelijk van het bedrijf). Zo voelde ik het en tis fijner nu kantoor-uren te hebben en de weekenden lekker vrij (en zelf een keer gebruik maken van de horeca :))
Uhm, horeca is gewoon een vakgebied waar je kunt doorgroeien en alles. Dat jij daar niet zo geschikt voor bleek is wat anders. Dat moet je liggen, maar nou niet doen alsof iedereen die lang in de horeca werkt stil staat en er ooit uit moet. Met afstand niet, zelfs.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195599983
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn er nog recente updates over dat rioolwater? Die cijfers zouden toch wat voorspellende waarde bezitten dacht ik?
Eerder het tegenovergestelde, je kan er mogelijk aan aflezen hoeveel corona gevallen er meer zijn dan de tests uitwijzen omdat niet iedereen zich laat testen. Maar dat is wel achteraf, natuurlijk.
pi_195599988
POLL
pi_195599993
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:19 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[poll=756]
Waarom zou je dat doen?
In Southern Sun
pi_195600001
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dit is de meest recente van het rioolwater, is uitgesplitst per gemeente:
https://data.rivm.nl/covid-19/COVID-19_rioolwaterdata.csv

Zal morgen eens kijken of ik er wat van kan maken.

Ff wat anders, de r0 was op 1 oktober volgens de meest recente cijfers blijkbaar 1.26, met een bandbreedte tussen 0.78 en 1.33:
30","Rt_low":0.83,"Rt_up":1.26,"population":"testpos"},{"Date":"2020-10-01","Rt_low":0.78,"Rt_up":1.33,"population":"testpos"},{"Date":"2020-10-02","population":"testpos"}]

Op 1 oktober hadden we ongeveer 4500 positieve tests op basis van de meest recente data teruggerekend.
pi_195600003
quote:
[poll=756]
Dit zie ik morgen nog echt gebeuren ook _O-
  maandag 12 oktober 2020 @ 23:20:35 #237
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_195600005
quote:
[poll=756]
Standaard voorraadje van 3 of 4 kratten :7
Tics van je petten.
pi_195600010
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:15 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Succes er mee!
Ja ik heb er bijna 20 jaar gewerkt en merk dat het heel lastig is om iets anders te vinden. Naja lastig als je stratenmaker of papiersorteren leuk vind dat kan je zo aan de slag, maar wil wel iets doen wat ik lange tijd leuk ga vinden. Maar die keuze is nog best lastig. En inderdaad mij lijkt het ook zo lekker om gewoon kantoor-uren te hebben en dat je zelf ook kan genieten in de horeca door je te laten verwennen en niet steeds jij die dat aan het doen bent.

Gelukkig werkt UWV wel beter mee dan bijvoorbeeld jaren geleden. Toen moest je echt alles aanpakken en had je geen keus, maar in deze tijd zijn ze gelukkig wel ietsje makkelijker.
pi_195600017
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Waarom zou je dat doen?
zie @TheVulture zijn reactie
pi_195600031
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:21 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

zie @:thevulture zijn reactie
Dat is geen antwoord op de vraag waarom je dat zou doen.
In Southern Sun
pi_195600035
quote:
[poll=756]
12 Kratten denk ik, maar ook wat flessen wijn en het hele schap Whiskey/Wodka
pi_195600041
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eerder het tegenovergestelde, je kan er mogelijk aan aflezen hoeveel corona gevallen er meer zijn dan de tests uitwijzen omdat niet iedereen zich laat testen. Maar dat is wel achteraf, natuurlijk.
Is wel interessant om te kijken of die ook aan 't oplopen is, of juist weer omlaag gaat. Het is inderdaad vooral om te bepalen 'wat je mist', maar daarmee kun je het wel meer in perspectief plaatsen.
pi_195600043
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Dat is ook het tijdpad van wat ik bij die briefing van Van Dissel gezien heb.
Begin december.
Heb je goed gezien. :D
Begin december? Ik zou aannemen dat deze set met maatregelen ook een periode van 3 weken krijgt?
pi_195600047
quote:

[..]

Ik bedenk me net trouwens. Uiteindelijk geeft deze crisis maar weer wat het einde van de 'wetenschap' is. Het virus is niet onder controle, en bijna ongrijpbaar. Het idee dat alles maakbaar, te controleren en te beredeneren is. Blijkbaar niet. Denk dat we als mensen nog maar heeeeeel weinig weten van hoe dingen werken. En dat we dit misschien nooit gaan weten.
Nouja, we weten prima wat we moeten doen om het virus te stoppen. Maar mensen hebben schijt en luisteren niet. Dat is het probleem.
pi_195600052
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op de vraag waarom je dat zou doen.
vraag het Henk en Ingrid dan maar.
pi_195600070
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:23 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

vraag het Henk en Ingrid dan maar.
Die hoeven dan weer niet bang te zijn dat Mohammed en Fatima hun bier afpakken, misschien scheelt dat :D
pi_195600078
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat doet het helemaal niet, er zijn inmiddels 9 vaccins in diverse stadia van testen, er zijn enorme stappen gemaakt in het terugbregen van de mortaliteit en allemaal door wetenschap. Als het iets bewijst is het wel dat de wetenschap gewoon werkt.
De wetenschap werkt gewoon idd.

Het enige wat niet werkt is de massa samenleving.

Daar bedoel ik mee de populatie.
De voedselproductie alles dicht op elkaar bijvoorbeeld varkens en koeien die naast elkaar verscheept worden en virussen laten muteren.

Vrachtwagens vol dieren.

Voedselmarkten overladen met vlees en vis in de buitenlucht naast elkaar :N

Die moslims en joden zijn nog niet zo gek met hun halal en koosjer vlees.

Het moet gestroomlijnd worden. Het proces moet herzien worden.

Wat op de georgia guide Stones staat begin ik langzamerhand wel te snappen. _O_
pi_195600079
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:22 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

12 Kratten denk ik, maar ook wat flessen wijn en het hele schap Whiskey/Wodka
Net na Jinek, de preview van het nieuws. Bericht: Kabinet overweegt horeca te sluiten, tot zo in het nieuws.

Preview afgelopen, komt er een reclame dat Kordaat bier in de aanbieding is. Schitterend :o
pi_195600083
quote:

[..]

We begrijpen meer dan genoeg van dit virus, en we begrijpen ook meer dan genoeg dat sociale situaties lastig te isoleren zijn, laat staan te handhaven. Dit virus is geen super hoge wiskunde. Gegeven oneindige tijd kunnen we alles wat de natuur heeft uitvinden. Echter hebben we hier het tegenovergestelde van oneindige tijd: bijna niks.

Het is juist testament dat we vrij veel kunnen onderzoeken in korte tijd, en dat onze progressie nog vrij traag gaat. En dat mensen in het algemeen, sociaal gezien, nog dommer zijn dan koeien.
pi_195600092
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:24 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Die hoeven dan weer niet bang te zijn dat Mohammed en Fatima hun bier afpakken, misschien scheelt dat :D
nee maar wel de senioren die als eerste naar de supermarkt mogen!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')