abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195599706
Allemaal gezeur weer op de maatregelen. Het is verdomd ook nooit goed. Wat moeten we anders doen? Iedereen thuis blijven! dan is er tenminste ook niet gezeik over welke groepen nu wel of niet voor worden getrokken. Maarja dat willen we ook niet?

Het is allemaal makkelijk om iemand de schuld te geven, maar deze besluiten moeten nu eenmaal genomen worden. Dingen goed onderzoeken of het daadwerkelijk nut gaat hebben kost tijd. Tijd die we nu eenmaal niet hebben. Ik zou graag mensen die hierover zeuren willen zeggen, ga zelf in de politiek en maak zelf de beslissingen. Denk niet dat het heel beter gaat worden.
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 23:04:28 #202
236264 crew  capricia
pi_195599711
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar de langetermijnvisie voor de middelbare scholen. We stevenen nu af op een sluiting ervan. Is het niet door het OMT is het wel door maatschappelijke onrust.

Wat mij betreft gaan scholen alvast voorsorteren op een anderhalvemeterschool.
Ik weet het wel.
Met deze maatregelen zitten we in december weer laag.
En wat mij betreft worden scholen dan heel veel getest. Bij een besmetting gaat ie dicht. Tot er geen besmettingen meer zijn.

Zo doen ze het in Italië. Met sneltesten. Zo zou ik het hier ook willen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195599723
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:00 schreef capricia het volgende:
Vergeet niet: de basisscholen zijn op verzoek van de bevolking in het voorjaar gesloten.
Dit is nooit een opdracht van het OMT geweest.
Bevolking denk ik niet, maar belangenclubjes en " experts".

Net zoals er "experts" zijn die nu roepen om alles dicht te gooien.
Of "experts" van theater groep Nederland die uitzonderingen willen voor de theaters op de regels.
pi_195599727
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar de langetermijnvisie voor de middelbare scholen. We stevenen nu af op een sluiting ervan. Is het niet door het OMT is het wel door maatschappelijke onrust.

Wat mij betreft gaan scholen alvast voorsorteren op een anderhalvemeterschool.
Ik zou daar ook voor zijn. Balans tussen enerzijds welzijn en ander sinds virus. Halve klassen ofzo.
zie email 27 oktober
pi_195599731
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:04 schreef capricia het volgende:
En wat mij betreft worden scholen dan heel veel getest. Bij een besmetting gaat ie dicht. Tot er geen besmettingen meer zijn.

Lijkt me wel heel rigoureus. Dan ga je van sluiting naar sluiting. Kun je beter helemaal dichtblijven.
pi_195599736
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:02 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Kinderachtig. Niemand houdt zich al 7 maanden volledig aan de 1,5 meter. Het is dom dat die niet het goede voorbeeld geeft maar nog dommer zijn de mensen die denken dat als Grapperhaus het niet doet de regels voor zichzelf ook niet meer gelden.
Er was 1 persoon in Nederland op dat moment die het echt niet kon hebben, en dat was Grapperhaus. Pas daarvoor waren Willem-Alexander en Maxima ook, dat werd weggelachen. Maar doordat Grapperhaus er als Minister van V&J zo stellig over was en zei dat iedereen die zich er niet volledig aan hield aso is kwam er een schijnwerper op 'm.

Hij had gewoon het goede voorbeeld moeten geven en die bruiloft met zn 2en/4en vieren, of verzetten. Wat mij betreft is het meest kwalijke dat hij het eerst probeerde te downplayen met: "Oh nee, dit is echt het enige moment". Toen er daarna meer foto's kwamen krabbelde ie snel terug.

Dat is wat mij betreft echt een doodzonde, om in die positie te liegen over je eigen (strafbare) gedrag.
  maandag 12 oktober 2020 @ 23:05:20 #207
14505 OProg
A Life in Music
pi_195599737
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:04 schreef capricia het volgende:

Zo doen ze het in Italië. Met sneltesten. Zo zou ik het hier ook willen.
Ook ook, maar de normale testen zijn ook nog steeds een puinhoop geloof ik. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 12 oktober 2020 @ 23:06:02 #208
62913 Blik
The one and Only!
pi_195599753
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:00 schreef capricia het volgende:
Vergeet niet: de basisscholen zijn op verzoek van de bevolking in het voorjaar gesloten.
Dit is nooit een opdracht van het OMT geweest.
Was met name om de gemoederen te sussen inderdaad, ook nu basisscholen alweer sinds de meivakantie open zijn lijkt het een zeer beperkte factor te zijn en lijken de meeste besmettingen met name door “onvoorzichtige” ouders en leerkrachten te komen en niet vanuit de kinderen
pi_195599761
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:02 schreef Elan het volgende:

[..]

En kijk wat dat uiteindelijk heeft opgeleverd.

Beter gewoon normaal doen allemaal.
Was als reactie op het wel of niet met een papier op pad en of dat haalbaar zou zijn.
In een aantal landen hebben ze dat gedaan. Heeft het wel of niet invloed gehad?
Ik heb serieus geen idee, ik heb ook geen idee wat wel zou werken.
Wel blijf ik me afvragen of het toestaan van het vieren van de zomervakantie een goed plan is geweest.
Maar ook dat zal gissen blijven. Ik wou dat ik de wijsheid in pacht had, want ik ben het best zat.
pi_195599765
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:06 schreef Blik het volgende:

[..]

Was met name om de gemoederen te sussen inderdaad, ook nu basisscholen alweer sinds de meivakantie open zijn lijkt het een zeer beperkte factor te zijn en lijken de meeste besmettingen met name door “onvoorzichtige” ouders en leerkrachten te komen en niet vanuit de kinderen
Basisscholen zijn gewoon een ingecalculeerd risico. Middelbare scholen ook trouwens, maar daar liggen de verhoudingen iets anders.
pi_195599770
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:04 schreef Minimunt het volgende:
Allemaal gezeur weer op de maatregelen. Het is verdomd ook nooit goed. Wat moeten we anders doen? Iedereen thuis blijven! dan is er tenminste ook niet gezeik over welke groepen nu wel of niet voor worden getrokken. Maarja dat willen we ook niet?

Het is allemaal makkelijk om iemand de schuld te geven, maar deze besluiten moeten nu eenmaal genomen worden. Dingen goed onderzoeken of het daadwerkelijk nut gaat hebben kost tijd. Tijd die we nu eenmaal niet hebben. Ik zou graag mensen die hierover zeuren willen zeggen, ga zelf in de politiek en maak zelf de beslissingen. Denk niet dat het heel beter gaat worden.
Het is nu te laat ja, die lockdown moet komen. Wat onvergeeflijk is, is het geblunder met die zogenaamde regionale maatregelen. Stelletje laffe politici die maandnelang niks durfden.

Volgende keer gaat het weer mis. Wij moeten echt bereid zijn om binnen Nederland steden in quarantaine te zetten met afsluitingen en dergelijke. Dan was dit nooit gebeurd.
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 23:08:23 #212
236264 crew  capricia
pi_195599788
quote:
15s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:05 schreef OProg het volgende:

[..]

Ook ook, maar de normale testen zijn ook nog steeds een puinhoop geloof ik. :{
Daarom moeten die besmettingen ook naar beneden. Dan kan alles weer 'normaal'. En kun je weer BCO doen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195599790
Vanavond nog even in de lokale horeca geweest. Staat er zo'n domme moddervette gans beetje te hoesten en te niesen, niet in de elleboog, niet met de hand voor de mond. Gooi alles maar helemaal dicht joh, met dit soort volk hebben we helaas van doen ;(.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 12 oktober 2020 @ 23:09:38 #214
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195599815
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Vanavond nog even in de lokale horeca geweest. Staat er zo'n domme moddervette gans beetje te hoesten en te niesen, niet in de elleboog, niet met de hand voor de mond. Gooi maar helemaal dicht joh, met dit soort volk hebben we helaas van doen ;(.
Surrounded by idiots.
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 23:10:05 #215
236264 crew  capricia
pi_195599820
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Vanavond nog even in de lokale horeca geweest. Staat er zo'n domme moddervette gans beetje te hoesten en te niesen, niet in de elleboog, niet met de hand voor de mond. Gooi alles maar helemaal dicht joh, met dit soort volk hebben we helaas van doen ;(.
Je laat de goeden onder de slechten lijden? :+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195599823
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Lijkt me wel heel rigoureus. Dan ga je van sluiting naar sluiting. Kun je beter helemaal dichtblijven.
Beter laten we de scholen helemaal open.
Het is een recht wat onze eigen jeugd heeft.
Digitaal onderwijs is gewoon geen vervanging.

Alle argumenten die worden gegeven om een school dicht te doen kunnen we op iedere sector loslaten. Restaurants? Je kunt toch afhalen? Kroeg? Je kunt toch thuis een zoom meeting doen?
Sporten? Je kunt toch ook hometrainer kopen en ondertussen een potje fifa doen? Kerkdienst? Je kan toch ook een hour of power aflevering kijken etc
pi_195599845
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is, denk ik, altijd het geval met deze dingen, helaas.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2020 23:11:38 ]
pi_195599847
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:07 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het is nu te laat ja, die lockdown moet komen. Wat onvergeeflijk is, is het geblunder met die zogenaamde regionale maatregelen. Stelletje laffe politici die maandnelang niks durfden.

Volgende keer gaat het weer mis. Wij moeten echt bereid zijn om binnen Nederland steden in quarantaine te zetten met afsluitingen en dergelijke. Dan was dit nooit gebeurd.
Dat weet je niet. In duitsland neemt het ook toe met regionale maatregelen. Misschien zijn er fouten gemaakt zijn maar die fouten zijn ook gemaakt door individuen. Iedereen is verantwoordelijk, en sommige kunnen die verantwoordelijkheid niet nemen.

Ik beoordeel mezelf op mijn gedrag. Wat andere besluiten in deze is daarbij niet belangrijk. Je hoeft niet te wachten totdat iemand zegt dat je thuis moet blijven, dat kan je ook op eigen initiatief doen. Sinds ik merk dat de besmettingen weer oplopen ben ik de afgelopen 5 weken alleen maar thuis aan het werken. Ook bijna geen mensen (buiten mijn bubbel) gezien sindsdien.
pi_195599849
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Daarom moeten die besmettingen ook naar beneden. Dan kan alles weer 'normaal'. En kun je weer BCO doen.
Nou, de manier waarop het bij de GGD's gaat moeten we dus terug naar max 1500 besmettingen per dag om BCO te kunnen doen, en dat is absoluut de max volgens dat bericht van vanavond. Dat betekent dat deze maatregelen minimaal 6 weken gaan gelden.

Ik gok een beetje (puur onderbuik) dat ze zo rond begin december hopen weer wat dingen open te gooien om oud & nieuw enzo rustig te laten verlopen, en indien nodig daarna weer ingrijpen.
pi_195599866
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Basisscholen zijn gewoon een ingecalculeerd risico. Middelbare scholen ook trouwens, maar daar liggen de verhoudingen iets anders.
Probleem met middelbare scholieren is ook dat ze vaak met het OV naar school reizen. Die keren dat ik vorige maand met het lokale boemeltreintje heb gereisd, zat deze propvol met scholieren. En op de fiets naar school gaan is ook niet voor alle scholieren een alternatief, zeker niet als je in de binnenlanden van Friesland of Groningen woont en 50+km moet reizen naar school. Dus ik vraag me af hoe ze dat gaan doen als het OV alleen voor de vitale beroepen wordt opengesteld.
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 23:12:32 #221
236264 crew  capricia
pi_195599869
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:10 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Beter laten we de scholen helemaal open.
Het is een recht wat onze eigen jeugd heeft.
Digitaal onderwijs is gewoon geen vervanging.

Alle argumenten die worden gegeven om een school dicht te doen kunnen we op iedere sector loslaten. Restaurants? Je kunt toch afhalen? Kroeg? Je kunt toch thuis een zoom meeting doen?
Sporten? Je kunt toch ook hometrainer kopen en ondertussen een potje fifa doen?
Scholen moeten als basisregel gewoon open zijn.
Maar met een goed testbeleid.
En bij een uitbraak moet er wel lokaal ingegrepen worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195599893
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:11 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Dat weet je niet. In duitsland neemt het ook toe met regionale maatregelen. Misschien zijn er fouten gemaakt zijn maar die fouten zijn ook gemaakt door individuen. Iedereen is verantwoordelijk, en sommige kunnen die verantwoordelijkheid niet nemen.

Ik beoordeel mezelf op mijn gedrag. Wat andere besluiten in deze is daarbij niet belangrijk. Je hoeft niet te wachten totdat iemand zegt dat je thuis moet blijven, dat kan je ook op eigen initiatief doen. Sinds ik merk dat de besmettingen weer oplopen ben ik de afgelopen 5 weken alleen maar thuis aan het werken. Ook bijna geen mensen (buiten mijn bubbel) gezien sindsdien.
Vooral dit inderdaad. Iedereen die al 2 maanden gilt dat mensen een mondkapje op moeten hadden toen al kunnen beginnen er zelf 1 op te doen. Ik kom al 7 maanden bijna nergens, heel af en toe een keertje wat doen, maar echt bij alles met in mn achterhoofd: Is dit slim?
pi_195599894
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:11 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Ik bedenk me net trouwens. Uiteindelijk geeft deze crisis maar weer wat het einde van de 'wetenschap' is. Het virus is niet onder controle, en bijna ongrijpbaar. Het idee dat alles maakbaar, te controleren en te beredeneren is. Blijkbaar niet. Denk dat we als mensen nog maar heeeeeel weinig weten van hoe dingen werken. En dat we dit misschien nooit gaan weten.
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 23:14:44 #224
236264 crew  capricia
pi_195599897
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nou, de manier waarop het bij de GGD's gaat moeten we dus terug naar max 1500 besmettingen per dag om BCO te kunnen doen, en dat is absoluut de max volgens dat bericht van vanavond. Dat betekent dat deze maatregelen minimaal 6 weken gaan gelden.

Ik gok een beetje (puur onderbuik) dat ze zo rond begin december hopen weer wat dingen open te gooien om oud & nieuw enzo rustig te laten verlopen, en indien nodig daarna weer ingrijpen.
Ja. Dat is ook het tijdpad van wat ik bij die briefing van Van Dissel gezien heb.
Begin december.
Heb je goed gezien. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195599899
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Met dit soort achterlijke koeien kun je als overheid alles bedenken en desnoods met het leger handhaven, zonder resultaat.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')