In maart en april mocht je echt alleen de straat op als je een geldige reden had en was alle horeca verplicht gesloten. Hoe de regels nu ten tijde van de 2e golf precies zijn weet ik niet. Maar wat onze horeca nu 2 weken mee gaat maken hebben vele landen allang doorgemaakt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Niet in de 'lockdowns' die na de zomer zijn ingevoerd. Zelfs in Spanje en Frankrijk kun je in nog veel regio's naar een restaurant.
Uitstekende vraag. Vraag ik me ook af.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Iedereen zegt 'hier zitten de besmettingen niet'. Waar zitten ze dan?
Tja, ik snap echt niet hoe ze zich zo hebben verkeken op de hoogte van de zorgcapaciteit.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja maar de IC-cijfers vraagt daar ook om. Hahaha, nee.
Zeg jij het maarquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Natuurlijk werken er jonge mensen, dat is het punt niet maar ze nemen dan ook alleen maar jonge mensen aan want lekker goedkoop, ze weten geen donder van het vak ook. Maar wel goedkoopquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:30 schreef FalloutVATS het volgende:
[..]
Is wel zo. Ik ben er na 20 jaar klaar mee. Ook omdat de passie weg is, maar ook omdat ze echt een beter moeten betalen. Je maakt 9 van de 10x lange dagen van 12 uur en dat voor nog geen 9 a 10 euro per uur ofzo.
Geldt ook voor de cultuursector. Theaters hebben ook geen besmettingen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:35 schreef tompsv18 het volgende:
Belachelijk dat de horeca weer de pineut is. Lekker makkelijke keuze terwijl daar de besmettingen niet plaatsvinden.
Wat zei ze?quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:33 schreef DonDruiper het volgende:
Hulde voor de vrouw bij Jinek over buitensport!
Hier toch ook. Ze zijn zes weken dicht geweest...quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In maart en april mocht je echt alleen de straat op als je een geldige reden had en was alle horeca verplicht gesloten. Hoe de regels nu ten tijde van de 2e golf precies zijn weet ik niet. Maar wat onze horeca nu 2 weken mee gaat maken hebben vele landen allang doorgemaakt.
Soms is het resultaat gewoon dat er niet een eenduidige verklaring is. Heel Nederland heeft te veel sociale contacten. Maar iedereen schat steeds in 'nou, deze verjaardag kan nog wel (want ik hou afstand etc.)'.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Zeg jij het maar
Zelfs de mensen die er voor gestudeerd hebben, weten het na aldie tijd nog niet
En dat wekt verbazing....waarom? Zie de laatste 4 weken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oftewel, 0,0 vertrouwen in de Nederlandse burger
Dat lijkt dus niet helemaal zo te zijn aldus die vrouw bij Jinek, waaruit blijkt dat horecapersoneel wel degelijk een belangrijk aandeel heeft en dat veel mensen wellicht in een horecasetting besmet raken (want gezellig met vrienden aan een tafel) en het dan mee naar huis nemen en dan in de categorie "thuisbesmetting" worden geschoven.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:35 schreef tompsv18 het volgende:
Belachelijk dat de horeca weer de pineut is. Lekker makkelijke keuze terwijl daar de besmettingen niet plaatsvinden.
In de (live) sociale interacties.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Zie maart/april. Het volk is prima in staat zich aan de maatregelen te houden als duidelijk is waarom.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat wekt verbazing....waarom? Zie de laatste 4 weken.
Het is gewoon een symbool maatregel om alcohol te verbieden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:32 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Precies mijn gedachte ...
Je verschuift alleen maar.
Sterker nog.. denk dat er gehamsterd gaat worden hierdoor.
In de mensen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Vooral dit ja. Een totaal van 12.000 bedden in een land als NL is natuurlijk kolder. Als je dan een pandemie hebt zoals dit en een groot deel valt ook nog uit, loop je snel tegen de grenzen aan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, ik snap echt niet hoe ze zich zo hebben verkeken op de hoogte van de zorgcapaciteit.
Makkelijk scoren inderdaad. Aan de andere kant zijn er nog sectoren die er nog veel bekaaider afkomen. Als dit feest niet langer dan een paar weken duurt is het wellicht nog te overzien.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:35 schreef tompsv18 het volgende:
Ik zou zo'n sociale bubbel op zich wel interessant vinden. Natuurlijk niet te handhaven, maar je hoeft geen 100% compliance te hebben om effectief te zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:37 schreef capricia het volgende:
[..]
In de (live) sociale interacties.
Die moeten maar beneden.
Dat is het gewoon.
Ja, doei. Sorry hoor maar als het de laatste 4 weken nog niet duidelijk was dan word het dat nooit. In Maart April waren de mensen bang en nu niet meer. Da's gewoon het verschil.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zie maart/april. Het volk is prima in staat zich aan de maatregelen te houden als duidelijk is waarom.
Maar daar kun je het café toch niet de schuld van geven?quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat lijkt dus niet helemaal zo te zijn aldus die vrouw bij Jinek, waaruit blijkt dat horecapersoneel wel degelijk een belangrijk aandeel heeft en dat veel mensen wellicht in een horecasetting besmet raken (want gezellig met vrienden aan een tafel) en het dan mee naar huis nemen en dan in de categorie "thuisbesmetting" worden geschoven.
Amenquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, doei. Sorry hoor maar als het de laatste 4 weken nog niet duidelijk was dan word het dat nooit. In Maart April waren de mensen bang en nu niet meer. Da's gewoon het verschil.
Overal waar mensen bij elkaar komen. Horeca, verenigingen, collegezalen, werkplekken, winkels.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |