Als hij die boete + aantekening geaccepteerd had als een vent hadden veel mensen 't denk prima gevonden. Maar doordat daar discussie over was en er ineens een lagere boete zonder aantekening kwam was 't gewoon over. De oppositie rook bloed, wilde geen motie van wantrouwen want ze wilden die aantekening eruit hebben.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Absoluut. Het gelazer begon met Grapperhaus, hoe goed hij verder ook is als minister dat had een exit moeten zijn en wel uit zichzelf en niet door de Kamer, dan hou je de optics goed.
Dat vind ik overigens schandalig.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:49 schreef DireStraits7 het volgende:
De zes man thuis was ook een advies en toch dachten veel mensen dat het een verplichting was.
Waarom zou je ook wat opsteken van opgedane kennis door omringende landen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is wel een interessante.
Italië test (sneltesten) hier heel veel op. Vooral op scholen. Asymptomatische verspreiding is daar echt een serieuze zaak. Wat hier nog helemaal geen aandacht heeft.
Ik heb meerdere weken op anderhalve meter gevoetbald. Liever iets dan niets... Nu moet ik ook wel zeggen dat het weer destijds aanmerkelijk beter was.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Teamsporten op 1,5 meter gaat toch niet werken
Hij had gewoon op moeten stappen. Klaar. Verantwoording nemen en zeggen "Dit kan niet en ik kan niet handhaven als ik zelf de fout in ga"quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als hij die boete + aantekening geaccepteerd had als een vent hadden veel mensen 't denk prima gevonden. Maar doordat daar discussie over was en er ineens een lagere boete zonder aantekening kwam was 't gewoon over. De oppositie rook bloed, wilde geen motie van wantrouwen want ze wilden die aantekening eruit hebben.
Waarom hebben ze aan die tafels geen mondkapjes op? Zijn toch ook een soort ambtenaren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:50 schreef DonDruiper het volgende:
Mark Kramer Op1: "we moeten het aantal sociale contacten gewoon zoveel mogelijk beperken"
2 minuten later....
"Jaa ik was dus gister in de kleine comedy.."
En toen het kabinet maatregelen nam verleenden ze in Amsterdam direct een ontheffing aan iedere "culturele" instellingquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:47 schreef DireStraits7 het volgende:
Oh, en nu gaat één of andere Amsterdamse politicus weer zeuren dat ze wachtten op maatregelen van het kabinet... Had zelf dan maatregelen afgekondigd in Amsterdam lamlul. Ik word hier echt heel moe van...
Dat snap ik opzich ook wel. Scholen moet je wat mij betreft als allerlaatste sluiten. Kinderen moet je altijd beschermen, ten koste van heel veel. De situatie die er nu is is ook echt klote, met scholen die dan weer open, dan weer dicht zijn ivm besmettingen, dus ik snap wel dat 't lastig is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niemand durft de scholen te sluiten, niet hier, niet in het buitenland. Het lijkt wel kryptoniet.
Niet alleen in Amsterdam. De lijst van zalen met een ontheffing is echt van hier tot Tokyo.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:52 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
En toen het kabinet maatregelen nam verleenden ze in Amsterdam direct een ontheffing aan iedere "culturele" instelling
Je zou bijna denken dat het heel belangrijk is voor een maatschappij...quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niemand durft de scholen te sluiten, niet hier, niet in het buitenland. Het lijkt wel kryptoniet.
BNO Newsroomquote:BREAKING: First death from COVID-19 reinfection reported in the Netherlands; patient was an elderly woman with cancer
Onzin.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:28 schreef Confetti het volgende:
De horeca is sluiten is wel een ongekend zware beslissing in deze tweede golf he.
Nergens anders in Europa is de horeca volledig en nationaal gesloten tijdens de 2e golf.
Ja, en dat terwijl zelfs een kind kan zien op de kaart dat alle covid clusters beginnen in studentensteden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat snap ik opzich ook wel. Scholen moet je wat mij betreft als allerlaatste sluiten. Kinderen moet je altijd beschermen, ten koste van heel veel. De situatie die er nu is is ook echt klote, met scholen die dan weer open, dan weer dicht zijn ivm besmettingen, dus ik snap wel dat 't lastig is.
Er zijn zelfs nog steeds scholen die niets geregeld hebben voor online onderwijs, dat is echt kwalijk.
Oh zeker kan dat.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En volgens mij blijven de sportscholen wel gewoon open
Het is ook belangrijk maar er is geen Uni in Nederland die niet online les kan geven, volgens mij.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat het heel belangrijk is voor een maatschappij...
Dat geeft natuurlijk enorme druk op ouders en daarmee hun werkgevers.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wij zijn pas begonnen met normaal trainen toen we geen 1,5 meter afstand hoefden te houden in het water.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb meerdere weken op anderhalve meter gevoetbald. Liever iets dan niets... Nu moet ik ook wel zeggen dat het weer destijds aanmerkelijk beter was.
Ja echt hè.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom zou je ook wat opsteken van opgedane kennis door omringende landen.
Klopt, maar dat doen deze maatregelen ook en als dit ook niet blijkt te werken omdat het probleem op scholen toch groter is dan gedacht dan moeten we alsnog daar heen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:55 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dat geeft natuurlijk enorme druk op ouders en daarmee hun werkgevers.
Er is meer dan corona. Uni's doen al het minimale.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is ook belangrijk maar er is geen Uni in Nederland die niet online les kan geven, volgens mij.
Je hebt het over de periode van zegmaar mei 2021 neem ik aan?quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:56 schreef capricia het volgende:
Maar ik hoop oprecht dat hier over nagedacht wordt. Hoe we straks verder gaan als we weer laag zitten qua besmettingen.
Je bent dan geen kanker slachtoffer, maar een corona slachtoffer, althans, zo ga je de boeken in.quote:
De dochter van mijn vriendin speelt fanatiek waterpolo.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En volgens mij blijven de sportscholen wel gewoon open
Administratief een drama.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:58 schreef Nober het volgende:
Waarom geen volledige lockdown, met briefje naar apotheek/supermarkt?
Eerlijk gezegd? De meeste landen doen gewoon allemaal hetzelfde met relatief kleine verschillen en verschillende timing. Ik heb niet het idee dat men met elkaar veel praat of wil praten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja echt hè.
Al denk ik dat we nu even een fase te ver zitten qua besmettingen.
Maar ik hoop oprecht dat hier over nagedacht wordt. Hoe we straks verder gaan als we weer laag zitten qua besmettingen.
Dank je wel! Hier het bron artikel: https://bnonews.com/index.php/2020/08/covid-19-reinfection-tracker/quote:
Onderdeel van chemo is immuunonderdrukkers, dus jammer genoeg had deze vrouw geen kans.quote:Two days after a new chemotherapy treatment, fifty-nine days after the start of the first
COVID-19 episode, the patient developed fever, cough, and dyspnea. At admission, her oxygen
saturation was 90% with a respiratory rate of 40/min. The SARS-CoV-2 RT-qPCR on a nasopharyngeal
swab was positive (E-gen; Cq 25.2). At days 4 and 6, serum was tested for SARS-CoV-2 antibodies,
using the WANTAI SARS-CoV-2 Ab and IgM ELISA, both were negative. At day 8, the condition of the
patient deteriorated. She died two weeks later. Bron
Het gaat om het verminderen van mobiliteit. Als je alle leuke dingen sluit lukt dat ook wel.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:58 schreef Nober het volgende:
Waarom geen volledige lockdown, met briefje naar apotheek/supermarkt?
Ik ben helaas nog bezig met iets vinden en aan het kijken voor wellicht omscholing. Maar ik ben toen in april dit jaar gestopt (naja ze hadden uiteraard geen werk meer en dus is mijn 0 uren contract per direct stop gezet en heb ik een uitkering aan moeten vragen) ook mede door corona en eigenlijk wilde ik ook meteen de knoop doorhakken want ik zat er al een paar jaar mee in mijn hoofd. Ik ben met de jaren zelf ook helemaal geen horecatype meer wat ik vroeger wel was (het werk en de druk leuk vinden, veel uitgaan, na werktijd zuipen en met collega's weg etc).quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:43 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Ik ben er na jaren net op tijd uit gegaan in ruil voor (zeker in deze periode) baanzekerheid. En een paar euro per uur meer.
Mis alleen de band die je opbouwt met collega's. Dat is in de horeca toch net weer anders. Het werk, de werkdruk, het kansloze salaris en zeurende gasten mis ik voor geen meter 😄
Jep. herkenbaar, maar die contacten zijn behoorlijk kort.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:57 schreef Xqtress het volgende:
[..]
De dochter van mijn vriendin speelt fanatiek waterpolo.
In het water hangen ze aan elkaars nek en zodra ze op de kant staan moet er anderhalve meter tussen.
Als realist is hier het perfecte voorbeeld waarom maatregelen nietquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb hier ook moeite mee, ik wil graag nog wel trainen met mijn waterpolo ploeg, dat is een vaste groep mensen.
Maar dat weer aan banden leggen is beetje overdreven.
We en ze blijven mensen. Ik ga ook nergens naartoe behalve waar ik kom.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:50 schreef DonDruiper het volgende:
Mark Kramer Op1: "we moeten het aantal sociale contacten gewoon zoveel mogelijk beperken"
2 minuten later....
"Jaa ik was dus gister in de kleine comedy.."
Ben wel benieuwd naar de langetermijnvisie voor de middelbare scholen. We stevenen nu af op een sluiting ervan. Is het niet door het OMT is het wel door maatschappelijke onrust.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:00 schreef capricia het volgende:
Vergeet niet: de basisscholen zijn op verzoek van de bevolking in het voorjaar gesloten.
Dit is nooit een opdracht van het OMT geweest.
Kinderachtig. Niemand houdt zich al 7 maanden volledig aan de 1,5 meter. Het is dom dat die niet het goede voorbeeld geeft maar nog dommer zijn de mensen die denken dat als Grapperhaus het niet doet de regels voor zichzelf ook niet meer gelden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat kan dus niet meer sinds Grapperhaus. Net nog besproken bij op1. Die had gewoon moeten wieberen.
Kwestie van een week, twee weken voor er idd weer geroepen gaat worden om een scholensluiting.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar de langetermijnvisie voor de middelbare scholen. We stevenen nu af op een sluiting ervan. Is het niet door het OMT is het wel door maatschappelijke onrust.
Wat mij betreft gaan scholen alvast voorsorteren op een anderhalvemeterschool.
De langetermijnvisie is bij voorkeur normaal open blijven.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar de langetermijnvisie voor de middelbare scholen. We stevenen nu af op een sluiting ervan. Is het niet door het OMT is het wel door maatschappelijke onrust.
Wat mij betreft gaan scholen alvast voorsorteren op een anderhalvemeterschool.
En kijk wat dat uiteindelijk heeft opgeleverd.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:01 schreef Xqtress het volgende:
[..]
In Frankrijk mocht je ook alleen met een papier op pad.
Lijkt me onhoudbaar.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De langetermijnvisie is bij voorkeur normaal open blijven.
CDA en CU die hun eigen achterban gaan straffen. Zal wel weer loslopen. Misschien moeten ze in de horeca maar zeggen dat ze op missie van God zijn en dat de bezoekers gelovigen zijn die eren door te drinken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:55 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben overigens wel heel benieuwd of de kerken nu ook eindelijk aan banden komen te liggen met die maximale capaciteit
Zeg je nou eigenlijk dat er domme mensen bestaan? 🤯quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:02 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Kinderachtig. Niemand houdt zich al 7 maanden volledig aan de 1,5 meter. Het is dom dat die niet het goede voorbeeld geeft maar nog dommer zijn de mensen die denken dat als Grapperhaus het niet doet de regels voor zichzelf ook niet meer gelden.
Wat een onzin. Als dat het verschil had gemaakt had je sindsdien een brede, landelijke stijging in besmettingen moeten zien, en dat is niet gebeurd.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij had gewoon op moeten stappen. Klaar. Verantwoording nemen en zeggen "Dit kan niet en ik kan niet handhaven als ik zelf de fout in ga"
De les van deze 2e golf is juist dat het via via uiteindelijk ook bij kwetsbaren komt, ook al zijn de initiële geïnfecteerden gezonde studenten die niet bij oma op bezoek gaan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:00 schreef Vallon het volgende:
Prima om te gaan feestbeesten in een café zolang gelijkgestemde aanwezigen daarna maar een tijdje afzien van contacten met vooral kwetsbaren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |