Dan voer je de 1,5m weer in, zoals in het begin. Ik vind dit wel heel rigoureus.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja dat gevoel snap ik... maar als je een of twee keer per week in een groep van circa 10 man bij elkaar komt om te trainen zijn dat ook allemaal weer kleine clusters natuurlijk... en dat op elke sportclub in Nederland
Eensquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:42 schreef Tijger_m het volgende:
Laten we even wel eerlijk zijn met elkaar hier, dit kon iedereen aan zien komen. Er is wekenlang gevraagd om beter op te letten en de adviezen en maatregelen te volgen en dat gebeurt dus duidelijk niet en dan gaan er dus maatregelen genomen worden.
Ik kan er niks anders van maken dan dat de vorige aanpak niet heeft gewerkt omdat de burgers geen gehoor gaven aan de adviezen.
Ik ken genoeg mensen (ouderen vooral) die dat verhaal van Rutte morgen al niet gaan begrijpen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:43 schreef Xqtress het volgende:
[..]
En hoeveel mensen zijn er wel niet die helemaal geen journaal kijken.
Ik denk dat dat ook een flink aantal is.
Ik ben er inderdaad mee gestopt ergens in mei. Nu check ik het even om te peilen hoe hard ik in mijn persoonlijke situatie geraakt word en een beetje voorbereid te zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:43 schreef Xqtress het volgende:
[..]
En hoeveel mensen zijn er wel niet die helemaal geen journaal kijken.
Ik denk dat dat ook een flink aantal is.
Ik had mijn bericht al aangepast. Las over het stukje met besmet personeel heen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte wel ja... maar ze willen nu gewoon de plekken waar groepjes mensen bij elkaar komen tot een minimum gaan beperken. En dan is de horeca wel dé plek waar dat nu nog gebeurd, naast de teamsporten.
Ja dat kan dus niet meer sinds Grapperhaus. Net nog besproken bij op1. Die had gewoon moeten wieberen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:44 schreef capricia het volgende:
Is er trouwens ook nog iets gezegd over verscherpte handhaving?
Want daar zit ook nog wel een puntje.
Omdat dat mooie koppen oplevert.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Waarom stelt letterlijk iedere 'journalist' de vraag aan een expert of ze een volledige lockdown willen?
Verscherpte handhaving onder leiding van Ferd Grapperhausquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:44 schreef capricia het volgende:
Is er trouwens ook nog iets gezegd over verscherpte handhaving?
Want daar zit ook nog wel een puntje.
Hetzelfde principe als boiling frog: het is makkelijker langzaam dingen te introduceren, dan in een maal iedereen cold turkey te forceren. Als er echt een verbod op alcohol kwam, dan kon Rutte beter de persconferentie afzeggen. Voor z'n eigen veiligheid.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom verbieden ze de verkoop dan niet helemaal voor een aantal weken?
Ik heb hier ook moeite mee, ik wil graag nog wel trainen met mijn waterpolo ploeg, dat is een vaste groep mensen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:39 schreef trein2000 het volgende:
Enige maatregel waar ik wel een beetje moeite mee heb is het sporten voor volwassen. Ik had liever gezien dat men alleen wedstrijden verboden had. Dan verminder je wel de reisbewegingen, terwijl je het bewegen zelf minder raakt.
Lekker stoken. Hoe extremer hoe beter.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Waarom stelt letterlijk iedere 'journalist' de vraag aan een expert of ze een volledige lockdown willen?
Ook dat is juridisch weer lastig. Er spelen allerhande aanwijzingen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:47 schreef DireStraits7 het volgende:
Oh, en nu gaat één of andere Amsterdamse politicus weer zeuren dat ze wachtten op maatregelen van het kabinet... Had zelf dan maatregelen afgekondigd in Amsterdam lamlul. Ik word hier echt heel moe van...
Dat soort types kijken überhaupt geen journaal maar lezen alleen Feesboekquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat dat te gecompliceerd is voor veel mensen. Ik zag laatst cijfers over hoeveel mensen bijv jeugdjournaal kijken omdat het 8 uur journaal gewoon te moeilijk is.
Absoluut. Het gelazer begon met Grapperhaus, hoe goed hij verder ook is als minister dat had een exit moeten zijn en wel uit zichzelf en niet door de Kamer, dan hou je de optics goed.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Moet zeggen dat kerkdiensten van 600 man en bruiloften van ministers daar niet bij helpen.
Les voor de volgende keer is wat mij betreft dat de maatregelen veel simpeler moeten.
En er is gewoon te lang gewacht met ingrijpen, schouderophalend gedrag tot medio September zowat.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:42 schreef Tijger_m het volgende:
Laten we even wel eerlijk zijn met elkaar hier, dit kon iedereen aan zien komen. Er is wekenlang gevraagd om beter op te letten en de adviezen en maatregelen te volgen en dat gebeurt dus duidelijk niet en dan gaan er dus maatregelen genomen worden.
Ik kan er niks anders van maken dan dat de vorige aanpak niet heeft gewerkt omdat de burgers geen gehoor gaven aan de adviezen.
//--// In zijn algemeenheid....quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:42 schreef Tijger_m het volgende:
Personeel inderdaad. Die horeca man gaf aan dat het logisch is dat zoveel mensen die besmet zijn in de horeca werken want.. er werken vooral jongeren in de horeca, en die zijn vaak besmet. En dus, zoals die vrouw aan tafel zei, is het een gevaar. Want dat personeel, die jongeren, besmetten de gasten weer. En daar heeft ze een heel goed punt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:39 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Maar daar kun je het café toch niet de schuld van geven?
Dan ligt het toch echt aan de gasten die hun persoonlijke verantwoording niet nemen.
edit: ik ging niet uit van besmet personeel, excuus.
Dit is wel een interessante.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:45 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wat ik vermoed (en dat is dus puur een gevoel op basis van mijn omgeving en niet wetenschappelijk gestoeld) is dat de rol van presymptomatische verspreiding groter is dan wellicht gedacht.
Uiteraard in combinatie met wat jij hier post.
Allemaal excuses. En je kunt evengoed dringende oproepen doen. De zes man thuis was ook een advies en toch dachten veel mensen dat het een verplichting was.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook dat is juridisch weer lastig. Er spelen allerhande aanwijzingen.
In mijn vriendenkring is er niemand die nog gek gedaan heeft de afgelopen weken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:42 schreef Tijger_m het volgende:
Niemand durft de scholen te sluiten, niet hier, niet in het buitenland. Het lijkt wel kryptoniet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is wel een interessante.
Italië test (sneltesten) hier heel veel op. Vooral op scholen. Asymptomatische verspreiding is daar echt een serieuze zaak. Wat hier nog helemaal geen aandacht heeft.
Teamsporten op 1,5 meter gaat toch niet werkenquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan voer je de 1,5m weer in, zoals in het begin. Ik vind dit wel heel rigoureus.
Als je daar wedstrijden bij optelt ja, maar als je alleen in je eigen clubje traint valt dat wel mee.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja dat gevoel snap ik... maar als je een of twee keer per week in een groep van circa 10 man bij elkaar komt om te trainen zijn dat ook allemaal weer kleine clusters natuurlijk... en dat op elke sportclub in Nederland
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |